Maalismussukat - syntyneet

känny en siis meinannu et rahallisesti ois niin arvokas.... satasen luuri, mut arvokas siinä mielessä et mulla se tarvii olla toimintakunnossa ympäri vuorokauden, vallankin niinä viikkoina kun isommat lapset on isällään. kerrankin tyttö soitti joskus klo23 että pelottaa, olivat jossain kyläpaikassa ja lapset laitettu nukkumaan, eikä tyttö uskaltanut lähteä isäänsä hakemaan ... en antais itelleni koskaan anteeksi, jos mulla ois vauvan räpeltämisten takia puhelin epäkunnossa, ja lapsi ei saa mua kiinni sillon kun sillä on hätä.....

pieni selvennös siis :)

ld kivasti alkanu työt sullakin. yh elämä ei ole sitä helpointa, tiedän kun olen sitä joskus elänyt. mutta lapsessasi näkyy se varmasti, juuri tuon hoidon aloittamisen suhteenkin: teillä on aikaa olla yhdessä, sä oot VAAN sen kanssa töiden jälkeen, ei ole muita sisaruksia joiden kanssa pieni joutuisi kilpailemaan huomiosta.
ja jos on jäänyt hyvin hoitoon, kertoo se mun näkökulmasta sen että on luottavainen suhde äitiin. äiti tulee takaisin :)

kovasti voimia sun vanhempien kanssa myötäelämiseen.... oliko se niin et sun isä alkoikin ryypätä kun sen ois pitäny tenavaa kattoa? hmh. onko ees jälkeenpäin ollu pahoillaan ....
ja toivotaan että äidilläsi olisi vain jotain rasvakudosta, eikä syöpää!!!! ystävälläni, joka on nuori ja lapseton, on leikattu jo kahdesti sellanen ärhäkkä rasva-kasvain... ei kuulema ole syöpää, mutta raskasta se on silti, alituinen huoli kuitenkin. toivotaan että äitisi tilanne ois edes sama, ettei tarttis hoitoja ja leikkauksia enempää..... :hug: voimia myös työssä jaksamiseen!!!!

mä oon NIIIN poikki :D jotenkin toi loman jälkeen ollu täys työviikko onkin osoittautunu yltiö-raskaaksi... illalla tuntuu ettei pysy millään enää kahdeksaa myöhemmälle hereillä.... ja aamulla kun kello soittaa, tekis mieli vaan jatkaa unia... ensi viikolla sitten alkaakin vielä pidemmät päivät... työviikko on 9,5- vajaat 11h päivässä... huhhhuh... onneks ylityöt raksuttaa ...ei tässä muuten mitään järkeä ois.

hillitön myräkkä kuulostaa ulkona olevan... ihanaa päästä lenkille, on sitten happi-rikas ilma :)

nyt ei päässä liiku muuta kuin et lisää kahvia :D

nii ja MINDI, missäs luuraat kun ei oo näkyny??? :popcorn:
 
Moro pitkästä aikaa taas.

Kiirettä muka pitää vaikka mitään kovin erikoista ei olekaan tapahtunut. Hyvä kai että tämä arkikin pitää kiireisenä. Nettiin saati kirjoittamaan palstalle ei ehdi mitenkään pojan ollessa hereillä. Nytkin odotan että ihan varmasti herää just kun aloin taas rustaamaan ;)

Meillä poika ottaa askelia itsekseen, pisimmillään pari metriä kävellyt yksin. Vastoin luulojani ei vaikuta sen suhteen olevan kovin huimapää, eli konttaa vielä mieluiten ja vaikuttaa siltä että kävelee vain kun "ei huomaa" eli kun on jotain kiinnostavaa näkyvillä eikä ehdi miettiä miten sen tavoittaisi parhaiten. :) On se kävelevä lapsonen kyllä niiiin suloinen näky!

Hampaita on myös pojalle tullut nyt kolmas, ylös, jee! Ja neljäs on tuloillaan viereen. Hitaasti on hälle hampaat tulleet, vaan näyttäähän nuo tulevan. :)

Nukkuminen on mennyt unikoulun jälkeen ihan hyvin. Ainoatakaan täysin kokonaan nukuttua yötä ei ole ollut, mutta paljon paljon parempia kuin imetettäessä. Nukkumaanmenokin saatiin rauhotettua kun loimme tietyt rutiinit, joita noudatetaan joka ilta (aiemmin nukkumaanmeno oli kauheaa huutoa joka ikinen ilta). Siis: iltapuuro, iltamaito, hampaiden pesu, kirjan luku ja nukkumaan. Poika rakastaa hampaiden pesua! :D Odotin aiemmin kauhulla että mitä siitä tulee, mutta oikein innoissaan poika antaa ensin minun harjata ja sitten harjaa itsekin. Ja aina pitää tarkastaa myös missä on äidin ja isän hammasharjat. :)

Reilun kahden viikon päästä poika onkin sitten 1 v. Kääk! Synttärivalmistelut pitäisi kai aloittaa, jotakin ideoita on ollut mielessä, kakun, koristelun ja vieraiden suhteen, mutta pitänee kohta alkaa toimia. ;) Ai niin ja se 1-vuotiskuvaus... haluan ehdottomasti pojasta 1 v. kuvia, mutta en tiedä ottaisimmeko ne kuvaamossa vai pyytäisinkö kuvaajaharrastajaystävääni ottamaan. Kuinkahan kallista se on kuvaamossa noin suurinpiirtein? Mitä teillä muilla on maksanut?

Ihanaa, perjantai! Ja upeita kelejä on luvannut viikonlopuksi, auringonpaistetta ja pikkupikkupakkasta (ainakin tänne päin Suomea ;)). Loistavaa, aurinkoista ja iloista viikonloppua kaikille!
 
Meille on muuttanut pari viikkoa sitten Kärtty-Kerttu :confused: Johan tähän saakka V olikin rauhallinen tapaus-kaikki aina kyselee että on se aina noin kiltti :D
Hampaita ei näy ainakaan olevan tuloilla, nukkuu hyvin, mutta lopun ajan kitisee vaan sylissä tai lattialla.
 
Huomenta :)

Minun pikkurakas täyttää tänään vuoden :heart:

Täytekakku on vielä vähän vaiheessa, en ehtinytkään tehdä sitä loppuun illalla... Muffinssit odottaa kuorruttamista, mutta voi olla että ne jääkin ilman. Hyviä ovat ilmankin (testikappaleet maistettu eilen).

Eipä tässä sen enempiä, täytyy lähteä jatkamaan kakun tekoa. Istahdin vain aamukahville, kun kerrankin saa rauhassa juoda. Typyt nukkuu vielä tyytyväisenä :)

-JennyA ja pikkuLillukka jo 1v-
 
pakko oli tulla nostamaan meidän ketju ylemmäs, täähän tipahtaa kohta etusivulta pois ku ei ketään oo käyny pariin päivään :)

missä mindi??? onko kevät tuonut tohinaa teidän talouteen :)

oma no vauva täyttää pian vuoden, mummu ostaa ISON lahjan kuulema. kivahan se on tietenkin jos lahjan haluaa toiselle ostaa, mutta ottaisipa huomioon ettei tänne remontin keskelle ihan mitä vain ehkä mahdu... nooooooooooo jännitystä piisaa mikä möhkäle sieltä tulee...

tyttö kävelee ehkä metrin-puolitoista kerrallaan mutta toteaa konttaamisen olevan nopsampi vaihtoehto.
hillittömiä tahdon ilmaisuja, heittääntymisiä , äkillisiä huutoja, ottaa tavaraa noin vaan kädestä....ja yks päivä alkoi kynsillään nipistää mun käsivarresta. JA MITÄ???!!! kattoi mua oikein et no sattuuko vai?
pirullinen sanoisin jopa ;)
testaa mikä toimii mitenkin ja mistä komennetaan. välillä vaan nauraa :) on niin hupaisa ihmisen alku että ei ole mitään rajaa.

nukkuu klo 20:30-7:30, nyt entistä säännöllisempi uniaika tullu, ja päivällä siinä puolen päivän maissa, sinne kahteen-kolmeen. välillä jos on ollut jotenkin vilkas päivä ja vilkas ilta, uni ei meinaakaan tulla, kuten eilen. sylissä heijaaminen rauhoitti. tietty viikonlopun jälkeen eka hoitopäivä on aina raskas taaperollekin, kuten itellekkin työpäivä.....

mutta se mitä on suunnitteilla, tila-auto.... ei me tohon MAHDUTA!!! nyt kun kaukalo vaihtui isoon istuimeen, etupenkki tarviikin olla jo niin edessä, että mä ite hädin tuskin mahdun siihen. ja takaa se vie tilaa kans niin paljon, että ei hyvää päivää. ihana auto vaikka onkin ni ei meidän perheen tarpeille.. lapset on jo niin isoja et nekin tarvii kunnon paikan. ja jos mä ajan, ni mies mahtuu ainoastaan mun taa istuun. kauhee säätäminen joka toivon mukaan pian loppuu....

on katottu pösön C8 autoja tai sitikalta vastaavaa. onkos kellään semmosta??? että vois kertoa kokemuksia.... grand voyageria mietittiin pitkään, mutta koska siinä on tain penkki kaikki kiinteitä, ni ei käy. halutaan semmone mis jokainen jakkara on omansa, ja tuosta C8 autosta saa kaikki vaikka poiskin tai vaan yksitellen. ja paikat 8:lle, joten mahtuis joku kaverikin vielä kyytiin jos johonki lähteis....

ei oo helppoo suurperheellisen elämä :D

meillä onkin 1v neuvola vasta 20.päivä... kun ei terkkarille sopinut aiemmin... sitä odotellessa :)

-16 näyttää mittari TAAS, hillittömiä nää pakkaset... mutta se hyvä puoli siinä on, et se mitä päivällä sulaa ja loskaantuu, yöt kuivattaa sen hyvin :)

narsissit odottaa aina yön sisällä, mutta onpas hei keväinen näky kun heitän asetelmat terassille iltapäivän aurinkoon :cool:

ihanaa tiistaita kaikille :)

ratasosan käänsin eilen naama menosuuntaan, ja tykkäskin PALJON enemmän niin päin. :)
 
Mountain: valokuvauksen hintahaarukka on varmasti iso. Meillä kuvaus ja sähköiset koevedokset + yksi 14x18 kuva kaupan päälle maksoivat 130e. Lisäkulut sitten varsinaisen tilauksen mukaan. Kuvaus kesti tunnin verran ja koevedoksia oli reilut sata. Puolen tunnin kuvaus 20 koevedoksella olisi maksanut 80e, mut ollaan tyytyväisiä, ettei ollut niin kiire, saatiin paremmat kuvat alkuihmettelyn jälkeen ja on paljon valinnan varaa.

Meillä oli viikonloppuna yhdistetyt 3v+1v synttärit. Koko viikonloppu menikin juhliessa, kun porrastettiin vieraat kahdelle päivälle neljään erään.:D Oltiin ihan puhki koko porukka, mutta hauskaa oli. Tilasin violetin marsipaanikakun, jossa oli Muumipeikon ja Niiskuneidin kuva päällä, vähän niin kuin meidän lapset. Kakussa myös tekstinä lasten nimet ja iät. Koristelu oli lilaa ja keltaista liinoja, servettejä, kukkia, ilmapalloja ja muita varten - sekä tietty Muumirekvisiittaa. Onneksi vieraat olivat kuunnelleet lahjatoiveita, joten lahjat ovat järkeviä, kehittäviä ja pitkällä tähtäimelläkin käyttökelpoisia.

Eilen oltiin likan kanssa 1v neuvolassa. Pituutta oli tullut puolessa vuodessa 7,5cm!!!:LOL: Nyt mitat 10.8kg ja 77.5cm. Hoikistunut on sopivasti suhteessa ja nyt pituuden ja painon välinen suhde +5 (käyrällä+-20). Varvastuksesta ei ollut kovasti huolissaan. Välillä venytellään akillesjännettä ja saadaan naapurista minisandaalit lainaan sisäkäyttöön. Otettiin kaksi kolmesta rokotteesta. Antoi ymmärtää, että kannattaa ottaa kolmas rokote vasta parin viikon päästä, jotta ei reaktiot olisi liian voimallisia. Suositushan on, että kaikki kolme samalla kertaa. Onneksi ei tullut reaktioita muutenkaan, mutta siis MPR vasta parin viikon päästä. Kaikki muutenkin ok.

Meillä on alkaneet lapset mennä YHTÄAIKAA samaan tilaan nukkumaan iltaisin. Eli viedään molemmat yläkertaan ja sinne jäävät. Ei ole ollut mitään hulabaloota. Pari kertaa saatetaan käydä pienempää rauhoittelemassa ja isompi on asettunut itsestään. Ehkä tuo turvaa toisellekin, kun kaveri lähellä. Jee, jotain helpotusta!=)

Edelleen herätään aamuisin viideltä, ja vaihtelevasti yöheräilyjä pitkin yötä. Väsynyt siis olen, todella. Imetystä on nyt neljästi päivässä ja tänään meinasin pudottaa yhden kerran pois eli aamu, päivä ja iltaimetys jäljellä. Neuvolasta suositeltiin ennemmin tuttivieroitusta tässä kohtaan yhtenäisiä öitä ajatellen ja jättää imetykset vielä. Nyt kun tissitkin ovat yllättäen asettuneet, niin voi olla hyvä idea. Josko parin viikon päästä luovuttaisiin tutista, ellei yöt rauhoitu ja jatketaan ainakin aamu- ja iltaimetysten kanssa. Onneksi tyttö ei syö tuttia muuta kuin nukahtaessaan.

Tahtoo nukkuaaaaaaaaaaaaaaa!
 
Viimeksi muokattu:
Huomentapäivää.

Tikrulainen, niin varmasti vaihteleekin hinnat paljon. Pitänee kysellä/katsella vähän tämän seudun hintoja. Kaveri on kyllä tosi hyvä kuvaaja, mutta ei oikein ole kunnon paikkaa missä kuvat ottaa, niin siksi olisi se kuvaamo ehkä parempi vaihtoehto. Haluaisin semmosia ihan oikeita hienoja kuvia! ;) Niin ja nuo teidän synttärit kuulosti kivalta! Vautsi! Meillä vielä edessä kaikki laittaminen ja häärääminen huh hui!

Hienoa Tikrulainen muuten että lapsien nukkumaanmeno onnistuu nyt noin hienosti. Toivottavasti heräilykin siirtyisi vähän myöhäisempään. Meillä jäi pojalla tutti pois unikoulussa yöimetyksen lopettamisen myötä, ei huolinut enää tuttiakaan siis. Söikin sitä vain yöaikaan, joten nyt tutti on pois käytöstä kokonaan.

Viime viikonloppuna siirsimme pojan omaan huoneeseen nukkumaan (meidän huoneen viereen). Poika ei näytä olevan moksiskaan, itsellä tietenkin on ikävä, mutta toisaalta siirto paransi minun uniani huomattavasti, koska olen tosi herkkäuninen ja heräsin jokaiseen kahahdukseen mitä poika yöllä sai aikaan. Kutakuinkin kerran yössä täytyy käydä rauhoittelemassa poikaa hieman, tai itse asiassa laskea alas kun seisoo sängyn laitaa vasten. Hyvin nukkuu siis. Aamukuudelta poika herää joka ikinen aamu, mutta ei onneksi niin etten saisi vielä unille.. siitä nukutaan siis vielä tunti ja seitsemältä herätään. Aamulla poika huutelee pinnasängystään meidän huonetta kohti ja kun menen hymyilee iloisesti ja ojentaa unileluaan minua kohti. :heart:

Oi FA, narsisseja! Tahtoo! Ne on kyllä ihania kevätkukkia. Täällä kans on pakkasta taas, mutta onneksi päivisin paistaa aurinko, se on ihanaa... paitsi ikkunat ei näytä kovin ihanilta tuossa paisteessa :D Tila-autosta mulla ei kyllä oo mitään sanottavaa.. niinku harvoin autoista ylipäänsä. ;)

Nyt meillä kävellään, pitempiäkin matkoja jo! Vieläkin on meno kovin heiluvaista ja huojuvaista, mutta useita metrejä poika painelee menemään. On kovin innoissaan asiasta itsekin, kuten ylpeät vanhempansa! ;)

Missä tosiaan Mindi, ja kaikki muutkin? Kevätaurinko antanut virtaa ja jaksaa tehdä muutakin kuin istua koneella? ;)

Keväistä tiistaita kaikille!
 
Heh, oikein ootte aavistellut... ei oo vaan viitsinyt lorvia aamuisin koneen edessä :D Mulla aamut on välillä joskus venähtänyt, kun lukenut juttuja ja aamukahvia oon nauttinut... nyt on ollutkin tosiaan niin ihania ilmoja, ja mullakin paljon hommia ollut, joten oon jättänyt suosiolla koneen avaamatta :)

Tytteli kasvaa ja voimistuu, ruokahalua on vaikka muille jakaa... Jee, oiskos tulossa esikoiseen verrattava tapaus, tässä mielessä... keskimmäinen kun ei vieläkään oikeen hurjasti syö, ja on nirsoista nirsoin, HEI hän ei syö edes täytekakkua eikä jäätelöä, ihan ihme vekara :D Sanoja tulee lisää, vaippa nyt uusimpana. Joskus unohdan kuinka paljon hän jo ymmärtääkään! Mamman luona lähtee kakan väännön jälkeen itse kävelemää kohti "vaipan vaihto paikkaa" ja huhuilee sieltä :LOL: Välillä on ihmeellisiä asentoja tällä lapsella, menee niinkuin olkapäät silleen "lyttyyn", ja joskus ottaa mäkihyppääjän asentoja kesken kaiken.. hauskan näköistä menoa on :D

Muutenkin elämä hymyilee tällä hetkellä ihan kivasti! Joskus siis näyttää paistavan risukasaankin :D

Mä aattelin keittää vähäsen kahvia ja alkaa sitten laittamaan pyykkejä lisää, hommat kun ei lopu tässä taloudessa vaikka kuinka yrittäis :D

Mindi83
 
Täällä asunnon etsintä jatkuu. Muutamaa kivaa kerrostalokolmiota ollaan käyty katsomassa, mutta eivät ole vain omalta tuntuneet. Ei niissä varsinaisesti mitään vikaa ole ollut. Ei ole vain tullut sellaista fiilistä, että 'tämä se on'. Etsintä siis jatkuu. Eikä tässä varsinaisesti kiire ole.

1 v. synttärit alkaa lähestyä hiljalleen täälläkin. Vielä on kuitenkin 2,5 viikkoa aikaa. Kutsutaan juhliin sama porukka kuin ristiäisiin, eli molempien perheet ja pojan kummit puolisoineen. Sekin tekee jo lähemmäs 30 hlöä. Tänä vuonna ei pidetä varsinaisia "kaverisynttäreitä". Katsotaan ensi vuonna sitten. Juhlat pidetään mun vanhempien luonna. Heillä kun on omakotitalossa huomattavasti enemmän tilaa kuin meillä. Menu on jo mietitty ja kakun teen itse. Olen selaillut Kinuskikissa kakkublogia ja saanut sieltä hyviä ideoita. Tein sieltä saaduilla ohjeilla isälleni synttärikakun viime viikonloppuna ja onnistui todella hyvin - vaikka itse sanonkin. ;) 1 v. valokuvat taidetaan ottaa myös itse. Saishan niistä varmasti vielä hienommat, jos kävis oikein kuvaamossa, mutta näin me nyt kuitenkin päätettiin. Miehellä on hyvä kamera ja hän on muutenkin tottunut ottamaan valokuvia.

Me käytiin eilen pojan kanssa ensimmäistä kertaa parturissa, joten nyt on molemmilla uudet hienot tukat. =) Sen verran pehkoa alkoi pojalla olla, että etuhiukset oli koko aika silmillä. Nyt on oikein soma tukka ja hienosti antoi parturitätin leikata. Sai kampaajalta kovasti kehujakin. :D Ja aika kivasti mun vakkariparturi teki, kun ei velottanut pojan hiusten leikkuusta mitään.
 
parturi fiksu parturi ei veloita vauvan hiusten leikkuusta... :) ite tein aina ennen niin et jos vanhemman siivellä tulee, menee samaan rahaan. pomot hyväksyneet sen aina. koska siitähän ne tulevat asiakkaat muovaantuu, kun ne jo vuoden iässä tottuu tuolissa istumaan :) jos viidessä minuutissa valmista, ei veloitusta ...

tuota kauemmin jos menee, niin vartista otan jo hinnan. siis otin :D

tärkeintä ei ole se mitä rahaa tulee vaan se miten lapsi viihtyy... mut tää onkin vaan mun ideologiaa...

takana liki 10 tunnin päivä, päälle parin tunnin koulutus ... huhhuh että oon kypsä.

arki lyö täysillä päin pläsiä... mutta aamulla uuteen päivään, eikä ilman kahvia eheeeei :D

mindi mulla on nyt teidän keskimmäisen ikäisiä pari kappaletta,että jos innostaa joku aamupäivä tulla meille pihaleikkeihin :D

mies auttaa hurjan paljon kotihommissa, aivan luksusta, vaikkakin silti oon ihan sippi. mutta on kai kuka tahansa tuon tuntimäärän päivässä töitä tehtyään. jatkuva vahtiminen on kyllä haasteellista. mutta mä tykkään yli kaiken olla lasten kanssa, ja niin vahvistuu toive suurperheestä :heart: toivotaan niin :)

hyvää yötä naiset, viikko on puolessa :hug:
 
Meillä juhlitaan viikon kuluttua 1v. synttäreitä :heart: Pienet paineet on kakun suhteen kun ottaa huomioon tämän pojan ristiäisissä olleen kakun...


Sanomattakin selvää, etten ole tuota kakkua itse tehnyt, vaan rakas ystäväni! Kaikki muu tarjoilu on jo tehty/hallinnassa muuten. Vieraita ei tule paljoa, mutta kuitenkin kolmena päivänä kun ei kaikki pääse samana päivänä. Sikäli hyvä ettei tule liikaa porukkaa kerralla.

Pojalla on flunssa ja vähän lämpöä. Huolimatta siitä ollaan jo hienosti 7 iltana menty nukkumaan ilman tissiä! Olen kovin ylpeä tästä ja iloinen kuinka helposti se on mennyt, kun vähän pelkäsin kuinka siitä eroon päästään ikinä. Pojan ylähammas on tehnyt molempiin rintoihin haavaumat ja yksi ilta oli sitten vaan pakko kokeilla kun imetys teki kipeää. Se onnistui ja näin päätin, että se oli siinä. Yksi ilta oli pientä protestia, mutta sitten on ollut myös ilta jolloin laitoin pojan sänkyyn, menin makaan viereen (nukkuu siis meidän kanssa) ja poika käänsi mulle selkänsä ja nukahti. Mahtavaa!

Hienosti hän jo seisoo ja pari askelta on ottanut kun oikein kannustaa, mutta sitten heittäytyy syliin ja on niiin hauskaa! Aivan älyttömän paljon on kehitystä tapahtunut ja päivittäin hämmästelen kuinka paljon poika ymmärtää puhettakin.

Näin käy kun "eipää" rakastava pikkuapuri purkaa kauppakassia :LOL:
 
Morjens :)

Meillä juhlittiin synttäreitä viime sunnuntaina. Vieraita oli mukavasti, tyttösen tärkeimmät ihmiset oli paikalla.

Tällainen oli kakku:
Koriste onnistui hyvin, kakun päällinen repeili tosi pahasti, kun jouduin sen kanssa taisteleen. Mutta ihan ok tuli, ja maku oli hyvä. Sehän se tärkeintä on :)

Juhlapäivän kunniaksi neiti päätti kävellä ilman tukea


1v-neuvolassa käytiin eilen, pituutta nyt 73cm ja painoa 9,4kg. Neiti näytti kaikki parhaat puolensa tädille, paitsi rokotteet aiheutti kyllä suunnatonta harmitusta :D

Lauantaina ollaan menossa kuvaukseen, käytetään samassa kuvaamossa kuin esikoinenkin aikoinaan.

-JennyA-
 
Vitsi miten ihana kuva kaanan poitsusta ja leivästä :heart:

Ja vitsi mitä kakkuja!! Ihan hävettää se oma väkerrys minkä meinaan tehdä :D Mut josko ees maultaan ois syötävä. Muutenkin pidetään tarjoilut tosi simppeleinä :) Kakku, voileipäkakku, suolasia ja makeita keksejä, jotain nannaa lapsille. Meillä vietetään synttäreitä itse päivänä, eli ens viikon perjantaina 16.3.

Monet jo ottanu ensiaskeleita :) Meillä ne vielä odottaa, vaikka ilman tukea jo jonkin aikaa seistykin. Mut hauskinta myös meillä on siinä se kaatumisosuus äipän syliin ;)
Vitsi nää on kyllä ihania veijareita! Paitsi et meiän likka ruvennu pureen (ja puree vaan ja ainoastaa mua!!). Eikä muuten mitään ihan hiljaa pure, vaan tietty täysillä. Siihen oon joutunu puuttuun jo vähän enemmän, pelkkä "nätti ei" ei riitä, mut silti ei auta.. Lisäks isosiskonsa tukkaa repii "ihan ilkeyttään".. Teidän pitäs nähdä se ilme ku pääsee käsiks hiuksiin, ihan mahoton..
Mut ohan se kuitenkin niin ihanakin, voi vitsi <3 Joka päivä saa jotain naureskella, on kyllä onni, et saa olla kotona ja nauttia tästä kaikesta!

Ld Mulla oli sama tilanne vähän reilu vuosi sitten. Olin aika viimeisilläni kun äidillä epäiltiin rintasyöpää ja valitettavasti se sieltä löytykin.. :/ Nyt onneks hoidot ym. onnellisesti takana (ainakin tältä erää) ja kaikki hyvin :) Mut osaan siis kuvitella miltä toi tuntuu...

Nyt nukkuun (oon nyt jo kirjottanu tän muuten kolmeen paikkaan ja vieläkin oon täällä :D), mukavaa naistenpäivän iltaa vielä meille!" :)
 
Äidillä nyt eilen sitten todettiin varmuudella se rintasyöpä. Toinen rinta leikataan kokonaan pois ja jatkosta lisää sen jälkeen.. Pitää vaan toivoa parasta.

Synttärijuhlia en ole jaksanut vielä järjestää. Ihanat ystäväni auttavat kakkujen teossa :)

Ensiaskelia täälläkään ei ole otettu. Tukea vasten kävelee.
 
ld voimia sulle!

sane onnea uudesta raskaudesta!!

Onnea kaikille jo 1v täyttäneille!!

Täällä ollaan saikulla. Onnistuin särkemään käteni:( Annoin Venlan äidilleni syliin jossa käteni jäi Venlan alle jumiin kun vetäisin käteni pois kuului kauhea pamahdus, nivelsiteen pois paikoiltaan:( 5pvä saikkua saapa nähdä riittääkö. Kun kotona ei voi pitää tukea. Ja kaiken lisäks vasen käsi joka meni "rikki" ku oon vasuri. Kyllä on avuton olo..

Neiti oppi kävelee lauantaina, äitini oli taluttanut Venlaa koko päivän niin illalla otti ekat askeleet ilman tukea<3 Tänään on jo omatoimisesti lähtenyt kävelee. 2 metriä taitaa olla ennätys.
Meillä kävely on menny puheen edelle.. Ei ole selviä sanoja juuri ollenkaan. Osoittaa mitä halua esim. lelu tai syötävää..

Korvike Antaako joku enää korviketta? eritoten Tutteli 2? Meillä nimittäin tuli ilmi että se valmistetaan nykyään HOLLANNISSA!! Olin tyrmistyä kun kaupassa tuli ilmi. Missään ei ole ollut ilmoitusta asiasta. Tässä muutama päivä takaperin ihmettelin maidon muuttunutta makua/hajua. Nyt onkin ahkera tavis maidon vaihto päällä että ei tarvitse tuota Hollantilaista antaa..

Tuohon edelliseen liittyen.. Kun nyt olen tosiaan tänään antanut tavis maitoa niin oon antanu nokkamukista paitsi nyt iltamaidon tuttipullosta.. Niin enkös olekin tehnyt oikein että ei kannata antaa tavis maitoa tuttipullosta vaan nokkamukista? Niin jäis toi tuttipullo pois.. Tosin tänään tyttö sai kauhiat kilarit 5 ruoalla kun huomas että ei saa tuttipulloa vaan nokkamukin. Osoitti astiakaappiin ja hoki mammammam..;)

Sain tiputettua Venlalta päiväunet 2:n ku ennen nukkui 3:t unet. Nyt rytmi hyvä, kunpa pysyin hoitopäivinäkin samana..

Nää kyllä tuli todella sekavasti tänne, mut antakee anteeks ku naputtelen yhdellä kädellä ja unen pöpperössä:)
 
ld ei löydy sanoja... mutta yritän silti... voimia kovasti. läheiseni kävi saman läpi. tai käy parhaillaan. peruukkia ei käytä vaan huivia , kun ei hiuksia ole. iloinen ja positiivinen asenne on, ja toivon että äitisi saisi hyvän ennusteen :heart:

vauvan synttärit no itse en vietä, mutta isänsä ja toisen puolen isovanhemmille menee tärkeimmät ihmiset kekkeröimään :) iso tyttö on jo :)

kaarja se on niin rikkaus juuri, että saa olla taaperonsa kanssa päivätkin :) ite hoidan noin 9h yhtä 1-vuotiasta. ja äitinsä ei kyllä saa kuin rippeet päivien edistysaskeleista.... mutta olosuhteille nyt ei vaan sitten aina voi mitään.
mutta NAUTI, NAUTI ja -NAUTI!!! voin kertoa ettei mikään tuo takaisin niitä aikoja mitä nyt saat lapsesi kanssa olla :heart:

katjahei no en kyllä tiennyt et hollanissa tehdään tutteli... mutta maitoahan siihenkin käytetään, että tuskin se niin erilaista olis .
mä tein niin, et pari viikkoa ennen nokkamukiin siirtymistä, pistin tuttelin sekaan puolet tavis-maitoo. ja nyt se menee nokkamukista vallan hienosti.
tähänkin on jokaisella ne omat niksit miten saa sujumaan :) ite aattelin et jo se maidon vaihtuminen on muutos. että kun ensi tottuu sen uuden maun juomaan tutusta pullosta, ni vaihto nokkamukiin käy kivuttomasti. näin sitten oon tehny jo kaikkien kolmen kohdalla, ja kolmas kerta toden sanoo :D siis että hyvinhän se onnistui :D

vauvakuume edelleen jäätävän kova... kaikkien vauvauutiset täälläkin vaan vahvistaa :D ajatella että tiitulipiitulillakaan ei enää kauaa ole taas uuteen laskettuun aikaan....
lisääntyminen on ihanaa,,,, sen aikaansaaminen ihanaa saati sitten kun sitä kääröä saa sylissään heijata :)
huoh... :)

näihin tunnelmiin ....


flower again ja typy tänään tasan yks vee :)
 
Viimeksi muokattu:
meillä pidetään 1v ja 25v bileet 24.3 ;)
v ei kävele ilman tukea kuin pari askelta, ja sanoo vain äiti ja ruokaa pyytää menemällä pöydän ääreen ja hokemalla namnam

omaa napaa.. pitäisi varata aika lääkärille. mulla olisi toive vielä yhdelle lapselle, mutta tulossa on kuitenkin leikkaus ainakin yhden lääkärin mukaan.
en kuitenkaan tiedä pitäisikö se leikkaus tehdä nyt, että voinko sen jälkeen vielä mahdollisesti saada vauvan. vai tarkoittaako se ehdottomasti että ei enää raskauksia..
että toivotaanko vauvaa vielä tähän putkeen, vai eka mut ihan kuntoon ja sitten mahdollisesti esim 7v päästä vauva-että tuhoaako raskaus sitten koko leikkauksen hyödyt..
 
LD:lle ja hänen äidilleen ensimmäiseksi nyt voimia! Toivottavasti rinnan poisto olisi mahdollisimman tehokas keino syövän hävittämiseksi.

Ihania kuvia taas lapsista laittaneet kaana ja jennyA, nää piristää tätä pinoa :) Kakutkin on niin hienoja, että melkeen vihreeksi vetää, mulla ei riittäis kyllä taito tuollaisen väsäämiseen!

Tutteli2: menee täällä vielä, eikä ollut kyllä mullakaan tietoa, että valmistusmaa ois vaihtunut... mut näinhän se taitaa vähän joka paikassa olla sääntönä, säästöä säästöä nääs. Mut joo, kovaa vauhtia ollaan jo alettu laittamaan tavallista maitoa sekaan ja eiköhän se kuun vaihteessa sitten jo ole taakse jäänyt elämää, ei meille tutteleita enää :D

Mulla ei ole yhtään vauvakuumetta! Jotenkin oon niin tyytyväinen tähän katraaseen, että tässä on ihan hyvä olla! (Keskimmäisen jälkeen mulla oli oikeen paha vauvakuume.)

Yhden tutun lapsi alkoin kävelemään vasta 1,5v ja siitä lähtien sitten suurinpiirtein jo juoksi :D, vaikka neuvolassa ja tarhassa kuulemma olivat jo olleet todella huolissaan, yksilöllistä on.

Pidetään nyt synttärit tuossa kuun vaihteessa. Ensin meinasin pitää yhteiset, mutta eiköhän nyt kuitenkin tää ensimmäinen vuosi täytyy muistaa ihan tätä meidän pikkuista vaan, hän tarttee omat juhlat :) Tarjoiluista ei ole vielä hajuakaan...

Flower: Sulla on aikamoinen vilske siellä :) Voitais tullakin hetkeksi pihaleikkeihin mukaan, alkuviikosta olis ainakin aikaa, nyt kahtena seuraavana viikkona :)

Kaikille kivaa viikonloppua! :wave:

Mindi83
 
Kiitos teille :)

Meillä käytetään edelleen soijakorviketta. Ja aion käyttää sitä niin kauan kun lapsi öisin syö. Päivällä saa ruokajuomana vettä tai soijamaitoa.

Huomenna on 1-v juhlat. Ja mulla tänään ja huomenna yövuorot. Ei tässä paljon kerkeä nukkumaan, mutta kerkeäähän sitä haudassa sitten...
 
mindi joo tulkaapa vaan :) maanantaina tai tiistaina? tekstaillaan vaikka lähemmin.

unen määrä itellä keskimäärin 6 h yötä kohden... ei kylläkään lähellekkään tarpeeksi mutta jossain välissä sitten paikkaan tuota vajetta... onneks niin kauan kun kaupasta saa kahvia ni ei ole hätää :D
 
meillä käytetään soijakorviketta jonnekin syksyyn, kun on altistus sitten. ennen 1½v ainakaan ole yhtään kiire lopettaa :D tuo soijakorvike on itseasiassa halvempaa litrahinnalta kuin riisimaito meidän lähikaupassa..
 
Tintti83: puhuitko yöimetyksen lopettamisesta vai koko imetyksen lopettamisesta? Itse (ja imetyskirjallisuus) suosittelee yöimetyksen lopettamista kerrasta poikki - etenkin vielä kun on kyse 1-vuotiaasta. Kyllä lapsi vähitellen alkaa syömään enemmän päivällä, ei ehkä kuitenkaan heti ekan yön jälkeen. Itse pidän vähän hassuna sitä, kun jotkut äidit ottavat osittaisen yövieroituksen tyyliin "ei tissiä ennen klo neljää". Luo lapselle ristiriitaa, kun välillä saa tissiä ja välillä ei, kun eihän sen ikäinen kelloa tunne. Koko imetyksen lopettamisesta kerrasta poikki olen ehdottomasti sitä mieltä, että se on julmaa. Suosittelen päiväimetyksen lopettelua pikkuhiljaa, lapsen tahtiin tai jos itsellä syystä tai toisesta on kiire, niin yksi imetyskerta per viikko vähemmän, niin menee pehmeästi paitsi lapsen näkökulmasta, niin myös tissien pakkausta/tukoksia ehkäisemiseksi. Onhan pienelle tuo rinta tuonut turvaa, läheisyyttä ja lämpöä sen ravinnon lisäksi koko toisen iän ajan.

No, näin teoriassa. Kun meillä tosiaan pieni ei juurikaan ole syönyt kiinteitä ennen neljän viikon takaista yövieroitusta, niin nyt niitä on alkanut viimeisen parin viikon aikana menevän runsaasti. Iltapalaa kuitenkin vähemmän ja ehkä siksi toinen herää klo 5 nälkään. Nyt neljä viikkoa viideltä heränneenä olen ollut aivan epätoivoinen, että mikä neuvoksi. Vastoin kaikkia imetysperiaatteita olen sortunut antamaan tissiä viideltä, ja ollaan saatu nukkua vielä 1-1,5 h. Kuitenkin riski on siinä, että vauva alkaa taas haluamaan tissiä pitkin yötä ja ollaan tilanteessa, etten haluaisi antaa ennen sitä viittä. Toivottavasti siihen ei mentäisi, vaan että vauva olisi jo ymmärtänyt tämän kuukauden aikana, että tissiä ei syödä tavan vuoksi, vaan nälän, joka yllättää siinä viiden korvilla. En haluaisi joutua hoitamaan yövieroitusta uudelleen.

Periaatteet on periaatteita, joiden mukaan on lähtenyt näitä imetyskuvioita viemään eteenpäin, mutta välillä joutuu käytännön ja kokonaisuuden vuoksi joustamaan. Mikään ei ole mustavalkoista. :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Kaana
Tintti83 Hui kuinka pikaisesti noin vaan lopetit? Meillä on nyt 12 iltaa menty nukkumaan ilman tissiä. Siihen ei enää palata, se on varma. Todella helposti on jäänyt tuo pois. Päivisin imetän hmm... en osaa edes sanoa, pari kertaa, yöllä tai lähinnä aamuyöllä kerran. Tule Tintti kertomaan miten menee, mua kun mietityttää jätänkö ensin nyt päiväimetyksen kokonaan vai sen yön? Vai molemmat samaan aikaan? Sitä kun en millään haluaisi tehdä jo omien rintojenkaan vuoksi, kiitos ei pumpulle jos ei ole äärimmäinen hätä.

LD:lle luottamusta äitisi pikaiseen paranemiseen. Mullakin perheessä ollut vastaava tapaus.

Oma unen määrä on kai sitten riittävä, koska olen harvoin väsynyt. Joskus jos olen tai haluan oikein nauttia niin nukun vauvan kanssa päiväunet, harvoin tosin. Kun kävin töissä nukuin noin 6-7h ja lähes joka päivä päiväunet, koska niin väsytti. Nyt taidan nukkua jotain 7-9h väliltä, tosin voisin nukkua sen 11 h jos menisin vauvan kanssa samaan aikaan nukkumaan :D Tykkään hirveästi nukkumisesta kyllä! Mutta kiva on puuhailla omiakin kun vauva nukkuu. Uskon vireystason suhteen (ainakin itseni kohdalla) enemmän olevan merkitystä sillä mihin vuorokauden aikaan nukun kuin sillä kuinka monta tuntia. Mulle ei sovi lainkaan aikaiset aamut. Pikku huom, että ei tietenkään meidän vauva nuku 11h heräämättä kuitenkaan, että kyllä siinä väh. 1 kerta vähän herää äitikin, joskus vähän enemmän ja useammin :LOL:

Missä Tiinelli???
 
Ai juu jos jollain on kokemusta täytekakun hedelmäisestä täytteestä niin kertokaa vinkkejä! Kriteerinä ei missään nimessä banaania (ihan puistattavan hirveä kakuntäyte) ja sellainen joku "kastike" ois kiva siellä välissä. Joo tiedän ja osaan googlettaa jne. mutta aina on kiva jos joku vinkkaa.
 

Yhteistyössä