V
"vieras"
Vieras
Minulla epäiltiin eilen polven ultraäänikuvauksessa polven nivelkierukan repeämää, ja turvotus-ja kipuoireiden johtuvan siitä. Mitään tapaturmaa ei ole käynyt, vaan kipu ja turvotus ilmestyivät vaan, ja pahenivat 1,5 viikossa. Radiologi suositteli magneettikuvausta ja ortopedia, koska ultrassa tai röntgenissä ei voi ko. vammaa todeta. Lähettänyt tk-lääkäri ei laittanut kuitenkaan lähetettä magneettikuvaan, vaan päivystykseen. Siellä kiireinen ortopedi tutki minut polvea vääntelemällä, en päässyt magneettiin. Totesi että ei ole kierukan kappaleita nivelen välissä, ei tarvitse leikata, ota buranaa ja lepää. Polvi on turvonnut vesimelonin kokoiseksi ja pettää alta ja vähänkin liikuttaessa sattuu, yöllä ei saa nukuttua. Kävely onnistuu vain niin että polvi on täysin suorana. Lisäksi luin että risa kierukka saattaa rikkoutua lisää. Tämä lääkäri kuitenkin oli sitä mieltä että paranee itsekseen.
Olen tosiaan ollut polven takia 1,5 vk sairaslomalla ja ei ole parantunut vaan menee koko ajan pahemmaksi, vaikea uskoa että paranisi itsekseen Buranalla, tutkimatta.
Hoidettiinko minua asianmukaisesti? odottelenko vaa, ja popsin Buranaa, vai menisinkö uudestaan lääkäriin, toiselle lääkärille? Tämä minua hoitanut tk-lääkäri joka lähetti minut päivystykseen, näytti vastavalmistuneelta ja aralta. Pitäisikö mennä toiselle, kokeneemmalle lä ääkärille ja pyytää lähete magneettitutkimukseen ja ortopedille?
Olen tosiaan ollut polven takia 1,5 vk sairaslomalla ja ei ole parantunut vaan menee koko ajan pahemmaksi, vaikea uskoa että paranisi itsekseen Buranalla, tutkimatta.
Hoidettiinko minua asianmukaisesti? odottelenko vaa, ja popsin Buranaa, vai menisinkö uudestaan lääkäriin, toiselle lääkärille? Tämä minua hoitanut tk-lääkäri joka lähetti minut päivystykseen, näytti vastavalmistuneelta ja aralta. Pitäisikö mennä toiselle, kokeneemmalle lä ääkärille ja pyytää lähete magneettitutkimukseen ja ortopedille?