Mä en ymmärrä ihmisiä, jotka tekee lapsia ja

  • Viestiketjun aloittaja Jannis
  • Ensimmäinen viesti
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Merengue:
Niinpä. Kait meitä on erilaisia. Mä olen kyllä sellainen että kaikki hektiivisyydet saa jäädä muutamaksi vuodeksi (vaikka vähän tylsääkin itsellä ajoittain). Musta vaan tuntuu, että on hyvä antaa pikkuisellle elämän pohjaksi ja turvaksi rauhallisuutta, läheisyyttä, pysyvän ja varman ihmisen seuraa. On sitten myöhemmin elämässä alitajunnassa, kun maailma heittelee.
Ihan kuin näkisin noissa kahdessa melkein aikuisessa metodini tulosta.(Kaikella nöyryydellä) :ashamed:
Ihanasti sanottu! :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Ei näe ikinä lapsiaan...miksi haluaa olla vapaaehtoisesti erossa pienistä lapsistaan joka hetki...blaablaablaa, tuskin tuollaisia on olemassakaan.
Ja kun sellainen on olemassa, niin on väärin ihmetellä sitä?
SellaiNEN on olemassa - silti et ymmärrä ihmisiä jotka niin toimii ja sullakin on tuttuja (monikossa) jotka noin tekevät. Niin että onko niitä ihmisiä paljon vai yksi?

Tässä ketjussakin olet ehtinyt mussuttaa muutamalle että hyvä jos SULLE riittää että näet lapsiasi sunnuntai-iltaisin pari tuntia ja aamulla yhden halin verran, ja voit elää asian kanssa. Tietämättä lainkaan, onko heidän tilanteensa lähellekään kuvailemaasi.
 
Voi apua ap, tajuatko sä ollenkaan millaista tekstiä suollat ulos? "Mitä peittelette sillä, huonoa omatuntoa? --- mulla ei ole elämää --- tuli - selväksi että vika on mussa."

Mutta joo, itse asiassa olen jossain määrin ihmetellyt samaa. Meillä on myös ystäväperhe, jossa molemmat vanhemmat tekevät pitkää päivää töissä, opiskelevat samalla, lisäksi heillä on aikaa vievä harrastus, jossa ovat paljon iltoja kiinni molemmat ja viikonloppujakin sen puitteissa poissa vähintään kerran kuussa. Ei siinä mitään sinänsä, mutta juuri se kehuskelu aiheesta, ettei ehdi mitään kun aina on kiire. Kokevat itse elämänsä raskaaksi ja juuri tässä yksi päivä äiti murehti sitä, ettei lapsille riitä kärsivällisyyttä kun on aina itse niin väsynyt.

Minua hämmästyttää juuri se, että itse tuntevat, että elämä on liian kiireistä ja koetaan että lapset siitä kärsivät (minusta lapset ovat varsin tasapainoisia ja iloisia, joten ei se ainakaan näin tuttavalle näy kiireen seuraukset), mutta silti ei osata jotenkin päästää irti jostain, jotta elämä rauhoittuisi.

Kyse on hyvistä tutuista, lähes ystävistämme ja heille toivoisi kaikkea hyvää, kykyä rauhoittua nyt kun lapset ovat pieniä - voisivat myös itse paremmin, kun ei olisi koko ajan riittämättömyyden tunnetta ja syyllisyyttä kun lapset eivät saa tarpeeksi aikaa ja jaksavia vanhempia.
 
+-
Olen aloittajan kanssa samaa mieltä.
Monilla menee nyt koko pointti ihan ohi. Ei tässä kyselty, kuka käy muskarissa tai opiskelee kotona. Tässä puhuttiin siitä, ettei ymmärretä, kuinka joku voi olla onnellinen nähden lapsiaan pari tuntia päivässä?
Eräässä neuvolasta saadussa oppaassa suositeltiin, että lapsen kanssa tulisi leikkiä ainakin puoli tuntia päivässä. Totta puhuen minulla kesti vuosi tajuta, että ihan oikeasti jotkut eivät leiki lastensa kanssa edes puolta tuntia päivässä!
Minä en ymmärrä, miksi joku haluaa lapsia, jos ei halua viettää heidän kanssaan aikaa silloin, kun se olisi tärkeintä, eli kun lapset ovat pieniä.
Ymmärrän kyllä, että työssäkäynti on välttämätöntä. Minulla on eräs tuttu, joka meni töihin heti kun äitiysloma loppui, ja töiden jälkeen hän suuntaan omiin harrastuksiinsa. Lastansa ehtii nähdä ehkä puoli tuntia ennen nukkumaanmenoa ja aamulla tarhamatkalla. En ymmärrä ollenkaan, miksi hän edes halusi lapsen?
 
Vieras
Typerää jeesustella toisten ihmisten asioilla, kun niitä ei kuitenkaan koskaan täysin tiedä muut kuin asianomaset. Jollakin lapsilla on menevät vanhemmat, toisille tulee traumoja siitä, toisille ei. Sad but true. Amen.
 
No, meidän elämään kuuluu (yö)töitä, opiskelua, sivutöitä, koira ja jotain muita lapsettomia harrastuksia. Silti mielestäni mennään lasten ehdoilla, nämä ovat hoidossa sen 3-4pv viikossa 6-8h hoitopäiviä ja muun ajan sitten vanhempien/vanhemman seurassa, syksyllä sitten tuo päivähoidon tarve vielä vähenee. Lapsilla ikää nyt 4v ja kohta 3v ja olen ihan tyytyvinen elämäämme, kiitos vaan kysymästä. =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Ei näe ikinä lapsiaan...miksi haluaa olla vapaaehtoisesti erossa pienistä lapsistaan joka hetki...blaablaablaa, tuskin tuollaisia on olemassakaan.
Ja kun sellainen on olemassa, niin on väärin ihmetellä sitä?
antaa aloittajasta melko kouruakka-kuvan kun täällä rietostelee toisten asioilla. väärin on keskittyä toisten asioihin.
Ei ole. Meillä on velvollisuus puuttua epäkohtiin. Toivottavasti ap sanoo myös noille mistä puhuu asiasta. Puhun siis tuosta lasten kanssa olemisesta muutama tunti viikkoon. Vaikka ovatkin marginaalitapauksia, niin kyllä niistä voi täällä puhua. Onhan täällä tuo Mervi-ketjukin.
 
kolmen äiti
Mä ymmärsin kyllä ap:n pointin.

En minäkään ymmärrä perheitä, joissa painetaan pitkää päivää, pitää rakentaa omakotitaloa, tehdä uraa, harrastaa...jne. Mun mielestä jostain pitää tinkiä jos on pieniä lapsia ja kyllä nuo koululaisetkin tarvitsee vielä vanhempiaan. Esim. sen takia itse teen lyhennyttyä työaikaa, eikä mies matkusta työn puolesta. Harrastetaan, mutta silleen ettei olla joka ilta pois. Mies menee fillarilla töihin ja itse käyn jumpassa tai lenkillä kun siihen on mahdollisuus.
 
+-
Edelleen ette tajua pointtia!
Ei tässä puhuta ihmisistä, joiden lapset ovat hoidossa 3-4 pv viikossa.
Vaan perheistä, joissa vanhemmat näkevät lapsiaan hereillä max. 2 h päivässä tai vähemmän! Sellaisiakin on olemassa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja +-:
Edelleen ette tajua pointtia!
Ei tässä puhuta ihmisistä, joiden lapset ovat hoidossa 3-4 pv viikossa.
Vaan perheistä, joissa vanhemmat näkevät lapsiaan hereillä max. 2 h päivässä tai vähemmän! Sellaisiakin on olemassa.
Aivan. Ap kirjoitti; "Mutta voitko nyt vastata suoraan, että onko mielestäsi suotavaa että 1,5 vuotiaan äiti/isä ei tosiaan häntä näe kuin aamuisin ja sunnuntaisin pari tuntia?". Tälläisesta tapauksesta keskustellaan, ei esimerkiksi opiskelijasta joka tekee töitä lisätuloja saadakseen. Tunnen yhden miehen, joka käy töissä etelässä ja on siten viikonloppuisä. Tuollaisenkin ymmärtää väliaikaisena ratkaisuna ja silti hänkin tapaa lapsiaan enemmän kuin ap:n tapaus.
 
Alkuperäinen kirjoittaja +-:
Edelleen ette tajua pointtia!
Ei tässä puhuta ihmisistä, joiden lapset ovat hoidossa 3-4 pv viikossa.
Vaan perheistä, joissa vanhemmat näkevät lapsiaan hereillä max. 2 h päivässä tai vähemmän! Sellaisiakin on olemassa.
Itse en kyllä tunne yhtään tuollaista perhettä. :eek:
 
pöh
Näkeehän sen lapsen oireilusta jo lapsena tai joillakin teininä ja aikuisena jos ei ole lapsena saanut olla vanhempiensa kanssa. Tilastot puhuvat puolestaan. Turha tuollaisia lapsiaan hylkiviä uraputkia on puolustella.
 
äiti myös
onhan niitä jotka näkevät lapsiaan päivässä korkeintaan sen 3 tuntia, ehkä
aamulla sen puolituntia kun vie hoitoon ja illalla sitten kun hakee hoidosta taas sen puolituntia, taas lähdetään toiseen työhön, joku muu hoitaa lasta ja illalla kun tullaan niin lapsi jo nukkuu ja seuraavana päivänä taas homma, ja jopa vapaapäivänä viedään lapsi hotiin että pääsee itse ostoksille ja viettämään sitä omaa vapaa aikaa...jne.
tiedän että täälläkin palstalla on näitä äitejä
 
yks
Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
No, meidän elämään kuuluu (yö)töitä, opiskelua, sivutöitä, koira ja jotain muita lapsettomia harrastuksia. Silti mielestäni mennään lasten ehdoilla, nämä ovat hoidossa sen 3-4pv viikossa 6-8h hoitopäiviä ja muun ajan sitten vanhempien/vanhemman seurassa, syksyllä sitten tuo päivähoidon tarve vielä vähenee. Lapsilla ikää nyt 4v ja kohta 3v ja olen ihan tyytyvinen elämäämme, kiitos vaan kysymästä. =)
Sinä olet tyytyväinen;D
Lapsilta tuskin kysyt ja et kehtaisi rehellistä vastausta tänne edes laittaa.

HIENOA että sinä olet tyytyväinen.. niin kAIKKi ovat tyytyväisiä:) <3
 
Hah
Alkuperäinen kirjoittaja äiti myös:
onhan niitä jotka näkevät lapsiaan päivässä korkeintaan sen 3 tuntia, ehkä
aamulla sen puolituntia kun vie hoitoon ja illalla sitten kun hakee hoidosta taas sen puolituntia, taas lähdetään toiseen työhön, joku muu hoitaa lasta ja illalla kun tullaan niin lapsi jo nukkuu ja seuraavana päivänä taas homma, ja jopa vapaapäivänä viedään lapsi hotiin että pääsee itse ostoksille ja viettämään sitä omaa vapaa aikaa...jne.
tiedän että täälläkin palstalla on näitä äitejä

Onko se sulta pois jso joku noin tekee? Taidat olla kateellinen ja katkera eukko
 
kolmen äiti
Alkuperäinen kirjoittaja Hah:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti myös:
onhan niitä jotka näkevät lapsiaan päivässä korkeintaan sen 3 tuntia, ehkä
aamulla sen puolituntia kun vie hoitoon ja illalla sitten kun hakee hoidosta taas sen puolituntia, taas lähdetään toiseen työhön, joku muu hoitaa lasta ja illalla kun tullaan niin lapsi jo nukkuu ja seuraavana päivänä taas homma, ja jopa vapaapäivänä viedään lapsi hotiin että pääsee itse ostoksille ja viettämään sitä omaa vapaa aikaa...jne.
tiedän että täälläkin palstalla on näitä äitejä

Onko se sulta pois jso joku noin tekee? Taidat olla kateellinen ja katkera eukko
En ole viestin kirjoittaja, mutta en ymmärrä miksi pitäisi olla kateellinen jos ei näe omia lapsiaan??
 
Alkuperäinen kirjoittaja yks:
Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
No, meidän elämään kuuluu (yö)töitä, opiskelua, sivutöitä, koira ja jotain muita lapsettomia harrastuksia. Silti mielestäni mennään lasten ehdoilla, nämä ovat hoidossa sen 3-4pv viikossa 6-8h hoitopäiviä ja muun ajan sitten vanhempien/vanhemman seurassa, syksyllä sitten tuo päivähoidon tarve vielä vähenee. Lapsilla ikää nyt 4v ja kohta 3v ja olen ihan tyytyvinen elämäämme, kiitos vaan kysymästä. =)
Sinä olet tyytyväinen;D
Lapsilta tuskin kysyt ja et kehtaisi rehellistä vastausta tänne edes laittaa.

HIENOA että sinä olet tyytyväinen.. niin kAIKKi ovat tyytyväisiä:) <3
Kyllä nuo ihan tyytyväisiltä vaikuttavat, samoin kuin mieskin. Ja ennen kaikkea lapsille on tärkeää ihan kuntoutuksellisista syistäkin saada olla päiväkodissa.

ja siis todella, meillä lapset näkevät vanhempiaan huomattavasti enemmän kuin tuon 2h/pv.
 
äiti myös
Alkuperäinen kirjoittaja Hah:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti myös:
onhan niitä jotka näkevät lapsiaan päivässä korkeintaan sen 3 tuntia, ehkä
aamulla sen puolituntia kun vie hoitoon ja illalla sitten kun hakee hoidosta taas sen puolituntia, taas lähdetään toiseen työhön, joku muu hoitaa lasta ja illalla kun tullaan niin lapsi jo nukkuu ja seuraavana päivänä taas homma, ja jopa vapaapäivänä viedään lapsi hotiin että pääsee itse ostoksille ja viettämään sitä omaa vapaa aikaa...jne.
tiedän että täälläkin palstalla on näitä äitejä

Onko se sulta pois jso joku noin tekee? Taidat olla kateellinen ja katkera eukko
ei ole multa pois mutta niitä lapsia tulee kyllä sääli ja hiukan jopa vanhempia jotka eivät ymmärrä lasten parasta

mistä olisin kateellinen ja katkera? siitä että olen itse valinnut kasvattaa lapseni mahdollisimman pitkään, vai mistä pitäisi olla?

 
Hah
Alkuperäinen kirjoittaja kolmen äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Hah:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti myös:
onhan niitä jotka näkevät lapsiaan päivässä korkeintaan sen 3 tuntia, ehkä
aamulla sen puolituntia kun vie hoitoon ja illalla sitten kun hakee hoidosta taas sen puolituntia, taas lähdetään toiseen työhön, joku muu hoitaa lasta ja illalla kun tullaan niin lapsi jo nukkuu ja seuraavana päivänä taas homma, ja jopa vapaapäivänä viedään lapsi hotiin että pääsee itse ostoksille ja viettämään sitä omaa vapaa aikaa...jne.
tiedän että täälläkin palstalla on näitä äitejä

Onko se sulta pois jso joku noin tekee? Taidat olla kateellinen ja katkera eukko
En ole viestin kirjoittaja, mutta en ymmärrä miksi pitäisi olla kateellinen jos ei näe omia lapsiaan??

Olkaa vaan itse niin täydelisiä mut jättäkää vähemmän täydelliset rauhaan, jookos kookos?


 
Alkuperäinen kirjoittaja kolmen äiti:
En ole viestin kirjoittaja, mutta en ymmärrä miksi pitäisi olla kateellinen jos ei näe omia lapsiaan??
Ei välttämättä kateellinen siitä, ettei toinen näe omia lapsiaan. Mutta voi olla kateellinen siitä, että toisella on omaa aikaa, ei ole rahaongelmia, yms.
 
Alkuperäinen kirjoittaja yks:
Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
No, meidän elämään kuuluu (yö)töitä, opiskelua, sivutöitä, koira ja jotain muita lapsettomia harrastuksia. Silti mielestäni mennään lasten ehdoilla, nämä ovat hoidossa sen 3-4pv viikossa 6-8h hoitopäiviä ja muun ajan sitten vanhempien/vanhemman seurassa, syksyllä sitten tuo päivähoidon tarve vielä vähenee. Lapsilla ikää nyt 4v ja kohta 3v ja olen ihan tyytyvinen elämäämme, kiitos vaan kysymästä. =)
Sinä olet tyytyväinen;D
Lapsilta tuskin kysyt ja et kehtaisi rehellistä vastausta tänne edes laittaa.

HIENOA että sinä olet tyytyväinen.. niin kAIKKi ovat tyytyväisiä:) <3
Vähemmän aikaa Madicken04:sen lapset ovat hoidossa kuin monen muun. Boldaus lisätty lainaukseen.
 
kolmen äiti
Alkuperäinen kirjoittaja Hah:
Alkuperäinen kirjoittaja kolmen äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Hah:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti myös:
onhan niitä jotka näkevät lapsiaan päivässä korkeintaan sen 3 tuntia, ehkä
aamulla sen puolituntia kun vie hoitoon ja illalla sitten kun hakee hoidosta taas sen puolituntia, taas lähdetään toiseen työhön, joku muu hoitaa lasta ja illalla kun tullaan niin lapsi jo nukkuu ja seuraavana päivänä taas homma, ja jopa vapaapäivänä viedään lapsi hotiin että pääsee itse ostoksille ja viettämään sitä omaa vapaa aikaa...jne.
tiedän että täälläkin palstalla on näitä äitejä

Onko se sulta pois jso joku noin tekee? Taidat olla kateellinen ja katkera eukko
En ole viestin kirjoittaja, mutta en ymmärrä miksi pitäisi olla kateellinen jos ei näe omia lapsiaan??

Olkaa vaan itse niin täydelisiä mut jättäkää vähemmän täydelliset rauhaan, jookos kookos?
Eihän tässä täydellisyydestä ollut kyse, vaan valinnoista.
 
äiti myös
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja kolmen äiti:
En ole viestin kirjoittaja, mutta en ymmärrä miksi pitäisi olla kateellinen jos ei näe omia lapsiaan??
Ei välttämättä kateellinen siitä, ettei toinen näe omia lapsiaan. Mutta voi olla kateellinen siitä, että toisella on omaa aikaa, ei ole rahaongelmia, yms.

sitä omaa aikaa sitten kun lapset kasvavat, ei ne ikuisuutta ole pieniä, jos et ole huomannut
jos ei ole valmis luopumaan siitä omasta ajasta niin ei ole valmis äidiksi!
 

Yhteistyössä