**Maalismasut 2009** tammikuussa

Huomenta,

Täällä ollaan väsyneenä töissä. En saanut unta illalla kun vasta yhdentoista jälkeen ja herätys meillä vanhemmilla on jo 6.20... Ei riitä noin lyhyet unet mulle. Lisäksi stressaa meidän pikkuisen vointi. Poika on jo neljättä päivää kuumeessa. Tiistai-iltana huomattiin se kuume ja nyt on nenä pienellä ihan umpitukkeessa ja yskii öisin keuhkonsa pihalle :( . Eikä loppua tunnu näkyvän, päinvastoin, kuume vaan nousee joka päivä. Onneksi on kunnolla kuumelääkkeitä ja yskään Ventolinea, pojalla kun on taipumusta saada öisiä ahdistuskohtauksia ja haukkoa henkeä hädissään. Tänään oli pakko tulla töihin mut onneksi mamma hoitaa pientä. Mies tekee lyhyemmän päivän, kun poika on kovasti meidän vanhempien perään nyt kun on kipeänä :/ .

Melita: Fuzzit on turkasen kalliita uutena. Siksi mä oon ostanut niitä huutiksesta käytettynä. Kannattaa vaan olla tarkkana, että kuminauhat on kunnossa, samoin se pul-pinta. Muutoin kyllä tulee halvemmaksi. Mä oon maksanut niistä n. 12-14 ?/kpl käytettynä. Tuntuvat pitävän hintansa aika hyvin. Ajattelin niin, että kun ostan käytettynä, niin häviän periaatteessa vähemmän, kun sit myyn niitä taas eteenpäin. Käyttöikä ainakin S-koon vaipoissa on niin lyhyt ettei vaippa paljon ehdi siinä kärsiä.

BiaBia: Voimia vuodelepoon! Toivottavasti pikkuiset viihtyisivät masussa vielä hyvän aikaa :hug:!

oma iiiiso maha: Eilen oli selkeästi parempi päivä liitoskipujen kannalta. Kun en joutunut istumaan 8 tuntia, niin illalla oli tosi paljon kivuttomampaa. Kipuja siis oli mutta ei semmosta "itken jos otan askeleenkin". Tänään taas tiedossa tuskainen ilta, kun töitä on niin paljon, ettei kunnolla ehtis vessassa käydä :/ . Sintti onneksi möyrii paljon. Olettaisin, että asukilla on ihan hyvät oltavat ja vointi parempi kun mulla, kun jaksaa rymytä niin usein.

Pakko aloittaa hommat. Ei tästä tuu muuten mitään...

Iines ja Sintti 32+6
 
Melita: Ei se nyt niin tarkkaa ole nimen antamisen kanssa. Minäkin luulin niin. Minun ja siskon lapsella on ikäeroa tuon kaksi kuukautta ja me pidettiin yhteisristiäiset. Meidän tyttö oli yli neljä kuukautta kun sai nimensä. Kirkosta asiaa tiedustelin ja sanoivat silloin, ettei se ole niin tarkkaa, pääasia että asia on hoidossa.

Yöt tahtoo nyt mennä vessassa rampatessa ja kylkeä kääntäessä. Liitoskivut alkaa olla melkoiset, varsinkin illalla. Töitö olisi jäljellä 12 päivää. Enää. Liian nopeaa menee aika nyt. Toisaalta on ihana jäädä kotiin mutta toisaalta on niin haikeaa. Onneksi vielä on jaksanut suht hyvin.

Eilen kävin hakemassa lainaan siskon runtapumpun ja vauvan vaatteita. Miehellekin totesin että kai sitä sairaalakassia pitää alkaa pikkuhiljaa pakkaamaan. Mutta ei ole vielä tullut inspiraatiota. Ajatuskin sairaalassa olosta saa ahdistumaan.

Lotta ja 32+2 (apua, viikotkin taas vaihtuneet!)
 
Meän poitsulla nousi taas eilen hoitopäivän jälkeen kuume ja eiku sairaalaan. Arvot olivat hyvät mutta määräs vielä lepoa poitsulle. Mulla vissiin taas hormoonit heitteli ku melkein itkua tihrustin ku selitin mikä hätänä. :'(

Olen viime aikoina "kadottanut" vatsani. En osaa enää varoa sitä ja musta tuntuu että on helpompi tehdä asioita mitä vielä viikko sitte oli hankala tehdä. Ihan outoa. Olen tainnu huolehtia esikoisesta niin paljon, että oma hyvinvointi on jääny seuraamatta kokonaan. ens viikolla oliskin taas neuvola. toivottavasti siihen mennessä flunssa on lähteny matkoihinsa.

Jossu ja Tilli 33+5
 
Mulla on ihan semmonen olo että lantio on niin löystyny ja muutenki paikat on niin valmiit ja 24/7 kipeät että vauvan ei tarvi ku pullahtaa ulos ku päättää syntyä.. Ehkä tarvii muutaman kunnon supistuksen kohdunsuuta varten..

Eeeva ja Äppä 33+1
 
Metsälauha kyseli vissiin minulta, että lähetäänkö me samantien synnärille. Juuri sanoin sosiaalityöntekijälle, kun käytiin sinne viemässä toimeentulotukihakemus (kiitos miehen ammattiliiton), että jos alkaa samalla tavalla kuin esikoisen synnytys eli supistuksilla, niin lähetään autolla pikkuhiljaa ajelemaan. Olin nimittäin kotona supistusten kanssa 26 tuntia ja varmaan oisin ollu enemmänkin, mutta mun porukat hyppi seinille. :LOL: Ja jos menee lapsivedet, niin se on ambulanssikyyti ja sekin riippuu ihan siitä, että lähteekö täältä joku kätilö saattamaan.

Mutta nyt tulee kiirus. Neuvola on kymmeneltä ja auto on aivan jäässä.
 
Biabialle voimia! :hug: ei varmasti oo helppoo olla sairaalassa ja kun on kuitenkin huoli vauvoista..
minä oon alkanut voimaan hyvin,siis sillein ku ei raskaana olisikaan(paitsi ihanat liitos/selkäkivut,mutta nehän on jo ihan arkea)meidän talon rempassakin koitin olla eilen mukana,hioin tolppia ja siivoilin..tosin viime yönä sit maistu pöly ja paska suussa :x mutta siis muuten..ja oon tosi iloinen kun alkaa näyttämään sille että päästäs yläkertaan nukkumaan ennen vauvan syntymistä(nyt asutaan alakerrassa olohuoneessa)
hyvää päivänjatkoa teille kaikille :wave:
Angelia ja vaavi 32+0
 
biabia toivotaan että vaavelit vielä hetken siellä masussa olisivat ja vointeja sinulle :hug:
ensimmäinen yö pitkästä aikaan kun nukkusin ilman sitä kahden tunnin valveilla oloa, mutta en kyllä ymmärrä mikä ihme minuun viime yönä iski.
heräsin yöllä vessaan ja iski kauhee vilustus. ei mulla koskaan noin kylmä ol ollut ellen ole korkeassa kuumeessa ollut.
mie tärisin ihan älyttömästi että rupes jo hengästymään ihan kuin olis juossut pitkän lenkin :/
onneks sitä ei enään myöhemmin tullut. kaipa se kuuluu näihin raskauden ihaniin oireisiin :whistle:
 
Enää ei olis ku ens viikko töitä ja se sisältäs sen näytön antamisen. Toivottavasti menee läpi että saan paperit ulos tostaki koulusta. Ei vielä ainakaan hirveesti jännitä. :saint:

Sen jälkeen poitsu vielä viikon on hoidossa ja saan laitella kaikki vauvan hommat valmiiksi. Mulla vaan mietityttää ku viimeksi kävin neuvolassa niin se täti tuumas että mulla olis rv36 lääkäriultra omalla paikkakunnalla ja sit seuraavalla viikolla olis lks:ssa. ja sielä tehtäis se synnytystapaarviointi. Ja yritin kysellä että miksi niin ja en saanut siihen järkevää vastausta. Ihan tyhmää!! Ennemmin siis haluaisin sen synnytysarvion sielä LKS:ssa, mutta en haluais että täälä omalla paikkakunnalla sitä enää selviteltäs.. Kummaa touhua! Varmaanki aikas sekavaa tää mun kirjoittelu...

Ihanaa ku on taas tulossa viikonloppu. Pääsee taas hengähtämään. Täälä lapissa on ollu -35asteen pakkasia viime aikoina ja huomiselle luvattiin jo onneksi alle kymmentä.

Jossu ja tilli
 
Moi!

Pikapikaa taas kirjoitan..

Zoe-F: Aivan mahtava maalaus, vau!!!

Omaa napaa: Neuvolassa kävin eilen. Painoa on tullut nyt. yht. 3 kg (jee, ei sen enempää!), Sf-mitta oli 30 cm ja vauva edelleen poikkitilassa. Sairaslomani jatkuu kuin myös selkäkipuni eli ensi viikko vielä ainakin kotona. Neuvolan lääkäri olisi sitä mieltä että ei enää töihin ollenkaan mutta katsotaan nyt...
Shoppailut: Huuto.netistä huusin itselleni sen Gracon keinun (2-speed), vaikuttaa hyvältä. Lisäksi huusin Avent Isis IQ rintapumpun eli sähköiseen päädyin sittenkin ;)

Ärrieri 30+5
 
BiaBia vointia sinulle :hug:

minä pääsin kyllä eilen kotiin synnäri reissun jälkeen. Mutta piti lupaa että lepään muuten ne olisivat ottaneet mut sisään. Sielähän ei ole mitään tekemistä... sanoin suoraan läkärille.
Lääkäri sanoi että tuolla perusteella niin hän ottais mut sisään mutta lupasin ottaa rauhallisesti vähän aikaan. en saa tehdä lumitöitä, siivota tai käydä lenkkillä vaan lepää.

Tässä yritän olla tekemättä mitään mutta aurinko paistaa suoraan sisään niin näen kaikki pölyset hyllyt ja likaiset ikkunat ym. todella vaikeeta. mutta yritän pistää sillmät kiinni ja toivoa että en näkisi niitä.

Kun äiti synnytti mua niin hän oli 12 minuuttia laitoksessa niin olin maailmassa. Jos meille tulee tyttö voi olla että hän on yhtä nopea. Mies sanoikin minulle että pitäis laitaa sairaalakassi valmiiksi ja sitten joku kassi pojalle missä olis vaihtovaatteet jos tulisi äkkilähtö. Teen sen sitten parin päivän päästä, en voi nyt mitään tehdä... :kieh: :kieh: :kieh:

vointea kaikkille

minä ja molly 32+2
 
BiaBialle jaksamisia sairaalaan! Oot ihan oikeassa siinä, että jos tuntuu että nyt täytyy levätä niin silloin olis paree myös pistää pötkölleen ja olla ihan rauhassa. Toivottavasti Kekkoset malttaisivat ainakin tämän kuun pysyä massussa.

Mulla on tämän pukamahelvetin loppumisen jälkeen ollut ihan loistava olo, kun olen pystynyt kävelemään ja istumaan ja toimittamaan luonnolliset tarpeeni normaalisti. Siivottiinkin aamulla miehen kanssa kunnolla ja tulin siitä vain energisemmäksi! Toivottavasti olo jatkuisi yhtä hyvänä, että pääsisin vielä kouluun. Huomenna mennään ravintolaan kaveriporukalla syömään, vietetään miehen veljen ja tämän kihlatun ''polttareita''. Häät ovat parin viikon kuluttua lauantaina. Yhdet toisetkin tutut ovat menossa naimisiin ensi viikolla. Iloisia tapahtumia siis luvassa :)

upupa ja Multeri 32+4
 
Valivalivali pakko hieman avautua... Aloin äsken siivota ja kävin oikein piha roskikseen tyhjäämäs imurin (sellanen pussitonmalli) ja tyhjäsin lattian et pääsen imuroimaan. Imuri päälle ja hommiin, mut ei toi paska ehkä 3kk:n ikänen imuri oikein vetänytkään enkä mistään löytäny vikaa! :kieh: Vähä meinaa ottaa päähän ku oikein sain asenteen siivoukseen ja sit siitä ei ees mitään tuu!!! :'( Olotila romahti ja itkukin melkein tuli ku jotain tekis ni laitteet vastustaa. :|
Ku mies tulee töistä se taas kerran vain nopeeta syö ja sit jo painelee raksalle ja tulee joskus 11mais. Saattaa se sitä imuriakin kattoa, mut ei varmaan kerkee keskittyä siihen sen kummemmin. Nyt kun taas on sellanen olo et haluais vaan käpertyä toisen kainaloon ja yleensäkin viettää sen kans aikaa. kyllä mä ymmärrän et se yrittää saada talon mahdollisimman valmiiksi ennen vauvan tuloa, mutta kerran sitä vaan esikoista odotetaan... Muutenkin kyl kaikki päivät ja illat yksin kotona (no onneksi on ees koira) alkaa hieman ahdistaa. ARGH

No mut tätä tämä nyt on ja pitäs vaan osata nauttia kun vielä on rauhallista ympärivuorokauden. ;)
 
Minde Munkin mies on poissa vähän väliä. Nyt se oli juuri puolitoista viikkoa poissa ja minä yksin kotona. Tosi tylsää, vaikka tietää, että yhteisen hyvän puolestahan mieskin töitä tekee. Mutta se ei kyllä estä sitä, että on kaikki päivät yksinäinen ja ei ole ketään, jonka kanssa iloita raskaudesta. Meillä tuo poissaolo on kausiluontoista, teillä varmaan jatkunut jo jonkin aikaa. Jaksamisia sinne. Kohtahan meidänkin elämä täyttyy vauvanhoidosta ja väsymyksestä ja kiireestä! =)

Biabialle oikein paljon voimia ja kärsivällisyyttä lepäilyyn!

Etsiskelin tuossa sitä avantin rintapumppua nettikaupoista, mutta se on loppu joka puolella! :eek: Ja stockalla se makso muistaakseni 60 euroa, kun nettikaupassa 49+toimituskulut. Mistähän kaupasta pitäisi vielä katsoa? Onko vinkkejä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mimmukka81:
Etsiskelin tuossa sitä avantin rintapumppua nettikaupoista, mutta se on loppu joka puolella! :eek: Ja stockalla se makso muistaakseni 60 euroa, kun nettikaupassa 49+toimituskulut. Mistähän kaupasta pitäisi vielä katsoa? Onko vinkkejä?
Oisko täällä:

http://www.babyshop.fi/product_details.php?p=105 (saatavilla 31.1.09 alkaen)
http://www.ozbaby.fi/www/order.php?af=33&card=34

 
Pe****le ku vi****ttaa tuo äijän paskiainen taas.. Huutaa: "Sinähi vaan päivät istut etkä tee mittää!" Sillä ei mene yhtään jakeluun tämä homma.. Oon ruuat tehny ja pitäny asunnossa kaikki suht paikallaan, mutta en imuroi enkä nouki yksittäisiä tavaroita lattialta se se sattuu selkään ja supistaa.. Lääkäri määräsi vuodelepoa ja mainihti osastonki mutta sain vielä tulla kotiin sillä eholla että en tee mitään mikä on vaaraksi vauvalle.. Kyllä ois helpompaa olla yh..
 
Eeevalle: Sanopa miehellesi, että et sinä huviksesi jätä tiettyjä asioita tekemättä, vaan lääkärin määräyksestä. Ja haluaisikohan hän omalle tunnolleen sen, että tulisi ennenaikainen synnytys? Voipi olla, että miehesi stressaa jostain muusta, ja purkaa vaan pahaa oloaan sinuun.

Ja sitten omaa asiaa: LOMA LOMA LOMA!!!! B) B) B) Eli tänään oli viimeinen päivä töissä ennen äitiyslomaa! Haikea olo kyllä oli pakata kaikkia tavaroita ja sanoja heippoja työkavereille, lupasin toki mennä äitiysloman aikana näyttäytymään vaavinkin kanssa. Varmaan tämä vapaa konkretisoituu sitten vasta enemmän ensi viikolla, kun ei tarvitse enää herätäkään aamulla aikaisin. Tuntuu kyllä nyt, että vähäksi aikaa koitti vapaus!

T:Marais ja Mökö 32+5
 
Eeeva, semmosia nuo miehet on toisinaan, aina ei kaikki tunnu menevän jakeluun. Minäkin suivaannun kyllä joka kerta jos mies sanoo jotain siihen suuntaan, ettenkö tekisi tarpeeksi, vaikka teen lähes yksinäni kaiken kotona ja siihen miedän eläinten hoito päälle. Nyt tosin viime aikoina oon saanu miehestäkin jo apua kotona. Onneksi mies yleensä kuitenkin aina jälkikäteen tajuaa että on sanonut tökerösti ja tulee pyytämään anteeksi, mutta ajattelemattomia ne osaa olla.
 
Eeeva meidän viimeisin riidanaihe oli se kun minä vaadin mieheltä niin suuria asioita maaliskuussa, että joutuu olla ihan poissa koulusta ja töistä. Ehdotin siis että tulisi mukaan sairaalaan kun synnytys alkaa, niin ehtisi todennäköisesti edes näkemään lapsensa, jos jotain meneekin pahemmin vikaan synnytyksessä. Onneksi ei tarvi koko paskiaista enää nähdä ennen maaliskuun loppua (tai milloin tämä nyt päättää tulla ulos..)

Tänään kävin matkamessuilla ja kyllä huomaa seisoneensa ja kävelleensä koko päivän. Toisaalta töissä istuminen ei ole sen helpompaa ja istuminen huonosti jousitetussa bussissa mukulakivikadulla on maanpäällinen helvetti! Odotan vaan että saataisiin uudet työvuorolistat, niin hakisin koko loppuajan sairaslomaa.. Virallinen ensimmäinen äippälomapäivä on tasan kuukauden päästä :)

Maha ei tunnu kasvavan yhtään, päinvastoin, vaikka miten paljon söisin, mutta sukkien ja kenkien jalkaansaaminen on yhtä tuskaa. Energiaa on paljon enemmän kun pitkään aikaan, muttei silti oikeen saa tehtyä mitään kun 10 minuutin välein täytyy pitää taukoa.

Sairaalakassin sisältöä olen miettinyt ja viime yönä näin jo unta sairaala-ajasta. Olisin muutenkin jo ihan valmis synnyttämään, haluan saada valita oman nukkumisasennon ilman että kukaan ryömii mahassa. Kassin pakkaus menee kuitenkin varmaan ihan viime hetkille asti.

Mitään ihmeempiä hankintoja en ole tehnyt edelleenkään, kestovaippoja meinasin alkaa ommella itse, kunhan muutto on ohi. Muutama pieni on jo valmiina ostettuna ja kuoria vajaa kymmenen, harsojakin muutama. Mielenkiinnolla odotan lapsen isän osallistumista hankintoihin.. etenkin kun ei muutenkaan olla yhteydessä ilman riitelyä :LOL: Onneksi mikään ei kuitenkaan ole siitä kiinni vaan pärjätään ihan hyvin ilmankin.
 
Moikka!

Täälläkin podetaan flunssaa. :( Pikkupojalle nousi kuume tuossa päivällä, ja on muutenkin tosi kränänen. Itelläkin vähän on kurkku kipee, toivottavasti en tuu enempää kipeeksi.

eeevalle myötätuntohalit. :hug: Osaa nuo miehet kyllä välillä olla semmosia lahopäitä. :LOL:

BiaBia; tsemppiä sinne sairaanlaan ja pidetään peukkuja että vauvat pysyis vielä ainakin muutaman viikon masussa. :)

Ootteko muuten jo kaikki valinneet lapselle kummit ja pyytänneetkin heitä kummeiksi? Me ei oikein osata miehen kanssa valita ketä kavereista pyydettäis kummeksi, mutta onhan tässä vielä aikaa.

Oma napaa; lähetin sitten kuitenkin ne kelan paperit väärin. :| Soittelin tänään palkanlasikijalle varmistaakseni asiaa, ja selvis että väärin meni. Soitin heti perään kelaan ja korjasin asian, joten asia on kunnossa, mutta ärsyttää ja harmittaa silti.
Masussa on kaikki ok, mutta alapäässä tuntuu kauheaa painetta jos vähänkin nostelen jotain painavaa tai kävelen reippaammin. Maha on nyt myös ihan selvästi kasvanut ihan muutamassa päivässä, sillä maha alkaa painaan tuonne tissien alle niin paljon.

marza ja minimuru 30+5
 
Eeevalle ja Myrnalle kaikki empatiapisteet täältä - oikein itsekin kuohahdin, kun luin miten teitä mies ja ex kohtelee, TÖRKEETÄ!

BiaBialle parempaa vointia ja pitkää pinnaa sairaalaan!

Olikos miedän pinossa joku, joka muutti syksyllä Kuusamoon? Suunnataan Rukalle ens viikolla to-su.

Mulla liian hyvä tilanne äippärahojen suhteen... Nyt taas saa aihetta olla kateellinen opettajille... Saan täyttä palkkaa 9.2-6.5 ja 30.5-17.8 (varmistui tänään, että olen kesän "töissä"). äippärahaa tarttee nostaa siis vain 7.-29.5 ja 18.8-4.12.

Lisäksi mies on jopa väläytellyt mahdollisuutta, että hän saattaisi jäädä ensi kevätlukukaudeksi hoitovapaalle. Katsotaan sitten lähempänä, kumpi loppuviimeksi jää. Arvostan kyllä korkealle tuota miehen oma-aloitteista ehdotusta tai että ainakin oli ihan itse miettinyt moista!

Kaatjuska ja Kunto 31+5
 
Enpäs olekaan taas joutanut kirjoittelemaan. OLin kuumeessa ja jonkin moisessa vatsataudissa. Kerkesin jo toivoo et säästyisin siltä kun mies oli pari päivää naama vihreänä mut tuli se sitten mullekin, lievänä.

Tarvikehankinnat on melkein tehty. Uupuu amme jalkoineen ja patja. Ne kerkee vielä myöhemminkin. Sairaalakassin pakkaaminen on vaiheessa. Osaa niistä tavaroista tarvitsee vielä. Jos nyt sairaalaan joudun niin tuokoot mies loput tavarat sitten perästä. Eiköhän tuo löydä ne.

Äippärahapäätöksetkin tuli. Kotona hoidan niin pitkään kuin mahdollista. Nällä näkymin sikäli hyvä tilanne et mahdollisuus tehdä iltapainotteisia työvuoroja jaksamisen mukaan joten mies hoitaa muksua illat ja minä olen lapsen kanssa päivät. Tulis sit extraa siihen kotihoidon tukeen.

On vissiin ollut aikaisemmin puhetta kipuilusta oikeella puolella rinnan alapuolella. Osaako joku valaista et mitä se voisi olla? En oikein usko et vaavi on vielä niin ylhäällä kun liikkeet tuntuu melko alhaalla. Närästyskin tuntuu vähän oudolle. Liekkö sappivaivoja? Voisko olla?

Hansku ja Sintti 30+0
 
Kiitos kaunis tsempeistä ja voimista kaikille :flower: :flower:

Olen tosiaan asennoitunut makaamaan mahdollisimman pitkään eikä tämä pahalta tunnu. En pahemmin stressaa kun edellinenkin oli aikainen tapaus. Vasasyntyneiden valvontaosastolta kävi tänään hoitaja juttelemassa vauvojen todennäköisestä alkuhoidosta ja mun tähtäin olis tuolla puolentoistaviikon päässä. Ei siis sairaalan, mutta tahtoisin päästä yli 33. Paljon pidempää en usko että jaksavat. Syön nyt supistuksia hillitsevää lääkettä, supistuksia rauhoittavaa kipulääkettä ja antibioottia siltä varalta että jossain piilee tulehdus. Toisen kortisonipiikin sain tänään eli käytännössä kaikki valmistelevat toimenpiteet mitä voidaan tehdä on tehty. Hyvin todennäköisesti lapset aloittavat Lastenklinikan teholta vaikka kummallakaan ei ole mitään ongelmia tähän mennessä todettu. Nyt kun tuonkin tietää niin voi vähän kuvitella. Kyselin hoitajalta mitä piuhoja lapsista todennäköisesti ainakin löytyy ja nyt kuvitellaan näkyä mielessä. Yritän kanssa pohtia etukäteen sektiota mitä en toivonut. Mutta olen rauhallisin mielin huippusairaalassa saamassa parasta hoitoa, täällä hoidetaan vuosittain noin puolet kaikista kaksossynnytyksistä eli n 400 synnytystä. Mielummin tietysti olisin kotona kunnossa mutta tässä tilanteessa on hyvä olla täällä. (Ja onneksi olen yksin 2hh kera koneen, telkkarin, lehtien, kirjojen ja herkkujen kanssa :D )

Eeeva ja Myrna kyllä sapettaa puolestanne tollainen meninki! Ei meistä kukaan niitä lapsia ihan yksin tee, kyllä siellä on kaksi ollut paikalla. Ai juma, meillä olisi varmaan lautaset lennelleet jos ukko tollaisia päästelis suustaan. Mur ja Räyh!

Nyt naaraan vielä iltalääkkeet niin saan olla rauhassa, kortisoni aiheuttaa levotonta unta eikä meinannut koko uni tulla eilen kun muut lääkkeet närästi... valivali kauheat pulmat mulla :LOL:

BiaBia ja kekkoset edelleen 31+6
 

Yhteistyössä