Mä vihaan laihduttamista!!!!

TuhmaHauva harmaana
Ihana ketju :LOL: Tässä ihan vatsalihakset treenaantuu itsestään kun naurattaa niin jumalattomasti!
Juuh, siis kyllä määkin koko ajan laihdutan, en oo kaalisoppadieeteillä vaan yritän ihan muutta elämäntapoja. Jos tässä nyt onkin kyse murre-eroista että toisaalla suomessa laihdutetaan ja toisaalla "muutetaan elämäntapoja"

Ou jee... taisto jatkukoon :wave:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 19:26 TuhmaHauva harmaana kirjoitti:
Ihana ketju :LOL: Tässä ihan vatsalihakset treenaantuu itsestään kun naurattaa niin jumalattomasti!
Juuh, siis kyllä määkin koko ajan laihdutan, en oo kaalisoppadieeteillä vaan yritän ihan muutta elämäntapoja. Jos tässä nyt onkin kyse murre-eroista että toisaalla suomessa laihdutetaan ja toisaalla "muutetaan elämäntapoja"

Ou jee... taisto jatkukoon :wave:
Täällä toinen vatsalihaksis treenaava.. :LOL:

Norsupäästäiselle tsemppiä ja vinkki: kuvittele että sun pizzoihin ja hamppareihin vedetään aina jotkut räät tai jotain muuta ikävää :D ;)
 
Voi saakeli mikä ketju!!! :LOL: Yksi ilmoittaa vihaavansa laihduttamista, kun on normaaleja mielitekoja, ja odottaisi ehkä kannustusta, niin ei helvata kun alkaa mollaus ja kinaus tuutin täydeltä, joskus ei mee oikeen kaaliin nää jutut... :eek:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 19:06 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 19:00 Sabira kirjoitti:
Laihdutuksella ja elämäntapojen muutoksella on se ero, että laihdutuksessa ei anneta itselle mitään armoa vaan vaaditaan ihan mahdottomia ja tavoitteet on epärealistiset. Kun taas elämäntapojen muutoksella tarkoitetaan pitemmällä aikavälillä tapahtuvaa pysyvää uutosta, joka etenee pikkuhiljaa, välillä sallien niitä kiellettyjäkin nautintoja.
Kyllä laihdutus voi olla järkevää ja tapahtua pidemmällä aikavälillä.
Vai pitääkö aina puhua kehon rasvaprosenttia laskevasta ja terveyttä edistävästä elämäntapamuutoksesta jos kyse ei ole älyttömästä kaalisoppadieetistä joka kestää viikon?
En jaksa jauhaa enää, mutta laihdutus on laihdutus. Ja elämäntapojen muutos on elämäntapojen muutos. Kaksi eri asiaa. Jos näitä eroja ymmärrä, niin voihan sitä ihan vapaasti otta sen laihdutuskuurin, kerta toisensa jälkeen. Silloin puhutaan siitä kuuluisasta "jojo-ilmiöstä", mikä ei siis ole terveydelle ollenkaan hyvä asia... :whistle:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 19:25 Sabira kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 19:02 Norsupäästäinen kirjoitti:
\mulla ainakin laihdutus ja elämäntapojen muutos on sama asia. laihduttaessa aloitan terveellisemmän syömisen ja liikkumisen ja samalla tyylillä pitäis jaksaa koko loppuelämä, toki herkutellakin joskus saa.
Laihdutuksella ja elämäntapojen muutoksella on se ero, että laihdutuksessa ei anneta itselle mitään armoa vaan vaaditaan ihan mahdottomia ja tavoitteet on epärealistiset. Kun taas elämäntapojen muutoksella tarkoitetaan pitemmällä aikavälillä tapahtuvaa pysyvää uutosta, joka etenee pikkuhiljaa, välillä sallien niitä kiellettyjäkin nautintoja.
Millähän perusteella se ruokavalion keventäminen ei ole laihduttamista? Kyllä se ravitsemusterapeutti ja lääkäri molemmat laihdutuksesta puhui koko ajan :eek:


[/quote]

Tottakai ruokavalion keventäminen on laihduttamista. Mutta laihduttaminen tarkoittaa aina jotain kuuria, joka loppuu tietyn ajan päästä. Ja sitten palataan taas siihen "normaaliin" ruokavalioon. Mutta elämäntapojen muutos on pysyvää, ja siksi toimenpiteet eivät voi olla yhtä radikaaleja, ainakaan alkuvaiheessa. Elämäntapojen muutoksessa muutokset aloitetaan pikkuhiljaa, elimistöä ja itseä totutetaan pikkuhiljaa uuteen tyyliin syömisen ja liikunnan ym. elintapojen suhteen. Mitkään poppakonstit ja simsalabim-keinot eivät johda pysyvään painonpudotukseen.

[/quote]

Laihduttaa voi myös elintapojen muutoksella. Tällöin terveellisen, kohtuullisen määrän energiaa sisältävän ruokavalion noudattamisella paino putoaa, kunhan noudattaa ruokavaliota jota voi toki kutsua elintapojen muutokseksi. Kun henkilö tällä elintapojen muutoksella on laihtunut sopiviin lukemiin, ruokavaliota ei tarvitse radikaalisti muuttaa vaan ajtkaa terveellisesti syömistä, hieman saatavaa energiamäärää lisäämällä jolloin laihdutus on loppu mutta elintapojen muutos on pysyvä.
Kun terveellisellä ruokavaliolla oleva ihminen haluaa hieman pudottaa painoa, on ylimääräisten, aiemmin kohtuudella nautittujen herkkujen väliaikainen rajoittaminen aivan järkevää ja painon pudottua herkkujen syöminen jälleen kohtuudella ei tuo tiputettuja kiloja takaisin.

Näin käsitin ap:n tekevänkin.

B)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 19:31 Sabira kirjoitti:
En jaksa jauhaa enää, mutta laihdutus on laihdutus. Ja elämäntapojen muutos on elämäntapojen muutos. Kaksi eri asiaa. Jos näitä eroja ymmärrä, niin voihan sitä ihan vapaasti otta sen laihdutuskuurin, kerta toisensa jälkeen. Silloin puhutaan siitä kuuluisasta "jojo-ilmiöstä", mikä ei siis ole terveydelle ollenkaan hyvä asia... :whistle:
jos on muuttanut elintapansa terveellisemmiksi melkein kymmenen vuotta sitten ja paino on tippunut runsaasti eikä kilot ole tulleet takaisin ja nyt pitäisi vielä, huom, vaikka kohtuuterveellisellä ruokavaliolla onkin ollut, pudottaa vähän painoa, se on laihduttamista. Vaikka sen tekisikin jättämällä väliaikaisesti ylimääräiset turhat kalorit pois ruokavaliosta.

Vai onko sen suklaapatukan syöminen jotenkin välttämätöntä silloinkin kun painoa pitää saada laskemaan tai muuten repsahtaa satakiloiseksi valaaksi? Mun on nyt hyvin vaikea tajuta mikä ongelma on siinä että jättää ne satunnaiset suklaapatukat ja pizzat väliin siksi aikaa että paino on pudonnut muutaman kilon. Ei ne kilot takaisin tule sillä että muutaman kilon laihtumisen jälkeen syön edelleen joskus satunnaisesti jotain hyvää. Ainakaan tähän mennessä ei ole tulleet.
Mutta jos mä nyt syön niitä satunnaisia herkkuja, on aika selvää että paino ei putoa, koska tuolla ruokavaliolla se ei ole pudonnut eikä noussut vuosiin.

Mutta ok, en puhu enää laihduttamisesta koska se että syö kasvispainotteisesti vähärasvaista ruokaa ja ajättää jäätelöt syömättä, ei ole laihdutusta vaan pysyvä elintapojen muutos...
Vaikkain siis tuossa pysyvässä elintapojen muutoksessa taas täytyy syödä joskus kaikkea hyvääkin koska muuten kyseessä on laihdutuskuuri joka ei ole hyväksi :LOL:

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 19:29 jupida kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 19:26 TuhmaHauva harmaana kirjoitti:
Ihana ketju :LOL: Tässä ihan vatsalihakset treenaantuu itsestään kun naurattaa niin jumalattomasti!
Juuh, siis kyllä määkin koko ajan laihdutan, en oo kaalisoppadieeteillä vaan yritän ihan muutta elämäntapoja. Jos tässä nyt onkin kyse murre-eroista että toisaalla suomessa laihdutetaan ja toisaalla "muutetaan elämäntapoja"

Ou jee... taisto jatkukoon :wave:
Täällä toinen vatsalihaksis treenaava.. :LOL:

Norsupäästäiselle tsemppiä ja vinkki: kuvittele että sun pizzoihin ja hamppareihin vedetään aina jotkut räät tai jotain muuta ikävää :D ;)
Mutta kun mun linssipadassakin on aina jotain räkää, kun mulla on kaksi pientä lasta... :whistle:

Ärsyttää että pizza vaan sattuu maistumaan paremmalle kuin linssipata ja järkevää on nyt kuitenkin tässä tilanteessa syödä vaan noita kevyempiä vaihtoehtoja vähän aikaa :\|

 

Tämä ketju on aivan uskomaton :eek: Ihmettelen sitä, miksi täällä hyökätään näin rajusti norsupäästäisen laihduttamiseen kun harva se päivä täälläkin joku kertoo noudattavansa vaikka mitä älyttömiä pikadieettejä tai laihdutuskuureja?
Terveellisen ruokavalion keventämisessä muutamaksi viikoksi ei ole mitään pahaa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 20:04 merianna kirjoitti:
ja mä myös \|O
olen repsahtanut pahemman kerran,kohta kaksi viikkoa mennyt sivuraiteella :ashamed:
kohta olen varmaan lihonut takaisin pudotetut 30 kg :eek: :ashamed:
Onnea noin suuren urakan johdosta :hug: =) kauanko meni ja tärkein kysymys MITEN sait kilot pois??? :D
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 20:08 nellustiina kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 20:04 merianna kirjoitti:
ja mä myös \|O
olen repsahtanut pahemman kerran,kohta kaksi viikkoa mennyt sivuraiteella :ashamed:
kohta olen varmaan lihonut takaisin pudotetut 30 kg :eek: :ashamed:
Onnea noin suuren urakan johdosta :hug: =) kauanko meni ja tärkein kysymys MITEN sait kilot pois??? :D
aikaa meni vuoden verran ja kaloreita laskien 1200 kcal dieetti siis
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 20:04 merianna kirjoitti:
ja mä myös \|O
olen repsahtanut pahemman kerran,kohta kaksi viikkoa mennyt sivuraiteella :ashamed:
kohta olen varmaan lihonut takaisin pudotetut 30 kg :eek: :ashamed:
Kohta helmiäinen tulee kertomaan kuinka ei saa laihduttaa vaan täytyy muuttaa elintavat pysyvästi :LOL:

Mutta vakavasti ottaen, ei kai nyt parissa viikossa kovin paljon voi lihoa?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 20:13 merianna kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 20:08 nellustiina kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 20:04 merianna kirjoitti:
ja mä myös \|O
olen repsahtanut pahemman kerran,kohta kaksi viikkoa mennyt sivuraiteella :ashamed:
kohta olen varmaan lihonut takaisin pudotetut 30 kg :eek: :ashamed:
Onnea noin suuren urakan johdosta :hug: =) kauanko meni ja tärkein kysymys MITEN sait kilot pois??? :D
aikaa meni vuoden verran ja kaloreita laskien 1200 kcal dieetti siis
Jees...mä en osaa laskea kaloreita :ashamed: jotenki yli hankala ...muka :D
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 20:13 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 20:04 merianna kirjoitti:
ja mä myös \|O
olen repsahtanut pahemman kerran,kohta kaksi viikkoa mennyt sivuraiteella :ashamed:
kohta olen varmaan lihonut takaisin pudotetut 30 kg :eek: :ashamed:
Kohta helmiäinen tulee kertomaan kuinka ei saa laihduttaa vaan täytyy muuttaa elintavat pysyvästi :LOL:

Mutta vakavasti ottaen, ei kai nyt parissa viikossa kovin paljon voi lihoa?
No ei kamalasti lihoa ehdi,mutta maha kyllä turpoaa,ja uudet farkut puristaa mahaa...pakko se on ryhdistäytyä taas...tai ainakin jos saisi painon pysymään samassa,ettei tulisi kaikki takaisin.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 20:14 nellustiina kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 20:13 merianna kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 20:08 nellustiina kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 20:04 merianna kirjoitti:
ja mä myös \|O
olen repsahtanut pahemman kerran,kohta kaksi viikkoa mennyt sivuraiteella :ashamed:
kohta olen varmaan lihonut takaisin pudotetut 30 kg :eek: :ashamed:
Onnea noin suuren urakan johdosta :hug: =) kauanko meni ja tärkein kysymys MITEN sait kilot pois??? :D
aikaa meni vuoden verran ja kaloreita laskien 1200 kcal dieetti siis
Jees...mä en osaa laskea kaloreita :ashamed: jotenki yli hankala ...muka :D
netistä löytyy kalorilaskuri...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 20:14 nellustiina kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 20:13 merianna kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 20:08 nellustiina kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 20:04 merianna kirjoitti:
ja mä myös \|O
olen repsahtanut pahemman kerran,kohta kaksi viikkoa mennyt sivuraiteella :ashamed:
kohta olen varmaan lihonut takaisin pudotetut 30 kg :eek: :ashamed:
Onnea noin suuren urakan johdosta :hug: =) kauanko meni ja tärkein kysymys MITEN sait kilot pois??? :D
aikaa meni vuoden verran ja kaloreita laskien 1200 kcal dieetti siis
Jees...mä en osaa laskea kaloreita :ashamed: jotenki yli hankala ...muka :D
netistä löytyy kalorilaskuri...

jahas piti sanoa useampaan kertaan<br><br>
 
Kevyt ruokavalio ei siis ole laihduttamista vaikka laihtuisi vaan pysyvä elintapojen muutos? Mutta jos kevyttä ruokavaliota noudattaa vain sen aikaa että laihtuu, silloin kyse on laihdutuskuurista? Entä jos jatkaa laihdutettuaan kevyellä ruokavaliolla sitä kevyttä ruokavaliota laihtumisen jälkeen lihomisen estämiseksi? Onko silloin kyse laihdutuskuurista ja sen jälkeisestä elintapojen pysyvästä muutoksesta vai pelkästä elintapojen pysyvästä muutoksesta silloinkin jos koko ruokavalion on remontoinut alunperin laihduttamistarkoituksessa?

Miksi ap.n kimppuun hyökätään näin rajusti vaikka ap on tehnyt elintapojen muutoksen kymmenen vuotta sitten eikä ole sen jälkeen lihonut laihdutettuaan mutta nyt haluaa laihtua muutaman kilon lisää?

Silloin kun munkkipossuilla elänyt palstalainen rupeaa sairaaladieetille, kommentit ovat hyvin kannustavia eikä kukaan räksytä laihdutuksen pahuudesta vaikka nämä laihdutuskuurit nimen omaan ovat niitä joilla paino yleensä tulee takaisin sillä niillä eivät ruokailutottumukset muutu?


Tämmöistä mietin minä.
 
Miten laihdutuksen ja elintapojen muutoksen eroista voi syntyä näin kova äläkkä kun laihdutus vielä kaiken lisäksi voi olla pysyvä elintapojen muutos. Sitä se oli minulle.

Mistä täällä tiedetään onko jonkun laihdutusruokavalio pysyvä ruokavalion muutos vai ei? Ei kukaan laihduttaja tässä ketjussa ole puhunut mistään totaalikieltäytymisestä herkkujen suhteen, ainoastaan nämä kaksi laihduttamisen vastustajaa ovat esittäneet väitteen jonka mukaan laihduttaessa ei saa syödä mitään hyvää :eek:

Kyllähän koska tahansa voi tehdä mieli syödä jotain hyvää, aina se vain ei ole järkevää. Minä söin aamupäivällä jäätelöä joten jätin kaupasta ostamatta suklaapatukan jota teki mieli.
Syynä se että tarkkailen ettei paino pääse nousemaan. Onko tässäkin jotain pahaa?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 20:32 leniah kirjoitti:
Tsemppiä sulle,kyllä se siitä..voitas vaikka jakaa ajatuksia tästäkin aiheesta..itelläkin vielä muutama kilo pudotettavaa :D
Tämä mun pysyvä elintapojen muutos alkaa tympiä :LOL:
Mä en nyt ymmärrä mikä siinä on niin karmaisevaa jos joku jättää pizzan syömättä, tää koko ketju on ihan älytön :kieh:

 

Yhteistyössä