MAALISVAUVAT 2008 *Kesä- ja heinäkuussa -08*

Aurinkolaseista: Meillä Siirillä kans Babybanzit, tilasin babyideasta. Ne pysyy hyvin, kun neiti on sylissä tai rintarepussa. Mie laitan aina alle sellasen trikoohatun, niin sen päällä pysyy, vaikka pienipäinen neiti onkin. Tilasin samalla sen niihin kuuluvan lierihatun, joka tosin iso vielä pitkään. Mut suojaa sit rintarepussa, kun kesällä mennään vuoristoon. Ja se koko sopii ens kesänäkin.

Ihana helle ollut täällä etelässä. Neiti oli ekaa kertaa ulkona lyhythihaisissa kesävermeissä. Oli jotenkin niin söpö ja kiva päästä käyttämään ostamiani kesävaatteita.

Mun on pakko hehkuttaa, kun kävin säästämässä meidän pikkuruisessa urkkakaupassa!!! Ostin Adidas-collegepuvun Siirille hintaan 18,50 eli puoleen hintaan. Niillä on jotkut ihme alepäivät, jolloin kaikki esilläolevat tuotteet on -50 prossaa.

Yöunet: taitaa tosiaa elää pikkuiset muutoksen aikaa, koska viime yö meni yhdellä syötöllä ja nukuttiin sitten yli 8.

Nyt ei ehdi kirjoitella enempiä, kun lauantaina on mun kamun polttarit ja kaason ominaisuudessa ois varmaan paras hoitaa homma kunnolla!!! Meillä on tiedossa golfia, kauneushoitoa, naurujoogaa yms. kivaa.

Misupai

(mieheni on optikko ja opiskelee silmälääketiedettä ) Hän selosti minulle aurinkolaseista näin: vaikka aurinkolaseissa olisi merkintä sataprosenttinen uv-suoja uv 100, se ei tarkoita, että suodattaisi kaikki haitalliset säteet!

*muoks* perun pahat puheeni Babybantzeistä. Suosittelen Julboja tai sitten jos haluaa Babybanzin tyyliset sangattomat, niin sitten JazOShades-merkkiset. Ne suodattavat sekä UVA- että UVB-säteet.
t. pikkuvaemo
http://www.terveysportti.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=sae11070&p_teos=sae&p_selaus=2237

hyppäänpä pitkästä aikaa tänne teidän puolelle.. tuolla helmikuisissa on tullu enempi kirjoteltua, mut siellä osa on yli 2kk vanhempia, kuin meijän neiti..
3kk mitat haettu
5.335g (ed.4.875) pituus 58.5 (56.3) pipo 39.8 (38.8)
vähän moitiskeli et sais olla isompi, mut mä ryykäsin heti sanomaan et tyttö tyytyväinen, niin olen ajatellu kiinteitä västa kuukauden päästä.. tuumas et "no katotaan käyriä ensin".
no käyriltä tiputtu 0 käyrän tuntumaan ja alle, mut kasvanu ni tissi maidolla jatketaan..ens viikolla lääkäri neuvola. mitä ne siellä lääkärineuvolassa katsoo?
mamma-L meillä kans yö unet katkonaisia. Itseasiassa olleet koko ajan. pisin unipätkä koko aikana on ollu 4h. yötä/päivää syödään pääsääntösesti (1)-2-3h välein. Neuvolassa meinasivat et ku tyttö on nuin pikkuruinen, niin sil vattalaukkukin on pieni, et sinne ei mahu kerralla paljoa, ja siks pitää usein tankasa..

Me oltiin tänään siellä neuvolassa käymässä, ja tässä on tuoreimmat mitat, suluissa edellinen lukema.

Paino 5815 g (5130)
Pituus 61,5 cm (58)
Pään ymp. 40,5 cm.
Korttiin kirjoitti näin: Kasvu edelleen hyvää, rm:a saa. Iho pysynyt siistinä. Lelua seuraa mol. suuntiin, kädet hakeutuu keskilinjaan. Muutaman kerran pyörähtänyt mahalleen. Kyynärnoja hyvä. Vastavuoroisesti juttelee, eri sävyjä kuultavissa.

Käyrillä oli hienosti, molemmat tais olla niin että menee nyt jo sitä nollakäyrää, ja päänympärys mukailee kauniisti käyrän keskilinjaa, päänympäryskäyrä kun on samanlainen kuin pituus- ja painokäyrätkin joskus männävuosina olivat =)

Leivoin illalla juustomuffinseja; meillä oli juustoraastetta mikä piti saada johonkin käytettyä, ja löysin sitten ihan peruskeittokirjastani tuon ohjeen, ja oli kyllä makoisia, ja hurjan helppoja tehdä! Kuivat aineet vain sekaisin ja sinne sekaan sitten munat ja juustoraaste ja kermaviili ja rasvasula. Namskis! :p

Tänään ei maisteltu pottua ollenkaan kun koko talossa ei ole perunan perunaa, eikä käyty ruokakaupassakaan, jäi mulle huomisen ohjelmaksi käydä lasten kanssa tuosta lähikaupasta ostamassa huomisen ruokatarpeet. Mitähän sitä keksis..?

Hei, minne kaikki on hävinneet? Onko lämmin ilma ajanut kaikki ulkosalle taas? =) Anskukin nukkui tänään toiset päikkärinsä ihan helleasussa, siis lyhythihaisessa ja -lahkeisessa haalarissa, no tosin vaununkoppa oli kiinni, ja tyttö oli tosi hikinen ja lämmin, eli se oli liikaa. Tuntui vain että ei sitä ihan siltään hirviä sinne pihalle laittaa... tuntuu niin pieneltä vieläkin.. :ashamed: Pitäis alkaa jo vähän luottaa neidin omaan rasvakerrokseen, ja siihen että ei 25 asteessa ehkä voi paleltua vaikka vähän tuulenvire kävisikin! Ja kun vaunuista on AINA hyttysverkko kiinni, ni se jo vähän sitä tuulenvirettäkin lievittää. Heh, voi minua! *nolo*

No joops, sitten yöpuulle... vois kattoa Lostiakin, mutta siitä tulee joku parin tunnin jakso, ja enhän minä niin myöhään jaksa valvoa, ni tallennukseen menee, ja katson sitten joskus kun on sopiva sauma aikaa. Nyt heips! :wave:

Ippu :heart: Ansku pian 4kk

Ippu: toi vauvan pukeminen kuulostaa ihan meikäläiseltä. Mittari näytti tänään varjossa jotain 25 ja mietin, että voikohan neidin laittaa ulos kesätamineissa... No, hyvin hän pärjäsi. Siinä vaiheessa keväällä, kun muut oli ulkona pelkillä sisävaatteilla, Siirillä oli vielä vk-haalari... ja nukkui tumput kädessä varmaan 2 kk ikään asti!!! Mut eipä tullut naarmuja ja kädetkään ei olleet viluiset. Ja hienosti on teidän neiti kasvanut!!! Viitsikö heittää vaikka yyveenä ton muffinsiohjeen?? Nautin muffinseista eri täytteillä ja tuo kuulostaa loistavalta suolapalalta.

Helle se on ihmiset ulos ajanut. Siellä miekin päiväni vietin neidin kanssa. Neiti nukkui unensa ulkona ja illalla vielä ihmeteltiin, kun isi kasasi nimpparilahja päivänvarjoa, joka haettiin illalla. Ukki halusi meille kaikille kesäkuussa nimppareita viettäville ostaa, kun meille paistaa pihalle koko päivän. Siinä varjossa olikin hyvä imettää. Maistui neidille ruoka hyvin ulkona tänään kaksikin kertaa.

Mie yritän puuhata kaasojuttuja kamuni polttareihin, jotka siis lauantaina. Tykkään näpertää kaikenlaista ja nyt kädet oikein syyhyää, kun saa puuhastella. Mies aina "marmattaa", kun mulla on yksi tuplaovikaappi askartelua ja ompelua varten, hänellä vain yhden kaapin levyinen omille rojuilleen...

Niin, en puolustaakseni omaa hankintaani, mutta Babybanzien esittelyssä lukee, että suodattaa UVB ja UVA, totuushan voi olla toinen... Me aateltiin mennä näillä tää vauva-aika ja sit ostetaan Julbot, kun Silmäasemalla niitä katseltiin ja todettiin, että taitaa olla toimivat sit isommalle.

Misupai onnellisena, kun Teoria miehistä palasi ruutuun.

Ippu: Olisi sen ohjeen voinut suoraan tähänkin laittaa kaikille.. :p Mulle voisi myös sen salasanan laittaa tapaamis-kerhoon. Me tullaan siis jos päästään. Jyväskylän seudulla on kuitenkin paljon tuttuja ja majoittajia. =)

Olen parantunut oksusta, nuha vielä vaivaa. Samoin poikaa. Nooa on myös alkanut yskiä. Jää siis ensimmäinen vauva-uinti välistä. |O Oon niin kovasti sitä odottanu.. :(

Ennelle ja Leolle jälleen paljon voimia ja pikaista paranemista. Ihan itkettää kun ajattelee pienen pahaa oloa. :hug:

Mä oon pari päivää ommellu vaippoja porukoilla ja paistatellut päivää siinä samalla.. nyt on kaula ja naama kärähtäny. |O

Nyt on mentävä sänkyyn kun on niin jännä kirja kesken. :wave:

Rhea ja Nooa-Nomparelli

Moiks me ostettiin eilen kans Veetille Baby banzit ja lapussa lukee, että suodattaa sekä uva että uvb säteet! Hyvin istu päähän eikä olleet isotkaan, mutta toinen juttu on sitten antaako Veeti niitä pitää! Meillä oli eilenkin varsin kevyt vaatetus kun oltiin liikkeellä ja kun katselin muita vauvoja tuntu, että kaikilla oli paljon enempi päällä mutta kuitenki Veeti oli koko ajan hiestä märkä joten tuskimpa sitä sentään paleli :)

Nyt mun täytyy alkaa pakkaamaan(illalla lähtö Tunisiaan) ja laittamaan tätä kotia kuntoon, että Veeti pärjää isin kanssa sunnuntaihin asti jolloin mun äiti tulee tänne auttamaan ja hoitamaan Veetiä! Miehet ei tunnetusti pysty keskittymään kuin yhteen asiaan kerrallaan :p Se on moro ja mukavaa viikonloppua!

Rhea, no laitetaas ihan yleiseen jakoon =) :

Juustomuffinit

2 dl kermaviiliä
3 munaa
2 dl juustoraastetta (100g)
4 dl vehnäjauhoja
2 tl leivinjauhetta
1 tl paprikajauhetta
1/2 tl suolaa
50 g margariinia sulatettuna

Pinnalle:
juustoraastetta

Yhdistä kuivat ainekset. Sekoita joukkoon kermaviili, munat, juustoraaste sekä rasvasula. Jaa taikina muffinivuokiin (minulla on muffinipelti jossa on 12 "koloa", taikinaa riitti siihen juuri sopivasti). Ripottele pinnalle juustoraastetta. Paista 200 asteessa uunin keskitasossa noin 12 minuuttia (pidin vähän pidempään, ainakin vartin).

On taas niiiiin hankala päivä noitten pukemisten kanssa, ja neiti nukkuu levottomasti, enkä ihan rehellisesti tiedä onko sillä liikaa vai liian vähän päällä! Lämpöä varjossa 14,5 astetta, ja neidillä päällä body ja sukkahousut, hihaton velourhaalari ja trikoinen nuttu. Lisäksi tietysti tumput ja kypärämyssy, sekä trikoopipo, sen lisäsin kun kitinät alkoi, luullen että palelee. Ja suljetussa vaunun kantokopassa on, eli ei kai sitä nyt ainakaan palella voi! Tosin voihan olla että eilen syömäni hernekeitto aiheuttaa nyt neidille mahanpuruja... :/

tutteli, minäki mietin eilen isomman pojan vaatetusta, kun poitsulla oli caprit ja t-paita, ja hiekkalaatikolle tuli kaveriksi samanikäinen poika jolla oli takki ja pitkät housut, ja takin alta pilkotti paidan hihat, eli sillä oli pitkähihainenkin siellä alla! Ja päässä neulepipo, vaikka lämpöä se yli 20 astetta! Ni siinä kyllä mietti että onko meidän pojalla liian vähän vai sillä toisella liian paljon! :LOL: No, hyvin näytti meijän nassikka tarkenevan, joten eiköhän tuolla ihan tarpeeksi kampetta ollut. Ja tommosilla hyvä ku ne on liikkeessä koko ajan, ni ei haittaa vaikka oiski vähän liian vähän vaatetta, toista se on vauvoilla, siksi minä oonki sitte Annikan pukemisten kanssa ihan hoo-moilasena... :eek:
Ja hei, hauskaa lomamatkaa tuttelille, nauti jokaisesta sekunnista, ja yritä olla liiaksi Veetiä ajattelematta, tai tietysti AJATTELET, mutta yritä olla huolehtimatta, hyvin kaikki menee!! =)

Nyt on mulla silmätulehdus... lapsilta tarttuneena siis. Ei vielä pahana, mutta silmät vetistää ja aamulla oli vähän rähmäiset, joten mullekin Fucithalmiceja, jee... |O

Jep, mutta nyt lounastamaan! :wave:

Ippu :heart: Ansku

Anteeksi, siis mulla oli väärää tietoa Babybantzien osalta. Tosi hienoa, että suodattavat kaikki pahat säteet pois pienten silmistä.
Kaverin lapsella ne porautuivat päähän niin, että vauvalle jäi armottomat painaumat. Luulen, että käyvät parhaiten hoikille/pienipäisille lapsille.

Pahoittelut vielä, vaemo

Ippu ja muut vauvan pukemisen kanssa tuskailevat: itsekin meinaan pukea aina liikaa päälle. Eilenkin oli sisällä ja ulkona ihan yhtä lämmin ja silti tuntui, että ulos pitää laittaa lisää vaatetta... Meille annettiin kuitenkin laitoksella sellaiset ohjeet, että parhaiten vauvan lämpötilan voi tarkistaa niskasta. Sieltä kun kokeilee niin jos on kuuma/hikinen niin vaattetta pois vaan.

Ja ristiäisjärjestelyjä jatkamaan... Aava on ihan ihmeissään kun ei ole saanut pariin päivään ollenkaan yhtä paljon huomiota kuin aikaisemmin.

Bellona ja Aava reilut 10 viikkoa

Moikka! Tulin jotain kirjoitteleen, kun Julius ja Josefina on unilla. Isompi on ollut eilen ja tänään päiväkodissa. Ihanaa omaa aikaa edes vähän B) Oon tykännyt, että 4-vuotias kaksi kertaa viikossa hoidossa on. Saan aina silloin vähän henkähtää tai yleensä kyllä keksin itselleni vaikka mitä tekemistä/menoa.. Muuten meidän lapset ei oo oikeestaan koskaan hoidossa. Nyt kun niitä on kolme, ei ainakaan koskaan oo samaan aikaan missään hoidossa. Isompi on vaan noin kaksi tai kolme kertaa vuodessa mummulassa, minun vanhemmilla pari yötä. Nyt kyllä tyttökin on välillä alkanut sanoon, että haluaa mummulaan yöksi. Varmaan vuorotellen alkaa sinne menemään. Mummu ja pappa käy kyllä meillä tosi usein. Tunnin ajomatka niillä meille vaan onkin.

Mä oon pukenut Juliuksen aika rohkeesti jo vähän aikaa tai siis varmaan aina. Otan mukaan mielummin peiton, että saa lisätä päälle jos kylmä tulee. Ensimmäisillä helteilläkin, kun kirjotitte täällä mitä olitte pukenut vauvalle, meillä oli vaan shortsipuku päällä. En oo silti koskaan vielä onnistunut palelluttamaan toista. Eikä vauva kipeänäkään oo ollut kuin kerran ihan pienessä yskässä. Vaunukoppa on vaan jo itsestään tosi lämmin ja taitaa meillä olla lämminverinen poikakin. Kyllä täälläkin silti välillä mietitään kovasti mitä milloinkin kannattais pukea niin vauvalle kuin isommillekin!! Itselleni puen aina liian vähän. Sellainen oon aina ollut, koska mulle tulee helposti kuuma. Lapset oon silti onnistunut yleensä pukeen ihan hyvin..onneksi :whistle:

Täytyy kokeilla Ipun ohjeella muffineita. Kuulostaa hyviltä, nams:p

Kivaa matkaa Tuttelille B) Älä ikävöi veetiä liikaa. Ehdit kyllä oleen pikkuisen kanssa vielä kuinka ja kauan. Muista nauttia ja rentoutua ;)

Paljon Babybantzit maksaa? Ja mistä niitä saa? Meillä on jotkut ihan halvat aurinkolasit vauvalle. Voisin ostaa jotkut paremmat. Millainen säätö niissä on? Meillä kuitenkin iso poikavauva. Haluaisin ettei sitten heti jää pieneksi.

Ippu, nyt on ollut tosi paljon liikkeellä silmätulehdusta. Meilläkin oli Juliuksella ja Josefinalla ja monella tutulla on ollut niin lapsilla kuin aikuisillakin. Outoa kyllä. Voiskohan johtua siitepölystä, kun sitä on ollut niin paljon. Siis vaikka ei varsinaisesti sille allerginen olisikaan.

Ulkona on nyt niin hienoja ilmoja, että siellä viihtyisi vaikka kuinka paljon. Välillä täytyy tietenkin päästä varjoon. Mä en oo koskaan mikään auringon ottaja ollutkaan. Tulee niin helpolla huono olo liiasta kuumuudesta. Tytön päikkäreiden aika ollaan vaan oltu sisällä, muuten jatkuvasti pihalla, puistoissa, rannalla jne. Omassa pihassa ollaan melkein syötykin.

Mulle tulee taas yksinhuoltaja viikonloppu, kun mies menee töihin. Oli viime viikonlopunkin ja nytkin on kuulemma pakko mennä :kieh: No, täytyy jotain kivaa keksiä lasten kanssa. Kavereiden ja heidän lasten kanssa kaupungille ainakin mennään ja mummu & pappa tulee kylään.. Niin ja siivotakin pitäisi! Näillä ilmoilla ei vaan huvittaisi.

Välipalan tekoon!

Jade ja Julius 3kk 5 päivää

http://www.babyidea.fi/jalleenmyyjat/
tai http://www.babyidea.fi/vauvanhoidosta/babybanz.html
mä kävin ostaan suoraan liikkeestä (mun mielestä olivat siellä 17?, mut en muista varmaksi) ja tuli kaks tuollasta "kuminauha"pantaa mukana, joissa tarrakiinnityksellä voi säätää kokoa

me6
Pikaisesti neuvolakuulumiset

4 kk 6 pv iässä Aadalla painoa kertynyt 5288 g ja pituutta hulppeat 60 cm. Pipo 40,9 cm. Paino menee keskoskäyrällä tasan 0-käyrällä ja pituus 1-käyrällä. Pipo on hieman 1-käyrän yläpuolella. Kasvukontrollit jatkuu toistaiseksi 2 viikon välein ja ruokailuun lisätännaamuvelli. Eli nyt mennään aamu- ja iltavellillä ja kasvis- ja hedelmäsoseella kuukausi eteenpäin. Liha ja kala ruokavalioon heinäkuun alusta.

Salla ja Aada 4 kk 6 pv

Mitäs tänne kuuluu?=)

Nyt jos kerkeisi vähän kuulumisia kirjoitella.

Mennyt hälinässä viime ajat ku pistettiin talo myyntiin, ja ollaan ite käyty toista taloo kahtomassa. Meidän talo meni aika äkkiä viikon ja päivän oli myynnissä ja tuli tarjous, ja se oli just sen verran mikä oli pyynti, totta kai se hyväksyttiin ja viime pe tehtiin esikauppakirjat. Ens keskiviikkona on kauppojen teko.
Muutaman kerran käytiin yhtä taloo tästä jonku matkan päästä kahtomassa, oli ihana ja kaikkee, ja oltiin kuulema ykkösvaihtoehto ostajista. Ne sit rupes ahneeks, hinta vaan pompsahteli kummasti koko ajan. Eilen sanottiin sit suullisesti et mitä voitas siitä maksaa, ei jääny kovin paljoo alle niitten pyynnin. Nii ne oli et pitää miettiä ja kuunnella jos välityksen kautta vaikka joku tarjois enempi ku mitä on pyydetty.
Lähettiin sit kotiin ja pähkäiltiin et mitä tehhään, ku tästä nykysestä talosta on sovittu et lähetään heinäkuun loppuun mennessä. Ukko soitteli sit et onko vuokra-asuntoja nii yks kaksio oli vapaana. Aikamme mietittyä tultiin siihen tulokseen et otetaan se vuokra kämppä ja asutaan siinä väliaikasesti, ja sit jos etittäs tontti ja ruettas uus rakentamaan=)

Ukko aatteli et sit olla kohtelias et soittaa niille talon myyjille et me jäähään siitä pelistä pois et ku hinta rupes yhenäkin nousemaan yms. Nii sille myyjälle oli oikein paniikki iskeny että miettikää nyt vielä, että kyllä myö voitas tämä myyä sillä hinnalla mistä puhuitte. Ja oli anteeks pyydelly tökeröö käytöstään yms.
Minun puolesta myykööt sen kelle vaan, ei enää kiinnosta sitä ostaa, ja pähkäiltiin et parempi mennä eka vuokralle, poika on viel niin pieni et kaksiossa pärjätään ja sit ois aikaa rauhassa ehtiä toista taloo tai rueta se uus tekemään. Ite oisin sen uuden kannalla :D

Rupesin miettimään kuinka paljon täällä talossa on muistoja yms. nii tulee tosi haikee olo kun aattelee et kohta ei asuta täällä. Mut iteppähän tätä haluttiin et päästään vaihtamaan maisemaa ja saadaan uudempi talo. Tuntuu et tullee tippa linssiin ku aattelee mut eiköhän se tästä=)

Ens torstaina saadaan avaimet sinne kämppään, voi sit jo pikku hiljaa rueta tavaroita viemään, ei tule kiire muutto. Yks ongelma vaan on et mihin meijän tavarat viijään ku kaikki ei mahu sinne mitenkään. Jospa jomman kumman vanhempien luo mahtus.

Tuntuu että Mikael kasvaa silmissä, ens perjantaina on 3kk neuvola, sillon on eka rokotus. Ihana katella ku toinen on löytäny kätesä ja jalkasa ku se aina "jumppailee":D
Hirveesti ruennu juttelemaan ja nauraa välillä ääneen<3 Tänään lähettiin kaupungille nii mussukka kahteli äitiä kaukalosta ja hymyili kainosti, sit ku juttelin toiselle nii oli ku hangon keksi ja tuli naurua..ihana!<3

Herättiin Miksun kans 10 aikoihin, ukko vetelee sikkeitä vielä.
Flunssan iski nii vähä vielä hutera olo, ukko on kahtena yönä syöttäny pojan ku oon tutissu peiton alla ja joka paikkaan kolottanu. Onneks on jo vähä parempi olo.

Ukko kävi kaverisa kans eilen kaljalla, se jää tänään miksun kans kotiin nii äippä lähtee kahtomaan sinkkuelämää elokuvan ja jos samalla ajelis pari lenkkiä kaupungilla=)

Viikon päästä miksu menee mummolaan hoitoon kun on kaveripariskunnan polttarit.
Ei ole oikein innostusta lähtee ku tuo muutto ja kaikki painaa päälle nii sitten joutuu väkisinki pojan hoitoon viemään et saa tavarat vietyä ja siivottua.

Tulipas tekstiä..liekkö kukaan jaksaa ees lukea:D

Koitan taas tulla kuulumisia kirjottelemaan aina kun kerkeen, saa nähä kuinka pitkä nettipimento tullee muuton takia.

Hyvät viikonloput kaikille!
:wave:

Heidi ja Mikael 2kk 3vko 3pv :heart:

Heidi, minä jaksoin! Kiva kuulla kuulumisianne, ja tiedän kyllä tuon tunteen asuntoon jäävistä muistoista... haikeus tuli itelläkin vaikka vain vuokra-kaksiosta muutettiin tähän aikoinaan, siinä kaksiossa oli asuttu monta vuotta ja menty naimisiin sinä aikana ja saatu esikoinen alulle ja oikeastaan eletty siinä koko siihen astinen parisuhteemme aika. Ihania muistoja täynnä koko kämppä. Voisin ehkä palata sinne vieläki, tosin tila vois käydä vaan vähä ahtaaksi nyt kun meitä on jo neljä! =)

Onkos muita Sinkkuelämää-faneja minun ja Heidin lisäksi? Leffaa oon minäki menossa kattomaan, en vaan tiedä koska. Piti mennä jo ensi-iltaan mutta lapsenvahteihin sitte kaatu koko homma... :/

Sinkku-elämää fani ilmoittautuu. Tiistaina olen menossa katsomaan =)

On ollu hiljaiseloa palstan suhteen... Kiirettä pitää näin äitiyslomalla. Nellan kanssa kovin touhutaan ja ollaan menossa päivät. just oltiin viikko kotipuolessa käymässä ja nyt nautittu hienoista ilmoista ulkosalla. Taitaa tyttö tykätä lämpimästä ku viihtyy myös niin hyvin ulkona.

Kuinka tärkeänä pidätte tuota aurinkolasien hommaamista jo 2kk ikäiselle?
Kärsiikö vauvaa edes pitää kovin auringossa? Tätä oon pähkäilly.
Kovin om myös kuumaverinen, tämä päivä meni vaunuissa pelkän bodyn voimin ja hyvin tarkeni =)

Nyt siideri ja nukkumaan. Meillä alettu nukkumaan 8-9 h yöunia jo putkeen, helpolla pääsee =)

Aurinkoisin terkuin

Minä ja Nella tasan 8vkoa

Helouu pitkästä aikaa.. :wave:

Juu en nyt kauheena ole tänne kerennyt kirjottelemaan
, päivät menee noitten pirpanoitten kanssa touhutessa ja silleen B) Hieman on mennyt ihmetellessä tämä kesäloman eka viikko mutta eiköhän tämä tästä rupia suttaantumaan :whistle:

Täällä pohjosessa ei mitenkään lämmintä ole ollu loppuviikosta
, neiti kyllä sinnikkäästi puki eilenkin shortsit jalkaan vaikka mittari näytti vain +10. Tänään kyllä sitten ihan suosiolla laittoi verkkarit jalkaan. Nuhan poikasta näytti tytöllä olevan, että kiva kiva. Noo jospas se siitä menis ohitte.

Matiaksen pukemisessa mie onnistun suurinpiirtein aina tekemään ylilyöntejä
. Melkeimpä aina on selkä hikinen. No tänään kyllä osasin ihan oikean verran vaatetta panna pojalle, soppelin lämpönen oli. Juu ja tuolta niskastahan se lämpö mitataan :)

Tosta tapaamisesta en nyt tällä hetkellä osaa sanoa juuta enkä jaata. Olis toki kiva tavata, mutta taitaapi tuo käytäntö tulla vastaan. Täältä Rovaniemestä kun sinne Jyväskyläänkin on matkaa turkasen paljon ;) Todellakaan muutaman tunnin tapaamiselle ei voisi tulla koska yhteen suuntaan matkustamiseen menisi kokonainen päivä. Yöpymis mahdollisuus siis pitäisi olla. Ja koska tuskin yksin lähtisin pojan kanssa liikkeelle, pitäis olla tilaa missä kirmata nuilla meidän isoimmilla kauhukakaroilla :D Mutta.. mutta.. En hautaa vielä täysin ajatusta, vaan pitääpi jutskata tuon minun miehen puolikkaan kanssa näistä meijän kesäreissu suunnitelmista ja jos.. huom.. jos me suunnataan ihan sinne etelään asti niin sitten vois aatella sitä tapaamista :) Ehkäpä tuonne Powerpark:in oltais menossa ja no siitähän nyt ei jyvikseen matkaa enää pahasti ois. Parhaimmalta idealta näin niinku meidän vinkkelistä katsottuna olis toi misupain mökki ehdotus. Jos vaikka saisimma appi ukolta matkailuvaunun lainaan reissulle? Joo.. mut katotaan.. :attn:

Talokuumetta näyttää olevan liikenteessä. Meilläkin tässä nyt on hieman poltellu pari rivaria mutta saatiin kielteinen päätös lainahakemukseen. Takaaja pitäis olla ja eipä semmosta nyt oo mistä ottaa. Joten ootellaan nyt sitten se 3-4vuotta ja katotaan asiaa uudemman kerran sitten. Tavallaan kyllä harmittaa kun innostuttiin niin kovasti siitä ajatuksesta että ois oma tupa ja pikkanen maa pläntti. Mutta ei auta itkut eikä hammasten kiristelyt. Aina ei voi voittaa, ei edes joka kerta ;)

Tässä on pientä kärhämää ollu.
Mie vähän tuossa alku viikosta ukolle suutahin ku tuntu että se on suunnitellu jo koko hiivatin kesän täyteen ohjelmaa. Joka viikonlopulle on hällä jotaki menoa. Saunailtaa, synttäriä, kiihytysajoa, simerock:ia ja lisäksi vielä kalareissut viikolla työpäivien päälle. Kysyin siltä että "meinaatko tosiaan olla menossa joka vitun ikinen viikonloppu johonki?" Katto ihan ihmeissään ja sano että "no ne nyt on vaan kasaantunu ne menot samalle kuulle." Mie siihen että "no meinaatko sitten koko heinäkuun uistella ounasjoella? Että minä vissiin oon sitten yh koko hiton kesä, vai? Ja että koska se minä pääsenrentoutumaan ja nakkaamaan ne aivot narikkaan?" Yks oli edelleen ihan pihalla. Sitten vasta ku mie sanoin sille että "mitäpä jos minä olisin joka viikonloppu menossa kavereitten kanssa ryypylle ja lisäksi viikolla?" siihen se vaan sitten tuumas että "no eihän se kivalta tuntuis.." Meinas vissiin sitten hieman nuita menojansa karsia. Nyt se on kuites firman saunaillassa ja tässä nyt hieman mielenkiinnolla oottelen jotta missä kunnossa ja millon se herra kotia astelee? Kovasti kun lähtiessään sano käyvänsä vaan syömässä. No emmää nyt enää vihoissani ole hälle tästä saunaillasta mutta pisti vaan sapettaan niin riivatusti kun yks menossa koko aika johonki. Ukon kaveri on just eronnu ja viettää riehakasta sinkku elämää ja on sitten tuon tuosta pyytelemässä kupille. Rajansa kaikelle, ei sitä nyt yhtenään niitä kuppeja kilistellä.

No ens viikonloppuna sit on ne miehen 30 vee synttärit ja minäkin oon kovasti menossa. Saapa vaan nähä miten se tuo Matias sitten suostuu mummilta pullosta syömään vastiketta. Isiltä kyllä menee mutta ei esim. multa. Liekkö nuo tissit liian lähellä :LOL: No saapi isukki ens viikolla joka ilta antaa pullosta ilta maidot, yritetään ainakin :whistle:

Jahas kauhista tuli taas asiaa.. liekkö sitten minkä tasosta?

Ai niin jokos Leo on parantunut? Haleja sinne pikkuiselle :hug:

Marmeladi & Matias 12vko

p.s. ja tuossapa taisin eilen illalla viimein suostua vaimoksi.. onhan se mies ahkerasti suostutellukki minua viimeset 13 vuotta.. :heart:

Angel kiva kuulla sustakin piiitkästä aikaa =) Tota aurinkolasiasiaa vaan kommentoisin että me ollaan ostettu Linalle kans sellaset babybanzit, retromallia.
http://www.cheekymonkey.ca/BanzRetro.htm
Ja Turun Lastentarvikkeessa ne maksoi 26,90. Ei edes jaksettu lähtee ajeleen ees taas vertaileen hintoja, on toi bensakin nykyään niin kivan hintasta :kieh:

Ippu jos oikeen suurennuslasilla Annikan kasvoja katsois ni huomais ehkä sen maksaläiskän, mut näyttää mun mielestä muuten kovin huomaamattomalta.

Marmeladille onnea kosintaan suostumisesta :flower: Kuivia saa liitettyä tekstiin www.aijaa.com:n kautta aika helposti, lataat vaan koneelta sinne kuvan, sit kopioit sieltä sen osoitteen minkä liität tänne tekstiin. Kuulostipa monimutkaselta, käypä siellä sivuilla kattoos jos saisit ladattua.
Ymmärrän hyvin jos sua vituttaa miehes menemiset, just siskon kanssa juteltiin et miesten on vaan jotenki niin helppo aina vaan ilmottaa et nyt meen sinne ja tänne, ihan kuin heillä ei ois samanlaisia velvotteita lapsiaan kohtaan :kieh: Mun ei kyllä edes tee vielä mieli lähteä mihinkään eikä ois kyllä edes ton tissitakiaisen kanssa mahdollistakaan.

Mut nyt kattoon vielä vähän tv:tä ennen kun alan nukkuun...

Ninni ja Lina 10 vkoa ja 2 pvää, kai...

Hip hei hurraa! Selvisin kunnialla ekasta päivästä yksin synnytyksen jälkeen. Oli niin ihana tulla kotiin ja mennä nuuhkimaan nukkuvaa pikkuneitiä, aah. Oikein odotan, että herää tisulle pian!!! Olin siis ystäväni polttareissa kaasona ja muut jäivät vielä yöksi mökille. Me Siirin kans mennään sinne takas huomenna, vaikka matkaa on joku 70 kilsaa, mutta nopeastihan tuosta kehää pitkin kirmailee. Lypsin maitoa muutaman kerran, suunnilleen ruoka-aikoina ja nyt kotiin tullessa. Lähtiessä aamulla annoin neidille tisua. Mulla oli autojääkaappi mukana, jotta sain maidot sitten talteen. Ei oikein raaskis heittää pois. Neitillä oli mennyt ihan hyvin isin kanssa, onneksi. Saipahan isikin kokea, millaisia äidin päivät yleensä on.

Heidi ja muut tarinoijat, mie tykkään lukea pitkiä tekstejä, kun niitä itsekin huomaamattani turailen. Just yks päivä mietin, että missä Heidi luuraat!!

Talokuumetta täälläkin, mutta nää etelän hinnat hirvittää ja pieni toivo paluusta keskiseen maahan on molemmilla. Joten oleskellaan tässä nyt ihan rauhassa ja säästellään rahoja. Luultavasti kuitenkin täältä talo hommataa, ehkä vaihdetaan kuntaa. Kun totuus on, että keskisessä maassa ei ole meille vakituisia töitä, kuten täällä.

Nyt pesulle ja nukkuu, että jaksaa.

Misupai reissusta rähjääntyneenä.... Siiri nukkuu ja ikää on 3 kk 2 vkoa

isot tytöt katsoo aamupiirrettyjä, vauva on unilla ja tänä aamuna on isukin vuoro vetää sikeitä, joten mäkin ehdin hetken käymään koneella. Ollaan ulkoiltu paljon ja vietetty viikonloppua perheen kesken joten ei oo koneella kauheesti ehtiny olemaan, taitaa olla välillä ihan hyväksikin... Telmalla on päivaunettomuus taas tullut takaisin, en tiedä mikä nyt kaihertaa... Aamupäivällä yleensä nukkuu normaalisti aamu-unet pari tuntia, mut sen jälkeen vaan pieniä pätkiä, eilen heräs jopa liikkuvissa vaunuissa nostelemaan päätä 30min unien jälkeen. Jätettiin Disflatylit eilen pois ihan kokeilun vuoksi kun perjantai ja eilinen meni iltapäivän osalta huutokonsertiksi... Mielestäni ei kyllä mitään kipuitkua ole vaan sitä väsymystä, ihanku ei malttais nukkua kun on niin paljon kaikkea nähtävää. Oisko toi paljon puhuttu 3kk kriisi ajautunut sit meillekkin, uudet taidot jne. ja unen laadun muuttuminen... En tiedä, mutta raskasta, kun selvästi tarvitsisi unensa vielä! Helpotti kyllä tietää se että itse en vois mitään "paremmin" tehdä kun eilenkin jopa liikkuvissa kärryissä heräsi mitä ei oo kyllä ennen tehnyt. Oon pitäny vähän taukoa d-tipoista jos ne kipristää masua... Viime yökin meni vähän plörinäksi, heräili 1-2h välein lähes koko yön... Paukutteli kovasti, ja ähräsi. Ravattiinkos teilläkin Ippu? :) Näin muuten unta viime yönä että sä olit hehkuttanu tänne miten oot ostanu Annikalle jo ainakin 4 eriväriset Babybanzit, kun oli susta niin kivan näköisiä. :LOL: aika hauskaa. Ja siitä maksaläiskästä, mäkään en kyllä ilman suurennuslasia tuosta kuvasta edes erottais! Telmalla on selässä muutaman asteen tummempi kuin tuo, suunnilleen samankokoinen. Ja sit ihan pieni puolikuun muotoinen syntymämerkki takaraivossa.

Talokuume on kova sana tässäkin taloudessa. Pariin vuoteen ei vielä oikein asialle voi muuta tehdä kuin suunnitella tontin paikkaa ja talomallia, kun mulla ei sitä ammattia vielä ole, eikä vakituisia tuloja. Mut ollaankin puhuttu miehen kanssa et ei me sitä taloa millään tarjottimella halutakkaan, vaan itse ansaita sitten kun on mahdollisuus. Mies haluis ehdottomasti järvenrantatontin, mulle se vesi ei oo niin must, kun pelkään vähän vettä (oisin myös varmaan ainakin aluks ihan hermoheikkona ettei lapsista kukaan huku sinne). Ite haluaisin sen verran sitä pinta-alaa et sit ois koiralle tilaa juosta, kun koirakuume on mulla aivan hirmuinen! Tänne kaupunkiasuntoon ei sitä koiraa oteta, kun saksanpaimenkoira olis haaveissa. Ollaan vähän kateltu noita avaimet käteen-paketteja kun tuntuu kaikista parhaimmalta meille, Älvsbyhusetilla oli tosi ihania taloja, yks tuttava hankki sieltä tommosen paketin (talo 121m2+isohko tontti), se on pauttiarallaa 40km Jyväskylästä, niin hela hoito oli alle 170 000 ?. Siihen sisälty vielä kaikki ne sähkön vetämiset ynnä muut.

Marmeladille onnittelut täältäkin! Mäkin sain lupausrenkulani tuossa joulukuussa, oli se vaan niin ihanaa... :heart: Koskas teillä häitä tanssitaan? Me ollaan ajateltu kesää 2010 alustavasti. Pitää keräillä ensin vähän budjettia...

Ninni, meil on kanssa tissitakiainen... Oon lähössä leffaan kattomaan sen Sinkkuelämää keskiviikkona, vähän jänskättää miten ne täällä isin kanssa pärjää. Neiti on kyl huolinu pullon aikasemmin pari kertaa, mut mun paikalla ollessa nosti hirveen metakan. 18.6 ollaan sit lähdössä juhlistamaan mun ja Tuomon yhteissynttäreitä, ja Telma menee mummille ekaa kertaa yöksi hoitoon, ihan luottavaisin mielin kyllä jätän hänet sinne kun on alan ammattilainen jos niin vois sanoa. Et jos joku saa Telman pullosta syömään niin se on kyllä mun anoppi :)

Nyt pitää mennä laittaa pyykkejä kuivumaan ja jospa toi ukkokultakin tuolta kohta heräilis...
Aurinkoista päivää maalismammoille ja muksuille!

t. mama-L & Telma 2½kk ja rapiat

Yhteistyössä