Maalismussukat - syntyneet

"aborttia voi kyllä katua mutta syntyvää lasta tuskin ei:heart:"

- Miten ihanasti sanottu!!!!!

oon aivan samaa mieltä :) ja jos kerran seksiä harrastaa niin kyllähän kaikki sen tietää mitä siitä seurata voi :D
et jos ei tiedä ni ei suurena yllärinä voi olla et lapsiahan siitä... ;)

meidän yö oli taaaaas ihan kamala. nyt mä jätän perunan vauvalta pois, jotenkin epäilyttää voisko se olla siitä. selkeesti oli nytkin yöllä vatsan väänteitä. mitään muuta ei kieltäydy edes syömästä mutta perunan kanssa on saanu olla ovelampi.
muistan toisen lapsista kieltäytyneen mansikoista pienenä, sillä olikin allergia. tiedä häntä.
täytyy koittaa että sais yöt takaisin hyviksi. alkaa pää hajota kohta jos tää vielä kauan jatkuu. mä todellakin ymmärrän koliikki-äitejä.... huh huh, ite valvonu viikon vasta ja on ihan valmis paketti...
maitoa menee 150 ml per syöttö, nytkin söi klo 23 ja klo 06. mistä yhtäkkiä tämmöne tankkaaminenki :D
no nyt se nukahti aamu-unille, mä meikkaan, laitan hiukset ja lähen lenkittää ton elukan. pakko vaan repiä itseään liikkeelle, mä niin pelkään etten vaan masennu. itku on herkässä, ei tarvii kun joku koskettava laulu tulla radiossa niin mä oon jo ihan kyyneleet silmissä.
joku järjetön menettämisen pelkokin iski yöllisen ukonilman kanssa samaan aikaan. mitä jos menetän lapset? mitä jos mies kuolee?
joo. nyt kun aamukahvin terävöittämänä taas on aivot käynnissä, on paljon seesteisempi fiilis. kaikkee sitä. no, väsyneenä ei vaan pää toimi samalla tavalla kun virkeenä.

kiva että ees joku jaksaa näin loma-aikaanki tänne kirjotella, kovasti täällä taas hiljentyny.... no, mä koitan ainaki omalta osaltani pitää palstaa pystyssä, se auttaa muakin pysymään pystyssä :D

flower again ja typy :)
 
Heips!

Mäkin välillä koitan jotain kirjotella.

Isoja määriä täällä joidenkin vauvat jo syö... Meillä menee neljä kertaa päivässä korviketta vaihtelevasti 140-160ml + siihen sitten mitä tissistä tulee... en tiedä mitä.. ainakin haju :D Kiinteitä en ole vielä aloittanut, mut on ollut jo mielessä ja varmaan ensviikolla tai siinä paikkeilla aloittelen sillä perunalla vaikka nyt on käynyt myös bataatilla aloitus mielessä.

Mulle tuntuis jotenkin utopistiselta ottaa lapsen kanssa esiin mahdollinen "vahinko" asia, ööh olkoot lapsi sitten 3v tai 18v, ihan sama. Luulen, että ainakin tossa 18 vuodessa oon jo asian unohtanut, eikä sillä musta mitäåän merkitystä olis.. Lapsi on maailmassa ja that´s it.

Tänään katselin tytsyn suuhun, siellä on nyt tulleet esiin kaksi alaetuhammasta, se selittää miksi on ollut niin kitisevällä päällä. Nyt sitten täytyy varmaan sellanen viilentävä lelu hakea kaupasta, joskos vaikka alkais sitä mutusteleen, eikä tota nyrkkiä... joka on aina täynnä jotain puklun ja koirankarvan sekoitusta.

Meillä on käännytty jo jonkin aikaa rutiinilla selältä mahalle, käsi jää välillä vähän alle ja se pistää harmittamaan.

Vauvan kanssa tulee leikittyä sillon kun aikaa siihen on, mutta en ota sen kummempaa stressiä asiasta, yleensä vaan hereillä ollessa sillon tällön juttelen jotain. Jotain laululeikkejä on tullut hoilattua ja se onkin vauvastakin hauskaa puuhaa.

Jotenkin tuntuu, että itse kolmen lapsen kanssa kerkiä mitään tekemään.. tänään vähän kerkesin rikkaruohoja repiä, muutenkin onkin puutarhakin kuin viidakko. No ei tartte lähteä lomalle, kun laittaa vaan welcome to the junglelin soimaan, tällä helteellä se tuntuu jo etelältä :D

Mindi83
 
Viimeksi muokattu:
FA Hienoa, että yö on mennyt hyvin!

Itse ei meinannut yöllä saada ensin unta, kun täällä satoi niin kovasti. Mutta tulihan se uni kuitenkin onneksi. Meillä on vauva alkanut nukkumaan ensimmäisen pätkän 5-7 tuntia niin itsekin saa hyvän pätkän, kun malttaa alkaa samoihin aikoihin nukkumaan. :)

Mulla on ollut tarkoitus kysyä, mutta aina se on unohtunut, että onko teidän muiden äitiyspakkauksen vaatteet ollu minkä laatuisia? Mulla on useammassa vaatteessa saumat olleet miten sattuu ommeltuja. Esim. yöpuvun kyljessä oli sormen mentävä aukko, kun oli ommeltu niin, ettei ollut mennyt sauma umpeen. : / Outoa, kun kyllähän nuo ainakin ennen on olleet tosi hyvä laatuisia.
 
äitiyspakkauksesta no meillä ollu muutama huonolaatuinen kanssa :( kangas nepparin ympäriltä hajonnut melkein heti, ja yhdestä bodystä nepparille vastakappale puuttui kokonaan. ei ennen näin heikkotekoisia ollut pakkauksen vaatteet, kyllä ne jäi ehjiksi sille seuraavalle sentään....

ehkäisy mä tarpeeksi pohdittuani päätin että lopetan pillerit. oon jotenkin paljon surumielisempi, enkä kyllä enää naamaani tämän liuskan jälkeen ainuttakaan hormonia änge. kumi otetaan käyttöön tai sitten jos saadaan pian toinen lapsi niin olkoon, mä en tunne itseäni omaksi itseksi enää, enkä keksi siihen muuta syytä kuin pillerit.... jatkuva väsymys ja jopa minä, positiivisuuden personoituma, en kerta kaikkiaan jaksa muita ihmisiä enää ollenkaan. nyt tuli täysi suunnanmuutos. siis tykkään kyllä jos meille tulee joku, mutta oikein ärsyttää jos isoonkin kauppaan tarttisi lähteä.... ei vaan kiinnosta. tai sitten mä oon tullut vanhaksi :D
 
Hellurei naiset :wave:

Onpas ollut kiirettä, enkä ole ehtinyt kirjoitella...
Vietiin Assin kanssa mies viihteelle tänään päivällä, isommat lapset on isällään, ovat ollu jo lähes viikon ja mä meinaan kuolla ikävään. Assi nukahti ilmanviilentimen viereen sitteriin joten ehdin koneelle hetkeksi.
Meilläkin oli muutama huono yö, imetin ja imetin ja imetin mutta Assille ei tullut uni millään takas, 3 tuntia meni aamuöisin ähistessä ja maristessa... Sitten ollaan alettu lämmittää pullo yöllä kun herää ja jopas taas nukutaan. Mulla ei muutenkaan maitoa tunnu tulevan enää ollenkaan. Meillä siis päättyy imetys tähän :ashamed:.
Jotenkin surullinen ja haikea olo siitä. Lapsi on paljon tyytyväisempi kun saa pullosta maitonsa. Mä niin olisin tahtonut imettää kauan.

Muuten vauva voi oikein hyvin, iloinen ja temperamenttinen tyttö on, kääntyilee vatsalleen ja liikkuu hauskalla tavalla peiton päällä lattialla. Siirtää ensin pyllyä ja sitten ylävartaloa, ei pysy enää yhtään samassa paikassa. Tasan viikon päästä tulee 4kk mittariin, aika on mennyt äkkiä.

Hampaita meillä ei ole yhtään. Tuntuu muiden vauvoilla jo olevan tämän ikäisenä. Eikös Flowerin tytölle tullut jo aikoja sitten hampaat? Mun pojille tuli hampaat vasta puolen vuoden tienoilla, varmaan Assilla myös kestää kauemmin.

Ehkäisynä meillä kumi ja joskus keskeytetty malli :whistle:, tiedän ettei 100% mutta en ressaa. Jos sillä vauva tulee niin sitten tulee. Pillereitä en ole sitten nuoruusvuosien syönyt, enkä syö. Mulle tulee just tollaisia fiiliksiä kuten Flowerilla. En haluu mitään ylimääräistä hormonia kehooni.

Menkat alkoi pari viikkoa sitten. Ihan oli normaalit, saapas nähdä miten kierto on jatkossa. 4kk Neuvola on meillä 1.8. muistaakseni. Tuntuu että vauva on hurjasti kasvanut pituutta varsinkin, 68cm vaatteet on jo pieniä suurelta osin ja 74cm sopivia. Assi onkin pitkä ja hoikka vauva, ei ollenkaan samanlainen pullukka kun pojat pienenä.

Palataan taas ja koittakaa kestää hellettä, pian on jo taas syksy :heart:
 
Viimeksi muokattu:
meidän neidillä ei vielä ainuttakaa leegoo suussa, kaks kuukautta jo kuolannu valtoimenaan ja kaluaa niin vimmatusti mut ei mitää oo puhjennu :) nyt kyllä musta mielestä alhaalla edessä jo kuultaa mut en tiiä sitte...

hennesin syyskuvasto saapui ;) ei tätä kauaa kestä ....

meilläkin isäntä viihteellä kaverinsa luona, haen sen kunhan soitto käy. neidin kanssa ihmeteltiin ukkosta ja siivottiin :) vähän sama kuin tiinellillä, lapset olleet poissa, mä saan omani huomenna kotiin, kahden viikon jälkeen :kiss: ikävä on raastava...

nyt kun kirjoittelen, on vaavi sylissä ja kuunnellaan you tubesta samalla musiikkia, neiti selkeesti tykkää, jalat vispaa kunnolla ;)
 
Olisiko kellään antaa neuvoa maidon pumppaamisesta kun mulla vauva on täysimetyksellä ja nyt on tulossa 1,5 vuorokauden imetystauko kun olen poissa vauvan luota. Lähinnä siis olen tietämätön kuinka usein ja kuinka paljon maitoa mun tarttee pumpata? Kuvittelisin, että se on jokseenkin yksilöllistä, mutta jos joku kertois vaikka kokemuksia tms. niin sais vähän osviittaa =)

Aiemmin kun on ollut tilanne, että imetyksessä ollut muutaman tunnin tauko on rinnat tuntuneet räjähtävän. Nyt ei ehkä ole enää sama tilanne, koska saatan yöllä vahingossa imettää samasta rinnasta ja aamulla vasta toisesta, eikä se ole ollut mitenkään normaalista poikkeavan tuntoinen. Toki pumpun otan mukaan reissuun, mutta pumppaanko sitten kun rinnat tuntuvat täysiltä vai? Kuinka kauan/paljon maitoa kerralla olisi hyvä pumpata, vähän vain vaiko "tyhjäksi"? Imetyksen en missään tapauksessa halua kärsivän tästä pikku tauosta. Kiitos jo etukäteen jos joku vastaa :hug:

Tosi vähän olen ollut koneella ja siksi kirjoittaminen jäänyt vähälle. Kaikkien kirjoitukset olen kyllä lukenut. Meillä vauva on 4 kk ja 1 vko. Kaikki on tosi kivasti, poika kasvaa ja kehittyy huimaa vauhtia. Uusin tosi mukava taito on ollut kiljuminen viimeiset pari viikkoa! Ai että se on mukavaa, etenkin jossain torilla tai marketissa missä on paljon ihmisiä :whistle:

Meillä on 4 kk neuvola ens keskiviikkona, kirjoittelen sitten lisää. Kotona punnitsin vauvan 7,7kg, keskiviikkona on jo hyvin lähellä 8 kiloa heh heh on tuhdit maidot meikäläisellä :LOL: Mitään soseita tms. ei olla vielä maisteltu, pelkällä maidolla ollaan pärjätty, mutta kohta aloitellaan.
 
Heipsan!

Me ollaan täs mökkeilty ym. ja lisäks neiti on ollu melko haastava, ni kirjottelu jääny vähemmälle. Nukutaan siis tosi pieniä pätkiä ja hereillä ollaan vaan sylissä.. Tasasesti oon kyl tääl käyny kurkkaas :) Meillä toimii toi myös et kuunnellaan samalla youtubesta biisejä (useimmiten Kurkelan Ainutlaatuista), sillä tavalla vauva viihtyy hetken, mutta kun koko ajan täytyy useimmiten kuitenkin "hömpöttää", ni kirjottaminen vaikeeta. Nyt kuitenkin jotain, ku neiti yöunillaan :)

Meillä myös esikko vietti kahden viikon jakson isällään, mutta nyt taas jo kotonakin ollut kolme viikkoa (paitsi tietty normi isävkl.n oli poissa). Kyllä se kaks viikkoa on vaan valtavan pitkä aika olla erossa.. :( Vaikkakin isompi neiti tosi mielellään siellä on, eli sellasta huolta ei ole.

Oltiin siis tässä mökkeilemässä kaverin mökillä (omaa ei oo, eikä tuu :) ) Vähän jännitti meno, ku oltiin vaan tyttöporukalla, mieheke siis jäi kotiin, kun hällä ei mitään lomaa oo. Ekaa kertaa vauvan kanssa muualla yötä. Mutta hyvinhän se meni ja oli oikein rentouttavaa! :) Eka yö nukuttiin vähän huonommin ja ekana päivänä ei meinannut millään malttaa syödä, ku niin paljon ihmeteltävää, mut tottus pikku hiljaa. Väsys vaan tosi nopeeta, ku oltiin ulkona koko ajan. Mut ihana reissu siis! vaikka tulihan sitä miestäkin oikeen ikävä, ja ihana oli palata kotiinkin :heart:

Hampaita
ei täälläkään, eikä suussa mitään merkkejä tulostakaan. Vaikka kuolataankin ja sormia "pureskellaan", mutta taitaa kuulua ihan tähän ikään noi molemmat :)

Kyl vaan meidän neiti on ilmeisen pieni, tai ennemminkin lyhyt :) Oltiin 4kk neuvolassa 62.6cm ja 6760g. Me ollaan nyt vasta siirtymässä vaatekokoon 68cm. 62:et aavistuksen nafteja.

Äitiyspakkaukseen tai siis niiden vaatteisiin oon kans aavistuksen ollu pettyny. Tollasta repeilyy en oo huomannu meillä, mut se et 60cm ja 70cm bodyt on samankokosia, ei must oikeen vastaa pakkauksen tarkotusta.. Oli paljon parempi ku kaikki vaatteet oli tuttaa. Lisäks ne 60cm ruskeet housut must super huonot, lahkeet lyhkäset ja vyötärö ihan valtava :O

Mä oon myös melkosen huono leikittäjä. Jotain joskus laulelen tai hyppyytän hänt, mut useimmiten kuljetan vaan tos vasemmal puolel :) Kyl sitä ihmetekoihin pystyykin yks kätisenä, tiiätte varmast mist puhun :D

Ehkäsyä meil ei oikeen oo.. En tiiä oikeen ees mikä meininki täs on, ei kai me mitään yritetä, tai ite ehkä vuoden haluisin oottaa. Kondomi ollu muutaman kerran (mies ei pidä yhtään..) ja sit keskeytetty ja muutamia kertoja sit vaan tullu.. Noh täl harrastemääräl tuskin kuitenkaan raskaaks tullaan :D Vaikka itseasiassa määrä ei oo ees musta kiinni, vaan lähinnä miehestä! Se on aina iltasin toosi väsyny ja monesti nukahtaa jo tohon sohval ennenaikojaan.. Mut mä oon kyl tykänny e-pillereistä ja mulle ne sopii ja niihin taas takasin imetyksen jälkeen.

Meillä kans nyt jo kääntyillään ihan säännöllisesti, tai siis oikeestaan heti ku selälleen joutuu (vaikeuttaa muuten himppasen tota vaipan vaihtoo.. :p ). Mökillä nyt treenas vasemman käden kauttakin kääntymisen ku tähän asti vaan menty oikeen käden kautta :) Muutenkin touhottaa kovasti lattialla ja sen takia ei samassa paikassa enää pysy, vaikka ei varsinaisesti tarkotuksella osaakaan itseään kääntymisen lisäks muuten liikuttaa.

Noh nyt miehen kainaloon :)
 
pumppauksesta Silloin kun oltiin vielä täysimetyksellä niin pumppasin vain silloin kun rinnat tuntui täysiltä ja tyhjensin ne kokonaan. Näissäkin toki eroja eli varmaan tapoja yhtä monta kuin imettäviä naisiakin mutta tää oli mun tyyli. En viitsinyt ´turhaan´pumppailla ennenkuin koin että tissit oli piukeena.

flower Mukavaa kun sait nukuttua :) Jo yksikin pidempi unipätkä tekee ihmeitä. Mulla jotenkin ottaa heti mielen päälle jos olen väsynyt. Ahdistaa yms.kurjaa :(

hampaita ei meilläkään ole vielä mutta luulen että kohta putkahtaa eka läpi sen verran kuolaa tulee :)

äitiyspakkauksen vaatteissa en ole juurikaan huomannut vikoja,ihan kelpovaatteita on kaikki ollut :) Mua oikein harmittaa kun se ihana sienibody on jäänyt pieneki,oli niin symppis :)

Ihanaa tänään on jo vähän ukkostanut :) Aamulla oli vielöä niin tukalaa että meinas pää räjähtää:kieh: Onneksi sitten satoi kovasti ja salamoi,ilma raikastui heti.Nytkin kuuluu taas jyrinää,ihanaa!! Mä tykkään ukkosesta :)

Eilen illalla keskimmäinen rupes yhtäkkiä oksentaa :( Oltiin just syöty ja ruokana oli ihan perus makkaraa ja uusia perunoita. Jälkkäriksi söi Marianne-tuutin mitä ei aiemmin ollut syönyt,mietin että voisko johtua siitä? Jos ei masu kestä piparminttua tms?? Tyttö oksensi pari kertaa ja valitti mahaansa mutta sitten kaikki ok ja tänä aamuna söi ihan normaalisti. Ripulia ei ollut. Onneksi meni noin äkkiä ohi,näillä' helteillä muutenkin niin tukalaa. Tiiä sitten oliko joku auringonpistos tms.tuolla tytöllä on joka kesä laatta lentänyt kun saanu liikaa aurinkoa. Vaikka kuinka pitää hatun päässä ja juo tosi paljon iin jotenkin aina uupuu helteestä. Muita ei ole perheessä onneksi sairastuntu enkä usko että enää sairastuukaan.
Mies lähti kaverilleen ja tytöt nukkuu,Lennille pitäsi vielä antaa iltapuuro ja painua pehkuihin,nyt tuo näyttää torkkuvan tuossa sitterissä.

Testattiin muuten tänään syöttötuolia ekaa kertaa :D Meillä on sellanen ihan perus Ikean muovinen syöttis johon laitoin pehmusteen ja sitten vielä poika turvavöillä kiinni :) Hyvin näytti viihtyvän.

Jaaha,menen laittamaan sitä puuroa ja sitten itse myös yöpuulle.
 
Missä kaikki ihmiset ovat tänään? Kaupoissa oli päivällä vähän väkeä eikä tännekään ole kukaan ehtinyt tänään kirjoittamaan. :confused:

Mä oon pumpannu omaa maitoa kans sillon, jos rinnat ovat olleet täynnä. Ja sen verran kun on suosiolla tullut. En oo ihan viimeseen pisaraan jaksanu pumpata.

Hampaita en usko, että kovin pian meidän vauvalle on tulossa, vaikka kuolaakin paljon ja hieroo sormillaan ikeniä. Samoja oireita oli esikoisellakin aikaisin, mutta ensimmäiset tuli vasta 8kk iässä.

Me vietetään nyt vauvan kaa laatuaikaa kahdestaan, kun iskä lähti kavereiden luo ja isoveli on mummolassa. Tosi laatuaikaa, vaavi nukkuu sitterissä ja itse istun koneella. No saapahan ottaa rennosti. :D
 
no mä koitan taas istahtaa hetkosen tässä ennenku illan tohinat alkaa..

mulla ei ole pumppaamisesta mitään hajua :D

ihmeen vähän on ihmisiä joo, kaupassa ei niitä paljoo jonossa ollu. mökkisäät vissiin vielä meneillään.

monen miehet ollu näköjää viihdelinjalla :D hahaha, mun mies oli koko päivän eilen kaverinsa kanssa, kävin sitten hakees hänet ennen vauvan yöunia. oisin hakenu myöhemminkin mutta tavoistaan poikkeamatta halusi lähteä ennen kun pää on ummessa ;) ja kiva näin :)

ehkäisy on nyt miehen kanssa yksissä tuumin pätetty jättää pois, ettei mun tartte noita pillereitä syödä. mies totesi siihen että ei tartte, oli pannut merkille mun kireän pinnan myös, ja että en ole oma itteni enää. huh, helpotti kun otinkin asian puheeksi. olin taas pari päivää kieritelly ite omassa päässä tätä asiaa, ja pelkäsin kai mitä hänen reaktio on. miks mä pelkäisin miestä, joka ei kertaakaan ole mulle edes ääntään korottanut :heart: menneisyyden haamu mielessä sanon minä....
no, sit hän sanoi että sama se vaikka piankin oisin jo raskaana :)
no ite toivon että äitiysloman jälkeen voisin olla jossain hetken töissä. ei olis seuraavalla äitiyslomalla näin tiukka rahatilanne kuin nyt.... mutta saapa nähdä saapa nähdä ;) oli sitten mun elämäni viimeiset ehkäisyt, koska jos tässä vielä se yksi saadaan, sitten pistän piuhat poikki. :)

syöttötuoli ei kauaa mene kun varmaan me hommataan... pehmusteen kanssa vois jo toimiakin :)

mukavaa sunnuntai-iltaa :)
 
Yhdellä kädellä kirjoittelen, joten tuskin tulee pitkää tekstiä. Mies lähti kysymään, voiko esikko mennä mummulaan niin lähdettäisiin käymään keskustassa katselemassa, onko siellä enää alennusmyyntejä... Helpompi lähteä kolmestaan ja isoveikkakin on tyytyväisempi kun saa leikkiä tädin kaa pihalla. :)

Onpa nyt jännä seurata tärppääkö teillä FA piankin.

Mä näin viime yönä töistä unta. Vaikka ei itse töitä varsinaisesti ole ikävä, niin työkavereita kyllä. Ja kyllä mä oon työstäni tykänny, että kyllä sitä haluan taas tehdä, kunhan vauva on isompi ja maltan laittaa hänet hoitoon.

Mulla on nyt ehkäsynä kierukka. Muuten jees, mutta vieläkin tihuttaa. Toivottavasti tän tihuttelun jälkeen loppuu menkat sitten kokonaan.

Nyt se mies tuli, joten palaillaan! :)
 
Me ollaan oltu mökkeilemässä. Onpas ollut ihanaa rentoutua :) Ihan mahtavaa kun pääsee saunasta suoraan pulahtamaan järveen! Vauvakin on ollut ulkona, sille on rakennettu lakanoista ja tuoleista sellanen katos pihalle että on varjoisaa :D

Yöt menee vaihtelevasti. Yleensä nukkuu eka pätkän 4 tuntia, sitten 3 tuntia, sitten 2-3 tuntia. Päikkäreitä nukkuu n. tunnin kerrallaan, kaks kolme kertaa päivässä.

Ruokamäärästä, maitoa annan 150-180ml pääosin kerralla ja tämä määrä menee n. 7 kertaa vuorokaudessa. Lisäksi saa sosetta 2-3 kertaa. Pitänee kyllä varmaan lisätä maitomäärää siihen 200ml, soseita en viitti vielä enempää antaa kerralla, kun joskus menee koko purkillinen.

Öisin herää 2-3 kertaa, riippumatta siitä kuinka paljon annan ruokaa ennen nukkumaanmenoa. Maitoa on saatava VIIMEISTÄÄN 5 tunnin päästä, yleensä 4 tunnin päästä. Mikään muu ei auta; ei tutti, ei vesi. Mulla ei vielä ole energiaa siihen että jaksaisin alkaa huudattamaan. Vauvalla ei siis oikeasti varmaan ole edes nälkä, herää tavan vuoksi. Koska syö tosi laiskasti, ja joskus vaan pienen määrän ja nukahtaa melkeen heti kun on saanut maitoa vaikka jonkun 50ml. Ja luulen että refluksi voi myös vaikuttaa, huomaan että vauva herää monesti siihen kun nieleskelee ja kakistelee, ja maito varmaan auttaa ruokatorven poltteluun.
Yökukkumista on myös tullut. Viime yönä heräs puoli viideltä ja valvoi puolitoistatuntia, mikään ei näyttänyt olevan edes hätänä, ihan tyytyväisenä makoili.

Mä en ole huomannut että mikään kiinteä ruoka olis aiheuttanut mitään oireita. Siitä olen todella hyvilläni. On saanut perunaa, porkkanaa, bataattia, luumua, kesäkurpitsaa, päärynää, omenaa, mustikkaa, puolukkaa, vadelmaa, parsakaalia, kukkakaalia, ruusunmarjaa, maissia, aprikoosia.. Noita nyt ainakin.
 
Huomenta :)

Hei tehäänpäs oikeen gallup: Onko lapsimäärä jo täynnä vai vieläkö lisää? Vaikka tässä on jo aika monen suunnitelmat tullukin esille, ni kuitenkin :) Eli meille sais viel yks tulla, mut sen jälkeen varmaan ihan piuhat poikki vaikka suht nuori oonkin. Mä haluisin alkaa "yrittään" tos joskus vuoden päästä, mies haluis heti perään (sain tos sunnuntaina otettuu asian esille miehen kans, ku ei oo siit sen enempää aikasemmin juttuu ollu). Mut katotaan :)
 
Pumppaamisesta Kaanalle: Minä suosittelisin pumppaamaan aikalailla yhtä usein kuin imettäisit ja niin tyhjiksi rinnat kuin ne tyhjiksi saa. Tällä tavoin ei varmasti tule haittaa imetykselle. Jos pumppaat harvoin ja vain vähän voi jo yksi päivä aiheuttaa sen, että maidontulo huononee. Itse täysimetän kohta neljä kuukautista ja noin olen toiminut kun olen erossa tytöstä ollut.
 
  • Tykkää
Reactions: Kaana
lapsimäärästä Ei pitäisi koskaan sanoa ei koskaan mutta kyllä se niin kaukaiselta ajatukselta tuntuu että en osaa oikein sanoa. Mutta ainakin 5 vuotta olisi tarkoitus olla raskautumatta. Mullehan on jo 3 sektiota tehty joten lääketieteellisestikkin olisi hyvä pitää pitkä tauko. En ole varma Suomen käytännöstä mutta luulen että se 3 sektiota on takaraja jonka jälkeen raskaus on todella terveysriski. Mutta lähitulevaisuuten en mitenkään voi kuvitella uutta lasta. Päätavoitteeni on nyt valmistua ja siirtyä pidemmäksi aikaa työelämään ja ehkä tulevaisuudessa perustaa oma yritys. Se on hassua että Suomessa keskimääräinen ikä esikoisen saaville naisille on joku 32v ja mun lapset on sillon jo teini-ikäisiä :) Mutta aika näyttää....

Tänään olis tarkotus lähteä mökkeilemään,ensin mennään pariksi päiväksi meidän mökille ja sitten perjantaina miehen mökille. Ovat lähellä toisiaan niin matkanteko ei käy niin raskaaksi. Tullaan ensi viikolla sitten takaisin. Mulla on perjantaina 5.pvä mun kaksvitoset joten juhlaa on tiedossa ;) Tilasin itselleni nyt viimeinkin hiustenpidennykset joita olen himoinnut ties miten kauan. Edellisisitä onkin jo jokunen vuosi aikaa :)

Kävin taas eilen lääkärissä kun alavatsaoireilu ei ota heltyäkseen:kieh: Sain sen Flagyl-kuurin emätintulehdukseen viikko sitten ja oireilu vaan jatkuu. Nyt sitten testatiin pissa ja tulehdusarvot,lääkäri soittaa tänään tuloksista. Nyt tuntuu myös että pukkaa jonkin sortin flunssaa päälle:kieh::headwall: Tää sairastelu alkaa nyt riittää,kiitos!!!!

Nyt aamuhommiin ja sitten pakkailua:wave: Ihanaa kesää kaikille!!
 
Tulinpas vielä hetkeks turisemaan, kun tuli ihana yllättävä rauhallinen hetki :) Vauva nukkuu, isompi kattoo junioria ja ei oo kotihommiakaan! Ekaks söin ihan rauhassa jätskin :p

Soseita me ruvetaan maisteleen varmaan tossa parin viikon päästä. Lähetään sunnuntaina reissuun (puuhamaa, särkänniemi, tropiclandia) ja siellä helpompi, ku ei tarvii etsiskellä mikroja ym. Eli me mennään vielä täysimetyksellä. Meiän tytsyllä siis tasan kerran ollu pullo suussa, ku koitettiin antaa vettä, mut eihän siitä mitään tullu :D Tuntuu muuten et aika vähän täällä enää on täysimettäjiä? ja sit saanko kysyy, et miks niin moni ei imetä? Mua siis ihan kiinnostaa :) Mulle siis sillä tavalla ihan sama et miten kukin tekee, en mitenkään siis tuomitakseni, vaan mielenkiinnosta :) Ehkä teillä tästä juttuu ollukin aikasemmin, mut "mun aikana" ei. =)

On pitäny myös kommentoida tota imetyksen lopetusta. Ymmärrän niin tiinellin haikeuden sen suhteen. Oli tosi haikeeta esikonkin kanssa, vaikka se meni 8kk:een enneku loppu, ja esikko lopetti sen itse, mikä jälkeenpäin aateltuna oli tosi hyvä juttu. Meni tosi kivuttomasti. Mut on se hetkellinen haikeus siin aina mukana, vaikka aika nopeeta ajatukseen tottuukin :)

Nyt alkanu muuten vähän menojalka vipattaan :p Mä siis en oo ollu vielä misään.. Kaks kertaa yksin kaupassa... Muuten vauva aina mukana. Vieläkin se vähän venyy, koska imetys tosiaan niin isona osana, eikä nukkumaan saa ollenkaan ilman tissiä. Mut josko täs lähikuukausina kuitenkin johki pääsis, ai että olis niin kivaa!

Millanen teillä muuten tällä hetkellä painotilanne? Mä täällä vieläkin kärvistelen : / En meinaa millään saada itseäni kuriin! Vaan napostelu ihan mieletöntä.. Paino nyt 61-62kg (166cm) eli ylipainoa ei oo, mut mitkään omat farkut ei vielä mee.. Tais olla tiinelli ku sanos josain vaihees jotain tyyliin, et joinain päivinä on tosi tyytyväinen ja toisina taas ei ollenkaan. Mul on vähän samaa, joskus näytän muka niin hoikalta ja toisinaan tunnen itseni jäätäväks elefantiks, varsinkin menkkojen aikana, ku on muutenkin turvonnu. Suurin ongelma mulla on toi makean syönti, sen kun sais kuriin, luulen et tippuis aika hyvin. Aattelen aina, et ryhdistäydyn sit ens viikolla, ja sitä ens viikkoo ei koskaan tuu :D

Noh nyt taidan hetkeks mennä viel sohvalle levyks :) Niin harvassa nykysin nää rauhalliset hetket, et otetaan kaikki irti :)
 
Lapsiluku, toisen lapsen vielä haluaisin. Mutta kun ei ole miestä niin minkäs teet, en enää yksin ala lasta tekemään. Tai siis kakshan siihen tarvitaan mut ymmärtänette mitä meinaan. Ja siis enhän mä tätäkään tarkotuksella tehnyt mut joo.

Imetyksestä, a) en ehtinyt syödä kunnolla ja maidon tulo ehtyi. Olisin voinut ehkä pelastaa tilanteen vielä, mutta b) musta imetys oli inhottavaa ja en jaksanut sitä rinnalla roikkumista. Saatan saada haukkuja tän mielipiteeni vuoksi mutta näin nyt on asia. Noin kuukauden ikään asti vauva sai rintamaitoa, sen jälkeen korvike tuli mukaan ja pian olikin täysin korvikkeella.

Painotilanne, hieman vähemmän on painoa mitä viime kesänä. Tavoite on laihtua ja oonkin nyt alkanut lenkkeileen. Eihän nyt pelkällä liikunnalla laihdu mutta haluaisin kohottaa kuntoa. Syksyn tullen alan varmaan käymään aerobicissä. Tietysti syömisiä pitää myös alkaa rajoittaa/tarkkailla. Mulla kun on ollut nyt se tapa, että monesti korvaan aterian esim. suklaalevyllä joka ei todellakaan ole laihduttamisen kannalta hyvä :D Ylipainoa mulla on jonkun verran muttei mitenkään hälyyttävästi. Ongelmaa mulla ei ole painon suhteen, en koe itseäni mitenkään hirvittävän lihavaksi ja rumaksi, ihme kyllä. Huono kunto mua enemmän rassaa. ja olis se kivempi jos vaatteet istuis vähän paremmin, mutta siis ylipaino ei tällä hetkellä ole mulle mikään hirveä juttu.


Naurukohtaus: Millasta vatsaoireilua sulla on ollut? Oot ehkä jo kertonut mut on mennyt ohi.. Kun mä mietin että onkohan mulla jotain häikkää, koska mulla on myös alavatsakipua, erityisesti kuukautisten aikaan, viimeks oli ihan järkkyä ja pelkään jo menkkoja etukäteen. Mulla ei ennen raskautta ole ollut mitään kuukautiskipuja ja siks tää onkin niin kummallista. Mullahan oli se kohtutulehdus johon oli kaks ab:tä, Doximed ja Trikozol. Veivät oireet joksikin aikaa mutta alamaha on nyt vähänväliä kipeä, ja tosiaan erityisesti menkkojen aikaan. Mulla onkin välähdellyt mielessä endometrioosin mahdollisuus..
maha on erityisesti makuulla ollessani kipeä, ja kipu vie välillä kuukautisten aikaan yöunet.
 
imetyksestä mähä täysimetin 4kk mutta sitten kun menkat alkoi niin se jotenkin sekotti koko homman. Maitoa ei tuntunut tulevan enää ja poika roikkui alvariinsa tissillä kun ei saanut mahaansa täyteen. Ja olihan osasyy tuohon maidon ehtymiseen myös tupakoinnin aloitus:ashamed: Ja kyllä,tiedän itsekkin miten vastuutonta ja itsekästä se on ja kärsin siitä itsekkin päivittäin kun olen niin pettynyt itseeni:ashamed: Se oli silkkaa tyhmyyttä,eikä mitään muuta eikä sitä voi selittää mitenkään enkä edes halua. Olen kuitenkin tyytyväinen että päästiin niinkin ´pitkälle´pelkällä tissimaidolla kun aikaisemmin on imetys loppunut heti alkuunsa. Ja vaikka imetys loppuikin niin poika sai rintamaitoa pakkasesta vielä kuukauden sen jälkeen. Nyt imetän vielä aamuisin ja pari kertaa päivällä.

painotilanne on :kieh::headwall: Toisina päivinä minäkin olen suht tyytyväinen mutta useimpina todella tyytymätön. Painoa on nyt pudonnut lyhyessä ajassa aika paljon mutta vielä on n.10kg siihen lähtöpainoon mitä olin ennen raskautta. Osa entisistä vaatteista menee päälle mutta kun olen uusia ostanut niin on täytynyt ottaa kokoa isompi mitä ennen(ennen 34-36,nyt 38). Ja mitat mulla siis 165cm ja 65kg. Ylipainoa ei sinällään ole mutta mä olen tosi itsekriittinen muutenkin ja silloin vuosi sitten oli ensimmäistä kertaa tyytyväinen kroppaani niin kyllähän tämä syö. Mutta mutta...ajan kanssa.

LD Mulla siis parin viikon ajan ollu ihan perinteisiä alamaha ja alaselkäkipuja. Sellaisia polttoja. JA pahanhajuista vuotoa. Annoin näytteen ja bakteerikasvua löytyi ja sain sen Flagyl-kuurin joka loppui eilen. Vuoto on hävinnyt mutta alavatsakivut riivaa yhä. Toissailtana kipu yltyi tosi kovaksi ja tuntui puolessa selässä asti joten menin eilen sitten antamaan pissanäytteen josko oliskin virtsatieinfektio. Mulla on niitä jonkun verrna ollut. Menkkakivut ei ole olleet sen kummemmat kuin ennekään joten endometrioosista tuskin on mulla kyse. KAnnaattaa sinunkin hakeutua lääkärin jos kivut oikein vaivaa.

Nyt vaipan vaihtoon!!
 
LD mullahan muuttuivat kuukautiset tosi kivuliaiksi esikoisen jälkeen eikä ne muutenkaan mitään lieviä koskaan sitä ennenkään olleet... olin kuullut et synnytyksen jälkeen saattaa kivut helpottaa mut toisin kävi : /
Mulla on myös vähän omituisia tunteita alavatsalla (useinkin) ja tuntuu ettei kaikki ole vieläkään siellä ihan kohdillaan... tosin saattaa tuo sektiohaavakin kiusailla välillä, mutta muitakin alavatsan tuntemuksia löytyy... hiivatulehduksiakin ollut synnytyksen jälkeen eikä papan tulosta ole vieläkään tullut :headwall:
 
Heippa pitkästä aikaa kaikille!

Ollaan oltu jonkin verran liikkeellä, reissussa ulkomailla ja lyhyemmillä kotimaan kierroksilla, mutta olen ainakin pikaisesti koittanut jossakin vaiheessa kahlata palstan kuulumiset läpi.

LD, kiva että soseet menevät hyvin vauvalle! Sulla on varmasti ollut rankkaa, mutta olettaisin, että elämä alkaa asettua uomiinsa?

Imetyksestä oli galluppia. Tosiaan tuntuu, että täysimettäjät ovat aika harvassa, mutta täällä on yksi. Vauva on nyt 5,5 kk ja aion sinne kuuteen kuukauteen asti täysimettää - se on tällainen laiskan äidin helppo ratkaisu: ruoka aina mukana, ei pullorallia, ei ruokatahroja :D Mä olen täysimettänyt kaikki lapseni puolen vuoden ikään ja osittaisimettänyt reilun vuoden ikäisiksi.

Lapsiluvusta oli myös puhetta, ja kyllä se meillä taitaa olla täynnä. Meillähän on esikoispoika, joka aloittaa koulun nyt sykyllä, sekä 3v tyttö tämän tyttövauvan lisäksi. Jos ei tarvitsisi ajatella mitään käytännön seikkoja (raha, työ, asuminen jne.) haluaisin kyllä vielä yhden.

Joko vauvat liikkuvat? Meillä on selvästi ryömiminen mielessä, ja uskoisin että ei mene kauaa kun "piuhat kytkeytyvät". Muuten vauva liikkuu kierimällä sekä työntämällä itseään jaloillaan taaksepäin selällään ollessaan.

Hampaista ei havaintoa, joten nautiskelemme vielä ihanista hampaattomista hymyistä :D
 
kamiliya: Joo, vois sanoa että nämä on olleet omalla tavallaan elämän rankimpia, mutta samalla myös onnellisimpia kuukausia.. Vauvan koliikki on vaatinut paljon. En tiedä olenko nyt niin hyvin selvinnyt.. mitä muutakaan tässä on voinut kun selvitä.. Mutta nyt tosiaan tuntuu tosi hyvältä :) Alati huutavasta/kitisevästä/tyytymättömästä vauvasta on tullut ihana iloinen hymypoika <3 Oma elämänilo ja energia ovat pikkuhiljaa tulemassa takaisin!
Toki huonojakin päiviä (ja varsinkin öitä) on, mutta semmoset paremmat päivät auttaa taas jaksamaan :)

dogitar: Toivottavasti sun vaivoihin löytyy syy ja hoito!!
 
Super iso kiitos escapelle. Tosin tuo on just se vastaus mitä vähän "pelkäsin" :D Noin kuitenkin aion tehdä, koska olen täysimettänyt tähän saakka ja haluan näin jatkaa vielä. Soseita alamme pian maistella hitaasti. Mullahan imetys oli ekat 8 viikkoa (!!!) melkoisen kivuliasta, mutta sitten kivut katosivat ja oikeastaan alusta saakka asenne oli sellainen, että sehän onnistuu ja hammasta purren jatkoin. Koen sen tosi helpoksi nyt.

Lapsiluku ei toivottavasti jää tähän yhteen. Mies haluaisi kolme lasta, mutta aika näyttää. Ollaan puhuttu, että vuoden kuluttua olisi kiva alkaa ns. yrittää. No nyt ainakin ajatukset nämä. Nyt ehkäisynä kondomi, tosi hyvä vaihtoehto meille. En mielellään ylimääräisiä elimistööni halua.

Painotilanne on -1-3 kg viime kesästä, mutta jotenkin käsittämätöntä, että mulle hujahtaa viime kesäiset housut ja sellaiset, jotka eivät mahtuneet sitä edellisenäkään kesänä niin menee. En ymmärrä. Kaverini kyllä sanoi, että imetys "kuluttaa" just pepun ja reisien alueelta hyvin kun nehän ovat niitä alueita mihin mun malliselle tiimalasi-naiselle kerääntyy. Joskus olen lukenut, että reiteveät naiset ovat siunattuja synnyttäjiä :LOL: No en tiedä! Terveydellisistä syistä voisin vähän vielä laihtua, mutta aivan tyytyväinen olen, vaikka en tikkulaiha olekaan, todellakaan. En omasta kropastani uskoisi aiempien mielikuvien perusteella, että olen synnyttänyt 4 kk sitten.

Huomenna pojalla 4kk lääkäri-neuvola. Tämä päivä on mennyt täysin levätessä, kiitos ihanan mieheni :heart: Mulla on kuumetta yli 38 astetta ja jokin angiinantapainen, varmuus tulee labrakokeista perjantaina. Antibiootit aloitin tänään ja toivon, että huomenna ois jo parempi olo. Kunpa pikkuinen ei saisi vatsanväänteitä lääkekuurista. Nyt meen pehkuihin, taas : /
 
Kaana: Hyvä jos auttoi! Ja tosi hienoa, että olet jaksanut vaikeuksista huolimatta imettää :) Minä yritän sitä kuutta kuukautta ja eihän se näillä helteillä ihan helppoa ole, varsinkin kun nyt tytöllä ollut pari kertaa lakkoilua rinnalla ja raivareita. Mutta uskon niin niihin terveysvaikutuksiin ja koen imetyksen kuitenkin niin helpoksi (ja halvaksi!!) että en halua luovuttaa. Mie oon ollut ihan ihmeissäni siitä, että Suomessa kuusi kuukautta täysimettää 1 (YKSI!!) prosentti äideistä, siis tosi pieni määrä!

Ainii pitää varmaan selittää osallistumistani jotenkin :D Mulla on syntynyt tyttö 4.4. ja olen alkukeväästä lähtien lukenut sekä tätä että huhtikuisten pinoa. Tuonne huhtikuisiin jonkunlaisen esittelyn tein, mutta tätäkin edelleen luen. Tämä teidän pino on niin paljon aktiivisempi, että täällä olette jo monet kirjoittajat tavallaan jo mulle "tuttuja" :D
 

Yhteistyössä