Maalismussukat - syntyneet

ehkäisystä,niin ainakin hormonikierukkaa voi käyttää vaikka imettääkin.Itselle laitettiin se tossa vajaa kuukausi sitten,eikä ole mitään ongelmia ollut.Vaan tuota vuotelua millon sattuu ja itse kun olen aina tykännyt käyttää tamponia niin huono juttu on nyt ettei niitä suositella kun on kierukka :p
täällä ainakin tuon ensimmäisen kierukan sai ilmaiseksi kun sen laitatti jälkitarkastuksessa.jos sen olisi laitattanut ehkäisyklinikan puolella niin pitäisi maksaa itse.
turvakaukalosta,meillä kaukalo on takapenkillä vaikka edestä saakin turvatyynyn pois päältä.Itse keskityn paremmin ajeluun kun en tutkaile vauvaa siinä vieressä.Mutta jos tulisi ajeltua jokin pitempi matka niin saattaisin ottaa kaukalon eteen jos siinä olisi vapaata,ihan vaan jos pitäisi hoitaa ruokailua matkan aikana levähdyspaikoilla niin ei tarvis sinne takapenkille mennä.
lantionpohjanlihakset,niin mulla on jokaisen raskauden jälkeen jälkitarkastuksessa katsottu niidenkin tilanne.Tosin ihan käsin,eikä koneella :D
vaipan vaihdosta,täällä poika veti alussa aikalailla joka yö ihan hirveät kakat ja vaippa oli pakko vaihtaa.samalla poika piristyi ja kekkuloi aina ainakin tunnin ajan,joskus jopa kaksi tuntia.
nyt kakkailut yöllä on loppuneet,enkä sitten tutkaile vaippaa yöllä.aamulla herätessään tulee kunnon satsit joten turha edes vaihtaa samantien yövaippaa pois.
täälläpä on ihanaa tuo remonttiporaus..työmiehet kun alottavat homman tossa ennen 8.me asumme ekassa kerroksessa ja he poraavat suoraan alapuolella ainakin tänään.aamulla oli turha katsella telkkaria ja nauratti kun piti melkein huutaa puhelimessakin.vaunujen kanssa on turha yrittää mennä ulos muulloin kun miesten ruokatauon aikaan.käytävä on auki ja kävely pitää suorittaa lankkuja pitkin...


mamskeli ja eero
 
Ehkäisystä, olin jo päättänyt että kun kerran joku pitää valita, otan renkaan. Mutta ei se käynyt imetyksen kanssa. Kierukkaa ei edes tarjottu enkä olis sitäkään huolinut, mua kans inhottaa ajatus että jotain on mun sisuksissa. Mielelläni en haluais edes hormonaalistakaan ehkäisyä.

Lantionpohjalihasten tarkistus olin ihan ällikällä lyöty kun lääkäri sanoi että testaa niiden kunnon ja että käytän oikeita lihaksia treenatessani. Kysyin että voiko sitten vääriäkin käyttää niin kuulemma moni ei osaa supistaa oikeita lihaksia vaan käyttää liiaksi pakaroita. Mulle on ekan synnytyksen jälkeen iskostunut päähän tuo lantionpohjan treenaminen, teen sitä oikeastaan kaiken aikaa. Siitä kun on tullut tapa niin tulee huomaamatta supisteltua lihaksia.

Vaipan vaihto yöllä en vaihda jos ei ole kakkaa, mutta meillä ei ole ensimmäsiten viikkojen jälkeen vauva kakannut öisin. Käytössä on liberon koko 3, vähän on reiluja mutta koko 2 päästi pissat läpi.

Vauvalla nyrkit suussa meillä on vauva syönyt nyrkkejä syntymästään lähtien. Hamuaa niitä jos on nälkä. En siis ole huomannut onko varsinaisesti "löytänyt" käsiä suuhunsa kun on aina syönyt nyrkkejään.

Vauva on ihan älyttömän touhukkaksi tullut, mies sanoi eilen että äitiinsä tulee kun koko ajan haluaa hyppiä sylissä, huutaa ja kiljuu ja nauraa. Vatsallaan ollessa lattialla mönkii jaloillaan ihan raivokkaasti. Neuvolassa eilen terkka piti vauvaa sylissään sen ajan kun kävin pissanäytteen jättämässä ja puntarilla ja hänkin totesi että onpas touhukas ja jäntevä tyttö. Koko ajan terkan sylissäkin hypytti itseään pää pystyssä.
 
Tätä te ette enään voi uskoa todeksi..eilen illalla kuuden pintaan jouduin viemään Jessen hengitysvaikeuksien takia Jorviin. Yleislääkäri passitti samantien lastenlääkärille kun keuhkot joutuivat tekemään aivan liikaa töitä ja ne rohisi jo ilman keuhkokuunteluakin. Eli vaikka minä olen ollut 2 viikkoa flunssassa niin Jesse oli saanut viruksen joltain ristiäisissä nähtävästi. Ja kun olemme ulkopaikkakuntalaisia niin jorvin sairaalassa tehtiin vain ensiapu. Ambulanssilla Hyvinkään sairaalaan jumalauta 2 aikaan yöllä...Nyt täältä kirjoittelen ku sattu onneksi olemaan tietokone matkassa,niin on edes jotain tekemistä. Mutta eristyshuoneessa ollaan, edes minä en saa liikkua missään osastolla, jos haluan jääkaapista jotain minun pitää pyytää hoitajaa tuomaan, jos haluan pojalle maitoa minun pitää pyytää hoitajaa tuomaan, jos haluan käydä kanttiinissa,minun pitää pyytää hoitajaa vahtimaan pientä, ei hyvää päivää!!! Onneksi saan pyyhkiä oman takamuksen vessassa! Lääkäri kävi äskettäin ja antoi toivoa jos jo huomenna päästäisiin kotiin mutta hoitaja sanoi että saa varautua olemaan jopa 2 viikkoa, ihan päivä kerrallaan mennään. Pitääkö tässä ihan oikeasti romahtaa ennenkuin yläkerran ukko antaa hetken minun nauttia. Alkaa nää sairaalat uudellamaalla ja kaikki niiden osastot- sightseeingit riittämään. Just mietin että meidän perheen sairaalakierre alkoi lokakuussa kun mies joutuis sylkirauhasen poistoon, joka sitten tulehtui ja uuteen leikkaukseen..sitten nää mun jutut päälle.. Me ollaan vietetty auto-sairaala karavaanari elämää lokakuusta lähtien!!
Anteeksi tämä tilitys, mutta niin alkoi naurattamaan kun just eilen kirjoitin että aletaan pääsemään arkeen kiinni, mut eih..huoh!|O
 
turvatyynystä vielä siis se EI laukea jos se on kytketty pois, jos taas kytkintä ei autossa ole, sen voi korjaamossa käydä laitattamassa pois päältä. eikä se siitä laukea. Näin se vaan on. Se on elektroninen juttu, ja jos ei virtaa ole tähän niin eihän se sitten toimi.... se tarttee sen anturin saada käsky törmäyksestä, joka sitten taas avaa tyynyn. Ei siis syytä hysteriaan... jos on off-asennossa niin tyyny ei kolaritilanteessa laukea. Et jos vaikka joku ei nyt tiennyt :)
 
krisse no voi sentään mikä epäonni... mut ajattele toisaalta niin, että kun poika saa ajoissa hoito, niin pääsette nopeammin kotiinkin.. ja infektio-osastolla se vaan menee niin ettei äitikään saa eristyksistä liikkua minnekkään käytäville. uskoisin että ulkokautta on käynti huoneeseen? pääset edes raitista ilmaa saamaan? Tärkeää on tuollaisessa paikassa myös se, että toiset eivät saa sitä pöpöä mikä teillä on, voi olla joku joka on tosi kipeä, ja jos se sitten vielä päälle saisi toisen viruksen...
Voimia kovasti ja koittakaa toipua..
 
Turvakaukalo etuistuimella - Autoliitto

Tommosen löysin, kaukaloon liittyen. Meilläkin airbag etupenkillä ja lapset istuu kaikki takana (ihme ja kumma että mahtui kaikki istuimet sinne), mulle kuuluu yleensä tuo pelkääjän paikka. Mulle on siis ihan sama missä ketäkin lastansa kuljettaa (no ehkä nää sylissä autossa pitävät ihmetyttää) ja täytyypä muistaa, että itse pienenä olen automatkat nukkunut autuaan onnellisenä takapenkillä ilman vöitä sun muita ja tässä vielä oon :LOL:

hampaista unohtui aikaisemmin mainita, siis meillä keskimmäinen teki ekoja jo ennen 3kk, ja joillain on hammas/hampaita jo syntyessään. Niin ne muksut on erilaisia. Hakemaan vaan purulelua.

Vapaat: en oo vielä missään nautinnollisessa vapaassa ollut, kaupassa ja muilla "tärkeillä" asioilla oon käynyt, jättäen vauvan miehen vanhemmille tai miehelle. Vielä en oikeen kaipaakaan ihmeellisempää "lomaa", ehkä loppukesästä kun on kivoja tapahtumia..



kr1sselle voimia, eipä kuullosta kivalle. Toivottavasti pian alkaa helpottaan.
 
Täällähän on vaihteeksi mukavan vilkasta keskustelua.

Oli pakko tulla pikaisesti kommentoimaan tota turvakaukalon sijoittelua, autoalalla kun olen itse töissä.

Totta on, että jos kaikkea alkaa pelätä, ei voi tehdä mitään - ei kannata edes sängystä nousta aamulla :D Mielestäni terveen järjen käyttö riskien minimoimiseksi on silti järkevää.

Ns. pelkääjän paikka on nimensä veroinen - tilastojen valossa ehdottomasti vaarallisin paikka autossa on etumatkustajan istuin. Turvallisin paikka, etenkin lapsille, on takapenkki.

Tuohon turvatyynyn laukeamiseen vielä - uudet autot ovat todella herkkiä, ja ne sähköjärjestelmät saattavat hienossakin autossa "pimahtaa". Kaikkea on tullut nähtyä, enkä todellakaan luottaisi pois kytkettyyn turvatyynyyn.

Vauvaa saattaa toki rauhoittaa, jos näkee äidin tai isän siinä vieressä, mutta useimpia vauvoja rauhoittaa myös äidin tai isän ääni. Jos on iso hätä, niin sitten pysähdytään tien sivuun. Jos vauva on itkuinen tai vaatii rauhoittumista, niin ihmettelenpä kuka kuski ei edes sekunnin murto-osaksi käännä katsettaan vieressä istuvaan vauvaan. Ja pidempää aikaa ei tarvitakaan, jos on huono tuuri.

Itse olen kokenut kuski, ja kuten sanottua, autoalalla töissä, ja olen kerran ajanut toisen auton perään, kun sekunnin murto-osaksi kiinnitin huomioni pysäkillä olevaan bussiin - pienen hetken pohdin onko se mahdollisesti lähdössä vai ei (pääkaupunkiseudulla asuvat tietävät, että bussit täällä ovat ihan oma lukunsa), enkä huomannut liikenteen edessäni hidastuvan ennen kuin oli jo myöhäistä. Ja se oli todella vain hetki, kun vilkaisin sitä bussia.

Melko varmasti vauvaa vilkuilisin pidemmänkin hetken, vaikka pidänkin itseäni hyvänä ja kokeneena kuskina.

Kuten sanottua, kaikki tekevät kuten tahtovat, mutta mielestäni monikin järkisyy puhuu vauvan takapenkille sijoittamisen puolesta.
 
heipat kaikille täällä minä käyn kyllä lueskelemassa paljon mutten ole saanut aikaiseksi kirjotella.. Josko sitä taas koittaisi.

Omia kuulumisia: Tyttö voi ja kasvaa hienosti mittoja en osaa sanoa kun ensi viikolla vasta piiiitkästä aikaa neuvola. Nukkuu jo yöt läpeensä ja arki alkanut helpottaa. Kovasti tuo kyllä pulauttelee joten meinaan kysyä neuvolasta ettei olisi mikään refluksia?? Onko kellään siitä kokemuksia?
Iso veikka paljastui oikeeksi hurmuriksi ja pusuttelee "hoivaa" siskoa kovasti. Kertaakaan ei ole alku härdellin jälkeen enään koittanut löydä tms :heart:

Tänään tuli tehtyä raskaustesti (nega) ihan siitä syystä että vaikka en ole imettänytkään niin menkkoja ei kuulu? Kovaa menkka jomottelua ollut muttei ole vielä alkanut. Yksi hairahdus käynyt muuten käytetty ehkäisyä ja ensikuussa saankin vihdoin tuon ehkäisykapselin asennetuksi ellei tässä nyt tapahdu mitään käänteitä. Toivon kyllä että ei :$

Meillä istuimet autossa takapenkillä mutta kait simmonen eteenkin sopisi?? Jotenkin loogista pitää takapnekillä ainakin meillä.

Nyt hipsin punkille ihania kuvia ja kuulumisia kaikilta :heart:

Dindei + Nora 4pv:n päästä 3kk :kiss:
 
Huomenta mammat!

Pitkästä aikaa taas kirjoittelemassa...

Ihania vauvakuvia täällä! Kerrassaan suloisia palleroita.:heart: Kommppaan floweria siinä, että munkin mielestä kohta alkaa paras vauva-aika. Nyt saa ihastella hymyjä ja kuunnella vauvan "juttuja". Tähän mennessä on jo ehtinyt tutustua tulokkaaseen ja saada arkea ja rutiineja haltuun. Ja vielä kesä tulossa! :)

Millaisia kesäsuunnitelmia teillä on? Mä aattelin, että vois tehdä jonkun lyhyen kotimaanreissun ja tietysti lintsi ja korkeasaari on koluttava. Omalla mökilläkin pitää varmaan käydä, vaikka ei kyllä yhtään huvittais kun se on kuivanmaan mökki, eikä siellä ole oikein mitään kivaa tekemistä, pelkkää raadantaa vain. :headwall: Onneksi kesästä voi nauttia ihan omalla pihalla ja terassillakin!

Vapaalla olen ollut lähinnä kuppareissujen ajan. Kerran, ennen ristiäisiä, pääsin kampaajalle ja olin hulluna pumppaillut maitoa varastoon. No, pojalle ei äidin lypsyt kelvanneet vaan oli halulla juonut korviketta. Hyvä, että joku kelpas ;) Ei oo kyllä hirveä hinkukaan lähteä ravintoloihin istuksimaan. Aurinkoisina päivinä tosin olis kiva käydä terassilla nappaamassa yksi jääkylmä siideri. :cool:

Turvakaukalo on mulla yleensä etupenkillä. Turvatyynyä ei oo siinä kotterossa, jolla me yleensä päivällä liikutaan.

ehkäisystä sen verran, että sain jälkitarkastuksessa käteen 3 kk annoksen minipillereitä ja kierukkareseptin. Soittelin ehkäisyneuvolaan aikaa ja sieltä sanottiin, että he asentavat kierukan vasta kun synnytyksestä on kulunut 12 viikkoa. No, kysyin kuitenkin, milloin voisin kesällä tulla, niin sieltä sanottiin, että kaikki kaupungin e-neuvolat ovat kesällä 10 viikkoa kiinni. :mad:Toisin sanoen syyskuulle olisi aikaisintaan mahdollisuus saada aika, mutta ruuhkaa on ihan hirveästi, joten... Omalääkäri ei kierukoita asenna, joten on sitten vissiin turvauduttava yksityiseen lääkäriin :kieh:

jaahas, äitiä tarvitaan taas! iloista ja aurinkoista viikonlopunalkua kaikille! :wave: Jokohan sitä tänään vihdoin pääsis kesäkukkakauppaan... :)

pikkutalvio ja nassukka reilut 8 vko
 
kiva että DINDEI poikkesit täällä :) ja kivastihan teilläkin arki rullaa eteenpäin..

mä oon täällä jo siivonnut viikonloppua varten... keli on niin hieno että täytyy painua tonne pihalle takasin, kävin välillä vaan syömässä ja imuroimassa :D mönkimään, mönkimään ;)

meillä vissiin niitä hampaita sitten on alettu tekemään.... pullon tutti osu ikeneen niin armoton huutohan siitä tuli. kuolaa tulee oikeesti niiiiiiiin paljon... no, tästä se alkaa :)
 
Krisselle voimia koettelemuksiin

Dindei, kiva kuulla kuulumisia

ehkäsy cerazet minipillerit menossa. Ei tunnu haittavaikutuksia. Katsotaan nyt millanen kierto sit tulee, kun yhdet menkat jo oli, vaikka imetän.

Kesäsuunnitelmat, MUUTTO ja tuparit. ellei sit siirry jouluun..... miehn lomakin menee rakentaessa.

[B]paras vauva aika[/B] vaikea sanoa näin ensikertalaisena

ON
eilen käytiin ideaparkissa ja tietenkään poika ei nukkunut normi aikaansa. Suht hyvin reissu meni väsyneen pojan kanssa. Äiti söi ja heijas sylissä vauvaansa samaan aikaan, et muut syöjät sais ruoka rauhaa. ihan 20 min suostu nukkuun koko reissun aikana, mut oli rauhallisetsi vaunussa kuitenkin osan aikaa.
Nyt on kivat helistimet ostettu pojalle ja seuraava kehitysvaihe tervetuloa vaan.
Itsellä hinku päästä ikeaan katsoon verhoja ja muuta sisustus tavaraa, mut ei taida pojan kanssa onnistua.
Ideaparkista mentiin suoraan mummolaan ja oltiin iltaan asti, eli eillen ei kotona ole ollenkaan. Koska pojan rytmi sekasin ja sen vuoksi väsymystä, niin itkusuuttakin enemmän. Nukku kyllä pätkissä ja söi taukoamati. Ilta meni mukavasti nukku 21.30 ja heräs klo 5, vain poienet väsy huudit oli. Mies nyt reissussa ja palaa tänään illalla ja lupas sit hoitaa poikaa illan ja sunnuntain, kun mä ollut nyt yksin hoitovastuussa ja hieman väsynyt, no katsotaan. Tullut miehelle napsahdettua ihan pienista ja etenkin turhista asioista. Mut nyt kun saanut taas ite nukuttua paremmin niin taas parempi mieli ja raksan pitäs kans edetä.

Torstai iltana olin ravintolassa syömässä. Isällä ja pojalla mennyt hyvin ilta. No poika ei sit ottanut tissiä, kun oli saanut niin paljon tuttelia isältää. Mun tissit oli aamulla niin pinkeet ja kipeät, hyvä kun poika soi otetta ja ei edes syönyt kunnolla, ihan vaan pikkutilkan ja päivällä tissit huusi armoa, valskasivat ja kosketus arat. Pitkästä aikaa tuli lypsettyä ja hienosti suihkus. Ennen noita reissujani kun olen yrittänyt lypsää, niin mitään ei ole irronnut.

Eipä tässä kummempia, aurinkoista viikonloppua tytsyt

sane ja eero 9 vk
 
Krisse: Voi miten teitä siellä koetellaan :( Jaksamista!!

Turvakaukalo on autossa takapenkillä selkä menosuuntaan.

Vaipanvaihto yöllä, yleensä vaihdan aamuyöllä. Monesti on pissat aamulla tulleet läpi jos en ole vaihtanut jossain välissä. Riippuu toki siitä milloin on viimeksi vaihdettu. Jos on kakat (ei kyllä yöllä ole koskaan) niin toki vaihdan.

Kesäsuunnitelmat, palstalaisten kesätapaaminen on heinäkuussa ja sinne mennään, mutta muuta ei ole ainakaan suunnitteilla. Ainakaan mitään isompaa. Normaalia kesän viettoa :)

Täällä oli isän vaimo kolme yötä (+isäkin yhden yön) ja mä sain nukkua kaikki yöt heräämättä, parhaimmillaan 10 tuntia per yö!!! Ihan mahtavaa. En osaa sanoin kuvata miten kiitollinen tuosta avusta olen!

Mindi: Juu täällä oli ultra joka neuvolakerralla :) Vaikka monet haukkuu tän kaupungin terveyspalveluja niin ainakaan nyt neuvolan asiakkaana mulla ei ole ollut mitään valittamista!! :)

Vauva on nyt muutamana yönä eka pätkän nukkunut 4-4,5 tuntia, upeaa!! Jospa ne yöunet pikkuhiljaa alkais pidentyä. tai siis syöttövälit. Loppuyö kyllä sitten menee 2-3 tunnin välein.

LD + Pikkunen Tuomas-vauva
 
Vaipan vaihto yölläen vaihda, ellei ole tullut kakat. Peiniä pieruja varrelal en laske. Yö vaippa menee 20-730 välisen ajan kepeesti. Jos joudun vaihtaan, en puhu ja hämärässä vaihdan. Tosin meil nukutaan melkein läpi yön ja jos menen aamulla heti vaihtaan, saattaa vaippa olla kuiva

LD Ihanaa et olet saanut nukuttua. Uni tekee kummia ja kokee itsensä ihan uudeksi ihmiseksi ja taas jaksaa paremmin.

Meillä poika ottanut aamupäiväunia 7 eteen päin, varmaan kohta heräilee kun kello kohta 12. Vieraita odotellaan ja minä sain hyvin siivottua, leivottua, surfattua, luettua ja otin pikku torkutkin
 
tämä siis liddltehthille tms. vaikee nimimerkki :D En tiedä onko joku jo vastaillut, mut meillä oli samanlaista. Vauva huusi aina syönnin jälkeen ja nukku huonosti. Alotettiin cuplaton ja loppu huudot. Ja tuntui et kitisi koko ajan muutenkin.
 
Täällä ikää nyt pojalla viikkoa vaille 2kk. Hymyilee edelleen ja mukavasti kasvaa.
Sylissä viihtyvää tyyppiä, joten pahemmin ei ole aikaa mihinkään. Pojan kun saa nukkumaan syliin hyppää 1½v tyttö :) Yhdet pidemmät päikyt nukkuu, muuten tuntuukin et saa sitten kannella koko ajan. Välillä hermot todella kireellä, kun väsyy kädetkin.Poika oli 5740g 6vk neuvolassa joten ei ihan kevyttä kannettavaa koko päiväksi.Kyllä siinä kädet väsyy.

Yöllä syö, en ole tarkkaillut kuinka monesti tai kellonaikojakaan. Aamusin heräillään 7-9 välillä suurinpiirtein. Iltasin nukkumaan n. 20-21

Usein kun syötän illalla niin nukahdan itekin.Vauva nukkuu vieressä.

Ehkäsyä ei meillä siis tarvitse miettiä , onneks :D Sterilisaatio siis tehtiin synnytyksen jälkeen :)
Vaikka ikää onkin juuri ja juuri 30 niin olen edelleen samaa mieltä että kiintiö täynnä, onhan näitä jo 5 :D joten erittäin tyytyväinen olen päätökseeni.
Ja olen ikuinen vauvakuumeilia että siinä olis tullut muuten toinen 5 :D Parempi näin, kaikkien kannalta.

Nyt pukkaa väsyä ja paljon , käyn välillä kyllä lueskelemassa vaikkei aina jaksa kirjotellakaan.
:wave:
 
Mahtavan aurinkoista huomenta!!

LD Ihanaa että olet saanut nukuttua!!! Muistan esikoisen koliikkiajoilta että jo ihan lyhytkin muutaman tunnin yhtenäinen unipätkä sai ihmeitä aikaan.

Krisse ihanaa oli kuulla kuulumisianne mutta sanon samalla syvimmät pahoitteluni toisen lapsen menetyksestä:'( On varmasti ollut tunteet ristiriidassa kun on pitänyt iloita ja surra samaan aikaan :( Paljon voimia teille ja pojallenne,toivottavasti hän on jo parempaan päin:hug:

ehkäisy meillä on nyt kondomit käytössä ennenkuin saan aikaiseksi hankkia sen kierukan. Sain Cerazette-reseptin jälkitarkastuksessa mutta en ole aloittanut niitä koska en luota niiden ehkäisytehoon ja se olisi maailman kamalin asia jos nyt paukahtaisin paksuksi. Luulen että romahtaisin henkisesti ja kovaa ja korkealta :( Siispä pidämme huolen että joka ikinen kerta on kondomi kyydissä ja välillä tekis mieli laittaa kaksi päällekkäin ettei varmaan satu vahinkoa:whistle:

kesäsuunnitelmia mökkeilyä ja Särkänniemen reissu,siellä ei lasten kanssa olla vielä käytykkään. IHan peruskesä meininkiä.

Kattokohan kukaan sitä mun linkkiä? Se tuli tuohon vähän epäselvästi mutta kyllä siitä pääsee sen kattomaan. Aivan ihastuttava ja ehkä vähän överikin:heart: Mä oon niin yltiöromanttinen että tuo on minulle ihan omiaan :)

Meillä menee muuten ihan mallikkaasti. Kouluni loppuu parin viikon päästä,kivaa päästä kesälomalle sieltä :) Lenni kasvaa ja on erittäin hymyileväinen poika:heart: Meillä siirryttiin justiinsa 70cm vaatteisiin sain viimeinkin sen ä'itiyspakkauksen ihanan sienibodyn päälle :D
Nyt on vaan ilmennyt pienen pientä ongelmaa siinä että Lenni on ruvennut niskuroimaan pullojuomisesta:O Minähän täysimetän kaikkina muina kertoina paitsi kahtena iltana viikossa kun olen koulussa ja poika saa max.2 ateriaa pullosta sinä aikana kun olen koulussa. Mies sanoi että on alkanut olemaan aika vaikeeta kun poika hamuilee pulloa eikä saa otetta ja sitten suuttuu. Olen äärimmäisen iloinen täysimetyksestä mutta emmä kyllä halua puolta vuotta vaan istua kotona kun en pääse mihinkään ilman lasta:whistle: Nyt olen antanut vähän enemmän omaa maitoa pullosta,josko rupesi kelpaamaan. Onneksi koulu loppuu pian,olisi harmittanut jos en olisi voinut sitä enää käydä.

Nyt suihkuun ja sitten kattomaan Lennille rattaita :)

-Naurukohtaus ja Tissitakiainen Lenni 3kk-
 
Täällä onkin ollut oikeen ihana kesäinen päivä. Oikeastaan koko päivä on tullut oltua ulkona ja puutarhakin tän päivän jälkeen näyttää jo ihan hyvältä, kun mulla oli tuossa vähän sellanen yhden kukkapenkin "hävittäminen" ja se oli aika pitkään ihan surkeessa kunnossa, kun en millään saanut itseäni otettua niskasta, mut nyt on yksi homma vähemmän.

B]Kesäsuunnitelmia: [/B] no ei mitään ihmeempiä, särkänniemeen tai vastaavaan ja muumimaailmaan meinattiin kanssa mennä, inhottaa kyllä toi muumimaailma siinä mielessä, että on vähän semmonen rahastuspaikka, ja se on kyllä esikoiselle jo vähän liian "pienten paikka", mut keskimmäinen vielä tykkää. Ihan muuten normi mökkeilyä tjn tänä kesänä.

Meillä oli lapset nyt sitten eilen sisaruskuvassa ja siinä oli enemmän kun hommaa. Siis ensin vauva oli ihan mahdottomalla päällä ja huusi vaan aina kun piti asettaa esikoisen syliin. Noh sitten kun vauva rauhoittui ja jopa nukkui alkoi keskimmäinen "kiukuttelemaan" ja juoksi tukka putkella ympäri huonetta... sekä näytti ihan tosi surkeeta naamaa :whistle: Oikeesti tuli ihan hiki siitä hommasta, ei käy kateeksi kuvaajaa :D Loppujen lopuksi ehkä saatiin onnistumaan muutama kuva, EHKÄ... viikon päästä näkee, toivottavasti nyt edes yksi kuva!

Meillä vauva on jo paljon "virkeempi", ei enää nuku ihan NIIN paljon, vaikka paljon siltin :rolleyes: , mutta selvästi enemmän jaksaa muakin kuunnella ja katsella, mahtaakohan pian jo kyllästyä :LOL: Vielä vauva ei oikeastaan yhtään puhele, ihan pieniä äännähdyksiä, mut ei oikeastaan mitään "kiljahtelua". Iltasin on vähän "känkkä" tuulinen, voi huutaa ennen iltamaitoa hetken ja tuntuu ettei sillon auta mikään, mut edelleen nukkuu niin hienosti että täytyy oikeen ihmetelllä, ei nää meidän edelliset olleet ihan noin hyviä nukkumaan. Koko 56cm on jouduttu nyt meillä laittamaan pois, ja siirrytty nyt kokonaan 62cm kokoon.

Naurukohtaus: mä katsoin tuon linkin ja oli kyllä miehellä mielikuvitusta, aivan ihana! Öööööh, täytyy kyllä sanoa, että oman miehen kosinta tais jäädä vähän vajaaksi tuosta... : / :D

Hauskaa alkavaa viikkoa kaikille! :wave:

Mindi83
 
Huomenta!
Kr1sselle paljon voimia! :hug:
Ei ole hääviä olla sairaan lapsen kanssa tartuntatautien osastolla, olen myös esikoisen kanssa joutunut aikoinaan siellä aikaa viettää. Hänellä kun oli ahtaat keuhkoputket infektioiden yhteydessä, poika sai syntymän jälkeen tulehduksen, parin kuukauden ikäisenä rs-viruksen ja siitä johtuen flunssat oli aina pahoja. Tarvittiin avaavia lääkkeitä aina kun oli kipeä. Joskus tuossa viiden vuoden iässä avaavat lääkkeet sai vasta jättää pois.

Meillä tosiaan oli eilen ristiäiset, koko viikonlopun oli meillä vieraita yöpymässä ja mukavaa oli. Vauva oli kiltti tasan siihen saakka kunnes toimitus alkoi, huusi kurkku suorana koko kasteen ajan...
Minäkin jouduin välillä ottaa vauvan syliin. Heti kun kaste oli suoritettu ja virret laulettu, vauvan itku loppui kuin seinään ja nukahtikin vaunuihin kolmeksi tunniksi. Mukavaa kun saa kutsua lasta jo nimellä. Assi-nimi on siis miehen keksimä ja minäkin jo pidän siitä nimestä.

Itse päätin viikonlopun herkuttelun jälkeen että nyt katson tarkkaan mitä syön. Haluan eroon näistä viimeisistä kiloista, ahistava olo kun on tullut syötyä kaikenlaista roskaa...

Mukavaa viikon alkua kaikille!
 
huomenia

Viikonloppu meni mukavasti. Mies lähti perjantaina tallinnan reissulle ja palas lauantai iltana. Koko perjantain olin liikenteessä ideapark ja mummolassa. Poika ei paljo nukkunut sinä päivänä ja lievää kiukkusuutta ilmassa, mut hienosti pärjättiin. Koko lauantain poika sit nukkukin, heräs vaan syömään välillä. Sunnuntaina mies hoisi paljon poikaa. Mä kävin likkakaverilla ja vein työpaikka hakemuksen, jos vaihtas lepposampaan työhön.
työ jota haen olisi kahta vuoroa, kun nyt teen kolmea vuoroa. palkka hieman huonompi, mut pääsisisin kotiin kun työaika loppuu, joka ei läheskään aina onnistu nykyisessä työssä ja sit olis henkisesti kevyempää ja mukava työyhteisö, tuol uudessa paikassa, joka entuudestaan tuttu. No katsotaan miten käy ja sit kun selviää miten käy, täytyy pohtia asiaa taas uudestaan läpi, mitä tekee.

Kävin sunnuntaina vielä yksistään ideaparkissakin ja oli mukavaa. Poika ja isä pärjänneet hyvin keskenään. Poika alkanut meneen aamusiin jo klo 7 nukkuun, tosin herää jo 5 leikkimään. Yöt menee edelleen mukavasti. illat vaihtelevia. Välillä pientä huutoa tai sit ei huuto ollenkaan. Eilenkin vein jo 19 aikaan aloin nukuttamaan, kun selkeesti väsyneen oloinen. ajattelin ettei tulsii huutoa, no ei tullut huutoa, mut vasta 21 nukahti, taas ei antanut millään unelle periksi. Tääl kans huomattu, et valveilla olo aika lisääntyy pikku hiljaa. iltapäivä unet ei oikein maistu pojalle.

Isäntä nyt mahataudissa, toivotaan et muu perhe välttyy.
Poika kasvaa ihan silmissä, tuntuu et aina aamulal isompi kun illlalla :)

Sadetta odotellessa kakun vciimeistelyä

sane & eero
 
Huomenta!

tiinelli,ihana nimi tuli tytölle :)
Täällä erikoinen/touhukas päivä vaikuttaa heti Eeron yöuniin.Illalla sammui helposti itsekseen,mutta tossa klo3 aikaan alkoi kiukuttelut jotka kesti tonne klo5 saakka.Itse sitten suosiolla laitoin kahvin tippumaan ja tein aamupalan..
Oloon tuli helpotusta kun poika vetäs tossa 6 aikaan kaks kertaa isot kakat ja sitten maistui taas maitokin.Nyt on aamutorkuilla ja mulla olis virtaa vaikka muille jakaa.
Tulipa taas todettua että tallentavaboxi auttoi kummasti äidin jaksamisen kanssa kun toinen kiukkus.

Taidan painua pyykkien laitteluun ja muiden kotihommien pariin.

mamskeli toivottelee hyvää alkanutta viikkoa :)
 
tiinelli: Ihana nimi :heart: Musta parhaimpia nimiä on just tällaset ihan perusnimet, mitä ei kuitenkaan oo joka toisella nimenä.

naurukohtaus: Mäkin katoin linkin =) Tosta on jo vaikee laittaa paremmaks..

LD: Ihanaa et oot saanu nukkua!! :)

Kesäsuunnitelmia
ei oo mitään ihmeellisiä. Joku muutaman yön "hotellikierto -reissu" tehdään, siis käyden tyyliin särkänniemessä ym. mut ei ihmeempää. Esikko pääsee kuitenkin ihan ulkomaille asti isovanhempien kanssa ja sen lisäksi on kaksi viikkoa isällään.

Ootteko muuten huomannu et vauva alkanu tunnistaan? Siis meillä loppuviikosta oli ihan kauheeta, ku niinku oon maininnu joskus, lapsen isä ei paljoa kotona ole, tai jos on, ni melkeen ulkona hääräämässä keskeneräsen pihan kanssa. Ja nyt siis viime viikolla parina iltana huus ku syötävää ku annoin isälleen ihan hetkeks.. Rauhottu heti, ku ite otin takasin. Tais kyl olla herätyskello vauvan isällekin ja nyt ku vaan vähänkin käyny sisällä oon lykänny vauvan hänel ja nyt sit mennykin taas jo paremmin. Muutenkin ihan selkeesti kattoo vieraita ihmisiä hetken tosi tarkkaan :)

Meillä on nyt vauva muuten alkanu heräileen jostain kumman syystä aina kesken lenkin.. Ja miten onnistuukin herään aina puoles välis lenkkii!!?! ja siis tehään aina pitkii lenkkejä, tunnista - puoleentoista, ni se on melko mielenkiintosta ollu aina se loppumatka.. Ei siis kyllä herää itkemään vaan ihan vaan möllöttelemään, mutta josain vaiheessa ääni aina muuttuu vaativammaksi. Mut mikä siis ollu jotenkin kertakaikkiaan ihanaa, on ollu ulkona imettäminen, varsinkin josain kiven päällä metsän laidassa. Sitä ei osaa kuvailla, mut kokeilkaa jos ette oo kokeillu, siin on jotenkin käsittämättömän mieletön fiilis! :heart: No niin siis, mut =) ollaan siis jouduttu sit pysähtyyn aina syömään, jonka jälkeen kyl hetkeks viel suostuu takas vaunuihin katteleen maisemia, mut ihan loppumatkasta ei auta enää muu ku syli. Ja se on ollu mielenkiintosta kantaa vauvaa, taluttaa koiraa ja työntää vaunuja.. Himppasen alkaa muuten painaa toi viisikin kiloo käsivarsilla. Enkä siis tajua mikä hänet nykysin herättää, ennen ei ollu mitään ongelmaa, etenkään sillon ku vaunut liikku. Loppuuko ehkä sit vaan uni kesken, vaik oon kyl aina kuvitellu et hän ois ihan väsy ku lenkille lähetään. Mut eipä noist vauvoist kyl aina ota selvää. =)

Ihanaa muuten kun viime yönä sato! Meille tuli siirtonurmi, jota nyt viikonloppuna laitettu paikalleen ja vähän säästyy nyt kastelulta ku satanu :) Mut toivottavasti nyt muuten selkenis tää päivä tästä, Mukavaa päivää kaikille!
 
Vauva tunnistaa olen huomannut. Meidän pimu viihtyy kyllä kenen tahansa sylissä, mutta jos huomaa mut niin alkaa kitinä ja kädet huiskii niin kauan että pääsee mun syliin. Isä kyllä vauvalle kelpaa hyvin.

Imettäminen ulkona ihanaa!!! Meillä sitä harrastetaan päivittäin.
 

Yhteistyössä