[QUOTE="vieras";22541762]Moniko osais pukeutua oikein jos pitäis tehdä vaikka työpäivä 20 asteen pakkasessa?[/QUOTE]
Mulle pukeutuminen tuossa tilanteessa ei tuota ongelmia, koska ulkotöissä (tai pakkasvarastolla) saa pukeutua mihin ryysyihin tahansa, kunhan ne ovat lämpimät. Kaikilla muillakin on siellä samanlaiset karseat työkuteet, joten siellä ei erotu mitenkään negatiivisesti sillä. Lisäksi siellä ollaan siinä suunnilleen samassa lämpötilassa koko ajan taukoja lukuunottamatta (joita saa noin kylmässä vielä ylimääräisiä itsensä sulatteluun). Vaatetta ei myöskään tarvitse välttämättä niin paljon, koska fyysinen työ lämmittää eikä tartte pelätä hikoilevansa itsensä ihan epäfreesiksi toisin kuin esim. asiakaspalvelutöihin pyöräillessä (jolloin sopivalla vaatetuksellakin on alkupuoliskon matkasta jäässä, keskivaiheilla hetki hyvä olla, ja sitten hiessä, hiukset liiskaa karseiksi se lämmittävä ja välttämätön pipo vaikka niille tekisi mitä).
Sensijaan se, että pitäis pystyä elämään normaalielämää ja näyttää normaali-ihmiseltä, tökkii kylmällä. Olen valinnut mukavuuden, mutta hävettää silti koko talven kulkea michelin-ukkona, kun melkein kaikkialla muut pitävät kiinni tyylikkyydestään (joskin palellen, mutta eihän sitä muut näe). Ärsyttää myös ihmistenilmoilla se jatkuva pukeminen-riisuminen-pukeminen-vaatekerrosten mukana roudaaminen, jos käy vaikka kaupoilla eikä tahdo hikoilla niissä ulkovaatteissa. Töissä ne ylimääräiset vaatteet voi vaan heittää jonnekin kasaan jos tulee kuuma.
Palelua enemmän mua ärsyttää kuitenkin näissä säissä se, että iho alkaa oireilla, sitä saa rasvata jatkuvasti eikä se edes auta kunnolla, ja räkä valuu ulkona sekä sisälle tultua koko ajan. Sille ei pukeutumisella mahda mitään.