Mä en ymmärrä miten uskovainen ihminen voi väheksyä elämää niinku tänään JT ovella

  • Viestiketjun aloittaja nigaragua
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja AuldReekie:
niin, eli ihan yhtä lujaa vedätte herneet nenuun niinku uskovaisetkin ja yhtä reippaasti olette omaa viestiänne tuputtamassa :D

eikös se nimenomaan pitäis mennä niin että ateisti ei välitä eikä tuputa? että ateisti on se suvaitsevaisempi?
Taas tulee tätä: http://onegoodmove.org/1gm/images/atheist-cartoon.gif
eipä auennu, sanoo että forbidden.

ja muuten, miksi miulle osotettu?

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tietenkinhän on sallitumpaa olla fanaattinen satuhahmojen kuin tieteellisen maailmankuvan takia, eikö vaan?
noniin, eli ateisti veti herneet nekkuun eikö?

en mie kyllä sitä tarkottanu, vaan sitä että te olette ihan täsmälleen samalla viivalla uskovien tuputtamisen kanssa, mutta ette vaan näe sitä. eli tuomitsette sen uskovien tavan "tuputtaa" uskoaan mutta ette tajua että teette ite ihan sitä samaa :D

 
km
Alkuperäinen kirjoittaja AuldReekie:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tietenkinhän on sallitumpaa olla fanaattinen satuhahmojen kuin tieteellisen maailmankuvan takia, eikö vaan?
noniin, eli ateisti veti herneet nekkuun eikö?

en mie kyllä sitä tarkottanu, vaan sitä että te olette ihan täsmälleen samalla viivalla uskovien tuputtamisen kanssa, mutta ette vaan näe sitä. eli tuomitsette sen uskovien tavan "tuputtaa" uskoaan mutta ette tajua että teette ite ihan sitä samaa :D
Peesi tälle! Suurimmat mun tapaamat fanaatikot on olleet uskonnottomia. Kun heidän mielestään koko maailman pitää olla heidän kanssaan samaa mieltä. Minä uskovaisena helluntailaisena taas en ole tätä mieltä vaan mun puolesta jokainen saa uskoa tai olla uskomatta, ihan oman halunsa mukaan. Ja se, että naapurin Reiska ei usko samalla tavalla kuin minä, ei kaada mun maailmaani enkä tee siitä numeroa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja AuldReekie:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tietenkinhän on sallitumpaa olla fanaattinen satuhahmojen kuin tieteellisen maailmankuvan takia, eikö vaan?
noniin, eli ateisti veti herneet nekkuun eikö?

en mie kyllä sitä tarkottanu, vaan sitä että te olette ihan täsmälleen samalla viivalla uskovien tuputtamisen kanssa, mutta ette vaan näe sitä. eli tuomitsette sen uskovien tavan "tuputtaa" uskoaan mutta ette tajua että teette ite ihan sitä samaa :D
Tässä olet itse yleistämässä "ateistit" kaikki samaan nippuun. Meitä on monta ja monenlaisia, meitä yhdistää vain se että usko jumaluuksiin puuttuu. Ihan kuin yhdistäisit että "te kaikki jotka ette tupakoi, olette sellaisia ja sellaisia". Eli otetaanpa nyt ihan aikuinen asenne ilman koulunpihalällättelyä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja AuldReekie:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eikä siitä kirkkovenekampanjastakaan oo kauan, kyllä kirkko mainostaa ihan julkisesti.
en tiiä kumpaa mieltä olet että saako vaiko eikö saa mutta: no tuota... miksi ei saisi? kun kyseessä on kuitenkin valtionkirkko jota verovaroin tuetaan?

en kyllä ymmärrä nyt yhtään että mitä helvetin pelkäämistä siinä kirkon mainostamisessa on? mitä te ateistit tai vapaa-ajattelijat pelkäätte? ettekö ole "uskossanne" tarpeeksi vahvoja ja pelkäätte että teidät saatetaan voida käännyttää? siitäkö tässä on kyse?
saa toki mainostaa. Mutta toki saa myös vapaa-ajattelijat mainostaa. Mitä eroa näillä mainoksilla on? Ei mitään. Ja silti toisia ei sallittu Tampereella, toiset otettiin ilomielin vastaan.
no kyllä miun silmiin on ainaki osunu aika laajamittanen eroa kirkosta - kampanja tässä taannoin.

ja mie en voi ottaa kantaa tampereen mainostuksiin koska en ole töissä tampereen kaupungin hallintoelimimissä. minun mielestä kaikenlainen uskonnollinen mainostaminen ja kampanjointi, mukaanlukien nämä eroa kirkosta - jutut, tulis kieltää. ihan tasapuolisuuden vuoksi.

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja AuldReekie:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tietenkinhän on sallitumpaa olla fanaattinen satuhahmojen kuin tieteellisen maailmankuvan takia, eikö vaan?
noniin, eli ateisti veti herneet nekkuun eikö?

en mie kyllä sitä tarkottanu, vaan sitä että te olette ihan täsmälleen samalla viivalla uskovien tuputtamisen kanssa, mutta ette vaan näe sitä. eli tuomitsette sen uskovien tavan "tuputtaa" uskoaan mutta ette tajua että teette ite ihan sitä samaa :D
Tässä olet itse yleistämässä "ateistit" kaikki samaan nippuun. Meitä on monta ja monenlaisia, meitä yhdistää vain se että usko jumaluuksiin puuttuu. Ihan kuin yhdistäisit että "te kaikki jotka ette tupakoi, olette sellaisia ja sellaisia". Eli otetaanpa nyt ihan aikuinen asenne ilman koulunpihalällättelyä.
nokun täällä on silmiin iskeny tasan muutama ateisti jotka eivät ole fanaatikkoja. ja kaikki muut on suurinpiirtein vetämässä päiväkotia roviolle siittä että heidän mussumammunsa on nyt joutunut kuuntelemaan ruokarukouksen tai istumaan päiväkodin joulujuhlassa ja siellä vilahti sana Jeesus tai Jumala jossain. hui kauhia, elämä pilalla ja paperit rosikseen menemään :'( :'( :'(

minun ystäväpiirissäni on paljon ateisteja, KUKAAN heistä ei tuputa kirkosta eroamista, ei mollaa uskovaisia (itse en siis ole mikään uskovainen vaikka varman toisin luulit) eikä ylennä itseään muiden silmissä. eikä heistäkään kukaan tajua sitä järjetöntä raivoa siittä, että koulussa lapsi kuulisi uskonnoista tai päiväkodissa käytäisiin kirkossa retkellä.

*muoks* mutta sitten täälläkin palstalla se fanaattisuus on ihan käsinkosketeltavaa, miksi näin?

 
Alkuperäinen kirjoittaja Nefernefernefer:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
toimiskohan tää:

http://pauloflaherty.com/wp-content/uploads/religionvstheatheist.jpg
Kyl mun kokemuksen mukaan tuo menee usein ihan toisinpäin. :) Tietty vaan mun subjektiivinen kokemukseni.
no niin menee minunki subjektiivisen, 36-vuotisen kokemuksen perusteella myös toisinpäin :D

 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja AuldReekie:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tietenkinhän on sallitumpaa olla fanaattinen satuhahmojen kuin tieteellisen maailmankuvan takia, eikö vaan?
noniin, eli ateisti veti herneet nekkuun eikö?

en mie kyllä sitä tarkottanu, vaan sitä että te olette ihan täsmälleen samalla viivalla uskovien tuputtamisen kanssa, mutta ette vaan näe sitä. eli tuomitsette sen uskovien tavan "tuputtaa" uskoaan mutta ette tajua että teette ite ihan sitä samaa :D
Tässä olet itse yleistämässä "ateistit" kaikki samaan nippuun. Meitä on monta ja monenlaisia, meitä yhdistää vain se että usko jumaluuksiin puuttuu. Ihan kuin yhdistäisit että "te kaikki jotka ette tupakoi, olette sellaisia ja sellaisia". Eli otetaanpa nyt ihan aikuinen asenne ilman koulunpihalällättelyä.
Mitä mitä, eikä ateisteja saakaan niputtaa? Miten muistaisin, että tässä viikko tai pari takaperin, kovasti haluttiin niputtaa kaikenlaiset kristityt, koska kirkossa oli tullut ilmi vanhoja hyväksikäyttötapauksia... :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nefernefernefer:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja AuldReekie:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tietenkinhän on sallitumpaa olla fanaattinen satuhahmojen kuin tieteellisen maailmankuvan takia, eikö vaan?
noniin, eli ateisti veti herneet nekkuun eikö?

en mie kyllä sitä tarkottanu, vaan sitä että te olette ihan täsmälleen samalla viivalla uskovien tuputtamisen kanssa, mutta ette vaan näe sitä. eli tuomitsette sen uskovien tavan "tuputtaa" uskoaan mutta ette tajua että teette ite ihan sitä samaa :D
Tässä olet itse yleistämässä "ateistit" kaikki samaan nippuun. Meitä on monta ja monenlaisia, meitä yhdistää vain se että usko jumaluuksiin puuttuu. Ihan kuin yhdistäisit että "te kaikki jotka ette tupakoi, olette sellaisia ja sellaisia". Eli otetaanpa nyt ihan aikuinen asenne ilman koulunpihalällättelyä.
Mitä mitä, eikä ateisteja saakaan niputtaa? Miten muistaisin, että tässä viikko tai pari takaperin, kovasti haluttiin niputtaa kaikenlaiset kristityt, koska kirkossa oli tullut ilmi vanhoja hyväksikäyttötapauksia... :whistle:
:LOL: just näin :D

 
Alkuperäinen kirjoittaja Turbojurpo:
Alkuperäinen kirjoittaja AuldReekie:
minun mielestä kaikenlainen uskonnollinen mainostaminen ja kampanjointi, mukaanlukien nämä eroa kirkosta - jutut, tulis kieltää. ihan tasapuolisuuden vuoksi.
Sananvapauden puolustajilla on tässä asiassa oma painava sana sanottavanaan.
niin varmasti on. mutta silti. tämä asia on semmonen joka aiheuttaa ihan turhaa tyhjänpäivästä tappelua, poistamalla se oikeus molemmilta, sen pitäisi tyydyttää kaikkia.

mutta eihän se niin yksinkertasta ole. ei tietenkään. kun emme elä pohjois-koreassa. luojan kiitos.

eikö se sananvapaus kuitenkin ole hyvä juttu? vai oletko eri mieltä? vai onko se hyvä juttu ainoastaan silloin kun itse siittä hyötyy?

 
Ei sitä voi sanoa, että "meidän ideoitamme saa kyllä levittää, pitääkin, kunhan vain vastustajiemme ideoita ei pääse julkisuuteen". Sananvapauden rajoittaminen "vain ihan pikkuisen" on kuin sanoisi, että nainen on "vain ihan pikkuisen" raskaana.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Turbojurpo:
Eroakirkosta.fi-mainokset eivät muuten 2004 kelvanneet Tampereen bussien kylkiin. Sääli, sillä he tekevät arvokasta työtä todellisen katsomusvapauden hyväksi. Valtionkirkkoihin kuulumattomia on jo miljoona.
:D miten tämä siun kirjotukses eroaa uskovaisten vastaavista mielipiteistä?

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Nefernefernefer:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja AuldReekie:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tietenkinhän on sallitumpaa olla fanaattinen satuhahmojen kuin tieteellisen maailmankuvan takia, eikö vaan?
noniin, eli ateisti veti herneet nekkuun eikö?

en mie kyllä sitä tarkottanu, vaan sitä että te olette ihan täsmälleen samalla viivalla uskovien tuputtamisen kanssa, mutta ette vaan näe sitä. eli tuomitsette sen uskovien tavan "tuputtaa" uskoaan mutta ette tajua että teette ite ihan sitä samaa :D
Tässä olet itse yleistämässä "ateistit" kaikki samaan nippuun. Meitä on monta ja monenlaisia, meitä yhdistää vain se että usko jumaluuksiin puuttuu. Ihan kuin yhdistäisit että "te kaikki jotka ette tupakoi, olette sellaisia ja sellaisia". Eli otetaanpa nyt ihan aikuinen asenne ilman koulunpihalällättelyä.
Mitä mitä, eikä ateisteja saakaan niputtaa? Miten muistaisin, että tässä viikko tai pari takaperin, kovasti haluttiin niputtaa kaikenlaiset kristityt, koska kirkossa oli tullut ilmi vanhoja hyväksikäyttötapauksia... :whistle:
No käys niputteleen niitä sitten. Mua ei kukaan niputa, sori vaan. Meidän lapset esim. tänäänki olivat kuuntelemassa pappia pkssa, en mä sitä pahana pidä. Tosin toivoisin että välillä vois olla myös muita uskomuksia esillä.

Tällä palstallahan muutenki on kaikkein ärsyttävimmät jäkättäjät ja fundikset, siksipä en oo muutamaan vuoteen täällä viihtynyt, hyvin tulee mieleen miksi.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja km:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Nefernefernefer:
Ja tiesittekö, että JT:t ei usko Jeesuksen jumaluuteen eivätkä ole kristittyjä.
Jehovan todistajat ovat sellaisten ihmisten maailmanlaajuinen kristillinen seura, jotka antavat toimeliaasti todistusta Jehova Jumalasta ja hänen ihmiskuntaa koskevista tarkoituksistaan. He perustavat uskomuksensa yksinomaan Raamattuun.
Raamattuun. Haha. JT:n Raamattu ei ole oikea Raamattu vaan JT:n johtajien Raamatusta vääntämä versio, jossa asiat on muutettu heidän oppiinsa sopivaksi.
Kyllä siitä löytyy kaikki samat kohdat kuin muistakin Raamatuista.
 
JT
meitä ei kylläkään oo kielletty lukemasta mitään raamattua ja monissa maissa ei vielä ole tätä Uuden maailman käännös nimistä painosta ollenkaan vaan tutkivat ihan kokouksissa sitä käännöstä mikä sen maan kielellä on saatavilla ja mitä myös kirkoissa luetaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja km:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Nefernefernefer:
Ja tiesittekö, että JT:t ei usko Jeesuksen jumaluuteen eivätkä ole kristittyjä.
Jehovan todistajat ovat sellaisten ihmisten maailmanlaajuinen kristillinen seura, jotka antavat toimeliaasti todistusta Jehova Jumalasta ja hänen ihmiskuntaa koskevista tarkoituksistaan. He perustavat uskomuksensa yksinomaan Raamattuun.
Raamattuun. Haha. JT:n Raamattu ei ole oikea Raamattu vaan JT:n johtajien Raamatusta vääntämä versio, jossa asiat on muutettu heidän oppiinsa sopivaksi.
Kyllä siitä löytyy kaikki samat kohdat kuin muistakin Raamatuista.
Se on väännetty.
 
JT
se on palkittu käännös tarkkuudestaan alkuperäisiin heprean ja kreikankielisiin kirjoituksiin. Sitä ei oo väännetty vaan se on todella tarkka ja kirjoitettu niin et nykyihminen voi sitä ymmärtää. Ja jos siinä olis eri opetuksia niin olis aika mahdotonta se et monissa maissa käytetään ihan tavallisia kirkkokäännöksiä meidän kokouksissa koska kaikilla kielillä ei vielä oo tätä uuden maailman käännöstä.
 

Yhteistyössä