MAALISTAAPEROT 2006

Heippa..

on hiljaista joo. täällä kävellään ja osataan kiukutella.. tulee tuota omaa tahtoa kovaa vauhtia. kaikkeen kun pitäisi saada koskea ja kun ei niin huuto siitä tulee. pojasta on tullut ihan syli-vauva. tahtoo koko ajan syliin. :D

painoa oli n. 1 v neuvolassa 10 kg 355 g ja pituus oli 74 :)

kirjoittelin huvikseni kun hiljaiselta vaikutti.. kirjoittelen välillä tuonne marraskuun puolelle kun jaksan.. yritän käydä lukemassa miten muilla "mahoilla" menee. siellä on toinenkin kaksosraskaus ja jopa yksi triplakin, hauskaa...

:wave:

hei piiiiiiitkästä aikaa!!!!!!!
On ollu kone tiltissä kun sofia kävi vähän hakkeroimassa niin nettipimennossa olen ollut täysin.
Onnea hurjan paljon kaikille uusille raskautuneille!!! :hug: :hug: Voi että.
Meillä asunto myyty ja muutto kahden viikon päästä.
Sofia kävelee ja juokseekin jo.Hampaita on muistaakseni 12 :whistle: Kai :ashamed: Nyt ollaan pihallaki käyty kirmailemassa kun viimein tottui kenkiinsä :kieh:
No tässähän tämä lyhyesti ja ytimekkäästi.Onnea vielä kaikille!!! :heart:
-Laura ja Sofia 1v 2kk ja risat päälle-

Ai potkulauta lähtee kanssa töihin.Mun olis tarkotus myös elokuussa laittaa Sandra päiväkotiin,ja mennä kouluun.
Vähän jännittää,kuin se syksy menee.Mutta onneksi viellä kesän saa olla kotosalla!! :heart:
Mittari:eek:nnea!!mä oon itse kaksonen,mulla ihana kaksosveli.Voin sanoa,että on rikkaus olla kaksonen!! :heart: :heart:
Sandra voi hyvin,sanoja tulee yhä enemmän ja puhetta ymmärtää ihan älyttömästi! :heart:
jonde ja neiti 1v 1,5kk

:wave:
pitkästä aikkaa kävin kuulumisia lukemassa. Tänne ei mitään erikoista kuulu
Ilta tissi lopetettiin viikko sitten eikä jussi ole ollut moksiskaan. Taisi olla äidille kovempi paikka ;)
Minä olen kahdenvaiheilla töiden aloituksen suhteen. Toisaalta vois syksyllä aloittaa, mutta toisaalta haaveillaan Jussille kaveria niin ei viittis heti olla töitä lopettamassa jos ne aloittaa. ja minulla kun ei yrittäjänä ole edes mahdollisuutta sairaslomiin tai sitten se on palkasya pois.
Täytyypi tässä miettiä mitä tekee :whistle:

Moi!!
Meillä loppui tissittely 2 viikkoa sitten. Ei huudatettu äitiä, eikä poikaa, vaan pikku hiljaa lopetus tehtiin. Haikea olo äitillä kuitenkin asiasta :'( No jospa sitä vielä kerran sais kokea imetyksen ihanuuden.
Minä menen takaisin töihin vasta 9/2008. Pitää nyt nauttia kotiäitiydestä, kun se on vakituisen viran omaavana helppoa =)

meillä lähti TAAS kone huoltoon ja nyt olen äidilläni ja en pääse yhteisöön.... :( VIEROITUSOIREITA!!! :eek:

Jaah... mut ei mulla mitään ihmeellistä ollutkaan.. Mukavaa vapun odotusta ja tietenkin VAPPUA kaikille!!! B)

tässä olis tiitun mitat 1v. neuvolasta :paino 10420g ja pituus 76cm . Käväsin tuolla yhteisön puolella ja yritin lueskella niitä ohjeita (palikka kun oon..) niin ei oikein mennyt jakeluun ne kuvan laitto hommelit :\| mutta kunhan minun fiksu veljeni tulee kylään niin sitten saan kuvia esille ym. :D

Heips! EN ole kirjoitellut aikoihin. Elias-pojasta on kasvanut jo iso yksivuotias, täytti noin kuukausi sitten. Vielä ei kävele itse, mutta tukea vasten kyllä ja satunnaisesti pari askelta. Sanoja tulee siitäkin eestä, välillä jo pari sanaa peräkkäinkin, kuten "isin auto" "tissi maito" "wilma- koira" yms.

Poju on tosi reipas eikä ole tähän mennessä ollut kauhean riippuvainen äidistä tai isästä, tosin ei tuo ole ulkopuolisilla hoidossa vielä ollut kertaakaan että olis päässyt ikävöimään. En ole hennonut jättää, eikä ole ollut tarvettakaan pahemmin. Nyt kuitenkin parina päivänä ollut havaittavissa pientä äiti-riippuvuutta esim. puistossa, ei tahtonut leikkiä yhtään kun olla vaan äidin sylissä ja kun kävimme kerhossa keskiviikkona niin sama homma siellä. . ettei vaan alkaisi nyt sitten kuitenkin tulla pienehköä eroahdistusta ;) tähän mennessä olen ajatellut, että eikö se välitä ollenkaan että kuka pitää sylissä tms. :ashamed:

Tissin syöntiä piti vähän karsia kun poika roikkua yötkin tississä kiinni ja jos en antanut niin repi oikein paidasta ja huusi. Nyt on saatu yöt rauhoitettua ja imetän edelleen aamuisin. Aion jatkaa siten niin kauan kuin emme koe sitä hankalana. En ole siis viemässä hoitoon vaan haaveilemme pikkusiskosta tai -veljestä, vielä ei ole kuulunut mutta pidetään peukkuja että pian tärppäisi :saint:

Hampaita pojulla taitaa olla 12kappaletta, lempitouhuja on "korjata" isän pleikkaria.. :whistle: paijata koiraa rajunpuoleisesti ja tyhjentää tavaroita kaapista äidin iloksi :D Kiva lukea teidän muiden noin yksivuotiaiden kuulumisia. Palailemisiin, ja hyvää viikonloppua. !

Sus-soo
Hei taaperot äiteineen!

Enpä ole ehtinyt aikoihin nettiin. Nukkumaankin oon mennyt lähempänä yhtä yöllä ja aamulla on herätty jo ennen kukonlaulua. Meidän pikkuneidillä kun on nuhaa niin ei tahdo oikein yöllä nukkua hyvin. Esikoisen synttäreitä vietetään tänä viikonloppuna, joten vieraita oli tänään ja huomenna tulee lisää. Itse asiassa vieraita tulee vielä kahtena seuraavanakin viikonloppuna, kun kummit asuvat muualla päin Suomea. Lisäksi me tehdään kotona remonttia ja muutakin projektia on just yhtä aikaa meneillään. Eli on se kiva, että ei ainakaan tekemisen puutetta ole... ;)

Meidän yksivuotias yrittää kovasti sanoa sanoja, mutta semmosta omaa kieltähän se vielä on. Vihaisesti kyllä osaa huutaa "PÄÄ!" keittiössä osoittaen leipäpussia. Eli sanojen tavuja kyllä löytyy, mutta oikeita sanoja ei oikein vielä. Sanoja oli jo parisen kuukautta sitten, mutta nyt ne on unohtunut kun tuo liikkuminen on lisääntynyt entisestään. Ilman tukea mennään muutamia askeleita, mutta tyttö ns. kävelee ja juokseekin polvillaan koska toistaiseksi pääsee niin nopeammin eteenpäin. Eipähän kaadu korkealta. Meikäläisen polvet eivät kyllä moista kestäisi!

Mutta nyt mä menen nukkumaan, jotta jaksaa taas huomenna kestitä vieraita.

Sussoo
Eikö täällä ole enää ketään muita? :wave: :/ :kieh:

Mä voin sitten harrastaa jatkossa täällä yksinpuhelua.. :\| Tai sitten pitää hankkiutua raskaaksi, että saa juttuseuraa tuolta odottajien puolelta ;)

SUSSOO: on tääl kai muitakin :whistle: itse kärsin 2 viikkoa jälleen nettivieroituksesta ja nyt olis taas kone toiminnassa.

Meillä jokin aikaa sitten laskettiin oscarin pinniksestä laita alas niin herra pääsee itse sänkyyn ja pois. Jatkettavaa etsitään, mutta kivaa ei ole vielä löytynyt.

sanoja tulee uusia kokoajan. Pituuttakin on varmasti tullut roimasti, sillä tuntuu, että kaikki vaatteet on jääneet pieniksi. Onneks kesä tulee!

MINKÄ KOKOISIA JALKOJA teidän muiden vuosikkailla on?? Oscar käyttää 23 numeron kenkiä jossa siis nippanappa se 1,5cm käyntivaraa, mikä kuuluukin olla. Huvittavaa sinänsä kun meidän 3v neidilläkin on 23-24 numeron jalka :LOL:

Palaamisiin!! :wave:

kati ja Oscar 1v2kk

hei
täällä olisi yksi äiti lisää arttu poika syntynyt 31.03.06
iso poika jo ja aikalailla vilkas 9kk iässä lähti jo kävelemään ja meno on hurjaa yöt nukkuu hyvin syömä puolta harjoitellaan aika hyvin sekin jo sujuu että semmoinen parivaljakko olisi täällä :wave: :wave:

HYvää Äitienpäivää kaikille äipille! :flower: Kohta täytyy lähteä mummola-kierrokselle ja pukea tytöt (äiti myös) mekkoihin. Tänään tulee taas syötyä herkkuja ihan liikaa (tiedän jo etukäteen..) täytynee ottaa mekko joka venyy ja paukkuu :whistle:

Huomenta pitkästä aikaa!

On vähän jäänyt palstailut väliin, ku ei vaan oo jaksanu mittään. Aika menee nopsaan Weetun ja hukkien kanssa touhuillessa. Ja jossain välissä pitäisi vähän hommiakin tehdä. Työn alla on siskolle rippimekko, jonka protoa just perjantaina soviteltiin ja tänään pitäisi lähteä kankaita etsimään, jotta pääsee sitä varsinaista mekkoakin ompelemaan. Kuukaus ois enää aikaa...

Weetu touhuilee kauheasti yksinään omassa huoneessaan. Ainakin niin kauan, kunnes muistaa äipän olemassa olon, jolloin se kitinä ja rutina ja lahkeissa roikkuminen alkaa =)

Eilen sitten vieteltiin jo toista äitienpäivää :eek: Niin se aika vaan menee =)

nyt pihalle ruokkimaan hukat..

Ninna ja Weetukka 1v 2kk 2pv :heart:

Ehdinpäs minäkin tänne piiitkästä aikaa!!! =)
Sandra päikkäreillä joten hetkin ehtii muutakin tehdä.
Kuudes hammas putkahti äitienpäivänä,kovasti hoetaan "ei":tä ja "akki":a,mikä tarkottaa nappia. =)
Eilen tuli sitten päätös postissa,Sandralle on päiväkotipaikka elokuun puolivälistä alkaen.Päiväkoti on n.kilsan päässä meiltä.Pienikokoinen päiväkoti,missä vain reilu 30 lasta.Sandra menee Hattarat-ryhmään. :heart:
Itku tuli kun avasin sen kirjekuoren,meijän yhteiset päivät kotona on 3 kk päästä historiaa. :'(
Mutta luulen,että Sandra viihtyy siellä oikein hyvin,mulle tää tulee olemaan vaikeampaa.Sandra selvästi kaipaa muiden lasten seuraa jo,ja välillä tylsistyy kotona vaan äitin kanssa olemiseen.
Ja mä kyllä kaipaan kanssa jo muutakin elämään kuin kotona olo,
luulen että kun totutaan uuteen ajanjaksoon,niin kaikki ollaan tyytyväisiä!! :heart:
Sandran kanssa laitettiin eilen pihaa kesäkuntoon,ja miten se multa voikaan olla niin kiinnostavaa!! :LOL: samaan tahtiin kun äiti lappas multaa kukille kukkapenkkiin,Sandra lappasi sitä pois sieltä. :LOL: :LOL: :LOL:
Aloitteleva pieni puutarhuri toi meijän neiti touhukas. :heart:
jep,nyt syömään itsekkin jotain.
Häihin enää alle 3kk,käääk! :eek:
jonde ja neiti 1v2kk B)

Sussoo
Moi!

Täällä eletään puutarharemontin ja sisäremontin keskellä. Lattialla multaa ja toisaalla taas haiskahtaa maali. Eli tekemistä edelleen riittää!

Meidän pikkuneidille laitettiin joskus viime viikolla häkkisängyn viereen vanha päästävedettävä sänky. Siellä se tykkää istuskella ja riehuakin... Äsken alkoi olla niin hiljaista että lähdin etsimään että missä tyttö leikkii, mutta siellä "uudessa" sängyssä tyttö nukkui ja tuttiaan mussutti. Oli niin suloisen näköinen.

Mä tykkään hirveesti antiikista tai semmoisesta vanhoista maalaisromanttisista puisista huonekaluista 1900-luvun alkupuolelta. Suvusta löytyy entisöijä, joka sitten kunnostaa näitä huonekaluja meille. Perjantaina käytiin kirppareilla ja löysin yöpöydän (tosin ehkä 1960-luvulta), joka maksoi vain 2 euroa! Pientä pintasilausta tarvitsee, mutta sopii kyllä ilman entraustakin jo käyttöön. Olin niin iloinen, että tytöille löytyi yöpöytä, jota olen jo tovin etsiny. Joskus sitä tekee todellisia löytöjä!

Tämä päivä on mennyt ihan lasten kanssa ollessa. Eilen meni puutarhassa vain 11 tuntia yhdellä 20 minuutin tauolla... Eli eiköhän sitä ole aikakin välillä vähän levätä.

Meillä tytöt menee muuten hoitoon elokuussa, kun ilmeisesti aloitan työt. Kuulin asiasta huhupuheita, mutta virallista ilmoitusta ei ole tullut. Eli olen töissä toukokuuhun 2008 asti ja sitten jatkan varmaankin kotihoidon tuella siihen asti kun nuorimmainen on 3-vuotta ellemme sitä ennen saa uutta perheenjäsentä.

t. Sussoo

Iltaa vaan kaikille vai pitäisikö sanoa jo yötä :D

mä oon niin hölmö kun en osaa mennä nukkumaan, mies vaihtoi työpaikkaa ja aloitti heti ihanasti yövuorolla ja minä kun en nyt osaa oikeen mennä tuonne sänkyyn yksin pyörii.... pitää varmaan hakea tuo Oskari viereen nukkumaan =) mies lähtee illalla viiden aikaan ja tulee aamulla siinä 4-6 aikaan kotio, me siinä sitten tyttöjen ja Oskarin kanssa heräillään 7 kieppeillä, syödään ja puetaan ja lähdetään pihalle, kauppaan tai jollekin aamuvirkulle kyläilee jotta mies saa nukuttua.

mä teen aina silloin tällöin viikonloppu hommia, yleensä lauantai ja sunnuntai aamuisin, 3h per päivä, mukaavaa vaihtelua se tuo tähän arkeen.

Oskari ei puhu paljoa, pärisee vaan. maitoa halutessaan hän menee jääkaapin eteen ja sanoo NAM NAM, ja kun maitopulllo on juotu tyhjäksi hän sanoo PU ja TOO eli loppu ja kiitos. Oskari ei syö itse, jos sille antaa lusikan käteen se paukuttaa sillä pöytää, meillä kun on esikoinen syönyt itse 8kk ikäisenä ja keskimmäinen 11kk iässä....

tässä oleminen alkaa väsyttää ihan hirveesti, täytyy kai mennä kokeilee josko se nukkumatti tulisi sänkyyn kun mieskin on maailmalla :whistle: ;) :D

nostetaanpas tätäkin pinoa uuden palstan kunniaksi :kieh:

Voipi samalla opetella käyttämään... :whistle: Piru vieköön, taispa kaikki vanhat viestit hävitä :eek:

Meille ei nyt ihmeempiä, kodin laittoa vaan ja pihan tonkamista. Sanni harjoittelee ahkerasti sekä kävelyä että puhumista, onneksi kuitenkin suurimmaksi osaksi päiväsaikaan!

Mukavaa kesänalkua kaikille! :wave:

Hipsistä!

Saa juu hiukan taas opetella tänkin käyttöä kun uudistusta on tapahtunu. Toivottavasti ne vaan vielä saa tuon yksityisviestipuolen toimimaan. Miullakin jäi sinne yv:hin vaikka mitä tarpeellista. Just oli kaupatkin kesken, Weetun vanhasta turvakaukalosta, yhden naisen kanssa.

Meille ei kummosia kuulu. Weetulla taas on yöt menny tällä viikolla vähän mönkään ja epäilisin, et hampaita ois tulossa. Tänään heräs vähän yli 4 aamulla eikä suostunu enää nukkumaan ku oli jo aikas valoisaa. Kävin sit hakemassa maitoa ja Weetu joi sen itse sängyssään, ku mie makoilin patjalla siinä vieressä lattialla. Jossain vaiheessa oli sit sipannu uudestaa, ni mie pääsin hipsimään omaan sänkyyn ja nukuttiinkin sit 9 asti =)

Kohta lähdetään pyöräilemään :) On tullu sen verran syötyä tuota jäätelöä, et pakko mennä vähän kuluttamaankin sitä pois. Ja tuo pyöräily Weetu kyydissä on aikas mukavaa puuhaa täällä maalla kun mäkiäkin riittää :D

Mukavaa viikonloppua kaikille! Ja oikein aurinkoista kanssa! B)

Ninna ja Weetu 1v 2kk 2vko 6pv :heart:

HEI VAAN KANSSASISARET!

Ihanaa kun kesä tuli B) Meillä ollaan jo maanataina käyty heittämässä talviturkit pois. Oscar tykkäs kovin :D
neuvolassa käytiin eilen (1v3kk) ja mitoiksi saatiin 82cm ja 10700g. Sopusuhtainen poika kuulemma. Kova on meno ja uusia sanoja oppii kokoajan. Jatkettavassa sängyssä on nukkunut nyt viikon ja hyvin on mennyt, paitsi eilen illalla oli nukahtanut lattialle sängyn viereen. oscar kun viedään vaan sänkyyn ja sit itse pitää lähteä pois ja laittaa ovi kiinni niin ei tiedä yhtään, että onko se tullut pois sängystään jos ei melua mitään :ashamed:

mut nyt aamupalalle :wave:

Yhteistyössä