Maalismasut 2009

moih

Täällä taas pyörähti arki käyntiin parin vp:n jälkeen. Tänään lapsilla oli lyhyt pv mutta huomenna ja pe ovat sitten pitkän päivän :/
Jenna ei niinkään reagoi (hassua sinänsä kun luulin että Jennalla tekee tiukkaa), mutta poika senkin edestä :/ On kotona siskolle oikea riiviö ja tuntuu että joka kohdasta hakee jotain vikaa tms.. jolla saisi ihan mitä tahansa huomiota. Tänäänkin sitten töitten jälkeen en oikeastaan mitään muuta tehnyt kuin olin lasten kanssa että saisivat sitä huomiota ja pojallakin helpottaisi.
Eilen illalla ei meinannut saada millään unta.. Ensinnäkin Jenna tiputti poitsun ketjun vessan lavuaarista alas vahingossa.. no sen päälle tuli itku ja vannoin että iskä saa sen aamulla sieltä pois kun on töistä tullut.. 21.45 tulee sitten alakertaan pahalla mielellä kun ei pysty nukkumaan ja kuulemma "öklöttää" ..juteltiin siinä ja niin kun arvelinkin, hoitoon lähtö viikonlopun ja minun vapaiden jälkeen painoi.. ja lisäksi se kori siellä lavuaarissa :whistle:
otin sitten ja sain kuin sainkin sen putkihässäkän auki... ja kaadoin sen ihan tajuttomalle haisevan lillingin lavuaariin :x :headwall: |O seurauksena sain luututa lavuaarin alla olevat kaapit.. jestas että ihminen voi olla tyhmä!!! :headwall: sai mies makeat naurut ku töistä tuli :whistle: Poika hyvin kannustavasti vieressä että "vähän kun äiti vielä teet niin osaat paljo!" näin jälkikäteen huvittaa ihteekin jo koko juttu.. sillä hetkellä ei kyllä naurattanut tippaakaan..

Nyt alkaa tuntua että joutais vaikka nukkumaan.. aamulla heräsin ennen 6 ja töistä suoraan lapset hakemaan jne..

Kaatjuska: Mukavaa reissua! Jääkö Siiri kotiin isän kanssa vai meneekö mummolle tms?

kesätapaamisesta.. Taitaa käydä niin että me ei ainakaan etelä suomeen nyt päästä kun minä tosiaan töyt aloitin ja kun en kehtaa enää kovin toivoa vuoroja kun lasten hoitoaikojen takia joudun niin paljon toiveita esittämään.
Mutta jos tänne pohjoisemmaksi ollaan järkkäämässä niin toki koitetaan osallistua :)

Outiukselle
:hug: Pistä vaan miehellesi kova kovaa vastaan. ei sinun tarvitse yksin jaksaa arkea pyörittää, :hug:

Pullo meillä tosiaan jätettiin pois kokonaan reilu viikko sitten muistaakseni.. edelleen meinaa neitokainen siitä muistutella aamulla ja on vähän kärttyisämpi.. mutta pikku hiljaa alkaa unohtua ja nauttii kölliä viekussa ilman pulloakin, ennen kun noustaan ylös.

Hampaita tulee ja kuolan ja rään määrä on sen mukainen... toista poskihammasta tekee ylös ja on kipeä :|

 
Kaffetta täällä mitäpä siellä =)
Yö meni aika mukavasti,,tosin rattaissa :ashamed: .. Illasta Emppu söi miusta iha hirmusesti,hyvä et maistu; miun maitoon tehtyy puuroo, puoltoista pikku purkkia hedelmäsosetta,pala voileipäkeksii ja rusinoita :) ja kaikenkukkurax söi ite lusikalla :D pääle viel desi velliä miun sylissä köllöttäen,siihe nukahti,koitin sit pari kertaa sänkyyn laittaa ni itku tuli,ja olin nii väsy |O et en jaxanu koittaa ni laitoin rattaisiin..neljän aikaan sieltä jotai yninää kuulu,kävin vähä hyssyttää ja saman tien nukahti,sit viieltä heräs juomaan velliä ja puol kuuvven maissa nukahti rattaisiin ja sit puol 8 heräs.
Eile välil oli aika itkunen ja itkee nytkii..mikähä vikana..
Tänää ystävä tulee kyläilee :)
Nyt vaipan vaihtoon. Mukavaa päivää kaikille! :flower:

~Marsu ja siskit~
 
Outiukselle :hug: ! Olen samaa mieltä kuin Danjuska, pistä vaan miehellesi kova kovaa vastaan. Tuntui pahalta lukea teidän tilanteesta, koska siinä oli jotain tuttua. Oma mieheni on vuorotöissä ja tuntuu kuin hän nukkuisi aina... Ei hän nuorempana niin paljon nukkunut, ehkä vuorotyö on verottanut elimistöä näinä kymmenennä vuotena, mitä hän on tehtaassa painanut hommia. Olen sanonut, että kun hän tekee töitä ja minä hoidan lasta sen ajan, niin olen aivan yhtä poikki kuin hänkin. 1-vuotiaan perässä juokseminen ei ole kevyttä kesätyötä... :D Kotityöt ja lapsenhoito työpäivän jälkeen on jaettava. Enkä anna hänen päästä vähemmällä. Hän kyllä osallistuu kiitettävästi, mutta joudun pitämään asiaa esillä aina tasaisin väliajoin. :) Vapaaehtoisesti hän ei osaa nousta lapsen kanssa aamulla, mutta kun pyydän etukäteen, että nyt olisi mun vuoroni nukkua, koska herään muutenkin jatkuvasti "nahkaherätyskelloon", jossa ei ole off-nappia, niin kyllä hän sen ymmärtää. Mutta olisi hirmuisen kiva, jos miehet tajuaisivat sen asian joskus OMA-ALOITTEISESTI. Ettei aina tarvitsisi sanoa. En mä ainakaan oikein tykkää olla nalkuttava akka. :)
 
Pikakuulumisia:

Kävellään, kiipeillään, kosketaan kaikkialle minne ei saisi. Levitellään pesupulveria ja kissanhiekkaa. Syödään kaikkea lattialta. Pienet lelut, kuivuneet ruoan murut ja kissan ruoat.

Ei selkeitä sanoja. "Äiti" tulee vähän sinne päin kun itkettää ja "Anna" vähän sinne päin kun maitoa otetaan.

Iloinen, terve vesseli. Nuhasta toiseen kyllä mennään, mutta korvat ei ole enää onneksi vaivannut.

Nautitaan kesästä paljon ulkoillen ja vihdoinkin meilläkin on järkevän tuntuinen rytmi. :)

Lueskelin ketjua ja haluan kyllä kommentoida, mutta ehdin vähän myöhemmin. :)

Soraya ja poju 1v 3kk 1vk
 
moi ja voi kääk,,mie stressaan iha hirmusesti ja arvatkeeha et six maitokii taas hyökkäs! ja nii on kipeitä tukos pahkuroita että!! syy stressiin on se et sain töitä! muute ei mtn mut nyt sit saatava joku hoitopaikka noille tysseille!!kääk! ja sit se et mie haluisin ite olla niitten kans..voi mahotonta.. ja paljo vaix perhepäivähoito maxaa,,jonne noi haluun ja samaan paikkaan jos ei kukaa tuttu voi vahtii..näitä asioita sit mietin koko yön,,,,

~Marsu ja siskit~
 
Heippa kaikille pitkästä aikaa!!!! :wave:

En ole piiiitkään aikaan ehtinyt kirjoitella tänne, vaikka olen käynyt kaikki juttunne aina lukemassa. Musta tuntuu että työpäivien jälkeen aika menee kuin siivillä siihen kun Saaga menee nukkumaan ja sitten sitä on niin väsynyt ja aivoton ettei saa aikaiseksi kirjoittaa enää mitään vaikka haluaiski :)

Täällä alkaa kaikki pienokaisemme jo olla käveleviä :) Meilläkin on kävelty "kunnolla" äitienpäivästä asti. Nyt tuntuu että vauhtia on niiiin hirveästi että perässä on mahdotonta pysyä koko aikaa... Kiipeilemäänkin on alettu nyt ihan muutama viikko sitten niin jatkuvasti saa olla sydänsyrjällään kun neiti kiipeää seisomaan milloin minnekkin :LOL: Itte yritän työkseni opettaa ettei saa liikaa lapsia suojella vaan niiden tulee antaa kokeilla itse ja oppia, mutta sitten itte oon kyllä kokoajan Saagan perässä kun se johonkin kiipeää ja ottamassa kiinni jos meinaa tippua... :LOL: Ei sydän anna periksi kattoa vierestä kun toinen ittensä loukkaa!!! Mut saas siis nähdä milloin se omajärki neidille päähän kasvaa!!!!

Marsu... Onnea töistä :flower: Hyvin tytöt pärjää ja äiti itte tottuu luultavimmin paljon hitaammin kuin tytöt! :D Vaikka itse olen ollut jo 5kk töissä niin silti joka ikinen aamu mietin kuinka olisin mielummin vain kotona tytön kanssa, mut tosiasia on ettei (meillä ainakaan) raha puussa kasva!!!! Niin paljonkuin työstäni pidänkin ni niin paljon enemmän rakastaisin kotona olemista pikku-neidin kanssa! Mut onneksi mulla on "huikea" viikko kesälomaa juhannukselta =) Mut pph-hinnoista. Ne riippuu paljon siitä montako päivää tarviit kuukaudessa ja lisäksi niihin vaikuttaa tulot! Meillä Saagalla oli aluksi 6pvä/kk joka maksoi 69? ja nyt kokopäivä hoito on muistaakseni 233?/kk, eli ilmaistahan se ei kyllä ole...!

Minea24 Hurjasti onnea perheeseenne pikku-pojan syntymän johdosta! Mielelläni kuulisin kuulumisianne ja sitä miten toinen synnytys sujui kun vain jaksat ja ehdit kertomaan!!! Hirveä vauva kuume alkaa nostaa täälläkin taas päätään, mut ensin pitäisi kyllä juhlia kesähäät 2011.

Mitenkäs teillä muilla tämä omatahto on viimeaikoina voinut? Musta tuntuu että meidän tyttö on nyt oppinut vaatimaan kaiken kiljumalla ja "hermostumalla"... Jos ei esim. saa purkkia auki niin repasee hullut kiljumishepelit kun tietää että niin joku sen avaa. MUTTA tiedän kaivavani itselleni kuoppaa kun vastaan aina näihin huutoihin. Mut miten muuten niihin voi suhtautua??? Se on vielä ainut keino Saagalla ilmaista että "auta" kun puhua ei vielä osaa ja tuntuu pahalta olla välittämättäkään kun toinen näin ilmaisee tarvettaan. oon nyt yritänyt sitten tehdä niin että esim. kun hepeli tulee niin pyydän tuomaan purkin tms. minulle niin avaan sen niin ehtii rauhoittua ennenkuin "autan". Mut tiedä sitten onko siitäkään mitään hyötyä :D (Ja olipahan vaikiasti selitetty :D )

Tuttia ja tuttipulloa täällä syödään edelleen. Tuttia syö kyllä vain lähinnä kun yöunille käy. Pullosta juo maitoa aina ruoan päälle itse. Ajattelin syksyllä lopetella tuttipullon juontia, kun nyt kesää vasten en halua sitä ressiä ottaa jos alkuunsa ei juomat muuten maistu niin sitten saa huolehtia että ei tulisi nestevajetta.

Meillä syödään viisi kertaa päivässä ja muun perheen kanssa samaa ruokaa. Purkkiruokaa vain jos muuta ei ole saatavilla esim. reissussa. Potalla käydään päivittäin ja lähes aina kakat tulee pottaan ja usein myös pissatkin. Mutta kuivaksi oppimista ei kyllä vielä ole näkyvissä :LOL:

Sanoja tulee aika paljon, osa selvemmin toiset vähemmän selvemmin. Pyrrä (pyörä), äiti/äittä, ittä/ isshi, sesse (koira, mistä lie oppinut kun en koskaan sesse sanaa oo es käyttänyt :D) tentä (kenkä), tato (kato, en oo varma onko tarkotuksellinen), pappa, tättä (täti), mamma (maito), t-tti (tutti), pape (postimes pate :D) ja paljon kyllä muutakin ja toistelee kuin papukaija kaikkea :D Eihän ne sanat vielä selkeitä ole kuin aikasella, mut ymmärrettävä kuitenkin :heart:

Käytiin muuten kuluneella viikolla OYS:ssa neurologin kontrolleissa saagan syntymän jälkeisten vaikeuksien vuoksi niin totesi vain että olet ihan liian terve tttö tulemaan tänne enää :heart: :) :attn: Taidot olivat ikätasoisia ja osin paljon enemmänkin. saaga oli niin hyvällä tuulella siellä että näytti kaikki hienouvet 5-10 minuutissa ja hurmasi kaikki ;) Eli nyt siis on kontrollit ohi kun kävelemään oppi eikä uusia enää tarvita. Oli jotenkin niin helpottavaa kuulla vaikka tiesin ettei mitään huolta ole! :heart:

Miten muuten vietätte Juhannusta? Itse aloitan silloin viikon kesäloman ja saimme peruutus mökin Oulujärven rannalta kun mattimyöhäisenä aloin viimeviikolla varata :D Enpä oisi uskonut että KAIKKI mökit järvien rannoilta oli ihan tupaten täynnä kun niin aloin kysellä, mut onneksi oli hyvä tuuri niin peruutus paikan saimme. Lähdemme sinne ihan oman perheen voimin huilaamaan ja viettämään yhteistä laatuaikaa t-su väliseksi ajaksi. :heart: Odotan jo niin innolla sinne pääsyä. parisuhdekkin on ollut tiukilla kun molemmat on työt aloittanut ja mies sitten vielä illat takonut opari jotta valmistuisi nyt ensiviikolla, joten loma on enemmän kuin tarpeeseen :)

Mut nyt yritän kunnostautua ja toivottavasti saaaan taas keskustelua virkeämmäksi =) Täällä on aina niin ihana käydä!!

Viola ja Saaga 1 vee ja 2kk
 
Anteeksi sekava ja kirjoitusvirheinen elinen tekstini, akku varoitti loppumistaan enkä jaksanut johtoa laittaa niin en ehtinyt enää läpi lukea vaan nopeasti vain painaa lähetä nappia ennenkuin koko maratoni teksti häviää :LOL:

:hug: Halaus vielä kaikille voimaa tarvitseville, ainakin Outiuksella tuntui olevan murheita harteilla! Toivottavasti saatte asioita setvittyä miehesi kanssa ja sinunkin elämä vähän kevenisi!!!

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!!!!

-Viola-
 
Hellurei kaikille!
Perjantaina tuli järjestettyy ystävälle polttarit =) ratsastusta,piknikkiä,morsiussaunaa, pizzaa, juttelua,kahelta yöllä palautus kotio =) Tyssitkii pääs käymään ekaa kertaa hepan selässä :)
Lauantaina mummon ja papan luo yökylään,syötiin,saunottiin ja pulahettiin kylmään uima-altaaseen! :) Yön sain nukkuu ku mummo hoiti Empun :heart: Ja yötkii menee jo aika hyvin,et siinä viien maissa juo velliä,on kyl vaihtelevia öitä.
Tänää sit päivähoitohakemukset kiireelä liikkeelle. Ei oo muita hoitajia,ni perhepäivähoitoon haetaan. Kiire vaan ku työt miulla varmaan alkaa 29 tätä kuuta!! Mut enää ei silleen stressaa nii paljoa,jännittää kyl et mite menee..Minni varsi itkee ja Emppu kans ku ei anna miun vessaankaa mennä taikka alakertaan..ilman kauheeta huutoo ja parkuu..ja ikävähä miulle tulee.. Mut tosiaankaa ei se raha puussa kasva.. 28 päivä on Empun neuvola ja varmaa sit seuraava päivä jo hoitopäivä,et ei täs oo kotona paljoo aikaa. Ja miehelläkii alkaa työt 28 päivä. Ja voi voi sit miun iltavuoroja,,en tykkee yhtää,,mut eipä viel murehita niitä ku työtkää ei oo alkanu. Torstaina sit tiiän paremmi millo alkaa ja muuta.
Tänää on miun kummi tytön synttärit,huomenna mennään käymään :heart:
Nyt viettää aikaa tyssien kans :heart: =)

~Marsu ja siskit~
 
se olisi sitten taas palattu suomeen :( toinen viikko olisi kyllä vielä mennyt.
äkkiä selailin mitä palstalla tapahtunut.
minea ja perheelle onnea vaavelista :flower:
outius :hug: koitahan jaksaa
ja sitten pikaisesti reissusta. lentomatkat sujuivat hyvin. hienosti jere jakseli olla. meno eikä paluulennon nousuja jere kerennyt nähdä kun nukahti syliin.
paikka oli ihana,rauhallinen kuten myös hotelli. toisenkin kerran voisin lähteä ja juuri samaan hotelliin mutta seuraavaksi pariksi viikoksi.
ilman sairasteluja ei tästä reissusta selvitty minkä jo osasi arvata.
tyttölle iski flunssa mutta onneksi ei haitannut lomailua. yhden päivän pidin pois uimasta.
noh tottakai jerellekkin tuli flunssa toiseksi viimeisenä päivänä ja viimeisenä iltana hengitys rupesi olemaan sen verran hankalaa että oli pakko kutsua lääkäri.
hengiteltiin sitten vähän höyryjä (onneksi lääkärillä happipullo mukana ettei tarvinnut sairaalaan lähteä) ja jere sai sieltä tuliaisksi astma piipun :(
kotiin kun palattiin käytiin taas hengittelemässä höyryjä. lääkäri totesi että jerellä on infektio astma kuten isälläkin oli pienenä.
mutta muuten oli ihana reissu ja nätit ilmat :)
 
Moi!

Taas pikaiset kommentit taustalta, lähinnä tsemppausmielessä...

Outiukselle voimia parisuhteen kanssa! Toivottavasti asianne järjestyvät tavalla tai toisella! :hug:
Marsulle tsemppiä töiden aloitukseen! Ymmärrän hyvin tunteitasi, kuten varmasti muutkin palstamammat.
Cadillacille voimia astmalapsen kanssa! Ihana kuva Jerestä =)

Kirjoittelen paremmalla ajalla sitten omia kuulumisia. Tuntui vain, että haluan jotain kommentoida, kun monella on haasteita paljon elämässä, niin tuntuu, että haluan niissä jotenkin myötäelää.

Lämmintä kesäpäivää kaikille ketjun mammoille!
 
Maanantaita mammat,

Nyt on sadepäivä, niin maltetaan olla vähän sisälläkin. Kaunis kiitos kaikille onnittelijoille, tuntuu aivan ihanalta kun tällainen ihana joukko äitejä ja taaperoita myötäelää onnessamme. Kovasti lämmittää mieltä, ihania olette ihan kaikki. <3

No, päiväthän ovat enemmän ja vähemmän melko hulinaa. Kädet ovat aika täynnä ja syli on suurentunut, kuten arvata saattaa. Mutta pehmeä laskuhan tämä on, kun mies vielä lomalla. Ja oikeasti, kyllä sitä omaakin aikaa välillä on, kunhan osaa ottaa hetkistä kiinni. Yleensä meidän lapset ottaa pitemmät päiväunet keskipäivällä, jolloin aikaa on itselle jopa ruhtinaalliset 3 tuntia! Mutta voinen odottaa, että meno muuttuu puolen vuoden sisällä melko lailla. :D Mutta toinen on vielä niin pieni, että lähinnä syö ja nukkuu. Ottaa kahdet pitkät päikyt päivällä, yleensä kaksi virkkuhetkeä, yöunille asettuu siinä 22-23 ja kahdella syötöllä pääasiassa mennään. Ei siis paha ollenkaan.

Ainut asia, mikä vähäsen haastaa, että tämä uusi tulokas on aika lailla äidin poika. Tietenkin kun imetän ja näin, mutta muutenkin. Äidin syli on ainoa, mikä yleensä kelpaa, varsinkin iltasella, kun imetysmaraton alkaa. Eikä onnistu nukahtamaan omaan sänkyyn ekalla eikä tokallakaan yrittämällä, vaikka olisi sylissä jo umpiunessa. Tahtoo viereen vaan. <3 Ja on muuten PAALJON temperamenttisempi tapaus kuin veljensä vastasyntyneenä. Nauretaankin miehen kanssa, että tämä toinen onkin sitten se tumma ja tulinen, jos toinen on vaalea ja viileä (ja miehen mielestä äitiinsä tullut. Ja äitihän on tietenkin sitä mieltä, että vain tummuus on periytynyt :D) On todella hellyttävää, kun pikkuinen haluaa nukahtaakin syliin, mutta välillä itselle iskee hirveä esikoisen kaipuu. Varsinkin niinä iltoina, kun en pääsekään köllöttämään ja lukemaan iltasatua esikoisen viereen ennen hänen nukkumaanmenoaan. Välillä yritän tehdä sitä tissi toisen suussa, mutta eihän siitä oikein mitään tule. Ja riittämättömyyttähän varmaan kaikki tuntee aika ajoin. Tiedän, ettei siihen ole edes syytä, koska paljon minä esikoisen kanssa touhuan. <3

No mutta tästä yksivuotiaasta. Reipas on ja tepsuttelee jo itsekin kovasti, nousee seisomaan itse ja siitä lähtee , mutta tykkää edelleen ottaa toisella kädellä kiinni kädestä, jos sellainen on tarjolla. Varsinkin ulkona. Tämä on varmaan ihan luonnekysymys? Yritetään rohkaista aina kovasti ja olla varjelematta liikaa. Onko muilla tällaista varovaista harkitsijaa?

Sanoja tulee ainakin 15, kun viimeksi laskin: anna, ota, äiti, itä (=isä), mitä, tä, vauva, auto, pallo, joo, nam, kato (katso), mää.... ja ymmärtää ihan älyttömästi, enemmän tietty kuin osaa sanoa. Isänsä oli yhtenä päivänä opettanut, miten stereot saa päälle. Huikkasi pojalle keittiöstä olohuoneeseen, että "paina sitä punaista nappia". Poikahan painoi ja sitten vielä play-nappia ja johan alkoi musiikit soida. Tanssi on muuten meidän pojan juttu. Sitä on tehnyt

Ajattelin jättää nyt päivävaippaa pois varsinkin ulkona, kun edelleenkin kakat hoituu aina pottaan ja päivä päivältä kuivemmiksi tullaan pissankin suhteen. Pulloa ei ole käytetty vuoden etapin jälkeen paitsi muutaman kerran silloin, kun ollut vähän kipeä. Hampaita on varmaan 13 ja niitä meillä tehdään KOOKO ajan lisää. Huhhuhhei.

Marsulle tsemppiä töiden aloitukseen. Ja hienoa, että Danjuskan Jennakin sopeutunut hyvin hoitoon. Kyllä se poikakin siitä, ihanaa kun hänen kanssaan voi jo jutella asioista enemmänkin. <3 Cadillacilla ihana lomakuva, päästäispä mekin. Voimia astmailuun, toivotaan että hoidot tepsivät! Voi outius, halaus sinulle. Jotenkin osaan myötäelää tilanteessasi, tuttavilla ihan sama tilanne. Toivottavasti pääsette asioista selvyyteen.

Mutta nyt minun ihana esikoinen heräsi, välipalalle mars! Meillä on muuten ristiäiset jo sunnuntaina, ei kukaan juhannuksena ois päässyt, heinäkuu täynnä hääjuhlia, myös meillä (ei omat, mutta reissua pukkaa:)!). Voimia kaikille uuteen viikkoon!
 
Heips!

Mihin tää aika oikeen menee??? Ihan joka päiväkäyn lukemassa, mut kun yritän alottaa kirjottamisen tulee jotain muuta ja sit kello onkin jo yö.

Ihan alkuun onnittelut Minealle vauvasta ja ihanaa et vauva-arki toisen pienen kanssa on alkanut sujumaan. :flower:

Marsulle onnittelut töistä :flower: Varmasti hoitoasiat ja kaikki alkaa sujumaan kunhan pääsee alkuun. Nuo Empun unet vois kyllä rauhottuu jos kokeilis vallan jättää kaikki palvelu yöllä pois. Ei tarttis Empun herätä vaatimaan palveluu :) Meillä rauhottu yöt kun jätin imetyksen jälkeen kaikki vesihörpyt ym systeemit pois.

Outiukselle :hug: toivottavasti asiat selkiintyy. On varmasti raskasta elää tollasessa tilanteessa.

Kaikille pienille menijöille onnea uusista taidoista!

Cadillac, kiva et loma kuitenkin oli sairasteluista huolimatta onnistunut. Ihan kuva jerestä rannalla. Tuli mieleen, et tutti on varmasti hiekkarannalla ihan korvaamaton peli :kieh:

Pottailusta, mä en voi käsittää miten mä oon saanu kaks lasta opetettuu kuivaks ennen 2 ikävuotta. Meen ei pottailusta tuu yhtään mitään. Mä en ikinä saa tyttöö potalle silloin ko olis hätä tai sit kakka/pissa kerkee jo tehdä tuloaan jolloin potalle siirto vaan vie hädän pois. Tai sit istutaan kyllä nätisti potalla vaikka vartti, mut kun vaippa isketään jalkaan alkaa kakan änkeeminen :LOL: Joo ei ikää oo kuin vasta 1v3kk mut tää on ihan onnetonta tää meen pottailu. Nyt oon sit vähän aikaa jättäny potan vessan nurkkaan.

Hampaita meidän täystuholla on 8 ja siihen varmaan jää. Viime viikolla oli pari huonompaa yötä ja aattelin et nyt varmaan poskihampaita tuppaa, mut sieltä mitään oo ainakaan läpi tullu :D

Soraya, meillä on vähän sama meininki. Ukko kyllä osallistuu kunhan siitä natkuttaa tasasin väliajoin. Nykyään kolmannen lapsen jälkeen jo osaa ajoittan alottaa tekemisen ihan oma-aloitteisesti B) Se nalkuttava akka ei tosiaan oo kiva olla, mut aina ei muukaan auta.

Omaa tahtoa löytyy myös täältä. Ihan hirvee huuto jollei asiat mee kuten neiti tahtoo. Toki sen ymmärtää kun ei tosiaan oo muuta keinoo pyytää apuu ko kauhee kirkuminen ja huuto. Ite oon koittanu saada tytön ensin rauhalliseks puheella ja sit sanonu et "anna äiti auttaa". En siis reagoi huutoon muuten kuin puheella. Koska tuon ikänen kyllä jo ymmärtää et äiti auttaa kunhan rauhotutaan ensin.

Varmaan oli paljon muutakin, mut tulihan tätä nyt taas tässäkin :D
 
tein tuossa äsken sämpylöitä ja taikinaa tehdessä oli tuo rengasliina kyllä kkorvaamaton apu. Tuota jalassa roikkumista esiintyy täälläkin.
Ja taikinasta tais tulla ihan hyvää jos neidin naama mitään kertoo :D toivottavasti sämpylät ois yht hyvii :p
 
Moi!

Tännehän on tullut vauvauutisia. :heart:

Onnea siis minealle pienestä peikkopojasta! :flower:

Meillä on kesä alkanut ihan mukavasti, vaikkakin raksa vie edelleen kaiken vapaa-ajan. Eilen saatiin keittiön lattia lähes kokonaan laatoittetua ja juhannuksen jälkeen päästään asentaan keittiötä. Kosteet tilat alkaa kans oleen laatoitettu lattioita lukuunottamatta ja seinät on oikeastaan joka huoneessa maalattu / tapetoitu. Ehkä me elokuulla päästään vihdoin muuttaan. Johan sitä on yli vuosi odotettu. :D

Outiukselle paljon jaksamista parisuhteen kanssa.

Onnea marsulle töiden saamisesta! :flower:

Meilläkään ei vielä pottailla. :| Edelleen tulee kauhea huuto kun istutan tytön potalle. Kaikki keinot olen käyttänyt että tyttö siinä edes hetken viihtyisi mutta kun ei niin ei. Meilläkin esikoinen oli päiväkuiva jo ennen kahden vuoden ikää ja kokonaan vaipaton 2 v 3kk:n iässä, joten miten kummassa mä olen sen onnistunut tekemään kun en saa 1-vuotiasta edes tekemään pientä pissaa pottaan. :LOL:

Sanoja ei ole tullut lisää vähään aikaan. :eek: Tytön sanavarastosta löytyy ehkä noin 10-15 sanaa, mutta niitäkin käytetään aika harvoin. Hyvin tyttö kuitenkin ymmärtää puhetta, sillä kun sanon esim. että mennään syömään, tyttö kiipeää heti omaan syöttötuoliinsa. Ja kun edes mainitsen sanan suihku, tyttö on jo suihkun ovella riisumassa vaatteita. :LOL: Osaa myös näyttää mm. lampun, junan (meillä menee junarata ihan vieressä ) , isoveljen, isin, tv:n, koiran... ja kun tyttö haluaa maitoa, se menee jääkaapin oven viereen pyytämään maitoa. :D Ja meillä on kans edelleen pullo käytössä. :ashamed: Ruoan yhteydessä tyttö juo maidon tai veden nokkamukista, mutta sitten on lohtumaito, jota juodaan kun väsyttää, kiukuttaa tai johonkin sattuu se se tosiaan juodaan tuttipullosta. Myös unimaito juodaan iltaisin tuttipullosta ja tyttö nukahtaa maitoon. Viime yönä tyttö ei herännyt kertaakaan, mutta on niitäkin öitä että meillä herätään parikin kertaa ja jos tyttö ei muuten rauhoitu, niin maitoon kyllä rauhoittuu. Usein kuitenkin annan yöllä vettä pullosta, jotta tuosta yömaidosta päästäis kokonaan eroon.

Päiväunia meillä nukutaan yhdet ja nekin on lyhentyneet pariin tuntiin. Vielä kuukausi sitten tyttön päikkärit kesti jopa 4 tuntia. :D Myös heräämisaika on meillä hieman myöhentynyt, mikä on kyllä niin ihanaa. =) Lapset herää yleensä 8-9 aikaan ja menevät nukkumaan 21-22 aikaan. Päikkärit tyttö nukkuu noin klo 14 aikaan.

Suruakin mulla on nyt viime aikoina hieman ollut. Mun vanhemmat on 32 vuoden jälkeen eroamassa, ja se ottaa aika koville meillä lapsillakin. On ihan hirveetä katsoa omaa isää, kuinka se on koko ajan ihan maassa, eikä saa nukuttua eikä syötyä eron takia. Mun äiti taas on ottanut meistä kaikista vähän etäisyyttä, ja sekin tuntuu pahalta kun ennen niin läheinen äiti on muuttunut etäiseks ja ihan eri ihmiseks kun ennen. Mutta asiat on nyt vähän vaiheessa ja katsotaan mihin tilanne johtaa.

Nyt me lähdetään lasten kanssa vähän sadepäivän kunniaks shoppaileen. :D

marza
 
Kiitoksia kiitoksia!! :)
Viel yöt menee miettiessä et mite ikävä miulle tulee tyssejä ku ne menee hoitoon,ja et joku muu on niitten kaa sit..enkä mie.. Ja sit oon miettiny millaset hoitokassit ja mitä vaatteita laittaavat pääle. Ja et ku haluisin et Emppu nukkus päikkärit ulkona eikä sisällä ni miettiny sitä et onnistuuhan se !!??!! mut mitäpä näitä hirveesti miettii,,voiha sen sit kysyy ku tiiän enemmän.. :/ ..iha mahoton stressaaja oon.. :( ei oo kiva.. pitäs joteskii saaha semmone ajatus et hei täähä on hyvä juttu,ja hoijossa tyssit saa ulkoilla,askarrella ja leikkii ja touhuta kaikenlaista,ja sithä ne näkee ku työpäivä on ohi :heart: mut mut mut.. kiitti teille kaikille mammoille!! Ootte kyl ihanaa! :heart:
Yöt on alkanu mennä aikasta hyvin,et yx herätys ja sillo Emppu juo velliä. Ja taas tuli ne työt mielee et sithä mie en oo sitä velliä Empulle antamassa ni miehen on aivan pakko nousta vaikka onkii nii hyvät unen lahjat.. Ja viimeyönäkii nukku omassa sängyssä ja kuuen aikaan heräs,sillo kyl joku itketti..
Pottaillaan joka päivä ja aika onnituneesti sinne tuleeki jotain. Kakilla kun Emppu on ni siin selaillaan ja tutkitaan jotain kirjaa,viihtyy niin paremmin. Ja kyl tietää missä potta on ku kysyy et mennäänkö potalle! vauhti oikee kovenee :D ja vessan ovi on oltava kiini taikka Emppu on siel aina!
Omaa tahoo löytyy ja päätä oikee kopsautetaan lattiaan jos ei mee niinku haluu :LOL:
Kaikkee mitä ite laittaa suuhu ni Emppukii haluu. Ja edelleen Emppu löytää kaikki pienetkii kivet jotka sit laittaa suuhu! iha mahoton! ja siitäkii tuli mielee et on sillä hoitotätillä sit vahtimista!!!
Eile Emppu otti 3 askelta!!! :heart:
Nyt viettää aikaa tyssien kans! Tänää serkkupojat tulee leikkimään ja mie saan kans seuraa :D
Mukavaa päivää kaikille mammoille!! :flower:

~Marsu ja siskit~
 
hei vaan! No niin,miulla sit työt alkaa 28 päivä ja se on vp ku on Empun neuvola. Ja töihi sit tiistaina ja sillo on tyssien eka hoitopäivä. Hoitosopimus tekastaan ti 22p,jännittää kyl jo et mite tyssit suhtautuu ja näin.. Miulla on näiltä näkymin töitä elokuun loppuun,jatkosta ei viel tietoo,,ja sit saatan kysyy opiskelu paikkaa..suuria muutoksia,,just toi et tyssit hoitoon..nooh kyl kai tää tästä.. Välil tulee pieniä tunteita et tää saattaa olla iha hyvä mut sit taas se ikävä iskee..huoh :headwall: mite täs pitäs oikee aatella..se koulu kestäs sit vuoden..ja kaikkee oon miettiny et entäs sit jos tuun raskaax,,mikä on toiveissa,,ni voikos sillo opiskella ja mite se sit viivästys..kaikkee tämmösii mie sit pohdiskelen...
Ihania on ne huggies vaipat!! ne housuvaipat! ne vo myös laittaa ku teippivaipat, ja :heart: mikä ihana nalle puh aiheinen kuviointi!!! Pieniä iloja!! :LOL:
Minni on iskän kans ulkona,Empun kans tultii äskö sisälle,itikat hyökkäs kimppuun.
Ostin keittiöön radion! ja vihdoin! :D meillä kuuluu radio!!
Mukavaa iltaa kaikille!

~Marsu ja siskit~
 
Jos mahtuis mukaan niin tällä olis 22-vuotias onnellinen 1v3kk pojan mamma :) En oo tälläsiin palstoihin kirjotellu aikasemmin mutta nyt iski joku hirmunen halu lukea ja kirjotella saman ikästen lasten äitien kanssa :)
 
Kiitos kiitos :) Täällä on vissiin porukka kirjotellut jotkut ainakin jo vuoden verran?
Meillä on täällä päällä korvatulehdus ja 4 päivää yli 39 kuumeessa.. nyt oli onneks laskenut jo 37,5. Toivottavasti menis tää yö jo paremmin :) Meijän poitsu siis syntynyt maaliskuun 13, 2009. Ja mulle ensimmäinen, miehelle toinen lapsi. Kauhea vauvakuume on päällä :)
 
moikat

Wiona: tervetuloa porukkaan!
Täällä ollaan tosiaan vuoden verran kirjoiteltu ja olihan maalismassuilla pino myös tuolla odotus puolella, kun mussukoita odoteltiin :)
Onko teillä "yritys" päällä vauvan suhteen?

Marsu: Minkälaista työtä alat tekemään?
Itsellä kans tuntuu välistä etät voi että on kiva olla töissä, mutta sitten kuitenkin ikävä kotiin. Onhan se elämä paljon rajoittuneempaa kun molemmat vanhemmat töissä.. tai ainakin itsestä tuntuu siltä.
Itse olen kans ajatellut että entä jos opiskelemaan.. väläyttelivät myös että saattaisi työt jatkua elokuun jälkeenkin tuossa, mutta en ole varma haluanko jatkaa.. olin ensin ajatellut että jään kuitenkin kotiin.. Toki jos sattuu että raskaaksi tulisin, niin saattaisin sinnitelläkkin töissä jos niiät olisi tarjolla. Mutta sen varaan en aio laskea, enkä ole juuri uutta raskautta miettinyt pahemmin. Kroppa edelleen niin sekaisin lääkkeellisestä ja kaavinnasta :( Eletään hetkessä ja tehdään siltä kuin sillä hetkellä hyvältä tuntuu.

Outiukselle lähettelen edelleen jaksuja, :hug: käyhhän kirjottelemassa aina kun ehdit! Oletteko saaneet miehesi kanssa puhuttua asioista?

Töissä olen tosiaan viihtynyt ihan hyvin :) lapset ovat enää ensi viikolla 3päivää hoidossa ja menevät seuraavan kerran elokuun alussa kuukaudeksi.
Jennalla mennyt ihan ok, mutta poika jupruilee vastaan..

Jenskulla ollut 2viikkoa kunnon räkätauti ja ei lähde pois millään :| korvat kuitenkin ihan ok kun käytiin kontrollissa. Itse myös poden samaa tautia ja välillä veto aika totaalisesti pois.
Poika oli viime yön kaverillaan ekaa kertaa yökylässä :) Jenna nautti kun sai kokonaan äidin ja isän huomion :D Pojalle myös tärkeää aina saada aikaa vanhempien seurassa ilman vaativaa pikkusiskoa.. osaakin komentaa veljeä jo kovasti, vaikka ei puhukkaan ;) hyvin topakalla äänellä neiti kiljasee ja jemeltää :LOL: ( ja veli ei tietenkään tykkää ;) )

nyt saunaan ja miehen kans valkkaripullo avaamaan :wave:
 
Heissan!

Vihdoin pitkästä aikaa saa olla koneella! Päivät menee ihan mahdottoman nopeesti. Kun töistä tulee, kerkeää hetken aikaa olla tytön kanssa ja sit pitääkin alkaa jo iltahommiin. Kun tytön on saanut nukkumaan, menen itsekin tai sit vietetään miehen kanssa kahdestaan vähän aikaa ja vaihdetaan päivän kuulumisia. Ei siis paljon tule koneella istuttua :D

wiona Tervetuloa mukaan vaan :flower:

Marsu Tsemppiä töiden aloitukseen! Kyllähän se alussa tuntuu ikävältä kun joutuu lapsen/lapset laittamaan hoitoon mutta nopeasti siihen tottuu!

Sanoista Tyttö osaa sanoa joitain sanoja, esim issi (isi), anna, ja joitain kertoja on kyllä sanonut äiti mutta aika harvoin sitä tulee kuultua :/ Kaikki kissat ovat miau, pälppä (tolppa), kukka. Nykyään yrittää matkia r-äänteitä! Onko muilla tällaista? Ajattelin, ettei vielä tämän ikäinen yrittäisi lausua r ja s-sanoja. Yksi päivä yritti ihan selvästi sanoa aarre. Ärrää ei kyllä sanonut oikealla tavalla vaan sillai hassusti kurkkuärränä sen sanoi.
Tyttö ymmärtää kyllä ihan hurjan paljon puhetta. Jotenkin sitä aina ihmettelee, että miten tyttö voi tajuta niin paljon asioita vaikkei puhukkaan paljon mitään.

Voi voi. Nyt ei ajatus kulje tämän enempää. Pitänee mennä nukkumaan, että aamulla jaksaa taas lähteä töihin :/
Pitää tulla vähän virkeämpänä kirjoittelemaan.
 
Huomenia! Eilen oltiin melkein koko päivä ulkona. Serkkupojat tuli aamupäivästä leikkimään ja sit tuliki ukki. Mies ja ukki laittelivat harkkoja pihalle. Tänää homma saattaa jatkuu,en tiiä kyl estääkö sade ja tällä hetkellä ainakii sataa.
Kääk,se oon mie joka vien tyssit eka päivänä hoitoon,,miun siis pitänee jättää sinne molempien istuimet ja rattaat,,koska mies käy tyssit sit hakee.. Ja miulla ku alkaa puol 9 työt ni laskeskelin et tyssit pitää viiä puol 8 hoitoon et mie kerkiän. Mihihä aikaa sit oikee pitää herätä?? Ja hoitolaukut pitää pakata!!
Danjuskaseisomatyötä, lajitteluu, mankelointii,,ei kovin mukavaa..mut siitä saa rahaa. Ja ei se 2 kk niin kauhian pitkä aika oo et nopeeta se menee,,vaikka onkii ikävä tyssejä,,mut näänhä mie ne sit työpäivän jälkeen :D täytynee aatella hyviä puolia.
Aplo Kiitos! kääk,no mut toivottavasti tysseillä on sit mukavaa siel hoijossa eikä niillä oo samoja tuntemuksia ku miulla.. Noo kyl se hyvi menee =) Uskon et päivät menee nopeeta!!

Yöllä Emppu vielkii juo velliä. Ja voi :/ ku loppu velli keske! Oli sit onnex puuro jauhetta :D siitä sit sain sekotettuu vellin,hyvä hätävara!!
Minnillä on tullu nyt viikon verra kakki joka päivä =) ja ei oo saannu pegorionia!
Ylihuomenna jo se hoitosopimus tekemään. Varhaiskasvatussuunnitelmat pitää tehä enne sitä.

Nyt touhuilee tyssien kans!

~Marsu ja siskit~
 

Yhteistyössä