mä en päällystä enää yhtän kirjaa kontaktimuovilla. Päällystäkööt opet ne kirjat!

  • Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Osta kunnon, paksua kontaktia niin ei ryppyynny niin pahasti. Toisekseen, ei ole pakko käyttä kontaktia vaan voi ostaa myös kirjapaperia tai käyttää vaikka julisteita jos huvittaa. Kolmanneksi, jos lapsi on vanehmpi kuin tokaluokkalainen, voi opetella päällystämään itse. Vanhemmat vaan auttaa.
 
Rollolainen
Miksi ihmeessä opettajat niitä päällystäisi...?

Laita mies tai lukiolainen asialle. Ulkoista :D, niin mäkin aion tehdä.
Lukiolainen ei suostu päällystämään kuin OMAT kirjansa ja aika tumpelo hänkin on tässä asiassa. Ehdotin pojalle että olsi päällytänyt jollakin muulla, mutta ainakin tuo matematiikan kirja on palkko päällystää konaktilla, koska se on sit monivuotinen ja tulee heidän jälkeen toisten käyttöön.
 
Rollolainen
Käytä viivotinta apuna sitä mukaa kun vedät muovia.Helppoa se on.
mitä enemmän olen viivotinta käyttänyt sen enemmän van menee ryppyn. Tosien puolen saan hyvn mutta siten toine puoli menaa AINA RYPPYYN.

mulla oli paksua muovia.
Mä sanoin pojalle että sano opelle että äiti ei osannut päällystää, siski ei oo päällystetty. Sen tiedän että tuo 5:lkei pysty itse päällytämään on yhtä tumpelo näissä asioiss akun minäkin. jos haluaa pällystämistä opetella voi sit harjoitella vaika vanhojne lirjojen kans mutta usia en anna pilata
 
[QUOTE="vieras";24367543]Tätä mäkin meinasin ehdottaa. Ei tule ryppyjä eikä kuplia.

Ai että kun mä rakastin kun sain itse päällystää omat ja pikkuveljen kirjat. :) Menee vuosia ennenkuin oma lapsi menee kouluun...

Ei kai opettajan tehtävä ole niitä kirjoja päällystää?[/QUOTE]

Mä olin aikoinaan kirjastossa töissä ja siellä muun työn ohella päällystin kirjoja paljon ja sieltä sain hyvät niksitkin päällystämiseen
 
Öh, no tuskin ne opettajat alkaa päällystelemään oli äiti kuinka tumpelo tahansa hommassa.

Ja vähemän se kirja "pilalle" menee jos siihen muoviin tulee ryppyjä kun jos ei ole muoveja ollenkaan päällä. Ei kun vaan päällystelemään!
 
On se jännää, että äiti ei osaa, isä ei osaa, eikä yksikään kolmesta sisaruksestakaan osaa päällystää, vaan kirja jätetään päällystämättä kokonaan.

Ei se hei NIIN vaikeaa oikeasti ole....tietty joka asiasta saa tehtyä ongelman (ja riidan koulun kanssa?) jos oikein yrittää.

En ikinä kehtaisi lähettää lastani kouluun päällystämättömän kirjan kanssa kertomaan, että meidän perheestä kukaan ei osannut tämän päälle muovia laittaa ja te opettajat saatte sitten sen tehdä... :D
 
  • Tykkää
Reactions: Sankkuli ja Kurmeli
"vieras"
[QUOTE="vieras";24367543]Tätä mäkin meinasin ehdottaa. Ei tule ryppyjä eikä kuplia.

Ai että kun mä rakastin kun sain itse päällystää omat ja pikkuveljen kirjat. :) Menee vuosia ennenkuin oma lapsi menee kouluun...

Ei kai opettajan tehtävä ole niitä kirjoja päällystää?[/QUOTE]

Siis oikeesti rakastin, ei ollut sarkasmia vaikka siltä saattoi vaikuttaa. :D Meillä oli aina jotain kivaa kontaktimuovia missä oli pieniä kuvioita, mutta muitenkin läpinäkyvää. :)

Rollo, mä voisin tulla päällystämään ne jos asuisitte lähempänä. :)
 
"..."
Miksi ne kirjat pitää päällystää? Ei mulla ainakaan muistaakseni ole ollut päällystettyjä kirjoja kuin joskus ala-asteella enkä tiedä miksi niitä silloinkaan päällystettiin.
 
"vieras"
Miten niin täytyy päällystää kontaktilla, koska on monivuotinen kirja? Tietenkään ei täydy. Poika palauttaa kirjan päällystettynä tai todennäköisesti poistaa päällysteet aikanaan, open ohjeiden mukaan.
 
"täti"
muistaako kukaan kun joskus -80 luvun puolen välin paikkeilla oli sellasia vihkon ja kirjan kontaktimuovisia "kansia"? kirja vain sujautettiin sisään ja kun vaihdon aika tuli niin vaihdettiin vain ne muovikannet! näppärää!

ja mie muistan senkin ajan kun ei ollu vielä kontaktimuovia vaan sellasta muovia joka teipillä laitettiin kirjaan kiinni.

aah sitä ihanuutta taas ens viikolla kun kahden lapsen kirjanpäällystys show alkaa!
 
[QUOTE="...";24367596]Miksi ne kirjat pitää päällystää? Ei mulla ainakaan muistaakseni ole ollut päällystettyjä kirjoja kuin joskus ala-asteella enkä tiedä miksi niitä silloinkaan päällystettiin.[/QUOTE]

Koska ne kannet kestää käyttöä paremmin, kun on päällystetty. Nykyisin peruskoulut on niin köyhiä, että kirjoja kierrätetään. Toista se oli ennen 90-luvun lamaa.
 

Yhteistyössä