Heipparallaa!
Imetyksestä Meillä loppui imetys 2 viikkoa sitten ja se kävi yllättävän helposti.
En varmaan vielä ois imetystä lopettanut, mutta kohtahan syntyy uusi pikkuinen joten haluan muutaman kuukauden huilata ennen uutta rupeamaa.
Niin, minä olin niin julma äiti (tai no julma ja julma, en kestä huudattaa lasta montaa yötä) että laitoin rintoihin hivenen sinappia. :ashamed: Olen tuota keinoa käyttänyt joka kerta kun olen imetyksen lopettanut ja sen olen hyväksi havainnut.
Kahtena yönä poika heräs muutaman kerran ja n. tunnin sai hyssytellä että nukahti uudestaan. Mutta mitään mahdotonta huutoa ei pitänyt. Nukuin itse sohvalla, ettei maido tuoksut sotke pojan unia. (Nukkuu meidän vieressä) Yöllä ei tosin isi kelvannut rauhoittelijaks vaan piti päästä mun syliin, mutta ei sekään ongelmia tuottanut.
Nyt ollaan nukuttu yöt tosi hyvin, paitsi tän viikon unia on sotkenut vauvarokko.
Ennen poika heräs yöllä syömään tosi, tosi montas kertaa. Maitookaan ei enää uudesta raskaudesta johtuen tullut paljoa mitään, että turha ois ollu imetystä jatkaakkaan.
Maitotuotteita Mulla on kans neuvolan ohjeistus (mun mielestä tää on ollu jo esikoisen aikaan, eli yli 10 vuotta sitten...) että 10kk iästä eteenpäin hapanmaitotuotteita ja vasta vuoden iässä lehmänmaitoa. Meillä menee piimää, raejuustoa, rahkaa, luonnonjogurttia ja viiliä päivittäin sen 6dl edestä joten ei olla opeteltu korvikkeisiin. Korvikkeita kun tuo ei ole ikinä tottunut juomaan.
Piimä meillä on gefilusta tai ihan vaan tavallista rasvatonta piimää. Raejuusto, kuten viilikin on rasvattomia (neuvolan suositus käyttää rasvattomia maitotuotteita) ja jogurttina tosiaan tuota luonnonjogurttia.
Lehmänmaitoa aletaan käyttämään sitten vuoden iässä. Tosin olen nyt jo muutaman kerran antanut vähän muussia, mutta siinä on ollut juurikin tuota keitettyä maitoa. Niin ja olen myös antanut tavalista juustoa sillon tällön vähäsen.
Ruoka meillä on koko perheelle samaa. Tosin vauvalle ilman suolaa.
Niin ja jos on jotain nakkikeittoa niin en anna niitä nakkeja.
Meillä juodaan nokkamukista tai sit ihan tavallisesta mukista/lasista. Nokkamuki on suosikki ja siitä menee hyvin vesi sekä piimä.
Tuttipulloon tai tutiin pikku-mies ei ole koskaan oppinut.
Niin ja siis piimää juodaan ruuan aikana ja janoon juodaan vettä.
Kävely Meillä kävellään sellaisia 2-3 metrin matkoja. Nyt on jääny vähän tuo opettelu sairastelun takia vähemmälle.
Sanoja tulee äiti, lamppu, höpöhöpö ja öö joku muukin... Mutta tänään uusimpana opittu ole hyvä!
Liian suloinen, kun antaa jonkun tavaran ja tuumaa siihen perään oje hyva. :heart: Luultiin ekaks miehen kans että kuultiin omiamme, mutta tämä on nyt toistunut niin monta kertaa illan aikana, että ei me omia kuultu. Hassu poika. :heart:
Poika kun on leikkinyt usein miehen kanssa ota-anna leikkiä, niin siitä on näköjään tuo sana jääny mieleen.
Pakko kertoa täälläkin, että uusimassa vauva lehdessä oli meidän pikku-ukon kuva kuvaukselliset palstalla. Se oli se ainut 7kk ikäinen kylvyssä istuja. :heart:
Perhekahviloista olitte puhuneet jossain vaiheessa.
Me käydään niissä paljon. Tykkään tosi kovasti, kuten lapsetkin ja ollaan saatu sieltä hyvin uusia ystäviä.
Piristää kummasti viikkoa. Vaikka meilläkin käy aika paljon vieraita ja kavereilla on lapsia joissa vieraillaan niin on silti kiva käydä myös noissa kerhoissa.
Onpas ollu tylsä viikko kun ei olla päästy mihinkään eikä kukaan ole käynyt meilläkään. Tympeetä kun lapset sairastaa!
Mahtava puhelin lasku varmaan tulossa, kun olen sillä pitänyt yllä sosiaalista elämää.
Samoin koneen ääressä on tullu istuttua ihan liikaa.. :ashamed:
Onneks kuume on jo helpottanut ja huomenna voidaan mennä ulos!
Raskaus on sujunut tosi hyvin. Älyttömän helppo on ollu kyllä tää raskaus edellisiin verrattuna.
Jos mulla ois kaikki raskaudet ollu tälläsiä niin en tietäis todellisista raskausvaivoista mitään!
Lapsille iltapalaa ja iltapesut ja sit saa itse lösähtää sohvan ääreen odottelemaan miestä kotiin.
Tiitulipiituli ja pikkumies kohta 11kk ja rv 25+0 :heart: