itsemurhasta eikö se ois itsekästä tappaa itsensä ja jättää lapset? asioista voi olla montaa mieltä... mulla oli masennusta ja lääkkeet siihen monen vuoden ajan käytössä. eikä tosiaan riittänyt se että ajattelee että kaikki on hyvin. kun ei kerran ollut. onhan se ratkaisu juuri sille ihmiselle itselleen että silloin kyllä sen ihmisen ongelmat loppuu. Ite oon onnellinen siitä että en tuohon ratkaisuun kyennytkään, elämässä on synkkiä hetkiä kaikilla.
Tiedän ihmisiä jotka on tappaneet itsensä, elämä on ajautunut niin syvälle että esimerkiksi on valtavat velat joka aiheuttaa stressiä, sit yhden perheen äiti oli mieleltään sairas (oisko ollu kahden suuntainen persooonallisuushäiriö) ja eräs nuori mies oli alkoholisti-perheessä varttunut eikä osannut elämäänsä itse elää kunnolla. epätoivoisia tilanteita joissa läheiset jäivät avuttomina ja surun murtaneina, kun oma puoliso/lapsi päätyy tollaiseen. kun vaan kaikki nuokin olisi ymmärtäneet hakea apua ajoissa... ja moni noista läheisistä käy psykiatrilla ja syö masennuslääkkeitä vielä tänäkin päivänä, koska itsemurhan tehneen kuolema on ollut niin järkyttävä.
suomessa tilastot vissiin muihin maihin verrattuna kärkiluokkaa juuri kaamos-aikaan, eikä se ihme ole että niin paljon on alakuloista väkeä kun on tuo pitkä pimeän jakso. Elämänhalu itsellä kuitenkin painaa vaakakupissa sen verran paljon enemmän että jo siksi yritän kääntää ikävät asiat pois mielestä, ettei montaa päivää menisi hukkaan.. jokainen päivä on elämisen arvoinen. jo vauvan leveä hymy on arvokas ja piristää
tällä hetkellä kun mietin taaksejääneitä ikäviä asioita, ei ne enää tunnu niin pahoilta vaikka sattuukin välillä. perheväkivallan uhrina mun toipumiseen kokonaan saattaa kulua yhteensä neljä vuotta..... näin on psykiatri todennut. Mä haluan elää, voida hyvin, ja SIKSI ainakin ite yritän viimeiseen saakka olla perusluonteeltani edelleen se sama iloinen lettipää kuin aina ennenkin
kaikkia ongelmia ite ei voi elämästään poistaa, niiden kanssa on vaan elettävä. mutta se mihin voin vaikuttaa, on OMA ASENNE. näin. tällä mä jaksan porskuttaa ja vaikka alakulo voittaa pariksi päiväksi kerrallaan, oon jo taas sieltä kuilusta päässyt pois, ja tavallaan reunalla kattelen ales ja mietin et huh huh, tulipa taas käytyä tuollakin
eteenpäin, sanoi mannerheim
ihmiset on muuten nykypäivänä järkyttävän itsekkäitä... aika monessakin asiassa...
tänään onneks ei ole enää lämpöä, olokin jo hiukan parempi kun makasin koko eilisen päivän. tulipa lapsilisätkin ja makselin aamun ratoksi laskuja.... yritän käydä kaupassa ja hiukan asioilla,,, ja otan kyllä päiväunet. siinä tän päivän suunnitelmat
ei siis mitään mullistavaa...
vauvan kehitys joo nyt se nyrkki on oikeesti löytynyt, tuijottelu toista kättä kohtaan on jo päivittäistä ja useita kertoja päivässä. ja oppi eilen pistämään huulet tötterölle ja pöristämään hiukan
ihana :heart: pitkä ja hoikka neiti hän on, monet 68 senttiset vaatteet ois muuten hyviä mutta vyötäröltä AIVAN liian suuria
nyt se huutelee tuolta sängystä , mulla tapana jutella sille toisesta huoneesta ennenkuin menen hakemaan
noin nyt meen ...