Mä oon kyllä jo vähän huolissani parhaasta ystävästäni ja hänen perheestään

• Viestiketjun aloittaja "Miksu"
  • Ensimmäinen viesti
"ansku"
Ja jos käy ilmi esim. että mies on ottanut vapaata töistä, en siltikään jättäisi asiaa ilmaan. Sanoit ettei oo heidän tapaistaan lähteä äkkiä johonkin. Vois ehkä kumminkin yrittää selvittää sitä sukua sitten seuraavaksi, voihan heiltä varmistaa että kaikki on ok.

"minä"
Minä en usko, että jos olisin poissa viisi päivää töistä, eikä minua tavoitettaisi, tulisi oven taakse poliisit.
Niin, kyse on siitä minkälainen työntekijä on kyseessä. Miehen sedän työnantaja löysi huoltomiehen kanssa kuolleena kotona jo toisena päivänä siitä, kun ei ollut ilmestynyt töihin. Miehen setä oli ollut samalla työnantajalla yli kymmenen vuotta ja oli ollut erittäin tunnollinen työntekijä. Työnantaja huolestui jo ensimmäisenä päivänä, kun miestä ei näkynyt ja eikä ollut ilmoittanut poissaolosta mitään.

"aapee"
[QUOTE="vieras";25429406]No voi höpöhöpö taas. Jos joku on pois töistä jo viidettä päivää, talossa verhot kiinni ja auto pihassa, niin kyllä siellä olisi jo poliisi käynyt. Kivaa draamaprovopäivää vaan sullekin, ap. Aika mautonta tosin viimeaikaisten uutisten valossa.[/QUOTE]

no mistä me tiedetään vaikka poliisi ois siellä jo käynytkin? tuskin se poliisi ystäville ja kylänmiehille soittelee että joo me nyt käytiin siellä. kyllä ne ottaa tarpeen vaatiessa omaisiin yhteyttä ja kun omaisten ja meidän täällä asuvien ystävien välillä ei ole yhteyksiä niin eihän tieto meille välttämättä tule!!!!

Yks vaihtoehto mitä oon miettiny on just se että oisko jomman kumman perheenjäsenille tapahtunu jotain (kuolema, vakava onnettomuus tms) ja he ois lähteneet kotipaikkakunnalleen mutta kyllä ystävälläni on niissä tilanteissa ollu tapana laittaa viestiä mulle ja/tai muille kavereille. ja toiseksi se että heidän kotinsa ovat maaseudulla että jos sinne menevät niin tarviivat kyllä omaa autoaan.

[QUOTE="ella";25429500]Onko lisäinfoa?? Toivottavasti mitään ei oo tapahtunut. Onko tietoa kuinka perheellä asiat menee? Onko masennusta, parisuhdekriisiä, työ/rahahuolia?[/QUOTE]

AP jo kertoi molempien masennuksesta ja että ovat tarvinneet apua lastenhoidossa ym. Että riskitekijöitä on siis olemassa..

"minä"
[QUOTE="ansku";25429481] Itsekään en lähtisi ekaksi sukua metstästämään jos et yhtään tunne.[/QUOTE]

Mulla riippuisi siitä, mitä ystävä olisi perhesuhteistaan kertonut. Mikäli välit olisi kiinteät, niin yrittäisin olla yhteydessä, mikäli taas soittelivat ns. kerran kuussa, niin olisin työpaikan tiedustelun jälkeen yhteydessä poliisiin.

"aapee"
siis siitä miehestä vielä sen verran että sen työ on sellasta että se ei välttämättä tapaa yhtäkään työkaveriaan työpäivänsä aikana, eli tekevät kaikki siellä itsenäisesti omat hommansa. En halua tarkentaa ettei kukaan tunnista.

[QUOTE="aapee";25429510]Yks vaihtoehto mitä oon miettiny on just se että oisko jomman kumman perheenjäsenille tapahtunu jotain (kuolema, vakava onnettomuus tms) ja he ois lähteneet kotipaikkakunnalleen mutta kyllä ystävälläni on niissä tilanteissa ollu tapana laittaa viestiä mulle ja/tai muille kavereille. ja toiseksi se että heidän kotinsa ovat maaseudulla että jos sinne menevät niin tarviivat kyllä omaa autoaan.[/QUOTE]

Ellei joku ole hakenut heitä?

Tosin, olisi luullut edes jossain vaiheessa parhaalle kaverilleen laittavan edes tekstarin, jos monta päivää pois.

"aapee"
[QUOTE="piiu";25429517]Ei ole hauskaa ap.[/QUOTE]

no voi helvetti ei oo pakko lukea eikä oo pakko uskoa. Menkää te "en usko sua"- valittajat muualle, mitä te täällä ketjussa roikutte kun niin ärsyttää? :O :kieh: kenenkään ei oo pakko lukea täältä mitään ketjua eikä oo ees pakko uskoa mitään ketjua, se on ihan vapaasti valittavissa kaikilla.

• Tykkää
Reactions: Debra
"minä"
[QUOTE="aapee";25429530]siis siitä miehestä vielä sen verran että sen työ on sellasta että se ei välttämättä tapaa yhtäkään työkaveriaan työpäivänsä aikana, eli tekevät kaikki siellä itsenäisesti omat hommansa. En halua tarkentaa ettei kukaan tunnista.[/QUOTE]

Vaikka kuinka olisi itsenäinen työ niin kyllä työnantaja tietää onko työntekijä töissä vai ei viiteen päivään.

sossu
Soita jo sinne työpaikalle. Tosin heillä ei ole mitään velvollisuutta kertoa onko työntekijä töissä vai ei, joten se voi olla umpikuja.

Sinuna soittaisin poliisille. Sitten olet tehnyt parhaasi. On poliisin arvioitavissa mikä jatko. Mieti, jos jotain on käynyt, et anna itsellesi anteeksi ellet nyt toimi. Anna poliisin päättää, heillä on oma kriisin analyysi ohjelma, anna heille tietosi ja he päättävät.

"aapee"
AP jo kertoi molempien masennuksesta ja että ovat tarvinneet apua lastenhoidossa ym. Että riskitekijöitä on siis olemassa..
Ystäväni on tässä talven aikana sanonu että kun hänellä on niin mitäänsanomaton olo eikä mistään tunnu saavan mielihyvää. ja hänen miehensä tosiaan avautui siitä kun on suuria univaikeuksia. ja on heillä jaksamisenkin kanssa ollu ongelmia viime aikoina. ystäväni miehen isä on ollu huonossa kunnossa ja välillä sairaalassa, että se on kyllä yksi vaihtoehto että hänelle on sattunu jotain ja ovat sitte siellä suunnalla. Mutta edelleen ihmettelen suuresti että MIKSI ystäväni ei oo mitään laittanu kellekään asiasta. ja miksi kummankin kännykkä on koko ajan kiinni. Onko tullu niin hätäinen lähtö että on puhelimetkin jääneet kotiin?

Voi tämä toki olla provokin, vastaukset hieman kielivät siitä, mutta ikävä kyllä, myös tottakin.
Tässä kyseissä tapauksessa lienee toivottavampaa, että olisi provo ( vaikka outoa minusta onkin, jos joku saa tämänkaltaisista prvoista jotain kikcksejä) kuin, se karmiva mahdollisuus, että jotain kammottavaa olisi tapahtunut perheessä, jota ei tavoiteta.

SOITA JO!
Soita jo sinne työpaikalle. Tosin heillä ei ole mitään velvollisuutta kertoa onko työntekijä töissä vai ei, joten se voi olla umpikuja.

Sinuna soittaisin poliisille. Sitten olet tehnyt parhaasi. On poliisin arvioitavissa mikä jatko. Mieti, jos jotain on käynyt, et anna itsellesi anteeksi ellet nyt toimi. Anna poliisin päättää, heillä on oma kriisin analyysi ohjelma, anna heille tietosi ja he päättävät.
TOIMI JO AP!

Jos jotain pahaa on käynyt, etkä toimi nyt vaikka epäilet, mietipä sitä.

"aapee"
[QUOTE="minä";25429544]Vaikka kuinka olisi itsenäinen työ niin kyllä työnantaja tietää onko työntekijä töissä vai ei viiteen päivään.[/QUOTE]

No siis työntekijä saa tietää siinä vaiheessa että mies ei oo ollu töissä jos miehen oppilaat ihmettelevät että miksi kyseinen mies ei tule pitämään tunteja jotka on sovittu. Mutta kuten jo kirjoitin, eihän me heidän ystävät tiedetä vaikka siellä ois jo poliisit käynytkin, eihän ne pollarit sitä meille kerro ja ilmoita! TOiseksi sellainen ajatus että jos heillä on vaikka menny lasten kanssa jaksaminen niin tiukille että lapset on otettu huostaan ja ystävä miehensä kanssa on siitä niin pois tolaltaan että eivät halua ottaa kehenkään yhteyttä. tai jotain tälläistä. Koska lasten kanssa heillä on ollu jaksamisongelmia ja ystäväni on kyllä avoimesti mm neuvolassa niistä kertonu.

"ansku"
Ap TOIMI NYT, oikeesti! Ja jos sieltä töistä ei suostuta sanomaan mitään niin sitten vaan kerrot ettei kukaan saa yhteyttä ja sanot, että jos he siellä töissä tästä syystä huolestuu niin vannota heitä jatkamaan asian selvittelyä välittömästi jos eivät voi sulle mitään sanoa.

Itse asiassa mä varmaan kyllä soittaisin jo poliisille ja kertoisin havaintoni. Hekin voi selvittä miehen työn kautta kuviota.

Voi tämä toki olla provokin, vastaukset hieman kielivät siitä, mutta ikävä kyllä, myös tottakin.
Tässä kyseissä tapauksessa lienee toivottavampaa, että olisi provo ( vaikka outoa minusta onkin, jos joku saa tämänkaltaisista prvoista jotain kikcksejä) kuin, se karmiva mahdollisuus, että jotain kammottavaa olisi tapahtunut perheessä, jota ei tavoiteta.
Niinpä.

Voi olla että tämä on provo. Voi olla että kaikki on hyvin. Tai pahimmassa tapauksessa tästä luetaan kohta uutisista.

"aapee"
TOIMI JO AP!

Jos jotain pahaa on käynyt, etkä toimi nyt vaikka epäilet, mietipä sitä.
Tossa jo kirjoitin että mun kaveri (joka on myös ystäväni kaveri) lupas hoidella asioita, soitella ja käydä eri paikoissa ja ilmottaa sitte mulle. Sen on helpompi kun sillä on isommat lapset kuin että mä lähden näiden pienten kanssa tonne sompaamaan. Ja kun se on vähä sellanen päällepäsmäri ja tykkää ottaa nuorat käsiinsä niin tehköön mun puolesta. Eikai sillä väliä oo kuka sen homman tekee kunhan tulee tehdyksi.

Mutta lopettelen nyt tätä, en jaksa noita "en usko sua"- ihmisiä että antaa olla. Monikohan paha asia on tapahtunut kun palstalla vaan vittuillaan vakavista asioista ja luullaan että toinen provoilee.

[QUOTE="aapee";25429587]TOiseksi sellainen ajatus että jos heillä on vaikka menny lasten kanssa jaksaminen niin tiukille että lapset on otettu huostaan ja ystävä miehensä kanssa on siitä niin pois tolaltaan että eivät halua ottaa kehenkään yhteyttä. tai jotain tälläistä. Koska lasten kanssa heillä on ollu jaksamisongelmia ja ystäväni on kyllä avoimesti mm neuvolassa niistä kertonu.[/QUOTE]

Mulla kävi kans toi huostaanotto - suru - häpeä -linja mielessä..

[QUOTE="aapee";25429601]
Mutta lopettelen nyt tätä, en jaksa noita "en usko sua"- ihmisiä että antaa olla. Monikohan paha asia on tapahtunut kun palstalla vaan vittuillaan vakavista asioista ja luullaan että toinen provoilee.[/QUOTE]

Sivuuta nyt vaan noi noi provon huutelijat.

Yhteistyössä