Mä en ymmärrä miten uskovainen ihminen voi väheksyä elämää niinku tänään JT ovella

  • Viestiketjun aloittaja nigaragua
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja km:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Nefernefernefer:
Ja tiesittekö, että JT:t ei usko Jeesuksen jumaluuteen eivätkä ole kristittyjä.
Jehovan todistajat ovat sellaisten ihmisten maailmanlaajuinen kristillinen seura, jotka antavat toimeliaasti todistusta Jehova Jumalasta ja hänen ihmiskuntaa koskevista tarkoituksistaan. He perustavat uskomuksensa yksinomaan Raamattuun.
Raamattuun. Haha. JT:n Raamattu ei ole oikea Raamattu vaan JT:n johtajien Raamatusta vääntämä versio, jossa asiat on muutettu heidän oppiinsa sopivaksi.
Kyllä siitä löytyy kaikki samat kohdat kuin muistakin Raamatuista.
Se on väännetty.
Jehovan todistajia ei oo kielletty lukemasta mitään raamattua ja monissa maissa ei vielä ole tätä Uuden maailman käännös nimistä painosta ollenkaan vaan tutkivat ihan kokouksissa sitä käännöstä mikä sen maan kielellä on saatavilla ja mitä myös kirkoissa luetaan
 
tietää
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
en todellakaan herjaa uskontoani enkä muidenkaan uskontoa. Ihmettelin vaan nyt sitä että kaikki jotka väitävät olevansa uskossa eivät kunnioita elämää. Ja kyllä on Jehovantodistajien lehti koska on mulla parhaillaan kädessä ja lukee selkeästi että heikäläisten lehti on ja Jeesuksesta puhutaan joo.
ikään kuin se ettei pukkaa lapsia lisää ja lisää,tarkoittaa sitä ettei arvosta elämää! huhheijaa!
ehkäisy on ihan järkevä keksintö.. aborttiahan jehovantodistajat eivät hyväksy koska he pitävät elämää hyvin pyhänä!
 
Alkuperäinen kirjoittaja km:
Juu ei oo sama, oon itsekki lukenu. Mutta Jehoville Raamatun (sen oikean siis) lukeminen on kiellettyä juuri siksi, etteivät vain alkaisi kyseenalaistaa omaa oppiaan. Koska JT-raamattu todella on muunneltu alkuperäisesti JT-oppeja mukailevaksi. Ja sitte JT:t kuvittelee lukevansa RAamattua ja perustavansa oppinsa siihen. Tosiasiassahan he lukevat vartiotorni-lehteä ja ehkä sieltä täältä väärennettyä raamattuversiotaan. Itsekin oon huomannu että moni JT hämmentyy kun esittää Raamatusta joitakin kohtia jotka ovat eri tavalla kuin heidän omansa sanoo.
Mun jt tuttava korosti käyvänsä ovilla ihan tämän normaali Raamatun kanssa.
 
järki hoi!
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
mooseksen kirjassa käsketään ihmisten lisääntyä ja täyttää maa. myös sanotaan että lapset ovat lahja. kuka haluaa kieltäytyä lahjasta?
eiköhän se koske koko ihmiskuntaa eikä sitä että jokaisen yksilön täytyisi pukata jälkeläisiä niin paljon kuin vain ehtii.
 
salli
Alkuperäinen kirjoittaja Blue:
Alkuperäinen kirjoittaja AuldReekie:
Alkuperäinen kirjoittaja AuldReekie:
sit yks kysymys, mitä tämä sitten tarkottaa?

"Jehovan todistajat muun muassa uskovat, että ihmisen tulee olla nöyrä, ahkera, uskoa Jehovaan sekä Jeesuksen lunastusuhriin"

jos kerta JT:t ei usko Jeesukseen muutaman palstalaisen mukaan niin onko tuo lainaus paskapuhetta vai ei?

vai enkö mie enää ymmärrä lukemaani?
niin, siis Nefernefernefer ja Blue (ja kukas se yks olikaan), miten te ymmärrätte tuon ylemmän ja tämän:

"Ihmisen pelastus perustuu Jeesuksen kidutuspaalussa kärsimään kuolemaan, sovintouhriin eli lunnaisiin"
http://www.watchtower.org/fi/200612/article_01.htm

Kaikkien aikojen suurin IHMINEN.
no eikös raamatun mukaan Jeesus tullut taivaasta maan päälle ,otti ihmisen muodon. . että mitä ihmeellistä tuossa on.. Jumalan Poika hän silti oli ja on.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
mooseksen kirjassa käsketään ihmisten lisääntyä ja täyttää maa. myös sanotaan että lapset ovat lahja. kuka haluaa kieltäytyä lahjasta?
Vaikkapa sellainen joka ei ole lapsirakas eikä halua lapsia? Vai luuletko, että esim kaikki lestadiolaiset ovat lapsirakkaita jotka kohtelevat lapsia hyvin?

Eikä sitä tarvitse 15 lasta hankkia, kyllä se 1 lapsi voi jollekin riittää.
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja sohvi:
Alkuperäinen kirjoittaja Nefernefernefer:
Ja tiesittekö, että JT:t ei usko Jeesuksen jumaluuteen eivätkä ole kristittyjä.
ja sinäkö sen määrittelet?
ole hyvä ja määrittele mulle kristitty,mitä se mielestäsi merkitsee?
No mun mielestä mä en näitä määritelmiä ole keksinyt. Mutta jos vaikka haulla etsit googlesta, niin äkkiä tajuat, että heitä ei sanota kristityiksi.
 
tutki ennenkuin hutkit
Alkuperäinen kirjoittaja Blue:
Alkuperäinen kirjoittaja AuldReekie:
Alkuperäinen kirjoittaja Nefernefernefer:
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Alkuperäinen kirjoittaja Nefernefernefer:
Ja tiesittekö, että JT:t ei usko Jeesuksen jumaluuteen eivätkä ole kristittyjä.
Eikö kristitty tarkoita Raamattuun pohjautuvaa uskontoa? JT:t uskoo, että Jeesus on Jehova jumalan esikois poika mutta jumalia ei heidän mukaansa voi olla enempää kuin yksi.
Kristitty tarkoittaa ihmistä, joka uskoo saavansa syntinsä anteeksi Jeesuksen sovitustyön kautta. Se pitää sisällään sen, että uskoo Jeesuksen Jumaluuteen.
öö.... JT:tkin kyllä uskovat että ihminen pelastuu ts. saa syntinsä anteeksi Jeesuksen sovitustyön kautta??

ja roiskis:

Alkuperäinen kirjoittaja Blue:
Alkuperäinen kirjoittaja HoitoonVaan:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
no kyllä he uskovat Jeesukseen kun antoivat mulle lehden missä ei muusta puhutakaan ku Jeesuksesta.
Nyt oot tainnu erehtyä uskosta?
Nyt on tosiaan mennyt "lestadiolaisella" puurot ja vellit sekaisin.. Ja lukihäiriökin vielä aiheuttaa huolimattomuusvirheitä provoon. :hug:
mitenkä niin? jehovatko eivät usko Jeesukseen???

hmm... miten tässä on nyt niin helvetillinen ristiriita teiän käsitteissä ettei tosikaan?
JT:t eivät usko kolmiyhteiseen Jumalaan (Isä, Poika ja Pyhä Henki). Jeesus on vain ihminen heille.
ei,Jeesus on heille Jumalan Poika,ei yhdenvertainen Jumalan kanssa.raamatussakin Jeesus sanoo että Isä on minua suurempi.
hehän uskovat että ilman Jeesuksen lunastusuhria ei ole mahdollista saada syntejä anteeksi,eli todellakin paljon enemmän kuin ihminen. Jeesus oli kerran ihmisenä maan päällä mutta nyt taivaassa.
 
sohvi
Alkuperäinen kirjoittaja Nefernefernefer:
Alkuperäinen kirjoittaja sohvi:
Alkuperäinen kirjoittaja Nefernefernefer:
Ja tiesittekö, että JT:t ei usko Jeesuksen jumaluuteen eivätkä ole kristittyjä.
ja sinäkö sen määrittelet?
ole hyvä ja määrittele mulle kristitty,mitä se mielestäsi merkitsee?
No mun mielestä mä en näitä määritelmiä ole keksinyt. Mutta jos vaikka haulla etsit googlesta, niin äkkiä tajuat, että heitä ei sanota kristityiksi.
eli ihmisten määritelmä kuitenkin?
ihmisetkö sen tosiaan päättää kuka on kristitty ja kuka ei,elää hän sitten miten hyvänsä tai uskoo miten hyvänsä..ok!
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja sohvi:
Alkuperäinen kirjoittaja Nefernefernefer:
Alkuperäinen kirjoittaja sohvi:
Alkuperäinen kirjoittaja Nefernefernefer:
Ja tiesittekö, että JT:t ei usko Jeesuksen jumaluuteen eivätkä ole kristittyjä.
ja sinäkö sen määrittelet?
ole hyvä ja määrittele mulle kristitty,mitä se mielestäsi merkitsee?
No mun mielestä mä en näitä määritelmiä ole keksinyt. Mutta jos vaikka haulla etsit googlesta, niin äkkiä tajuat, että heitä ei sanota kristityiksi.
eli ihmisten määritelmä kuitenkin?
ihmisetkö sen tosiaan päättää kuka on kristitty ja kuka ei,elää hän sitten miten hyvänsä tai uskoo miten hyvänsä..ok!
Älä nyt ole naurettava! On ihan yleinen tieto, että jehovantodistajat ole kristittyjä, eikä heitä lueta kristityiksi, niinkuin ei mormoneitakaan.
 
sohvi
Alkuperäinen kirjoittaja Nefernefernefer:
Alkuperäinen kirjoittaja sohvi:
Alkuperäinen kirjoittaja Nefernefernefer:
Alkuperäinen kirjoittaja sohvi:
Alkuperäinen kirjoittaja Nefernefernefer:
Ja tiesittekö, että JT:t ei usko Jeesuksen jumaluuteen eivätkä ole kristittyjä.
ja sinäkö sen määrittelet?
ole hyvä ja määrittele mulle kristitty,mitä se mielestäsi merkitsee?
No mun mielestä mä en näitä määritelmiä ole keksinyt. Mutta jos vaikka haulla etsit googlesta, niin äkkiä tajuat, että heitä ei sanota kristityiksi.
eli ihmisten määritelmä kuitenkin?
ihmisetkö sen tosiaan päättää kuka on kristitty ja kuka ei,elää hän sitten miten hyvänsä tai uskoo miten hyvänsä..ok!
Älä nyt ole naurettava! On ihan yleinen tieto, että jehovantodistajat ole kristittyjä, eikä heitä lueta kristityiksi, niinkuin ei mormoneitakaan.
ei mua naurata yhtään. mun mielestä ei vaan ole ihmisen vallassa päättää kuka on kristitty ja kuka ei. ne on ihmisen määritelmiä. eikö kristitty usko Jumalaan,silloin pitäisi myös jonkun verran tuntea raamattua.. ja siellä sanotaan että raamattu on Jumalan sana,joten eiköhän se ole vähän korkeampi kuin ihminen joka kristillisyyden määritteleen. mulle henk.kohtaisesti on ihan sama mitä joku ihmisen laatima hakukone tms sanoo.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Nefernefernefer:
Alkuperäinen kirjoittaja sohvi:
Alkuperäinen kirjoittaja Nefernefernefer:
Alkuperäinen kirjoittaja sohvi:
Alkuperäinen kirjoittaja Nefernefernefer:
Ja tiesittekö, että JT:t ei usko Jeesuksen jumaluuteen eivätkä ole kristittyjä.
ja sinäkö sen määrittelet?
ole hyvä ja määrittele mulle kristitty,mitä se mielestäsi merkitsee?
No mun mielestä mä en näitä määritelmiä ole keksinyt. Mutta jos vaikka haulla etsit googlesta, niin äkkiä tajuat, että heitä ei sanota kristityiksi.
eli ihmisten määritelmä kuitenkin?
ihmisetkö sen tosiaan päättää kuka on kristitty ja kuka ei,elää hän sitten miten hyvänsä tai uskoo miten hyvänsä..ok!
Älä nyt ole naurettava! On ihan yleinen tieto, että jehovantodistajat ole kristittyjä, eikä heitä lueta kristityiksi, niinkuin ei mormoneitakaan.
Ovatko Jehovan todistajat lahko tai kultti?
Jotkut määrittelevät lahkon merkitsevän ryhmää, joka on irtautunut jostakin vakiintuneesta uskonnosta. Toiset soveltavat tämän termin ryhmään, joka seuraa jotakuta ihmisjohtajaa tai opettajaa. Sanaa käytetään yleensä halventavassa mielessä. Jehovan todistajat eivät ole minkään kirkon sivuhaara, vaan heidän joukossaan on ihmisiä kaikilta elämän aloilta ja heillä on monenlaisia uskonnollisia taustoja. He eivät pidä ketään ihmistä, vaan Jeesusta Kristusta, johtajanaan.
Kultti on uskonto, jota ei pidetä puhdasoppisena tai joka korostaa määrätyn rituaalin mukaista hartauden harjoitusta. Monet kultit seuraavat elävää ihmisjohtajaa, ja usein niiden kannattajat elävät ryhmissä muusta yhteiskunnasta erillään. Puhdasoppisuuden mittapuun pitäisi kuitenkin olla Jumalan sana, ja Jehovan todistajat pitävät ehdottomasti kiinni Raamatusta. Heidän palvontansa on elämäntapa, ei rituaalista hartaudenharjoitusta. He eivät myöskään seuraa ihmistä eivätkä eristäydy muusta yhteiskunnasta. He elävät ja työskentelevät muiden ihmisten keskellä
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Nefernefernefer:
Alkuperäinen kirjoittaja sohvi:
Alkuperäinen kirjoittaja Nefernefernefer:
Alkuperäinen kirjoittaja sohvi:
Alkuperäinen kirjoittaja Nefernefernefer:
Ja tiesittekö, että JT:t ei usko Jeesuksen jumaluuteen eivätkä ole kristittyjä.
ja sinäkö sen määrittelet?
ole hyvä ja määrittele mulle kristitty,mitä se mielestäsi merkitsee?
No mun mielestä mä en näitä määritelmiä ole keksinyt. Mutta jos vaikka haulla etsit googlesta, niin äkkiä tajuat, että heitä ei sanota kristityiksi.
eli ihmisten määritelmä kuitenkin?
ihmisetkö sen tosiaan päättää kuka on kristitty ja kuka ei,elää hän sitten miten hyvänsä tai uskoo miten hyvänsä..ok!
Älä nyt ole naurettava! On ihan yleinen tieto, että jehovantodistajat ole kristittyjä, eikä heitä lueta kristityiksi, niinkuin ei mormoneitakaan.
Ovatko Jehovan todistajat lahko tai kultti?
Jotkut määrittelevät lahkon merkitsevän ryhmää, joka on irtautunut jostakin vakiintuneesta uskonnosta. Toiset soveltavat tämän termin ryhmään, joka seuraa jotakuta ihmisjohtajaa tai opettajaa. Sanaa käytetään yleensä halventavassa mielessä. Jehovan todistajat eivät ole minkään kirkon sivuhaara, vaan heidän joukossaan on ihmisiä kaikilta elämän aloilta ja heillä on monenlaisia uskonnollisia taustoja. He eivät pidä ketään ihmistä, vaan Jeesusta Kristusta, johtajanaan.
Kultti on uskonto, jota ei pidetä puhdasoppisena tai joka korostaa määrätyn rituaalin mukaista hartauden harjoitusta. Monet kultit seuraavat elävää ihmisjohtajaa, ja usein niiden kannattajat elävät ryhmissä muusta yhteiskunnasta erillään. Puhdasoppisuuden mittapuun pitäisi kuitenkin olla Jumalan sana, ja Jehovan todistajat pitävät ehdottomasti kiinni Raamatusta. Heidän palvontansa on elämäntapa, ei rituaalista hartaudenharjoitusta. He eivät myöskään seuraa ihmistä eivätkä eristäydy muusta yhteiskunnasta. He elävät ja työskentelevät muiden ihmisten keskellä
Toi sama jankutus oli tässä ketjussa jo kerran. Oikeesti. :headwall:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja sohvi:
Alkuperäinen kirjoittaja Nefernefernefer:
Ja tiesittekö, että JT:t ei usko Jeesuksen jumaluuteen eivätkä ole kristittyjä.
ja sinäkö sen määrittelet?
ole hyvä ja määrittele mulle kristitty,mitä se mielestäsi merkitsee?
Mitä kristittynä oleminen merkitsee. Jeesus esitti kutsun tulla hänen seuraajakseen seuraavin sanoin: "Jos joku tahtoo tulla minun perässäni, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon kidutuspaalunsa ja seuratkoon minua jatkuvasti." (Mt 16:24.) Ne, jotka ovat tosi kristittyjä, uskovat täysin siihen, että Jeesus Kristus on Jumalan erityinen Voideltu ja ainosyntyinen Poika, luvattu Siemen, joka uhrasi ihmiselämänsä lunnaiksi, joka herätettiin kuolleista ja korotettiin Jehovan oikealle puolelle ja joka sai vallan alistaa vihollisensa ja saattaa kunniaan Jehovan suvereeniuden (Mt 20:28; Lu 24:46; Joh 3:16; Ga 3:16; Fil 2:9-11; Hpr 10:12, 13). Kristityt pitävät Raamattua Jumalan henkeytettynä sanana, ehdottomana totuutena, hyödyllisenä opettamiseen ja ihmisten kurittamiseen (Joh 17:17; 2Ti 3:16; 2Pi 1:21).
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja nigaragua:
Itse olen lestaadiolainen ja kysyin sitten ovella tältä JT:ltä et koskas on perheenlisäsystä tulossa niin hän tosi topakkana sanoi et lapsiluku on jo todellakin täynnä Hänellä siis kaksi poikaa. En oikeesti pysty ymmärtämään tota asennetta et elämän lahjaa ei haluta ottaa vastaan varsinkin kun sanotaan olevansa uskossa.
Se on yleensä jokaisen oma asia kuinka mota lasta haluaa tehdä ja
kuinka monta pystyy tekemään.
 
ateisti
Alkuperäinen kirjoittaja sohvi:
Alkuperäinen kirjoittaja Nefernefernefer:
Ja tiesittekö, että JT:t ei usko Jeesuksen jumaluuteen eivätkä ole kristittyjä.
ja sinäkö sen määrittelet?
ole hyvä ja määrittele mulle kristitty,mitä se mielestäsi merkitsee?
Jehovan Todistajat eivät ole kristittyjä. Eivät edes oman sanomansa mukaan. Raamatun mukaan he kyllä elävät. Niille jotka sanovat JT:n Raamatun olevan väännetty, niin kuinka paljon oma Raamattunne on väännetty ja poikkeaa alkuperäisistä kirjoituksista?
 
Alkuperäinen kirjoittaja AuldReekie:
Alkuperäinen kirjoittaja Turbojurpo:
Eroakirkosta.fi-mainokset eivät muuten 2004 kelvanneet Tampereen bussien kylkiin. Sääli, sillä he tekevät arvokasta työtä todellisen katsomusvapauden hyväksi. Valtionkirkkoihin kuulumattomia on jo miljoona.
:D miten tämä siun kirjotukses eroaa uskovaisten vastaavista mielipiteistä?
Minä en lupaile tuonpuoleista palkkiota, jos kallistut minun mielipiteideni kannalle. En toisaalta uhkaile tuonpuoleisella rangaistuksellakaan, jos olet minun mielipiteitäni vastaan. Tämänpuoleistenkin palkkioiden ja rangaistusten kanssa on vähän niin ja näin. Saattaisin olla onnellisempi uskovaisena, mutta älyllinen rehellisyys estää minua uskomasta selviä pötypuheita. Pitää myös muistaa, että mielipuolisuuksiin uskominen johtaa usein mielipuolisiin tekoihin. Tervettä järkeä elämään siis. Se on minun sanomani.
 
Lessu
Alkuperäinen kirjoittaja Nefernefernefer:
Ja tiesittekö, että JT:t ei usko Jeesuksen jumaluuteen eivätkä ole kristittyjä.
Ja kristityt ei usko ihmisen jumaluuteen ja eivät siten ole oikealla asialla hekään
Pitäiskö teidän alkaa tukkanuottasille hieman noiden JT kanssa, kuten toistennekin kanssa olette tavanneet olla. Se kertoo jo kaiken teidän uskonne vahvuudesta :)
 
Lessu
Alkuperäinen kirjoittaja Turbojurpo:
Tämänpuoleistenkin palkkioiden ja rangaistusten kanssa on vähän niin ja näin. Saattaisin olla onnellisempi uskovaisena, mutta älyllinen rehellisyys estää minua uskomasta selviä pötypuheita. Pitää myös muistaa, että mielipuolisuuksiin uskominen johtaa usein mielipuolisiin tekoihin. Tervettä järkeä elämään siis. Se on minun sanomani.
Älyllisyys on maallista, eikä se siten tavoita edes sun sisintä, joten sun kannalle ei voi suositella kenenkään taipuvan. Terveellä järjellä teet kuten kaikki muutkin, elät itsesi hautaan ja the end, surkuhupaisaa, mutta totta
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Lessu:
Alkuperäinen kirjoittaja Turbojurpo:
Tämänpuoleistenkin palkkioiden ja rangaistusten kanssa on vähän niin ja näin. Saattaisin olla onnellisempi uskovaisena, mutta älyllinen rehellisyys estää minua uskomasta selviä pötypuheita. Pitää myös muistaa, että mielipuolisuuksiin uskominen johtaa usein mielipuolisiin tekoihin. Tervettä järkeä elämään siis. Se on minun sanomani.
Älyllisyys on maallista, eikä se siten tavoita edes sun sisintä, joten sun kannalle ei voi suositella kenenkään taipuvan. Terveellä järjellä teet kuten kaikki muutkin, elät itsesi hautaan ja the end, surkuhupaisaa, mutta totta
Niin tekee muutkin, kaikki kuolee aikanaan. Onko parempi elää onnellisessa valheessa vai todellisuudessa? Jos jollakin on mukavia harhoja eikä hän aiheuta vaaraa muille, niin pitäisikö hänet yrittää parantaa?
 
Lessu
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Niin tekee muutkin, kaikki kuolee aikanaan. Onko parempi elää onnellisessa valheessa vai todellisuudessa? Jos jollakin on mukavia harhoja eikä hän aiheuta vaaraa muille, niin pitäisikö hänet yrittää parantaa?
Ei tokikaan tarvi parantaa, jos kerran on oloonsa ja tilaansa tyytyväinen. Oikeassa olet.
Niinhän se oli Matrix leffassa, todellisuus voi olla musertavaa kuin se onnellinen valhe. Ja takaisin ei enää pääse, kun kerran on herännyt.
Mutta siinä vaiheessa kun ihmiset alkavat heräillä pikkuhiljaa itsestään...kenties siinä vaiheessa on hyvä muidenkin huomata, että unen taakseen jättäminen on kuin pesisi syntinsä, kuten J opetti.
 
:)
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja km:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Nefernefernefer:
Ja tiesittekö, että JT:t ei usko Jeesuksen jumaluuteen eivätkä ole kristittyjä.
Jehovan todistajat ovat sellaisten ihmisten maailmanlaajuinen kristillinen seura, jotka antavat toimeliaasti todistusta Jehova Jumalasta ja hänen ihmiskuntaa koskevista tarkoituksistaan. He perustavat uskomuksensa yksinomaan Raamattuun.
Raamattuun. Haha. JT:n Raamattu ei ole oikea Raamattu vaan JT:n johtajien Raamatusta vääntämä versio, jossa asiat on muutettu heidän oppiinsa sopivaksi.
Kyllä siitä löytyy kaikki samat kohdat kuin muistakin Raamatuista.
Se on väännetty.
Jehovan todistajia ei oo kielletty lukemasta mitään raamattua ja monissa maissa ei vielä ole tätä Uuden maailman käännös nimistä painosta ollenkaan vaan tutkivat ihan kokouksissa sitä käännöstä mikä sen maan kielellä on saatavilla ja mitä myös kirkoissa luetaan
voisiko joku jt ottaa kantaa tähän?
http://koti.phnet.fi/petripaavola/UM%20Uusi%20testamentti
 

Yhteistyössä