MAALISVAUVAT 2008 *Kesä- ja heinäkuussa -08*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ippu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Heidille: :hug:

autog:meillä on tällä hetkellä opel zafira,mutta etitään isompaa kun rupee jo käymään pieneksi.

Meillä Juho tykkää kovasti tanssimisesta,hän ihan villiintyy jos joku tanssittaa häntä tai joku tanssii hänen edessään niin nauru ja kiljahtelu on silloin tosi kovaa:)

Kädet on myös löytynyt,niitä imeskellään ja tutkitaan ja jutellaan myös käsilleen,ja leluihin tarttuu ja siirtää niitä kädestä toiseen ja suuhunkin vie.

Eilen käytiin ostamassa Juholle vaatteita,ja mukaan tarttui ihana snoopy takki+housut,gun´s´ roses body ja hieno norsu kuvioinen t-paita ja sukkia myös.

Huomenna on myös mulla ja meijän vanhimmalla tytöllä nimipäivä ja tänää tein sen kunniax fazerin sinisestä suklaa kakun ja oli jo aivan pakko maistaa että tuliko hyvää ja hyvää tuli,NAM :p

Iltaa...

Täällä myös aloitettu "laihduttaminen" tai siis herkkujen jättäminen kokonaan pois. Hedelmillä ja marjoilla korvaan, liikuntaa lisätty jokapäiväiseen toimintaan ja katotaan lähteekö läski liikkumaan. Oikein tuossa alkoi päästä ottamaan, kun kuvissakin niin löllöltä näyttää =(
Jade, saanko sinusta josko muistakin tsemppari kavereita =)

Bellona, eikai sitä mikään laki määrää et millä ne kiinteät aloittaa täytyy. Minä en kuitenkaan päärynää syöttäisi ensialkuun, koska kaikkihan nyt "makeasta" tykkää. Paljon vaikeampi sen jälkeen yrittää syöttää, esim. porkkanaa, kukkakaalta jne ku tietty se päärynä ja muut hedelmä soseet maistuu paremmalle. Toisex mun mielestä nuo hedelmäsoseet ei ole ruokaa, vaan välipaloja. Tämä on ainostaan mun mielipiteeni.. kun meillä aikanaan (tarkoitus olis kyl imettää lähemmäs tuota 6kk jos vaan paino nousee normaalisti) on tarkoitus aloittaa nuo kiinteät niin meinaan ottaa perus peruna-porkkana-kaalit jne.. linjan. hedelmäsoseet sitten pikkuhiljaa pieninä maisteltavina. Toivottavaa olis myös et ku tulee puuron aika, ni ei tarvis ruveta sotkiin mitään "herkkuja" houkuttimia joukkooon vaan menis sellaisenaan. Katsotaan onko paremmin sanottu ku tehty =)

Täällä Nella jutustelee ihan hirvittävästi kokoajan ja ihan kuin hän höpöttäisi minulle omaa kieltään kun juttelen sille. Meillä yritetään kovin kääntyä selältä mahalleen, mutta sen verran on vielä kädet kyljissä edessä ettei onnistu.
Flunssastakin selvittiin loppupeleis ihan pienellä nuhalla/yskällä. Ja meidän pelastus oli tuo apteekissa myytävä NenäFriida. Ihan huippu kapistus ja nätisti sai imettyy kaikki rään pois, eikä tyttö edes yhtää vastustellu!

Viikko vielä Turun maisemia ja sitte kotikonnuille Kokkolaan, ihan hirveästi jo odottaa et pääsee mökille oleilemaan.

Heidille, lämmin halaus ja jaksamisia. Niin ikävällä tavalla voi elämä meitä joskus kuljettaa =(

Uusi viikko, uudet kujeet huomenna. nyt hyvää yötä!

minä ja nella 3kk 6pvää

Mihin tämä kesä oikein hupenee, vaikkei oo ees alkanutkaan? :o

Voi Heidi :'( :hug: .

Olihan viikonloppu, huhhuh! Perjantaina pidettiin miehen kanssa leffailta kotona ja katottiin sylikkäin romanttista hömppää, oonkin semmosta kaivannut.
Lauantaina olin heti aamusta töissä muutaman tunnin, ihmepoika oli ollut kiljukaulatuulella. (kuten harmillisen usein viime aikoina, mikähän mahtaa mättää?)

Illalla sitten ennen vikaa syöttöä lähdin parhaiden kavereiden kanssa juhlimaan taannoisia omia ja ystävän synttäreitä. Oli kyllä ihanaa tälläytyä kuten ennen vanhaan ja käkättää naisten juttuja. Tunnelma jotenkin lässähti baarissa, mutta niinhän se menee usein.
Ilta oli kyllä oikein virkistävä, mutta kaikkine lypsämisineen sen verran työläs, että en kyllä lähde ihan heti uudestaan.
Kotona en voinut tietenkään aamuyöstä vielä imettää, niin jouduin antamaan pulloa ja siitähän sitten seurasi sellanen konsertti, että varmaan kyllä kuului ylimpään kerrokseen saakka. Onneksi isoveli ei herännyt ja siirsin pullottelun suosiolla unisella ja vastahakoiselle miehelle.

Eilen oltiin anoppilassa grillaamassa, nam. Paitsi, että tuli syötyä liikaa, taas. Mäkin kavahdin lauantaina otettuja valokuvia, varsinkin löllökäsiä, yöökkk! Nyt lähtee ryhtiliike, eli angel, sait kaverin.

Ihmepoika on Ninnin Linan tavoin kääntyillyt nyt muutaman viikon ja tällä viikolla oikein kunnolla. Ja yrittää hirmuisesti myös eteenpäin, vaikka päätyykin lopulta väsähtäessään peruutusvaihteelle.
En muuten muista, että olisin jäänyt esikoista tuijottelemaan niin pitkiksi ajoiksi, tuntui, että on koko ajan kiire jonnekin.
Tätä toista sen sijaan katselen ja ihmettelen piitkiä toveja, varmaan kun tää on tod.näk. meidän vika vaavi. Vaikka niin piti sen ekankin olla, hehee.

Jeps, nyt kahvia tänne ja heti, heipat! -vaemo ja ihmepoika 4 kk

angel08 tuossa on tietysti järkeä ettei pitäisi ihan herkuilla aloittaa... Mutta jos haluaisi antaa vihanneksia niin pitäisi varmaan itse alkaa soseuttaa kun kaupassa ei ole tarjolla kuin perunaa ja porkkanaa ja kukkakaalia (ja sitä en halua antaa ilmavaivojen takia kun niitä on nytkin vähintään tarpeeksi). Ja sitten otin vain kaupasta mahdollisimman neutraalin väristä sosetta kun niitä porkkanaa jne. voi olla vaikea saada vaatteista pois... ja näin aloitettiin sillä päärynällä.

Peukun imemisestä sen verran että kyllä, meillä sitä imetään... Eikä ole mun mielestä ollut huono juttu ollenkaan, kun tuttia ei syödä. Tietty se peukusta vieroittaminen voi olla vaikeaa mutta nyt ainakin olen ihan tyytyväinen kun ei tarvitse öisin olla laittamassa tuttia suuhun kun peukku menee sinne itsestään ja sitten taas nukutaan tyytyväisenä... Ei ole meidän tyttö ollut muutenkaan mikään kova mitään imemään, tissikin kelpaa vain nälkäisenä ja sen imeminenkin meinaa loppua heti kun on saanut vähän vatsan täytettä, joten eiköhän siitä peukustakin päästä eroon.

Pikkuvaemo mustakin tuntuu että kesä loppuu justiin eikä ole edes oikein alkuun päässyt... johtuu kai siitä, ettei tänä vuonna olla päästy minnekään ulkomaanmatkalle tai muuten ihan kunnolla irrottautumaan näistä arkirutiineista (mitenköhän se edes vauvan kanssa olisi mahdollista :whistle: )

Nyt vahtimaan meidän mönkijää (joka siis päätti alkaa harjoitella ryömimistä heti kääntymisen jälkeen)... kuuluu jo vähän ärtyneen oloisia kutsuhuutoja...

Bellona ja Aava pian 4 kk

Pikaseen koneella käymässä=) Juliuksen vein just ekoille unille. Lupasin mennä leikkiin isompien kanssa hetkeksi. Jokin leirileikki on menossa, että sinne sitten vaan :wave: Lounastakin pitäis alkaa kohta tekeen. Täällä sataa taas :kieh: Ulos ei oo asiaa ei!

Angel ja pikkuvaemo saa kyllä täältä osallistujan löllyvästä mahasta ja käsivarsista eroon glubiin;)

Bellona, näkisin mäkin peukun imemisen positiivisena. Se on mulle kauhun paikka, jota en kyllä halua! Sormia, nyrkkiä jne. saa imeä ja lussata vaikka koko päivän, mutta ei, ei peukkua :/ Inhottaavaa vahtimista. Välillä aina tarkistan, ettei vaan peukulla itseään nukuta. Kivaa, kun äsken kelpasi oma hiiri-unirätti.

Mä en oo vielä käynyt ilman vauvaa missään. Täysimetyksellä mennään. Se rajoittaa, kun en mä mitään pumppailua sitten halua. Pulloa en oo edes koittanutkaan, niin en edes tiedä osaisko toinen siitä ottaakaan. Kavereiden kanssa oon kyllä aloittanut jo suunnitelmat. Eli kyllä se munkin vuoro vielä tulee. Pikku hiljaa olis kyllä hauskaa päästä arjesta irrottautumaan.

Leiriin kohta siirtyvä Jade (Kävin kurkkaamassa ja lasten huone on ihan hujan hajan)

Täälläkin yhden väsyneeen vauvelin mami. Pikkuneiti jaksoi olla hereillä vain tunnin tässä aamulla ja simahti takaisin. Ja on ollut joskus aiemminkin, varmaan kasvua tietää. Viime viikolla söi välillä huonommin, ei huolinut tisua normaaliin aikaan, kuten kotona. Piti väsyttää viimeiseen asti ja sitten söi isolla imulla. Mutta voihan tuo tunnin aikaerokin vaikuttaa aikansa, ennenkuin ollaan omassa rytmissä takasin. Neiti vaan on sellainen kellotyttö, että asiat tapahtuu kellon mukaan... itse olen kuulemma ollut ihan samanlainen.

Nyt on paljon puhuttu tästä mahaihanuudesta, oon toki tsempparina kerhossa hävittämässä omiani ja kannustamassa muita!!! Kuinkakohan paljon uskaltaa treenailla, ettei maidon tulo lakkaa??? Oon tehny vatsoja+käsiä pari kertaa viikossa ja joka päivä vähintään yhden lenkin. Juosta en on oo vielä uskaltanut just sen maidontuotannon takia. Äidin yhdeltä kamulta loppui maito, kun rupes alle 6 kk synnytyksestä treenaamaan juoksua... Reissussa huomasin, että vaikka muuten kunto on aika ok, niin hapenottokyky oli ihan nollassa, kun tarvottiin yli 1 km korkeudessa. Ennen ei oo tuntunut, mutta menin vuorella ihan hyytelöksi, varsinkin lantio ja henkitorvi!!! Sanoinkin mäellä, että jos en saa omaa kroppaa takasin, niin en kyllä halua yhtään vauvaa enää...

No, nyt mentävä, kun miehen kamu tulee illalla yöksi ja huomenna pitäsi lähteä anoppilaan.

Misupai

Hei!

Mahtuuko maaliskuisiin mukaan vielä yksi?

Meidän tyttö syntyi 15.3., strategiset mitat 3860 grammaa ja 53 senttiä. Nyt ikää on 4 kuukautta ja rapiat ja mitat 8080 grammaa ja 66 senttiä. Meillä on siis iso pieni tyttö! :D

Olen kirjoitellut tuolla lapsettomuushoidoista plussanneissa mutta olisi kiva vaihtaa mielipiteitä isommassakin joukossa. Kirjoittelin aluksi maaliskuisten odotuspinossa mutta sitten se jäi.

Jiksu ja Elli-neiti 4kk

Kiitos kaikille! :hug: =)

Jospa tämä tästä ajan kanssa helpottaa. Tänään on jo parempi, en oo itkeny niinkun koko ajan eilen, mutta masentaa, päähän koskee ja kauhea väsymys painaa.

Olen koittanut ajatella asian just sillei et luonto korjaa, että tämä ei ollut valmis tähän maailmaan :(

Parille kaverille on käynyt kans et keskenmenon saivat ensimmäisen ja toisen lapsen välissä.
Toisella on la lokakuun alussa ja toisen kans meillä ois ollu 5 päivää eroa lasketuissa ajoissa.
Toivottavasti hänellä tällä kertaa pysyy pikkuinen mukana :heart:

Nyt pitää vaan koittaa toipua tästä yms ennen kun voin edes miettiä yrittämistä.
Eilen juttelin tämän kaverin kans jolla la lokakuussa, se sanoi että mahdollisimman nopeasti vaan takaisin arkeen kiinni, että pahalta se varmasti tuntuu mutta elämän on jatkuttava.
Näinhän se on. Se sanoi että sillä oli helpottanu oloa tosi paljon kun oli ensimmäinen lapsi piristämässä.

Onneksi meilläkin on Mikael, auttaa jaksamaan ja saa mielen pirteämmäksi :heart:

Joskus jos uudelleen raskaaksi tulen niin varmasti on kauhea pelko koko ajan sitten että käykö taas näin :(

Jazzit Porissa meni hyvin, keli oli vaan "hieman"kostea, mutta ei se hidastanutr menoa! Se tosin hidasti, että me jotenkin valmistaudut.huonosti sinne kirjurinluodolle lähtöön ja sinne kun ei päässyt kun kerran lipulla sisään ja käteiset rahat jäi nostamatta niin kuivin suin saitiin sitten olla aikasten monta tuntia :kieh: Mulla oli taskun pohjalla 2e kolikko ja vedettiin pitkää tikkua miehen kanssa kumpi juo kahvin ja kumpi tyytyy katselemaan(juodaan kahvit eri tavalla höystettynä joten ei voitu jakaakaan oikeen ja kuppi oli pieni!!!), minä sain tämän osan näytelmästä! Oli meillä kivaakin kun Veetille laitettiin kuulosuojaimet niin oli ihan "astronautin"näköinen ja kyllä saatiin hyvät naurut! Joku muukin huomasi tämän hauskuuden ja Veeti pääsi jonkun lehden sivuille(en mölyssä kuullu minkä) ;) Oltiin sitten Raumalla yö ja empäs ole ennen käynytkään, mutta tykästyin oitis tähän persoonalliseen pikku kaupunkiin! Käytiin vielä Tammisaaressa kotimatkalla kysymässä mökkiä leirintäalueelta tälle vkolle, mutta eipä ollut vapaana.Lähdemme keskiviikkona sitten Ruissalon leirintäalueelle ja ollaan lauantaihin asti.Katsoin just, että ainakin Turkuun olis luvassa ke-pe varsin lämmintä säätä luvassa, joten aikansa voi saada jopa kulumaan =) Miehellä on tämä vko lomaa ja jotain happeningiä piti keksiä koko perheelle |O

Saattelin vanhimman pojan tänään lentokentälle kun lähti sinne fudis matkalle viikoksi Tanskaan ja ihan tuli tippa linssiin kun en päässyt mukaan ja koska huolettaa miten poika pärjää mutta kait se pärjää :ashamed: On ollu matkalla jo n.3h eikä ole vielä kertaakaan soittanut, että passit ja rahat lienee vielä tallessa, hope so :o

Heidille ehkä se elimistö ei sitten ollut vielä valmis tähän uuteen koitokseen, mutta tulee vielä uusia mahdollisuuksia! Kun sain ensim.keskenmenon, ajattelin etten uskalla enää yrittää uutta raskautta ja vierähtikin 5v ennen seuraavia 4 keskenmenoa, mutta sitten onnisti ja lopputulos on täällä tämä äidin silmäterä Veeti :) Keskenmenot oli tosi rankkoja, etenkin kun mulla jokaisessa raskaudessa oli jo sikiö ja sydänäänet näkyvissä ultrassa, mutta jokainen meni sitten kesken viikkojen 9-12 välillä!!!!

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!

bellona:

me on kans annettu päärynää kolmena päivänä :) ekana päivänä sai myös luumua kun isukki innostui niin kovin :laugh: irvisteli ekana päivänä ja tokanakin vielä mutta eilen päärynä meni niin että suukin jo aukesi kun lusikka lähestyi :D oltiin mökillä ja nyt kotiuduttua meillä on pakkasessa valmiiksi tehtyä bataattisosetta ja sitä annetaan nyt sit varmaan tänään.

Ruoaksi ei vielä noita määriä voi laskeakaan, välipaloina/kokeiluina ennemminkin.

Puuroista:
Välillä miettinyt että ei tuu meillä tollasta kun oon katsonut "puuro"lautasia missä on yli puolet hedelmäsosetta. Mutta toisaalta en mä itsekään syö puuroa ilman mitään lisukkeita joten maistuu se varmaan vauvallekin paremmin jos jotain on seassa :)

Tosin ne valmiit sokeripuurot on sitten erikseen, niihin nyt ei mitään tarvi lisäillä.

muoks:
tässä kun lukasin uudestaan tekstin niin onpa muuten sana PUURO hölmönkuulloinen. Mä taidan olla todella väsynyt reissusta, ja vieläkin kipeänä niin aivot vaatii jotain tällästä yksinkertaista viihdykettä :laugh:

Kauhia ku on juttua taas tullu, huomaa että porukka tainnu kotiutua reissuista. :)

Heidille ihan ensimmäisenä voima halaukset menetyksestä.. yhdyn ipun sanoihin että se oli luonnon tapa toimia.. ja ite et mitenkään näin varhaisessa vaiheessa voi omalla toiminnalla vaikuttaa tai jättää vaikuttamatta.. niin vain tapahtui.. Se on kyllä kamala tunne.. tiedän sen oma kohtasesti kokeneena.. mutta kyllä siitä selviää.. usko pois.. :hug:

Rhea.. toi teidän autohan kuulostaa ihan siltä mitä meidän niin monet auton on olleet ja taas on tuohon cherryyn tiensä löytänyt koko takalunkan kokoinen subbari.. jotenka hyvin tiedän mitä se on :laugh: Meillä vaan kyllä kaikki ollaan jonkin sortin hifistejä niin sanotusti, esikoinen tottu nukkumaan aina basson jytkeessä ja sitten kun vahvari meni rikki ei poika millään saanu unta vaan itki kun ei musiikki soinut :laugh: Mondeoon on ollu miehellä suunnitteilla lisäsarjaa sun muuta, saapa nähä koska ne sieltä sitten löydän ;) Eipä silti mie kyllä tykkään kuunnella musiikkia, en tosin enää siihen malliin että auton pellit rämisee ja korvakäytävät rutisee :laugh:

Uusiakin on tänne taas ilmaantunut, tervetuloa minunkin puolesta! Kiva saada uutta verta tähän sekametelisoppaan! :D

Jäi taas visiitti lyhyeksi. Pieni mies kutsuu :wave:

Marmeladi*pikasesti* ja Matias 4kk*luomut vaipassa*

Moi

Mä selasin taas vaan pikapikaa läpi kaiken. Leo sai ne varjoainetulosten tulokset ja KYLLÄ Leolla on sitä virtsan takaisinvirtausta. Nyt alkoi puolenvuoden estolääkitys, antibiotti iltaisin. Nyt on sit molemmilla pojilla jatkuva lääkitys (isommalla astma). Vähän kesti sulatella tuota, enkä tiedä olenko vieläkään ihan sisäistänyt asiaa, mutta kyllä se tästä. Ei ole kumminkaan mitään vakavia juttuja, tai siis ei you know. Selvitään.

Leo on alkanut nyt maistaa ruusunmarjaa ja vadelmaa, (aiemmin peruna,porkkana ja omena) ja hyvin maistuu,. niin ja EKAT HAMPAAT puhkesivat viikonloppuna (kaksi alas!!!)!!

enne ja Leo 4kk vähän päälle.

Tervetuloa uusille! Jiksun muistankin tuolta lapsettomuuspuolelta... Itse kävin siellä aikoinaan taustailemassa..

tutteli78: Meillä on kanssa amalle hommattuna kuulosuijaimet, mutta vielä ei ole ollut käyttöä. Antoiko Veeti niitä pitää itsellään?

mamacita: Väsynyttä juttua! puuro :laugh:

enne: voi harmi kun Leolle tuollainen vaiva löytyi :( tsemppiä!

riksu+ ama (tänään joku ihme nukkumispäivä, nukkuu varmaan neljänsiä päikkäreitä..)

Täällä onkin moni vauveli saanut jo kiinteitä. Meillä on tänään jo syöty lounaaksi perunaa 2-3 teelusikkaa. Oon antanut sitä Semperin perunamuussia, koska ei oo perunoita kaapissa. Toisena makuna on annettu persikkaa, mikä uppoaa myös hyvin. Oon antanut persikan iltapalalla maitojen välissä.

Neiti teki sitten stopin pullosyöntiin. Tyhjensin pakastinta vanhaksi menevistä maidoista ja annoin päikkäreiden jälkeen, niin eipä uponnut! Jo viime viikolla vaan leikitteli pullolla, kun annoin tuoretta lypsymaitoa. Kai sitä pitää sitten opetella juomaan nokkamukista, kunhan se aika tulee. Voihan tää olla vaan joku vaihe.

Voi pikkusta Leoa! Onneksi ei kuitenkaan ollut sen vakavampaa. Vai kuinka vakavaa tuo takaisinvirtaus sitten on? On niin inhottavaa, kun pienellä lapsella tai vauvalla on jokin jatkuvaa lääkitystä vaativa sairaus. Sellaiset pitäisi kieltää, ne sairaudet nimittäin. Ennelle jaksamista, selviätte varmasti kunnialla!! Ja onnea Leolle hampaista, oikein kaksi kerralla!!

Puuro, todellakin yksi suomen kielen ihmeellisistä sanoista. Jos rupee maistelemaan sanoja suussa, ne kuulostaa tosi idiooteilta. Puuro kuuluu niihin...

Nyt vaipanvaihtoon ja nurmikon leikkuuseen (huoltoyhtiö tosin leikkaa keskeltä meidän pihan ja ite leikataan trimmerillä reunat).

Misupai

voi että :hug: .
Mutta tosi hyvä, että nyt tiedätte tilanteen ja saitte lääkityksen. Pissatulehdukset ei tosiaan ole leikin asia.
Meillä on perjanaina Lastenklinikalla isommalla pojalla kontrolli, jännittää jo nyt tosi paljon. Mulla on hiukan pahat aavistukset...

enne, :hug: !!
Jaksatko kertoa, mitä tuo takaisinvirtaus siis tarkoittaa..? Millaisia oireita se aiheuttaa..?
Hyvä että vaiva selvisi, mutta toisaalta kurjaa, kuten Misupaikin sanoi, että pienellä vauvalla täytyy olla jatkuva lääkitys. Tai no.. onhan A:llakin tuo rautalääke, ja onhan tuohon tottunut, ei se enää pahalta tunnu kuten alussa. Toisaalta tuo onkin vain ravintolisä, ei sinänsä sairautta hoideta.. no joo, jaaritteluksi meni. Olette ajatuksissa, halaus sekä äidille että pojalle! :hug:

sielläpä tuo viikko vierähti nopiaan, ja ihme kyllä en nettiä ehtiny kaivatakkaan. Onneks siel on vanha telkkarinrähjä kuitenki nii näky Serranot aamuisin ja vähän oli sivilisaation tuntua. Mutta ihanaa oli kyllä sukulaisia nähdä ja maalla se vaan aina sielu lepää. Sylittäjiä ja nukuttajia riitti ja me saatiin saunoa joka ilta ihan rauhassa. Säät ei oikein suosineet - melkein joka päivä satoi mut oli niitä sitten pari aurinkoispainotteistakin päivää että pääsin kalastamaan (se on mun jokakesäinen intohimo, siis perinteisesti mato-ongella, mikään ei oo sen voittanutta kesähommaa. :D ) Päätettiin ajaa taas yötä vasten, menomatkalla Telma söi kerran ja jatkoi uniaan, takastulomatkalla nukkui yhtä soittoa koko 4½h ajomatkan! arvatkaa oltiinko äimänä.

Muutenkin on yöunet palanneet taas meidän perheeseen! *kopkop* 2-3 herätyksellä mennään, mutta ei haittaa yhtään, ihan mahtavaa. Äiti on aivan ku uus ihminen, samoin Telma. Päiväunista on kyllä verottanut sit taas noin hyvät yöunet, nyt on alkanu ottaa semmosia 45min unia 4x päivässä. Joskus saattaa aamu-unilla parikin tuntia kiskasta. Tänään iltapäivällä yllätti ja nukku 1½ tuntia kun oli ensin karjunut yhtä soittoa koko aamupäivän. Taitaa vähän matkaväsymys painaa pientä... Meidän pieni aurinkoinen oli niin äkäsenä, oltiin ihan ihmeissään ku ei oo koskaan tolla lailla hernettä nenään vetässyt. Nyt sit nukahtikin jo 19.30 eikä herännytkään enää syömään... Saas nähä jäikö jo yöunille. Toivottavasti ei herää aamulla pirtsakkana kuudelta. Mies kyllä lupasi herätä huomenna Telman kanssa, mamma saa koisata. <3

enne, halauksia sinne ja pikku-Leolle hurjasti jaksamisia! kurjaa että piti tuollainenkin sattua kun astmasta jo teidän perheessä kärsitään. En osaa edes kuvitella miten peloissani olisin jos omalle kohdalle osuisi, olet kyllä rohkea äiti!

Naiseus/äitiys, hmm tämä pisti oikein miettimään... Oon periaatteessa ihan samaa mieltä siitä että monet naiset antaa itselleen luvan "repsahtaa" kun ovat päässeet avioliiton auvoiseen satamaan / lisääntyneet. Mutta niin tekevät kyllä miehetkin! Onhan lihominen muutenkin parisuhteessa olijoille tyypillisempää kuin sinkuille. Ehkä sitä ajattelee ettei niin tarvitse enää panostaa - rakastaahan tuo minua hieman muhkumpanakin. Nyt täytyy kyllä myöntää että tässä vaiheessa kun olen ollut 4kk äiti niin äitiys tyrmää kyllä naiseuden 6-0. Kyllä se naiseuskin sieltä varmaan nostaa vielä päätään, mut nyt on kyllä semmoset hormonimyräkät ja huoli vauvasta kun se ei syö tai nuku tai muuta vastaavaa päällä että joku meikkaus tai shoppailu on yks paskan pyrähdys. Onneksi tuo minun murmelini rakastaa siitä huolimatta että täällä möllöttäisin kotona verkkareissa naama turvoksissa niin epänaisellisena kuin olla ja voi, ominaistuoksunikin taitaa olla mehevä käynyt maito-oksennus Hugo Bossin sijaan. Tietysti välillä on ihanaa oikein itteensä hemmotella, laittautua ja lähteä kääntymään kaupungilla mutta äitihommat on nyt ihan ykkösiä. Tosta pyöreydestä en oikein osaa sanoa, kun mulla lähti kilot 2vk päästä synnytyksestä tehokkaalla imetyksellä, ja omaan aika hyvän aineenvaihdunnan niin että en mä oikeastaan liho vaan oon painanu samat 48 kg varmaan 6 vuotta. :laugh: Vaikka herkkuja syödään kyllä täälläkin!! ja älyttömästi. Namien lisäksi maistuu mäkkäri ehkä hippasen liian usein...

Misupai, onpas erikoista, kun meidän tissitakiainen taas on ottanut jo muutamana päivänä maissivelliä pullosta iltasella. 2 x 20ml eli ei nyt oikein suuria määriä, mutta ei olla pakotettu yhtään ettei rupeais protestoimaan, vaan saa lupsutella niin kauan kuin huvittaa. Lypsymaitoa söi myös paljon mieluummin kuin sitä velliä. Taidan alkaa tarjota kerran parissa viikossa sitä pulloa ihan huvikseni ettei unohtuis... Nyt kun maito riittää ihan hyvin taas yöuniakin vasten, niin ei olla soseiltukaan... Eikös teidänkin Siiri lähentele jo 5 kuukautta?

Taidan siirtyä odottelemaan miestä ja tuplajuustoateriaa. :ashamed: Ja sitten ruvetaan viettämään leffailtaa. Ihanaa olla kotona!

t. mama-L :heart: Telma, 4kk 1pv ! (missä vaiheessa se kasvoi...)

Heidille :hug: Jaksamisia edelleen kovasti ja muista, että mitenkään et ole voinut sitä itse aiheuttaa. Itsekin olen tuon muutaman kerran läpikäynyt ja tiedän, että rankkaa on. Aika auttaa ja kannattaa puhua siitä surusta jos vaan siltä tuntuu.

Enne: Ikävää tietysti, että joutuu jatkuvasti lääkitykselle, mutta josko se auttaisi teitä niin, että pääsisitte elämään tavallista arkea. Kun muistelisin, että jouduitte ainakin pariin otteeseen tulehduksista osastollekin, vai muistankohan väärin? Hienoa, että nykyään osataan niin montaa asiaa hoitaa, lääkitys on kuitenkin pieni hinta siitä, että poika pysyy terveenä. Jaksamisia paljon teille :hug:

Soseista vielä, että meillä enimmäkseen syödään bataattia, en ole vielä hirveästi ole eri makuja maistattanutkaan. Perunaa maisteltiin vähän ja nyt parsakaalia ja kukkakaalia. Mutta tuota bataattia syödään siis vähän isompinakin määrinä ja maistuu ja sopii hyvin meidän pojalle. Hedelmiä ja marjoja olen aatellut ottaa mukaan tässä vähän myöhemmin - jotain ollaan vähän maisteltu lusikan kärjestä. Lähinnä siis jos olen itselleni ostanut piltin puuron kanssa syötäväksi :ashamed:

Minä lähden kyllä kanssa mukaan rajottamaan tätä herkkujen syöntiä! Minähän oon ihan jätemylly tätänykyä - vieraita käy paljon lomilla kahvittelemassa ja toki on sitten kiva leipoa jotain kesäherkkua. Mutta minkä ihmeen takia sitä sitten täytyy käydä kaapilla sen jälkeen ja syödä hiljalleen loput piirakasta tms. pois |O Mutta se loppuu nyt! Leivon joko sellaista mitä voi pakastaa tai sitten menköön vaikka vanhaksi, parempi sekin kun koristamassa vyötäröä...

Iso :hug: täältäkin ennelle ja pikkuiselle Leolle :hug:
Tosi hyvä kuitenkin, että asia selvisi ja Leo ei joudu enää kärsimään, vaan saa tarvitsemansa lääkkeet. Eikös takasinvirtaus voi mennä myöhemmin ohi? Toivotaan parasta!Onnea myös ekoista hampaista =)

Tervetuloa kaikki uudet mukaan munkin puolesta :wave: Teitä onkin pienessä ajassa tullut liuta lisää.. Joukkoon mahtuu oikein hyvin!

Jade ja Julius Eemeli 4,5kk :heart:

Kuinkas meinasikaan unohtua kertoa, että täällä kun olen kertoillut, että meillä ei vielä edes mietitä kääntymistä. Niin kuinkas ollakaan, tänään poika otti ja kääntyi ensimmäistä kertaa! :heart: Kova homma siinä näytti olevan, toinen niin tosissaan puski mahalleen ja onnistuihan se sitten viimein - oikea työvoitto pieneltä mieheltä :D

Enne, tosi harmillista tuo Leon virtsan takaisinvirtaus :( Jos jaksat kirjoittaa, olisi mielenkiintoista kuulla mistä se johtuu ja meneekö se itsestään ohi jossain vaiheessa.

Tervetuloa mukaan uudet vanhat mammat!

Meillä ei edelleenkään käännytä. Ikää on nyt 4 kk 2 vkoa. Eliel ei ole tainnut vielä käsittää kuinka kivaa itsestään kääntyminen voisi olla. Tykkää paljon kun äiti kääntää nilkoista ja pohkeista masulta selälle ja takaisin tai päinvastoin, muttei itse paljon yritä. Puhumista Eliel taasen harjoittelee joka päivä. Johtuneeko siitä, että olen yrittänyt lauleskella pojalle joka päivä? Toivotaan että siitä olisi hyötyä.

Pikkuhiljaa alkaa tuntua, että meille hankitaan Emma- tai Tripptrapp-syöttis, kun klassinen malli on vaikeampi puhdistaa. Pari kertaa olen Elielille antanut kiinteitä - vain päästäkseni näkemään kuinka ruoka valuu pitkin poskia :-) Joten helposti puhdistettava vaihtoehto meille, kiitos! Me siis "aloitettiin kiinteät" luumusoseella, koska halusin kokeilla luontaista vaihtoehtoa Levolacille kakkaamisen edistämiseksi. Heti ekana luumupäivänä tuli kakat mutta ei seuraavina kahtena. Taitaapa olla niin, että meillä käytetään kaikki rintamaito eikä sitä kakkaan paljon riitä :) Luumusosetta annoin kolmena peräkkäisenä päivänä 3 pikkulusikallista per päivä. Taisi poika jo tottua siihen. Tänään tuli stoppi, kun olisin aukaissut toisen luumusoseen mutta siitä oli sinetti rikki ja sisällössä homepilkkuja...Ensi kerralla ollaan tarkempia kaupassa...

Katjuska ja Eliel 4,5 kk.

Mies lähti kalaan, Matias nukkuu ja isommat muksut on iltapalalla. Nyt on siis mullakin vihdoin ja viimein aikaa olla koneella. :)

enne.. tuntuipa niin kauhealta lukea nuo teijän kuulumiset, ihan syämmestä riipas! Se on kyllä kamala tunne kun omalta lapselta löytyy jotain, mein eskoisella syntymästä asti ollu sydämessä reikä. Onneks niin pieni ettei lääkkeitä tarvi. Vaan toivotaan että Leo:n lääkkeet auttaa ja kamalasti voimia sinne teille :hug: Ja onnittelut hampaista! :)

Bellona.. juu näin se on että tuulettumaan on päästävä! Eihän tässä kenenkään pää kestä jos aina vaan kotona möllöttää. Mie pidän huolen että pääsen menemään ihan yhtälailla ku mieski.

Jade80.. meillä kans tehään ruokaostokset 1-2krt/vko. Jää ne heräteostokset sinne kauppaan ;) Herkkuja meillä ostetaan muutenkin vaan lauantaina ja leivokkaan en muuta ku syntymäpäiville. Joskus aikanaan tuli leivottua tuon tuosta ja sieltähän ne mahamakkaroista löys! Muka vieras varaa pah! :laugh: Nykysten jos on harvinaisempaa vierasta tulossa niin kipasen lähikaupasta jottain, tutuimmille meneeki sit kahvit ihan kaljuina :) Meinaan jos tuonne kaappiin ostan sitä vierasvaraa niin hyvin nopeeta ne on syöty parempiin suihin. Itse hillintää ei löydy yhtään! Eli siis mitä ei ole, sitä ei voi syödä ;)

Tästäpä pääsenkin aasin sillan kautta aiheeseen siitä, että mitenkä jotku äidit päästävät ittensä lihomaan/löpsähtämään/repsahtamaan saatuaan lapsen/lapsia. No asiahan on näin että kun on lapsi/lapsia sitä omaa aikaa on vähempi ja sitä huomaakin ajan myötä todellakin kulkevansa niissä verkkareissa ja t-paidassa aamusta iltaan. Sitä aamulla vetää päällensä ekat vaatteet mitkä sieltä kaapista löytää ja niiden pitää olla tietty mukavat/joustavat ja ei niin hirveesti saa haitata vaikka parit vauvan pöklyt paidasta löytyy. No se niistä vaatteista, mutta syy miksi kotiäidit lihoaa niin kovin helposti on se että tulee napsittua palan sillon ja toisen tällön. Siinä kun syöttelet yhtä ja puet toista ja autat kolmatta läksyissä ja pistät pyykkiä koneeseen ja imuroit lattia jne. Tulee siis huomaamatta syötyä enemmän ku aatteleekaan. Sitten ku ilta koittaa niiden nukutus rumpien sun muiden iltapesujen jälkeen ja alkaa se niin sanottu oma aika, onki jo niin väsyny ettei jaksa tai ei yksin kertaisesti pääse sinne salille/lenkille/jumpalle koska mies on jossain omilla menoillaan. Näin ne alkavat pikkuhiljaa ihan kilo kerralla kertymään, niin varkain ettei sitä edes aluksi itekkään huomaa. Sit yks päivä puff! Hitto farkut ei mee jalkaan.. kumma makkara pömpöttää paidan alta.. mitä hittoo! Enhän mää edes kerkee koskaan syömään, mistä nää kilot on tullu?! Näin siis ne kilot tulee.. ei todellakaan omasta tahdosta.. Syy siis on epäsäännölliset ruokatottumukset + liian vähän liikuntaa.. Tosin jotku onnekkaat on siunattu vilkkaalla aineenvaihdunnalla tai sattuvat soppelisti olemaan allergisia jollekkin niin elimistö ei sit sulatakkaan kaikkea ravintoa omaan käyttöönsä. No joo ei ehkä pitäis olla kade sentään allergikoille :D Mutta siinä olen kyllä eri mieltä etteikö lihava/pyöreä voisi olla naisellinen ja huoliteltu. Ei se pois sule sitä :) Painotan toki tähän perään että haaveena on päästä sinne lukemaan 60-65kg, tän hetkinen paino jääkön mainitsematta.. :whistle: Mun kohtaloksi koitui tupakan polton lopetus ja olkapäänleikkaus. Oonki tässä miettiny että pitääkö se tosiaanki alottaa tupakanpoltto uudestaan? Sillon paino pysy kurissa, ku eihän mikään maistunu miltään. Ja puoli vuotta olin sairaslomalla, en edes maitopurkkia saanu nostaa. Siinä jäi liikunnat minimiin. Parissa vuodessa rapsahti tilille sellaset 15kg, tosta noin vaan. Joo vaan mitäpä mää teille näistä jauhan, tuskimpa kukaan edes jaksaa lukea. :D Kurin palautusta ja liikuntaa lisää!

Marmeladi *valvoo yksin*

Niin meillä käytössä vanhan syöttötuoli sitten jahka se aika koittaa kun poika istuu omillaan. Tällä hetkellä syötän pojan sitterissä, joko pöydällä tai lattialla.

Meille menee jo yhtä jos toistakin sosetta. Pottu, porkkana, maissi, parsakaali, kukkakaali, omena, päärynä, aprikoosi, luumu, mango.. 2krt/pv annan tommosta sosetta ja sitten tuttelia menee ja tissiä sit lähinnä yöllä/aamulla.. joskus saatetaan päivälläkin tissitellä jos herra vaan malttaa.. nykyään ku kaikki vaan tuntuu niin kovasti kiinnostavan.. pää pyörii ku papukaijalla :laugh:

Meillä kans tuota kääntymistä harrastetaan niin päivällä ku yölläki. Parina yönä on poika pitänykääntää takas kylelleen ku on unissaan ittensä änkänny mahalteen. Ja vaipan vaihto alkaa olla oma show:nsa ku pitää koko aika vääntää itteensä jommalle kummalle kylelle. Menee vaipat rullalleen. :D

Marmeladi

Sataa, sataa, ropisee..aina vaan :(

Heidille halit, rankka paikka. Tiedän :hug:

Ennelle myös lämmin halaus, minäkään en varsin tiedä mitä se takaisinvirtaus tekee/on?

Meillä ei vielä käännytä mut ihmeellisesti nostaa takapuoltaa( kun on selinmakuulla) ja sillalailla liikkuu?? Jotain selkä ryömintää ??!! =) ja kirkuu!!! että ottaa korviin =)

Nyt kysysin teiltä etelän lomapaikoissa olleilta hyviä matkavinkkejä??
Kas kun mä NIIN tahtoisin talvella tai keväällä lähteä etelään. Mies ei kauheesti innostu mut kiristän sitä sillä kun se täyttää 40v keväällä ja uhkasin pitää supertylsät mummopappa kahvijuhlat jos ei "olla matkoilla" :p

Eli hakusessa ois hyvä lomapaikka esim. espanjasta. Lähdössä siis silloin 3v ja vajaa 1v lapset. Netistä kattelin,mut vaihtoehtoja on tosi paljon enkä ehdi keskityyn, pitäis hakea tietty matkaopas ärrältä.
Mies tahtois mieluummin johonkin kauas, meksikoon, miamiin..ei kuitenkaan thaimaahan. Se ei innosta jostainsyystä meitä kumpaakaan. Lomaa on vaan se viikko, ei taida olla fiksua lähteä kaukolomalle lentomatkojen takia???
Nyt riviin kaikki hyvät ja huonot lomavinkit!! Pliiiis.
Missä kaikkialla kukin on lomaillu?

Mä olen ehdottomasti kaupunkilomaihmisiä mut lasten kanssa olis varmasti rennonpaa olla uima-altaan reunalla. Kaikkein mieluiten mies lähtis lappiin,mut se loma menis niin, et mies hiihtäis ja mä hoidan lapsia..viimex kovassa kuumeessa koko viikon ollutta lasta :kieh:

Kiinteet meillä alotellaan parin viikon päästä, 4kk tulee su täyteen mut haluan odottaa kunnes miehellä on vapaat jotta jos/kun tulee mahavaivoja, ei tarvi valvoa yksin.
Pessimisti ei pety :p

jep. nyt pitää laittaa aamu käyntiin.

M

Ennelle myös täältä :hug:

Ihan täsmälleen samaa mieltä mama-L:n kanssa tuosta naiseus/äitiys-jutusta. Kiva kuulla että teillä taas nukutaan... mietinkin juuri teitä tässä yksi aamu kun jouduin heräämään jo kuudelta. Meillä on nyt puolestaan yöunet vähän sekaisin, siis vähän, mutta kun itse olen niin pitkäuninen (nukkuisin 9-10 tuntia yössä) niin johan rasittaa... ongelma on siis se, että Aava meinaa jäädä hereille aamuyön (klo 6-7) syötöltä vaikka menee nukkumaan vasta 21-22; ennen meni hyvin kellon ympäri. En tiedä pitäisikö yrittää karsia vielä yhdet päikkärit pois että unta riittäisi paremmin yöksikin.

Margitille: meilläkin liikuttiin yhdessä vaiheessa juuri noin, erityisen hauskaa oli jos joku piti nilkoista kiinni niin että sai ponnistettua kovempaa, mutta sitten se loppui. Musta on aina kummallista miten jotkut uudet "taidot" vaan katoaa - on siis ilmeisesti jotain hetken villityksiä. Päristys oli meillä toinen sellainen. Mutta vielä en ole ollut huolissaan, kun kuitenkin sellaiset oikeat taidot kuten tarttuminen on säilyneet.

Yhteistyössä