uskon omalla tavallani
Alkuperäinen kirjoittaja Ateisti:Eikö se nyt jo selvinnyt, että se on vaan vastalause siihen, että taivaspaikan voisi ostaa. Miten niin olen yrittänyt määritellä sen miksi kirkosta saa erota. Olen kirjoittanut jo monesti että jokainen tehköön sen omista syistään, mutta halusin vaan tuoda esille yhteiskunnallisen näkökannan jota monikaan ei ajattele erotessaan. Onko se määrittelemistä että kertoo oman kantansa ja koittaa vaan saada jokusen ajattelemaan asiaa muulta kantilta?
Eiköhän jokainen joka kyseisestä instituutiosta eroa mieti asiaa laajemmasti ennen lopullista päätöstään.
Selvennän nyt hiukan mitä tarkoitin sanomalla ettei kirkosta saa apua tarvittaessa.Minulla on omakohtaista kokemusta tästä.Olen jäänyt nuorena leskeksi ja yksin lapsieni kanssa.Kuuluin tällöin vielä kirkkoon.Hain tukea ja apua lähes joka puolelta,jostakin sitä sai helpommin ja jostakin huonommin.Kirkko kuului tähän jälkimmäiseen.
Etenkin lapsieni vastauksille siitä missä isä on ja myöskin itselleni sekavia ajatuksiani selventääkseni,olisimme kipeästi tarvinneet jonkinlaista hengellistä selitystä ja tukea.Ainoa mitä seurakunnastamme saimme oli erään pappismiehen epämääräinen vastaus:en oikein tiedä itsekään.
Eikö tuo kommentti kerro jo aika paljon?Jos omat kirkonmiehetkään eivät tiedä asiasta eivätkä usko julistamansa sanan totuuteen niin onko tuohon enää mitään lisättävää.
Ja ps.varatkaa PALJON rahaa tulevia hautajaisianne varten-se maksaa!Vaikka kuinka pienenä koetat budjetin pitää niin entistä köyhemmäksi se köyhän vetää.Tässä vaiheessa olisin kaivannut maksamilleni kirkollisveroille jotain vastinetta ja helpotusta.