Mä oon kyllä jo vähän huolissani parhaasta ystävästäni ja hänen perheestään

• Viestiketjun aloittaja "Miksu"
  • Ensimmäinen viesti
"Miksu"
Oon yrittäny alkuviikosta asti saada häntä kiinni. Kännykkänsä on kiinni ja miehensä kännykkä on kiinni. En sen enempää asiaa aatellu ennenku eilen alkoi ystäväni muu kaveripiiri soitella mulle ja kysellä että tiedänkö onko heillä asiat ok kun heitä ei saa mistään kiinni. useampi on yrittäny kiinni jo useamman päivän ajan kuten minäkin. ja tämä ei ole tyypillistä heille. Kännykätkin heillä on ollu aiemmin kii korkeintaan yön yli, ei ikinä päivällä. Minnekään matkoille eivät oo kertoneet menevänsä. Alkoi vähä huolettaa.

Miten on, jos puhelimet ei vastaa eikä kukaan avaa ovea niin voiko soittaa poliisit kattomaan onko siellä kaikki ok vai onko se liioittelua?Siis kun päiväkausiin ei kukaan oo saanu yhteyttä.

"Mies"
Kyllä poliisin puoleen voitte kääntyä jos teillä epäilys jtn tapahtuneen ja tilanne ei tyypillistä heille. Ottakaa yhteyttä tavoittamattomien henkilöiden omalle poliisilaitokselle. Numero löytyy poliisin sivuilta.

"aapee"
[QUOTE="Mies";25429190]Kyllä poliisin puoleen voitte kääntyä jos teillä epäilys jtn tapahtuneen ja tilanne ei tyypillistä heille. Ottakaa yhteyttä tavoittamattomien henkilöiden omalle poliisilaitokselle. Numero löytyy poliisin sivuilta.[/QUOTE]

Ok, kiitos. En meinannu viime yönä saada nukuttua kun mielikuvitus alko laukkaamaan kun niin moni eilen kyseli että miksi heitä ei tavoita. Kun tässä vuoden sisään on niin paljon tapahtunu kaikenlaista. Heillä on 2 pientä lasta.

Kisumama
No etkö sen vertaa viitsi tehdä että kävisit oven takana? Siellä sitä vaan istutaan isolla perseellä tietokoneen edessä kännykkä kourassa, ei sen vertaa viitsitä liikkua.

"aapee"
[QUOTE="vieras";25429236]Jos oikein kovasti huolestuttaa, niin mikset menisi käymään? Jos ovatkin lähteneet reissuun eivätkä ole siitä ilmoitelleet.[/QUOTE]

siellä niiden ovella on käyty kolkuttelemassa usean ihmisen toimesta, ei vastausta. sälekaihtimet kiinni, auto katoksessa paikallaan. Ei oo ollenkaan tyypillistä että lähtisivät jonnekin ilman että kukaan kaveripiirissä saisi sitä tietää, varsinkaan näin pitkäksi aikaa, yhden päivän reissut on tietysti eri asia, mutta nyt on menny jo 5 päivää. Ja ystävän mies on sellasessa työssä että ei sillä tähän aikaan oo kyllä mitään lomia käytettävissä että jos reissuun menevät niin se tapahtuu sillon kun on koulujen loma-ajat.

Jos ei KUKAAN ole kuullut heistä ja päiväkausia on mennyt, niin kyllä mä jo ottaisin poliisiin tossa vaiheessa yhteyttä.

Ootko siis käynyt monesti ovella? Oletko nähnyt ikkunoista yhtään sisään? Onko heillä auto ja onko se pihassa?

"vieras"
[QUOTE="aapee";25429255]siellä niiden ovella on käyty kolkuttelemassa usean ihmisen toimesta, ei vastausta. sälekaihtimet kiinni, auto katoksessa paikallaan. Ei oo ollenkaan tyypillistä että lähtisivät jonnekin ilman että kukaan kaveripiirissä saisi sitä tietää, varsinkaan näin pitkäksi aikaa, yhden päivän reissut on tietysti eri asia, mutta nyt on menny jo 5 päivää. Ja ystävän mies on sellasessa työssä että ei sillä tähän aikaan oo kyllä mitään lomia käytettävissä että jos reissuun menevät niin se tapahtuu sillon kun on koulujen loma-ajat.[/QUOTE]

Soita miehen työpaikalle ja kysy onko hän tavoitettavissa.

Ymmärrän hyvin, että näiden perhesurmauutistenkin takia jo alkaa oma mielikuvitus laukkaamaan ihan omaa vauhtiaan.

"aapee"
Jos ei KUKAAN ole kuullut heistä ja päiväkausia on mennyt, niin kyllä mä jo ottaisin poliisiin tossa vaiheessa yhteyttä.

Ootko siis käynyt monesti ovella? Oletko nähnyt ikkunoista yhtään sisään? Onko heillä auto ja onko se pihassa?
No vastasin jo näihin kysymyksiin joten lue noita aiempia viestejä tästä ketjusta. Oon soitellu yhden meidän yhteisen kaverin kanssa ja varmaankin otetaan poliisiin yhteyttä. Meillä kellään ei ole tämän mun ystävän tai hänen miehensä sukulaisten yhteystietoja että voisi heiltä kysellä. Ovat muualta muuttaneita ja heidän suvut asuu satojen kilsojen päässä. Mutta kuten kirjoitin, on erittäin epätodennäköistä että olisivat missään reissussa.

"aapee"
ootteko koittanu sukulaisiin ottaa yhteyttä jos he tietäisivät jotain?
kirjoitin jo tossa että he ovat muuttaneet toiselta puolelta suomea tänne miehen työn perässä eikä meistä kukaan oo koskaan tavanneet heidän sukulaisiaan eikä me kukaan ees tiedetä niiden nimiä. se tiedetään että miltä paikkakunnalta ovat ja sukunimet tiedetään mutta ei muuta.

"aapee"
[QUOTE="vieras";25429282]Soita miehen työpaikalle ja kysy onko hän tavoitettavissa.

Ymmärrän hyvin, että näiden perhesurmauutistenkin takia jo alkaa oma mielikuvitus laukkaamaan ihan omaa vauhtiaan.[/QUOTE]

Tuon voisi tietenkin tehdä. Pitääpä kattoa löytyskö miehen työpaikan numeroa. Luulisi että sieltä jo oltais ihmetelty jos hän ei oo käyny töissä.

[QUOTE="aapee";25429287]No vastasin jo näihin kysymyksiin joten lue noita aiempia viestejä tästä ketjusta. Oon soitellu yhden meidän yhteisen kaverin kanssa ja varmaankin otetaan poliisiin yhteyttä. Meillä kellään ei ole tämän mun ystävän tai hänen miehensä sukulaisten yhteystietoja että voisi heiltä kysellä. Ovat muualta muuttaneita ja heidän suvut asuu satojen kilsojen päässä. Mutta kuten kirjoitin, on erittäin epätodennäköistä että olisivat missään reissussa.[/QUOTE]

Sori, kun luin huonosti :(

Kyllä mä olisin myös jo erittäin huolissani ja tekisin jotain.

"aapee"
[QUOTE="vieras";25429308]hyi alkoi itseäkin puistattaa....

jos tiedät missä mies on töissä niin soita sinne ja kysyt onko paikalla. Ovatko lapset hoidossa/koulussa?[/QUOTE]

Joo mä tiedän kyllä missä on töissä, pitää ettiä numero sinne jostain. Lapset on pieniä ja kotihoidossa, ystäväni siis hoitovapaalla.

"minä"
[QUOTE="aapee";25429296]kirjoitin jo tossa että he ovat muuttaneet toiselta puolelta suomea tänne miehen työn perässä eikä meistä kukaan oo koskaan tavanneet heidän sukulaisiaan eikä me kukaan ees tiedetä niiden nimiä. se tiedetään että miltä paikkakunnalta ovat ja sukunimet tiedetään mutta ei muuta.[/QUOTE]

Jos sukunimet ja paikkakunnan tiedät, niin soita numeropalveluun ja pyydä sen nimisten ihmisten puhelinnumeroita siltä paikkakunnalta. Jos ei ihan nyt suurkaupunki ole, niin aivan varmasti joku osaa ohjata teitä eteenpäin ja kertoo kenen tyttärestä tai pojasta on kyse. Olen itse monesti hakenut ihmisiä vähäisimmilläkin tiedoilla.

Yhteistyössä