Mä en voi käsittää, että kaupassa vanhemmat antavat syödä ties mitä..

  • Viestiketjun aloittaja "outoa"
  • Ensimmäinen viesti
"Vieras"
Kaikki nämä väitteet asian hyväksymisen puolesta, voi kumota muutamalla sanalla: käytöstavat, kärsivällisyyden opettelu ja ennakointi.

Tänään kävin lasten kanssa Prismassa, katseltiin siellä leluja ja vaatteita siinä vieressä, jotain meidän lasten väliltä eli yli 1,5v ja alle 3v, tyttö mussutti banaania ja karjalanpiirakkaa ja samalla ja lääppi noita vaatteita likaisilla käsillään!
 
justjoo
[QUOTE="mona";27305297]No mut jos saan rauhassa tehä ostokset ku 1v syö keksiä, niin miksen sitä vois antaa. Eikä se sitä joka kerta halunnut. Joskus 1,5v oppi et eka pitää oottaa maksamista. Ite en huutamista jaksa kuunnella ja aika outoa jos en vois lapsen kanssa kaupassa käydä..[/QUOTE]

No kun sulla on tälläinen tapa antaa lastesi syödä kaupassa, joka minusta on todella huonoa käytöstä ja olen sen omillekin opettanut. Niin kerro mulle, mitä voisin vastata mun 2-3veelle, kun ensi kerralla satutaan samaan kauppaan ja hän kysyy, että "miksi toi saa syösä keksiä ja minä en?"... En nimittäin ole tähän kysymykseen oikein hyvä vastausta keksinnyt. Mutta jospa tälläistä toiminta harrastava osaisi antaa hyvän vastuaksen? Toi "jotta tämän lapsen äiti voi tehdä ostokset rauhassa" ei oikein parivuotiaalle aukea (ei kyllä mullekaan ole oikein siitä peruteluksi).
 
"Maria"
Niin kerro mulle, mitä voisin vastata mun 2-3veelle, kun ensi kerralla satutaan samaan kauppaan ja hän kysyy, että "miksi toi saa syösä keksiä ja minä en?"... En nimittäin ole tähän kysymykseen oikein hyvä vastausta keksinnyt.
Lapsesi kasvaessa näitä tilanteita tulee vaan koko ajan enemmän ja enemmän. Lapsi kysyy:
Miksi mä en saa ajaa pyörällä ilman kypärää, kun naapurin Villekin saa?
Miksi mä en saa mennä yksin ostoskeskukseen, kun meidän luokan Jessicakin saa?
Miksi mä en saa valvoa puoleen yöhön, kun "kaikki" muutkin saa?

Vastaus näihin kaikkiin (ja yllä olevaan hypoteettiseen kysymykseen) on: "koska kaikissa perheissä on erilaiset säännöt ja meidän perheessä totellaan niitä sääntöjä, joita äiti ja isi pitävät tärkeänä".

Opettele tämä vastaus. Takaan, että osaat sen ulkoa, kun pääset tähän vaiheeseen, jossa minä olen (lapset 12, 10, 7 ja 4)
 
  • Tykkää
Reactions: Anatolia
"Maria"
Ja todettakoon nyt vielä: en ainakaan muistaakseni ole kenelläkään lapsista kaupassa koskaan antanut mitään muuta syömistä, kuin oikein hädän iskiessä alle vuoden vanhalle tissiä :)
 
"vieras"
Voisitteko tehdä niin, että haette banaanin/pillimehun/piirakan, käytte maksamassa ja sitten menette ostamaan loput ostokset? Aikaa tähän kuluu max. 5 min. Ainakin vihannesosasto on lähellä kassaa.
 
hhhh
Ihmiset ei vaan osaa enää käyttäytyä. Ja imbesillit: Jos kyse nyt on sairaskauhtauksesta niin tilanne on eri kuin sillä Nico-Petterillä jonka äiti nyt vaan on tyhmä, ja laiska, ja käytöstaidoton ja on pakko se maksamaton pulla lapselleen tunkea suuhun.

Kauppa on kauppa. Ei ravitsemusliike. Mun mielestä näihin varkauden yrityksiin pitäisi suhtautua tiukemmin. Vartija vaan kulemaan Nico-Petterin äidin kanssa kassalle saakka ja varmsitamaan että arvon mamma hoitaa maksamisen. Luultavasti yleinen häpeä paaluna olo opettaisi äkkiä ruokkimaan sen lapsen vasta ostosten jälkeen.
 
"vieras"
Ollaanpas täällä tiukkoja ettei mitään ruokaa saa lapselle antaa vaikka tarkoitus on maksaa se tuote.

Tämä on HIEMAN ristiriidassa sen faktan kanssa että suuri osa äideistä lähettää sen lapsen sinne leluosastolle rämpyttämään niitä leluja, kuluttamaan pattereita ääniä päästävistä leluista, kokeilemaan tavaroita jne. KAIKKI tämä on ihan OK ilman aikomustakaan maksaa käytettyjä leluja.
 
[QUOTE="vieras";27305883]Ollaanpas täällä tiukkoja ettei mitään ruokaa saa lapselle antaa vaikka tarkoitus on maksaa se tuote.

Tämä on HIEMAN ristiriidassa sen faktan kanssa että suuri osa äideistä lähettää sen lapsen sinne leluosastolle rämpyttämään niitä leluja, kuluttamaan pattereita ääniä päästävistä leluista, kokeilemaan tavaroita jne. KAIKKI tämä on ihan OK ilman aikomustakaan maksaa käytettyjä leluja.[/QUOTE]

Ei, en tee tätäkään. Saanko nyt valittaa siitä, että toisilla ei ole käytöstapoja?
 
"heps"
[QUOTE="vieras";27305883]Ollaanpas täällä tiukkoja ettei mitään ruokaa saa lapselle antaa vaikka tarkoitus on maksaa se tuote.

Tämä on HIEMAN ristiriidassa sen faktan kanssa että suuri osa äideistä lähettää sen lapsen sinne leluosastolle rämpyttämään niitä leluja, kuluttamaan pattereita ääniä päästävistä leluista, kokeilemaan tavaroita jne. KAIKKI tämä on ihan OK ilman aikomustakaan maksaa käytettyjä leluja.[/QUOTE]

Taas yksi äly riemuvoitto. Ihan sama juttu, juuripa niin. Juuripa niin. Mietippä vielä kaksi kertaa onkohan ihan sama juttu.

Apua, mihin tää maailma o n menossa.
 
[QUOTE="vieras";27305903]Tietenkään kukaan palstaäiti ei sitä tee, HEI DAA!
Ne lapset vaan ilmestyy itsestään sinne leluhyllyille. :D[/QUOTE]

No hei daa, meitä oikeasti fiksusti käyttäytyviä ja lapsilleen tapoja opettavia vanhempia ihan oikeasti on olemassa, hei daa-a!
 
kkkje
[QUOTE="vieras";27305903]Tietenkään kukaan palstaäiti ei sitä tee, HEI DAA!
Ne lapset vaan ilmestyy itsestään sinne leluhyllyille. :D[/QUOTE]

Tiedätkö kenen lapsia ne on kun rämppää niitä leluja? No niiden samojen mammojen jotka antaa muksujen syödä kaupassa. Ihan niiden samojen joilla ei ole alkeellistakaa kykyä opettaa käytöstapoja. Jotka mielluummin jättävät sen isomman lapsen leluja räpläämään että "pääsevät helpommalla" kauppareissun. Juuri ne samat, käytöstaidottomat mammat opettavat tuonkin kauneuden lapsilleen.
 
"vieras"
Juu on kauppakäyttäytymisessä muutakin opeteltavaa. Ei lueta lehtiä kaupassa vaan vasta kotona. Ei availla myyntipakkauksia kosmetiikka-, hillo- eikä myöskään pesuaine- tai deodoranttiosastolla. Ei rutistella kiivejä ja tomaatteja eikä anneta lapsen painaa sormilla reikiä jauhelihapaketteihin yms.
 
"vieras"
Tiedätkö kenen lapsia ne on kun rämppää niitä leluja? No niiden samojen mammojen jotka antaa muksujen syödä kaupassa. Ihan niiden samojen joilla ei ole alkeellistakaa kykyä opettaa käytöstapoja. Jotka mielluummin jättävät sen isomman lapsen leluja räpläämään että "pääsevät helpommalla" kauppareissun. Juuri ne samat, käytöstaidottomat mammat opettavat tuonkin kauneuden lapsilleen.
Valitettavasti näitä lelunrämpyttäjien äitejä on moninkertaisesti enemmän, huomaahan sen tästäkin keskustelusta.

Nuo syödyt ruuat sentään korvataan liikkeelle, rämpytyksestä rikki menneet tai paristojen vaihdot menevät aina kaupan tappioksi.
 
"minttuli"
[QUOTE="vieras";27305936]Juu on kauppakäyttäytymisessä muutakin opeteltavaa. Ei lueta lehtiä kaupassa vaan vasta kotona. Ei availla myyntipakkauksia kosmetiikka-, hillo- eikä myöskään pesuaine- tai deodoranttiosastolla. Ei rutistella kiivejä ja tomaatteja eikä anneta lapsen painaa sormilla reikiä jauhelihapaketteihin yms.[/QUOTE]

Häh, eikös nää nyt ole ihan normaaleja juttuja jotka kaikki tietää? Että noin ei pidä tehdä? Siinä missä kaupassa ei syödä maksamattomia juttuja. Eikä rikota kaupan omaisuutta mitä ei ole maksettu.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja päivän naurut;27304187:
Ps. En itsekään koskaan repisi auki pakkauksia kaupassa, ymmärrän että se on väärin. Mutta joku irtotuote - onko sillä väliä laittaako sen niistä pihdeista pussiin vai antaako sen siististi syövälle taaperolle käteen? Tai älkää edes vastatko, kun tiedän jo että olen suorastaan rikollinen :D
Vastaan kuitenkin. Jos kukaan ei tule, eikä kukaan näe, käveletkö tai ajatko päin punaisia? Minusta tämä on vastaava asia. Mistä kassa tietää oletko punninnut taaperön syömää piirakkaa lainkaan?
 
"himmeli"
[QUOTE="vieras";27305953]Valitettavasti näitä lelunrämpyttäjien äitejä on moninkertaisesti enemmän, huomaahan sen tästäkin keskustelusta.

Nuo syödyt ruuat sentään korvataan liikkeelle, rämpytyksestä rikki menneet tai paristojen vaihdot menevät aina kaupan tappioksi.[/QUOTE]

Paskat ole. Olen sen verran kaupassa töissä ollut. Ne on ne ihan samat mukulat kun saa aina riehua kaupassa. Räplätä leluja, aukoo paketteja, tökkiä sormilla tuotteisiin reikiä ja syödä hyllystä mitä haluavat.

Näin se menee, 20 vuoden kokemuksella voin sinulle kertoa. Vanhemmat joilla käytöstaidot on kunnossa osaa erottaa että kauppa ei ole leikkipaikka sen enempää kuin ravintolakaan. Näden kohdalla ymmärretään selkeä ero.

Mutta minkä sille voi että toisille ei ole paljoa sitä aivokapasiteettia suotu. Ja perusjututkin on vaikeita. Eipä hekään kai asialle mitään voi. Ehkä heille olisi vaan syytä suoda erivapaudet kuin enemmän kapasiteettia saanneille.
 
"minttuli"
Olis aika hauska näky jos tästäkin ilmiöstä tehtäis yleinen tapa. Että kaikki saa syödä kaupassa niin paljon kun lystää. Miettikää sitä

Tälläisen vuoksi on yhteisiä pelsääntöjä. Ei se yhden rikkomus maailmaa mihinkään kaada. Mutta toden totta jos kaikki alkavat toimia väärin. Jos kaikki ajavat autolla punaisia päin, koska eihän se kerta niin paha ole. Kaikkia unohtelevat maksaa maksut ajallaa,päivä sinne tai tänne. Näillä kaikilla on joku juttu taustalla miksi tulee käyttäytyä tiettyjen sääntöjen mukaan.

Varmasti kaupassa syönti ei ole suurin rikos. Mutta miksi ei oikeasti voi selvitä ilman ja mennä käytössääntöjen mukaan (syädään vaan jo maksetut tuotteet)? Ja erotetaan sairaskohtaukset tästä.

Onko se niin saakelin vaikea toimia yhteisten sääntöjen mukaan? Tärveleekö se teillä jotain yksityisyyttä, vai mikä siinä on vaikeaa?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Metsäpeikko;27306002:
Ööö.. mitäs pahaa tuossa on? Oletetaan siis että maksaa nämä syödyt ruoat kassalla.

Olen tuota itsekin joskus tehnyt enkä näe siinä mitään ongelmaa.

Jos ei maksa niin sittenhän se on näpistys tms. ja joutaa linnaan.
Miksi aikuinen ihminen syö kaupassa?
 

Yhteistyössä