Aika mielenkiintoista. Yleensä noinkin isoilla bändeillä on joku kansainvälinen keskiluokan poppoo lämppärinä. Vai onko niiden raahaaminen Suomeen asti liian epäedullista? My Chemical Romance olisi ollut oikein passeli. Mutta kiva juttu sainaamattomille kuopiolaisille.
Tässä järjestettin eräänlainen kisa suomalaisten sainaamttomien bändien kesken. Fanit pääsivät vaikuttamaan äänestämällä. JBJ omalta osaltaan halusi promota/tukea nousevia bändejä tarjoamalla mahdollisuuden päästä esiintymään isolle yleisölle.
Hieno idea. Valtaosa musiikin kuluttajista, itseni mukaanlukien, on aikamoisia mainstream-runkkareita, joten "pikkubädejä pakolla" -ideologia ei ole huono ollenkaan. Paitsi jos ketään ei kiinnostanut edes vähän alusta.
Onhan siinä ideaa. Parhaimmassa tapauksessa tuollaisesta voi poikia jotain täysin tuntemattomille. Mutta faktahan on - juurikin mm. mainitsemastasi syystä - että ketään ei juurikaan kiinnosta kun ollaan niin starakiimassa. Samasta syystä monetkaan jo vähänkin nimeä itsenäisesti hankkineet "keskiluokan poppoot" eivät ole juurikaan kiinnostuneita mistään lämppärikeikoista.
Olen ollut Metallican keikalla Wembleyllä ja lämppärinä oli HIM. Buuaminen oli aikamoista. Mutta känniset britit ei ole varsinaisesti käyttäytymisestään tunnettuja. En minäkään HIM:stä pidä, mutta hyvin kestin sen 45 minsaa.
Mä olin vasta menos stadionille kun siellä joku soitti, että olisko ollut sitten ne nuoret klopit. Kun siellähän oli kaks lämppäriä. Kun pääsin kentälle niin ei siellä enää kukaan soittanut. Sitten jonkun aikaa soitti joku bändi jolla ihan ok:ta musiikkia. Mutta en mä siihen niin kauhiasti kiinnittäny huomiota, mutta eipä ollut tarvetta buuata.