Maalismasut 2009

Danjuska Paljon, paljon jaksamisia :hug: Ihan tosi ikävä juttu :'(

Outius Voimia sinullekin tuohon teidän tilanteeseen. Toivottavasti saatte selvyyden, että miten jatkatte tästä eteenpäin. :hug: Kiva, että pääset teidän porukoille evakkoon siksi aikaa!

Tutista Tyttö syö tuttia ainoastaan päivä,-ja yöunilla. Osaa jo itse ottaa tutin pois suustaan unien jälkeen ja tarjoaa sitä minulle tai miehelleni.

Unimaitoa tyttö juo vielä tuttipullosta. En ole jaksanut siitä vielä vieroittaa pois. Varsinkin näin kesällä on mielestäni ihan hyvä, että juo sen 2dl pullosta, niin saa varmasti riittävästi nestettä.

Kuinka paljon sanoja teidän lapsenne jo osaavat sanoa? Tyttö ymmärtää ihan valtavasti sanoja mutta ei vielä kiirehdi puhumaan. Ainoat mitä osaa sanoa, on miau ja oho. Kovasti hölöttää omia juttujaan, joista ei kyllä saa mitään selvää :)

Lupauduin koko kesäkuuksi töihin! Miehelläkin on työharjoittelu, joten tyttö on hoidossa parin viikon ajan porukoillani, aina kun minulla on aamuvuoro. Mies pystyy olla tytön kanssa kotona illat ja viikonloput, jos minulla on iltavuoroja tai viikonloppuvuoroja. Kovin montaa hoitopäivää ei kyllä tule. Laskeskelin, että n.5-6 päivää vaan. Ihan kiva lähteä töihin vähän kesärahaa tienaamaan. Ostin itselleni tukivyön kirpparilta 2?:lla, jos vaikka välttyisin selkävaivoilta. Hoitoalan töitä siis teen ja viimeksi raskaana ollessani selkä oli tosi huonossa jamassa loppuraskauden. Saas nähdä miten nyt käy.

Tyttö heräsikin ihan liian aikaisin päikkäreiltä. Täytyy keksiä jotain tekemistä. Jos vaikka kirppikselle lähtis. :wave:
 
Moikka pitkästä aikaa!!

Ja tosiaan mulla oli mennyt upupa ja kaa sekaisin. :D

Danjuska, voi mä olen niin pahoillani sun puolesta! :'( Miten jakselet?

Meille ei mitään ihmeempiä kuulu. Tyttö kasvaa kovaa tahtia ja oon ihan hermona sen kanssa nyt kun se on oppinut kiipeämään joka paikkaan. Keittiön pöytä on nyt joku IN, sillä heti kun päänsä kääntää tyttö kiipeää ensin keittiön tuolille ja siitä pöydälle. Valehtelematta saan päivässä ainakin 10 kertaa ottaa tytön pois pöydältä. :eek: Välillä oon jopa kaatanut tuolit kumoon ettei likka pääse kiipeämään niille.
Sanoja ei ole oikeastaan tullut yhtään lisää, eikä ruokahalu ole vieläkään palannut. :eek: Tosi huonsoti tyttö on syönyt viimeiset pari-kolme viikkoa. Tosin voi olla että tuo hellejakso vaikutti ruokahaluun.

Unimaitoa meillä juodaan joka kerta ennen nukkumaan menoa. Myös päikkäreille tyttö nukahtaa pulloon. Pitäis vissiin alkaa vierottaa tuosta unimaidosta, mutta en ole vielä saanut aikaiseksi. Päivisin juo maidot nokkamukista, mutta kun tyttö on lohdutusta vailla silloin ei kelpaa kun maitopullo. :LOL:

Tuttia meillä ei ole syöty enää pariin kuukauteen. Tyttö itse jätti tutin pois vähän ennen 1-vuotissynttäreitä.

Vaatteet ostan lapsille milloin mistäkin. Oon vähän lastenvaatefriikki ja tykkään kun lapsilla on hienot ja nätit vaatteet. Aika paljon ostan vaatteita sokokselta ja lastenvaateliikkeistä, mutta myös lindexiltä ja kapp ahlista. Tykkään tosi paljon Benettonin ja espritin vaatteista. H&M:ltä sen sijaan en oikein koskaan löydä mitään. Tai mun mielestä siellä vaatteet on laatuunsa nähden kalliita. Joku lasten takkikin maksaa 24,95?, kun samalla ja vielä halvemmalla saan espritin takin tytölle. Mun äiti ostelee kans aika paljon lapsille vaatteita, ja hän ostaa nitä vielä enemmän merkkiliikkeistä. :D

Suihkussa meidän lapset on oikeastaan ihan vauvasta asti käyneet joka päivä. Meillä on tapana joka ilta mennä koko perhe porukalla suihkuun, kun siinä on helppo pestä molemmat lapset samaan aikaan. Tosin joskus saatetaan käydä lasten kanssa kaksikin kertaa päivässä suihkussa. :D

Mulle voi etusivulle päivittää la:ksi 1.10. =)

marza
 
Heips!

Kylläpä aika rientää B)

Danjuska :hug:

Tutista, meillä ei oo koskaan ollu tuttia käytössä, vaikka mä kuinka yritin tyttöä opettaa tutille :D

Unimaitoa meillä ei oo juotu sen jälkeen kun lopetin imetyksen. Pulloa en halunnu alkaa käyttämään eikä mun ajatukseen oikeen sovi et oltas mukista unimaito juotu. No hyvin on mennyt ilmankin. Mä laulan tosi kauniisti "lennä lennä leppäkerttu" tytölle joka ilta kun vien sänkyyn. Sit sanon "hyvät yöt ja että huomenna nähdään" ja lähden huoneesta pois. Itekseen sinne on nukahtanu parisen kuukautta; sen aikaa siis kun oon ollu imettämättä.

Täällä kans kiivetään ihan joka paikkaan ja keksitään ihan kaikki kikat miten vaan päästä korkeemmalle. :eek:

Suihkussa käydään ja tyttö nauttii ihan hirveesti lutrata vedellä, oli sitten kylpy tai suihku, pois ei saa viedä.

Vaatteita ei olla ihan kauheesti jouduttu ostamaan kun ollaan saatu serkkutytöltä kivasti lainaan. Mut lähinnä vielä oon kirppiksiltä löytäny tosi hyväkuntosia, tosin 74cm ei vielä kauheesti kulu. Lindexiltä oon pojille jonkun verran vaatteita ostanu ja on ihan hintaansa nähden kestäny hyvin. Vapis on myös ahkerassa käytössä college-housujen osalta varsinkin tuolle vanhimmalle. Niihin mummu ompelee resorit puntteihin ni jo kelpaa. On muuten tuo 8v tosi tarkka et on oikeeta tyyliä :kieh: mistä lie oppinsa saanu :whistle: Tytölle kans kattelen vaatteita millon mistäkin... on ihan marketista ja sit "merkkijuttujakin" löytyy, ne kyllä lähinnä ale-koreista.

Upupa, kovin on Mimosa kasvanu ja kivoja kuvia. Vois kesällä koittaa vaikka taas törmäillä. Aion olla kuukauden hoitovapaalla heinä-elokuussa, et viimestään silloin?

Sanoja täälläkin tulee aika hintsusti, mut joitakin kyllä ihan selkeestikin. Tosi paljon yrittää toistaa sanoja, et eiköhän se puhe sieltä aikanaan tuu.

Outius, toivottavasti saatte asiat miehen kans selvitettyy :hug:

 
Siiri oppi just kiipeemään sohvalle! Olin keittiössä koneella ja Siiri leikki olohuoneessa. Rupes kuulumaan niin iloisesti "Äiti, äiti!"- huutelua niin menin kattomaan. Tyttö istu tyytyväisesti hymyillen sohvannurkassa :heart:

Muutamia askeleita on nyt myös otettu - viis askelta on tän hetken enkka.

Tuttia ei ole ollu käytössä ollenkaan.

Unimaito juodaan pullosta enkä ole lopettamista just suunnittelemassa. Öisin saa vesihörpyt myös pullosta, mutta se on onneksi jäänyt viimeaikoina vähemmälle.

Hampaita Siirillä on kymmenen, just kuluneella viikolla tullut läpi poskihammas alas ja ylös. Parin hampaantekoyön jälkeen Siiri nukku ekan kerran koko yön. Tai puolen yön aikaan ynähti vähän ja käänsi kylkeä, seuraavan kerran ilmotteli ittestään aamulla ysiltä! Näitä enemmän kiitos! Siirihän nukkuu perhepedissä, joten taitaa heräillä meidän aikuisten ääniinkin välillä. Miehen loma alkaa viikon päästä ja kesäprojektina yritetään nukuttamista omaan sänkyyn - jossain vaiheessa kesää, ehkä...

Sanoja Siirillä ei tällä hetkellä ole aktiivisessa käytössä kuin tuo äiti. Aika usein kyllä kommentoi "noin", kun jotain tekee - hauskan kuulosta. No just nyt hokee tuossa kontatessaan "kakka".
Epävirallisempia sanoja on "iti" ja "mamma" joita tarkotuksellisesti käyttää. Samoin "äiti-niin" ja "iti-niin". "Kukkuu" tullu pari kertaa aika selvästi.

Ymmärtää ja osaa kysyttäessä näyttää navan ja nenän, usein myös korva ja silmä menee oikein. mielestäni ymmärtää puhetta jo yllättävän hyvin. Ainakin "mennäänkö syömään?" on hyvin hallussa :LOL:

Pyöränkyytiä Siiri sai ekan kerran äitienpäivänä ja kovasti on tykänny hommasta heti alusta alkaen. Kypärän nähdessään ilmeisesti tietää mitä on tiedossa ja osaa myös vaatia kyytiä, jos löytää kypärän itse eteisestä. Pyöräkärry tilattiin, mutta on vielä kokoamatta ja testaamatta - onko kokemuksia?

Nyt hyvää viikonlopun jatkoa kaikille!

Kaatjuska ja Siiri 1 v 2 kk 1 pv
 
moiks

saiskohan aikaiseksi jotain kirjotettua..

Aamulla mennään sitten tutustumaan ryhmikseen mihin lapset menee hoitoon :eek: :'( tuntuu niiiin haikeelta, vaikka eihän kyse ole kuin parista kuukaudesta minkä hoidossa ovat.
Torstaina alkaa sitten arki toden teolla meidän perheessä.

Te joilla lapset/lapsi hoidossa, niin onko minkä pituisia päiviä?

Mites, jännittääkö Outiusta töihin lähtö? Tule sitten kertomaan miten mennyt ja miten Annika suhtautunut.

Siirille onnea askelista! :flower: siitä se lähtee :)

kiitos kaikille jaksu toivotuksista. Kyllä se tästä..
Marza tais kysellä vointia.. Olo ihan ok. Kaavinta pelotti paljon, mutta osoittautui helpotukseksi. Nukutuksesta kun heräsin niin toivoin että koko edellinen viikko olisi ollut samanlaista mustaa aukkoa elämässä jonka voi vaan hypätä yli :ashamed: :'(
Mutta nyt pääasiassa mieli ok ja fyysisestikkin alkaa varmaan helpottaa kun lääkekuurit alkaa olla lopuillaan.. hirveitä oireita niistä tullut ja sen takia osittain myös töihin lähtö lykkääntyi.
Aika ajoin mielen valtaa tolkuton ja ahdistava tyhjyys ja ikävä. Mutta sitä ovat onneksi täyttämässä nuo kaksi rakasta vekkulia :heart: Ikävä on kova pikkuista kohtaan, mutta tämän yli pääsen.. olen jo päässyt osittain. Nyt vaan nokka kohti uusia tuulia ja jospa me joskus vielä se pahnan pohjimmainen saataisiin :)

Saas nähdä mikä raivotar meillä on täällä aamulla kun päätin että nyt lopetetaan Jennan aamu pullon syönti :whistle: Toisaalta ihana hetki aamusta kun tulee viereen köllimään ja juomaan, mutta taas toisaalta kun hoitoon lähtö edessä ja jos aikaisia aamuja tiedossa niin parempi näin. klo19 pullo on myös jäänyt ihan huomaamatta pois.. tarjotaan 17-18 välillä kevyt välipala ja sitten iltapuuro 19.30.. tuntui että pelkkä maito ei riitä pitämään nälkää poissa vaan tyttö oli kiukkuinen ja koko ajan vain aikaisemmin iltapuurolle halusi.

nukkumisesta.. meillä Jenna siirrettiin pari vk:a sitten (muistaakseni) veljen kanssa samaan huoneeseen ja hyvin on mennyt :) peitellään molemmat ja toivotellaan hyvät yöt ja sinne nukahtaavat. Joskus pitää Jenna käydä peittelemässä uudestaan mutta yleensä kyllä nukahtaa ihan hyvin.

Hampaita Jenskulla hurjat 7kpl :D

sanoja ei tule.. tiettyjä äänteitä mitkä tarkoittavat jotain tiettyä.. mm. autolle ja koiralle on omat äänteet. Muuten kalitusta kyllä piisaa.
Jotain isin tapaista suhisi tänä aamuna kun iskän syliin meni ja äitiä hoki päivän synttäreittensä tienoilla mutta siihen sitten jäikin.. niin ja isoveljen nimeä on kans jonkun päivän toistellut.

pyöräkyyti on edelleen tytölle kovin mieleen ja tänään olikin mennyt kaapille missä kypärät ovat ja sitten isälleen vikissyt ja osoitellut kypärää :D Piti päästä pyöräilemään. Nyt ollaankin paljon oltu pyörän päällä kun poitsu oppi ajamaan ilman apupyöriä niin tykkää ajella :)

hmm.. pitäis vielä lista laatia hoitoon vietäväksi mitä meidön neiti VOI syödä :whistle:

danjuska ja jenna 1v2kk (kohta)
 
se olis sitten melkein laukut pakattu ja huomenna olis lähtö helsinkiin päin =)
ollaan siellä yksi yö lentokenttähotellissa koska meidän lento lähtee torstai aamulla klo.6.05
niin ja joku tais kysellä mihin mennään. kreetalle B)
mutta nyt tää hiljenee viikoks :wave:
 
Danjuskalle halaus ja jaksamisia. Hyvä kuulla, että alkaa jo henkisesti hieman helpottaa.

Siirille onnea ensiaskelista! Teillähän onkin mukava kesä tiedossa kun koko perhe lomailee.

Cadillac: mukavaa reissua. Vähäkö oon kade!

Unimaitoa, eli meillä unitissiä ei enää anneta. Se loppui samalla kuin imetys, eli n. 2 viikkoa sitten. Iltapalalla annetaan viimosen kerran maitoa, sitten hampaiden pesu eikä enää sen jälkeen kuin vettä.

Tutin syönti meillä jätettiin n. 6kk iässä.

Vaatteita: ollaan saatu jonkin verran, mutta pääasiassa osta uutena. Jonkin verran myös kirpparilta, mutta niistä löytyy pojille tosi huonosti hyväkuntosia vaatteita. Just äsken löysin hyvän vaaleahkonpunaisen hupparitakin Kallelle :whistle: Onneks meillä ei mies ole kaavoihin kangistunut ja kieltäisi ostamasta "tyttöjen värisiä" vaatteita.

Nukkumisesta: meillä nukutaan pääsääntöisesti 21-06 omassa pinnasängyssä meidän huoneessa. en ikinä uskonu että tämäkin päivä vielä tulisi, ettei herätä yöllä, mutta niin vaan kun imetys loppui ja viikon verran sitä heräili kaipaamaan niin nyt posottaa tuon pätkän yhteen menoon. Jippiii! (ja seuraavaa räkätautia odotellessa....)

Minä olen nyt ollut pari päivää lomalla kun miehellä oli töihin liittyvä pakollinen kurssi. Onneks täällä Oulussa eikä ympäri Suomea niin kuin alkuvuodesta. On kyllä ollut tosi ihanaa olla kotona. Jos vain kehtaisin niin sanoisin pomolle, että jäisin vielä hoitovapaalle kun miehen pätkä elokuun lopussa päättyy. Mutta suunnitelmissa on kuitenkin jäädä osittaiselle hoitovapaalle syyskuun alusta ja tehdä 6 tunnin päivää niin ei hoitopäivät veny niin pitkiksi.

Mites muuten se kesän Pohjois-Suomen tapaaminen?Minä olisin ainaski kiinnostunu.

aurinkoista viikon jatkoa kaikille!

Riksu ja nukkumattia moikkaamassa oleva Kalle.
 
Heissan!

Danjuska Hyvä, että alkaa jo pikkuhiljaa helpottamaan. Ja hyvä, että kaavinta meni hyvin :hug:

cadillac Oikein ihanaa reissua teille! Toivotaan mahtavia säitä sinne =)

Mulla alkoi sitten tänään työt. Tai oikeastaan aloitin jo viikonloppuna kun pe aamuna tuli soitto töistä, että pääsisinkö tekemään viikonloppuyöt. No rahankiilto silmissä ne tein, oli kyllä silti aika tuskaa. Oon sitä mieltä, että yöt on nukkumista varten, ei työntekoa varten :D

Ensi viikolla tyttö menee porukoilleni neljäksi päiväksi 7-15 asti hoitoon. Jännittää vähän, että miten tyttö pärjää ilman äitiä ja isiä, kun harvemmin on ollut noin paljon meistä erossa. Mutta vissiin tämä on äitille kovempi paikka kuin tytölle :LOL:
Ja sit siitä kahdeksi viikoksi eteenpäin olisi joka päivä jätettävä tyttö hoitoon :( Onneksi tätä kestää vain kuukauden verran!!! Myöskin se on ikävää, kun minulla on iltavuoroja ja heti seuraavana päivänä aamuvuoro, niin siinä tulee tosi pitkä aika, ettei nähdä kunnolla toisiamme :| Blääh...
Todellakin taas nostan hattua teille, jotka käytte töissä ihan kunnolla. Ei ole helppoa yhdistää perhe-elämää työelämään!!!

Ihanaa, kun sain tänne valittaa. Pienet on kyllä mun murheet :D
 
Kaa
Danjuskalle pahoitteluni, tiedän liiankin hyvin tuon tunteen... (itsellänihän ensimmäinen kokemani raskaus loppui keskeytyneeseen keskenmenoon ja sitä kautta kaavintaan rv 13) Paljon voimia asian läpikäymiseen, se vie aikansa.

Lyhyesti omia kuulumisiamme; Poitsu on aikalailla keskiverto kehittyjä. Höpötystä tulee paljon, mutta ei varsinaisia sanoja muutamia enempää. Joka paikkaan kiivetään ja äiti saa olla henki kurkussa seuraamassa menoa. Ulkona viihtyy melkein paremmin kuin sisällä, ei mielellään tulekkaan sisälle ulkoilun jälkeen. Hampaita tuli nyt kerralla kolme, eli kokonaisuudessaan niitä on nyt kymmenen. Parin viikon sisällä on poitsulla siirtyminen omaan huoneeseen ja isojen poikien sänkyyn. Saa nähdä miten käy. Tuttivieroituksen pidän sitten jälkeen. Kaikenkaikkiaan asiat ovat ihan hyvin.

Ja jos haluatte laittaa uuden lasketun ajan etusivulle, niin se on 25.7. Seitsämän viikkoa vielä/enää...
 
huomenna sitten töihin :)
ihme kyllä vielä ei jännitä ( johtunee siitä että tuttu paikka )
Syynä voi olla myös se että lapsilla on niin helppo aloitus.. ovat huomenn ja pe 11-15.. eli periaatteessa Jenna kerkee syödä kun menee, käy nukkumaan ja syö välipalan minkä jälkeen mies hakeekin sitten jo kotiin.
Ensi viikollakaan ei ole kuin 3hoitopäivää.

Kaa: Kyllähän se aikansa vie.. ja vaikka kuinka pällepäin näyttäisi kaikki olevan jo kunossa niin tunteet myllertää sisällä aika-ajoin.. tuntuu vaan niin vaikealta käsittää että miksi taas.
Mutta tällä kertaa tuntuu että olen jo tosiaan päässyt osittain yli. suhtellisen paljon helpompi henkisen puolen toipuminen mitä edellis kerralla.. outoa kyllä vaikka tämä menikin pidemmän kaavan mukaan.. ensin epäonnistunut lääkkeellinen, tulehdus, kaavinta jne.

Meillä tykätään myös ulkoilla paljon ja vaikka oltaisiin aamupäivällä ulkona, niin typy nostaa hirveän metelin päivällä ruuan jälkeen klo 15-16 että on ulos päästävä.. ja hyvillä säillä hurahtaa ulkona aina sinne 16-19asti. Tykkää istua rattaissa ja katsella jos ei väsy eikä nälkä paina =)

Tänään oltiin rannalla ja Jenna kun sai välipalan mutusteltua niin lähti istumaan lähelle vettä ja viskeli hiekkaa järveen :D suloisen näköistä tohua kun niin tohkeissaan uikkarit päällä töpötti :heart: Poika otti myös kaverinsa kanssa ilon irti.. vuoroin uimaan ja vuoroin pyörimään lämpimässä hiekassa :whistle: :D Oli muuten likainen jätkä kun suihkussa illalla käytin :whistle:

mutta nyt pakko yrittää unta houkutella.
 
Hellurei! Voih,haikeeta,,imetys on loppu.. Toissa yönä Emppu sai viel tyhjentää molemmat tisut..yö olikii sit aikamoinen!! itkuu,parkuu,huutoo,konttaamista,seisomaan nousemista, selkä kaarella taipumista,kaikkee,,ja viel sit vaile 4 reilu puol 6 semmosta huutoo että ja noita kaikkee siin samalla..koitin omaan sänkyyn nostaa mut ei siit mtn tullu,,rattaisiin sit puol 6 jälkeen ja sinne nukahti.. Viime yö meni sit ihmeen hyvin, koko yön Emppu nukku omassa sängyssä :heart: maitokii kelpas pullosta,,edellisenä yönä otti vaa neljä hörppyy,, herätyksiä tuli aika usein,mut sitä miun oottamaa huutoo ja mekastusta ei kuulunu =) Mut voi mahotonta ku maitoo tuloo ja paikat räjähtää! oli pakko pumppailla, 120ml, 50ml, 50ml.. Kohta on varsi taas pumpattava ku muute kuuluu pox,ja koskee kovasti,pahkuroita..
Emppu otti eile 2 pientä askelta ilman tukee :heart:

~Marsu ja siskit~
 
Hei,

Ensinnäkin Danjuskalle paljon voimia surussanne. Tippa linssissä luin, miten teille kävi. Mitään en oikein osaa sanoa, mutta haleja voin lähettää. Ja rutistankin sitten oikein kunnolla!
Hyvää työnaloitusta ja kaikkea muutakin!

Nyt on varmaan vähän huono hetki ilmoittaa, mutta tulin kertomaan, että:

Meille syntyi ihana pieni peikkopoika 27.5. klo 22.37. Silmät ovat aivan tummat, samoin tukka. Peikkopoika siksi, että esikoisemmehan on edelleen lähes kalju, kasvattelee vaaleita kiehkuroitaan vasta takatukkaan. :D Mutta ihana isoveli meillä kyllä on, on ottanut vauvan niin ihanasti vastaan. Tuo tuttia, heiluttelee koppaa ja käy vähän väliä aikkimassa (=halaamassa) vauvaa. Hokee myös jotain vauva-sanan tapaista. Itkustakaan ei välitä ollenkaan, kun itse pysytään rauhallisina. Ja muutenkin toisen kanssa osaa olla niin paljon rauhallisempi, vaikka ei me mitään hysteerikkoja ensimmäisenkään kanssa oltu.

Vauva voi siis hyvin, syö ja nukkuu. Minä en voi käsittää tätä onneani, ja kiitän siitä, että olen hengissä. Synnytys oli vähän hankalampi kuin ensimmäinen (ilman puudutuksia!), mutta onneksi ponnistin 2 minuutissa (toissynnyttäjän etuja!). Tuun kertomaan tarkemmin, kunhan ehdin. Kammoja ei jäänyt, ja alan olla taas back in action. Mitään ei mennyt rikki, heh, siispä olisin jo valmis vaikka juoksulenkille (tiedän, ei saa). Samoin oli ekasta; kilot jäi laitokselle ja jo viikon päästä olin hiihtämässä. Ehkäpä kokeilen tänään pitkästä aikaa vaikka sauvakävelyä, sitä saa kuulemma tehdä. Eihän tuo kilojen kariseminen maailman tärkein juttu ole, mutta on ihanaa olla taas omissa mitoissa pitkän raskausajan jälkeen. Ja kun niitä kolotuksiakin tämän toisen odotusaikana riitti.

Mutta sori omanapaisuus, viikon ikäinen pikkutuhisija päästi kopastaan äänen -> syötölle siis. Esikoinen kaupassa isänsä kanssa, ihanasti olikin jo omaa aikaa tässä. <3 Muuten en varmaan raskisi istuakaan tässä, sillä leikkihetket ja muu yhdessäolo esikoisen kanssa tuntuu nyt niin ensiarvoisen tärkeältä.

Tuun paremmin juttusille, kunhan tässä ehdin! Hyvää kesänalkua kaikille ja Kaalle, mutylle, Aplolle, marzalle ja muille tsemppiä loppuraskauteen!
 
pikaiseen..

Danjuskalle tsemppiä!
Minealle ja perheelle onnea! tippa on täällä myös linssissä.
Kaa: niin se vaan lähestyy... mulla tasas 36 tänään.. enää 4 viikkoa. huh huh ku aika menee nopeeta.
seela taas pöydälle menossa...
 
Tuhannesti onnea Minea! Voi että, itsellekin tuli ihan tippa linssiin... :hug: Ja onnea myös isoveikalle!

Päksy soittele tai viestittele, kun sulle sopis treffata - meillä ei ole mitään ihmeempiä menosuunnitelmia ennen elokuun loppua. Vois vaikka ottaa eväät mukaan ja mennä Kirvatsiin jos olis nätti päivä, muksuillakin olis tilaa telmiä :)

Meillä muuten jätettiin neliveto taakse ja viikonlopusta alkaen Mimosa on vain kävellyt! Ulkonakin menee kengillä kuin vanha tekijä. Hankittiin Mimosalle Superfitin sandaalitkin jos se kesä vaikka tulis. Aurinko paistaa mutta tuulee niin, että takki saa kyllä olla vielä.

upupa ja Mimosa 1v3kk
 
Moi!

Pitkästä aikaa kirjoittelen, Savoon muutto ja töihin meno ovat vissiin vieneet voimia aika lailla.

Danjuskalle parempaa vointia.

Maitopullosta: Meillä on pullomies vielä. 3 pulloa päivässä menee, about 120ml kerralla, ja iltaa vasten joku 150ml. Lasista juo mieluiten vettä, nokkamukimiehiä ei ole. Pitäisi vieroittaa heinäkuussa, kun jään lomalle. Ajattelin, että jos kissa veisi pullon? :saint:

Pottailu on ongelmallista, kun Leo ei malta istua potalla sekuntiakaan. Vaikka kaikki viihdykkeet siihen virittäisin. Onko muilla sama juttu?

Hampaista: Juuri tuli kuudes, ylhäällä on nyt 4 ja alhaalla2.

Yöunet on meillä edelelleen vähän katkonaisia, Leo herää 1 tai 2 kertaa, ja kerran yöllä yleensä annan vettä pullosta. Mutta edistystäkin: 3 yötä on nyt nukuttu heräämättä kertaakaan. Ihan luksusta!

Sanoja ei kauheasti ole, pari kertaa poika on sanonut anna tai ota. Ehkä ne sieltä pikkuhiljaa...

Outius: Saitko hoitopaikan? Soittele sitkeästi vaan, ja uhkaa vaikka jollain oikeustoimilla tai valituksilla, jos ei muuten tehoa.

Minea: Onnea vauvasta! Eilen viikkasin Leon pieneksi jääneitä vaatteita Karjalaan lastenkotiin vietäväksi, ja ne oli niiiin pieniä. 50-koon vaatteita ja joitain muitakin tärkeimpiä jätin muistoksi.

Ja mulla on alkanut vauvakuume. Vaikka tiedän, ettei vielä kannattaisi, kun oon pitkään jatkuneista yöherätyksistä ja töistä niin väsyksiss.

Arki töissä on ollut aika kovaa, eikös maalla ollutkaan hiljaisempi työtahti? Meen yleensä jo seitsämäksi toimistolle, ja lähden neljän aikaan. Syömään ei meinaa ehtiä. Kun Leo nukahtaa 10 aikaan, niin avaan usein reiluksi tunniksi vielä läppärin, ja herään sit kuudelta, ja valmistelen Leon päivän ruuat ja laitan itseni valmiiksi. Ihan töttöröö olen lähes jokapäivä, mutta onneksi aika onnellinen olo kuitenkin. Mies ja poika ovat viihtyneet kotona hyvin, ja ovat nätteinä päivinä olleet pitkiä aikoja leikkikentällä. Mutta ruokapuolen hoidan minä edelleen, saavat keskittyä ihan sitten leikkimiseen.

Perhepäivähoitopaikka saatiin elokuun puoleksi väliksi, pitäisi käydä tutustumassa. 4 poikaa Leo mukaan lukien sinne tulee, ja aika hulinaa on sitten varmaan.

Kirjoittelen taas kun ehdin!

T.Marais ja Leo, ylihuomenna 1v3kk
 
moi

Minean perheelle onnea vauvasta! :flower:
Äläkä mitään huonoja hetkiä mieti.. elämäähän tämä on ja näköjään meidän kohdalla taas mennään vaikeamman kautta.
On pakko myöntää, että edellisen km aikaan itsellä oli katkeria tunteita ( :ashamed: ) ja ei voinut olla ihmettelemättä että miksi juuri meille pitää sattua ja toisten onni tuntui pahalta, mutta nyt olen osannut asian käsitellä paremmin ja olen asian hyväksynyt.
Nautitaan näistä mukeloista mitkä meillä jo on ja rakastetaan sitten uutta tulokasta jos meille vielä sellainen suodaan.. sen opin että menneeseen ei saa jäädä elämään.. se ei auta mitään, vaikka kaipuu pientä kohtaan onkin välillä kova.
Ja olen vilpittömästi iloinen teidän uudesta tulokkaasta! Sukuun on myös syntymässä uusia tulokkaita ja nostattaa väkisin hymyn huulille :)

Outiuksen kuulumisia minäkin odottelen :D

Marsu: luulen etät teilläkin yöt rauhottuu kun Emppu tajuaa että tissiä ei tule enää. Varmasti aikansa vie toki.

Itse olin tänään toista pv:ää töissä ja kivalta on tuntunut :) Poika hieman sanoi että on tylsää lähteä hoitoon, mutta kuitenkin reippaasti jäi.. hieman halitutti enne kun meni muiden sekaan. Jennalle kun muistin ottaa oman uniponin mukaan niin ovelta tepsutti hoitotätin syliin ja jäi katselemaan. Hyvin oli mennyt tämäkin pv ja olivat ihmetelleet että onko tytöllä pohjaton massu :D Jennalla on tätä nykyä huippuhyvä ruokahalu ja leipää varsinkin tykkää mussuttaa uskomattomat määrät!

Mies lähtikin tänään lasten kanssa edeltä mummolaan. Itse ajelen töitten jälkeen koiran kanssa sitten illalla perästä. Su olisi minun mummon sytymäpäivät ja siellä on tarkoitus käydä. Sitten sunnuntaina takas kotiin rentoutumaan oman perheen kesken :heart:
onkin su, ma ja ti vapaata :)

Marais: minne päin savoa muutitte? ihan vaan uteliaisuuttani kyselen ( ei toki ole pakko vastata) itse olen savosta kotoisin ja mummolaty ovat molemmat siellä.

 
Alkuun Minealle paljon onnea pikku vaavin johdosta!

Meillä aloitettiin viime viikolla hoitoelämä, itse aloitin kaksi viikkoa sitten 8-16 työt, ja viime tiistaina oli eka hoitopäivä. Yllättävän hyvin on mennyt, hienosti nukahtanut sisälle (vaikka kotona ei nuku ikinä päikkäreitä sisällä ) ja ruokakin alkaa pikku hiljaa maistua. Lohduton itku on päässyt kun iltapäivällä haettaessa näkee vanhemman, ja loppuiltana ei mitään muuta sitten tehdäkään kuin hengaillaan yhdessä, en saa poistua näköpiiristä. Mutta eiköhän sekin tasaannu sitten pikku hiljaa, meidän hoitopäivät on pahimmillaan 10 tuntia pitkiä, joten ymmärtäähän sen, että ikävä siinä iskee :( Inhottavaa ku joutuu päivittäin miettimään et onko tehny oikeita valintoja, ku tuntuu et kaikissa vaihtoehdoissa olis ollu sit joku nurjaki puoli. Onneks kuitenkaan noita huippupitkiä päiviä ei oo yleensä ku maks 2 / vko, ja oma äiti just puhui et kesän aikana hän vois välillä hakea aikasemmin pois. Ja ei silti, tykkään tosi paljon olla töissä, et turha valittaa ku kaikkea ei voi saada!

Ja jotta elämä ei olis turhan yksinkertaista niin tod näk mennään tiistaina kirjoittaan kauppakirjat talosta. Sen remontoiminen vie sitte jatkossa senkin vähän vapaa-ajan mitä tähän mennessä on ollut. Olen siis toki onnellinen et päästään omaan ja omakotitaloon, missä on tilaa, mut vähän kauhistuttaa se remppa siinä ensin.

Pottailusta varmaan marais kyseli, meillä on sama juttu, keskittymistä löytyy ehkä 10 sekuntia ja sit täytyy jo päästä pois. Eli meillä ei käytännössä pottailla vielä yhtään.

Hampaat alkaa olla melkein kaikki, häpeäkseni täytyy myöntää, etten ees tiiä kuinka paljon niitä on, mut jos en ihan väärin oo kattonu, ni neljä puuttuu vielä. Niitä tuli yhdes vaihees koko ajan, ni sekosin laskuissa :)

Kiipeilyä harrastetaan meilläkin, eilenki illalla meni varmaan viis minuuttia ku kiersi ympyrää: kiipes nojatuoliin, siitä kaiteen kautta sohvan kaiteen yli pää edellä, alas sohvalta ja eiku uudestaan. Samoin keittiön tuolille pääsee jo.

Nukahtaminen on meilläki menny ihan vahingos siihen, että iltamaidon (pullosta) ja hampaiden pesun jälkeen viedään omaan sänkyyn, laitetaan peitto päälle ja toivotetaan hyvää yötä. Tän jälkeen voi olla et tarvii kerran kaks käydä uudestaan laittamas hänet takas vaaka-asentoon, mut yleensä siis nukahtaa yksinään. Nyt ku on flunssaa ni nyt on sit taas haasteellisempaa :(

Lämmintä ja aurinkoista kesää kaikille :)

Agda ja räkänokka Joona 1v3kk
 
Nyt ollaan kotiuduttu Turkista takaisin kotiin. Matka meni tosi hyvin vaikka pelkäsin että miten tuollaisen touhutädin kanssa matka menee. Ainoastaan lentomatkat olivat hankalia mutta muuten ihanan rentouttava loma takana.

Nyt pari viikkoa kiireitä töissä ja sen jälkeen sitten seitsemän viikon mittainen kesäloma alkaa.

Tutti: Meillä opittiin vasta 10kk ikäisenä syömään tuttia eikä siitä olla vieroitettu. Onneksi oppi syömään tuttia kun tuo peukalo alkoi tulla tärkeäksi.

Nukkuminen: Nukkumaan meno on tosi helppo. Yhdeksältä toivotetaan hyvät yöt ja tyttö viedään omaan sänkyyn. Yöllä tosin muutaman kerran mies antaa tuttia. Nyt vähemmän enää.

Pottailu: Ei olla kokeiltu kuin kerran huudon kera. Pidetään taukoa ja kokeillaan sitten keswämmällä.

Kotihoidontukipäätöskin tuli ja saatiin sitä minun loman ajaksi ja sitten tyttö meneekin hoitoon elokuun alussa. Hoitopaikasta vain ei ole vielä tietoa.

Lotta ja tyttö 1v3kk
 
Minea Oikein paljon onnea uudesta perheenjäsenestä :flower: Tulehan ihmeessä kertomaan kun jaksat, että miten arki sujuu kahden pienen kanssa.

Onpas nyt kamalan monet aloittaneet työt. Tsemppiä kaikille työelämään!

Outius Oottekos te saaneet miehen kanssa mitään sovittua teidän jatkosta? Tähän ei ole kyllä pakko vastata, jos aihe tuntuu liian aralta. Jaksamisia teille :hug:

Pottailusta Meillä ei vieläkään kunnolla pottailla. Olen vissiin niin laiska, etten jaksa alkaa tuota nyt harjoittamaan. Eihän pottailun aloittamisella vielä vissiin kiire ole, vai? Toisaalta nyt kun olisi viisas, niin alkaisi nyt jo harjoitella potalla käyntiä, kun syksyllä kun uusi vauva tulee taloon, voi olla ettei siinä vaiheessa paljon jaksa/kerkeä aloittamaan tuollaista uutta asiaa.
Potta meiltä kyllä jo löytyy ja pari kuukautta sitten käytinkin aina ruokailujen jälkeen siinä, mutta kun ei kertaakaan tehnyt sinne mitään niin se vain jäi :ashamed:

Marsu Toivottavasti teidän yöt alkaa sujua paremmin!

Mulle ois töitä tarjolla vielä heinäkuullekin mutta täytyy kyllä miettiä, että otanko niitä vastaan kun siinä vaiheessa raskausviikkoja on jo 30+ ja olisi ihan kiva pitää kesälomaakin. Vaikea vielä tässä vaiheessa lupautua töihin, kun en itse yhtään tiedä, että missä kunnossa olen tuolloin... Saattaa olla, etten ota töitä vastaan.
 
Outius Tosi ikävä tilanne teillä! Eikö se mies tosiaan tajua, mitä on menettämässä, jos jatkaa tuollaista elämää?!? Jospas istuttaisit miehesi alas ja kerrot, mitä mieltä olet tilanteesta. Pistät miehen päättämään kumman haluaa pitää, perheen vai ryyppäämisen.
Tosi paha kyllä alkaa neuvomaan mitä kannattaa tehdä. Noin minä tekisin jos kyseessä olisi oma mieheni. Olisi kyllä ihan tosi vaikea paikka :(
Toivottavasti miehesi tulisi järkiinsä ja tajuaisi, että hänellä on ihana perhe, josta pitää huolta!!! Jaksamisia oikein kovasti :hug: :hug:
 
Heissan kaikille!
Minea24 Voi ihanaa :heart: onnea koko perheelle!!! =) :flower:
outius :hug:

Myö kävästiin sunnuntaina Kiteen eläinpuistossa =) ja vesipuistossa =) oli kyl aivan mahtava ja onnistunu reissu! Meitä oli Emppu,Minni,mie,miun sisko,siskon tyttö(12v) ja meijän äippä,oikee akka lauma :LOL: Eläinpuistossa tavarat oli rattaissa, Minni käveli ja Emppu oli rintarepussa tätisä sylissä,siin nukku päikkäritki :) ja Minni pääs sit rattaisii nukkuu päikkärit,aattelin et ei varsi nuku mut oikee hyvä oli ku uni tuli. Eväät syötiin siel. Sit uimaan vesipuistoon ja tyssit tykkäs kovasti. Tosin moitettakin,lastenliukumäin portaissa jotain,,Minni sai molenpiin jalkohin jälet ja verta tuli..mie laskin sit liukumäistä,ni sielkii jotai osu miun kyynärpäähän ja verta tuli..ois pitäny tajuta sanoo henkilökunnalle.. :ashamed: mutta muuten aivan onnistunu reissu :) ja sen jälkeen sit viel ravintolaan syömään tosi herkullista pizzaa :p sit ajelee,koti pihassa pyörähin ku hain Empulle pakkasesta maitoo ja sit ajettiin mummin ja ukin luo. Tuntuu se vielkii iha hassulle,ku johonkii lähetään ni ku ei enää mahutakkaa yhteen autoon.. Ei Emppu juonukkaa sit yöllä maitoo vaa velliä,,ja viime yönäkii hörppäs velliä. Siel mummin ja ukin luona se yö meni aika hyvin,vaan yhen kerran heräs viien aikaan juomaan velliä,rattaissa nukku,,koitin vellin jälkeen siirtää sänkyyn niin itku vaan tuli,yöllä heräili muutoman kerran mut sain hyssyttelyllä rattaissa jatkaa unia. Viime yön nukku osan omassa sängyssä ja osan taas vaihteex rattaissa..yöllä tuli itku mut ei se kauhian pitkää jatkunu,vähä hörppäs velliä. Ois se kyl ihana saaha joskus nukkuu,,Emppu sit 7 jo pirteenä.. Kerkeisköhä tänää päikkärit nukkuu. Siivotakkii kyl täytyy..huh huh..
Ainiin ja eile Emppu oppi kiipee sohvalle! ja tulee sielt kyl hyvi poiskii.
Mut nyt täytyy käyvvä siivoo vaatteita.

Mukavaa päivän jatkoo kaikille :flower:

~Marsu ja siskit~
 
Huomenia.
Yö aikasta rauhaton,urhoollisesti kuiteskii nukutin Emppuu sänkyyn,enkä rattaisiin,,joka ois ollu nii helppoo. Mikä lie itketti. Ja siihe tulokseen tulin et yöllä en ennee tarjoo miun maitoo ku se ei kerta maistu,vellillä mentii viimekii yö. Käytetää ne maijot sit puurohin ettei hukkaa mäne. Nyt kahvi kupponen ja sit siivouspuuhiin,,iha ku ne ei loppus ikuna.. |O

~Marsu ja siskit~
 
Minealle perheineen vauvaonnittelut :heart:

Marsun Minnille onnittelut sohvalle kiipeämisen oppimisesta! Meidän tytöt tuntuu kehittyvän niin samaan tahtiin liikkumisen suhteen- hitaasti mutta varmasti! Siiri oppi just viime viikolla kiipeemään sohvalle ja kovasti siitä tykkää. Eilen oli onnistunnu kiipeemään meidän parisänkyyn, joka on vähän korkeempi kuin sohva. Oli vielä jatkannu sängyltä pinnikseen, jonka laita on laskettu.

Ens viikolla oon Siiristä erossa kaks yötä! Saas nähdä miten pärjään...
Lähdetään naisporukalla Nastolaan Pajulahden liikuntaopistolle, kun siellä pidetään KLL:n kesäkisat. Opet siis lähtee keesäviihteelle ja siinä sivussa pelataan biitsiä ja urheillaan muuten rennolla asenteella.

Tuleekohan kesätapaamisesta valmista! Oli puhetta Tampereella syksyllä, että vois tavata vaikka Naantalissa . Joku jo kyseli myös pohjoisemmasta tapaamisesta?
 

Yhteistyössä