Mä oon kyllä jo vähän huolissani parhaasta ystävästäni ja hänen perheestään

• Viestiketjun aloittaja "Miksu"
  • Ensimmäinen viesti
nå härreguuden dåå
Voihan asiaan olla monta luonnollista selitystäkin. Äkkilähtö Kanarialle, miehen sukulaisen luona sairaalassa. Tosin mä kyllä infoaisin molemmista tapauksista omia vanhmepiani.

Onko viesteissä välitystiedot päällä? Eli jos haluavat olla omassa rauhassa ja avaavat puhelimen hetkeksi niin välitystiedoista näkee meneekö viestit perille. Mulla on päiviä, jolloin en vastaa puhelimeen, mutta lähimmä kyllä tietävät, että miehen luurista saa hätätapauksessa kiinni...

"aapee"
No, mä meen nyt katteleen puhelinluetteloa että löydän ne numeron. Ja soitan mun kaverille joka myös tuntee tämän mun ystäväni.

Mulla on kavereita joille on ihan normaalia että niitä ei välttämättä saa päiviin kiinni, kulkevat omissa menoissaan ja puhelinkin voi joskus olla päiviä kiinni. Mutta tää perhe ei oo koskaan ollu sellanen. Heillä on aina ollu kännykät auki vähintään päiväajan ja ovat vastanneet melko pian esim tekstiviesteihin. Ja heillä on ollu aina tapana kertoa jos lähtevät pidemmäksi ajaksi reissuun kun tarvivat siksi aikaa jonkun joka käy hoitamassa heidän taloansa.

"aapee"
Alkuperäinen kirjoittaja nå härreguuden dåå;25429339:
Voihan asiaan olla monta luonnollista selitystäkin. Äkkilähtö Kanarialle, miehen sukulaisen luona sairaalassa. Tosin mä kyllä infoaisin molemmista tapauksista omia vanhmepiani.

Onko viesteissä välitystiedot päällä? Eli jos haluavat olla omassa rauhassa ja avaavat puhelimen hetkeksi niin välitystiedoista näkee meneekö viestit perille. Mulla on päiviä, jolloin en vastaa puhelimeen, mutta lähimmä kyllä tietävät, että miehen luurista saa hätätapauksessa kiinni...
Miehellä on sellanen työ että ei ne voi yhtäkkiä lähteä minnekään kanarian saarille tähän aikaan. Meillä ei oo heidän vanhempien tai sisarusten yhteystietoja kun eivät asu täällä eikä ollan koskaan heitä tavattu. Mulla on välitystiedot päällä ja tiistai-illalla lähettämässäni viestissäkin lukee vieläkin että odottaa. smaoin kuin kaikissa sen jälkeen lähetetyissä.

"aapee"
Alkuperäinen kirjoittaja nå härreguuden dåå;25429346:
020202 kehiin. Työpaikan numeron ilmeisesti jo sait, mutta
02 02 02 osaa kyllä kaivaa sulle sukulaisia jos eivät ole vain "virtasia helsingistä"
No niillä on kyllä NIin yleinen sukunimi että jos haen numeroita vain sukunimen ja paikkakunnan perusteella niin sieltä tulee niin paljon vaihtehtoja että tulis kiva lasku kun alkais niille kaikille soitella että ootko mahdollisesti sen ja sen äiti tai isä...

[QUOTE="aapee";25429201]Ok, kiitos. En meinannu viime yönä saada nukuttua kun mielikuvitus alko laukkaamaan kun niin moni eilen kyseli että miksi heitä ei tavoita. Kun tässä vuoden sisään on niin paljon tapahtunu kaikenlaista. Heillä on 2 pientä lasta.[/QUOTE]

Onko heillä ollut jotain kriisiä tai vastoinkäymistä? (Ei tarvi tietenkään vastata, ellet halua...)

Että olisiko syytä epäillä, että joku olisi tehnyt jotain kamalaa?

"vieras"
Minkälaisia ongelmia tässä perheessä on ollut? Ei tarvitse tietenkään yksityiskohtaisesti selittää, mutta pääpiirteet. Onko mielenterveysongelmia, päihteitä, rahaongelmia?

Millaisessa talossa he asuvat. ( anteeksi, jos se jo avauksessa mainittiin)
Onko heillä naapureita?

Minä en ihan heti, etenkään jos tämän pariskunnan sukulaiset ovat täysin tuntemattomia,
lähtisi soittelemaan heille ( jos numeron saisi selville) ainakaan nyt vielä pariin päivään. Jos asioille on vaikka, joku luonnollinen selitys, joista sukulaisetkaan eivät tiedä mitään-en haluaisi lähteä heitä säikytteelmään.

"aapee"
Onko heillä ollut jotain kriisiä tai vastoinkäymistä? (Ei tarvi tietenkään vastata, ellet halua...)

Että olisiko syytä epäillä, että joku olisi tehnyt jotain kamalaa?
No siis sillä miehellä on ollu masennusta ja unettomuutta, on saanu jotain lääkkeitäkin siihen. Ja ystävälläni oli toisen lapsen synnytyksen jälkeen synnytyksen jälkeinen masennus. Kävin sillon auttelemassa kerran viikossa vauvan hoidossa häntä ja perhetyöntekijäkin kävi siellä sillon (siis ei ls-perhetyöntekijä, täällä on niitä myös ns tavis perheille tarjolla).

"vieras"
No voi höpöhöpö taas. Jos joku on pois töistä jo viidettä päivää, talossa verhot kiinni ja auto pihassa, niin kyllä siellä olisi jo poliisi käynyt. Kivaa draamaprovopäivää vaan sullekin, ap. Aika mautonta tosin viimeaikaisten uutisten valossa.

[QUOTE="aapee";25429399]No siis sillä miehellä on ollu masennusta ja unettomuutta, on saanu jotain lääkkeitäkin siihen. Ja ystävälläni oli toisen lapsen synnytyksen jälkeen synnytyksen jälkeinen masennus. Kävin sillon auttelemassa kerran viikossa vauvan hoidossa häntä ja perhetyöntekijäkin kävi siellä sillon (siis ei ls-perhetyöntekijä, täällä on niitä myös ns tavis perheille tarjolla).[/QUOTE]

Aikamoisia riskitekijöitä..... :(

"aapee"
Millaisessa talossa he asuvat. ( anteeksi, jos se jo avauksessa mainittiin)
Onko heillä naapureita?

Minä en ihan heti, etenkään jos tämän pariskunnan sukulaiset ovat täysin tuntemattomia,
lähtisi soittelemaan heille ( jos numeron saisi selville) ainakaan nyt vielä pariin päivään. Jos asioille on vaikka, joku luonnollinen selitys, joista sukulaisetkaan eivät tiedä mitään-en haluaisi lähteä heitä säikytteelmään.
On niillä siinä hetken matkan päässä naapureita mutta eivät tietääkseni oo tekemisissä juurikaan. mutta kaiketi ne vois tietää että onko näkyny liikettä. Nyt viime yönä on satanu täällä lunta, aattelin että jos sitte vielä kerran kävis kattoos niiden pihassa onko mitään jälkiä, tosin siellä on nyt rampannu ihmisiä oven takana että tiiä sitte onko jäljet niiden vai heidän jos siellä jälkiä on. Kaverini asuu siinä lähempänä ja lupas käydä ja soittaa sit mulle asiasta.

"aapee"
[QUOTE="vieras";25429406]No voi höpöhöpö taas. Jos joku on pois töistä jo viidettä päivää, talossa verhot kiinni ja auto pihassa, niin kyllä siellä olisi jo poliisi käynyt. Kivaa draamaprovopäivää vaan sullekin, ap. Aika mautonta tosin viimeaikaisten uutisten valossa.[/QUOTE]
No ei oo pakko uskoa jos ei halua eikä oo pakko lukea jos noin ärsyttää.

"minä"
[QUOTE="vieras";25429406]No voi höpöhöpö taas. Jos joku on pois töistä jo viidettä päivää, talossa verhot kiinni ja auto pihassa, niin kyllä siellä olisi jo poliisi käynyt. Kivaa draamaprovopäivää vaan sullekin, ap. Aika mautonta tosin viimeaikaisten uutisten valossa.[/QUOTE]

Samaa epäilen. :/

"ansku"
Helpoin tapa olis tosiaan soittaa sinne töihin. Riippuen työpaikasta riippuu siitä mitä sanovat. Jos sanotaan vaan ettei oo tavattavissa tms. niin kerro rehellisesti huolesi ja havaintosi perheestä! Itsekään en lähtisi ekaksi sukua metstästämään jos et yhtään tunne.

Pakko sanoa, että kuulostaa todella huolestuttavalta :(

Ja jos mahd. niin kerro miten kävi...

Yhteistyössä