sielläpä tuo viikko vierähti nopiaan, ja ihme kyllä en nettiä ehtiny kaivatakkaan. Onneks siel on vanha telkkarinrähjä kuitenki nii näky Serranot aamuisin ja vähän oli sivilisaation tuntua. Mutta ihanaa oli kyllä sukulaisia nähdä ja maalla se vaan aina sielu lepää. Sylittäjiä ja nukuttajia riitti ja me saatiin saunoa joka ilta ihan rauhassa. Säät ei oikein suosineet - melkein joka päivä satoi mut oli niitä sitten pari aurinkoispainotteistakin päivää että pääsin kalastamaan (se on mun jokakesäinen intohimo, siis perinteisesti mato-ongella, mikään ei oo sen voittanutta kesähommaa.

) Päätettiin ajaa taas yötä vasten, menomatkalla Telma söi kerran ja jatkoi uniaan, takastulomatkalla nukkui yhtä soittoa koko 4½h ajomatkan! arvatkaa oltiinko äimänä.
Muutenkin on yöunet palanneet taas meidän perheeseen! *kopkop* 2-3 herätyksellä mennään, mutta ei haittaa yhtään, ihan mahtavaa. Äiti on aivan ku uus ihminen, samoin Telma. Päiväunista on kyllä verottanut sit taas noin hyvät yöunet, nyt on alkanu ottaa semmosia 45min unia 4x päivässä. Joskus saattaa aamu-unilla parikin tuntia kiskasta. Tänään iltapäivällä yllätti ja nukku 1½ tuntia kun oli ensin karjunut yhtä soittoa koko aamupäivän. Taitaa vähän matkaväsymys painaa pientä... Meidän pieni aurinkoinen oli niin äkäsenä, oltiin ihan ihmeissään ku ei oo koskaan tolla lailla hernettä nenään vetässyt. Nyt sit nukahtikin jo 19.30 eikä herännytkään enää syömään... Saas nähä jäikö jo yöunille. Toivottavasti ei herää aamulla pirtsakkana kuudelta. Mies kyllä lupasi herätä huomenna Telman kanssa, mamma saa koisata. <3
enne, halauksia sinne ja pikku-Leolle hurjasti jaksamisia! kurjaa että piti tuollainenkin sattua kun astmasta jo teidän perheessä kärsitään. En osaa edes kuvitella miten peloissani olisin jos omalle kohdalle osuisi, olet kyllä rohkea äiti!
Naiseus/äitiys, hmm tämä pisti oikein miettimään... Oon periaatteessa ihan samaa mieltä siitä että monet naiset antaa itselleen luvan "repsahtaa" kun ovat päässeet avioliiton auvoiseen satamaan / lisääntyneet. Mutta niin tekevät kyllä miehetkin! Onhan lihominen muutenkin parisuhteessa olijoille tyypillisempää kuin sinkuille. Ehkä sitä ajattelee ettei niin tarvitse enää panostaa - rakastaahan tuo minua hieman muhkumpanakin. Nyt täytyy kyllä myöntää että tässä vaiheessa kun olen ollut 4kk äiti niin äitiys tyrmää kyllä naiseuden 6-0. Kyllä se naiseuskin sieltä varmaan nostaa vielä päätään, mut nyt on kyllä semmoset hormonimyräkät ja huoli vauvasta kun se ei syö tai nuku tai muuta vastaavaa päällä että joku meikkaus tai shoppailu on yks paskan pyrähdys. Onneksi tuo minun murmelini rakastaa siitä huolimatta että täällä möllöttäisin kotona verkkareissa naama turvoksissa niin epänaisellisena kuin olla ja voi, ominaistuoksunikin taitaa olla mehevä käynyt maito-oksennus Hugo Bossin sijaan. Tietysti välillä on ihanaa oikein itteensä hemmotella, laittautua ja lähteä kääntymään kaupungilla mutta äitihommat on nyt ihan ykkösiä. Tosta
pyöreydestä en oikein osaa sanoa, kun mulla lähti kilot 2vk päästä synnytyksestä tehokkaalla imetyksellä, ja omaan aika hyvän aineenvaihdunnan niin että en mä oikeastaan liho vaan oon painanu samat 48 kg varmaan 6 vuotta.

Vaikka herkkuja syödään kyllä täälläkin!! ja älyttömästi. Namien lisäksi maistuu mäkkäri ehkä hippasen liian usein...
Misupai, onpas erikoista, kun meidän tissitakiainen taas on ottanut jo muutamana päivänä maissivelliä pullosta iltasella. 2 x 20ml eli ei nyt oikein suuria määriä, mutta ei olla pakotettu yhtään ettei rupeais protestoimaan, vaan saa lupsutella niin kauan kuin huvittaa. Lypsymaitoa söi myös paljon mieluummin kuin sitä velliä. Taidan alkaa tarjota kerran parissa viikossa sitä pulloa ihan huvikseni ettei unohtuis... Nyt kun maito riittää ihan hyvin taas yöuniakin vasten, niin ei olla soseiltukaan... Eikös teidänkin Siiri lähentele jo 5 kuukautta?
Taidan siirtyä odottelemaan miestä ja tuplajuustoateriaa. :ashamed: Ja sitten ruvetaan viettämään leffailtaa. Ihanaa olla kotona!
t. mama-L :heart: Telma,
4kk 1pv ! (missä vaiheessa se kasvoi...)