terveisiä kesälomareissulta =) Kivaa oli! Kaikki meni yllättävän hyvin. Meillä ei ollut Juliukselle vaunuja mukana ollenkaan. Niskat on tulessa, kun tollasta noin 9 kg pulleroa kantoliinassa monta päivää kannoin. Hyvin onneksi viihtyi siellä niin nukkuen kuin hereilläkin. Jos meinasi suuttua tutti pelasti tilanteen. Mies onkin saanut hieroa mun niskoja nyt kokoajan. kaukolo meillä oli mukana, että ravintoloissa sain syödä rauhassa ja junamatkan kotiin myös siellä oleili, muuten ei sitä tarvittu. Kerran oli kauhea sademyrsky kiusana Muumimaailmassa, mutta ei onneksi kestänyt kovin kauaa. Turun Zarasta (täällä ei oo ollenkaan) tein lapsille vaatelöytöjä ja tietenkin Tukholmasta myös. Juliukselle sai ostaa jo 80 cm vaatteita, kun monet syksyksi hankitut 74 cm on käytössä jo nyt B) Olin kyllä ajatellut, että syksyllä vasta olis hyvät. Tyttö käytti 74/80 cm vuoden iässä. En oo olenkaan osannut varautua tälläiseen jättiläisvauvaan
Yksi syy miksei meillä vaunuja ollut mukana, on se ettei Julius niistä kovin tykkää. Varsinkin kun nyt on ollut sateista ja unet on nukkunut pääosin sängyssään. Omassa sängyssä nukkuu tosi hyvin, mutta vaunuissa ei todellakaan. Omaan sänkyyn nukahtaa itsekseen ilman tuttia. Sitten kun herää noin tunnin päästä, vien tutin ja unet yleensä jatkuu vielä toisen tunnin. Vaunuissa on välillä yhtä huutoo. Hyvin sinnekin nukahtaa, mutta tunnin jälkeen kuuluu äänimerkkejä. Toisinaan tutti auttaa. Hereillä viihtyy vaunuissa jonkin aikaa, mutta ei tosiaan koko päivää niinkuin matkalla olis pitänyt siellä paljon olla. Kantoliinasta siis onneksi tykkää! Oudolta se kuitenkin tuntuu, kun kaksi edellistä ei nukkunut koskaan päiväuniaan sängyissään, aina piti olla vaunut kehissä. Pakkasella nukkui sisällä vaunuissa. Tämä ei taas niistä tykkää ollenkaan. Nyt varsinkaan, kun ei niitä hetkeen olla käytetty :/ Tuli taas todistettua sekin aamuisella puistokäynnillä. Tutin kanssa onneksi viihtyi, kun laskin kuomunkin niin näki hyvin.
mama-L, voisko se Rotateq saada Telman yöunia levottomaksi? Tai olla yksi syy siihen..koska toisen annoksen on saanut?
Meillä Julius herätti 6x yhtenä yönä tasan viikon päästä siitä kun oli saanut rokotteen toisen annoksen. Sitä ennen nukkui koko yön tai heräs vaan kerran aamuyöstä syömään. On meilläkin yösyömiset lisääntynyt. Pari viikkoa on herännyt kaksi kertaa syömään, välillä jopa kolme. Totuin niin helppoihin öihin niin väsyttäähän nyt aina välillä. Noiden kahden kanssa on kuitenkin noustava jo puoli kasin aikaan. Normaalia tän ikäisellä minusta kuitenkin on, että syömään herätään. Ei nyt kymmentä kertaa tai jotain sinne päin. Julius syö päivisin paljon harvemmin kuin ennen. Siksi varmaan öisinkin tankkaa. Ennen yöuniakin syö niin vähän aikaa.
Telman syöminen kuulosti aivan samalta kuin tääläkin. Rintaraivareilta selvitään, kun tissiä ei tarjota liian usein =) Jos vaan väärään aikaan yrittää antaa niin kyllä kuullaan ja varsinkin jos oon sillon syöttämässä vielä istualtaan!
Piristys :hug: sinnepäin isot kasat :wave:
Voima :hug:
Ipulle myös! Toivottavasti lääkkeet pian auttaa ja elämä alkaa taas maistumaan ihan toiseen malliin! Älä mihinkään katoa, sun kuulumisia on kiva lukea =) Tänne voi hyvin kertoa myös ne huonot kuulumiset. Se auttaa itseään ja varmasti löytyy vertaustukea ja kannustusta. Mä ainakin jaksan lukea niitä synkempiäkin ajatuksia. Niitä on välillä kaikilta.
Heidi85 kyseli ikäeroista. Meillä on ensimmäisellä ja toisella ikäeroa 2v1kk ja toisen ja Juliuksen välissä 2v4kk. Me ollaan tykätty niistä. Ei liian pienet eikä liian pitkät. Mulla on myös
vauvakuumetta. Sellaista, etten vielä haluaisi, mutta kuitenkin suunnilleen samalla ikäerolla kuin aikaisemmat. Mies ei vaan oo mukana koko jutussa :/ On tyytyväinen näihin kolmeen. Välillä puhuu sinnepäin, että vielä voiskin haluta yhden, mutta yleensä siis ei tosiaankaan. Hirvee tunne kuitenkin mulla, kun yhtä vielä haluisin yrittää. En mä osaa kuvitella, että Julius on nyt viimeinen meidän vauva.
Kuinka hyvin teidän vauvat viihtyy lattialla? Pidättekö pelkällä lattialla tai matolla vai jonkun peiton päällä? Meillä ollaan vauvan leikkipeiton päällä, sellasen missä on kaikenlaista katseltavaa/kosketeltavaa. Ei se vielä niin kiinnnosta. Masullaan Julius viihtyy hyvin ja tosi pitkään, mutta selällään ei enää kovin kauaa itsekseen. Ennen katseli siinä helposti 45 min. Nyt alkaa kuulumaan melkein heti ähinää. Sitten viihtyy vaikka kuinka kauan, jos on seuraa ja leikkikaveri. Jumppamaton alle meidän pikkumies nukahtaa alta aika yksikön
Julius on kääntynyt kaksi kertaa itse masulleen. Sen jälkeen ei ollenkaan.. Onkohan päässyt vaan vahingossa. Täällä tartutaan hyvin ja lelua suuhun laitetaan. Ei kuitenkaan osaa vaihtaa lelua kädestä toiseen. On sitäkin tehnyt, mutta minusta ihan sattumalta vaan. Kyllä tarttumisessa täälläkin harjoitellaan, ei se vielä täydellistä oo. Ymmärrän kyllä, että
Ippu on huolissaan Annikasta, kun keskonen on. Mutta älä liikaa murehdi, kyllä nää sitten oppii kaikki temput kun sen aika on. Mun vauva saa ainakin pysyä pitkään vauvana. Vertailu on ihan ällöä ja turhaa.
mama-L, Juliuksella on myös kyljessä maksaläiskä. Lääkäri-neuvolassa siitä joskus kysyin. Ei siitä mitään sanottu meillekään. Julius on muutenkin tosi valkoinen iholtaan niin aina saa esim. erityisen hyvin auringolta suojata.
Ei oo täälläkään mihinkään päästy. Täysimetyksellä mennään. Pulloo en oo koskaan edes koittanutkaan. Voi kyllä että onnistuis, kun tuttia välillä syö. Sen taidon siis osaa. En mä oo vielä edes hirveesti halunnu mihinkään lähtee. Välillä terassit kyllä kiinnostais kieltämättä.. Eiköhän sitä omaa aikaa taas joskus edes vähän löydy!
Mä voisin kanssa lähtee matkan jäljiltä peseen pyykkivuorta. Kaikki lapset on päiväunilla. Reissun jälkeen on väsyneitä koko kolmen kopla
Äiti mukaan lukien!
Luen toisella kerralla muiden jutut paremmin!
Jade ja sängyssään tuhiseva Julius noin vkoa vajaa 4kk :heart: