Mä en voi käsittää, että kaupassa vanhemmat antavat syödä ties mitä..

  • Viestiketjun aloittaja "outoa"
  • Ensimmäinen viesti
"Vieras"
[QUOTE="vieras";27308033]Meillä voi pienet syödä vaikka kylmiä nakkeja kaupassa, paketti vaan hyllystä ja auki. Sujuu ostosten teko mukavasti kun pienet saa mutusteltavaa. Jos jotakuta se haittaa niin voi voi, ei ole minun ongelma.[/QUOTE]

Kiitti vinkistä :) tähän saakka lapset on tarvittaessa saaneet banaanit ja pillimaidot, mut nakit ei tullu mieleenkään. Ja siis yleensä nälkäiset ja väsyneet lapset ei kuulu minusta ruokakauppaan, mut silloin kun sinne on heidät otettava niin annan surutta syömistä. Ja jokakerta olen henkilökunnalta kysynyt onko asia ok eikä kukaan koskaan ole jupissut että ei. Ja jos nyt miettii kauppaanmenoa niin kyllä minä ainakin autosta lähtiessä tarkistan että rahapussi mukana ja jos ei niin kun kaupassa on tili niin luulis et maksu sinne onnistuis ilman rahapussiakin.
Asiat on tasan niin hankalia kuin niistä tekee!
 
Ken guru
Tänään kauppareissulla Citymarketissa otin oikein asiakseni katsella ympärilleni, että näkyykö paheksuttavia kauppasyöppöjä.

Näkyihän niitä.

Lapset arviolta 2 v & 5 v, lihapiirakat kourassa kulkivat.

Onneksi saivat ne lihikset. Olisivat muuten voineet pyörtyä tai jopa kuolla. Sillä Skanssissahan EI ole ruokapaikkoja laisinkaan, ja huhu kertoo monen kuolleen siellä nälkään :(. Itse selvisin hädintuskin ulos syömättä.
:LOL:
 
"hmmm"
[QUOTE="vieras";27310252]Kyllä pitäis nykykasvatuksessa enemmän kiinnittää huomiota, että lapset ja nuoriso opetettaisin käyttäytymään tilanteeseen sopivalla tavalla ja kohteliaasti. Eikä kaupassa syöminen ja juominen ole todellakaan kaunista käytöstä vaan todella ihan WT-meininkiä. Pitäisi opettaa lapset hieman odottamaan, vaikka olisikin oikeita tarpeita kuten jano - kyllä sitä ihminen pientä janoa kestää ja isompaakin ihan ongelmitta.

Mutta ilmeisesti tämän päivän nuoret aikuiset eivät ole itse saaneet kasvatusta, että otettaisiin huomioon muut ihmiset, kauniit käytöstavat, odottaminen ja pieni kärsivällisyys, joten eivät edes ymmärrä enää sitä. Miten paljon kivampi kaikilla on, jos kaikki käyttäytyvät hyvin. Ois aika kurja kaupassa jos kaikki alkaisivat syömään ja juomaan ja levittämään roskia ja muruja ja banaanisia sormenjälkiä ja käärepaperin palasia ja jättämään niitä hyllyihin jne.

Mun lapsille ei ole koskaan tullut mieleenkään, että kaupassa alettaisiin syömään. Kyllä vanhempien pitäisi osata asettaa rajoja. Ei joka kiukuttelulle tarvi antaa periksi, vaan lasta kuuluu kasvattaa. Ei joka kiukuttelu ole sama kuin että lapsella olisi jokin iso hätä. Lapsella on turvallinen ja hyvä olo, kun asetetaan rajoja.[/QUOTE]

Kyllä tämän päivän nuoret aikuiset ovat kasvatuksen saaneet, väitän että me 80-lukulaiset alamme kuitenkin olemaan viimeisiä, joiden kasvatukseen on nähty vaivaa- muistan kauhistelleeni jo nuorena 90-lukulaisten käytöstä ja nykyisten nuorten käytös menee ihan yli hilseen...ja yleensä muuten aika vanhat vanhemmat ovat ylpeitä niistä "kapinallisistaan", joita kukaan ei voi komentaa ilman että tulee turpiin...
 
Ken guru
Ei ne lapset päiväkodissakaan saa syötävää 15 min välein. Ihme kun eivät pyörtyile pihalle ja leikkipaikoille...

On olemassa vaikka elovena patukoita jotka säilyy vaikka lapsen omassa repussa.
Jos sinne kauppaan pitää mennä suoraan päiväkodista (esim.).
 
  • Tykkää
Reactions: Goddes Hera
Mutta tiedättekös mitä, mun elämäni helpottui huomattavasti tän ketjun luettuani.
Huomenna kun mennään Prismaan isommille ostoksille kun mieskin on kotona, niin ensin otan paketillisen nakkeja ja ehkä ranskalaisia, vien ne sinne kodinkoneosastolle, valmistan miehelle ja lapsille ruokaa, onneksi siellä myydään grillejä ja uunejakin. Sitten vien ne ruoat ja nälkäkuoleman partaalla olevan perheeni viihdeosastolle katsomaan telkkaria, mies voisi katsoa vaikka lätkää ja lapsille valkataan joku kiva dvd hyllystä. Saavat sitten mahansa täyteen ja viihtyvät siellä muutenkin.

Voin itse kerrankin rauhassa tehdä ostoksia ja suunnitella vaikka koko viikon ruokalistan vasta siellä kaupassa, kun sitähän ei kannata etukäteen tehdä ja kirjoitaa listaa että selviäsi sieltä kaupasta mahdollisimman nopeasti pois. Ei tarvii kun kerran siellä kaupassahan voi viettää koko päivän ja tarvittaessa ottaa hyllystä tarpeellisia tuotteita. Varmaan pitää avata vaippapakettikin ja vaihtaa vaippa vaikka siellä sovituskopissa kun kuopus yleensä kakkaa heti syötyään.

Voi miten helppo ja mukava elämä meille tästä aukeakaan :)
 
Viimeksi muokattu:
Ken guru
Mutta tiedättekös mitä, mun elämäni helpottui huomattavasti tän ketjun luettuani.
Huomenna kun mennään Prismaan isommille ostoksille kun mieskin on kotona, niin ensin otan paketillisen nakkeja ja ehkä ranskalaisia, vien ne sinne kodinkoneosastolle, valmistan miehelle ja lapsille ruokaa, onneksi siellä kyydään grillejä ja uunejakin. Sitten vien ne ruoat ja nälkäkuoleman partaalla olevan perheeni viihdeosastolle katsomaan telkkaria, mies voisi katsoa vaikka lätkää ja lapsille valkataan joku kiva dvd hyllystä. Saavat sitten mahansa täyteen ja viihtyvät siellä muutenkin.

Voin itse kerrankin rauhassa tehdä ostoksia ja suunnitella vaikka koko viikon ruokalistan vasta siellä kaupassa, kun sitähän ei kannata etukäteen tehdä ja kirjoitaa listaa että selviäsi sieltä kaupasta mahdollisimman nopeasti pois. Ei tarvii kun kerran siellä kaupassahan voi viettää koko päivän ja tarvittaessa ottaa hyllystä tarpeellisia tuotteita. Varmaan pitää avata vaippapakettikin ja vaihtaa vaippa vaikka siellä sovituskopissa kun kuopus yleensä kakkaa heti syötyään.

Voi miten helppo ja mukava elämä meille tästä aukeakaan :)
:LOL: Mä kuolen nauruun.
 
ok
Ei ainoastaan ne pöpot vaan myös ne torjunta- ja säilöntäaineet joita ulkomaiset omenat ovat täynnä. Ainakin kunnon pesua suositellaan ellei jopa ihan kuorimista (jonka minä teen aina).
Kuorimista ei suositella, vaan pesemistä. Omenan voi myös syödä pesemättä, myös ulkolaisen. Ne torjunta- ym. ainemäärät on laskettu sen mukaan, että omena syödään kuorineen. Kuorimalla menee hukkaan kaikkein terveellisin osa omenaa.
 
"joo"
meillä on huomenna tytön 5 v synttärit. Mennään eka juhlavieraiden kans kauppaan, lapset voi siellä valita mitä syövät ja juovat, niin ei tule hutiostoksia ja jokainen saa mieleistään. Syövät sitten paikan päällä ja lopuks mennään keilaamaan..
 
  • Tykkää
Reactions: 2good2be4gotten
"vieras"
Tänään kauppareissulla Citymarketissa otin oikein asiakseni katsella ympärilleni, että näkyykö paheksuttavia kauppasyöppöjä.

Näkyihän niitä.

Lapset arviolta 2 v & 5 v, lihapiirakat kourassa kulkivat.

Onneksi saivat ne lihikset. Olisivat muuten voineet pyörtyä tai jopa kuolla. Sillä Skanssissahan EI ole ruokapaikkoja laisinkaan, ja huhu kertoo monen kuolleen siellä nälkään :(. Itse selvisin hädintuskin ulos syömättä.
:LOL: :LOL:

Mutta mitä mieltä olette niistä piereskelevistä kakaroista, jotka juoksevat milloin kenenkin luo kaupoissa ja pankeissa tunkemaan paskaa ja kailottavat sitten isoon ääneen: ÄITI KUULITSÄ MÄ PIERASIN!
 
niin oerseestä
[QUOTE="vieras";27303639]Monet vaan on nykyään niin itsekeskeisiä ja ajattelevat vain MINÄ MINÄ MINÄ ja MINUN LAPSET... täällä palstallahan sellaiseen ajatteluun oikein kannustetaan. Muista viis, mutta MINUN pilttini tarvitsee jäätelönsä HETI.[/QUOTE]##

Se on sitä, minä, minä, minä. Omatkin lapset ahdistavat, aina vain hoitoon omaa aikaa saadakseen. Yleensä ollaan omien lasten kanssa ja oma aika on lapsien nukuttua illalla. Nykyään tosin lapsetkin valvovat yöt. kun vanhemmat haluavat nukkua aamulla kauan.
 
tää jäi auki
16 sivua jo aiheesta, mutta kaipaan edelleen vastausta näiltä kaupassa syömisen sallivilta, että varmistatteko aina ensin ennenkuin avaatte maksamattoman tuotteen että lompakko on mukana ja että siellä on käteistä?
 
"Jep"
[QUOTE="Hmmm";27311246]Mietinpä tässä että onko leikkipuistoissa paljonkin pyörtyileviä lapsia nykyään? Vai varaudutaanko sinne paremmin kuin yllättäville viikko-ostoksille :D[/QUOTE]

juu, samat tenavat 1veestä lähtien, jotka mussuttaa sitä lihistä kaupassa, laitetaan aamulla pihalle ja illalla soitellaan kaverit läpi. Mutta lihapiirakan vieressä alka heikottaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tää jäi auki;27314545:
16 sivua jo aiheesta, mutta kaipaan edelleen vastausta näiltä kaupassa syömisen sallivilta, että varmistatteko aina ensin ennenkuin avaatte maksamattoman tuotteen että lompakko on mukana ja että siellä on käteistä?
Täh, mites tää liittyy aiheeseen? Kyllä mä kauppaan lähtiessä ainakin otan lompakon mukaan ja rahaa tilillä on aina. Kortilla maksan, käteistä en käytä.

Ja siis olen yksi niistä pahiksista, joiden elämässä impulsiivisuus näyttelee merkittävää osaa. Tarkoittaa, että saatamme lähteä hetken mielijohteesta kirjaston jälkeen kauppaan ja tajuta kaupassa et kello on niin paljon että joko a) juoksen kaupasta kesken ostosten pois b) kuuntelen kiukkuavaa lasta koko kauppareissun tai c) punnitsen riisipiirakan, laitan pussiin tarran ja annan piirakan mukulalle.

Toistaiseksi tuo vaihtoehto c on tuntunut järkevimmältä. Mutta ennenkuin kivitätte tietäkää, että oon yrittänyt kehittyä ja nykyisin suunnittelen elämääni ja lähtöjämme paaaaaaljon paremmin kuin muutama vuosi sitten! Aikataulutus tuntuu olevan vastoin minun perusluonnetta, mutta onnistuu päivä päivältä paremmin. Joskus kuitenkin mokaan ja niin on taas muksulla piirakka kätösissä :D
 
"vieras"
Täh, mites tää liittyy aiheeseen? Kyllä mä kauppaan lähtiessä ainakin otan lompakon mukaan ja rahaa tilillä on aina. Kortilla maksan, käteistä en käytä.

Ja siis olen yksi niistä pahiksista, joiden elämässä impulsiivisuus näyttelee merkittävää osaa. Tarkoittaa, että saatamme lähteä hetken mielijohteesta kirjaston jälkeen kauppaan ja tajuta kaupassa et kello on niin paljon että joko a) juoksen kaupasta kesken ostosten pois b) kuuntelen kiukkuavaa lasta koko kauppareissun tai c) punnitsen riisipiirakan, laitan pussiin tarran ja annan piirakan mukulalle.

Toistaiseksi tuo vaihtoehto c on tuntunut järkevimmältä. Mutta ennenkuin kivitätte tietäkää, että oon yrittänyt kehittyä ja nykyisin suunnittelen elämääni ja lähtöjämme paaaaaaljon paremmin kuin muutama vuosi sitten! Aikataulutus tuntuu olevan vastoin minun perusluonnetta, mutta onnistuu päivä päivältä paremmin. Joskus kuitenkin mokaan ja niin on taas muksulla piirakka kätösissä :D
Kun itsekin tajuat tuon impulsiivisuutesi niin pidä autossa/laukussa patukoita tai pillimehuja? :)

Itse valitsisin tuon vaihtoehdon b. Sanoisin lapselle että ruokaa saa heti kun päästään kassojen ohi autolle eli n.10 minuutin sisällä. Sen ajan kestän kuunnella oman lapseni kiukuttelua ja lapsi kestää nälkäänsä.
 
  • Tykkää
Reactions: Bonaire ja Anatolia
"Vieras"
Täh, mites tää liittyy aiheeseen? Kyllä mä kauppaan lähtiessä ainakin otan lompakon mukaan ja rahaa tilillä on aina. Kortilla maksan, käteistä en käytäD
Nii, eli sulla ei ole käteistä aina mukana? Mitäs sitten kun menet kassalle ja siellä todetaan, että kortinlukijat ei toimi tai sun kortissa on vikaa ja maksu ei mene läpi. Milläs sitten maksat?
 
"Hih"
Täh, mites tää liittyy aiheeseen? Kyllä mä kauppaan lähtiessä ainakin otan lompakon mukaan ja rahaa tilillä on aina. Kortilla maksan, käteistä en käytä.

Ja siis olen yksi niistä pahiksista, joiden elämässä impulsiivisuus näyttelee merkittävää osaa. Tarkoittaa, että saatamme lähteä hetken mielijohteesta kirjaston jälkeen kauppaan ja tajuta kaupassa et kello on niin paljon että joko a) juoksen kaupasta kesken ostosten pois b) kuuntelen kiukkuavaa lasta koko kauppareissun tai c) punnitsen riisipiirakan, laitan pussiin tarran ja annan piirakan mukulalle.

Toistaiseksi tuo vaihtoehto c on tuntunut järkevimmältä. Mutta ennenkuin kivitätte tietäkää, että oon yrittänyt kehittyä ja nykyisin suunnittelen elämääni ja lähtöjämme paaaaaaljon paremmin kuin muutama vuosi sitten! Aikataulutus tuntuu olevan vastoin minun perusluonnetta, mutta onnistuu päivä päivältä paremmin. Joskus kuitenkin mokaan ja niin on taas muksulla piirakka kätösissä :D
Ja sä olet just niitä äitejä jotka on päättäny (ja julistaa joka välissä päätöstään) että lapsen saanti ei tule muuttamaan muna elämää :D Mä en pidä tota impulsiivisuuteen, vaan tyhmyytenä. Jos lapsella on nälkä, se syötetään vaikka siellä kaupan kahvilassa (kyllä olen syöttänyt lapseni Cittarin Hesessä mikäli mennään kauppaan päikystä suoraan) jotta jaksetaan sentään kaupassa käydä.
 
"vieras"
[QUOTE="Hih";27315217]Ja sä olet just niitä äitejä jotka on päättäny (ja julistaa joka välissä päätöstään) että lapsen saanti ei tule muuttamaan muna elämää :D Mä en pidä tota impulsiivisuuteen, vaan tyhmyytenä. Jos lapsella on nälkä, se syötetään vaikka siellä kaupan kahvilassa (kyllä olen syöttänyt lapseni Cittarin Hesessä mikäli mennään kauppaan päikystä suoraan) jotta jaksetaan sentään kaupassa käydä.[/QUOTE]

Peesi. Myös mun mielestä impulsiivisuus ja typeryys ovat eri asioita. Impulsiivista on lähteä äkkilähdöllä Mallorcalle syyslomalla päivän varoitusajalla lasten kanssa mutta silkkaa typeyyttä on tehdä se pikavippirahalla ostaen pelkät lennot ja tietämättä mihin majoittuu paikanpäällä.

Aikuiselta ihmiseltä ei ole enää pelkkää impulsiivisuutta poukkoilla paikasta toiseen ilman asianmukaisia eväitä/tarvikkeita pieni lapsi mukana. Se on jo ajattelemattomuutta,typeryyttä ja välinpitämättömyyttä. "No kyl mä jotain keksin".
 
buhahaha
Aah, mukava lueskella pyhää vihaa ja paheksuntaa näin la-aamusta. En aio muuttaa tapojani, muksut saa mutustaa riisipiirakkaa kaupassa ennen kassoja. Kivi.. Lepo.. Kivi, HEITÄ!!!!!
 
Mutta tiedättekös mitä, mun elämäni helpottui huomattavasti tän ketjun luettuani.
Huomenna kun mennään Prismaan isommille ostoksille kun mieskin on kotona, niin ensin otan paketillisen nakkeja ja ehkä ranskalaisia, vien ne sinne kodinkoneosastolle, valmistan miehelle ja lapsille ruokaa, onneksi siellä myydään grillejä ja uunejakin. Sitten vien ne ruoat ja nälkäkuoleman partaalla olevan perheeni viihdeosastolle katsomaan telkkaria, mies voisi katsoa vaikka lätkää ja lapsille valkataan joku kiva dvd hyllystä. Saavat sitten mahansa täyteen ja viihtyvät siellä muutenkin.

Voin itse kerrankin rauhassa tehdä ostoksia ja suunnitella vaikka koko viikon ruokalistan vasta siellä kaupassa, kun sitähän ei kannata etukäteen tehdä ja kirjoitaa listaa että selviäsi sieltä kaupasta mahdollisimman nopeasti pois. Ei tarvii kun kerran siellä kaupassahan voi viettää koko päivän ja tarvittaessa ottaa hyllystä tarpeellisia tuotteita. Varmaan pitää avata vaippapakettikin ja vaihtaa vaippa vaikka siellä sovituskopissa kun kuopus yleensä kakkaa heti syötyään.

Voi miten helppo ja mukava elämä meille tästä aukeakaan :)
*nauraa kippurassa runsaasti kyynelehtien*:LOL:
 
"vieras"
Aah, mukava lueskella pyhää vihaa ja paheksuntaa näin la-aamusta. En aio muuttaa tapojani, muksut saa mutustaa riisipiirakkaa kaupassa ennen kassoja. Kivi.. Lepo.. Kivi, HEITÄ!!!!!
Tulkitsetko sä jotenkin vihana sen että olisi suotavaa noudattaa hyviä tapoja? :) Ihania tämmöset ihmiset jotka kuvittelevat olevansa maailman napoja eivätkä mitkään säännöt tai suositukset koske heitä. Sinäkö se paskoit sinne uimahallin saunaankin kun oli vessa liian kaukana?
 
"vieras"
Aah, mukava lueskella pyhää vihaa ja paheksuntaa näin la-aamusta. En aio muuttaa tapojani, muksut saa mutustaa riisipiirakkaa kaupassa ennen kassoja. Kivi.. Lepo.. Kivi, HEITÄ!!!!!
Oletko koskaan miettinyt että mitä tapahtuisi jos kaikki ihmiset toimisivat samalla tavalla? Jokainen asiakas mutustaisi keksejä,piirakoita,karkkeja,joisi limpparia,mehuja tms. ja roudaisi kassalle tyhjät kuoret? Siis ne ihan kaikki 300 ihmistä jotka sillä hetkellä vähintään siellä kaupassa oavt yhtäaikaa sun kanssa? Jos se ei sun mielestä ole mitenkään toivottavaa tai suotavaa niin mikä ihme saa sut kuvittelemaan että JUURI SINÄ niistä kolmestasadasta muusta olet oikeutettu toimimaan toisin?

Mikä tekee susta niin poikkeuksellisen ja erikoisen että sä voit vähän venyttää ja vanuttaa sääntöjä silloin kun huvittaa ja se on sulle itsellesi hyödyllistä?

Tiedätkö miksi julkinen virtsaaminen on rikos? Vaikka ketä se haittaa jos joku satunnainen spurgu heittää syrjäpuskaan aamukusensa.. Mieti jos jokainen kadullakulkija pissaisi just siihen mihin mieli tekee,sen takia. YLEISEN MUKAVUUDEN JA JÄRJESTYKSEN TAKIA,ei sen takia että sulle halutaan tehdä kiusaa niillä säännöillä.
 
buhahaha
Noudatan mielestäni järkeviä sääntöjä ja on mulla hyvät tavatkin. Peruskohteliaisuus on hallussa, mutta kävelen esim. myös punaisia päin jos ei tule autoja ja jos kaupassa yllättää hiuko niin syön jotain pientä. On sitten mukavampi tehdä ostoksia. Maksan luonnollisesti ostokseni, enhän ole mikään varas enkä huijari. Ei mua haittaa vaikka kaikki muutkin niin tekisivät.
 

Yhteistyössä