Mä en ymmärrä miten uskovainen ihminen voi väheksyä elämää niinku tänään JT ovella

• Viestiketjun aloittaja nigaragua
  • Ensimmäinen viesti
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Alkuperäinen kirjoittaja Nefernefernefer:
Ja tiesittekö, että JT:t ei usko Jeesuksen jumaluuteen eivätkä ole kristittyjä.
Eikö kristitty tarkoita Raamattuun pohjautuvaa uskontoa? JT:t uskoo, että Jeesus on Jehova jumalan esikois poika mutta jumalia ei heidän mukaansa voi olla enempää kuin yksi.
Kristitty tarkoittaa ihmistä, joka uskoo saavansa syntinsä anteeksi Jeesuksen sovitustyön kautta. Se pitää sisällään sen, että uskoo Jeesuksen Jumaluuteen.

ap
en todellakaan herjaa uskontoani enkä muidenkaan uskontoa. Ihmettelin vaan nyt sitä että kaikki jotka väitävät olevansa uskossa eivät kunnioita elämää. Ja kyllä on Jehovantodistajien lehti koska on mulla parhaillaan kädessä ja lukee selkeästi että heikäläisten lehti on ja Jeesuksesta puhutaan joo.

Blue
Alkuperäinen kirjoittaja HoitoonVaan:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
no kyllä he uskovat Jeesukseen kun antoivat mulle lehden missä ei muusta puhutakaan ku Jeesuksesta.
Nyt oot tainnu erehtyä uskosta?
Nyt on tosiaan mennyt "lestadiolaisella" puurot ja vellit sekaisin.. Ja lukihäiriökin vielä aiheuttaa huolimattomuusvirheitä provoon. :hug:

joopa
en todellakaan herjaa uskontoani enkä muidenkaan uskontoa. Ihmettelin vaan nyt sitä että kaikki jotka väitävät olevansa uskossa eivät kunnioita elämää. Ja kyllä on Jehovantodistajien lehti koska on mulla parhaillaan kädessä ja lukee selkeästi että heikäläisten lehti on ja Jeesuksesta puhutaan joo.
lopeta jo provoilu.

Tekö sen määrittelette miten elämää kunnioitetaan? Onko se yhtä kun lapsiluku ja pykääminen maailmaan niin monesti kun on tullakseen? Kyl tuo osiltaan herjaamista on kun meet sanomaan ettei toinen kunnoita elämää koska ajattelee erilailla.

ap
no joo anteeksi nyt vaan aloitutus kerta noin häiritsi. Ei kyllä lähdetty taas vaihteeksi puhumaan ollenkaan siitä aiheesta mistä mä aloitin keskustelun mutta sehän onkin yleistä tällä palstalla. Ja muten mulla on vielä pääsiäiseltä kun he toivat mulle kutsun Jeesuksen kuoleman ehtoolliselle että kyllä he jollain tapaa uskovat jeesukseen

Rukoilijasirkka
Mites se tupakanpoltto, ei kai se ole myöskään elämänmyönteistä toimintaa. Paljon vähemmän harmia on punaisista hiuksista ja rispiväristä, kuin tervaisista keuhkoista.

Alkuperäinen kirjoittaja Turbojurpo:
Alkuperäinen kirjoittaja lastoja lähisuvussa:
Alkuperäinen kirjoittaja nigaragua:
Itse olen lestaadiolainen ja kysyin sitten ovella tältä JT:ltä et koskas on perheenlisäsystä tulossa niin hän tosi topakkana sanoi et lapsiluku on jo todellakin täynnä Hänellä siis kaksi poikaa. En oikeesti pysty ymmärtämään tota asennetta et elämän lahjaa ei haluta ottaa vastaan varsinkin kun sanotaan olevansa uskossa.
se kirjoitetaan lestadiolainen, luulisi että tietäisit jos lahkoon kuulut.
Ovatko lestadiolaiset lahko tai kultti?
Jotkut määrittelevät lahkon merkitsevän ryhmää, joka on irtautunut jostakin vakiintuneesta uskonnosta. Toiset soveltavat tämän termin ryhmään, joka seuraa jotakuta ihmisjohtajaa tai opettajaa. Sanaa käytetään yleensä halventavassa mielessä. Lestadiolaiset eivät ole minkään kirkon sivuhaara, vaan heidän joukossaan on ihmisiä kaikilta elämän aloilta ja heillä on monenlaisia uskonnollisia taustoja. He eivät pidä ketään ihmistä, vaan Jeesusta Kristusta, johtajanaan.
Kultti on uskonto, jota ei pidetä puhdasoppisena tai joka korostaa määrätyn rituaalin mukaista hartauden harjoitusta. Monet kultit seuraavat elävää ihmisjohtajaa, ja usein niiden kannattajat elävät ryhmissä muusta yhteiskunnasta erillään. Puhdasoppisuuden mittapuun pitäisi kuitenkin olla Jumalan sana, ja lestadiolaiset pitävät ehdottomasti kiinni Raamatusta. Heidän palvontansa on elämäntapa, ei rituaalista hartaudenharjoitusta. He eivät myöskään seuraa ihmistä eivätkä eristäydy muusta yhteiskunnasta. He elävät ja työskentelevät muiden ihmisten keskellä.
miten minusta tuntuu että sie kopsasit tämän siittä yhestä aiemmasta BootyPeppin alottamasta ketjusta? ja silloin tuossa oli kyse Jehovan Todistajista?

Eikös Lestadiolaisuus ole evankelis-luterilaisen kirkon sisällä toimiva herätysliike?

ap
no kyllä se on elämän kunnioittamista että lapset ovat tervetulleita maailmaan eikä olla sillä asenteella liikenteessä et joo ei kiitos enää yhtäkään Onko sellainen asenne elämän lahjan arvostamista?

no siepä sitten äkkiseltään sanot myös sen lehen nimenkin?

Rukoilijasirkka
no kyllä se on elämän kunnioittamista että lapset ovat tervetulleita maailmaan eikä olla sillä asenteella liikenteessä et joo ei kiitos enää yhtäkään Onko sellainen asenne elämän lahjan arvostamista?
Entäs se ittensä hitaasti tappaminen tupakilla?

no joo anteeksi nyt vaan aloitutus kerta noin häiritsi. Ei kyllä lähdetty taas vaihteeksi puhumaan ollenkaan siitä aiheesta mistä mä aloitin keskustelun mutta sehän onkin yleistä tällä palstalla. Ja muten mulla on vielä pääsiäiseltä kun he toivat mulle kutsun Jeesuksen kuoleman ehtoolliselle että kyllä he jollain tapaa uskovat jeesukseen
jollaintapaa joo...sekään ehottoollinen ei oo kun tietyille sielä seurakunnan sisällä. Ne tosiaan ei oo sama kun nää evlutit ym...

Blue
Sanopa mihin kohtaan Raamatussa tuo perustuu.

Teette sen sitten äidin terveydenkin kustannuksella? ja jaksamisen uhalla? Arvostusta on myös se että osaa aatella millasen perheen kykenee kasvattamaan ja maailmalle lähettämään.

ja tupakan poltosta jokainen tekee oman henkilökohtaisen valintansa. Itse en todellakaan polta tupakkaa.
Miksi ei sitten lapsimäärästä? Tupakka tappaa ja on vahingollista. Miten se sitten on hlökohtasta teidän piireissä? Jos tartutte noin lapsilukuun?

ap
Herätkää Onko sinulla liikaa töitä (tammikuun numero) s.8 esim puhutaan "Jeesuksen rauhoittavat sanat ovat saaneet monet yksinkertaistamaan elämäänsä". Ja osoite Jehovan todistajat Vantaa ym ym

Alkuperäinen kirjoittaja AuldReekie:
miten minusta tuntuu että sie kopsasit tämän siittä yhestä aiemmasta BootyPeppin alottamasta ketjusta? ja silloin tuossa oli kyse Jehovan Todistajista?

Eikös Lestadiolaisuus ole evankelis-luterilaisen kirkon sisällä toimiva herätysliike?
Ihan totta, kymmenen pistettä tarkkaavaisuudesta! Tuo on suosittu jt-lainaus aina, kun tulee puhetta jeffojen lahkoudesta. Sanat "Jehovan todistajat" on vain korvattu sanalla "lestadiolaiset".

"Lestadiolaiset eivät ole minkään kirkon sivuhaara" antaa huijauksen ilmi, sillä lestat eivät itse ikinä sanoisi noin.

sit yks kysymys, mitä tämä sitten tarkottaa?

"Jehovan todistajat muun muassa uskovat, että ihmisen tulee olla nöyrä, ahkera, uskoa Jehovaan sekä Jeesuksen lunastusuhriin"

jos kerta JT:t ei usko Jeesukseen muutaman palstalaisen mukaan niin onko tuo lainaus paskapuhetta vai ei?

vai enkö mie enää ymmärrä lukemaani?

Alkuperäinen kirjoittaja Turbojurpo:
Alkuperäinen kirjoittaja AuldReekie:

Ihan totta, kymmenen pistettä tarkkaavaisuudesta! Tuo on suosittu jt-lainaus aina, kun tulee puhetta jeffojen lahkoudesta. Sanat "Jehovan todistajat" on vain korvattu sanalla "lestadiolaiset".

"Lestadiolaiset eivät ole minkään kirkon sivuhaara" antaa huijauksen ilmi, sillä lestat eivät itse ikinä sanoisi noin.
Hahaa! mie luin sen ketjun ja olin siinä mukana keskustelemassa ihan loppumetreille saakka ja muistin sieltä tuon JT-jankkauksen :D

Yhteistyössä