Maalismussukat - syntyneet

vauva syliin mielestäni en ole sanonut etten anna, vaan en haluaisi antaa. Kyl meidän poika on ollut muidenkin sylissä ja olen antanut ihmisten hössöttää. Ja poika on pieni, vain niin pienen hetken, et haluun nauttia tästä vauva ajasta, kun isompi niin uskon et annan isovanhempien ja muiden hössöttää enempi. Saman kohtelun on saanut kaikki isovanhemmat, myös ne mun päästä tulevat, en ole antanut toisen saada enempää.
Itse en ole hössöttävää tyyppii tai tykkää läheisyydestä. Esim inhoan halailua ja tämäkin tietysti vaikuttaa taustalla.

Sit en ymmärrä miksi mun pitäs nyt hössöttää ympäri sukulaisia ja muita paikkoja kun mulla on vauva... en ole tehnyt sitä ennenkään. Haluun jatkaa elämäämme samalla tyylillä kuin ennenkin. Mennään silloin kun tarve on. En ole ajatellut vauvan kanssa tänne kotio linnottautua, mut nyt se tuntuu ihanalta. joka viikko käydään jossain, mut todellakin nämä reissut ottavat minua kovasti voimille tällä hetkellä ja koen et minun jaksamiseni nyt tärkein, et vauva tulee hyvin hoidettua.
Ja toi et päästäisin kotioni siivoileen muita, ei sovi mulle. Rehellisesti, meillä ei ole 10 vuoden aikana käynyt vieraita, koska en tykkää et ihmisiä käy meillä. Me kaikki olemme niin erilaisia ja tuskin mä kovin nopeeta muutun vaikka olenkin äiti. Tietysti kun lapsi kasvaa ja hänellä rupee oleen kavereita, niin päästän heidät meille.

Olen melkein yksinhuoltaja kun miehen aika menee raksalla ja töissä. Sit kun pidämme vapaa päivää, et mies on kotona, niin ei hänkään halua lähteä vierailuille vaan olla perheensä kanssa kotona ja rauhoittua sekä nauttia yhteisestä ajasta poikansa kanssa, koska se aika kortilla.

jälkitarkastus oli eilen. mun paikat OK. haava siisti ja ei arkuutta. Saan luvan ruveta nosteleen painavampaakin kun poika ja tehdä syviävatsa lihaksia. Tästä se kuntoutus alkaa taas mennä eteenpäin.
cerazetreseptin sain, mut niitä ei meidän apteekissa ollut, vaan tilaavat mulle täksi päiväksi.

Poika paino 5240g 59,5 cm ja pipo 40,2 cm. Pitkä ja hoikka poika. Pojalla kaikki oli OK. Rähmivään silmään saatiin resepti, et jos tulehtuu, niin saan vain hakea. Vuoden vanhaan asti seurataan, jos siihen mennessä ei lopu niin sitten sondilla avataan kyynelkanavaa. Kyynelkanavan hieronta jatkuu. Silmä siis rähminyt melkein syntymästä asti.
10.5 seuraava neuvola ja sillon saadaan rotarokote kun 2 kk täynnä ikää pojalla.


Nyt suihkuun ja psykologilel purkaan kolmen viikon ajatuksia

sane ja toivo
 
Täällä on taas tää päivä ollut yhtä helvettiä. Mä en todellakaan voi sanoa että vauva-arki olisi pelkkää ruusuilla tanssimista! Johan tässä olikin pari hyvää päivää, mutta tänään koliikki on taas riehunut urakalla. Vauva ei oikein syö, ei nuku, ei ole sylissä, ei missään muuallakaan, nukahti välillä tunniksi mut kesken unenkin huutaa kuin syötävä. Yökin oli aamuyöstä asti kitinää. Mut ennen sitä oli positiivinen juttu; vauva nukkui 4 tuntia putkeen!!! Sitä se ei oo tehnyt ikinä :D Mahtavaa :) Nyt se äsken nukahti joten jos olisi aikaa kirjoittaa.

Vauva on ihana, tärkein ja rakkain mitä mulla elämässä on. Elämä on kyllä täysin muuttunut ja se ei ole ollenkaan huono asia, päinvastoin.

On ihanaa kun perhe on tukemassa. Näin yksinhuoltajana oon kiitollinen jokaisesta kerrasta kun joku muu vaihtaa vaipan tai syöttää vauvan, tai pitelee sitä että saan itse syötyä rauhassa, tai hoitaa sitä että käyn kaupassa tai saunassa tai jotain. Olisi varmaan paljon rankempaa jos olisin ihan yksin. Aluksi kun oltiin vasta kotiuduttu, mua ahdisti olla yksin vauvan kanssa kotona mut nyt siihen on jo tottunut. Kun vauva nukkuu tai on hetken tyytyväisenä esim. sitterissä, teen salamana kotihommia tai käyn suihkussa ja syön. Tosiaan on saanut unohtaa rauhassa lukemisen, tv:n katselun, kirjoittamisen ja kaiken, mut sellaistahan se on varmasti kun vauva tulee taloon :) On yllättänyt se, miten vauvassa tosiaan on kiinni 24/7 vaikka kyllähän sen tiesi raskausaikanakin, mutta että mitä se on käytännössä.

Nämä mun tekstit kuulostaa hirveeltä valittamiselta vaan.. mut ei, mä nautin siitä miten vauva katselee tarkasti, tyyntyy ainakin hetkeksi kun tuun paikalle ja se kuulee mun äänen, miten se nukkuu yöt mun vieressä, miten se kasvaa ja kehittyy. Ja miten hienoa on ylipäätään olla äiti. Tuo pieni avuton ihminen on tehnyt musta äidin. Ja miten mun mummu sanoo, vauva opettaa vanhempansa äidiksi ja isäksi.

Isästä puheenollen, me mennään vauvan kans huomenna dna-testiin. Kun tulokset ovat tulleet viikossa, parissa, niin seuraa se isyyden tunnustaminen ja kaikki muu siihen liittyvä.

Ristiäiset meillä on 7.5. Nimi on jo valmiina. Mun pitäis käydä itelle jotain juhlavaatetta kattomassa, ei inspais yhtään mut pakkohan se on. Vaikka on se kyllä ihan mukava ostaa vaatetta kun tässä ei oo enää ryhävalaan kokoinen :D

On mukavaa kun on saanut kroppansa takaisin, vaikka tänään mulle iski raskausikävä. Varsinkin kun luin tuota raskauspäiväkirjaa. Niin ja kropasta, ylipainoahan mulla siis on ja ei oo timmi kroppa ja lihava olen, mut ei haittaa ja oon ihan tyytyväinen. Tuntuu että kilot vaan karisee koko ajan vaikken mitään teekään.
Mut on mukava kävellä kun ei hengästytä enää eikä kolota joka paikkaan eikä supistele, vaikka ne kivut onkin oikeastaan jo unohtanut. Pystyy leikkaan varpaankynnet ja laittamaan kengät sujuvasti jalkaan :)

Imetyksen lopetus mua ei harmita enää ollenkaan. Neuvolassakaan kukaan ei oo saarnannut. Terkka jopa sanoi että ihan sama se on imettääkö vai ei :O Että lapsi kasvaa kumminkin ja jokainen tekee niinku parhaaksi näkee. Ja kukaan ei oo kysellyt miksen imetä.

Rytmiä meillä on kans jonkinlaista tullut. Vauva menee yöunille n. klo 23-00. Ja syö kolmen tunnin välein eli n. klo 3, 6 ja 9 jolloin herätään. Päiväunille menee kahdentoista maissa ja nukkuu yleensä sen kolme tuntia ja sen jälkeen syö ja nukkuu pienempiä pätkiä, illasta on taas hereillä. hereilläoloajat tosiaan on melkeinpä koko ajan kitinää, paitsi vyöhyketerapian jälkeen on ollut tyytyväisenä jo jopa n. tunnin kerrallaan :) Tämä päivä on ollut poikkeus tähän mennessä, itkua ollut koko ajan ja nukkumisesta ei oo tullut oikeen mitään. Me mennäänkin vielä vyöhyketerapiaan. Sen jälkeen on myös kakka alkanut tulla joka päivä ja on muuttunut vihreästä keltaiseksi :)

Tällaista tänne.

LD + Pikkunen 1kk, 2 vko, 2 pvä

muok. menkat mulla tosiaan alkoi viime lauantaina ja vieläkin vuotaa. Ihan kiva oikeastaan, nytpä tietää että kroppa pelittää niin kuin ennenkin! Vaikka en muistanutkaan millaisia menkkakivut on; buranaa joutui ottamaan alamaha ja alaselkäkipuun.
 
Viimeksi muokattu:
halauksista mä tarviin niitä ja myös annan niitä :hug: tässä näkee miten ihmisiä löytyy erilaisia, antaa siis kaikkien kukkien kukkia, pääasia että saa olla onnellinen kukin tavallaan :) ja onneks itsellä nyt myös mies sellainen joka nauttii läheisyydestä, entinen olikin erilainen ja se repi mua hajalle. näin on hyvä kun molemmat tykkää :)

vieraita kotiin mä nautin omasta koti-rauhasta myös kovasti. mutta käy meillä ihmisiä, ja välillä se piristää :) meillä miehen kanssa neuvotellaan sitten joka kerran et jaksaako toinen jos se ja se tulis poikkeen kahville. yövieraita ei ole ollu johtuen tilan ahtaudesta, mutta tilanne korjaantuu varmasti pian, nyt kun on tilaakin saatu rempattua lisää. oon ite varsin sosiaalinen mutta nyt vauvan tultua väsynyt kohkaamaan joka suuntaan. mennään siis ihan jokainen päivä kerrallaan. tänäänkin olis ollu kaverin kanssa sovittu et meen vauvan kans sen luo kahville, mutta päiväunet voitti ja soitin et menenkin ite vauvan kans nukkumaan... onneks hän ymmärtää, on pienen lapsen äiti hänkin.

iltalenkillä koiran kanssa sain puolen tunnin oman ajan, mies oli vaavin kanssa että sain ees tovin omaa aikaa tälle päivälle. teki hyvää mennä juosten ja kävellen karvaläjän kanssa. tuuli kivasti, aurinko paistoi. koira nautti ja niin minäkin :) raitis ilma tekee mielelle tosi hyvää.

siisti koti ylimääräisten tavaroiden poistuttua yläkerran uumeniin nyt kun tilat tuli melkeen valmiiksi, on alakerta aivan ihana!!! kaikki lasten tavarat, turhat koriste-esineet ja hitusvinkulat laitettiin pois. mies teki itse hienon jalkalampun olohuoneeseen, ja sain siivoiltua loput tänään, mies alotti eilen illalla ja mä siis lopettelin tänään. on kyllä kiva kun kodin hoitaminen ei ole vain mun harteilla, vaan mieskin osallistuu tarpeen tullen. hänkin tykkää :)

jaha sit töllön äärelle :)
 
aurinkoista vappuaattoa ihmiset :D

viettäkää mukava viikonloppu, mun askel on kevyt, kävin just puntarilla ja tätä saa juhlia: KAIKKI raskauskilot ovat pois wuhuu !!!!! eli liikkuminen on vaan kannattanut, nyt saa viel kiinteytyä hiljakseen, mut pääasia et entiset vaatteet menee päälle :) no joo, yhet farkut EI viel mene, mut ne onkin ostettu viis kiloa tästä vielä hoikempana. ja hoikka mä en tosiaan ole vieläkään.... mut erittäin tyytyväinen 75 kiloinen äiti :)

nyt luvassa päivä miehen ja vauvan kanssa, lähetään naapurikaupunkiin kierteleen kirpputorit ja kaupat ennen kuin ihmiset vajoaa ryyppäämään vappuaattoa. meilläkin valkkari-pullo odottaa kylmässä tän illan kahdenkeskistä aikaa :hug:

onnellinen floweri ja vauva pian 2kk
 
onnea flower lähtöpainon saavuttamisesta :D ollaan muuten samanpainoisia! huh ja mä painoin 97kg viimeisilläni :O

mun pitää mennä ostamaan ristiäisvaatetta, ei kiinnosta yhtään, vihaan vaateshoppailua.

vauva taas on kitissyt yön, edellisyönä nukuin tunnin, viime yönä jo enemmän ja tää aamukin on yhtä huutoa ollut, mut tiedän, tai luulen tietäväni että illaksi asettuu :)

hyvää vappua kaikille!! :heart:
 
Hyvää vappua kaikille!
Täällä vähän samaa riemua, tallille oon kiloja hävittäny ja paljon!! Yhtäkkiä oon kaventunut hurjasti, 5kg vielä pois ja oon niinkunin ennen, Jee!! Mäkin painoin viimeisilläni 82kg...
Meillä viime yö ensimmäinen huono yö, vauva kitisi 4 tuntia, minä imetin vähän väliä niin että tissit ollu ihan hellänä koko päivän... Toivon hartaasti että olisi ohimenevää vain tuo.
Meillä rauhallinen ilta tänään, miehen ja vauvan kanssa kolmistaan kun pojat on isällään.

Tää meidän foorumi on aika hiljainen, kurjaa sinänsä : /.
Oonkin miettinyt usein etten viitsi koko ajan kirjoittaa, yritän odotella että muutkin kirjoittelee välillä ettei pelkkää mun höpinää ole täynnä.
 
ld kauhee miten huonosti saat unta... koita jaksaa nyt... oot kyl sinnikäs :hug: mun loppupaino oli 91 kg, kauheelta tuntui, en oo ylittäny 90 kiloa aiemmin :D

tiinelli joo samoin fiiiliksin täällä...oon yrittäny kirjotel jos se innoittais muitakin, mut vissiin neljä viimeisintä on mun laittamia... ei jaksa omiaan lukea , ois niin kiva kun juttua riittäis kuten odotusaikana,.... ei täällä käymiseen niin kauaa aikaa vierähdä, et ei ehtis mitään laittamaan...et mitäs tässä ;)
 
Mahtaakohan joku muistaa vielä meidät?:)
Julin ja Pikku-Aleksin?
Viimeksi Tammikuussa kävin kirjoittelemassa, vaikkakin Aleksi ei ole maaliskuinen. Aleksi on pian jo 6kk! Mihin aika menee, eli ollaan kotiuduttu ja Aleksin paino nousee huimaa vauhtia ja kehitys on mallillaan. Yöt menee hyvin ja nälkä pojalla on:)
Simmosia näin yöllä kirjoitan kun uni ei tule:p
Kaikille onnittelut vauvasta ja hauskaa vappua

Juli ja Aleksi
 
Vappuhuomenta kaikille!

Otanpa itseäni niskasta kiinni ja kirjoittelen minäkin.

Flower isot onnittelut kilojen karistuksesta! Sitä sietääkin juhlistaa! =)

ld jaksamista yöheräilyihin! Hatunnosto kun oot jaksanut yksin hoitaa pikkuista! Onneksi oot saanut edes välillä jotain apua ja ottanut sen vastaan.

Mullakin ois ristiäisvaatteiden osto edessä. Ristiäiset on meillä äitienpäivänä. Mutta mulla 8 ylimääräistä kiloa ei tee ostosreissua miellyttäväksi. Ärsyttää kattella peilistä omia makkaroitaan:kieh: Mä en tajua, miksi nää kilot ei häviä! En herkuttele, liikun säännöllisesti, syön terveellisesti ja imetän. Tällä systeemillä luulisi ylimääräisten häipyvän nopsaan, mutta, kun ei niin ei!

Juli Kyllä varmasti teidät muistetaan! Ihanaa, että teillä on kaikki hyvin "varaslähdöstä" huolimatta! Jaksamista sinnekin.=)

Myöhemmin lisää, äitiä kaivataan taas!:wave:
 
Hyvää vappua kaikille!!!


LD, paljon voimia jaksamiseen. Onneksi kuitenkin ohimenevä vaihe ja jonkin ajan päästä helpottaa, mut varmasti on rankkaa odottaa sitä aikaa.

Juu, palsta on välillä aika hiljainen. Itsekin käyn usein katsomassa, mut ei ole uusia tekstejä tullut ja sit niitä tuleekin urakalla. Ja ihan joka päivä ei ole aika kirjoittaa, vaikak elämä seesteistä onkin

Juli, totta kai muistetaan ja kuulumisa kaivattu. Hienoa että teillä kaikki hyvin!!!


Onnittelut kaikille ylimäärästen kilojen karistamisesta, mulla on raskaus kilot mennyt kans, mut mä himoitten näitä muita ylimääräisiä, joita mennyt jo hyvin

Pikasesti omaa napaa.
Lopetin tänään disflatylit, musta ei merkittävää apua. Eilen annoin pojalle isoimman sallitun määrän, niin kamala puklailu alko ja kesti läpi illan, eli ei sovi ainakaan täydellä annoksella. kaksi viikkoa siis ollaan jo käytetty ilamn havaittavaa vastetta. Nyt kokeillaan ilman ja sit pohditaan uudestaan. Omaa ruokavaliota taas tiukennan
, herää vähän väliä. Poikani siis nukkuu ja syö hyvin ja kasvaa hienosti.

Kovasti poika jo juttelee ja seuraa tapahtumia, ihanaa

Eilen oltiin laatta ostoksilla ja ravintolassa syömäsäs koko perheen voimin ja ensi lauantaina mennään uudestaan kaupoille, kun ihan kaikki liikkeet ei ollut auki. Mies taas raksalla ja minä lähen kuluttaan aikaa pojan kanssa johonkin.

Mites onko äitienpäivä suunnitelmia? meillä anoppi ja mun äiti haluu meitä kumpiakin kylään. ratkaistiin, niin et olemma kotona kolmisteen. Mula koko viikon jotakin menoa, kuten parturi, vauvakerho ja ATK opetusta siskolle. Ei tule kummallekaan pahamieli ja mä en jaksa et käydään molemmat paikat läpi. Seuraavalla viikolal kevyempi ohjelma, niin sillon vois mennä käymään mummoloissa ihan ajan kanssa ja varata kummallekin oma päivä.

nyt siman maistoon

sane ja toivo
 
Juli, teitä ihan vasta ajattelinkin :) Hienoa kuulla että kaikki on hankalasta alusta huolimatta hyvin!

Mä yritän käydä täälläkin palstalla sillon tällön kirjottelemassa. Tuonne toiselle tulee kirjoteltua varmaan enemmän kuin laki sallii :D Ja kuulumisia käyn kyllä joka päivä täälläkin lukemassa.

Mullakaan ei paino koskaan ole noin korkea ollut kuin raskausaikana! Mitä nyt katson kuvia raskausajalta niin hitto että mulla on naama turvoksissa. En jotenkin ollut huomannut sitä kun niin pikkuhiljaa turposi mut nyt kun kattoo peiliin niin eron kyllä huomaa. Oli ihan mukava jopa eilen sovitella vaatteita kun meni kokoa pienemmät mitä ennen raskautta :D Ja löysin ristiäisiin nätin pitsimekon ja ostin myös kesämekon jo valmiiksi.

Mä en ole Disflatyliä kokeillut mutta en taida kokeillakaan kun ei mistään muustakaan ole ollut apua. Paitsi en sit tiedä, jos sitä kumminkin pitäis kokeilla.. Oon kokeillut Relat, Cuplatonin, Magnesiamaidon, Bioteekin maitohappobakteerit, Gavisconin, vyöhyketerapian.. Onhan niihin rahaa saanut menemään mut ainaki itellä on olo että on yrittänyt parhaansa.

Äitienpäivä onkin mulle ensimmäinen laatuaan äitinä :) Mennään varmaan äitille tai mummulle, riippuu kummassa on "juhlat". Eli siis kahvit ja ehkä joku kaupan ostokakku. Kukkia ajattelin itelleni ostaa!

Vauva huusi eilen melkeinpä koko päivän. Illalla yhdeksältä asettui nukkumaan. Yö meni paremmin kuin edelliset. Annoin velliä maidon seassa niin nukkui jopa neljä tuntia putkeen. Nyt se nukkuu parvekkeella ainakin toistaiseksi. Jos sitä ite tekis jotain kotihommia tässä.
 
Moikka ja hyvää vappua!

Ei ole ehtinyt tänne taas aikoihin. Päivät vaan menee lasten kanssa touhutessa.

Tytön mahavaivat on jo helpottaneet parin viikon takaiseen verrattuna. Enää ei ole kaikki illat niin jatkuvaa huutoa ja kanniskelua. Ja ihanaa, tyttö on alkanut hymyillä :heart: Niin kovasti jo seurailee katseellaan ympäristöä ja hymyilee hymynaamoille. SULOINEN!

Ristiäisiä vielä suunnitellaan 29.5. sunnuntaille. Saatiin sinne vasta toivomamme pappi. Nimi alkaa olla mietittynä jo.

Äitienpäiväksi ei ole suunnitelmia. Toivottavasti mulle leivotaan kakku tai jotain :D

t.Novelle ja typy 6vk
 
Heips!

Hävettää vähän itseäkin, kun niin harvoin tulee kirjoiteltua enää vaikka raskausaikana vielä olin aika aktiivinenkin. Jotenkin vaan aina kun sitä vapaa-aikaa kirjoitteluun löytyis, niin mieluummin tulee tehtyä jotain muuta. Muksut vie aikaa ja kaikki muukin touhu, nytkin sisällä olo on jäänyt aika minimiin, kun on ollut niin mukavat ilmat ulkona. Noh, koitan petrata...

Meidänkin pikkunen sitten täytti kuukauden, vaikka vasta sen verran, ihmettelen itsekin mihin se aika katoaa... juurihan eilen hän syntyi, tai siltä se ainakin tuntuu minusta vielä :)

Julin kuulumisia mielelläni kuulin, ihanaa että siellä sujuu hyvin! =) Jäänyt tuo teidän alku kyllä hyvin mieleen!

Mulla oli nyt ekaa kertaa sitten rintatulehdus... Olin oikeestaan miltein koko torstain ulkona, ja ilmeisesti.. mun kaksi paitaa + huivi + ulkoilutakki, ei sitten ollut tarpeeksi suojaamaan... en kyllä ymmärrä. Kokeilin sitten kaalia ja maitorahkaa ja oikeen kunnolla yritin tyhjentää, mut ei taaskaan toiminut mun yritykset.. teenköhän jotain väärin? Päivystyksessä sitten kävin ja antibiootit sain, nyt on sitten jo parempi olo, onneksi! Tuli semmonen olo, että tää imetys oikeesti ottaa mua päähän... jotenkin tekis mieli pistää pillit pussiin jo nyt, mut oonko sitten ihan typerä, jos ilman hyvää syytä lopettaa, pelkästään veetutuksen takia.. koko kesä menee sitten joku helkutin ryijy päällä ilmeisesti :whistle: Niin ja nää antibiootit aiheuttaa ilmeisesti ihan älyttömiä vatsanväänteitä vauvalle, eilinen päivä meni tytsyllä ilman oikeastaan minkäänlaisia pitkiä unia ja koko ajan sellaista kitinää ja vitinää, noh yöllä nukkuin jo sitten kun oli yliväsynyt, mut tänäänkin on samantapanen meno jatkunut...

Halauksista: piti sanoman, että en kyllä oo minä mikään kauhee halailija tyyppi, siis toki miestä ja lapsia, mut en kyllä muita mielelläni.. mulla on se oma metrin tila jonka tartten kyllä muiden kuin omien perheen jäsenten kanssa.

Vieraita: tykkään kun käy ja pyydänkin usein käymään.

Ristiäiset: meillä 5.6 ja pidetään anoppilassa. En oo oikeen mitään vielä saanut aikaiseksi, paitsi kutsut on suunniteltu ja kummit kysytty, mut onneks on aikaa vielä tuohon..


Tässä tyttönen vielä

[URL=http://aijaa.com/v.php?i=000227971615.jpg][/URL]

Mindi83
 
Mindi kaunis vauva :heart:

Eilen oltiin neuvolassa, paino nyt 4400g ja pituus 54cm (synt. 3135g ja 50cm).
Hyvin kasvaa rintamaidolla. Kerran päivässä annetaan korviketta, ihan siitä syystä että jatkossakin huolii pullosta ja saa isi syöttää.

Iltakitinöitä on vaihtelevasti, eilinen ilta meni taas paremmin, vauva oli isällään rintarepussa melkein 2 tuntia tyytyväisenä. Viime yökin meni taas loistavasti, vauva nukahti 21.30, söi tuossa viiden ja kuuden aikaan 2 kertaa ja nukkuu edelleen =).
Välillä illat on yhtä kantamista ja hyssyttelyä, kello kun tulee 18 niin vauva alkaa olemaan masuvaivainen. No, tää on onneksi pieni aika ja myöhemmin ei edes muista tästä juuri mitään.

Juli usein olen teitä miettinyt, ihana kuulla että siellä voidaan hyvin!

LD sama homma, minäkin olin naamasta ihan pöhöttynyt raskausaikana, kuvista sen oikein huomaan.

Mindi kurja tuo rintatulehdus, ite pelkään sitä kans kun tulee liian vähillä vaatteilla pompittua ulkona. Toivottavasti sulla pian paranee se! Voin kertoa että muakin joskus veetuttaa imettäminen vaikkei ole edes tulehdusta, meidän vauvalle kun ei meinaa kelvata mikään muu, pullokin vain silloin kun on oikein nälkäinen, tuttia ei huoli ollenkaan. Mutta vielä ainakin aion jatkaa imettämistä kun se on niin helppoa esim. lähteä jonnekin, aina ruoka mukana.

Halaukset oi kyllä!Kavereidenkin kanssa tulee halittua, samoin lasten ja miehen. Musta on ihanaa näyttää tunteita. Vieraita meillä käy myös päivittäin lähes. Ja täällä meillä saa kaikki olla kuin kotonaan.

Ristiäiset on meillä 22.5.

Äitienpäivä ei suunnitelmia mutta aion ehdottaa jos käytäisiin anoppilassa jos anoppi ei ole töissä.

Hymy ja jokelteleminen meillä on sitä kans jo nyt, ja vauva seuraa poikkeuksellisen hyvin liikkeitäkin. Muutenkin on kovasti liikkuvainen vauva, sylissäkin pönkii ja heiluu. Niskaansa kannattelee kans jo hyvin. Ihan hassua kun pojat olla möllötti vaan vauvana pitkään, tämä on paljon eläväisempi ja terävempi vauva. Liekö syynä se, että on tyttö?
 
juli ajatella, niin se pieni elämä vain sinniteli jatkamaan eloaan, ihanaa :) rankkaa varmasti oli ja epätietoisuutta piisasi mutta ootte kyllä ihan voittajia!! josku kerta ois kiva jos jaksaisit/ehtisit kirjoittaa, millaista keskoshoito on, miten sun päivät meni sairaalassa? ja muutenkin kehityksestä nyt haluaisin ite tietää. keskosina syntyneet ei välttämättä tule kehityksessä jäljessä, eikös ne kiri aika kovaa vauhtia ikätoverinsa kiinni? yhdellä kaverilla ollut keskos-vauva, mutta siitä on niin monta vuotta aikaa että en muista..

sane hyvä että saatte olla äitienpäivän kolmisin, helpompaahan se on tehdä niin et käy kylässä yhessä paikkaa yhtenä päivänä. ja miksei joka päivä vois olla äitienpäivä, ;) voihan sitä muistaa toista muulloinkin kun vaan jonain erityisenä päivänä. teette sit just vaan niin mihin omat voimat ja jaksaminen riittää.
miten sulla meni psykologilla? onko sulla sellainen psykologi, että se vaan istuu ja kuuntelee, vai sellanen että jos kysyt neuvoa johonkin asiaan niin se myös sen sanoo? mä käyn sellasella joka on aivan ihana kuuntelemaan, jotenkin tuntuu että se ainakin ymmärtää, on niin sympaattinen ihminen. jos kysyn jotain mitä mun pitäisi tehdä, niin se sanoo mitä se itse ehkä vastaavassa tilanteessa tekisi mut ei varsin mitään suoraa neuvoa anna. luulenkin että hänen on ensisijaisesti siis oltava juurikin se kuuntelija :) no minähän puhun, siitä ei tule koskaan olemaan ongelmaa :D

mindi ja rintatulehdus käys hei jostain ostaas sellanen selän lämmitin , sellanen villaliivi. aivan korvaamaton tulehtuineille rinnoille!!!
mutta toisaalta, jos ei imetys oikein tunnu kivalta niin anna olla... ei sen mun mielestä miltään väkinäiseltä pidä tuntua. sulla on kuitenki se kakkonen siinä jaloksissa koko ajan, niin voin vaan kuvitella ettei oikein tasaisen rauhallista imeyshetkeä päivässä ole ;)
ja katotaan miten tällä viikolla ehtisin et nähtäis, tuntuu et taas on joka päivä jotakin...

vauva heräilee.. annan aamuisin sen jokellella ihan itsekseen sängyssä, menen hakemaan vasta kun alkaa äänestä kuulua selvä vaatimus saada seuraa ja poispääsy pinniksestä :) ihana tapaus hän on kyllä :) jaha sit kutsu käykin ;)

aurinkoista päivää kaikille äideille :)
 
Rintatulehdus Neuvolasta kysyivät, joko olet sairastanut? tuli sellanen olo et se on pakko sairastaa. No ei ole iskenyt ja toivon ettei iskekään. Todella vähillä vaatteilla kyllä ulkona menen.
Kaverilalni meni niin pahaksi, et jouduttiin leikkaan rintaa ja sit se leikakus haava tulehtu ja oli auki 3 kk ja maito tursus siitä haavastakin. Eli kannatta ahoitaa ajoissa ja hyvin.

psykologi Tämä oli sellainen hiljanen hissukka. esitti kysymyksiä, jos hiljenin hetkeksi. Mulla itellä ei ollut mitään kysyttävää. Itellä oli aika selkeät kuviot ja sellanen papupata olen, et hyvä kun muut saa sananvuoroa. Ihan mukava kylläkin ja sain rauhassa purkaa tuntojani ilman arvostelua. Enään mulla ei ole käyntejä, mut saan soittaa ajan jos koen tarvetta olevan. Eli kahdella käynnillä mentiin. Tosin alun rankuuteen varmasti vaikutti 53 tunnin synnytys väsymys ja se et sitä ennen jo valvottiin pitkään.

vauvan heräily Mä anann yöllä kans touhuta rauhasa omiaan ja nukahtaa sit kyl takasin. n 4 aikaan nousee syömään. Sillonkaan ei vaadi ruokaa, mut se ähkiminen erilaista. nukahtaa sit takasin. Aamulla herää klo 6 ja ähisee kovasti ja tekee kakat. nukahtaa sit 8 aikaan taas päiväunille. Vielä kun itse tottus yöaikaan tuohon kaikkeen ähinään, puhinaan, jokelteluun ja pieremiseen.

Eilen avasin pojalle ikioman pankkitilin. saatiin säästöpossu ja tuttipullokin. Jotenkin tuntuuu, et pikku-miehellä nyt kaikki virallinen kun kelakortti ja pankkitili:LOL:
Eilen valkkasin laattoja pesuhuoneeseen kuvastosta, ja lauantaina mennään taas paikan päälle katsomaan. Tämä viikko tuntuu olevan yhtä menoa joka päivä.
Huomenna on parturi ja mies saa olla illan pojan kanssa.
Saa nähä miten käy, kun mies ei raaski nukuttaa poikaa sitkeesti takasin päiväunille jos herää vaunuissa. Neuvoin, et kato ihan kellosta aikaa, koska se itku aika tuntuu pidemmältä kun oikeesti on ja ota tetty aika mitä hyssyttelet. ja jos joudut nostaa jo 30 min jälkeen, niin yritä uudestaan tunnin pääsät. Muuten poika tosi väsynyt ja kiukkunen illasta.
Tosin ymmärrän et mies haluu olla pojan kans, jos silmät vähänkin kirkkaat, koska saa olal niin vähän hereillä ollessa pojan kanssa, kun työt ja raksa verottaa aikaa. Totesin myös, ettei ne kirkkaat silmät tarkoita etteikö poika olisi enään väsy, vauvan uni vaan on niin erilaista. Toivotaan et heil menee hyvin, ainakin tähän asti on aina mennyt hyvin, tämä nyt sit pisin aika heillä kahdestaan.

Tänään opetellaan kerhossa vauvatanssia, ihanaa. Meillä vauvan vaaka CD ja lejhtinen ja siinä ihania juttuja mitä voi yhdessä touhuta vauvan kanssa. Tosin meidän pikkunen ei vielä innostu ihan kaikesta.

Meillä aletaan kylpeen kaksi kertaa viikossa, poika ruvennut puklaan niin, et saa hiuksensakin siihen.
Musta puklailu aj ilmavaivat samaa tasoa nyt kun disflatylin kanssa, eli tosiaan ei apua ollut siitä aineesta.

Nyt siivoon ja ruuan laittoon, et ehtii saamaan oman naaman edustuskuntoon ennen kerhoa


sane ja toivo
 
Moikka kaikille!

Oon täällä taustalla nyt muutamana kertana teitä seuraillu, mutta nyt vasta sain aikaiseksi jotain kirjottaa. Enemmän täällä palstalla tuli pyörittyä ,kun esikko oli alle vuoden eli kuusi vuotta sitten :-O Ja josko sitä nyt ehkä innostuis uudestaan, jos vaan aika riittää. Esikoinen siis täyttää seitsemän syksyllä ja aloittaa koulun ja maaliskuussa meille syntyi toinen pieni ihanuus. Tarkemmin 16.3, raskausviikoilla 40+3. Tyttöjä siis molemmat :) Synnytys sujui kaikinpuolin hyvin, ihana kätilö!! kokonaiskesto 9h 35min. Mutta ei siitä sen enempää tähän hätään:)

Nyt siis meidän perheessä pyörii kaksi lasta, koira, kissa ja minä. Mieskin joskus, mutta yrittäjänä ja keskeneräisen omakotitalon rakentajana hyvin vähän on kyllä kotona (ärsyttävän vähän, voi ärripurri!! mutta tiedossahan se oli...) Esikolla ja tällä pienellä on eri isät ja esikko siis joka toinen vkl isällään.

Vauva on aivan ihana. Huomenna tulee siis 7vk täyteen ja 6vk:n ikäisenä oli 4830g ja 56cm eli kasvaa hyvin täysimetyksellä. Syntyessään oli 3270g ja 50cm. Ensimmäiset 6viikkoa oli vähän haastavampia, kun hereillä ollessaan oikeestaan vaan kitisi, hyvin harvoin oli hyviä hetkiä. Ja kun tää neiti saattaa olla kolmesta iltapäivällä puoleen yöhön hereillä (ehkä muutamat vajaan 30min. tirsat sylissä), ni voin kertoo et se ilta on PITKÄ..... Mut nyt tosiaan viimeisen viikon yhtäkkii helpottanu!! Jaksaa ihan eritavalla "seurustella" ja möllötellä vaikka leikkimatollakin parhaimmillaan jopa 30 min. Ennen ei voinut mihinkään laskee, eikä itekään voinu olla paikallaan ku heti alko huuto, mut tulipahan ainakin käveltyy, josko siinä muutama kilokin ois karissu :D Vatsavaivanen ei siis ole, muuten vain kitiseväinen oli, luulen että suurimmaksi osaksi siitä syystä, et yksinkertasesti vaan niin väsyny, mutku ei nuku ni ei nuku..

Yöt nukkuu muutamalla syötöllä ja on onneksi tähän asti nukkunu yöt kyllä hyvin! Yö alkaa melko myöhään, just puolen yön paikkeilla yleensä, mut nukkuukin sitten 10h tosiaan parilla syötöllä. Tyttö on vieressä, ni mä vaan lykkään tissin suuhun :p Ihan omaa laiskuuttani pidän neidin vieressä, kun en jaksa nousta.. Samalla tavalla esikko oli, mut puolen vuoden iästä kuitenkin täydet unet omassa sängyssä, eli katotaan päästäänkö tänkin kans yhtä helpol, vaikka tuskin :p

Mulla on kans anoppiahdistus.. Tekee ihan liian paljon itseänsä tykö. Haluaa puuttua kaikkeen ja olla kaikessa mukana, eikä ymmärrä että mun kodissa tehdään mun tavalla, eikä se oo välttämättä huono,vaikka onkin eri tapa kuin hänellä. Mutta ei tästäkään tän enempää, saan onneks purettuu itseäni toisen miniän kans :)

Kyläilystä en vielä oo oikeen välittäny, koska vauva tosiaan ollu melko kitiseväinen, ni korostuu vielä kyläillessä, eikä sit ite pysty oikeen keskittyyn mihkään. Kauppaan lähdin kerran hänen kans kaksin ja sen jälkeen sanoin et seuraavaks meen kun hän on 20v. eli niin hyvin se meni.. Mut josko kaikki reissaaminen täst helpottus, ku rupee jaksaan vähän jotain seuraillakin. Meille kyl on saanu kaikki tulla ja ihanaa kun on ystäviä ja sukulaisia käynykin :)

Josko se tältä erää, vauvakin varmaan jo pian heräilee, mut koitan taas ehtiä kirjotteleen kuulumisia :)
 
Hellurei! Itse käyn joka päivä lukemassa mutta en muka kerkeä sitten kirjottamaan:ashamed:

vappu meni ihanasti :) Lauantaina miehen sisko ja hänen miehensä sekä heidän 5 vuotias poikansa ja miehen pikkuveli tulivat yökylään,syötiin hyvin ja seurusteltiin. Sunnuntaina sitten Lintsillä oltiin ja kyllä oli lystiä :D Minäkin otin rannekkeen ja nuorruin sata vuotta kun kävin vähän kieputtimissa :D Ja lapsilla oli lystiä tietysti,ilmakin oli oikein hyvä. Meillä oli kaikilla talvivaatteet päällä,ei ainakaan palellut :D

juli just huhuilin teitä tossa joku aika sitten,mukava kun tulit kertomaan kuulumisia :) On se ihmeellistä miten pienestä voi kasvaa iso ihmisen alku :)

psykologi olen käynyt samalla naisella jo melkein kaksi vuotta ja on oikein mukava ja lämminhenkinen ihminen. Löytää pahimmistakin asioista positiiviset puolet ja tukee minua kaikessa. Ehkä enemmän voisi kuitenkin kysellä tai esittää vastakysymyksiä,tuntuu että välillä on hieman niitä hiljaisia hetkiä liikaa mutta muuten mahtava tyyppi :)

Vauva ei ole enää mikään vauva :| TAi ainakin tuntuu että on kasvanut niin äkkiä pois siitä ruttuisesta punakasta vastasyntyneestä. Ja nyt kun osaa jo nauttia siitä vastasyntyneestä nin tuntuu että aika meni ihan siivillä. Poika on niin jäntevä ja juttelee ja hymyilee päivät pitkät:heart: Kerrassaan suloinen tapaus. Päätä pitelee hyvin ja kääntymistä ollaan jo yritetty :)
Yöt menee pääasiassa yhdellä syötöllä. Lenni nukahtaa yöunille n.21-22 maissa ja herää n.4 aikoihin josta jatkaa uniaan sitten n.klo 9 asti. Hyvin menee siis :) Täysimetyksellä mennään vieläkin,on ollut ihana huomata imetyksen helppous mutta tunnen syyllisyyttä siitä että osaan nauttia siitä vasta kolmannen lapsen kohdalla :( Esikoisella tosin oli koliikki mutta keskimmäisen kohdalla olisi voinut yrittää vähän enemmän niin varmasti olisi onnistunut.

tupakanpolttajat tai siis te ketkä poltitte ennen raskautta,onko tehnyt mieli? Niin tyhmää kuin se onkin niin mun on alkanut tehdä aika ajoin tosi paljon mieli tupakkaa :( Tiedän ettei se voi olla enää ´oikeata´tupakanhimoa koska olen melkein vuoden ollut ilman vaan mieli tekee tepposet mutta kyllä mua kyrsii kun taas tekee mieli. En tietenkään ole ratkennut ja imetys onkin hyvä motivaatioa olla ilman mutta kyllä se ahdistaa :( Saapi nähäd miten käy kun menen ensimmäisen kerran viihteelle:| JA se ei edes haittaa vaikka polttaisin silloin jos se siten jäisi vain siihen baari-iltaan mutta epäilykseni ovat aika negatiiviset :( Ajattelin ehkä kesällä mennä käväsemään humpalla,katsellaan miten itseä huvittaa. Nyt ei ole vielä juurikaan tehnyt mieli kuin korkeintaan terassille. Nyt vappuna otin lasillisen kuohuviiniä,oli ihanan makuista :)

Jaaha,taidan lähteä pyykinripustukseen, Vein lapset jo hoitoon ja Lenni nukkuu vielä. Miehen veli on ollut meillä vapusta asti,mukavaa kun on seuraa päivisin :)

-Naurukohtaus ja Lenni 2,5kk-
 
Heips!

kaarjalle vaan tervetuloa joukkoon iloiseen :wave:

Rintatulehduksesta: se on kyllä ilkee vaiva. Yhtenä hetkenä voi ihan loistavasti, puolen tunnin sisällä olo on ihan perseestä. Ton suojaamisen kanssa kannattaa kyllä olla tarkka! Täällä on aika karu toi tuuli välillä, et paljon täytyy olla päällä jotta tarkenee.

Hyvä puoli noissa antibiooteissa, että päivän kahden päästä kuurin aloituksesta olo on jo ihan hyvä. Mut huonona puolena, meitin vauva ei oo nyt kakannut sitten kolmeen päivään. Mallasuutetta meinaan kyllä hakea, jos ei ala tuleen tavaraa piakkoin... räjähtää semmonen "kakkapommi" että atomipommitkin kalpenee rinnalla :LOL: Oon koittanut vähän eri tavoilla "avittaakin" sitä tulemaan, mut ei sieltä mitään tuu, et tarttee järeemmät aseet.

Imetyksestä: joo meinaan, et jonkin sortin imetystä täytyy jatkaa. koska tuo yösyöttö on vaan siitä niin hyvä, että nostan vauvan sängystä vaan rintaa syömään ja se riittää, voin siinä itse nukkua hyvin ja se tulee vielä tarpeeseen. Samoin vauvan rauhoittaa aika hyvin tuo rinta, joten ei viitsi ihan vielä luopua, ihan vaan omaa napaa ajatellen ;)

Vauva ei vielä ole hymyillyt. Kovasti odottelen, ja kerran jo kerkesin luulemaankin, mut ei se sitten ollutkaan kun ilmaa vaan ilmeisesti :whistle:

Neuvola-aika on meillä vasta 18. päivä. Tuntuu jotenkin pitkältä ajalta odottaa, vaikka vaan kolmen viikon väli. Kolmiviikkoisena, meidän vauva oli 4000g ja 53,5cm ja ois kiva saada päivitystä, että miten kasvaa.

Äitienpäiväksi ei suurempia suunnitelmia. Varmaan muistetaan mammoja ja mennään johonkin syömään. Ei mitään erikoisempia.

Mindi83
 
Täällä herätään öisin aina 3 tunnin välein, pari kertaa on nukkunut neljä tuntia putkeen. Vauva syö vuorokauden ympäri kolmen tunnin välein 160-200ml kerrallaan. Yli viitteellisten ruokamäärienhän se menee, mutta yksilöllisiähän ne on vauvatkin.

Tupakasta en ole onnistunut pysymään erossa. Vakaa aikomus on kyllä saada lopullisesti lopetettua mutta nyt tuntuu siltä ettei kaiken keskellä jaksa sitä miettiä, minä sitte joskus..

Huomenna mennään vauvan kanssa lääkäriin kun luulen että sillä on napatyrä. Neuvolasta käskivät varmuuden vuoksi käydä näyttämässä.

Täällä vauva on hymyillyt eka kertoja vappuna, ja kovasti juttelee jo. Ihanaa kun se välillä hymyileekin kun hereilläoloajat on melkolailla olleet kitinää tähän saakka. Nyt jaksaa jo olla tyytyväisenäkin joitakin hetkiä, varsinkin aamuisin syönnin jälkeen.

LD + Pikkunen 1kk 3vko 1pvä
 
huomenta :)

kiva saada uusi äiti kirjoitteluun mukaan , tervetuloa kaarjaa ja onnea vauvasta :) anopit voi joskus olla haaste, mutta kyllä siitä omasta reviiristä on pidettävä huoli, ei ne saa tuppautua liiaksi...

nyt väsyttää.... ollu sellasta huisketta että... huh huh... vauvakin heräsi normaalia aiemmin, no nyt taas nukkuu, mutta mahtoi mennä päiväuni-rytmi tälle päivälle ihan solmuun.. ;)

missä dindei?????????

kiva oli saada vilkkautta palstaan, on nin mukava kuunnella/lukea miten toiset selviää arjesta.

ld reipas syömistahti vauvalla, älä suositus-määriä tuijota, pääasia et syö ja kasvaa :D meillä menee noin 100 milliä kolmen-neljän tunnin välein. illat on sit tiuhempaa syömistä joita en oo ees laskenu paljon menee yhteensä.
ja mä luulen et jos meinaat tupakan lopettaa joskus, niin ehkä sen aika ei ole vielä ;) toi rankka valvottava vaihe vauvan kanssa on varmaan niin uuvuttava, että samaan syssyyn jos sit vielä vieroitusoireet tupakastakin niin.... teet vaan kuule niin kuin miltä ite tunnet parhaimmaksi, ja omiin voimavaroihin nähden :)
kyllä maailmasta tupakoivia äitejä löytyy :D vaikka ite en oo koskaan polttanu, ni en mä ainakaan sormella sohi täältä asti ;)

vauvan kuiva iho on ilmaantunu tosi pahoja kuivia alueita, lähinnä kasvoihin, nyt menossa korvat... on ihan tulipunaisina laikkuina, aluks otsassa oli tällä viikolla niitä hormoni-näppylöitä ja se on laantunu taas, mut korvanlehdet on järkyssä kunnossa.. oon sit rasvanu monesti päivässä, ja sit öljyäkin kokeillu. lienee atopian mahdollisuus... sitä kun on suvussa.

märkärupi onko kellään omalla lapsella koskaan ollu??? viikonloppuna nimittäin mentiin kylään jossa kolme-vuotias tyttö. siinä sit illan mittaan paljastui että joo kattokaas, hiusten peitossa toisen korvan juuressa iso punainen laikku, ja oli apteekissa kuulema sanottu et märkärupea ja jos ei mee jollain rasvalla ohi niin lääkäriin.
kiva.
sanoin et hetkonen, sehän on tarttuva! aijaaaaa sanoi äiti eikä ollu moksiskaan vaikka vauvamme oli lähellä. ja samoilla käsillä sen äiti tuli lääppimään meidän vauvaa vielä ennenkuin itse lähti käymään jossain heidän lapsen kanssa. ja hiukan arveluttaa et jos tulee niin millonhan mahtaa? itämisaika oli netistä löytyvien tietojen mukaan 1-10 päivää, ja ei kyl ole kiva jos sellanen tulee. se on sit varmaan sairaalahoidon paikka.
tollaset ihmiset on just niin rasittavia, et ei ajatella mitään. et jos sattuu olemaan tartunnan vaaraa vauvalle niin ei sitä omaa napaa kauemmas osata ajatella. jos mun lapsella olis märkärupi ja tietäisin et jotkut on vauvan kanssa tulossa kylään niin ilmoittaisin kyllä asiasta. etukäteen eikä vasta sitten kun vieraat on istunu pari tuntia meillä :( toivon tosiaan ettei tartuntaa saatu. siinä menis sit syyniin koko perhe.

mut joo, nyt tarvii men torkuil viel ku neito uinuu, jaksan sit taas :)
 
heippa vaan :wave:
kuulumisia aattelin kirjotella...
meillä menee kaikki hyvin. yöt menee yhellä herätyksellä, nukkumaan joskus 10-11 mais ja herää syömään neljältä. pikatankkaus ja jatkaa sit uniaan. aamulla syö 6-7 välillä ja viel nukkuu tonne yheksään. sit jo jaksaa seurustella ja kova onki juttelemaan ja hymyilemään :heart:

kasvaa hyvin pelkällä tissimaidolla, kuukauden ikäsenä painoo oli 4400g ja pituutta 54cm (syntymämitat 3500g ja 50cm) ja lehmäksi tunnen itteni ku välillä valuu ihan kunnolla :)
ens viikolla meillä onki sit lääkäriin aika,mulla jälkitarkastus ja tytöllä lääkärineuvola

mulla painoo on 5kg vähemmän ku raskauden alussa, mut viel kymmenen ku sais pois,ni olisin ikionnellinen :D

äitienpäivä jos menee samaa rataa ku ennen,ni ihan normi päivä mulla. isot lapset on kortit koulussa tehny,mut muuten ei mitenkään hemmotella.

mä oon vähä kateellinen tiinellille ku päässy jo ratsastamaan : / kunnon puolesta itekki voisin,mut mulla ei oo ketään joka olis vauvavahtina sitä aikaa. olin jo kovasti viikonlopuksi suunnitellu,mut ukon p***le taas ryttäs neki suunnitelmat :mad: se kun on viikot muualla töis, ni sopii sit muita reissuja mun suunnitelmia kysymättä.
no ei siitä sen enempää...

jos ny pikkuhiljaa orientoitus jotain tekemäänki,ku neiti nukkuu...

tombatar ja rinsessa 6vko ja 4pvä
 
Viimeksi muokattu:
Jäipä viimeksi kirjoittelu ihan puolitiehen. Jospa tällä erää ehtis pidemmälle, ennenkuin kutsu käy...

Täällä on syömisen suhteen aika lailla sama tahti luin ld:llä, paitsi että välillä tankataan useammin. Määristä ei sen sijaan ole mitään haisua, koska täysimetän edelleen. Vauva on kasvanut hyvin, joten aion jatkaa entiseen malliin. Öisin poika tankkaa 3-5 krt, mutta koska vauva nukkuu vieressä, on syötöt kätevä hoitaa. En edes itse herää kunnolla. Aamuisin herätys on yleensä heti kuuden pintaan. |O

Märkärupea sairastettiin meillä viime kesänä. Keskimmäinen (silloin 3 v) sai sen jostain ja se alkoi muistaakseni nenänpielestä ja tietenkin mökkireissulla saaressa. Aluksi luulin ruven olevan vain joku tavallinen nirhauma, mutta kun märkää alkoi olla yhä enemmän, keksin sen olevan märkärupea. Seuraavana arkipäivänä päästiin sitten lääkäriin, joka antoi antibioottikuurin ja salvaa. Lääkäri muistaakseni sanoi, että jos rupia on limakalvoilla tai hiuksissa tai jos rupia on paljon, niin sisäisesti nautittu kuuri on tarpeen. Muuten sitä voi hoitaa basibact-salvalla.

Itse nukuin useamman yön samoissa lakanoissa kuin "rupikonnamme", enkä saanut tartuntaa. Myös muut perheenjäsenet selvisivät ilman tautia, joten ei se onneksi ihan salamana tartu. Mutta kieltämättä märkärupi kuuluu mielestäni samaan kastiin vastsataudin, vesirokon, täiden ja kihomatojen kanssa, joista on ehdottomasti kerrottava vierailijoille. Toivottavasti Flower ette saaneet tartuntaa!

Äitienpäivää meillä vietetään ristiäisten ja pojan 4 v synttäreitten merkeissä. Luulenpa siis, että tämä äiti jää vähemmälle hemmottelulle :) Mies kyselikin aamulla mainoksia selatessaan mun lahjatoiveita ja ehdotteli kaikenlaista tukisukista alumiinivanteisiin:LOL::LOL: Totesin vain, että ei tarvitse ottaa asiasta stressiä :D En muutenkaan kaipaa mieheltä lahjoja, koska en ole hänen äitinsä.

Sellaista piti vielä kysyä, että onko muilla imettäjillä kuiva iho? Musta tuntuu, että mä kohta rapisen ja pölyän pois. Iho on kauttaaltaan kuiva, kädetkin kuin vanhalla mummolla, naamasta puhumattakaan :kieh: Koko ajan sais olla rasvaamassa, mutta kun en jaksa...

Että tällaista...

pikkutalvio ja poika 6 vko ja 1 pvä
 
Tervetuloa Kaarja :wave:

Onko muiden vauvoilla hormoninäppyjä? Meillä niitä riittää kasvoissa... Mulla on aiemmatkin vauvat saaneet niitä runsaasti just ennen ristijäisiä.

pikkutalvio kiva kuulla että jollain muullakin vauva nukkuu vieressä, meillä myös. Enkä aio omaan sänkyyn edes yrittää laittaa ennen kun täyttää 1v. Niin oon mennyt aiempienkin vauvojen kanssa. Meillä vauva nukkuukin tosi hyvin näin, mulle yöunet on tärkeä juttu. En edes jaksaisi nousta syöttämään vauvaa, varsinkaan eri huoneeseen, laiska kun olen :D.

Juu älä LD tupakasta nyt murehdi, kun vaan tämän vaikean vauvavaiheen rämpäset läpi kunnialla, mieti lopettamista myöhemmin jos siltä tuntuu. Sussa on kyllä sisua, yksin jaksat noin hyvin ja vielä haastavan vauvan kanssa.

tombatar en mäkään muuten pääsisi ratsastamaan, jos ei hevoset olis omassa pihassa ja jos mies ei lykkelis vaunuja mukana. Oon jo imettänytkin tallissa monta kertaa :D.
Viikonloppuna imetin vauvaa maassa istuen, heinäpaaleihin nojaten ja nautin kauniista kevätpäivästä. Hevoset söi ihan lähellä tarhoissaan ja koira juoksenteli pienen matkan päässä. Ainutlaatuinen kokemus kyllä.

Tänään mulla ollu kaaospäivä, vauvalle muodostunut selkeä rytmi, ja jos siitä poiketaan, niin tuntuu että ollaan ihan pihalla kumpikin, minä sekä vauva...

Meillä herätään 8-9 aamulla, ollaan pari tuntia hereillä hymyillen ja jokellellen. Sitten mennään vaunuilla ulos ja vauva nukkuu noin 3 tuntia. Toiset päiväunet nukkuu yleensä vaunuissa myös klo 16-19 (mun heppailuaikaa jos mies kotona). Yöunille ennen klo 22. Sellainen rytmi meillä.
 
tiinelli meillä vieressänukuttaminnen johtuu ihan samasta syystä, mun laiskuudesta :D. Esikoista jaksoin nousta imettämään olkkarin sohvalle. Mutta kakkosen kanssa kun päiväunillekaan ei oikein päässyt ja taloa piti rakentaa, huomasin, että vieressä nukuttaminen oli meidän juttu. Nyt ollaan alusta asti nukuttu vieretysten.

Katsotaan sitten myöhemmin, milloin nassukka alkaa nukkua omassa sängyssään koko yön. Yleensä iltaunille laitan pojan omaan sänkyyn, mutta ekan syötön jälkeen jää viereen.

Meillä muu rytmi on vielä vähän hakusessa, mutta yöt poika nukkuu melko hyvin, ts. nukkuu syöttöjen välit sikeästi. Päivisin tahtoo torkahdella syliin, vaikka nukkuisikin hyvät päiväunet vaunuissa. Muuten vesseli on varsin hyväntuulinen, tyytyväinen ja hymyileväinen :)
 

Yhteistyössä