Mä en ymmärrä miten uskovainen ihminen voi väheksyä elämää niinku tänään JT ovella

• Viestiketjun aloittaja nigaragua
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Piipa:
tää on niinku jostain vitsistä, puuttuu vaan luterilainen. Lestadiolainen, jehovan todistaja ja luterilainen kinastelivat siitä..." :headwall: eikös anneta kaakkien kuukkien kuukkia.
täälä yks vapaa ajattelija voi osallistua :)

Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja AuldReekie:
Alkuperäinen kirjoittaja Nefernefernefer:
tajusin muuten tuon siun pointin just kun olin tuon toisen oman viestini kirjottanu sinun viestisi jälkeen :D

mutta jos uskoo siihen että on Jumala, Poika ja Pyhä Henki, muttei usko että Jeesus eli Poika on Jumalallinen, niin on heti tuomittu kadotukseen? kö? nyt en siis puhu enää jehovista vaan yleisesti ottaen.
No siis semmonen uskomushan itsessään aiheuttaa sen, että ei voi uskoa pääsevänsä taivaaseen, jos Jeesus oiskin ollut ihminen. Koska sillon se ei ois voinut poistaa niitä syntejä. Muutenhan kuka vaan kadulle kuoliaaksi hakattu ois muiden syntien sovittaja.
no mutta niinhän nuo jehovatkin uskoo että jeesus sovitti meiänki synnit sillä sovintouhrillaan, että ihminen pelastuu.

eikös se ole vähän sama kristinuskossa muutenkin että ihminen pelastuu uskossa jeesukseen?
Niin mutta pelastuu mistä?

Ja monikos niistä nyt sitten pääsee sinne paratiisiin vai taivaaseen vai mihin menevätkään? Muutama sata.

JT
Ja mä kunnioitan kyllä elämää mutta munkin näkemys on se et maapallo on jo ihan tarpeeksi kansoitettu eikä ole tarkoitus että hankkii lapsia enemmän kuin omat rahkeet riittää. ehkäisyä ei raamattu kiellä. Meillä on yksi oma lapsi ja toinen on adoptoitu ja meillekään ei enempää tule mutta silti pidän lapsista ja että he ovat meille iso lahja mutta itse en ole haaveillut isosta perheestä.

Blue
Alkuperäinen kirjoittaja JT:
No kyllä me todistajat uskotaan että Jeesus on jumalan poika ja tällä hetkellä taivaassa kuninkaana. Hän laskeitui tänne maan päälle ihmiseksi lunastamaan syntimme anteeksi ja silloin oli maan päällä suurin IHMINEN joka on elänyt. Tällä hetkellä henkiolento eikä ihminen.
Suoraan kirjoitan yhdestä kaverin antamasta kirjasta:

Onko Esikoispoika yhdenvertainen Jumalan kanssa kuten jotkut opettavat? Raamattu ei opeta näin. Ainoasyntyinen Poika ei koskaan ole edes yrittänyt olla Isänsä vertainen. Raamattu opettaa selvästi että Isä on suurempi kuin Poika. Yksin Jehova on Jumala, Kaikkivaltias. Siksi hänellä ei ole vertaistaan.

Tää siis jt:n kirjoja.

vieras
Jehovan todistajat ja lestat on yhtä pahoja. Heidän uhriensa järjestötkin tekevät yhteistyötä, ja siellä on havaittu niin paljon samoja traumoja "JT-luopioilla" kuin "uskonsa kieltäneillä lestadiolaisilla".

Kannattaa pysyä kaukana molemmista.

Ja vllän kasvanut ei todellakaan pysty itse päättämään siitä ehkäisystä, ryhmäpaine on niin valtava! Siinä joko tottelee, tekee salaa tai lähtee, näistä 2 ekaa aiheuttaa valtavan sisäisen ristiriidan, lähteminen taas on herkästi vaikeaa jos luulee että on helvettiin menossa jos ei oo vl? Lisäksi suvun ja perheenjäsenten syyllistys ja suru, jne. Ei oo helppoa.

tajusin muuten tuon siun pointin just kun olin tuon toisen oman viestini kirjottanu sinun viestisi jälkeen :D

mutta jos uskoo siihen että on Jumala, Poika ja Pyhä Henki, muttei usko että Jeesus eli Poika on Jumalallinen, niin on heti tuomittu kadotukseen? kö? nyt en siis puhu enää jehovista vaan yleisesti ottaen.
No siis semmonen uskomushan itsessään aiheuttaa sen, että ei voi uskoa pääsevänsä taivaaseen, jos Jeesus oiskin ollut ihminen. Koska sillon se ei ois voinut poistaa niitä syntejä. Muutenhan kuka vaan kadulle kuoliaaksi hakattu ois muiden syntien sovittaja.
no mutta niinhän nuo jehovatkin uskoo että jeesus sovitti meiänki synnit sillä sovintouhrillaan, että ihminen pelastuu.

eikös se ole vähän sama kristinuskossa muutenkin että ihminen pelastuu uskossa jeesukseen?
Niin mutta pelastuu mistä?

Ja monikos niistä nyt sitten pääsee sinne paratiisiin vai taivaaseen vai mihin menevätkään? Muutama sata.
no kadotuksesta :D kait nyt jehovillakin on jonkulainen kadotus johon päätyy jos ei usko?

en mie tiiä, en ole jehovan todistaja enkä aio semmoseksi koskaan ryhtyäkkään.

km
Alkuperäinen kirjoittaja nigaragua:
Itse olen lestaadiolainen ja kysyin sitten ovella tältä JT:ltä et koskas on perheenlisäsystä tulossa niin hän tosi topakkana sanoi et lapsiluku on jo todellakin täynnä Hänellä siis kaksi poikaa. En oikeesti pysty ymmärtämään tota asennetta et elämän lahjaa ei haluta ottaa vastaan varsinkin kun sanotaan olevansa uskossa.
Kun se on niin että niiden Jumalan lahjojen vastaanottaminen on ihan vapaaehtoista. Meille syntyy kolmas lapsi kuukauden päästä ja se on sit viimeinen. sterilisaatioon on paperit vetämässä miehellä.

Ja sitä minä taas en ymmärrä että miten uskovainen ihminen voi ajatella että vain oma lahko pääsee taivaaseen kun Raamatussa ei missään sanota että vain joku tietty seurakunta tai kirkko sinne pääsisi. Tulee lestadiolaisetki karvaasti pettymään kun huomaavat että siellä on myös helluntailaisia, vapaakirkollisia ja ties mitä muita.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jehovan todistajat ja lestat on yhtä pahoja. Heidän uhriensa järjestötkin tekevät yhteistyötä, ja siellä on havaittu niin paljon samoja traumoja "JT-luopioilla" kuin "uskonsa kieltäneillä lestadiolaisilla".

Kehotan pysymään kaukana myös noista UUT-piireistä. Ne kun on muodostunu yhden lajin lahkoksi tai uskonnoksi myös, kun ihmiset korvaavat niillä sitä uskontoa josta ovat toipumassa, lopputulos on että mennään korvaushoitoon eikä toivuta yhtään :(

Ja vllän kasvanut ei todellakaan pysty itse päättämään siitä ehkäisystä, ryhmäpaine on niin valtava! Siinä joko tottelee, tekee salaa tai lähtee, näistä 2 ekaa aiheuttaa valtavan sisäisen ristiriidan, lähteminen taas on herkästi vaikeaa jos luulee että on helvettiin menossa jos ei oo vl? Lisäksi suvun ja perheenjäsenten syyllistys ja suru, jne. Ei oo helppoa.
Näin on. Mitä oon jutellu lestadioilaisten kanssa niin todellakin sielä sisällä tuskaillaan ja salaillaan. Ei uskalleta puhua ja ajatella julkisesti. Jopa ehkäsyä käytetään. Mut sentään jotku sitte juttelee ei lestojen kanssa.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:

Kehotan pysymään kaukana myös noista UUT-piireistä. Ne kun on muodostunu yhden lajin lahkoksi tai uskonnoksi myös, kun ihmiset korvaavat niillä sitä uskontoa josta ovat toipumassa, lopputulos on että mennään korvaushoitoon eikä toivuta yhtään :(
No, nämä tukiryhmät eivät kuulu UUT:hen, toki tekevät yhteistyötä sen kanssa. On vaan koettu hedelmälliseksi muodostaa vertaistukiryhmiä, jotka auttavat tiukasta uskonnosta ja kulttuurista eronneet uuden elämän alkuun, tuovat keskustelukumppaneita ja uusia ihmissuhteita niiden tuossa rytäkässä hajonneiden tilalle.

Surullista kuulla. Olin Uskontojen Uhrien Tuki ry:n perustavassa kokouksessa. Silloin vielä Maljanen sanoi suunnilleen tähän malliin: "Meillä ei kiistellä, että 'mun jumala on kolme metriä pitkä ja karvainen, miksei sun jumala oo?'."

Alkuperäinen kirjoittaja Turbojurpo:

Surullista kuulla. Olin Uskontojen Uhrien Tuki ry:n perustavassa kokouksessa. Silloin vielä Maljanen sanoi suunnilleen tähän malliin: "Meillä ei kiistellä, että 'mun jumala on kolme metriä pitkä ja karvainen, miksei sun jumala oo?'."
No mä koitin joskus kymmenkunta vuotta sitten sitäkin kun aloin elämääni ratkomaan ja mut aika suoraan käskettiin ulos, koska mä en vihannut edelleen uskontoon kuuluvia vanhempiani. Siis jostain nettiryhmistä, en muista tarkasti enää, mutta sen vaaditun vihan muistan, siis että samaa meininkiä kun uskonnoissa, jos et ole puolellamme olet meitä vastaan ja puolellamme et ole, jos et tunne samoin kun muut. Tai siis jos et sano samoin kuin muut.

äiti
jehovan todistajat on pahimpia eksytyksiä mitä voi olla,tarpeeksi oikeaa tietoa että mennään lankaan mutta se tärkein että Jeesus Kristus on ainoa tie taivaaseen puuttuu,ja että se taivaaseen pääsemisen mahku on ihan kaikilla ei vain niillä 144000 ihmisellä jotka ovat ylentäneet itsensä.

vieras
No mä koitin joskus kymmenkunta vuotta sitten sitäkin kun aloin elämääni ratkomaan ja mut aika suoraan käskettiin ulos, koska mä en vihannut edelleen uskontoon kuuluvia vanhempiani. Siis jostain nettiryhmistä, en muista tarkasti enää, mutta sen vaaditun vihan muistan, siis että samaa meininkiä kun uskonnoissa, jos et ole puolellamme olet meitä vastaan ja puolellamme et ole, jos et tunne samoin kun muut. Tai siis jos et sano samoin kuin muut.
No voi ei. :( Toivottavasti kyseessä on ollut vaan väärinkäsitys, sillä vaikka vihantunne yleensä kuuluukin paranemiseen ja tulee suurimmalle osalle jossain vaiheessa (siis sen älyllisen ymmärtämisen tilalle tunnetason klikkien auetessa), niin miten sitä nyt voi keneltäkään alkaa vaatimaan! Tietysti jos itsellä on asenteena että "no voi teitä ku ootte niin katkeroituneita, onneksi en ite oo", ni ei tarvi ihmetellä jos muut ei katso kauniisti. (en tietenkään tarkoita että sulla LisaMarie ois sellainen asenne ollu, mut oon törmännyt johonkin sellaiseenkin tyyppiin).

vieras
Ja tiesittekö, että JT:t ei usko Jeesuksen jumaluuteen eivätkä ole kristittyjä.
Jehovan todistajat ovat sellaisten ihmisten maailmanlaajuinen kristillinen seura, jotka antavat toimeliaasti todistusta Jehova Jumalasta ja hänen ihmiskuntaa koskevista tarkoituksistaan. He perustavat uskomuksensa yksinomaan Raamattuun.

km
Ja tiesittekö, että JT:t ei usko Jeesuksen jumaluuteen eivätkä ole kristittyjä.
Jehovan todistajat ovat sellaisten ihmisten maailmanlaajuinen kristillinen seura, jotka antavat toimeliaasti todistusta Jehova Jumalasta ja hänen ihmiskuntaa koskevista tarkoituksistaan. He perustavat uskomuksensa yksinomaan Raamattuun.
Raamattuun. Haha. JT:n Raamattu ei ole oikea Raamattu vaan JT:n johtajien Raamatusta vääntämä versio, jossa asiat on muutettu heidän oppiinsa sopivaksi.

Yhteistyössä