<<< MAALISMASUT HELMIKUUSSA >>>

Ipulle onnittelut prinsessasta! :flower:

Pitkäkoipi: meilläkin oli kyllä rattaat valmiiksi kasattuna, renkaat vaan laitoimme itse. Jotenkin sivuliikkeessä heittoaisa on sellainen "heiluvainen". Täytyy mennä liikkeeseen vielä kokeilemaan niitä rattaita, onko niissä samanmoinen. Meillä oli peregon matkarattaat aikoinaan heittoaisalla ja niissä en kyllä tuollaista ylimääräistä huojumista muista.. Jotenkin aisa ei välttämättä mene suoraan kohdilleen, vaan se täytyy asettaa.. Vaikea selittää.. No, sillä se selviää, kun menen kaupasta kyselemään. On vaan taas vähän vaikea sinne päästä, kun isäntä menee huomennakin töihin ja arkisin tulee niin myöhään, että lastentarvikeliikkeet on jo kiinni. Eikä oikein bussilla jaksaisi niihin lähteä..
 
Hienoa, että kaikki on hyvin. :flower: :flower: :flower: :hug: :hug: :hug:

Aattelin tulla kirjottelemaan, kun pahin kiukku on mennyt pois. Edelleen tuntuu ärsyttävältä mennä pisteltäväksi "turhaan", mutta minkäs teet.
Hassua, että esikoista odottaessa olin terveenä verrokkina raskausmyrkytystutkimuksessa ja sain koko Suomen parhaat tulokset. Ja nyt on itsellä myrkytysepäily pelkän suuren sf-mitan takia.

Painosta vielä, mulle oli kertynyt jo melkein neljätoista kiloa, mutta tän viikon aikana paino on tippunut kilon. Tuntuu kyllä tukalalta, kun normaalisti oon aika pieni. En missään nimessä mikään laiha, mutta normaali. Eli Misupai ja muut, ette ole yksin ahdinkonne kanssa.

Onneks kesään on vielä monta kuukautta ja ehtii imettää pahimmat pöhöt pois. Eikä tämmöset turhanpäiväisyydet tunnu enää missään, kun saa vauvan kainaloon.

Kääks, oon lupautunut töihin koko viikonlopuksi muotinäytöksiin. Siitähän taas itsetunto tykkää kun sutii täydellisiä kasvoja ;) Hyvä puoli siinä on, ettei ehdi syödä koko ajan :LOL: Kotona tuntuu, että olis nälkä puolen tunnin välein...

Onkos kellään muulla niin, että on alkanut valvottaa illalla myöhempään? Mulla on käynyt niin, mutta onneks en heräile kesken yötä vaan saan nukuttua putkeen.
No, kohta yritän treffailla kuitenkin sen nukkumatin kanssa, öitä!
 
Onnea Ippu!!!! :hug: :flower: :heart:

hengenahdistusta on ollu täällä jo monta viikkoa. Tuntuu niin kuin olis puolta pienemmät keuhkot kun ennen. ja siis tunne on koko ajan, ei lopu hetkeksikään. Ja maha tuntuu niin isolta ja tiukalta varsinkin ylhäältä. Makuuasento on ainut hyvä asento, vaikea selittää sitä tunnetta, mutta tuntuu niin kuin en mitenkään sopisi omiin nahkoihin enää, varsinkin istuminen on tukalaa. Sf-mitta on koko ajan menny mulla tasaisesti yläkäyrällä, olen kyllä melko pitkä (170 cm), että kyllä tilaa pitäisi olla, mutta terkkari kyllä on sanonu neuvolakäynneillä että meidän vaavi tykkää olla tosi pitkänään... Mä olen muuten tuntenut potkut koko ajan oikean rinnan alla, en muista että olis kertaakaan tuntunut vasemmalla puolella. Mua vähän jänskättää että miten iso tästä vaavista oikein tulee, silloin tammikuun alussa kun olin tarkastusultrassa niistä munuaisaltaista, niin painoarvio oli yläkäyrällä. Itse olin syntyessäni 4250 gr. No saas nähdä....

taimi & vatsataimi 32+6
 
Ipulle onnea! :hug: voi mahoton sentään ku näillä vauvoilla on kiire! :D Muut jää tosiaan jalkoihin! :)

Tossa yritin lukea taas tuota tarinan määrää ja sen mukaan sit minkä muistan niin vastailen :D

Ninnihän se oli jolla supisteli ja paikatki oli jo auenneet ja pehmenneet hieman?
No joku muuki oli sitä mieltä että synnytystä enteilee. Juu-u. Sitä vaan ei tiedä tapahtuuko se tuntien vaiko päivien päästä vaiko viikkojen? Mutta jokanen supistus on lähemmäs synnytystä :)

Mullahan ku on kans nuo paikat pehmenneet ja supistaan pistää ihan pienen pienikin rasitus niin itteään ei saa sit rasittaa yhtään. Että vaikka kuinka tykkäis ettei villa koirat vilistäis, nii silti on alistuttva siihen. Ellei nyt oikein kovasti halua että laps ennen aikojaan syntyis. Ja kyllähän se nyt kuites on paree että se siellä omassa yksiössään mahollisimman kauan viihtyy :) Tommosta kevyttä hommaa oon tehny, pessy pyykkiä ja laitellu astioita ja ruokaa tehny, mut imuriin en ole tohtinu koskea vaikka mieli ois tehny. Saunasta en silti osaa olla pois, se on semmonen nautinto. Mut sit kyllä saunan jälkeen tietää olleensa löylyissä! Tänään supisti niin maan perkuleesti että tuntu etten tuolta kellari kerroksesta kotiin pääse, vaikka vaan yhet rappuset. Kateellisena siis täällä todellakin niille odottajille jotka käy lenkillä ja jumpassa. Hyvä ku autolle pääsen! Siinä jo suoritusta tarpeekseen! Tärkeys järjestykseen nämä asiat, oma hyvin vointi on tällä hetkellä pääasia. Sitä myöten vauvankin on hyvä olla.

Siitäpä aasin silta autolla ajamiseen.
Juu ajan joka päivä, eipä muuten tyttö eskariin pääsis ku kävellä en voi. :)

Mitäs muuta mun piti kommentoida?

Niin masun laskeutumisesta.
Mää en enää saa takkeja kiinni. Masu on siis laskeutunu, kaippa se tuo kamu täälläkin lähtö kuoppiin itteään asettelee ;)

Rintakipua!? Herranen aika! Kuulostaapa pahalta
:eek: Meillä suvussa sydän vikaa ja mulla itelläki jotain häikkää tuolla sydämessä. Ei koskaan mitään kokeita oo mulle tehty, mut sillon ku vielä poltin rintakipua esiinty rasituksen yhteydessä. Esim. noustessa portaita. Tupakatta olen ollu nyt 2,5 vuotta ja rintakipua ei ole sen jälkeen esiintyny. Meneekö teillä kädet turraksi? Jos menee ni kantsis ehkä pirauttaa lasarettiin. En halua mitenkään pelotella, mutta ei nyt ihan raskauteen kuulu tuo rintakipu.

Mitäs sit vielä piti jorista? öö..

Niin nuita muita juttuja mistä vois ennakoida tulevaa synnytystä.
No yks ainakin on elikkäs vatsa tyhjenee, menee kuralle. Mut eipä tässä muita tuu mieleen? Sitä ku ei oikein voi etukäteen aavistaa, synnyttämään lähtö yllättää, mutta ei sitä voi olla mitenkään huomaamatta kun se aika koittaa. :)

Oonakos se täällä oli kans hermostunu?
Totta kai uusi tilanne jännittää ja on ihan luonnollista että tässä vaiheessa hermoillaan yhtä jos toistakin asiaa. Jos helpotta yhtään niin mieku meni esikoista laitokselle tekkeen ni yhtäkkiä mulla tuli semmonen olo että kiitti mulle riitti. Mie lähen kottiin, jääkää te muut tänne vauvaa tekemään! :D Pikkasen tuli myöhään tämä oivallus sillä kertaa :LOL:

Mutta tässäpä nää nyt sit oliki.. :wave:

Marmeladi & Masuasukki 36+3

p.s. kyllä ne kilot siitä karisee ;)
 
Mahapäivitystä profiiliin, ja painosta: itselle tullut se 21kg. Enempää ei nyt ole noussut kun viime viikolla alkoi ruokavalio :D eka kerta kun jäi nollille, tähän asti tullut se about 1kg viikossa. Olis vissiin pitäny aloittaa aiemmin :LOL:

Maha todellakin roikkuu reisien päällä kun istun ja laskeutunutkin on aika paljon. Hauska katsella esim. viikon 31 kuvaa jolloin luulin että maha on jo iso :D

Yrittäkäähän pitää vauvelit vielä mahassa muutama viikko, sen jälkeen heitä ehtii kyllä hoitaa ihan tarpeeksi B) Itsellä ei onneksi vielä kypsytä tää odottaminen tai koko, mieluummin pidän mahassa kuin antaisin jäädä sairaalaan kun itse lähden kotiin :(

Nyt nukkumaan!

Josta vielä kommentoin sitä että juuh, täälläkin jotenkin illat venyneet. Aiemmin ei käynyt mielessäkään että olisin ollut vielä tähän aikaan hereillä. Mutta nyt vaan olen. Enkä ole edes nukkunut päiväunia :eek: Yöt onneksi menee paremmin kuin aiemmin jotenkin, en ole enää tuntikausia per yö hereillä. Toivottavasti jatkuu vielä näin :)

Sisko tuli tänään berliinistä ja toi kassillisen tuliaisia vauvalle! Saksassa on kyllä tosi halpaa ja tuli ihania vaatteita :)

Nyt sinne sänkyyn :D

Oikukas rv 35+1, kuvassa myöskin saman verran.
 
:flower: Ipulle ihanat onnittelut pienestä Prinsessasta :flower:

Täällä oli taas huono yö, en vaan saanut unta, ihankuin ei olisi väsyttänyt ollenkaan. Tytöllä nousi illalla jälleen kuume yli 38an ja sama oli tilanne tänä aamuna. :eek: Nyt onneksi tuntuu siltä, että lääke olisi vaikuttanut ja kuume laskussa. Hyvä niin koska kauppaan on mentävä.

Niin minäkin ajattelen, että se mikä on hyväksi minulle on myös hyväksi vauvalle ja siksipä on pakko päästä pari kertaa viikossa jumppaamaan. Mä en varmaan muuten jaksaisi tätä meidän hullunmyllyä, jos en saisi hieman omaa aikaa treenin merkeissä. :D Muuten kun olen täysin kiinni tässä arjenpyörittämisessä niin jotain omaaelämää on pakko olla. ;)

Mun tekee ihan sikana mieli mokkapaloja. On varmaan tänään pakko leipoa ko. herkkua. En meinaan muista kuinka monta vuotta siitä on aikaa, kun viimeeksi olen niitä tehnyt :p

Täälläkin välillä on hengenahdistusta. Ilmenee lähinnä silloin kun kaveri tuolla masussa oikein venyttelee itseään ja olen itse esim. huonossa asennossa. Ja kyllä toi masu, vaikka pieni onkin, on tiellä kenkiä kiinni laittaessa ja autolla ajaminenkaan ei enää mitään herkkua ole. :|

Nyt meen laittaa itseäni katu- uskottavaan kuntoon :wave:

kleopatra ja ihmemies 32+5
 
:heart: :flower: ONNITTELUT IPULLE JA PERHEELLE PIKKU PRINSESSAN JOHDOSTA!!! :heart: :flower: :hug:

Mukavan kokoinen neiti oli. Meillä kun poika painoi 2520g ja oli 48cm pitkä syntyessään rv 35+3. =) Hyvin on siitä sit kasvanu,on hoikka pitkä poika nyt ollessaan kohta 2½-vuotias.... :)

LOE Minä kävin hädissäni maanantaina synntytysvastaanotossa Taysissa,kun en tuntenut liikkeitä niin kuin normaalisti... :ashamed:
Vauva kun on tähän asti ollut kova liikkumaan,mutta nyt on hiukan vähentänyt liikkeitään ja välillä joutuu oikeen miettiin onko masussa kaikki hyvin,kun on niin rauhallista... :eek:
Sitten vaan teen liikeharjoituksia, makaan vasemmalla kyljellä tunnin ja lasken kaikki liikkeet,jos en tunne min.10 liikettä/tunti,niin sitten liikuskelen ja teen saman uusiksi. Jos en tunne vieläkään niin sitten otan yhteyttä SVO:lle tai äippäpolille.
Eilen illalla jouduin taas tunnusteleen tunnin verran liikkeitä,kun vauva oli rauhassa...Ja tunsinhan minä sieltä liikkeitä taas loppujen lopuksi. :heart:
Eipä kai siellä masussa mitään hätää ole,mutta hätäännyin vaan maanantaina kun vauva on tähän asti ollut niiin kova liikkumaan ja möyrimään. Kaippa sillekin tarvii antaa rauha olla välillä unilla... ;)

OOTUS Täälä kans yks mamma jolla on kans välillä vaikeeta ja raskasta hengittää. Ja makuuasento ja seisominen on välillä ainoita asentoja missä pystyy oleen. Maha on myös täälä aikas isoooo ja tosi pinkee...Tuntuu että tää mahanahka repee justaansa.
Kaippa tääkin vaiva tästä ohi menee, sit kun vauva syntyy.... huoh! |O

JADE Jep,kyllähän tuo masu tuossa reisien päällä tuntuu istuessa... Ja on tiellä kaikkee tehtäessä.... :D

PIKKUVAEMO Mä oon normaalista illanvirkku ja aamuntorkku, mutta nyt oon loppuraskaudessa huomannu,että voisin mennä nukkuun (pyöriin sänkyyn... |O ) jo kuuden-seittemän aikaan...Unet kun on jääny vähiin, kun ei kunnolla pysty mahansa kanssa enää nukkuun,ja vessassakin pitää rampata jokusen kerran yössä. |O
Sit esikoinenkin nukkuu hiukan levottomasti,herää melkein joka yö ja kömpii väliin....
En tiä miten sitä jaksaa,jos vauva kovin valvottaa.....?? |O Kun ny jo oon aika väsy,silmät aika ristissä ja teen kaikkee pöhköö...
esim.yks pvä meinasin laittaa tyhjän uunipellin jääkaappiin,kun piti laittaa se laatikkoon. :D Ja dementia on vaivannu eskoisen syntymästä asti.
Onko muilla mammoilla "dementiaa" tai hassuja juttuja mitä on sattunu ny raskausaikana???

Nyt ulkoileen porukalla,kun mieskin on kerrankin viikonlopun kotona,eikä töissä. =) Mukavaa viikonloppua kaikille! Koitetaan ny viä pysyä loput maalismasut yhessä koossa. :)

Mamuliini ja masukki 36+5
 
MISSÄ KAIKKI ON???

Jokos kaikki olette synnyttämään lähteneet ja jättäneet mut yksin tänne pulisemaan... :wave:

Täällä ei kyllä ole vielä ilmennyt tuota vauvan rauhoittumista, mutta muistan kyllä aiemmista odotuksista, että sitten loppuakohden alkaa liikkeet vähenemään. Minä kun tulen tuolla häntäpäässä tuon lasketunajan suhteen niin mulla tulee kaikki oireet jälkijunassa.

Ihanaa, kun tulee jääkiekkoa telkusta. Mua niin ottaa aivoon kun nykyisin ei enää tule SM- liiga matseja joka sunnuntai. Olen siis myös innokas penkkiurheilija ja aiheutan silläkin harmaita hiuksia tuolle aviomiehuudelle. :LOL: Itse kun olen aina ollut liikkuva luonne ja tuota jääkiekkoa on tullut pelattua SM- tasolla niin on jäänyt vähän niinkuin päälle.

Tyttökin nukahti tunnin kinastelun jälkeen. Raukka on edelleen korkeassa kuumeessa mutta saa aina kuumeisena omituisia "virtapiikkejä" eikä millään malttaisi nukkua :eek:

Pitäisi vielä tuon pelin jälkeen lähteä sinne kauppaan... *plääh*

Mutta nyt annan puheenvuoron jollekin muulle. Josko täällä vielä olisi yhdessäkoossa olevia muitakin maaliskuisia... :D

Kleopatra ihmemiehensä kera
 
Oon viettäny melkeen koko päivän sängyssä, on flunssa tuloillaan.... :snotty: Nyt pitäis vähän jaksaa liikkua ja käydä kaupassa, en vaan yhtään tiedä mitä laittaisin ruoaksi, mitään ei oikeestaan tee mieli.

LOE sulla on jo niin kadehdittavan paljon viikkoja koossa, mulla huomenna vasta 35 täynnä.. Niin halusin et ois jo 36 ni sit vois rauhassa touhuta kaikkee ja vauva sais tulla ulos kun on tullakseen. Onhan noita viikkoja nytkin jo ihan kivasti kasassa, mut enn mäkään haluis lähtee kotiin ilman vauvaa, siis niin et vauva joutuis keskolaan hoitoon...

Tänään ei oo oikeestaan supistellukaan ku oon vaan lepäilly, katotaan miten käy kun meen kauppaan.

Lauantain jatkoja, palailen myöhemmin jos jaksan...

:heart: :Ninni ja Muru 34+6
 
Lätkää väijyessä täälläkin :wave: peli näemmä lähes menetettynä, niin voi koneellakin wiuhahtaa :D
IPPU - mielettömästi ONNEA prinsessasta :flower: :flower: :heart:
Tuu sit kertomaan kuulumiset, kun kynnelle kykenet!

Mulla on menny nukkuessa nyt pari päivää |O en tajuu, mikä on!!?.
Koko raskausajan oon toki ollu väsynyt, mut nyt on semmonen ihan tainnoksissa oleva olo koko ajan. Eilenkin otin kahden päikkärit, yhteensä kolmisen tuntia. Yöt nukun pätkittäin, heräilen vessaan parin tunnin välein ja nyt oon jostain syystä valvoskellu aamuyön tunteina, niin se kai sitten kostautuu aamupäivällä. Tänäänkin herättiin joskus olikohan puol 10:n aikaan, syötiin aamiainen ja simahdettiin kumpikin sohvalle :xmas:
Perjantaina oli neuvola ja hemppa oli 126, et kai tää sitten on vaan jotain viime hetkien voimien keräilyä... Tiistaina seuraava neuvola ja sitten seuraavalla viikolla onkin jo se lapsivesipunktio ja mahdollinen leikkausviikko, et vähiin käy käynnit!!
Kiitos muuten Oonaliina kun kerroit siitä käynnistäsi punktiossa!! Ei ole aiempaa kokemusta asiasta, niin kiva kuulla miten se menee! Hyvä, että pystyt ottamaan rauhallisesti... niin mäkin koitan! Samoilla meiningeillä, että nyt kaikki menee hyvin :hug:

Mukavaa viikonlopun jatkoa kaikille, takasin lätkän pariin vielä toviks :wave:

Hexodus ja masumonottaja 36+3
liikkeistä; ei ole vielä mitään rauhoittumisen merkkejä, vaikka alhaalla on kaveri, ei ole vielä täysin kiinnittyneenä vaikka juiliikin toooosi mukavasti välillä.... ja juu, kyllä roikkuu masu alhaalla.. on istuttava joko nivuset märkinä tai sitten koivet levällään :LOL:
 
Terkkuja kauniista pääkaupungista ! Äitin ja siskon luona ollaan kylässä täällä, pakkasin sitten kuitenkin sen kaukalon ja yhden vaatekerran vauvalle autoon mukaan varmuuden vuoksi... Ja oli muuten todella tiukat paikat eilen etten lähteny Kättärille käyrille, kun vähän innostuttiin päivällä mamman kanssa kirpparilla ja Jumbossa, 3 ¼ tuntia kierreltiin. Iltasella päästiin kotiin ja syötiin siinä ja sellasta, ja ihan normaali olo oli. Illansuussa sitten stoppas kokonaan vauvanliikkeet ja tuntu menkkamaista särkyä koko alaselän alueella ja supisteli tasaseen tahtiin jotain 2 tuntia... Siinä sit vaan kärvistelin kyljellään kun mitenkään päin ei ollu hyvä olla. Soitin kätilöanopille ja se kehotti ottamaan panadolia selkään ja kuumaan suihkuun ja niillä sitten olo helpotti että ei onneks lähteny vielä käyntiin synnytys mut kyllä meiän äiti oli aika intopiukassa jo lähössä synnyttämään. :LOL: Ihmeen rauhallinen olin ite, siinä vaan keinuttelin ja hengittelin... Kuitenki ku on jo viikkoja hyvin kasassa niin on ihan luottavainen olo että kaikki menee hyvin.

Rupes vaan miettimään noita omia rajojaan ja miten mäkin välillä innostun ihan liikaa hötkyilemään, kotonakin oon oikee siivoushirmu... Pitäs nyt pikkuhiljaa rauhoittua ja pitää paljon lepotaukoja hommien välissä tai muuten käy sit näin, tällä kertaa selvittiin säikähdyksellä. Mut kyllä ne ihan ehtaa tavaraa oli ne supparit kun persauksissa asti tuntui paineentunnekkin. Auts...

Tähän väliin tämmönen junakysymys taas... Eli onko muilla ollu supistelujen yhteydessä tai välillä ilmankin semmosta tunnetta et ois niinku kokoajan mentävä kakkoselle mut sit siitä ei kuitenkaan mitään tuu... Ihanku ois kestohätä päällä, vähän niinku. Mulla on ollu nyt muutaman päivän sitä tuon menkkajuilimisen lisäksi (alaselkä+alamasu).

Tän päivän oon vaan lepäilly, kohta haetaan varmaan leffa ja iso pussi irtokarkkia ja köllähdetään patjoille vaan möhöilemään telkun ääreen, ja mun paras kaveri tulee illalla kylään, ihana nähä pitkästä aikaa!! :heart: Ja tietysti pitää seurailla myös miten Selviytyjissä käy taas tänään. ;)

toiv. mama-L & Onnivielämasussa 35+2

...unohtamatta tietenkään sitä että: :heart: :heart: IPULLE ISON ISON ISOOOOT ONNITTELUT PIENEN PIENEN PIKKURUISESTA PRINSESSASTA!!!!!! :hug: :heart: :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hexodus:
Mulla on menny nukkuessa nyt pari päivää |O en tajuu, mikä on!!?.
Koko raskausajan oon toki ollu väsynyt, mut nyt on semmonen ihan tainnoksissa oleva olo koko ajan. Eilenkin otin kahden päikkärit, yhteensä kolmisen tuntia. Yöt nukun pätkittäin, heräilen vessaan parin tunnin välein ja nyt oon jostain syystä valvoskellu aamuyön tunteina, niin se kai sitten kostautuu aamupäivällä. Tänäänkin herättiin joskus olikohan puol 10:n aikaan, syötiin aamiainen ja simahdettiin kumpikin sohvalle :xmas:
Täällä ihan samanlaista väsymystä liikkeellä... Tänäänkin heräsin aamulla
klo 7 :eek: |O miä ei normaalisti kuulu tapoihin, tietty olin yöllä kans ravannu parin tunnin välein pissalla. Olin siinä sit hereillä pari tuntia kunnes alko taas väsyttää, sit nukuin vielä pari tuntia. Nyt alkaa oleen taas väsy olo, luulen et ruoan jälkeen taidan ottaa pikku päikkärit miehen kanssa.

Liikkeistä ollu kans juttua, täällä kans välillä hiljasempia päiviä ja sit välillä sellasia päiviä et masussa ois kauhee potkunyrkkeily-matsi menossa.

Nyt meen auttaa miestä ruoan laitossa sen mitä jaksan, alko meinaan tietty taas supistaa kun olin hetken liikkeellä :ashamed:

:heart: :Ninni ja Muru 34+6
 
Mä olen kyllä ollut tänään tehokas. Kauppaan ei päästy kun tytöllä ei tuo kuume laske, mut tein kuitenkin mansikka-rahkapiirakan ja sit mansikkarahkaa just herkuteltiin. En muista koska olisin tällä tavalla "ahkeroinut" :p
Ruokahalukin on palautumaan päin. Varmaan toi eilinen treeni sai sen palautumaan kun tuli aineenvaihduntaan liikettä jälleen.

Ninnille pikaista paranemista. Muistan miten hirvee se viime viikko oli kun 3 päivää sai kuumeessa maata ja sitten kauhea flunssa ja yskä siihen vielä päälle. LEPOALEPOALEPOA!

mama-L kyllä kuulostaa tutulle toi junaoireilu ja kuuluu asiaan supistelujen yhteydessä :) Sinäkin koita nyt ottaa vaan rauhallisesti ja kerryttää vielä muutama viikko kasaan :hug:

Kyllä munkin kateeksi käy teitä kenellä noita viikkoja on jo yli 36 kasassa. Olisin niin mieluusti jo siinä tilanteesa, mutta perästä tullaan... :D

Nyt piirakka pois uunista!

kleopatra *täällä taas*
 
Ipulle oikein paljon onnea pikkuisesta prinsessasta :heart: :heart:
Ihanaa, että kaikki meni hyvin!!

Olin tänään äidin ja papan kanssa ostoksilla jyväskylässä. Käytiin eurokankaasta ostamassa kankaat minun häämekkoa varten, kun pappa ompelee sen minulle. Samalla kävin sitten ostamassa askartelutarvikeliikkeestä kutsukortti tarpeet. Eli nyt pääsee sitten askartelemaan.

Ninni ja mama-L, koittakaahan ottaa rauhallisesti ettei kaverit viellä alkais tulla pois!!

Autolla ajamisesta joku kyseli, niin kyllä minä ainakin ajan ihan viimeisille hetkille asti. Tänäänkin kurvailin tuonne jyväskylään. Vaikka välillä se autoon meno onkin hieman tuskallista!! :LOL:

Nyt taidan lähteä ulkoiluttamaan koirat, että saa edes vähän raitista ilmaa. Joutuu vaan kulkemaan varovasti kun siellä taitaa olla taasen hiukan liukasta kun vettä satanut tänään!!

Muumi82 ja eppu 37+4
 
|O Väsyttää... Pakko siis kirjoittaa tänne jotain =)

Äsken tuli vessassa käydessä taasen sellaista ihmeellistä limaista vuotoa :/ Varmaan toi valkovuoto alkaa muuttua jokseenkin nestemäiseksi tai sitten reagoin vasta nyt eiliseen ronklaamiseen. Eilen ei meinaan, ihme kyllä, supistellut kuitenkaan sen enempää vaikka kohdunsuuta hieman ärsytettiinkin.

Uskaltaisikohan sitä tänään miehelle ehdotella hieman aviovelvollisuuksien hoitamista ;) Viime kerrasta on vähän aikaa... :LOL:

Muumillakin on jo kadehdittavan paljon viikkoja kasassa... Kohta sullakin siellä jo pikku nyytti tuhisee sylissä :heart:
Ja saat suunnitella häitä ja kaikkea :heart:
Meillä oli omat elokuussa ja olen kyllä onnellinen, että on ohi. Oli se sellaista ruljanssia, että *huhhuh*, mutta kannatti :heart:

Juu ei muuta tällä kertaa, nyt on pakko mennä leputtamaan jalkoja tuonne sänkyyn.

*yx häirikkö taas* :ashamed:
 
Iltaa neidit ja rouvat! Olihan tuota tekstiä taas päivän aikana tullut, joten otti hetken, että sai luettua. Pakko aina yrittää lukea kunnolla, että voi sit ainakin jotain kommentoida.

Meillä meni päivä Lahdessa, oltiin tulevan kummisedän luona ja käytiin kattomassa Cats-musikaali. Suosittelen. Oikein onnistunut ja mielestäni näkemisen arvoinen. Vauva on myös riehunut koko päivän ja on kyllä supistellutkin. Välillä vaan masu menee kovaksi, välillä myös tuntuu kipua, sellaista painetta. No, jospa nää olis vaan harjoitusmalleja...

Nähtiin myös mun porukat tuolla reissulla, koska ovat tulevan kummisedän kummeja ja mukana teatterissa. Äiti oli neulonut vähän varastoon: kolmet lapaset ja kahdet villasukat. Mulla olis itellä vielä yks ihanan värinen kerä villaa, joten täytyy vähän ryhdistäytyä.

Muumi ja muut naimisiin menossa olevat: Häiden järjestely on ihanaa ja voisin tehdä sen uudestaan saman miehen kanssa. Rankkaa se on, oikeastaan vasta hääpäivänä ja sen jälkeen. Etukäteistouhut meni jotenkin huumassa... Nyt saan kuitenkin olla järjestämässä oman kaasoni häitä ensi kesälle, joten saa vielä muistella omia ja tehdä kaikkia kivoja juttuja. Onnea matkaan, nauttikaa järjestelyajasta!!! Mutta älkää laskeko liikaa hääyön varaan, sillon ihan oikeasti väsyttää!! :heart:

Eikä täälläkään junaa näy... Oon toiveikkaana juonut paljon vettä ja syönyt kuituja, mutta ei niin ei sitten. Ärsyttää tehdä yhden vaunun junia kun tahtoisin tuottaa koko Helsinki-Oulu pendolinon!!! :LOL:

No joo, Huuma pyörii telkussa ja pasteijat taitaa kohta palaa uunissa. Palataan.

Misupai ja Helmis 37+0
 
Onnea Ipulle pienestä prinsessasta! :flower: Toivottavasti pääset pian kertomaan meille kuulumisia :)

Mamuliini: täällä on kanssa jotain mammadementiaa huomattavissa, kaikenlaista tulee töpeksittyä ja niitä sitten miehen kanssa täällä nauretaan.

Maha tuntuu jotenkin viime aikoina pullahtaneen kunnolla. Vähän väliä kolhin sitä oviin ja jotenkin aina onnistun jättämään sen jääkaapin oven väliin :LOL: Saa nähdä vieläkö totun uusiin ulottuvuuksiini ennen synnytystä.

Tuntuu myös kun liikkeet olisivat vähän rauhoittuneet ja muutenkin muuttuneet. En ole kuitenkaan asiasta huolestunut, ehkäpä hänellä alkaa jo olla ahtaampaa. Liikkuu kuitenkin joka päivä ja ihan hyviä pätkiä.

Supistuksia tulee välillä ja silloinaika paljolti samaa oloa kuin mitä Mama-L kuvasi - sellaista menkkakipua ja alaselkä ja -vatsa kipeänä. Mulla kanssa tulee sellainen paineen tunne takapuoleenkin ja ihmettelinkin mistä se johtuu, mutta ilmeisesti siis ihan kuuluu asiaan kun muillakin siitä kokemusta. Kovin usein näitä supisteluja ei kuitenkaan tule, joten tuskin tässä vielä aikoihin mitään tapahtuu :)

Hyvää viikonlopun jatkoa kaikille ja voikaahan hyvin :hug:

Alisa rv 36+5
 
voi helkutti.. kauheen litanian kirjotin tekstiä ja nyt se hukku johonki :eek: prkl :kieh:
en jaksa nyt alusta taas alottaa, mut tärkein asia mitä olin sanomassa:

IPULLE JA KOKO PERHEELLE OIKEIN ISOT ONNITTELUHALIT :hug: :flower: :heart:

jatketaan taas huomenna...

äiskä äiskä ja pienokainen 35+3 :heart:
 
Onpas täällä hiljaista! Mihin kaikki on hävinnyt? Oletteko lähteneet synnyttämään? :LOL:

Kleopatra:Joo alkaahan noita viikkoja olemaan, mutta tuskin tällä kaverilla on mikään kiire pois tuolta yksiöstään. Äidin kiusaks taitaa majailla varmaan viikoille 42 asti! Mutta olkoon niin kauan kun viihtyy, kun nyt on taas ollut ihan hyvät olot. Parin viikon päästä voin tosin olla jo toista mieltä :LOL: .

Pitäis lähtee kirjoittelemaan muutama ystävänpäiväkortti, kun ne pitää tiistaihin mennessä pistää postin mukana menemään!! Ettei unohtuis taas tänäkin vuonna laittamatta!! Ja hieman ois nälkäkin, kun koko aamupäivä ollaan oltu ulkona!!

Muumi82 ja eppu 37+5
 
Rintakivuista: Mulla on otettu ekg raskauden alussa rytmihäiriöiden takia ja siinä oli pientä muutosta mutta ei vakavaa. Ihan vaan sellanen et otetaan kontrollit synnytyksen jälkeen. Mulla toi rintakipu johtuu siitä, et jos oon syönyt paljon, niin mahanesteet hiukan pääsee karkuun ruokatorveen ja säteilee sieltä rintaan. Ihan tutkittu juttu. Noi rytmihäiriöt mulla sit taasen johtuu ihan tästä raskaudesta. Ne on kuitenkin tosi yleisiä raskauden aikana. On vaan sikainhottava tunne kun yhtäkkii pumppu hakaa epätahtiin ja liian lujaa. Siinä tulee sellanen pakahtumisen tunne. Onneks sen pitäis loppuu sit aikanaan kun kroppa palautuu tästä kaikesta.

Meillä painetaan alakerrassa keittöremppaa. Koko aamun oon siellä ollu hakkaamassa kaakeleita irti seinästä jne. Nyt pientä huilia. Ihanaa kun tietää et max. parin viikon päästä uus upea keittiö on valmis. Can't wait!!

Täällä mä vaan joka päivä haaveilen synnyttämään lähdöstä. Kaverit eilen kyseli et eikö mua pelota yhtään niin sanoin et ei tippaakaan....Oon niin kypsä tähän raskauteen et lähtisin vaik tältä seisomalta synnyttään. Noh...vauva kuitenkin tarttee vielä armonaikaa jotta saa kasvaa...
Mulla kun on toi laskettu aika niin hiton myöhään ihan kuun lopussa :(
Noh päivän ilon aihe kuitenkin et taas uus viikko alkaa.

pitkäkoipi + pieni superpotkija fiina 33 TASAN!!!!!! :D
 
Hurjan paljon Onnea Ipulle pikkuneidistä!!! :flower: :flower: :heart: :heart: :heart:

Mulla ei esikoisesta ollut kyllä minkäänlaisia ennakko-oireita synnytyksestä. Siinä kävi niin, että puoli kahdelta yöllä heräsin hiukan outoon oloon ja menin vessaan. Kun tulin vessasta ja menin takaisin sänkyyn, ihmettelinkin ekan kerran, että mun pitääkin taas mennä vessaan ja nyt on iso hätä. :LOL: No, vielä kerran tein saman, eli menin sänkyyn ja taas huomasin, että pitää mennä takaisin vessaan. Ihmettelin vaan, että mitähän sopimatonta olen syönyt, kun näin alkoi juoksuttamaan. :LOL: Noh, eipäs sitä kauaa tarvinnu miettiä, kun viimisen vessareissun yhteydessä alkoi supistamaan ja limatulppa irtoamaan. Puoli kolmelta oli säännölliset supistukset (3-5min välein) alkaneet ja minä pakkailin viimisiä tavaroita sairaalakassiin ja samassa koitin kuluttaa aikaani lehteä lukemalla. Nukkua siinä ei tosiaankaan enää voinut! Lopulta puoli viideltä herätin miehen, että nyt lähdetään ja tämä alkoi keittämään kahvia. :eek: Sitten mies huomasi, että pitää ajaa työmaan kautta, koska hänellä on eräs tärkeä työkalu autossa, mitä ei voi jättää sinne, koska muut tarvitsevat sitä. :eek: Minähän en siitä kauheesti innostunu, kun istuminen autossa oli aivan kamalaa supistelujen voiman vuoksi, mutta minkäs teet.. Mieskin vaan hoki, että eihän sen nyt vielä pitänyt syntyä ja miksi sen juuri nyt pitää syntyä... (laskettuun aikaan oli siis neljä päivää jäljellä) :D Ennen synnytystä valitin aina miehelle, että miksi ajelee niin kovaa. Niin hän siihen, että mä harjoittelen sitä varten kun lähdetään synnärille. Kun totuudenhetki koitti, valitin miehelle, että miksi ajat niin hiljaa.. :LOL: Mittarissa jotain 30km/h. Olipas kyllä tarina. Mut ihan hauska kokemus tämä oli! Nyt jännäillään miten toisen lapsosen maailmaan saattamisen järjestelyt yms. sujuvat. =)

Mun piti kauheesti jotain muutakin kirjotella, mut nyt meni kaikki ajatukset näköjään tähän synnytystarinan kertomiseen, että täytyy palata myöhemmin asiaan uudelleen! =) :wave:

mamma-miia rv33+1
 

Yhteistyössä