katjahei: Mä lypsin imetyksen lopettamisen jälkeen vaan silloin kun tuntui että maitoa on ihan liikaa. Siis ihan vaan sen verran, ettei pääse pakkautumaan liikaa. Sinuna lypsäisin vaan sen verran, että saa sen pahimman pinkeyden ja kivun pois. Lämmin suihku tai sauna on muuten hyvä tähän, itse lypsin suihkussa, pehmenee tukokset paljon paremmin
dogitar: Muistan minäkin. Harvoin tulee itsekään kirjoteltua enää tänne, mut yritän kuitenkin välillä käydä kuulumisia ilmoittelemassa.
Mun
mies auttaa yösyötöissä viikonloppuisin ja nyt viime viikolla, kun oli lomalla. Ja tänäänkin sain nukkua yli 10 ihan rauhassa, mies hoiti vauvan.
Soseita maistellaan meillä jo täysillä. Peruna-porkkana (myös vellinä), omena, omena-banaani, edellinen mangolla sisättynä on kokeiltu. Hyvin maistuu eikä ole mitään oireita tullut. Lääkäriltäkin saatiin lupa maistella jo, kunhan pääravintona on kuitenkin maito. Velliä on annettu
iltaisin, jotta saataisiin unia vähän pidemmäksi. Nyt menee sellainen 6-7 tuntia eka pätkä
Oma syöminen: Possu mikä possu :roll: Tuntuu että kaikki menisi ja ihan määrättömästi. Sen vuoksi alotinkin vlcd-kuurin, viime viikon keventelin ruokia ja nyt pari päivää oon ollu pelkästään noiden vlcd-ruokien varassa. Eikä ole nälkä, ihme kyllä
Tän kuurin otin ihan sen takia, että on pakko saada syöpöttely kuriin ja kun tuota ylipainoa on ainakin 25 kiloa, niin olis hyvä saada sitä pois.
Mä en nyt oikein ymmärrä tätä
palstalta häipymistä. Mikä ihme teille on tullut? Ja olen
kaanan kanssa samaa mieltä siitä, että miks tulla tänne ilmoittamaan ettei aio enää kirjotella?
kamiliya: Yhdyn sanoihisi ihan täysin. Olenkin meinannut kirjoittaa tuosta, ettei tänne paljoa ole viitsinyt kirjoitella, kun sanomiset kumotaan heti. Ehkä tällä porukalla ei vaan sitten ajatukset käy yksiin tai jotain...
Juoksuharrastuksesta: Mä haluaisin alottaa. Oon haaveillu siitä jo monta vuotta. Nyt taas kaivoin noita juoksukoulujen ohjeita esiin, jos vaikka sais alotettua.
Naurukohtaus: Hui mikä tilanne :O Onneksi ei käynyt mitenkään.
Mä en muuten koskaan käytä vaunuissa jarrua, en luota siihen ollenkaan. Pihalla laitan vaunut aina sellaiseen paikkaan (esim. kuistille tai portaiden viereen nurkkaan), etteivät ne pääse siitä mihinkään. Myös pesiskentällä jätän ilman jarrua paikalleen. Hullua ehkä, mutta en kyllä toisaalta jätäkään mihinkään sellaiseen paikkaan, missä ne liikkuisivat itsestään.
Imetyssuosituksista: Toi 6kk on ok, mut en kyllä ymmärrä et pitäis 2-vuotiasta vielä imettää. Esikoista imetin sen 6kk, mutta sai myös korviketta ja soseita.
Tiinelli: Se tutkimus ei ollu tarkoitettu sulle, satun sen tietämään. Enkä kyllä usko että Tintti sitä tarkoitti kenellekään muullekaan varsinaisesti.
Ja sen verran haluan sanoa nyt, että meillä on kyllä tuolla suljetulla ihan riittävästi juteltavaa ilman mitään lapsellisia juoruilujakin. Eli siellä kyllä puhutaan ihan muusta ku tästä palstasta.
Positiivisuutta löytyy kyllä täälläkin, mut on sellaisiakin aikoja, ettei yksinkertaisesti löydä tästä omasta elämästä mitään positiivista. Esim. viikolla oli sellaisia päiviä, et olin yksinkertaisesti liian väsynyt (henkisesti), onneks mies oli kotona kun en tiedä mitä olisin muuten noille lapsille tehnyt. Ei siinä tilanteessa oikein jaksa miettiä positiivisia asioita.
Mut nyt menen kahvinkeittoon ja palaan sit kertomaan neuvolakuulumiset.... Täytyy yrittää nauttia kahvit nyt kun neiti nukkuu
-JennyA & Lillukka 12vkoa-