Mä en voi käsittää, että kaupassa vanhemmat antavat syödä ties mitä..

  • Viestiketjun aloittaja "outoa"
  • Ensimmäinen viesti
hmmmm
joo eipä oo ikinä tullut mieleenkään jo kaupassa alkaa syödä,vaikka miten on jano ja nälkä ollut:Osama koskee mua ja lastani.Mutta jos se kerta niin sallittavaa on niin pitääkin huomenna aukasta perjantaipussi jo kaupassa ja alkaa namuja naamaan heitellä:Dja pussi vaan kassalle!
ja meinasin ostaa niitä pakastepatonkeja-saiskohan ne siellä työntekijöiden huoneessa lämmittää ja syödä,en millään usko jaksavani oottaa kotiin asti:(
 
"vieras"
joo eipä oo ikinä tullut mieleenkään jo kaupassa alkaa syödä,vaikka miten on jano ja nälkä ollut:Osama koskee mua ja lastani.Mutta jos se kerta niin sallittavaa on niin pitääkin huomenna aukasta perjantaipussi jo kaupassa ja alkaa namuja naamaan heitellä:Dja pussi vaan kassalle!
ja meinasin ostaa niitä pakastepatonkeja-saiskohan ne siellä työntekijöiden huoneessa lämmittää ja syödä,en millään usko jaksavani oottaa kotiin asti:(
Ota pallogrilli mukaan, mikä pakko ihmisen on joutua odottamaan kotiin asti että saapi syödä?? Ottakaa sellainen taitettava retkipöytä mukaan kauppaan tai ehkä sekin löytyy kaupasta. Päälle voi ottaa ruokalevot, makuupusseja löytyy retkeilyosastolta. Telkkari mukaan viihdeosastolta vielä ja päälle vaan, niin tulee unet ZZZzzz.....
 
"hmmmmm"
[QUOTE="vieras";27306706]Ota pallogrilli mukaan, mikä pakko ihmisen on joutua odottamaan kotiin asti että saapi syödä?? Ottakaa sellainen taitettava retkipöytä mukaan kauppaan tai ehkä sekin löytyy kaupasta. Päälle voi ottaa ruokalevot, makuupusseja löytyy retkeilyosastolta. Telkkari mukaan viihdeosastolta vielä ja päälle vaan, niin tulee unet ZZZzzz.....[/QUOTE]

Tuo on erittäin hyvä idea!:Oei mikään pakko ole todellakaan,jos on nälkä niin sillon syödään kun huvittaa!olipa se vaikka sitten keskellä kauppaa!

Kiitos vinkistä!
 
buugi
Mun mielestä tollaisessa tilanteessa missä asiakas avaa/syö tuotteen ennen sen maksamista pitäisi vartioiden ottaa asiakas kiinni ja ilmoittaa poliisille, koska tuohan on periaatteessa varastamista. Eikä millään nälkäänkuolemisella tai verensokerilla voi perustella asiaa.
 
"nanna"
Ei juma. en voi uskoo et jotku oikeesti tekee tommosta. en voi kyllä ymmärtää. Meillä on opetettu ihan perusasiana että jos ei jotain oo maksettu niin sitä ei avata koska se on vielä kaupan. huhhuh
 
Ihanko oikeesti ei osaa aikuinen ihminen arvioida omaa ravinnontarvettaan etukäteen? Joo, ymmärrän diabeteksen ja raskaudenkin, mutta se että pitää nälkäänsä vetää jo kaupassa niin en vaan voi tajuta. Ei voi sitä viittä minuuttia odottaa ja syödä vaikka siinä tuulikaapissa maksun jälkeen?
 
ex-myyjä
Olen toiminut myyjänä enkä arvosta sitä, että pienetkin lapset opetetaan tyydyttämään halunsa heti, kun sellainen ilmaantuu esim. lykkäämällä se karjalanpiirakka kouraan. Se kun tosiaan on kaupan omaisuutta kunnes saat kuitin jolla todistat ostoksien olevan nyt sinun...entäs jos maksukorttisi ei toimikaan eikä ole käteistä? Ai mutta "eihän niin voi käydä", eikös, ja silloin jos noin käy, kauppias on kusipäähomo kun ei suostu antamaan viidenkympin ostoksia mukaasi vaikka kuinka lupaisit "maksaa ne huomenna".

Järkkyä kehuskella muksujen evästämisillä, se kun on pohjimmiltaan rikollista puuhaa!
 
"vieras"
Ensinnäki pitää todeta, että mukavaa seurata tätä keskustelua, jotain viihdettä :D

Mutta niin, itselle ei ole koskaan tullut mieleenikään syödä kaupassa mitään mitä en ole vielä maksanut. Kuitenkaan ruokakaupassa ei voi viettää niin kauan aikaa, etteikö osaisi hillitä itseään sen vertaa. Esikoista odotellessa en voi ottaa kantaa millaista olla nälkäisen tai kiukkuisen lapsen kanssa kaupassa, mutta en kyllä aijo opettaa lastani siihen, että ostamattomia tuotteita voisi syödä.
 
Ken guru harmaana
Olikohan ap eilen Koikkarin Prismassa.... =)

Meillä alle 2v poimii Reissumiespussin ihan itse hyllystä ja halailee sitä ensin aikansa, sitten alkaa pureskella pussin lävitse leipää. (Sama homma kaiken leivän kanssa.) Opin ensimmäisten kahden riekaleisen ja limaisen leipäpussin maksettuani, että helpoimmalla pääsevät niin kassa, kanssaihmiset kuin minä itsekin jos annan pojalle pussista sen siivun. Leipäpaketista näkee, että se on vajaa, pussi on siisti ja ehjä ja kolikoita on aina sen vajaan euron verran, että saa sen leivän maksettua mikäli ei kortti toimi.

Ja ei, ei auta vaikka leipäpussin laittaa kärryyn ihan itse, taapero onkii sen kärrystä melkoisen hurjan näköisin akrobaatintaidoin heti kun selän kääntää...

Ja kyllä, minun on pakko ottaa lapsi kauppaan, ellen sitten jätä autoon lukkojen taakse yksin huutamaan 30-45minuutiksi, kun kaupassa käydään kerran viikkoon tai kahteen isommin, muuten riittää pikapyörähdys lähikaupan maitotiskillä...
Etkä pysty mitenkään estämään ettei lapsi saa sitä pussia? Supernannylle olis töitä?
 
"vieras"
Meidän 1,5v haluaisi kaikki ruoat syödä siitä kärrystä, jotakin pussia saa katsoa mutta jos se menee suuhun niin se laitetaan takaisin kärryyn. Ei tulis mieleenkään antaa sen syödä kaupassa yhtään mitään! Ruoka syödään kotona ja ostetaan kaupasta.
 
Etkä pysty mitenkään estämään ettei lapsi saa sitä pussia? Supernannylle olis töitä?
Joo, jos jätän ostokset tekemättä ja poistun kaupasta. Ikean kärryt ovat ainoat missä on turvavyö.. Mielestäni leivänkannikan nakertelu "pakkotilanteessa" kuitenkin pienempi paha kuin se, että kärryt tyhjennetään pitkin kauppaa, karjutaan 30-45 minuuttia putkeen ja puolet ostoksista unohtuu ja huomenna sama ruljanssi uudelleen.
Onneksi ei tarvitse tuotakaan kikkakuutosta käyttää enää niin usein kuin vielä 6kk sitten, alkaa toimia harhautusperiaatekin.. Ja karkkia tms. ei onneksi edes vinguta, niistä ei poika raivoa.

Ja nyt kun hetken ajattelin, niin hepulit vältetään 95% varmasti sillä, että otetaan autokärry tai jätetään leivät ostamatta, mutta ei aina onnistu.

Ja tuolla harhautusperiaatteella tarkoitan osallistamista, kun tulee ikää ja taitoa lisää, poika voi kaiken aikaa enenevässä määrin osallistua ostosten kärryyn laittamiseen.

Kaiken huipuksi joudun toteamaan, että periaatteessa en hyväksy tuota ostosten availua... :ashamed:Esikoisen kanssa sain sen verran monta täti-ihmistä silmilleni kaupassa kun "Huudatat lasta ihmisten kiusaksi, miksi tuollaisen kakaran on edes pitänyt hankkia lapsia!" (Ikää minulla silloin parinkympin huitteilla..) että juontuu sieltä tuo periaate mennä mahdollisimman pienellä häiriöllä muille.
 
Viimeksi muokattu:
niinpä niin
Alkuperäinen kirjoittaja ex-myyjä;27306783:
Olen toiminut myyjänä enkä arvosta sitä, että pienetkin lapset opetetaan tyydyttämään halunsa heti, kun sellainen ilmaantuu esim. lykkäämällä se karjalanpiirakka kouraan. Se kun tosiaan on kaupan omaisuutta kunnes saat kuitin jolla todistat ostoksien olevan nyt sinun...entäs jos maksukorttisi ei toimikaan eikä ole käteistä? Ai mutta "eihän niin voi käydä", eikös, ja silloin jos noin käy, kauppias on kusipäähomo kun ei suostu antamaan viidenkympin ostoksia mukaasi vaikka kuinka lupaisit "maksaa ne huomenna".

Järkkyä kehuskella muksujen evästämisillä, se kun on pohjimmiltaan rikollista puuhaa!
Se syöty tuotehan on MAKSETTAVA koska se luokitellaan vahingonteoksi (tuote ei ole enää myyntikelponen). Jos sitä rahaa ei ole maksaa vahingontekoa, soitetaan poliisi selvittämään tilannetta. Kannattaisi näiden syöjien pitää varalla rahaa mukana jos kortit ei toimikaan. Meidän kaupassa on syöminen (pienimuotoinen, ei mitään pallogrillijuttuja :D ) sallittua, mutta siinä ollaan ehdottomia että paikalta ei poistuta ennekuin tuote on korvattu. Kaikkeahan ei pysty kontrolloimaan, mutta hävikkihän siirtyy sitten välillisesti hintoihin. Kauppa ottaa aina omansa jostain pois.
 
"aha"
2-vuotias huutaa, jos ei reissaria, joten mamma sellaisen hänelle antaa. Jaa. Entäs kun 3-vuotiaana kiljuu jotain? 5-vuotiaana? 12-vuotiaana? Kasvatetaanko tässä curling-lasta?
 
"random"
En ole koskaan osunut näkemään, että joku söisi tai joisi kaupassa - tai jos olen, en sitä muista, koska en yleensäkään keskity muiden tekemisten kyttäämiseen vaan ihan niihin omiin ostoksiini.

Todellai pelottavaa, mitkä määrät "kansalaispoliiseja" kulkee tuolla kaupoissa tarkkailemassa ja paheksumassa kanssaeläjien käyttäytymistä! :O Tästä aiheesta on ollut kymmeniä ketjuja, samoin lasten istuttamisesta kärryissä, kiljuvista ja juoksentelevista lapsista, julkisesta imettämisestä ja ties mistä elämää suuremmasta vääryydestä, mitä kaupoissa tapahtuu. Ketä oikeesti kiinnostaa? (Taidan kokonaan lakata käymästä kaupassa, saa ukko hoitaa ostokset jatkossa...)

Ja ei, en harrasta tuota kaupassa evästelyä tai lasten ruokkimista, kuten en muitakaan kammottavia paheksuttavia "kaupparikoksia". En vain jaksa käsittää, mistä toisilla riittää niin kovin aikaa, tarmoa ja kiinnostusta vahdata toisten tekemisiä ja sitten vielä avautua niistä netin keskustelupalstoilla. Puuttuuko omasta elämästä kenties jotain olennaista?
 
[QUOTE="random";27307127]En ole koskaan osunut näkemään, että joku söisi tai joisi kaupassa - tai jos olen, en sitä muista, koska en yleensäkään keskity muiden tekemisten kyttäämiseen vaan ihan niihin omiin ostoksiini.

Todellai pelottavaa, mitkä määrät "kansalaispoliiseja" kulkee tuolla kaupoissa tarkkailemassa ja paheksumassa kanssaeläjien käyttäytymistä! :O Tästä aiheesta on ollut kymmeniä ketjuja, samoin lasten istuttamisesta kärryissä, kiljuvista ja juoksentelevista lapsista, julkisesta imettämisestä ja ties mistä elämää suuremmasta vääryydestä, mitä kaupoissa tapahtuu. Ketä oikeesti kiinnostaa? (Taidan kokonaan lakata käymästä kaupassa, saa ukko hoitaa ostokset jatkossa...)

Ja ei, en harrasta tuota kaupassa evästelyä tai lasten ruokkimista, kuten en muitakaan kammottavia paheksuttavia "kaupparikoksia". En vain jaksa käsittää, mistä toisilla riittää niin kovin aikaa, tarmoa ja kiinnostusta vahdata toisten tekemisiä ja sitten vielä avautua niistä netin keskustelupalstoilla. Puuttuuko omasta elämästä kenties jotain olennaista?[/QUOTE]

Työnpuolesta joudun näkemään näitä kaupassa eväsretkellä olevia, vapaa-ajalla keskityn omien ostosten tekoon.
 
"myy"
no joo, en ole koskaan ikinä syöttänyt omiani. Mieskään ei suostuisi. enkä juottanut.

Monestakin syystä.
jos kaikki toimisivat noin, ruoka kallistuisi tosi paljon. Koska vaikka itse olen rehellinen niin kaikki eivät.
Jos kaupassa syötäisiin ja juotaisiin ja joka toisella olisi leipäpussi, karjalanpiirakka tai avattu tupla, niin voi kyllä arvata että aika paljon jäisi maksamatta loppupeleissä. Niitä karjalanpiirakoita punnittaisiin miten punnittaisin, samoin jätskipapereita ja tuplapapereita lapsi "unohtaisi" äitinsä nähden hyllyyn. Nuoriso oppisi vanhemmiltaan tavoille ja kävisi juomassa ja syömässä kaupassa.

Toisekseen, arvostan kovasti ruokaa ja pieniä asioita ja sitä että meillä on ruokaa. Kaikilla maailmassa ei ole.siksi syödään ihan kotona. ei joka välissä.
Kolmanneksi, tietääkseni hampaat eivät kestä jatkuvaa syömistä. siksi meillä on ruoka-ajat.
Neljänneksi, syömisestä aiheuttuu sotkua, murusia, likaiset kädet joillla sitten ksoketaan tavaroita.

Viidenneksi, ne tavarat ovat kaupan kunnes olen ne maksanut.

Kuudenneksi, suomessa ei ole lapsi kuollut nälkään vielä sen takia, että ensin käydään kaupassa. ja en tiedä kenenkään saaneen traumoja siitä, että on joskus kokenut sen, miltä tuntuu kun vatsassa on vähän aikaa nälkä.

Luulen, tai kuvittelen, että jossain etelä-euroopassa ehkä n ok maistaa vaikka viinirypäleitä? en ole varma. Mutta siellähän pelloilla työskentelevät rajan läpi tulleet paperittomat orjat, käytännössä orjat, eivät paikalliset suostu niihin töihin. surkealla palkalla, torjunta-aineiden keskellä, asuinolot alkeelliset, palkkaa ei nimeksikään. siksi ruoka ei ehkä ole niin kallista, kun se tuotetaan orjilla, vaikka paikalliset maistaisivatkin hedelmiä kaupassa. en kyllä ole varma miten muualla on.

Mutta en jaksa olla fanaattinen tästä asiasta. Koska tiedän että on ihmisiä, jotka katsovat että heitä eivät koske säännöt, toisten huomioon ottaminen, toisten kunnioittaminen, heillä on vain oikeuksia eikä velvollisuuksia.

Nämä asiathan eivät miksikään muutu.
 
"myy"
[QUOTE="random";27307127]En ole koskaan osunut näkemään, että joku söisi tai joisi kaupassa - tai jos olen, en sitä muista, koska en yleensäkään keskity muiden tekemisten kyttäämiseen vaan ihan niihin omiin ostoksiini.

Todellai pelottavaa, mitkä määrät "kansalaispoliiseja" kulkee tuolla kaupoissa tarkkailemassa ja paheksumassa kanssaeläjien käyttäytymistä! :O Tästä aiheesta on ollut kymmeniä ketjuja, samoin lasten istuttamisesta kärryissä, kiljuvista ja juoksentelevista lapsista, julkisesta imettämisestä ja ties mistä elämää suuremmasta vääryydestä, mitä kaupoissa tapahtuu. Ketä oikeesti kiinnostaa? (Taidan kokonaan lakata käymästä kaupassa, saa ukko hoitaa ostokset jatkossa...)

Ja ei, en harrasta tuota kaupassa evästelyä tai lasten ruokkimista, kuten en muitakaan kammottavia paheksuttavia "kaupparikoksia". En vain jaksa käsittää, mistä toisilla riittää niin kovin aikaa, tarmoa ja kiinnostusta vahdata toisten tekemisiä ja sitten vielä avautua niistä netin keskustelupalstoilla. Puuttuuko omasta elämästä kenties jotain olennaista?[/QUOTE]
heh, välistä sanotaan, että koko kylä kasvattaa ja pitää puuttua, sitten onkin yhtäkkiä poliisi jos puuttuu...

onko niin että jos väärin tekee aikuinen niin suljeaan silmät?
 
"Eee"
[QUOTE="vieras";27303639]Monet vaan on nykyään niin itsekeskeisiä ja ajattelevat vain MINÄ MINÄ MINÄ ja MINUN LAPSET... täällä palstallahan sellaiseen ajatteluun oikein kannustetaan. Muista viis, mutta MINUN pilttini tarvitsee jäätelönsä HETI.[/QUOTE]

Minä kyllä ajattelen vain ja ainoastaan niitä muita ihmisiä antaessani sen piirakan lapselle. Itde kyllä jaksan kuunnella nälkäisen lapsen huutoa ja kitinää, mitta mulkoilusta ja huomauttelusta päätellen monet muut eivät.
 
Hihhiii
Olikohan ap eilen Koikkarin Prismassa.... =)

Meillä alle 2v poimii Reissumiespussin ihan itse hyllystä ja halailee sitä ensin aikansa, sitten alkaa pureskella pussin lävitse leipää. (Sama homma kaiken leivän kanssa.) Opin ensimmäisten kahden riekaleisen ja limaisen leipäpussin maksettuani, että helpoimmalla pääsevät niin kassa, kanssaihmiset kuin minä itsekin jos annan pojalle pussista sen siivun. Leipäpaketista näkee, että se on vajaa, pussi on siisti ja ehjä ja kolikoita on aina sen vajaan euron verran, että saa sen leivän maksettua mikäli ei kortti toimi.

Ja ei, ei auta vaikka leipäpussin laittaa kärryyn ihan itse, taapero onkii sen kärrystä melkoisen hurjan näköisin akrobaatintaidoin heti kun selän kääntää...

Ja kyllä, minun on pakko ottaa lapsi kauppaan, ellen sitten jätä autoon lukkojen taakse yksin huutamaan 30-45minuutiksi, kun kaupassa käydään kerran viikkoon tai kahteen isommin, muuten riittää pikapyörähdys lähikaupan maitotiskillä...

Ja uskallat sitte tehdä tämän Koikkarin Prismassa??? :D :D
 
Ei ummarra
Mun jakeluun ei vaan mene että jos jollain on niin kärsimättömät lapset jotka ei pysy aloillaan ihmisten ilmoilla niin miksi ihmeessä te ette tällaisten erityistapausten kanssa pidä eväitä mukana koko ajan???
 
"Eee"
Mun jakeluun ei vaan mene että jos jollain on niin kärsimättömät lapset jotka ei pysy aloillaan ihmisten ilmoilla niin miksi ihmeessä te ette tällaisten erityistapausten kanssa pidä eväitä mukana koko ajan???
Itse ole ihmetellyt monesti päinvastaista. Joillain ihmisillä on jo ihan pienetkin lapset sellaisia aneemisia ja valjuja laamoja, jotka vaan istuu ja tuijottaa mykkänä muita ihmisiä. Ei pienten lasten kuulu olla sellaisia.
 
No en mäkään oikein ymmärrä, mutta eipä se mua millään tavalla häiritsekään! :) Sillon kun olen itse muksujen kanssa kaupassa, niin kyllä se koitetaan aika vauhdilla vetästä läpi se reissu. Paras lahjontakeino on yleensä se että käydään ekaksi leluosastolla (ja siis tämä ei tarkota että sieltä jotain ostettaisiin).
 
"random"
[QUOTE="myy";27307196]heh, välistä sanotaan, että koko kylä kasvattaa ja pitää puuttua, sitten onkin yhtäkkiä poliisi jos puuttuu...

onko niin että jos väärin tekee aikuinen niin suljeaan silmät?[/QUOTE]
No onko joku tänne kirjoittaneista oikeesti puuttunut tilanteeseen? Käynyt huomauttamassa asianomaiselle tai kertomassa kauppiaalle? Vai onko vain kytätty hyllyn takaa ja sitten tultu kauhistelemaan palstalle? Jos asialle ei ole tehnyt mitään siinä tilanteessa, paikan päällä, niin mitä tämä täällä palstalla vinkuminen auttaa?
 

Yhteistyössä