Maalismasut 2009

Heippa kaikille taas pitkästä aikaa!

muistaakohan kukaan meitä enää.. :)

Onnea danjuskalle plussasta! katellaa miten käy. mulla itellä oli kans aluksi samanlainen suhtautuminen ku sulla...minäkin jään äippälomalle parin viikon päästä. ihan HURRJJJJAN nopeesti aika menny... Vilauksessa vaan. ei olla mitään vauvajuttuja vielä laitettu mutta ehkä tässä ehtii. viikkoja on nyt 33 (muistaakseni, en oo enää niin perillä kuin seelaa odottaessa). Alkaa olla jo suhteellisen vaivainen olo, ku töissä oon käyny ja samalla lisäkouluttanu itteäni ja sit vielä on kuitenkin suhteellisen pieni tuo esikoinenkin. mutta meillä on menny kaikki niin hyvin, että pitää ihan ihmetellä.

Seela lähti siis hoitoon alle vuoden ikäisenä ja sopeutui sinne aika hyvin. Nyt on tullu vähän takapakkia ku ei jakais aamulla herätä. vapaa aamuina nukkuu 10 astikin (yli12 vetää yössä unta kupoliin ihan herkästi). sit vielä parit parin tunnin päikkärit. Silti joskus tuntuu että sekään ei riitä. pitänee alkaa kohta miettimään et onko joku ku unta on mielestäni aika paljon. vaikka sekin on yksilöllistä. yks Ab kuuri on syöty keuhkoputken tulehdukseen ja erinäinen litra panadolia hampaisiin. Tällä hetkellä sapuska ei uppoa koska ylös toiselle ja alas molemmille puolille on tulossa poskihampaat. Seela kävelee (lähti noin 1v1kk iässä liikkeelle). tällä hetkellä on hittiä kiivetä joka paikkaan.

Mites teillä tenavat juo? riittääkö pelkkä nokkamuki vai annatteko pullosta? marsu siis ainakin vielä imetti! vau, että jaksat! Mietin vaan et pitäisko alkaa vierottaa pullosta, kun vielä saa pääasiassa nesteen sitä kautta. pelkään että nestettä ei mee tarpeeksi nokkamukin kautta, kun nyt vaan ryypiskelee syönnin yhteydessä suurin elein. on muuten niin kova pelleileen tää meidän neiti, että en tiiä keneen se on tullu. hirveetä tekonaurua osaa vetää. niin nauratti UPUPAN mimosan HAE itte. :LOL:

OUtius: meillä taas on ongelma se kun kukaan muu ei kelpa ku äiti ja isä ja mieluiten äiti. Hoidossa on hoitajien kanssa, mutta esim. tätejä ja mummoja vierastaa tai ei suostu menemään kovin lähelle ees. On muuten tosi rasittavaa ku ei oikein voi jättää hoitoon. kerran on jätetty ja silloin oli itkeny niin kauan kunnes isä ja äiti tuli takasin. seela alko vierastaan 5 kk ja tuntuu että vierastus ei mee ohi ollenkaan. en usko että annika sen takia olis mummon kanssa ettei sais sulta läheisyyttä vaan sen takia että saa vaihtelua ja tykkää mummosta. siitäkin voi olla ylpeä että lapsella on niin tasapainoinen suhde sun kanssa, ettei pelkää koko ajan että sä jätät sen vaan annika voi luottavaisesti olla mummon ja muiden kansa.
miten sun mies suhtautuu annikaan? onks se kiinnostunu lapsesta ja sen touhuista? aattelin vaan että jos sen avulla sais miehen kiinnostumaan kotitöistä ja muusta. Meillä ainakin isän ja seelan suhde muuttui tosi paljon ku seela jäi isän kanssa kotiin viettämään isäkuukautta ja miehen oli pakko pärjätä sen kanssa yksin päivät. nyt seela osoittaa kiinnostusta ja rakkautta isää kohtaan niin se motivoi hoitamaan lasta ja kotia. en usko että ketää kiinnostais hoitaa lasta ja vastata sen tarpeisiin jos ikinä ei sais mitään kiitosta siitä. Kyllä itelläkin tuntuu niin hyvällä ku aamulla jos on ollu huono yö niin sängystä nousee pieni karvapää unen sikkaraisilla silmillä tuijottaa ja sanoo: ÄITI! siitä sitä taas jaksaa muutaman päivän kuunnella kitinää ja vinkumista, pestä pyykkiä, siivota ja tehä ruokaa. tai ainakin minä.

Meillä tosiaan on 10 kk asti syöty tavallista kotiruokaa ja se uppoaa hyvin. siis sillon jos ei oo hampaat tulossa tms. tavallinen maitokin menee,mutta edelleen sekoittelen nania ja tavismaitoa varskinn nyt ku on nuo hampaat tulossa ja ei syö kunnolla. nanissa on kuitenkin ravintoaineita enemmän ku tavismaidossa.

Mulla on varmaan mennu ohi, mutta misk ZOE annat ronille laktoositonta maitoa? vai ymmärsinko oikein? onks ronilla todettu joku?

Antaako joku muuten luomumaitoa?
mä mietin et pitäiskö koittaa sitä antaa, kun joku on sanonu et mahdollisismman vähän käsitelty maito ois parasta lapselle.

täällä on ihanan lämminta ja oottelen et loma alkaa niin voi olla ulkona ihan rauhassa päivät pitkät. toivottavasti tää maha-asukas syntyis vaikka pari viikkoa aikasemmin niin ei tarvis olla möhömahana koko kesää...

mites muut raskaana olevat: onko teillä enemmän vaivoja nyt ku ekasta tai edellisistä? mä huomaan et oon paljon huonommassa kunnossa, nyt entä seelaa odottessa näillä viikoilla. Huomaa, ettei lihakset ja kudokset kerenny ehkä niin "timmiin" kuntoon (jos koskaan on ollukaan) tässä raskauksien välissä. Nyt odottelen niin innolla että pääsen treenaamaan kunhan tää maha irtoaa minusta :)

mä yritän olla ahkerampi kirjoittelemaan, mutta tuo aika vaan menee niin siivillä...
 
Moro! Eile Emppu taas kävi vellin jälkeen ilman itkuu nukkumaan =)
Zoe-Z Korviketta Emppu ei oo oleskaa juonu. Kuulostiki oikee ihanalta toi et mies hoitas yöllä :) mut ei :( se oon mie joka sen homman teen,,ja ylipäänsä vaipan vaihot ja kaikki.. et pitää se vaa iha ite koittaa..
muty Juu viel imetän öisin =)

Nyt aamupalukkaa!

~Marsu ja siskit~
 
Moikka!

Onpahan taas kirjoittelut jäänyt vähiin omalta kohdaltani :ashamed:

Zoe-F Mullakin tuli heti mieleen, ettei Roni vaan hampaita tekisi ja siitä johtuisi nuo vaikeat nukkumaanmenot. Hyvä, että alkanut illat jo helpottua. Se on kyllä vähän puuduttavaa, jos ei jää päivässä yhtään omaa rauhallista aikaa. Ja yleensä ne ajat ajoittuvat justiinsa iltaan.

Lotta Osaanotot miehen isän kuoleman johdosta :(

Marza Meillä tytön syömälakot ajoittuvat hampaiden teon aikoihin. Poskihampaat kun tulivat, niin tyttö ei syönyt juuri mitään pariin viikkoon. Olisikohan teillä siitä sitten kyse? Luulisi, että teidän tyttö pitäisi vähän taukoa tuohon hampaiden tekemiseen, niitä kummiskin on jo suu täynnä :LOL:

Outius Jaksamisia sinulle :hug: Toivottavasti miehesi tajuaa ottaa vähän hoitovastuuta, että saisit pikkuisen vaikka rentoutua!
Mäkin kattelin, että kylläpäs Annika näyttää pitkältä. Varsinkin nuo jalat ovat ihanan pitkän näköiset!
Meidän tyttö ei tuollai raavi itseään, jos ei ole vaatteita päällä. Mutta muistan ihan selvästi, kun itse olin pieni, niin kutisin aivan kamalasti, jos ei ollut paitaa päällä. Ei hajuakaan mistä moinen voi johtua. Itselläni ei kuitenkaan ole atooppinen iho tai mitään :eek:

muty Ihan hurjaa, että sinullakin raskaus jo noin pitkällä :eek: Minne tämä aika oikein menee!
Musta tuntuu, että olen paaljon paremmassa kunnossa nyt tässä raskaudessa kuin tyttöä odottaessa. Olen toisaalta jonkun verran laihtunut ja aloittanut kunnolla liikunnan, että voipi johtua siitä. Mutta ei mulla vielä viikkojakaan ole ihana kamalasti, että voihan nuo vaivat ilmaantua sitten myöhemmin. On kyllä tosi ihana ja energinen olo :D
Tästä raskaudesta osaan muutenkin nauttia enemmän. Ja tämä vauva tuntuu nyt jo ihan omalta ja rakkaalta. Tytön syntymän jälkeen meni aika kauan, ennen kuin tunsin sellaista suurta rakkautta tyttöä kohtaan :ashamed: Tuosta podin silloin huonoa omaatuntoa, mutta kyllä sitten muutaman kuukauden päästä syntymästä tyttö alkoi tuntua ihan maailman rakkaimmalta!

Meillä juodaan päivisin maito nokkamukista ja illalla annan iltamaidon tuttipullosta. Onhan tuo maidon määrä vähäsen vähentynyt kun siirryttiin nokkamukiin, mutta ei mitenkään radikaalisti. Tyttö ei ole koskaan ollut oikein sellainen maidonlitkijä.

Kävin maanantaina rakenneultrassa ja saatiin tietää, että poikaa odotetaan :heart: Nyt ajattelin myydä kaikki tytön vanhat vaatteet kirppiksellä pois. Siinä onkin hommaa, kun noita vaatteita on näköjään kertynyt ihan hurjat määrät. Toivottavasti menee kaupaksi. Pakko lähteä joku päivä vähän kaupoille kiertelemään ja etsimään jotain ihania pienenpieniä poikavauvanvaatteita :heart:

Aplo, Eini ja "Einari" 21+1
 
Zoe On joo jonoa. Tuonne Korkeakosken Kuperkeikkaan on kahden viikon pöytäjonot! Olin ihan yllättynyt asiasta. Olin nimittäin ajatellut, että veisin perjantaina jo vaatteita sinne.:/
Uskon, että menee kyllä kaupaksi, kunhan laittaa vaan hinnat kohdilleen. Itse pyydän vaatteista ihan max. 5?, suurimman osan myyn ihan 1-2?:lla pois. Pöytävuokra siellä ei onneksi ole kamalan hintava, että uskon saavani voittoa.
 
Kaa
Alkuperäinen kirjoittaja muty:
mites muut raskaana olevat: onko teillä enemmän vaivoja nyt ku ekasta tai edellisistä? mä huomaan et oon paljon huonommassa kunnossa, nyt entä seelaa odottessa näillä viikoilla. Huomaa, ettei lihakset ja kudokset kerenny ehkä niin "timmiin" kuntoon (jos koskaan on ollukaan) tässä raskauksien välissä. Nyt odottelen niin innolla että pääsen treenaamaan kunhan tää maha irtoaa minusta :)

Itselläni tämä raskaus on ollut edellistä haastavampi, mutta vielä siedettävissä rajoissa. Kaipa tuo lyhyt aika edellisestä raskaudesta, työ ja esikon hoito verottavat. Ja viikkoja meillä on samansuuntaisesti, täällä on menossa rv 30. :)
 
moro

Kaa ja Muty: teilläkin viikkoja jo noin paljon :eek: :D
Täällä nyt ei tällä hetkellä mitään krenkkaa ole mutta alussahan sitä vasta ollaan. Tytön odotus oli yhtä tuskaa kun viikoja oli 30 kasassa. Vessassa si juosta 6kert/yö, ahisti kun ei pääse kunolla lenkille kun viiltää ja vihloo jne.. jalat oli tuskilla koko ajan ym "kivaa"..
Nytkin mulla jalat oireilee ja saas nähdä kun töihin menen ensi kuun alusta että mitä siitä seuraa.. paljon istuma mahdollisuuksia ole. kaiketi tukisukkikset ostettava.
tuntuu hurjalta että kun työt loppuu niin ollaan jo yli puolen välin tässä raskaudessa jos nyt hyvin kaikki menee. Saa sittens yksyn keskittyä pekästään lapsiin ja kotiin =)

Outius kyseli tuosta raapimisesta.. Meillä Jenna rapsuttelee paljon/koko ajan jos ei ole vaatteita päällä.. siis ainakin tällä hetkellä kun iho niin pahana (välillä yrittää paidan läpikin hangata kun kutiaa :/ ) Silloin kun iho on parempi niin ei niinkään raavi. Mutta tuostahan se kierre syntyy kun saa ihon raavittua rikki ja sitten se kutiaa entistä enemmän. Sitten jos siihen tosiaan atooppinen iho tai yliherkkyyksiä niin hankalaa on. ainakin meillä |O
Itselläni atooppinen iho joka peritynyt molemmille muksuille. Pojalla nyt parempana ja helpotti siinä 2v:n paikkeilla. Toivon kovatsi että Jennallakin helpottaa ja kesä myös toi pojalle suurta helpotusta iho-ongelmiin. Muistan kun mummolassakin olin yötä niin mummo nousi keskellä yötä rasvaamaan meikäläisen kinttuja kun raavin unissani niin kovasti.

Marsu: Ei muuta kun mieskin välillä hermäämään öisin jos siltä tuntuu sinusta! Meillä viikolla pomppaan pääsääntöisesti minä, koska toki miehen täytyy töissä jaksaa käydä mutta tekee kyllä oman osuutensa viikonloppuna.
Itse en vaan jaksa olla enää selviytyjä, vaan sälytän kyllä osan miehellekkin. Tosin välillä mies ei edes herää ja on sama kömpiä itse ylös..
Toki teillä eritilanne jos vielä imetät niin toki sinun silloin hypättävä.

Aplo: onnea ultra kuulumisista ja poiak tiedosta :D
Miehes on sitten monitaitoinen, niin kuin miehelleni sanottiin kun tyttö syntyi pojan jälkeen :LOL:
Itsellä oli joku aika sitten vaatteita kirpparilla. Hyvin meni kaupaksi mutta paljon vielä jäi.. ihmettelen kyllä että jäin yllättävän hyvin voiton puolelle :)
Itsellä vähän tyttö olo syömisten perusteilla ( samat mieliteot kuin jennasta ) mutta eihän sitä varmaksi tiedä. Tervetullut on kumpi tahansa :D Helpollahan pääsis jos tyttö tulisi.. saisi jenna entisiä vaatteita pitää. Pojan vaatteet olen laittanut kiertoon. joitakin ihanuuksia on vielä jemmassa mitä olisi ihana päästä poika vauvalle pukemaan :D Ja toki meillä suvussa kiertää monta laatikollista vauvan vaatteita.. niillä nyt vaan sattuu oelmaan enemmän tarvetta kun lähisukuun syntymässä 3 vauvaa elo-joulukuun välillä.

kukas kyseli liinailusta.. oliko Päksy.. Meillä manduca käytössä edelleen ja yksi ilta käytiinkin useita kilometrejä tarpomassa metsässä/pururadala niin että jenna selästä maisemia katseli.

kirjan pariin.. lapset nukkuu ainakin tällä hetkellä rauhallisesti. jennalla kokeilussa uusi voide ja selässä suolahaude.. jos saatais tuo kutina ja ihottuma kuriin taas.
 
siis tää ei voi olla totta |O |O
pari yötä taas nukuttu huonosti ja lääkärissä käytiin tänään.
jerellä molemmat korvat tulehtunut |O
justiinsa me viime tosrtaina käytiin jälkitarkasuksessa ja silloin oli kunnossa.
ei voi muuta sanoa kun :headwall: :headwall: :headwall:
maanantaina jutellaan korvalääkärin kanssa koska pistää uudet tuubit.
kirjoittelen myöhemmin premmin.
 
Heips!

Sen verran Outiukselle, et kunnan on pakko järjestää teille hoito! Jos ainoo mahdollisuus on vuoropäiväkoti ni sit ne järjestää sen sinne vaikka nimee ei siellä listoissa oiskaan. Sä oot kumminki ajoissa ollu liikkeellä. Paina päälle vaan. Heti maanantaina soitat päivähoidonohjaajalle ja paatne koville. Tsemppiä... kyllä se hoitopaikka järjestyy ihan varmaan!
 
Outius: Meillä on leikattu jo moneen otteesessn. Tytöllä on pienestä pitäen pitkä tukka. Ja otsatukkaa ollaan leikattu kolmeen otteeseen kun muuten olisi silmillä. Ja jaksamista sinulle!

Eilen oli ihanan aurinkoinen päivä ja vietettiin se lasten kanssa Ainolanpuistossa. Oli ihana nähdä hihkuvaa tyttöstä keinussa ja kiipeämässä portaita ylös. Syötiin eväitä pyyhkeen päällä ja hyvin kaikki maistui.

Jotenkin illalla iski vielä siivousinto ja huhkittiin koko perheen voimin koti kuntoon. Muutenkin saanut tyhjenneltyä kaappeja ja vietyä tavaroita kierrätykseen.

Lotta ja tyttö 1v2kk
 
Huomenia! :D kesä on tullu!! aivan ihanata! aurinkorasvaaki on jo tarvittu!! Oltiin kolme yötä mummon ja papan luona,ja melkein koko ajan ulkona,leikittiin tyssien kans,saunottiin,grillattiin,pelattiin pingistä,pari lonkeroo hörppäsin,farkut sain käärästä capreix ja lyhyt hihaset päällä Minnilläkin ja hiki vaa virtas! :D
Eile kotio ja toppavaatteitten pesu alko ja niitä pestään tänäänkin. Kesäkenkulit esille ja toiset oottaa talvee. Kesähatut kokeiltiin, mitkä menny Minnille pienex ni käy Empulle. Ja sit harmikseni huomasin et Empun uuvvet kengät on aivan liian isot,,justii aattelin et nyt varsi on jo varpaitten kuvat painunu pohjalliseen ja näkee et minkä kokoset..ni voi voi uuvvet on hommattava ja noi saa jäähä oottaa..ja mie kuiteskii olin niitä sovittamassa :headwall: ,mut eihä siinä mtn..pitää noita nyt enne ku saa uuvvet,,ja ne sit erilaiset :) Minnin kenkuleistakii tarkistin pohjallisesta koon,ni huh on oikeen kokoset. Viime kesän sandaalit ei käy enää Minnille joten uuvvet on saatava,croksit sentään käyp et on jotkut kevyet kenkulit. Mut nytpä täytyy mennä,mukavaa viikon alkuu :flower:

~Marsu ja siskit~
 
Heipsan!

Outius Toivottavasti asiat järjestyvät mahdollimsimman pikaiseen. Luulisi tosiaan, että on järjestyttävä jostakin hoitopaikka, kun sinullakin työt kohta alkavat!

Mulle lasketuksi ajaksi voit laittaa etusivulle 21.syyskuuta ja poika tulossa :heart:

Ei olla vielä leikattu tytöltä hiuksia. Etuhiukset laitetaan aina pinnillä sivulle, ettei olisi silmillä. Nyt toisaalta ei ole vähään aikaan pinniä suostunut päässään pitämään, mutta hiukset on niin taipuisat, että pysyy itsestään jo sivuilla.

On kyllä ollut ihan mahtavat ilmat. Ollaan oltu ihan joka päivä ulkona. Melkein aamusta iltaan tulee oltua ulkosalla. Harmi vaan, ettei ole omaa pihaa :(
Tyttö selvästi nauttii, kun saa olla vähissä vaatteissa ja tepsutella pitkin pihoja. Iltaisin on aivan poikki, nukahtaa heti iltamaidon jälkeen. En tiedä johtuuko ulkoilusta vai mistä, mutta tyttö on nukkunut viimisen viikon koko yön omassa sängyssään. Ei ole siis kertaakaan herännyt, eikä ole tarvinnut nostaa viereen nukkumaan. Toisaalta herää jo 6:30.
Tuntuu kyllä ihan luksukselta. Itse saa selvästi paremmin nukuttua, kun ei tarvi varoa nukkuvaa lasta siinä vieressä. Jaksan tosi hyvin nousta jo puoliseiska ylös, kun on unenlaatu selvästi parantunut. Toivotaan, ettei tämä ole joku ohimenevä vaihe vaan!!!

Taidan mennä laittamaan ruokaa tai tekemään jotain järkevää kun tyttö vetää päikkäreitä. Sitten joutaakin taas ulos :D
 
moikka

tänneppä nyt ei mitäänm uutta.. kunhan tulin lueskelemaan..

hiustenleikkuusta
.. mitkä hiukset!!?? :LOL: Meillä siis neitillä vain takaraivolla ohuvia haituvia ja kiehkuroita ja pienesti jotain hiusten tapaista päälaella.. kulkenee suvussa. Pojalla sama homma ja sitten kun alkoi hiukset kasvaa niin ne kans kasvaa. Poistulla ainakin on nyt isänsän paksu ja hyvin kasvava tukka.
Mutta on mulla jo pari ihanaa pinniä odottamassa :LOL: ;)

Aplo: Toivotaan ettei ois mikään ohimenevbä vaihe tuo omassa sängyssä nukkuminen! :)
Itse olen aina pyrkinyt nukuttamaan omassa sängyssä, koska silloin itse tosiaan nukkuu sikeämmin. No imetys aikaan nukuttiin lasten kanssa vierekkäin kun nukahdin aina kun nostin ekan kerran syömään.
Täällä herätään kans 6-6.30 ja ei, ei tunnu että on virkeä itse vaikka typy omassa sängyssään nukkuukin.. on taas menneet yöt levottomaksi vaikka välillä menivät jo niiiin hyvin.

Outius: joko hoitopaikka juttu on alkanut selvitä? ei muuta kun kova kovaa vastaan! itse ovat asian sössineet.
Minä odottelen postia tällä viikolla mutta jos ei ala kuulua niin soitan sinne. 2vk:n päästä tosiaan alkaa työt. Soitin kyllä aikaisemmin kun varmistui että elokuun loppuun olen ja silloin ainakin oli paperit vetämässä.

Itsellä vähän apeat fiilikset raskauden suhteen.. oireet tuntuu kadonneet lähes kokonaan.. torstaina olis ultra joten saas nähdä minkälaisen tuomion sieltä saan :/

Täällä ollaan kans päivät ulkona. Sisälle välillä viileään paetaan :) Tyttö tykkää kun saa shortsit ja t-paita päällä tepastella avojaloin. tosin kävely on vielä kovin horjuvaa ja paljon vielä konttaa.

 
Heipsan! Ai että eile oli hellettä sisällä! 27,8!!! Emppukii nukku pelkällä vaipalla ja mieskii meni olkkariin patjalle nukkuu! Minni oli iha onnessaan ku sai äipän viekkuun käyvvä nukkuu! Nukuin sit tyssien kans meijän sängyssä ja oli kyl ihanaa :heart: siin ne tuhis kummatki. Shortseja pitääki muute hommata molemmille tysseille ja itelleenki ois kiva saaha jotai uutta kesävaatetta :) onkoha Empulla kahet sortsit!! Niillä ei pitkäle pötki! Nii erikokosii olleet,,ku toine syntyny alku vuodesta ja toine loppu vuodesta..joten :D pääsee shoppailee!
Aplo Mukavaa et teilä nukutaan hyvin!! :flower:
Danjuska toivottavasti kaikki on hyvin..

Mukavaa päivän jatkoo kaikille!!

~Marsu ja siskit~
 
hei piiitkästä aikaa!

Niin se aika vain tuntuu jonnekin katoavan, kun on 8h päivässä töissä. Olen kyllä käynyt silloin tällöin lukemassa, että joten kuten palstan asioista kärryillä olen.

Danjuska: Toivottavasti torstain ultrassa kuitenkin saisit hyviä uutisia. Pidän peukkuja!

MarsuJaSiskit: kallella ei kanssa ole yksiäkään shortseja. Mutta minä olen sen verran vainoharhainen kun pelkään että poika polttaa itsensä etten edes ole vielä t-paitaa päälle hälle laittanut. Kun ei tuota enää saa millään varjossa pidettyä, kun pitää päästä kävelemään itse ympäri pihaa.



Outius: Toivottavasti saat sen verran etukäteen tiedon hoitopaikasta, että ehditte käydä yhdessä Annikan kanssa tutustumassa niin on sitte tytöllekin helpompaa jäädä hoitoon. on kyllä tympeää tollainen toiminta kunnalta.
Ja toivottavasti miehesi ottaa itseään niskasta kiinni ja osallistuu kanssa lapsenhoitoon. Minusta kun lapsi on yhdessä hankittu niin yhdessä se myös hoidetaan. Melkoinen sissi olet, jos yksin olet hommaa tähän asti pyörittänyt.

Hiusten leikkuusta: Meillä pojalla on tukkaa jo sen verran että ponnarille saa laitettua. Mutta taidetaan kesätukka leikata, kun raukalla on niska koko ajan hiestä märkänä, varsinkin yöllä kun yläkerrassa tahtoo olla melko lämmin.

Lotta-75: Ootko Oulusta? Tuo Ainolapuisto niin hyppäs sun tekstistä silmille?? Ei tarvi vastata, jos et halua :)

Meille kuuluu sen verran uutta, että hampaita putkahtelee pojalle kuin sieniä sateella. Nyt on 8 ylhäällä ja 4 alhaalla, ja alaikenet pullottaa niin komeesti että kohta sinnekin uusia naskaleita alkaa tulla. Ja koko ajan pitää jotain jyrsiä. Kuiva ruisleipä on ihan ykkönen.
Uusia taitojakin on tullut sen verran että tällä viikolla poika alkoi potkia palloa. Ja se tuntuu olevan mukavaa touhua. Samoin juoksemista treenaa kovasti.
Käytiin tänään ostamassa Kallelle sandaalit. Päädyin sitten niihin SuperFitin sandaaleihin kun Kallella on samanmerkkiset kävelykengät ja ne on ollu tosi hyvät. Olihan ne suolasen hintaset :eek:
Imetyksenkin olen päättänyt lopettaa. Tai siis kohtapuolin.... Mä olen ihan surkea tän asian suhteen. Nyt olen saanut vähennettyä kahteen kertaan vuorokaudessa, eli iltatissi ja aamuyön imetys on vielä jäljellä. Ja minä kun aikoinani päätin, että taaperoahan en imetä :LOL:

Mutta tämmöstä täällä.

Riksu ja Kalle, 1v2kk :heart:
 
heipat

kiitos Riksu ja Marsu! Huomennapa se sitten selviää..

Riksu: Mietinkin yksi pv että mitä teille mahtaa kuulua :) Ja mites Kaatjuskalla ja Siirillä menee?
Täällä on jännä yö edessä :D Jenna muutti isoveljen huoneeseen nukkumaan! saas nähdä kuinka paljon tarttee pompata.. Onneksi makkarit on ihan vierekkäin ja ovi vain välissä, joka on aina raollaan.
Helle kiusaa Jennaa ja kutisee kamlasti :( iho kylläkin parempana vähän, mutta kun hikoaa niin alkaa kutista. Päivällä nukkui vain 1,5h päikkäreitä ja oli ihan finaalissa kun illasta sisälle asetuttiin. Torkahti jo iltasadun aikana, mutta sitten piti toki hiukan iloita ja melskata kun laitoin omaan sänkyyn ja huomasi että velikin on lähellä.

iltapäivästä kului pari tuntia puistossa kavereitten kanssa. Jenna tykkäsi kiikkua ja laskea liukumäkeä. Onglema vain on että ei malttaisi kiertää ja sitten menee neitillä hermot kun ei pääse mäkeä ylös :LOL:

Outius: kyseli suihkussa käymisestä; Meillä käy lapset tämmöisillä ilmoilla joka pv suikussa. Ensinnäkin juuri siksi että saa kaikki hiekat ja hiet pois ja toiseksi sen takia että jennan iho ei ärtyisi. Ilmeisesti reagoi vähän myös siitepölyyn ja saatiin ohjeeksi että vaikka aamua iltaa pikainen suihku jos vaan oloa helpottaa.

vaatetuksesta; näillä keleillä jennalla on shortsit ja t-paita/lyhythihainen body. Välillä koitan varjoissa pitää ja pihalla rymyää teltassa&tunnelissa niin ei ole koko ajan auringolle alttiina.. Mutta paljonhan on myös auringossa ja se tekee kyllä Jenskun iholle ihan hyvää.
En tiedä onko geeneissä vai missä mutta poikakaan ei ole vielä tähän päivään mennessä palanut vaikka touhuaakin miltei päivät ulkona.. ja ilman paitaa. Itse en myöskään ole tainnut juuri ikinä palaa ja nautin aurongosta ja lämmöstä B)

Jennalle pitäis muistaa tilata korvakontrolli..
Poika käytettiin tänään verikokeissa; valittelee aina toisinaan mahaansa niin neuvolalääkäri oli sitä mieltä että tutkitaan laktoosi-intorelanssi ja keliakia vasta-aineet kaiken varalta. Sanoi kyllä myös että aika usein ei maha vaivoille löydy syytä ja meneevät itsestään ohi.

Nyt hakemaan pyykit narulta ja ihanaan viileään suihkuun :)
 
kyllä se kuulkaa niin on että jälleen kerran omat vaistot olivat ikävä kyllä oikeassa :'( tässä nyt sitten odotetaan polille pääsyä tyhjennykseen... ei voi oloa sanoin kuvata. onneksi on lapset pitämässä jaloillaan. Miehen ajoin töihin mutta onneksi ystävä tuli tänne iltapäivällä.. veti mielen niin maahan. Luulin että tämä olisi helpompaa kun oli tällä kertaa "varautunut" mutta ei..

Zoe:
Poitsulla oli pienenä semmoinen lieri-/kalastaja hattu jossa oli "hihna" leuan alla. Ostin joskus kirpparilta.. oli muistaaksnei ihan joku merkki vaate. Mutta kyllä myös huiveja on. Meiläkin oli pojalla pienenä mutta jäi vain äkkiä pieneksi. Mageen näköinen se päässä :)

nyt lähtee selvittelemään loput iltahommat ja sitten puimaan omia fiiliksiä järjestykseen.
 
Danjuska: Olen todella pahoillani. Ei se ikinä ole helppoa vaikka kuinka varautuisi asiaan. Aina tosi rankka paikka. Onneksi sinulla on hyvä tukiverkosto.

Outius: Jaksamista sinulle myös!

Suihku: Ennen käytiin pari kertaa viikossa kylvyssä sekä vauvauinnin yhteydessä suihkussa. Nyt suihkutetaan joka päivä tyttö koska on kuin 'nahkiainen' illalla kun on niin kuuma. Ensin ei tykännyt suihkusta ollenkaan mutta nyt nauttii jo kovasti.

Kiitos kaikille osannotoista. Lauantaina onkin sitten hautajaiset.

Riksu-: Olen tosiaan täältä Oulun seudulta :)

Lotta ja tyttö 1v2kk
 
Danjuska voi kuinka ikäviä uutisia sulla - oikein paljon jaksuja asian käsittellyyn ja sen kanssa elämiseen.

Lotta osanottononi ja voimia surun käsittelyyn miehellesi ja sinulle.

Outius kuulostaa ihan järkevältä tuo etäisyyden ottamien mieheen, jotta saa selvää paremmin omista tunteistaan. Oletko miehelle jo puhunut kesänvietosta vanhemmillasi? Toivottavasti olet saanut jo selvyyden hoitopaikasta. Tsemppiä kovasti molempiin asioihin!

Suihkussa Siiri on käynnyt ainakin 5 kk iästä asti, jolloin vauvauinnissa aloitettiin. Olen suihkutellut aluksi omassa sylissä ja myöhemmin pesuvadissa istuen. Siiri ei edelleenkään seiso ilman tukea pitkiä aikoja, joten en ole seisottanut suihkussakaan. Nyt kuumemmilla ilmoilla on päivittäinen suihku ollut kyllä paikallaan.

Vaatteita olen nyt helteiden yllätettyä yrittänyt haalia lähinnä kirppareilta. Ilmeisesti aika moni muukin on ollut liikkeellä, kun ei tahdo kevyempää vaatetusta kovin löytyä. Pesukone on pyörinyt aika tiuhaan, kun lyhythihaisia bodyja ja T-paitoja ei kovin montaa ole varastossa. Täällä Länsirannikolla onkin nyt ollut huisin kuumaa -kevään lämpöennätys Suomessa, 29,6 astetta mitattu tästä meiltä noin 20 km päässä, Kruunupyyssä.

Hiuksia on Siirillä leikattu kahdesti. Ensimmäisen kerran fiksattiin aika paljon, kun oli epätasaisuutta vähän siellä täällä. 1- vuotisvalokuvauksen jälkeen leikkuutin Siirille otsatukan, kun ei antanut enää pinnin olla päässä. Hiukset on suorat eivätkä pysyneet yhtään pois silmiltä ilman pinniä. Siirillä ollut aivan kuin raidoitetut hiukset, kun syntymätukka oli niin tumma eikä lähtenyt välissä pois. Vähitellen väri vaalentunut tosi paljon.

Tuli parin kuukauden kirjoittelutauko. Jotenkin vaan aika vierähti niin nopeasti, laiskotti ja Siiri ei ole antanut koneella näpytellä...
Meille ei sen ihmeempää ole sattunut, joten ei ollu suurta tarvetta kirjoitella. Pinoaa olen edelleen kyllä seurannut - kiitos aktiivisille kirjoittajille!

Nyt nukkumaan ja huomenna koko päiväksi Siirin kanssa minun kotiin muutaman kymmenen kilometrin päähän.

Leppoisaa sunnuntaita!

Kaatjuska ja Siiri, kohta 1 v 2 kk



















 
danjuska vointeja teille :hug:
suihkusta helteillä käydään joka ilta suihkussa. välillä pestään paremmin ja välillä huuhdellaan hiet pois ja aurinkorasvat. tytölle joskus tuli päähän sellaisia punaisia läiskiä kun oli helteet ja silloin lääkäri kehotti käymään joka päivä suihkussa.
oltiin sitten jeren kanssa uudelleen tuubituksessa perjantaina ja samalla poistettiin risat.
kaikki meni ihan hyvin. korkea kuume nousi sairaalassa mutta se oli normaalia.
nyt toivotaan että tuubit pysyy paikoillaan ja tulehdukset poissa.
meillä rupee olee jännät paikat jo täällä. ei ole enään kun vajaa kaks viikkoa lomareissuun B) kyllä on odotettukkin =)
 
Danjuska :hug: voi,,oon pahoillani,,jaksuja siulle.. :hug:

Tervehdys!
Ohhoh millanen yö takana,,ei tullu sit puol 5 jälkee ennee oikee nukuttuu,Emppuu joku itketti,pieniä torkkuja otti ja sit vaille 7 oli noustava ylös. Pakko saaha tänää kyl päikkärit nukkuu. Ja mies oli oikee ihana :heart: ku sano et elä sapuskan tekemisestä huolehi et käykee vaa kaikki sit päikkäreille. :)
Imetyksen vois jossai vaiheessa lopettaa,mut vielkii mietin et mite sit saan Empun yöllä nukkuu.. Ja viime yönä nii tisua tarjosin ni huuto ei hävinny mihinkää eikä ottanu imuja,jossai vaiheessa sit otti. Ja muuteskii ku yöt on hankalia ni samaan syssyyn vois lopettaa sen imetyksen,,saas nähä ku tätä mietin et joko tänään.. Onhan Emppu tänää tasan 1v ja 2kk. Minnii imetin sillo 1v ja 6kk.
Viikonloppuna oltiin vesillä :D oli aivan ihanaa! Tyssit heitti talviturkin pois perjantaina!!!ja mie lauantaina! Rannalla leikittiin,kävin kalalla ja sain saalista :D,paistettii makkaroita ja lihoja,käytii jolla-saunassa,,tahtoo takas! Ja luulin et Emppu syö aivan kaiken sieltä maasta,mut eipä se sit onnex syönykkää!
Eile tultii kotio. Emppu taas itkee..nenäki sil näyttää vuotavan,Minni välil yskii,ja mie niistän kans. Nyt jotai aamupalaa..

~Marsu ja siskit~
 
Hei kaikille!

Ekaks Danjuskalle voimia! :hug:

Ja Outiukselle myös. Kuinkas teillä nyt menee? Mä luulen, että tuo etäisyyden ottaminen voi olla ihan hyvä juttu. Saa kumpikin rauhassa miettiä tulevaisuutta. Mukavaa, että pääset vanhempiesi luo niin sun ei tarvitse kuitenkaan pelkästään yksin jaksaa Annikan kanssa.

Mukava kuulla kaatjuskasta ja Siiristä! Ja mutystä ja Seelasta! Mahtaakohan esim. myymä, Mömmis ja BiaBia taustailla, olis hauska kuulla heistäkin :)

cadillacille ihanaa matkaa! Minne päin menette ja kuinka pitkäksi aikaa? B)

Meillä oli 1v3kk-neuvola eilen ja Miin uudet mitat ovat: (1v suluissa)

10180g (9130g)
79cm (76cm)
pipoa en muista, mutta tais olla 46-47cm hujakoilla.

Mimosa on siis kasvanut niin kovasti, että ollaan melkolailla saavutettu jo keskikäyrä! Neiti pisti muutenkin neuvolassa ihan parastaan, kävellä tepsutteli pitkin huonetta ja jutteli neukkutädin kanssa. Mimosa osaa kysyttäessä vastata, mitä kisu, hauva ja pöllö sanovat (MAU, vuh-vuh ja hu-huu) ja osaa osoittaa missä ovat nenä, korvat ja suu. Sanoja tulee edelleen ihan kauheaa tahtia, Mii tuntuu joka päivä yhä enemmän isolta tytöltä kuin vauvalta...

Tytöistä puheen ollen, mä olen ihan ahdistunut kun nyt ollaan siirtymässä 86cm vaatteisiin, että nää on nyt näitä viimeisiä vauvaosaston vaatteita joita Mii enää pitää :D Jotenkin tyttöjen osastolle siirtyminen tuntuu tosi ankealta. Ainakin H&M:ssa osasto on täynnä prinsessoja, vaaleanpunaista ja lilaa sekä kimalletta ja Hello Kittyä, eli kaikkea sitä, joka on henkilökohtaiseen makuuni ihan liian siirappista. Kyllä mä puen Miin tyttömäisesti, mutta tykkään väreistä ja hauskoista yksityiskohdista. Niitä kyllä löytyy esim. Meandilta ja Metsolalta, mutta sieltä löytyy sitten sitä hintaakin... Eikä se laatu välttämättä ole ihan käsi kädessä sen hinnan kanssa. Te, joilla on jo isompia lapsia: mistä ostatte heidän vaatteet? Kirppiksilläkin käyn, mutta tuntuu olevan aukko 2-hand-saatavuudessa koissa 74-92. Kuluuko ne vaatteet tuon kokoisilla sitten niin kauheasti, ettei niistä jää enää mitään myytäväksi?

Sitten kysymys tutista: syödäänkö teillä vielä tuttia, ja kuinka paljon? Mimo ei kaipaa tuttia kuin nukkumaanmennessä ja oon vähän ajatellut, että sen vois jo pikkuhiljaa ottaa pois. Kavereiden 2-vuotias on ihan rakastunut tuttiinsa ja söis sitä koko ajan, kuulemma tämä rakkaus alkoi vasta joskus 1,5-vuotiaana ja sitä edelsi kausi, jolloin tuttia ei tarvittu kuin nukkumiseen. Jälkiviisaana tytön äiti sanoi, että olis silloin kannattanut vieroittautua siitä tutista.

Entäs unimaito? Pullosta, nokkiksesta, ei ollenkaan? Mii juo Taikamukista iltamaidot sängyssä, äidin kainalossa :ashamed: Ja nukkuukin nykyään vallan mun vieressä :snotty: Ajattelin, että annan vielä kesän juoda sängyssä maitoa (kun tulee kuumat ja kaikki) mutta syksyllä tarjoon hampupesun jälkeen enää vain vettä. Ja jatkettava sänkyki pitäis hankkia...

Nyt lyö pää taas tyhjää, tuli yht'äkkiä mieleen että munhan piti sieltä matkalta laittaa kuvia, vois kokeilla jos onnistuisin...

upupa ja Mimosa 1v3kk
 
Tässä ollaan Karon Beachilla ravintolassa, jossa tarjoilijatytöt nappasivat Mimosan viereiseen pöytään ja syöttivät jotta saatiin itse ruokailla rauhassa :)



Phi Phi-saarilla, Mimosa löysi kaverin. Tuolla pojulla on ihan hulvaton ilme :LOL:



Phi Phi ja näkymät meidän hotlan aamiaspaikasta







 
heippa

tulin pikaisesti lukemaan kun ei uni tule.. jottei elämä kävisi liian helpoksi niin odottelin pari tuntia tänään päivystyksessä ja aamusta heti kaavintaan :'( että osaakin ottaa päähän.

Upupalla oli kysymyksiä :)
unimaitoa Jenna ei ole juonut enää pitkään aikaan.. mutta vastaavasti aamulla kun herää 6.30-7 aikaan niin juo kainalossa 1,5dl maitoa ja sitten lähtee pv käyntiin. ja n.klo18 ottaa pienet "välipala huikat"
On ollut ajatuksena että vieroitetaan pullosta, mutta juuri nyt ei ole kyllä yhtään ylimääräistä energiaa, enkä jaksa siitä itselleni stressiä ottaa.. viimeistään syyskuussa alkaa vieroitus kun töistä jään pois.
Tuti täällä pyritään pitämään vain uniaikaan.. nyt kun on ollut vastusta ja tytöllä korvat kipeät jne.. on tästä vähän lipsuttu, mutta pitkin päivää ei annetta tuttia luputtaa.

Vaatteet meillä ostetaan paljolti kirppareilta.. mutta myös ihan tavan kaupoista.. Meillä ei hirveästi merkki vaatteita käytetä.. vaan tavan makasiinin hyllyiltä.. Kyllähän se kun lapsi alkaa liikkua ja kokeilla taitojaan jne.. niin vaatteetkin kuluu.

ei oikein ajatus taas jälleen luista mutta josko huomisesta kun selviäis niin toivotavasti näkyis auringon pilkahdusta meidän risukasaan..
 

Yhteistyössä