L
lääkäri harmaana
Vieras
[QUOTE="a p";29525044]Tilasin ajan terveyskeskukseen 30.12 koska minun olisi silloin pitänyt mennä töihin. Polvi mennyt pahemmaksi, turvonnut noin huonajamelonin kokoiseksi, lumpiota ei enää erota. Polvi taipuu vain vähän, ja turpoaa rasituksesta heti vielä lisää. Tk-lääkäri laittoi lähetteen ortopedille. Ortopedilta tuli viesti että polveani ei kuvata, enkä saanut edes aikaa ortopedille, edelleenm vain suositeltiin Buranaa ja lepoa. Tk-lääkäri oli sitä mieltä etten palaudu enää työkykyiseksi entiseen työhöni, koska polvelleni ei suostuta tekemään mitään, eikä sitä ortopedien mielestä tarvitse edes kuvata. Uskon että tämä välinpitämättömyys johtuu siitä että olen tosiaan 41-vuotias...mutta tätä ennen ihan tevre ja hyväkuntoinen. Nyt on useimmat liikuntaharrastuksetkin jääneet polven takia, vain uida pystyn, ja punttisalilla pystyn tehdä liikkeitä joissa ei polvi kuormitu.
Jotenkin mietityttää, hoidetaankohan minua nyt asianmukaisesti, kun ei edes ortopedi laittanut lähetettä magneettikuvaukseen, en usko että polvi huvikseen on tuollainen...siis olen ollut nyt sairaslomalla 7.10 saakka, ja polvelle ei ole tehty kerrassaan mitään, eikä siis tehdäkään. Jotenkin masentavaa.[/QUOTE]
Siis olet ollut 7.10. jälkeen sairauslomalla? Ja tilasit ajan 30.12. tk-lääkärille? Mun kalenterissa tänään on 2.2., joten en nyt oikein ymmärrä...
En nyt oikein kyllä tuota tilannetta ymmärrä muutenkaan. Kyllä 41-vuotiaan perusterveen ihmisen jalka kuntoutetaan, eikä sairaslomaa tuolla lailla yhden polven takia jatkamistaan jatketa. Toki monesti kierukkavamman kohdalla luonto parantaa, eli jos ei ole vaivoja, ei sinne polveen mennä sorkkimaan. Mutta jos sinun polvesi turvottelee edelleen niin pitäisihän sille jotain tehdä. Polvipunktio kertoo onko nivelneste veristä? Onko semmoinen tehty?
Jotenkin mietityttää, hoidetaankohan minua nyt asianmukaisesti, kun ei edes ortopedi laittanut lähetettä magneettikuvaukseen, en usko että polvi huvikseen on tuollainen...siis olen ollut nyt sairaslomalla 7.10 saakka, ja polvelle ei ole tehty kerrassaan mitään, eikä siis tehdäkään. Jotenkin masentavaa.[/QUOTE]
Siis olet ollut 7.10. jälkeen sairauslomalla? Ja tilasit ajan 30.12. tk-lääkärille? Mun kalenterissa tänään on 2.2., joten en nyt oikein ymmärrä...
En nyt oikein kyllä tuota tilannetta ymmärrä muutenkaan. Kyllä 41-vuotiaan perusterveen ihmisen jalka kuntoutetaan, eikä sairaslomaa tuolla lailla yhden polven takia jatkamistaan jatketa. Toki monesti kierukkavamman kohdalla luonto parantaa, eli jos ei ole vaivoja, ei sinne polveen mennä sorkkimaan. Mutta jos sinun polvesi turvottelee edelleen niin pitäisihän sille jotain tehdä. Polvipunktio kertoo onko nivelneste veristä? Onko semmoinen tehty?