Mä en voi käsittää, että kaupassa vanhemmat antavat syödä ties mitä..

  • Viestiketjun aloittaja "outoa"
  • Ensimmäinen viesti
Itseäni lainatakseni joskus miljoona vuotta sitten samanlaisessa ketjussa:

Mitä jos kaikki muutkin alkaisivat syömään ja juomaan kaupassa ennen kuin olisivat maksaneet ostoksensa? Jos siitä tulisi yleinen mukava tapa?

Luuletteko oikeasti ettei sitä silloin kiellettäisi?

Vai saatteko kenties nyt harrastaa tuota perhepiknikkiä kaupoissa koska on meitä fiksujakin jotka eivät sitä tee, edes lasten varjolla.
 
AV:n mukaan kyllä, siellä on menossa ketju jonka mukaan aikuista tottelevat lapset ovat apaattisia, elämänilottomia pikku-aikuisia, jotka lähtevät pedofiilien mukaan eivätkä kasva johtajiksi koskaan. :D
Ne tulevat johtajat näyttävät usein kulkevan tarkkailuluokan ja vankilankin kautta, mutta tyvestähän se puuhun noustaan ja jäykkiä sääntöjä noudattavat tavikset eivät vain ymmärrä, että elämä on tehty elettäväksi ja typerät säännöt rikottaviksi :)
 
"myy"
Hyvinkin pieni lapsi oppii "häiriköimään" kaupassa, kun huomaa, että silloin saa pillimehua ja piirakkaa. Ilmeisesti sama periaate toimii myös muissakin kaupoissa. Tiimarissa saa piirrellä kynillä ja leikkiä muovailuvahoilla, kun meinaa harmittaa tai urheilukaupassa voi ajella potkulaudalla tai heitellä koripalloa. Voi tsiisus sentään!

Meidän kaupasta näitä nautittujen välipalojen papereita ja tyhjiä mehutölkkejä löytyy päivittäin hyllyjen välistä. Miten ne sinne joutuvat? Tipahtavat varmaan "vahingossa" kärryistä.
Nykyään myös osa lapsista saa avata lelupaketteja ja leikkiä niillä kaupan leluilla, vähän lainata, varmaan ovat niin iloisia.
 
no joo
[QUOTE="vieras";27303939]JOo. Ei mee mullakaan selitykset läpi tuossa kaupassa syömisessä. Huonoa käytöstähän se on ja lapset opetetaan siihen :(. Ei normaali ihminen anna lapsensa syödä kaupassa. Kauppojen kannattaisi laittaa asiasta laput, vai onko sellaisia jo? Heittäisivät ulos tuommoisen sakin.

Jos lapsella on joku sairaus, ettei kauppareissua kestä ilman sapuskaa, niin se on kyllä jo niin harvinainen sairaus, etten mä ole sellaisesta kuullut. Verensokerin lasku ei mee läpi. Sellaiseen pitää varautua etukäteen. Eihän sinne kauppaankaan 100%:n varmasti ehdi ennen sitä verensokerin romahdusta, jos se aika noin täpärällä on - ja silloin on kyllä vanhemmassa tosi paha vika, jos tuollaisen unohtaa. Silloinhan sitä leikkii lapsensa hengellä.[/QUOTE]

Kaupassa ruuan syömistä ennen maksamista en periaatteessa ymmärrä, MUTTA joskus se hoitotasapainon löytyminen diabeetikolla vaan kestää ja kestää. Lapsi kasvaa ja insuliinin/ ruuan suhde siinä samalla. Joskus vaan unohtuu ottaa varaevästä, joskus elämä yllättää ja vähän aikaa sitten syötetty lapsi alkaa tuntea heikotusta tai joskus se insuliinin määrä on arvioitu väärin. Ihan oikeasti diabeeteksen hoito ei kaikilla ole ihan helppoa ja aina tasaista. Voi siis tulla tilanne, että juotavaa/ syötävää on saatava ja heti. Silloin on mielestäni ymmärrettävää, että esim. pillimehu juodaan ennen kassaa. Suurin osa juomia/ ruokia lapsilleen tarjoavista vanhemmista kuitenkin ovat varmasti vaan huonotapaisia...
 
"Noora"
Mä oonkin teidän mielestä varmaan ihan kamala, kun hypoglykemiassa (diabeetikko oon juu), jouduin juomaan pillimehun kassajonossa, kun ennen mua oli vielä ainakin viisi ihmistä, ja jalat eivät meinanneet kantaa. Ja omat varastot taskuista ja miehen taskuista olin jo ehtinyt syödä, ja hiilaria oli mennyt yhteensä noin 50, eikä tuntunut missään. Maksoin sen kyllä totta kai, kun oma vuoroni tuli.
 
"pöh"
[QUOTE="Noora";27308422]Mä oonkin teidän mielestä varmaan ihan kamala, kun hypoglykemiassa (diabeetikko oon juu), jouduin juomaan pillimehun kassajonossa, kun ennen mua oli vielä ainakin viisi ihmistä, ja jalat eivät meinanneet kantaa. Ja omat varastot taskuista ja miehen taskuista olin jo ehtinyt syödä, ja hiilaria oli mennyt yhteensä noin 50, eikä tuntunut missään. Maksoin sen kyllä totta kai, kun oma vuoroni tuli.[/QUOTE]

No susta tässä ketjussa nyt tuskin puhutaan... Totta kai heikotus, diabetestapauksissa on paras ottaa sitä mitä lähinnä löytyy mutta kun uskoisin että näissä maksamatta syövistä vain murto-osa on tällaisia tapauksia...
 
"voi elämä"
[QUOTE="Eee";27307503]Väännetään nyt rautalangasta, kun siellä on ilmeisesti joku vähän yksinkertaisempi tapaus.
1-vuotiaalta ei voi olettaa samanlaista käytöstä ja esim. itsehillintää kuin 15-vuotiaalta. Näin ollen, se 1-vuotias voi hyvinkin alkaa huutaa siellä kaupassa nälkäänsä/väsymystänsä, eikä siinä auta äidin vakuuttelut, että kohta ollaan kotona syömässä. Tuon ikäisellä lapsella ei edes käsityskyky riitä ymmärtämään sitä, mitä se kohta käytännössä tarkoittaa. Tuon ikäinen ei muuten edes ymmärrä, että ne ruuat siellä kaupassa ovat jonkun toisen, eikä siksi siis ymmärrä, miksi ei voisi syödä niitä. Sen sijaan useimmat 15-vuotiaat sen käsittävät, joten heiltä voi edellyttää enemmän itsehillintää.[/QUOTE]

Niinpä juuri. Sen taki on juuri se äiti tai iski siellä kaupassa tän lapsen kanssa, joka sittten neuvoo lasta, että ei, vielä ei voi syödä, kotona vasta. Näin katsos opetetaan käytöstapoja!
 
lucifer
tämä on aika paljon ohi aiheen, anteeksi jo valmiiksi, MUTTA en oo ymmärtänyt että miksi niiden lasten kanssa on pakko mennä kauppaan jos ne on nälkäisiä ja sitten ne huutaa ja niille on sitten pakko antaa sitä ruokaa. kuten joku jossakin kohtaan suunilleen kirjoitti ja kommentoi.

puuttuuko vanhemmalta aikataulutus taito tai joku muu ajattelutaito, eikö kauppaan voi mennä kun lapsi on syönyt kotona ja ei ole nmälkäinen?

myönnän olevan paljonkin maalta, mutta silti olen ihan näin maalaisesti ajatellut että syötän lapseni joko kotona tai suureen kaupintiin mentyämme on käyty syömässä jossakin ja sitten on menty kauppaan.
tosin joskus on kiire ja on menty kauppaan ihan nälkäisinä ja sitten lapset on saanu aivan vapaasti huutaa ja meuhkata nälkäänsä iästä riippumatta tasan siihen asti että on maksetut ostokset autossa kuten lapset. silloin ovat voineet saada banaaninsa tai mehunsa.
jotenkin ei oo tullu opetettua pennuille tuota että kauppa on ruokailupaikka kun kuiteksi ravintolat on täällä maallakin ihan erikseen.
suuressa maailmassa se on tietenkin täysin eriasia. maalla ollaann jäljessä ilmeisesti tässäkin.

anteeksi taas asianohi menoni.
 
kohteliasta
tämä on aika paljon ohi aiheen, anteeksi jo valmiiksi, MUTTA en oo ymmärtänyt että miksi niiden lasten kanssa on pakko mennä kauppaan jos ne on nälkäisiä ja sitten ne huutaa ja niille on sitten pakko antaa sitä ruokaa. kuten joku jossakin kohtaan suunilleen kirjoitti ja kommentoi.

puuttuuko vanhemmalta aikataulutus taito tai joku muu ajattelutaito, eikö kauppaan voi mennä kun lapsi on syönyt kotona ja ei ole nmälkäinen?

myönnän olevan paljonkin maalta, mutta silti olen ihan näin maalaisesti ajatellut että syötän lapseni joko kotona tai suureen kaupintiin mentyämme on käyty syömässä jossakin ja sitten on menty kauppaan.
tosin joskus on kiire ja on menty kauppaan ihan nälkäisinä ja sitten lapset on saanu aivan vapaasti huutaa ja meuhkata nälkäänsä iästä riippumatta tasan siihen asti että on maksetut ostokset autossa kuten lapset. silloin ovat voineet saada banaaninsa tai mehunsa.
jotenkin ei oo tullu opetettua pennuille tuota että kauppa on ruokailupaikka kun kuiteksi ravintolat on täällä maallakin ihan erikseen.
suuressa maailmassa se on tietenkin täysin eriasia. maalla ollaann jäljessä ilmeisesti tässäkin.

anteeksi taas asianohi menoni.
Samaa mieltä!! Itsellä aina mukana esim.banaania..syömme ne, jos yleensäkään tarvis, ennen kauppaan menoa. Ei tarvitse ruokailla kaupassa!
 
ja sama juttu niiden vaatteiden kanssa. Ne maksetaan ensin ja sit vasta puetaan. Kuinka rasittavaa on kun tullaan kassalle hintalapun kans ja housut tai rintsikat päällä " mä otan joo nää mut ne on mulla jo päällä". Niissä on hälyttimet kiinni jotka täytyy poistaa ja just jos ei kortti vaikka toimikkaan niin ne on ottettava pois päältä.

Kukaan ei oo ollu vielä ilonen siitä et joutuu mennä takas koppiin mut luulis sen verran olevan järkeä et maksaa sen ensin ja sit sen saa vaikka polttaa roviolla jos tykkää.

lapsille sama opettaa et ensin maksetaan ja sit saa mekon päälle tai paidan tai korun tai ihan sama.

Kuka korvaa rikkoontuneen paketin jos sun maksukortti ei vaikka toimikkaan?
 
"huh huh"
tämä on aika paljon ohi aiheen, anteeksi jo valmiiksi, MUTTA en oo ymmärtänyt että miksi niiden lasten kanssa on pakko mennä kauppaan jos ne on nälkäisiä ja sitten ne huutaa ja niille on sitten pakko antaa sitä ruokaa. kuten joku jossakin kohtaan suunilleen kirjoitti ja kommentoi.

puuttuuko vanhemmalta aikataulutus taito tai joku muu ajattelutaito, eikö kauppaan voi mennä kun lapsi on syönyt kotona ja ei ole nmälkäinen?

myönnän olevan paljonkin maalta, mutta silti olen ihan näin maalaisesti ajatellut että syötän lapseni joko kotona tai suureen kaupintiin mentyämme on käyty syömässä jossakin ja sitten on menty kauppaan.
tosin joskus on kiire ja on menty kauppaan ihan nälkäisinä ja sitten lapset on saanu aivan vapaasti huutaa ja meuhkata nälkäänsä iästä riippumatta tasan siihen asti että on maksetut ostokset autossa kuten lapset. silloin ovat voineet saada banaaninsa tai mehunsa.
jotenkin ei oo tullu opetettua pennuille tuota että kauppa on ruokailupaikka kun kuiteksi ravintolat on täällä maallakin ihan erikseen.
suuressa maailmassa se on tietenkin täysin eriasia. maalla ollaann jäljessä ilmeisesti tässäkin.

anteeksi taas asianohi menoni.
No en syötä lastani kaupassa, mutta tuohon täydelliset aikatauluäidit juttuun vastaan, että joskusp äivä on ollut pitkä jos on oltu muualla kuin kotona ja syömiset on jääny niukaksi juuri hetkeä ennen. Lapsi ei välttämättä ole suostunut syömään j akaupassa sitten yllättänyt nälkä. Virheestä viisastuneena opin ottamaan jotain omaa pientä naposteltavaa jos olimme pitkäksi aikaa kaupungille lähdössä. :)

En ole täydellinen, voitko kuvitella.

Minustakin se kaupassa syöminen on väärin, mutta kerran erehdyin antamaan pienen palan leipää ja säästin kaikki muut järkyttävältä karjumiselta. Kyseessä kun oli alle 1v.

Voi saanko mitenkään anteeksi tätä epätäydellisyyttäni?
 
ketä kiinnostaa
Miten teitä jaksaa edes kiinnostaa jos joku antaa leivästä palasen lapselle kaupassa?! Tai itseäni ei yhtään kiinnosta tuollainen, ei se minulta pois ole. Silti saatte kauhean kohtauksen näin tylsästä aiheesta?! :D
 
Ken guru
Alkuperäinen kirjoittaja ketä kiinnostaa;27309550:
Miten teitä jaksaa edes kiinnostaa jos joku antaa leivästä palasen lapselle kaupassa?! Tai itseäni ei yhtään kiinnosta tuollainen, ei se minulta pois ole. Silti saatte kauhean kohtauksen näin tylsästä aiheesta?! :D
Joku tällaisen ketjun aloitti, ja siihen sitten kaikki vastailevat. Tuskin kukaan täällä tuon puolesta hyperventiloi kaupoissa, vaikka oma periaate onkin erilainen. Ja tuo nyt vaan on yksi kasvatusperiaate, että kaupassa käyttäydytään tietyllä tavalla.
 
sama.
Joku tällaisen ketjun aloitti, ja siihen sitten kaikki vastailevat. Tuskin kukaan täällä tuon puolesta hyperventiloi kaupoissa, vaikka oma periaate onkin erilainen. Ja tuo nyt vaan on yksi kasvatusperiaate, että kaupassa käyttäydytään tietyllä tavalla.
Ihmetyttää vain se asenne Anatolialla ja muilla, että täysin anteeksiantamatonta ja asiaa ei voi selitellä, paska ihminen -asenne. Eli mitä voin tehdä? Ampua itseni kun kerran annoin lapselle palan leipää ettei karjuminen alkaisi jota sitten kassajonossa kuunnellaan tuohtuneena 15min? Sekö olisi ollut parempi kuin se helvetin leipäpala jot en nyt millään saa anteeksi, olenhan rikollinen ja huonosti käyttäytyvä alemman luokan kansalainen. Kyllä tämä nyt vähän on saanut suuret mittasuhteet joillakin, huh!
 
kysymys
Suvaitaanko sitä, että kerran meinasin pyörtyä kaupassa ihan yhtäkkiä ja hörppäsin nopeasti vettä estääkseni sen? Vai olisiko pitänyt hyvin käyttäytyvänä mallikansalaisena pyörtyä vaan jotta saavat kutsua ambulanssin paikalle?
 
Ihmetyttää vain se asenne Anatolialla ja muilla, että täysin anteeksiantamatonta ja asiaa ei voi selitellä, paska ihminen -asenne. Eli mitä voin tehdä? Ampua itseni kun kerran annoin lapselle palan leipää ettei karjuminen alkaisi jota sitten kassajonossa kuunnellaan tuohtuneena 15min? Sekö olisi ollut parempi kuin se helvetin leipäpala jot en nyt millään saa anteeksi, olenhan rikollinen ja huonosti käyttäytyvä alemman luokan kansalainen. Kyllä tämä nyt vähän on saanut suuret mittasuhteet joillakin, huh!
Jaa, että mun asenne on tuollainen? Se on sun oma (virheellinen) tulkintasi.

Kuten Ken guru totesi, joku aloitti ketjun aiheesta, ja porukka vastaili. Kukaan - en ainakaan minä - tuskin kaupassa kohtausta saa, kun näkee jonkun keijojessican syövän karjalanpiirakkaa. Itse en vaan ole niin toiminut, enkä usko toimivanikaan.

Jossain vaiheessa ketjua joku alkoi selittämään outoa diipadaapaa siitä, että kaupassa syövät lapset on niinku elämäniloisia ja niiden vanhemmat rentoja, ja jos vanhempi pystyy ennakoimaan lapsensa nälän niin se elää kellon ja kalenterin mukaan tiukasti, ja sitä rataa. Muaah. Ja siihen mä reagoin, se oli niin hulvaton väite.
 
  • Tykkää
Reactions: Bonaire
Ken guru
Jaa, että mun asenne on tuollainen? Se on sun oma (virheellinen) tulkintasi.

Kuten Ken guru totesi, joku aloitti ketjun aiheesta, ja porukka vastaili. Kukaan - en ainakaan minä - tuskin kaupassa kohtausta saa, kun näkee jonkun keijojessican syövän karjalanpiirakkaa. Itse en vaan ole niin toiminut, enkä usko toimivanikaan.

Jossain vaiheessa ketjua joku alkoi selittämään outoa diipadaapaa siitä, että kaupassa syövät lapset on niinku elämäniloisia ja niiden vanhemmat rentoja, ja jos vanhempi pystyy ennakoimaan lapsensa nälän niin se elää kellon ja kalenterin mukaan tiukasti, ja sitä rataa. Muaah. Ja siihen mä reagoin, se oli niin hulvaton väite.
Just näin.

Ja lopuilla on niin kauheat sairaudet, että kaatuvat kaupan lattialle just elleivät saa joitain suuhunsa. Ihme kun eivät kaatuile tuolla kaduilla ja toreilla, ja aja jatkuvasti autoilla ojaan jos ei ole ruokaa mukana...
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Ot
Tiedättekö mitä mä nyt tajusin!

Olen jo pitkään ihmetellyt että mitä varten niitä pullokuitteja pitää säilyttää suussa tai ainakin pitää suussa sen aikaa kun etsii niitä 5 senttisiä (pelastaakseen itsensä skolioosilta kun ne kolikot aina painaa niin kamalan paljon). Se varmaan juontaa juurensa juuri tuosta että jotain siellä kaupassa pitää aina turpaansa tunkea! Se ei haittaa tietysti ketään,varsinkaan kassaa, että se kuitti on ihan syljessä koodiin asti eikä skanneri enää lue sitä. Ja sitten se kun se on siellä suussa vielä maksamisen jälkeenkin?!? On varmaan jäänne siitä että ne lapsena mutustetut "diabeeteslääkkeet" myös unohtui mainita. Aikuisen rahanahneus kuitenkin usein voittaa ja sitten muistetaan tunkea takas seuraavaa asiakasta tuuppien että kun nämä 0,15 senttiä unohtui nyt lunastaa ja ne pitää saada NYT sillä ei koskaan tiedä käykö enää IKINÄ tässä vakiolähikaupassa.
 
Voih
Mitä olemme tästä oppineet? Elämäniloiset lapset syövät kaupassa ja pitävät puolensa ja tuleva huomatuksi, kirkuvat, juoksevat, pitävät hauskaa. kotona syövät ovat masentuneita ja itkuisia ja valkoisia kasvoiltaan ja heitä ei hymyilytä, koska eivät saa syödä kaupassa ja heidät on vaiennettu ikuisiksi ajoiksi.

tämän ymmärsin eeee:n tekstistä.
 

Yhteistyössä