MAALISVAUVAT 2008 *Kesä- ja heinäkuussa -08*

Alkuperäinen kirjoittaja mama-L:
Mä luin kanssa jutun heinämammojen tapaamisesta. Tosi hauskaa! Eiköhän mekin pistetä miitinki pystyyn. Mikähän ois semmonen kaupunki keskellä Suomea jonne pääsis niin Rovaniemeltä kuin Helsingistäkin. :D

Mutta me ollaan ehdottomasti kanssa mukana :wave:
Juu tämäpä tupsahti heti mieleen minullakin B)

Marmeladi
 
Rhealle osanotto taudista, mekin silloin ekan rokotteen jälkeen se saatiin!!! Ei kivaa, mutta mitäpä ei lapsensa eteen tekisi. Eihän mekään 100-varmoja olla, että se oli siitä rotasta, mutta niin arveltiin, koska ei oo töistä eikä muualtakaan oksua saatu varmaan kymmeneen vuoteen ja mullakin oppilaat oksutauteilee pitkin vuotta. Viikko sit saatiin toinen osa siitä ja nyt neiti on huutanut 2 iltaa kurkku suorana mahakipua, kun vähän ummettaa... Kurjaa kuunnella, kun neiti ei yleensä turhia itke=huuda.

Tapaamiskaupungiksi Jyväskylää ehdottaisin!!! Sinne on sama matka melkein joka paikasta... ei nyt ihan Rovikselta, mut vähemmän kun Hesasta.

Tutteliko kyseli kiitoskorteista. Aiemmin tänään kirjoittelin, että meen ottaa kiitoskuvia. Levitin tummansinisen huovan lattialle ja tyynyn sinne keskelle alle. Neiti juhlakuteissa siihen päälle ja kamera laulamaan. Näin sain neidin vähän irti lattiasta. Otin kuvia juhla- ja kastemekossa. Ei juhlapäivänä ehtinyt tällaisia ajattelemaan.

Nyt pitäs lähtee hammaspesulle, kun ja jos neiti herää jossain vaiheessa yötä. Ilta menikin huutavaa vauvaa kanneltaessa. ÖITÄ!

Misupai
 
En jaksa nyt lukea kaikkea mitä on kirjoitettu. Me oltiin taas sairaalassa yötä. Leo oli räkänen sen yhden päivän ja sit valvottiin se seuraava yö, aamuyöllä se ei enää huolinut rintaakaan, itki vain. Se halusi olla vaan sylissä mut valitti ääneen oloaan, ei huolinut maitoa ja pulautti pari kertaa ihan keltaista "vatsanestettä" ihan isot määrät. Vietiin päivystykseen yhdeksän maissa aamulla. Siellä Leo pulautti taas pari kertaa ihan kunnolla, epäiltiin eka alkavaa vatsatautia. Korvissa ei vikaa, keuhkoissa ei mitään, verikokeet ja kaikki mahdolliset taas. Pissanäytteessä bakteereja, eli pissatulehdus ainakin. Sitten Leo vietiin multa, en saanut mennä mukaan kun ne otti neulanäytteen virtsaputkesta. Siinä kuuntelin oven takana kun lapseni huusi enemmän kuin koskaan. Kokeilin jopa ovea, mutta se oli lukittu. Leo huusi ja karjui niin että oli tukahtua. Kohta sain hädissään olevan vauvani syliin, sille oli pistetty myös kanyyli päähän. Sit oltiin yötä osastolla tipassa. Tänään päästiin kotiin yöksi mut käydään vielä pari kertaa päivässä sairaalassa ottamassa antibiootti suonensisäisesti ainakin parin päivän ajan.

En voi taas uskoa tätä ja olen ihan loppu. Jostain pitäis saada taas voimaa jaksaa jatkaa. Leo itki äsken tunnin samalla tavalla paniikissa kuin siellä sairaalassa, välillä tuntui että tunsiko se minuakaan? huusi vaan vaikka kuinka yritin lohduttaa. Ei huolinut rintaakaan. Lopulta sain rauhottumaan liinaan kun kannoin ympäri asuntoa ja samalla sain laitettua tissin suuhun että alkoi syödä ja rauhottui nukkumaan. Kaikki pitää alkaa alusta, luottamus, yhteys meidän välillä. Turvallisuus on mennyt vauvani elämästä, luottamus menetetty.

enne ja Leo 11viikkoa
 
Kiva kun Misupai kaipailit! Täällä ollaan! Oon kyllä lukenut jatkuvasti, mutta on kiireinen opintoprojekti ja neidin nuha vienyt voimia... Eläköön keittosuolaliuos ja nenäfriida! Tuntuu, että nyt on tosi paljon pöpöjä liikkeellä!

Pikapikaa halusin vain ennelle toivotella voimia! Koliikki(??)-itkujen myötä opin ymmärtämään miltä tuntuu kuunnella lapsen tuskaa voimatta auttaa. Ja oma lapsi teholla on kyllä tosi raskas kokemus, sen voin sanoa. Kaikki ne piikit ja kanyylit ja letkut... Ja me päästiin vähällä!

Kyllä minä luulen, että se perusturvallisuus on kuitenkin siellä jäljellä, ihan varmasti. Tuollaiset jutut on tosi raskaita, mutta vaikkei siltä näyttäisi, niin kyllä se vauva sut tuntee ja olet sille lohduksi. Vaikka väsyneenä ei siltä tuntuisikaan. Pikaista paranemista!

Kommentoin toiste lisää, tuntuu ettei voi jatkaa keveämmillä aiheilla :/

Hyvää alkanutta kesäkuuta kaikki mammat! Te ootte olleet tässä kuussa usperaktiivisia kirjoittelijoita, kiva ollut lueskella!

Skog ja neiti 12-viikkoinen.
 
Enne, :hug: ja voimia sulle. Voin vaan kuvitella miten pahalta susta on tuntunut siellä sairaalassa :'( kun itellä tekee pahaa jo pienen huutaminen kun ilmeisesti polttaa mahaa/ruokatorvea, jos oon syönyt jotain sopimatonta :/ On niin lohdutonta kuunnella sitä huutoa, kun ei pysty auttamaan mitenkään. Mutta kyllä se luottamus on varmasti vielä tallella ja olet paras lohduttaja kaikkiin suruihin :heart:
 
Kovasti jaksamisia sinne! :hug: myös Leolle! Hän on onneks niin pieni vielä ettei tuu noita asioita muistaan, äidille tietysti kova paikka joutua kuunteleen oven takana kun pieneen sattuu!
Onneksi ootte nyt kotona! Onko teillä selvillä mistä toi sairastelu johtuu? Tai siis että olitteko nyt flunssan vai oksentelun takia siellä? Inhottavaa tollanen, toivottavasti teillä ois nyt sairastelut sairasteltu!

Öitä!

Ninni ja Lina 9,5 vkoa
 
Ennelle isot voimahalit!!! :hug: :hug: Leo varmasti toipuu pian ja eikä hän ole menettänyt luottamusta ja turvallisuuden tunnettaan. Uskon, että teille syntyy tämän kaiken kurjan myötä entistä tiiviimpi äiti-lapsi-suhde.

Hyvä Skog, että olet ringissä vielä mukana!! Paranemisia sinnekin päin ja jaksamista opintoihin. Valmistumisen tunne on muuten mahtava...

Misupai ja pieni hiirenpoikanen tisulla
 
Mielettömästi tekstiä!! Kommentoitavaakin olisi vaikka millä mitalla, mutta tuli niin paha mieli ennen puolesta, etten tähän väliin sano muuta kuin

ENNE, OLET AJATUKSISSANI. HURJASTI VOIMIA!! :hug:

Palaan myöhemmin kommentoimaan muita juttuja.
 
kamalan paljon voimahalauksia sulle ja Leolla sinne. :hug: Todella kurjaa että noin pienenä joutuu sairastamaan... Telmallekkin tuli heti sairaalasta päästyä kamala 3 viikon flunssa, nenä aivan tuhannen tukossa ja lohduttomasti itkeskeli... Silloin mietin itsekin että eipä tainnut mulla paljon maidossa vasta-aineita olla, kun en omaa lasta pystynyt "suojelemaan"... Mutta turhaa ajatella tuollaisia, teillä on käynyt vaan huono tuuri. Ja sinä olet ihan varmasti paras turva ja tuki lapsellesi, ja minäkin olen sitä mieltä että varmasti teidän suhteenne vain vahvistuu vastoinkäymisten myötä. Ja Leo on vielä niin pieni ettei hän kauaa noita tapahtumia muista, eikä perusturvallisuudentunne ole varmastikaan mihinkään kadonnut! Hän tietää että äiti on aina turvana ja lohtuna, kanna vain siinä liinassa pientä jos rauhoittuu, niin saa olla lähellä. Sinulla taisi olla se toinenkin pieni vielä siellä, niin rankkaa varmasti on, toivottavasti menisi ohi pian. Mutta täällä me ollaan ainakin kaikki teidän tukena, niinkuin ehkä huomaat. :)
 
Tiedän, miltä susta tuntuu. Oltiin esikoisen kanssa ekat puolitoista vuotta tosi usein sairaalassa. Se kanyyli päässä näyttää kamalalta, mutta on vauvalle kuitenkin "miellyttävämpi" vaihtoehto kuin joku toinen paikka. Ja Leo ei onneksi tule tota kamaluutta muistamaan :hug: .

Ippu, laitoin yytä. -pikkuvaemo ja ihmepoika
 
Enne, sulle ja Leolle paljon voimahaleja lähetän :hug:
Toivottavasti olisi jo koettelemukset ohi ja antibiootti alkaa helpottaa pienen oloa!
Nää pienet on kyllä sitkeitä ja Leokaan ei takuulla muista sairaalakokemuksia, kun sun sylissä saa olla :heart:
Paljon jaksuja sinne!
 
Mä en ehtinyt eilen ollenkaan koneelle. Olipa tullut kivasti juttua =) Olin aamusta iltaan yksin lasten kanssa kaupungilla. Ihania kesävaatteita ostin lapsille, varsinkin 2-v tytölle löytyy aina niin söpöjä. Illalla olin itse aivan poikki, en jaksanut mitään ylimääräistä. Shoppailureissu meni hyvin. Kerran lapsilla oli samaan aikaan nälkä. Eikun äkkiä syömään niin ei tullut huutokonsertteja :D Julius nukkui koko päivänä vaan 2h päiväunia |O Tyytyväisenä katseli vaunuista sen mitä näki. Kovia ääniä ihmetteli silmät isoilla, kun niitä nyt kuului koko ajan, kun ei unet maistunut. Jos meinas välillä hermostua, laitoin vaan tutin suuhun niin taas jaksoi hyvin vaunuissa maata.. On se kuitenkin täyttä työtä, kun kolmen alle 5-v kanssa lähtee johonkin vähän pidemmäksi aikaa :D

Ennelle ja Leolle isoja voimahaleja :hug: täältäkin!!Teillä on kyllä ollut huono tuuri. En osaa edes kuvitella miltä tuntuu vierestä nähdä pienen kärsimystä. Oma vauva on niin rakas, eikä hänelle halua mitään pahaa tapahtuvan.. Toivottavasti teidän perheellä alkaa nyt tälläiset koettelemukset helpottaa!
Meidän esikoisella on myös otettu vauvana neulalla virtsarakosta pissanäyte, kun tarkastettiin onko mahdollista tulehdusta. Se otetaan masun päältä pitkällä neulalla. Meille sanottiin silloin, että ei satu sen enempää kuin verikokeen otto. Se pistää kun masun läpi menee, mutta siellä rakossa ei oo tuntoa.. Saatiin olla mukana katsomassa.

Rhealle myös pikaista paranemista. Meillä tyttö tuli eilen kotimatkalla bussissa oksennustautiin. Oksensi siellä penkeille, lattialle ja käytävälle. Kiva oli siivota :kieh: mutta eihän sille mitään voinut. Toivotaan, ettei meidät pikkumiehet tautia saa!!

Maalismammojen ja vauvojen tapaaminen sopii mullekin =) Ja Jyväskylä olis ihan hyvä kaupungiksi. Pääsisin samalla veljen perhettä katsoon. Ei tuu sielläkään liikaa käytyä tällä hetkellä.

Me mennään Juhannuksena Muumimaailmaan. Ollaan pari yötä hotellissa ja sitten lähdetään päivä Tukholmassa risteilylle. Siinä meidän kesälomamatka :D Mies pitää viimesen isyyslomaviikon silloin. Kesäloma hänellä onkin elokuussa vasta.

Kiitoskortit lähetettiin, kun meillä oli ne häät samalla. Muuten olis varmaan jäänyt väliin. Me oltiin kaikki siinä kuvaamossa otetussa kuvassa.

Ainiin..Ipulle kiitos uuden pinon tekemisestä taas kerran =) Kiva kun jaksat, viitsit ja ehdit.

Kiloista olitte taas puhuneet. Mä oon painanut jo jonkin aikaa saman verran kuin ennen raskautta. Olin vaan just lihonu noin 5 kg eli niistä haluisin pian eroon. En kuitenkaan vielä oo tehnyt sen eteen paljoakaan. Hiljaa hyvää tulee :D Sitten kun oikein innostun, kilot saa kyllä kyytiä! Vanhat kesävaatteet mahtuu hyvin, ei vaan näytä päältä sellaiselta kuin ennen :ashamed: Johtuu masumakkarasta ja paksuista käsivarsista. En kuitenkaan panikoi! Nautin vauva-ajasta ja syön herkkuja hyvällä omalla tunnolla.

Misupai, hassua kun teidän neidillä tulee rotarokotteesta ummetusta. Meillä se on just toisinpäin-niskakakkoja tulee pari kolme päivässä. Pyykkiä saa pestä jatkuvasti petivaatteista lähtien :/ En tykkää yhtään! Oon silti tyytyväinen että rokotteeseen päädyttiin. Toi on kuitenkin niin pietä tautiin verrattuna!

Juliuksella on huomenna 3 kk neuvola. Saa neuvolan rokotteet ja myös Rotateqin toisen annoksen. Toivottavasti ei tuu kipeeksi :heart: Kakkamäärät vois kanssa olla pienempiä kuin viimeksi..

Funny kyseli rokotteiden haittavaikutuksista. Meillä ei esikoinen ja kakkonen saanut neuvolan tai vesirokkorokotteesta mitään jälkioireita. Rokotepäivänä saattoi olla hiukan normaalia väsyneempiä ja seurankipeitä. Juliuksen osalta osaan sanoa vasta huomisen jälkeen=)

Me alettiin käyttää viime viikolla 4 koon vaippoja. Ne näyttää jo niin isoilta kädessä. Hyvän kokoisia kuitenkin Juliukselle on. Tyttö käytti niitä varmaan vuoden ikäisenä :D Julius on meidän ihana pullero pallero :heart:

Oon huomannut nyt lähiaikona jos syötän Julleria muualla kuin kotona, että pitäis vaan kaikkea ympärillä olevaa nähdä. Ei meinaa syömisestä tulla mitään tai on hidasta touhua. Koko ajan vaan pää pyörii ja kaikkea mahdollista seurataan. Tissi ei oo enää niiiiin ykkönen.
Katona nyt syö suhteellisen hyvin, varsinkin jos isommat ei oo lähellä. Muuten pitäis ne nähdä tietenkin. Kovasti syömisen ohella tulee juttuja ja nauruja. Meinaa syöminen unohtua kokonaan. Ne ilmeet on ihania!

Tais tulla aika pitka kirjoitus.. Nyt syömään kana-nuudelisalaattia ja jäätelö jälkiruoaksi, ennen kuin päiväunilaiset herää.

Jade ja Julius 3kk ja 2 päivää :heart:
 
Ennelle täältäkin :hug: . Itku meinasi tulla kun luin juttuasi, on niin tuttua tuo paniikinomaisesti itkevän vauvan kantaminen, mutta uskon minäkin että sylissä Leolla on kuitenkin turvallinen olo, vaikka muuten olisi paha olla.

Jyväskylä sopii meillekin hyvin tapaamispaikaksi, reissataan siellä muutenkin usein kun siellä asuu paljon kavereita.

Meillä oli tänään Aavan kaksikuukautislääkäri. Painoa oli jo tasan 5 kg ja hyvin näytti kasvavan muutenkin. Oli kyllä tympeä lääkäri, kesäsijainen, joka itketti vauvaa (ts. väänteli väkisellä jalkoja eikä lopettanut vaikka itku yltyi) eikä kommentoinut meille mitään muuta kuin lopuksi että kaikki ok. Kyselemällä saatiin sitten jotain vastauksia. Käski mun täysimettää ainakin puoleen vuoteen asti ja alkaa vasta sen jälkeen maistella kiinteitä, kun on allerginen vauva. :/ Olin vähän suunnitellut, että imetystä jo lopeteltaisiin siinä puolen vuoden iässä, kun tämä dieettaaminen rasittaa, mutta onhan siihen jo vähän alkanut tottua. Rotarokotteen eka osa annetaan vasta seuraavalla kerralla - en jaksa uusia mahdollisia mahavaivoja nyt, kun entiset on suunnilleen ohi.

Kahvin keittoon nyt, kun Aava kerrankin on nukkunut päivällä jo puoli tuntia...

Bellona ja Aava 2 kk ja viikko
 
Täällä vietettiin netitön viikonloppu ja hengattiin vaan tossa pihalla ja vähän kaupoilla =)
Käytiin ostaaa grilli, niin päästiin grillailun makuunkin :p
Kundikin otti pikku päiksyt aurinkotuolissa varjon ja harson alla. Koitettiin tarjota vähän vettäkin, mut ei toinen oikein sitä osannu arvostaa... valui vedet pitkin poskia ja leukaa, kun hän vaan ihmetteli, et mitä ihmettä te oikein mulle koitatte tyrkyttää! :D

Tääl on opittu pärisee :D Eilen se alkoi ja näyttää pärinä olevan kova sana vieläkin :LOL: illalla viimeseks kuului pärinä ja aamulla piti heti treenaa, onko taito vielä tallella :xmas: samalla valuu tietty kuolaa ja kun niitä pyyhin, tulee naurut kaupan päälliseks :D ihana! :heart:

Ainiin, meillä myös nukutaan kokonaiset yöt!!! :eek: 8-10 tuntia menee putkeen, ennenkun tyyppi herää!! En olis ikuna uskonut, että näin hyvin menee yöt! Toisaalta, onhan tolla pienellä kahdet hyväuniset geenit perimänä, että mitäs sitä ihmettelemään :whistle:
ja voihan tääkin rytmi muuttua vielä moneen kertaan, siispä nautitaan tästä nyt kun voidaan!

Alkuperäinen kirjoittaja Jade80:
Me alettiin käyttää viime viikolla 4 koon vaippoja. Ne näyttää jo niin isoilta kädessä.
Meillä käytetään vielä Liberon 3:sia. Oli unohtunut kaappiin kaks 2-kokoo ja kaks 1-kokoo ja voi että ne oli pieniä!!!! :saint: Hyvä, etten tippa linssissä niitä miehelle esitelly, et kato nyt, miten nää on joskus mahtunu tolle jässikälle!! :D Että kyllä nää naperot aika vauhdilla kasvaa!

Tääl ei muuten ole kertaakaan tullu kakat vaipan reunoista ulos!? Kerran päivässä on ollu kakkatahti jo pitkään, välillä tulee päivän tauko, niinku eilen esim. oli. Mut eiköhän ne niska-selkä-sotkut vielä joskus meidätkin yllätä :whistle:

Swidu, taas mä jo unohdin kaiken mitä piti kommentoida... ei tuu mitään tän pään kanssa!!

Niin siitä rokotteesta; (siis yhdistelmärokote 3kk neuvolassa ) - ei tullu meillä muita oireita, kun väsymys (ja ekana iltana vähän lämpöö, mut ei niin korkeeks noussu et ois suppoo annettu). Kundi nukku sen rokotteenantopäivän ja illan aika tasan ja seuraavana päivänäkin oli vielä tavallista uneliaampi, mut sit seuraava päivä olikin jo normaali.

äh, palaan taas, kun muistan jotain :wave:

Hexodus ja poitsu 3,5kk :heart:
 
Huoh, te olette aloittaneet kesäkuun niin tomeralla tahdilla, että jopa minä lörpöttelijä kahtelen nyt hoo-moilasena että hei-mitä-päivää? Apua, mistä ees aloittaisin... Varmaan niistä rehveistä mistä täällä on ollut puhetta. Ni että JOO, definitely olen peleissä mukana. En tiiä mistä minä kiskon hillot junalippuun ja miten kaikki järjestyisi ylipäätään, mutta ehdottomasti haluaisin olla paikalla jos tällainen tapaaminen järjestetään. Jyväskylä paikkana kuulostaa minustakin järkevimmältä, keskellä Suomea kun on. Mutta muutamia kysymyksiä pitää varmaan miettiä: millainen paikka olisi se, missä tapaisimme? Tuskin vauvojen kanssa mikään ruokaravintola? Itsestäni tuntuisi, että sen pitäisi olla joku kohtalaisen kookas tila, missä on myös puhdasta ja tyhjää lattiapintaa, että vauvat sopivat mönkimään rauhassa. Toisaalta jonkinlainen kahvittelu/ruokailu olisi ehkä hyvä olla..? Ja kuka sitten hoitaisi kaikki järjestelyt, mama-L:kö, kun sinä olet siellä kyseisellä paikkakunnalla? Ja koska tämä tapahtuisi, joko nyt kesällä? Vai esim. syksyllä kun vauvat on n. puolivuotiaita? Siinä nyt muutamia juttuja mietittäviksi, kertokaahan mielipiteitä.

Sit taisi olla sairastajia, paranemisia kaikille poteville!! :hug: Mulla itellä on kurkku hurjan kipeä, ja lasten silmätulehdukset meinaa uusia, mutta eiköhän näiden kanssa nyt pärjäillä kuitenkin.

Annika on keksinyt tavan "liikkua": selällään maatessa pannaan jalat koukkuun, tuetaan jalkapohjat lattiaan oikein tukevasti, sitten nostetaan pylly irti lattiasta, ponnistetaan jalat suoriksi, ja niin on edetty sentti tai pari sinne pään suuntaan, eli tavallaan taaksepäin. Pitkät siivut eteni tänään sillä tavalla, aivan hassun näköistä!! =)

Hexodukselle peukunkuva, onnitteluja kokonaisista öistä! :flower: Tää tahtois kans jo! Edes yksi täysin katkeamaton yöuni ois aika nanna, tekis tosi terää! Tuntuu että minä aina vaan haukottelen, huohhoijakkaa vaan! ;)

Misupaille piti vielä tosta meidän kummien asuinkunnasta sanoa, että me on yhdesti siellä heillä käyty, ja mukavalta näytti ainakin se seutu missä hyö siellä asuu. Rajamäki. Lähellä teitä..? =) Ja näppärä matka kuitenki ostoskeskuksiin ja Helsingin keskustaankin kaupoille, ne on aina tärkeitä kun täältä korvesta tullaan sinne etelään ihmettelemään! =)

Nyt en muista enempää mitä piti kommentoida, käyn välillä lukee tota ykkössivua ja jatkan sitten jos tulee jotain mieleen vielä.

Ippu :heart: Annika kohta 4kk
 
Noni, toi Ninnin Linan lettihän se oli, mitä mun piti kommentoida. Se on edelleen niiiiin mainio! Mutta piti kysymäni, että nouseeko se itekseen noin pystyyn, vai tehostatko kammaten? Meillä nimittäin esikoisella oli takaraivolla pieni pyörre, jonka hiukset nousi ihan suoraan ylöspäin, aina 5 kuukauden ikäiseksi asti, jolloin sillä tohotti semmonen about 7 sentin mittainen letti siellä, ihan pystyssä. Siinä vaiheessa mentiin parturiin, ja sen jälkeen kun ne kasvoi, ni ei enää noussu pystyyn, vaan menivät sitten jo päätä myöten.

Juhannusta me on yleensä vietetty miehen mummolassa tossa naapurikunnassa, järven rannalla, mutta siellä on se piha niin hankala; talo on mäen päällä ja ranta missä se ilta yleensä vietetään, on mäen alla, lasten kanssa tosi vaikea... ja kun ei Anskun kanssa voine vielä oikein ulkona olla... ni en tiiä, ehkä minä jään neidin kanssa kotiin ja mies saa mennä isomman kanssa sinne, taikka sit mennään mun vanhempien luo. Siellä ei oo rantaa, mutta maaseudulla sekin kuitenkin. Ei siis tarkkoja suunnitelmia vielä.

suvitus, tämä aihe on jo tavallaan täällä loppuun keskusteltu, mutta sanon sen verran että yhdyn muihin!! Jätä omaan arvoonsa moiset seläntakana jauhajat, kun ihan naurettavaahan tuollainen on!

Rokotuksesta ei tullut oireita, mutta annettiin kyseisen päivän iltana yötä vasten kuitenkin suppo, kaiken varalta.

Alkuperäinen kirjoittaja oonaliina:
Ulkoilmaan ei ole Arttu oikein vielä tottunut. Siis sillä tavalla, että hereillä ollessaan viihtyisi esim. viltillä tai muuten "raakana" pihalla. Aurinko häikäisee ja tuuli ottaa silmiin. Siis vaikka ihan varjossa on pidetty, ei suinkaan auringonpaisteessa. No, toivottavasti vähän tottuu, kun kesä olisi lähestulkoon kokonaan ulkona tarkoitus viettää..
Näin meilläkin. Pitäisi opetella olemaan ulkona "raakanakin"! Muutamia lyhyitä kertoja on ollut, mutta aika pian on jokaisella kerralla alkanut se kitinä.. tosin siinä on voinut nälkäkin jo alkaa tympimään, kun päikkäreitten jälkeen on näitä pätkiä yleensä ollut, ja nälkähän se nyt on kun hyvän siivun unta on ensin kiskonut, ei sitä siinä vaiheessa huvita mitkään ulkoilut! ;)

mama-L, Marmeladi, valaiskaa nyt tyhmää, mitä tarkoittaa tuo suvituksen jutun yhteydessä käyttämänne sana turpakeikka? Ikinä kuullutkaan, mutta kuulostaa hauskalta!! =)

Jep, tässäpä loput kommentit. Oli vielä muutamia kysymyksiä, mutta semmoisia, että en osaa sanoa mitään. Aurinkosuojapuvuista taikka kaukalosta lentokoneessa en tiedä mitään :ashamed:

Nyt sitten unten maille, tai jos yrittäis mennä miehen kainaloon vähän hellyyttä hakemaan...

-Ippu taas-
 
Turpakeikka meinaa että esim. pesismaila kainaloon ja sillä hutkimaan.
Vetää turpaan, antaa pataan, pistää läski tummumaan :whistle: :LOL:

Musta jyväskylä on semiok paikkana, toisaalta olis kiva jos kerran pitkälle matkalle lähtee että kaupungissa olisi sitten muutakin "tekemistä" kuin treffit jottei matka-aikaan mene kauemmin kuin itse treffailuun... Musta se on ihan sama myöskin onko paikka keskellä Suomea vai ei, koska osalla on kuitenkin paljon pidempi matka kuin osalla eikä siitä pääse mihinkään. Tampereella olisi esimerkiksi Särkänniemi, Kouvolassa Tykkimäki, Kotkassa Maretarium jne... En nyt muista missä Ideapark ja muut tuollaiset on mutta varmaankin tekstini idea kävi ilmi :)

Ipulla oli myös pointti siinä että täytyy löytää valmiiksi joku iso paikka mihin mennä jos tulee monet vaunut jne. Missä ne hesarin mammat oli tavanneet? jossain isossa kahvilassa? en oo lukenut sitä.

 
Tapaamisjärjestäminen onkin saanut isot tuulet purjeisiin, hyvä juttu! Hesarin jutussa ne mammat tapasi Vantaalla leikkipuistossa ja osa oli tullut sinne kaukaakin, yksi äiti Rovikselta asti. Mulle ei oo kans väliä paikalla, koska matkustaminen ei oo ongelma sinänsä. Suurin osa taitaa kuitenkin olla suht hyvien yhteyksien päässä melkein mistä vaan ja toisilla taas on pitkä matka minne vain. Mehän voidaan itse järjestää treffien yhteyteen jotain muutakin, kuin treffaaminen. Ja toki voihan sinne paikkakunnalle vaikka jäädä yöksikin jos tahtoo. Jyväskylässä (entinen kotikunta) tiedän ihan hyviä paikkoja tällaiselle tapaamiselle ja voisin Mama-L:n kans puuhata juttuja ja taisi olla joku muukin, (Muumi???) sieltä päin. Mutta mukana ollaan vaikka treffataan Kouvolassa (tai missä vaan), meidän mummo voi paistaa lettuja... Tamperekin on kiva paikka ja se Ideapark on Lempäälässä tuottamassa tappiota. Ja ilman muuta siellä pitäisi jotain tarjoilua olla, koska matkustetaan ja ruokitaan vauvoja. Mitäs mieltä oisitte elo-syyskuusta ajankohtana??? Kesän pahimmat kiireet olis ohi ja isommat mukulatkin koulussa jo. Pitäsikö tehdä listaa, mistäpäin Suomea me oikein ollaan, niin voisi miettiä sitä paikkaa ihan tosissaan, kun kerran intoa riittää. Niin, ja siellä Hesarin jutun tapaamisessa oli isukitkin mukana...

No, nukkumaan on mentävä, kun neiti on ollut hiukan levoton tän Rotarixin myötä. EI hauskaa. Öitä ja huomiseen!

Misupai

 

Yhteistyössä