Määrittele parisuhteen kesto.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja cothis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Tumpula:
Mähän tuossa aloituksessani huhuilin pitkässä parisuhteessa eläviä.

Tämä ihan siksi että yleensä pitkässä suhteessa ehtii tulla enemmän asioita eteen, sellaisia asioita joista siinä kyselin. Musta olisi hassua kysyä vuoden yhdessä olleilta että mikä saa jatkamaan vaikeina aikoina, siinä vaiheessa se tunteiden palo on aika kantavana voimana vielä.

Pakko olla kyllä ihan samaa mieltä tässä. Mutta sitten taas, onko se väärin jos mäkään en kysyis suhteen etenemisen puolesta neuvoja alle vuoden yhdessä olleilta? Siis sillä, että näiden mittakaavojen mukaan elän itse vasta, miten se oli, vakavassa en pitkässä suhteessa?

Alkuperäinen kirjoittaja Klonkku:
Nii'i... Toisten mielestä ollaan nuoripari ja omasta mielestä jotain, mitä ei ole olemassa ilman toista, josko noin voi sanoa

Meillä on sikäli hassua, että kenenkään en ole kuullut tituleeraavan meitä nuoreksi pariksi. Okei, ekoina kahtena vuotena ehkä, mutta en sen jälkeen :D

Alkuperäinen kirjoittaja anteex:
mu mielestä ei voi sanoo edes pariuhteeksi jos on tehty lapsia mutta ei olla kihloissa eikä edes asuta yhdessä..mut sit on liutalapsia...tsori

Ööö.. tarkennatko? En mie nyt lapsista tms puhunut kuitenkaan mitään..

no mä sanon vaan et jos ns sovitaan et nyt seurustellaan niin sit sillä ajalla i oo paskankaa väliä,sit taas sellaset jossa tosiaan oleskellaan mut ei edes asuta yhessä vaikka ollaan oltu kuitenki valmiita tekeen lapsia niin en sanois sitä edes parisuhteeksi..

Alkuperäinen kirjoittaja anteex:
no mä sanon vaan et jos ns sovitaan et nyt seurustellaan niin sit sillä ajalla i oo paskankaa väliä,sit taas sellaset jossa tosiaan oleskellaan mut ei edes asuta yhessä vaikka ollaan oltu kuitenki valmiita tekeen lapsia niin en sanois sitä edes parisuhteeksi..

Ah, ok. Tohon minen oikein muuta osaa sanoa, kun en oo moista koittanut.

Alkuperäinen kirjoittaja cothis:
Alkuperäinen kirjoittaja minusta:
Mun mielestä alle pari vuotta on aika lyhyt aika, jos ajatellaan vaikka perheen perustamista. Vakavaa sellainen 4-5 vuotta ja pitkä 10 tai yli.

Eli ennen sitä pitkää pitää olla vakavaa muutama vuosi? Miksei vakava (4-5v) voi olla jo pitkä?

Musta ois kauheen surullista, jos tollanen aika, 4-5 vuotta, tuntuisi jo pitkältä ajalta yhdessä. Siis mä olen ollut suhteessa, jossa jo vuosi tuntui pitkältä, eikä se ollut välttämättä hyvä.
Ja vaikka me ollaan naimisissa ja meillä on lapsi ja talo ja auto ja koirat ja kaikkea, mä sanon että me ollaan oltu lyhyt aika yhdessä. Todella lyhyt. :D

Vaan eikö suhteisiinkin vois päteä se, että kokemus kasvattaa? Miten sen selittäisin.. kaikki koettu kasvattaa ihmistä. Eikö sitten kaikki ne yhdessä koetut kasvata parisuhdetta? Ja sitten jos ei yhdessä mitään kummosempaa ole koettu.. äh, en mä osaa selittää nyt tän paremmin tätä ajatusta :D

Vaan eikö suhteisiinkin vois päteä se, että kokemus kasvattaa? Miten sen selittäisin.. kaikki koettu kasvattaa ihmistä. Eikö sitten kaikki ne yhdessä koetut kasvata parisuhdetta? Ja sitten jos ei yhdessä mitään kummosempaa ole koettu.. äh, en mä osaa selittää nyt tän paremmin tätä ajatusta :D

Joo, mä tajuan mitä ajat takaa. Mutt on se kyllä mun mielestä enemmänkin niin, ett ne koetut kasvattaa enemmän kuitenkin ihmistä yksilönä, kuin sitä parisuhdetta. Toiset kasvaa sen myötä erilleenkin, elleivät osaa/halua/kykene kääntämään sitä yksilön kasvamista sen parisuhteen eduksi.

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Joo, mä tajuan mitä ajat takaa. Mutt on se kyllä mun mielestä enemmänkin niin, ett ne koetut kasvattaa enemmän kuitenkin ihmistä yksilönä, kuin sitä parisuhdetta. Toiset kasvaa sen myötä erilleenkin, elleivät osaa/halua/kykene kääntämään sitä yksilön kasvamista sen parisuhteen eduksi.

Hmm.. inttämistä varmaan, mutta entä sitten jos ne yhdessä koetut on nimenomaan yhdessä siinä suhteessa koettuja? Siis.. mitähän mä heittäisin.. jotain karseita kriisejä heti alkuunsa jotka saadaan hoidettua.

Hmm.. inttämistä varmaan, mutta entä sitten jos ne yhdessä koetut on nimenomaan yhdessä siinä suhteessa koettuja? Siis.. mitähän mä heittäisin.. jotain karseita kriisejä heti alkuunsa jotka saadaan hoidettua.

Silti mä olen sitä mieltä, että ei ne suoraan parisuhteeseen vaikuta, vaan ihmisiin erikseen siinä suhteessa, ja sen kautta niiden ihmisten yhteiseen elämään jatkossa (tai sen yhteiselon loppumiseen ).

Silti mä olen sitä mieltä, että ei ne suoraan parisuhteeseen vaikuta, vaan ihmisiin erikseen siinä suhteessa, ja sen kautta niiden ihmisten yhteiseen elämään jatkossa (tai sen yhteiselon loppumiseen ).

Hmm.. totta joo. Mutta voisin sanoa, että se saattaisi riippua ihmisistä jotka siinä suhteessa elää, että miten ne haluaa sen ottaa. Siis, että ottaako ne sen kriisin osaksi sitä suhdetta silleen vahvistavana voimana tjs.
Mutta tämähän nyt onneksi ei ole yhtään kaukaa haettua :saint: :D

Hmm.. totta joo. Mutta voisin sanoa, että se saattaisi riippua ihmisistä jotka siinä suhteessa elää, että miten ne haluaa sen ottaa. Siis, että ottaako ne sen kriisin osaksi sitä suhdetta silleen vahvistavana voimana tjs.
Mutta tämähän nyt onneksi ei ole yhtään kaukaa haettua :saint: :D

Joo, kyll se niinkin menee. On tietysti myös ihmisiä, jotka (vaikka kuinka haluja olisi ) eivät onnistu niitä kriisejä suhteen eduksi kääntämään.

Oliko tässä ketjussa joku juttu? Miksi sä siis jäit pohtimaan tälläisiä syvällisyyksiä? :D

Joo, kyll se niinkin menee. On tietysti myös ihmisiä, jotka (vaikka kuinka haluja olisi ) eivät onnistu niitä kriisejä suhteen eduksi kääntämään.

Oliko tässä ketjussa joku juttu? Miksi sä siis jäit pohtimaan tälläisiä syvällisyyksiä? :D

Ei, mä vaan katoin ku vuosilla määritellään se kesto ja se vakavuus. Sit tässä ketjun ohella koittanut syvällisesti pohdiskella kaikkea mikä kumoais sen, että suhteen laatu määriteltäis vuosissa :D

Ei, mä vaan katoin ku vuosilla määritellään se kesto ja se vakavuus. Sit tässä ketjun ohella koittanut syvällisesti pohdiskella kaikkea mikä kumoais sen, että suhteen laatu määriteltäis vuosissa :D

Mä kyll jotenkin tajuan sen, että suhteen kesto ja vakavuus kulkee vähän kuin käsikädessä. Mutt laadukas suhde voi olla, vaikka olisi lyhytaikainenkin. =)

Mä kyll jotenkin tajuan sen, että suhteen kesto ja vakavuus kulkee vähän kuin käsikädessä. Mutt laadukas suhde voi olla, vaikka olisi lyhytaikainenkin. =)

Tottahan tämäkin. Mun on vaan pakko aina välillä saada olla se vastarannan kiiski B)

Alkuperäinen kirjoittaja Ishtar:
Alkuperäinen kirjoittaja idu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alle 1v = "tapailu astetta"
1-2v= lyhyttä seurustelua
2-3 = seurustelua vähän vakavammin
3-7= ei kovin pitkä parisuhde
7-10 = jo lähenemistä pitkälle parisuhteelle
10-19v = pitkä parisuhde
20--> =kasvettu jo yhteen :D

Mikä tekee seurustelusta vakavaa?

Minusta ainakaan yhdessä oltu aika ei määritä suhteen vakavuutta. Onhan näitä nähty, että pari on elänyt yhdessä montakymmentä vuotta, jonka jälkeen paljastuu toisen eläneen kaksoiselämää koko sen ajan. :/

Elkää nyt tätä ihan tosissanne ottako :D Kuhan heitin nämä ja tietenkin suhteita on erilaisia. Mutta kyllä minusta monesti alle vuoden-3 vuoden aikana vasta opetellaan toisen kanssa elämistä ja tutustutaan vasta toisiin. Tietenkin ihmiset muuttuu suhteen aikana ja voi tulla paljon uusi piirteitä vaikka 15v jälkeekin.

Yhteistyössä