Yhtän en ymmärrä, että mitä tämä tähän kuuluu (voisiko kysyjä valaista?), mutta pakko vastata, että olen. Ihan kohta on maisterin paperit kourassa ja ihan peräti kahdesta aineesta.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Oletteko itse kouluttautuneet esim. yliopistossa?
Luepas tuosta yhdestä mun viestistä mihin mä olen tympääntynyt.Alkuperäinen kirjoittaja juup:Jotenkin olen siihen tympääntynyt, että ne, joilla ei ole koulutusta tai sitä on vähän, katsoo silloin tällöin asiakseen hokea meille koulutetummille tuota. Miksi? Enhän minäkään mene kouluttamattolle sanomaan, että "kouluttamattomuus ei tuo onnea". Siis sehän on loukkaavaa!
Se on niin, että koulutettua saa loukata, mutta kouluttamatonta ei. I see!Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:Luepas tuosta yhdestä mun viestistä mihin mä olen tympääntynyt.Alkuperäinen kirjoittaja juup:Jotenkin olen siihen tympääntynyt, että ne, joilla ei ole koulutusta tai sitä on vähän, katsoo silloin tällöin asiakseen hokea meille koulutetummille tuota. Miksi? Enhän minäkään mene kouluttamattolle sanomaan, että "kouluttamattomuus ei tuo onnea". Siis sehän on loukkaavaa!
nää kehujat ei olleet vanhempi, e ees mummoja/pappoja vaan kaukaisia sukulaisia useinmiten, jotka päti sitten suvun koko titteleilläAlkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja öttismönkiäinen:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Luin vaan tuon ap viestin, enkä ymmärrä: miksi pidät itseäsi jotenkin kummana? Eiköhän suurin osa vanhemmista ajattele noin, vai oikeastiko kuvittelit olevasi siinä suhteessa harvinainen?
Mä oon tainnut kuunnella liikaa ihmisiä, joiden mielestä korkea koulutus ja hieno tutkinto/ammatti on tärkeintä. Ihmisiä, jotka esittelee toisen esim valokuvastakin tyyliin: tässä on Matti Meikäläinen, tuomari.. ja tässä on Maija, hän on lääkäri. Sen ja sen lapsi on väittelemässä tohtoriksi.. ja kerrotaan kuinka monta äällää ylioppilaskirjoituksissa kukin on saanut jne jne. Niinkuin ihminen ei voisi olla onnellinen ja tyytyväinen itseensä ja elämäänsä einiinkorkiastikoulutettunakin..
näitä tullut pohdittua myös senkin takia, kun anoppi patistaa kovasti meidän dysfaatikkoa lukioon, minusta se ei tule pärjään siellä mikä syö hänen itsetuntoaan. Hälle parempi on käytännönläheisempi kouluttautuminen
Saahan sitä olla lapsistaan ylpeä Ja varmasti näille esittelijöillekin omat lapset ovat rakkaimpia, vaikka olisivat valinneet toisenkin tien. Vai ovatko patistaneet tuomareiksi ja lääkäreiksi vasten lasten omaa tahtoa?
Sinäkin vielä . Kukaan ei ole tässä ketjussa halveksinut ketään kouluttamatonta. Mutta just tätä tarkoitin äsken. "Kravattityötä" SAA halveksia, se on turhaakin turhempaa. No, ehkä tarkoitit miestenvaateliikkeen myyjää .Alkuperäinen kirjoittaja bumbah:et niin,kunhan huomautin ja aika tärkeää työtä,mä ainakin arvostaisin jos mun lapset ihan omasta halustaan hakeutuis ei-niin-yleisesti arvostettuun,mutta kuitenkin yhteiskunnan kannalta tärkeään ammattiin ja vielä tulisivat sillä mukavasti toimeenkin. Vaatii tietynlaista pokkaa olla muiden halveksimassa ammatissa,vaikka tietää siitä olevan paljon enemmän hyötyä kuin jostain turhaakin turhemmasta kravattityöstä
Usein nimenomaan äidin koulutustaso "perityy" lapselle...Alkuperäinen kirjoittaja SolAngel:Yhtän en ymmärrä, että mitä tämä tähän kuuluu (voisiko kysyjä valaista?), mutta pakko vastata, että olen. Ihan kohta on maisterin paperit kourassa ja ihan peräti kahdesta aineesta.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Oletteko itse kouluttautuneet esim. yliopistossa?
näin myös minä ajattelenAlkuperäinen kirjoittaja öttismönkiäinen:vaan toivon että ovat onnellisia ja tyytyväisiä elämäänsä, eläisivät elämänsä ns kunnon kansalaisina.. että pystyvät itsensä + perheensä elättämään ja nauttimaan elämästä. Joku lapsista voi haluta roskakuskiksi, joku lääkäriksi.. sowhat, molempiin ammattiin tarvitaan tekijänsä
No en todellakaan tarkoittanut tuota. Luepa nyt ajatuksella se mun viestini. Se asenne on se mikä siinä ärsyttää. Jokainen saa mun puolesta olla millä tahansa tasolla koulutettu tai vaikka kouluttamaton, mutta toisten alentamista en ymmärrä.Alkuperäinen kirjoittaja juup:Se on niin, että koulutettua saa loukata, mutta kouluttamatonta ei. I see!Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:Luepas tuosta yhdestä mun viestistä mihin mä olen tympääntynyt.Alkuperäinen kirjoittaja juup:Jotenkin olen siihen tympääntynyt, että ne, joilla ei ole koulutusta tai sitä on vähän, katsoo silloin tällöin asiakseen hokea meille koulutetummille tuota. Miksi? Enhän minäkään mene kouluttamattolle sanomaan, että "kouluttamattomuus ei tuo onnea". Siis sehän on loukkaavaa!
joo tätä en ymmärrä ollenkaan. onhan monella lääkärilläkin kravatti töissä!onko sekin turhaakin turhempaa työtä? voi jessus! Insinöörit ym. tekevät todella tärkeää työtä esim. sairaalalaitteiden ym. tärkeiden juttujen suunnittelussa. Onko hekin ihan turhaakin turhempia?Alkuperäinen kirjoittaja juup:Sinäkin vielä . Kukaan ei ole tässä ketjussa halveksinut ketään kouluttamatonta. Mutta just tätä tarkoitin äsken. "Kravattityötä" SAA halveksia, se on turhaakin turhempaa. No, ehkä tarkoitit miestenvaateliikkeen myyjää .Alkuperäinen kirjoittaja bumbah:et niin,kunhan huomautin ja aika tärkeää työtä,mä ainakin arvostaisin jos mun lapset ihan omasta halustaan hakeutuis ei-niin-yleisesti arvostettuun,mutta kuitenkin yhteiskunnan kannalta tärkeään ammattiin ja vielä tulisivat sillä mukavasti toimeenkin. Vaatii tietynlaista pokkaa olla muiden halveksimassa ammatissa,vaikka tietää siitä olevan paljon enemmän hyötyä kuin jostain turhaakin turhemmasta kravattityöstä
Kuulehan, kyllä tämä maa ja talouselämä johtajiakin taitaa tarvita . Muuten ei ole ketään, joka niitä "oikeita töitä" tarjoaa.Alkuperäinen kirjoittaja äiti83:Ja jos kaikki kouluttautuu johtajiks ja virkamiehiks kuka tekee ne OIKEAT TYÖT!!!
Meidän äitille mun kouluttautuminen joku pakkomieli mul on ammatti mut äiti aina sanoo et pitäisi hankkia oikea ammatti eli joku hieno kuten opettaja tai..., ei pidä mun ammattina oikeana...
Ja olen itse huomannut että ns. ei arvostetuista töistä saa paremmin palkkaa kun normi virka-aika työstä.. ainakin mä saan..
Kertoisitko hieman enemmän tuosta turhaakin turhemmasta kravattityöstä - ihan vaikka vain muutamia esimerkkejä mainitaksesi?Alkuperäinen kirjoittaja bumbah:vaikka tietää siitä olevan paljon enemmän hyötyä kuin jostain turhaakin turhemmasta kravattityöstä
Mun äiti ei ole käynyt kansakoulun jälkeen mitään kouluja...Mä olen käynyt lukion, opiskelin 3 vuotta AMK:ssa (lopetin kesken ) ja nyt opiskelen toisella asteella. Vaikka kyse toisesta asteesta, niin silti se on enemmän kuin mitä äitini on käynyt kouluja...Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Usein nimenomaan äidin koulutustaso "perityy" lapselle...Alkuperäinen kirjoittaja SolAngel:Yhtän en ymmärrä, että mitä tämä tähän kuuluu (voisiko kysyjä valaista?), mutta pakko vastata, että olen. Ihan kohta on maisterin paperit kourassa ja ihan peräti kahdesta aineesta.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Oletteko itse kouluttautuneet esim. yliopistossa?
Mäkin haluan kuulla näitä esimerkkejä.Alkuperäinen kirjoittaja tiinu:Kertoisitko hieman enemmän tuosta turhaakin turhemmasta kravattityöstä - ihan vaikka vain muutamia esimerkkejä mainitaksesi?Alkuperäinen kirjoittaja bumbah:vaikka tietää siitä olevan paljon enemmän hyötyä kuin jostain turhaakin turhemmasta kravattityöstä
Alkuperäinen kirjoittaja öttismönkiäinen:vaan toivon että ovat onnellisia ja tyytyväisiä elämäänsä, eläisivät elämänsä ns kunnon kansalaisina.. että pystyvät itsensä + perheensä elättämään ja nauttimaan elämästä. Joku lapsista voi haluta roskakuskiksi, joku lääkäriksi.. sowhat, molempiin ammattiin tarvitaan tekijänsä