**Maalismasut 2009:stä vauvautuneet**

  • Viestiketjun aloittaja vihvi
  • Ensimmäinen viesti
Huomenta!

Täällä oli viime yö ilmeisesti sellanen maidonnostatusyö, ei meinaan hetkekskään neiti suostunut tissistä irrottamaan otetta :| No onneks sain ite jonkin verran torkuttua, vaikka asento oli kauhee.... nyt selkä on aivan jumissa kun kylkiasennos jäkittäny koko yön.

Meillä kans tosiaan oli koliikkia, mut vein vyöhyketerapeutille ja se autto. Nyt ei munkaan tartte kattella omia syömisiä ja sain alotettuu d-vitamiinit vihdoin. Ainoo huono puoli on et nyt voi syödä suklaata miten lystää :kieh:
Mä koitin kans rela-tippoja ja cuplatonia eikä niistä mitään hyötyy ollu, tais vaan pahentaa asiaa, mut nyt niistä huudoista on päästy ja se on pääasia ettei vauvan tartte turhaan masukipua kärvistellä.

Arki on alkanu sujumaan ihankivasti. Aamupäivällä nukkuu pidemmät 3-4 tunnin unet, mut iltapäivällä ei suostu nukkumaan kuin sylissä :(
Tutti ei meillä oikeen kelpaa, mut kovan harjottelun tuloksena jo aina silloin tällöin.
Kakka tulee kerran viikossa ja sitä aletaan työstämään parikin päivää ennen finaalia. Ei siis oo mitää normaalia luirua vaan sellasta pihkamaista, mut maitokakan väristä.... siinä on meen ongelma ja kun vielä näkee et vauva ei saa kunnolla kakattua niin itteä harmittaa.

Meillä kävi illalla äiti ja isä pesemässä ikkunat kun ite ei saa aikaseks ja ristiäisetkin tulossa. Ite tarjoutuivat ja vastaanotin avun kun tiesin et ite en niitä pestyä saa. Kyllä nyt on mukavaa kun ikkunat kiiltää puhtautta. Kunhan vaan pysyis ristiäisiin asti puhtaana :LOL:

Päksy ja tissitakiainen 7vk
 
:hug: ihania kuvia olette vaavoista laittaneet!
meillä arki lähtenyt sujumaan oikein hyvin tytsyn kanssa.on mielettömän rauhallinen kaveri(ei edes itke.karjasee vaan muutaman kerran jos joku hätänä) Tuttelilla mennään (ei nälkä lähteny tissimaidolla,joten lopetin imettämisen kokonaan) ja sitä menee kerralla välillä jopa 200ml :eek: syödään noin 4 tunnin välein,paitsi yöunille mennään klo:21.00 ja seuraavaks herätäänkin vasta noin klo:4.30-5.00
ristiäiset meillä on loppukuussa,nimi on jo valmiina mutta se on vielä salaisuus.
neuvolassa käyty pari kertaa,tässä mittoja
12pv 3655cm 50cm pipo36
1kk 4555cm 52cm pipo38

miitzuli ja tytsy1kk ja 10pv :heart: :)
 
miitzuli mielenkiinnosta vertailin meidän tytsyjen kasvua, kun olivat syntyessään niin samankokoiset ja syntymäpäivissäkin vain muutaman päivän ero (teillä 3365 g ja 49 cm, meillä 3265 g ja 49 cm). Meidän neidin mitat 1 kk-neuvolassa 4175 g ja 54,5 cm, pipo 37 cm. Meillä pituutta tullut huimasti, mutta painoa vähemmän. Ehkäpä tämän vuoksi neuvolatäti halusi käynnin vielä ensi viikolle, jolloin ikää 6 vko. Käytäntönä täällä, että 1kk-neuvolan jälkeen voi olla seuraava käynti vasta 2kk-neuvola.
 
Merkkaus

Olen käynyt lukemassa, mutta kädet ovat olleet ihan täynnä. Kun esikkokin oli tarhasta lomalla kolmeviikkoa ja ipana on taasen tissi-/ sylitakiainen.

Koitan päästä kirjoittamaan paremmalla ajalla joku ilta, kun kumpikin lapsonen nukkuu. :LOL: .
Mutta mukana siis ollaan.

Jadekettu + "masuasukki" tasan 4 viikkoa :heart:
 
Moi!

Mulla on täällä harvinainen tilanne, kun molemmat lapset nukkuu pitkästä aikaa päikkäreitä samaan aikaan. Nyt kerkiän taas kirjoitteleen.

Myymä, kiva kun palasit. =) Tervetuloa takas! :flower:

Mäkin olen saanut paljon apua ja tukea täältä palstalta. Kiitos siitä teille! Vaikka mulla onkin aika paljon kavereita joilla on lapsia, niin silti täältä saa paljon vinkkejä ja apua, kun ei ihan joka asialla viittis kavereitakaan häiritä. :D Ja on paljon semmosia asiota joista ei välttämättä kehtaa kavereilta edes kysyä, niin täällä on helppo puhua ns. tuntemattomana. =)

Kaa, mulla heräs mielenkiinto teidän vauvan nimestä. :D Mä kun tykkään kovasti kaikista erikoisista ja harvinaisista nimistä. Haluatko sitä täällä kertoa? Meidän vauvalle tulee nimi jota ei ole kalenterissa ja joita on suomessa vähän reilu tuhat. Ei siis läheskään niin harvinainen nimi kun teillä. Toiseks nimeks tulee myös kalenterista löytymätön nimi ja niitä on suomessa vähän yli 200. Meillä ristiäiset on sunnuntaina, sen jälkeen voin nimen kertoa täälläkin.

Zoe, mä olisin unohtanut servetit kokonaan, jos et olis maininnut niitä tarvitsevasi ristiäisiä varten. Kiitos sulle. =)

Eilen tavattiin meidän ristiäispappi. Oli aika metka tyyppi. =) Mitään ei kirjoittanut ylös, ei vauvan nimeä, ei virsien numeroita tai mitään muutakaan. Saas nähdä kuinka pappi muistaa kaiken mitä sovittiin. Tai sit sillä oli joku nauhuri taskussa...

marza ja prinsessa reilu 6 viikkoa
 
Heippa!
Kauan aikaa siitä kun viimeksi kirjoittanut, mutta ei vaan löydy aikaa ja jaksamista edes käydä täällä lukemassa. Saatan kerran 2 viikossa vähän vilaista.
Aika muutenkin mennyt vauhdilla ja viihtynyt paremminkin ulkona pihatöissä, ku täällä ruudun äärellä.

Meidän poika kastettiin 18.4 ja poika sai nimeksi isän saunassa pohdiskelun tuotoksena: Weeti Waltteri Mikael.

Nyt kun sais inspiraation alkaa liikkumaan ja syömään vähemmän ja terveellisemmin. Nimittäin mulla kilpirauhasarvot ilmeisen sekaisin kun unohdin pitemmän jakson ajan syödä lääkkeitä ja paino nousi +4kg/vko. Ou nou, siis mä painan nyt taas muutamaa kiloa vaille sen mitä synnärille mennessä. Se 100kg ei houkuttele ottamaan valokuvia itsestään poika sylissä ja meidän poikaa onkin ahkerasti kuvattu isukin sylissä. Poika varmaan tulee luulemaan isompana että äiti ei pitänyt koskaan sylissä..

Meikäläisellä maidon tuotanto siis loppunut, eikä rintaa poikaa enää saa. Harmittaa, mutta minkäs teet. Ei voi mitään. Saattaa 5-10ml silloin tällöin tulla jos vaikka rentoutuu oikeen kunnolla tai ottaa siiderin saunassa.
Onneksi korvikkeet on erittäin laadukkaita :)
Yksi syy varmaan maidon loppumiseen on se, et jouduin koko ajan syöttämään rintakumilla ja lopuksi muksu alkoi sylkemään pois tisua..

No joo, mut nyt mukelo taas heräsi, eli äkkiä vaipan vaihtoon ja syötölle ennen kuin alkaa kaamea mielenosoitus. :D

Fasu ja Weeti 11vkoa

[/code]http://www.kuvaboxi.fi/julkinen/2c3qc+reija-oma-kulta--3.html
 
Myymä ja hermina Kiitos tiedosta! Outoa vaan, kun yhtäkkiä tosiaan on pelkkiä pissavaippoja vaihdettavana..

Hermina
Nätti nimi teidän pojalla! :D En ole vielä pakastanut maitoa, kun annan aina öisin pullosta pumpattua maitoa, joten sitä ei riitä pakastettavaksi asti. Olen kyllä miettinyt, että voisin pakastaa jääkuutiorasiaan maitoa. Sellaisen maitojääkuution voi heittää kuuman perunan sekaan ja ruoka jäähtyy samalla, sitten kun vauva alkaa maistelemaan kiinteitä..

Fazerina Inhottavaa, kun paino nousee tuollain. Toivottavasti lääkkeet auttavat nyt sitten painonlaskussa... Nätti nimi teidän pojalla!

Kaa ja marza Muakin aina kiinnostaa tuollaiset harvinaiset nimet!! Pliis kertokaa! :D

Tällä hetkellä pikkaisen rasittaa se, että vauva ei nuku kuin maks puoli tuntia kerrallaan päivisin. Yleensä sellaisen 10 minuuttia. Ja sylissä. Eilen nukkui pidempään turvakaukalossa reissun jälkeen, mutta kaukaloa piti heiluttaa, koska kun liike lakaasi, samalla sekunnilla alkoi huuto.. Tällä hetkellä vauva nukkuu kantoliinassa, mutta sekään ei ole mieluinen paikka kuin ainoastaan joka kymmenennellä kerralla. Miks tää ei nuku muualla kuin sylissä?!! Iltaisin on tosi vaikea tehdä mitään leipää tai ruokaa, kun ei oikein viihdy babysitterissä eikä leikkimatollakaan. Aamuisin saattaa leikkimatolla katsella vähän aikaa itsekseen juttuja, mutta aika usein tarvitsee siihenkin seuralaisen.. Onko samanlaisia tuntemuksia kellään? Ja kun isä ei tule iltaisin kotiin, niin vauva on kiinni ihossa ihan 24h. Viisi viikkoa vielä.. :kieh:

Pyysin tänään siskoa avuksi. Toivottavasti pääsee tulemaan! Onneksi yöt menevät sentään vielä ihan ok. Nukun siis klo 22-04 joka yö. Sitten rupean imettämään ja valvomaan toisen unta, kun vauva äheltää ja vääntelee.

Mimmu ja Tobias huomenna 8 vk
 
Tervehdys
Mimmukka81 Täällä aivan sama tilanne kuin sinulla, että poika ei viihdy kuin sylissä. Nukahtaa syliin, ja kun jossain vaiheessa yrittää nostaa nukkumaan esim sänkyyn niin max 10 min niin herää. Leikkimatolla viihtyy hyvin pienen hetken itsekseen, ja ei jaksa siinä kauaa olla vaikka seurustelisikin. Yötkin meillä vielä rankkoja, kun syö n 2 tunnin välein niin kyllä sitä alkaa olla jo veto pois. Ja kun meilläkään ei isä tule kotiin... mutta viikko ollaan jo lusittu ja 5 tuskaista viikkoa edessä päin. Näin pienen lapsen kanssa kyllä sitä isää tarvittaisiin, ei niinkään lapsi mutta äiti...tai minä ainakin koen, että tarvitsen miestäni kovasti rinnalle ja avukseni... Nostan hattua niille, jotka ovat syystä tai toisesta näin pienen lapsen kanssa yksin aina...Onneksi meillä on kuitenkin rajoitettu aika tätä "yksinhuoltajuutta"
Onneksi on ystäviä ja perhe lähellä, että saa apua, mutta ei se ole sama....Mulla tulee miehen sisko tänään illalla käymään niin saan jotain vähän tehtyä kotitöitä, kun kaikki on ihan rempallaan, tai mitä nyt yksikätisesti saa tehtyä. Tsemppiä ja jaksamista sulle Mimmukka

Eilen oli 1 kk neuvola, ja poika kasvaa hyvin painoa oli 4670g ja pituutta 56 cm (syntymäpaino oli 3600 ja pituus 51) Osa imetän eli muuten mennään tissimaidolla, mutta iltaisin tankkailee niin kovasti ettei oma maitoni riitä.

Misa75+"pomo" 1kk
 
Kaa
Alkuperäinen kirjoittaja Hermina:
Oletteko pakastaneet rintamaitoa? Minkälaisissa astioissa? Ajattelin nyt vihdoin opetella käyttämään rintapumppua ja pojankin olisi jo aika saada ateria pullosta..Pääsee isäkin vihdoin osallistumaan ruokintatalkoisiin
Itse olen pakastanut mini-minigrip pusseihin. Jäätyy ja sulaa nopeasti ja on helppo säilyttää pakastimessa. Eli jääkaapissa esijäähdytetty maito minigrip-pussiin ja pussi lappeelleen (siis silleen lättänäksi, miksi sitä nyt kutsutaankaan) pakastimeen esimerkiksi jonkun pakasterasian päälle. Säilyy 3 kk. Pussin päälle on sitten helppo kirjoittaa päiväys ja maidon määrä.
 
Kaa
Pikaisesti vilautan pojan nimeä. Kyseessähän on siis ihan tavallinen nimi, löytyy kalenterista. Ei vaan ole nykyään suuremmin huudossa. Ja edellisessä viestissä puhuinkin viime vuonna KASTETUISTA/NIMETYISTÄ ihmisistä, ei kaikista elossa olevista. Eli ei lasketa harvinaiseksi nimeksi. Mutta jokatapauksessa; nimi on siis.... (Vilautus ohi.)
 
En tiedä mikä olisi oikea tapa pakastaa maitoa. Muistan, että siskoni pakasti aikoinaan pakastepusseissa. Niin olen sitten laittanut minäkin, 1 tai 2 litran pussiin 125ml maitoa ja solmuun. Pistän varmuuden vuoksi vielä toisen pussin päälle, ettei tule makuja muista tuotteista. Tosin nyt laitoin pussit vielä varmuuden vuoksi litran kannellisiin muoviastioihin. Ainakin ne on niin helppo havaita ja ovat siistissä järjestyksessä. Siellä niitä on monta satsia jo, päivämäärät merkittyinä pussin suuhun ja täytyy vaan muistaa käyttää ne kolmen kuukauden sisällä. Meillä mies on ollut pullon kanssa mukana syöttöpuuhissa alusta lähtien. Pumppaan jääkaappiin valmiiksi melkein päivittäin satsin. Kun mies ja vauva on pullolla, täytyy mun olla pumppaamassa, koska rinnat pakahtuis muuten. On tää aikamoinen kierre ja homma pestä pulloja ja olla koko ajan pumppaamassa. On melkos lypsylehmämäinen olo! :D Mutta näin mies pääsee osallistumaan ja saa läheisen suhteen vauvaan. :heart:
*Muoks muoks* Kaan minigripit kuulosti hyvältä, taidanpa ottaa itsekin käyttöön!

Oletteko olleet erossa vauvasta? Itse kävin vähän ennen ristiäisiä parturissa ja kasvohoidossa. Molemmilla kerroilla mies hoiti vauvaa ja reissut kesti kolmisen tuntia molemmat matkoineen. Yhden kerran vauva on ollut hoidossa mummulla, kun kävimme miehen kanssa yhdessä tupaantuliaisissa ja silloin oltiin poissa kolme tuntia. Ja kerran viikossa käyn painonvartijoissa, jolloin siskoni hoitaa vauvaa. Nyt olisi tulossa eräs töihin liittyvä kurssi, joka kestää viisi tuntia ja matkat. Vauva pärjäisi varmasti, mutta pohdin, räjähtääkö mun tissit sinä aikana?? Pumppaamisen koen hankalaksi siellä... Yksi vessa vain on, missäpä nurkassa sen sitten tekisin ja heruminen ei välttämättä lähde heti, täytyy pumpata vähän pidempään... Harmittaisi, jos en pääse sinne, sillä se on hyvä tulevaisuutta ajatellen ja semmoista kurssia ei ole tulossa uudestaan aikoihin.

Vauva 2kk 4pv
 
myymä
HErmina Minigrip pussit on aivan loistavia tohon maidonpakastamiseen. Päälle kirjoitat paljonko sisältää maitoa ja päivämäärä kun maito on lypsetty :) eikä kannata täyttää niitä pusseja täyteen koska jos vauva ei juokkaan kaikkea niin hukkaan menee, eli esim. 60ml / pussi on mun mielestä aika hyvä :) tai vaikka 100 ml :)

marza: Ohhoh saa kyllä olla papilla mieletön muisti jos meinaa kaiken muistaa :d hui!!

Tänään on ollut touhukas päivä. Käytiin mummuilemassa ja syötiin tietenkin itsemme ihan ähkyyn! Nyt mietin ristiäismenua :)

myyjä ja Kaapo 5vko
 
Hei taas pitkästä aikaa :wave:

Me käytiin tänään neuvolassa, painoa on nyt jo 4430 g ja pituutta 57 cm. Nyt saadaan onneksi harventaa käyntejä kertaan kuukaudessa ja seuraava onkin jo 3kk lääkäri rokotuksineen.
Nimiäisiä vietettiin kolmisen viikkoa sitten, ja sujui muuten ihan tosi hyvin, paitsi että mun vaivalla tekemä minttusuklaamutakakku ehti kovettua jääkaapissa.. Sitä oli sitte melkein mahdoton leikata.

Aika paljon on vietetty aikaa ulkona ja tehty pitkiä lenkkejä, nyt kun koko päivän on ollu sateista, on aikaa kirjotella täälläkin. En kyllä ole jaksanut lukea muita kun tämän viimesen sivun tekstit :ashamed:

Pojasta olen ollut erossa ainoastaan jälkitarkastuksen ajan, silloin pyysin kummitätiä hoitamaan. En koe, että mun tarvii mennä sellasiin paikkoihin mihin en voi ottaa lasta mukaan. Jos isä olisi mukana kuvioissa, tilanne saattaisi olla toinen, mutta vaikea sanoa kun en tiedä.
Kaveripiiri on kanssa muuttunut aika radikaalisti. Jännä sinänsä, että yksi lapsiperhe on jäänyt kokonaan pois kuviosta, vaikka koko odotusajan pidettiin tiiviisti yhteyttä.
 
Voi itku mun kanssa :ashamed: :ashamed:

Vaihdoin pojalle vaippaa ja tönäisin vieressä olevaa hyllykköä, sieltä tippui pojan päälle pyykkipulveri. Kasvoille meni kauhea keko, ihan kuin olisi jauhopussiin sukeltanut. Koppasin pojan kainaloon ja pesin kasvot ja soitin lastenpäivystykseen ja myrkytystietokeskukseen.

Sieltä sanottiin, että ei pitäisi olla mitään hätää, eikä tarvitse lähteä näytille jos silmät eivät punoita tms oireita. Luultavasti ei ole päässyt nielemään ainetta, mutta maitoa on hyvä kuitenkin antaa.

Äsken leikki jo mobilella ja naureskeli silmät kirkkaina, joten ehkä tässä ei suurempaa hätää ole.

Mutta ai että on huonoäiti-fiilis, miten miä onnistuin??..... Häpeää.... Pyykkipulveri ei ole enää samassa paikassa.

T.Marais ja Ilari-rassukka
 
Marais.
Kylläpäs kävikin hassusti. Voin kuvitella, että pelästyit. :hug: Meillä on kans kylppärissä pesukoneen päällä vaipanvaihtopaikka. Siitä on helppo mennä peppupesulle lavuaariin. Mulla on sellainen pieni pelko, että jos satun pudottamaan vauvan laattalattialle... Meillä pulverit on ihan vieressä, mutta ei ylhäällä. Rättipatteri on pesukoneen yläpuolella ja siitä pojun käsiin tarttuu refleksimäisesti toisinaan vaatteita, kun nostan häntä alustalta pesulle. Sitten ne kastuu, kun en huomaa, että käsissä roikkuu taas jotain. :)
 
myymä
Marais: :LOL: Anteeksi että nauran mutta toi sun kuvaus "kun jauhopussiin olis sukeltanut" oli niin mahtavasti sanottu että nauruhan tässä tuli. Onneksi ei käynyt kuinkaan. Jos tuosta saa huono äiti leiman otsaan niin mä olen sitten täynnä niitä leimoja :p

Meille ei mittään uutta! Kohta ollaan lähdössä vähän shoppailemaan ristiäisiä varten ja sekös on kivaa ;)

myymä ja kaapo 5vko
 
Aamupäivää,

Vauva on ekoilla päiväunilla, joten on hetki aikaa kirjoittaa :) . Mistähän täällä on juteltu... täytyy koittaa muistaa.

Kakkatahti on Joonalla kovin rauhallinen. Yleensä kerran päivässä mutta aina silloin tällöin voi jäädä päivä - kaksikin väliin. Jos noita välipäiviä on, niin poika alkaa olla kitisevä ja tuskainen, jolloin äiti joutuu auttamaan asiaa kuumemittarilla :x :( .

Oon ollut erossa vauvasta muutaman kerran mut aina korkeintaan 1,5 tuntia. Näin ollen isän ei ole tarvinnut alkaa pullon kanssa sähläämään (se olis sähläämistä mun miehellä ) vaan mä oon voinut imettää. Lähinnä mun reissut ovat olleet ruokakaupassa käyntejä ja yksi kampaamoreissu. Lauantaina tulee taas yksi, kun menen kampauksen tekoon, silloin kun on mun serkun häät.

Maitoja pakastetaan meilläkin mini-minigrip pusseihin. Ne on kätevin systeemi. Onneks mun ei tarvi pumppailla kun yöllä. Meillä on pakkasessa nuo pussit erikseen isoissa muovilaatikoissa, jolloin saadaan joka kuukauden maidot omiin laatikoihin. Ekoja pitäis alkaa käyttään mut ei ole ollut tarvetta :/ . Kait sitä varastoa alkaa olla jo useita litroja, kun n. 100 ml päivässä oon pakastanut.

Nyt pitää lähteä hakemaan postia, nimittäin siellä pitäis olla Fuzzi-kestis ja pari mikroimua :D . Eilen tuli kanssa yks taskuvaippa ja toissa päivänä Fuzzi ja Bumgenious-vaippa. Mä oon pahasti hurahtanut kestoihin :D .

Iines ja Joona 2 kk
 
Marais, noita sattuu. :hug: Itelleen pitää olla armollinen, kukaan ei ole täydellinen hyvä äiti vaikka haluaisi ja se on välillä ääääääääärsyttävää :snotty:

Jeah, tämä rouva oppi tänään uuden taidon. Ei auto lähtenyt käyntiin aamulla, ei ees yskähtänyt. Eilen sentään vielä lähti yskien käyntiin. No, mies sitten puhelimessa opetti käyttämään buusteria jne... Älkää vaan kysykö mikä vehje se on....? Olen ymmärtänyt, että se on ikäänkuin vara-akku :D

Muija ja emäntä 8 vkoa
 
Marais :LOL: Aikamoinen vahinko! Onneksi pelästymisellä selvisitte! Ei paljoa varmaan naurattanut siinä tilanteessa!

Kakasta Pariin päivään ei tullut, mutta tänään tuli! Ja niin paljon, että oli vaipat ja housut ja paidat ihan kakassa, samoin äidin housut. Kakka oli tahnamaista ja se oli vaikea pestä pois vauvasta ja vaatteista.

Tobias on päättänyt olla pitämättä autoilusta tai ulkoilusta. Alkaa rääkyä suoraa huutoa, jos yritän kumpaakaan. Tosi kiva yrittää ajaa samalla ja antaa tuttia tai heiluttaa kaukaloa, kun vauva huuta täyttä päätä. Ja vaunukävelyllä joudun metrin välein pysähtymään, nostamaan vauvan ylös, jolloin hän hiljenee ja sitten laskemaan vauvan takaisin.

Misa75 Todella arvostan yksinhuoltajien sitkeyttä ja jaksamista. Taisin vain tottua liian hyvään, kun iskä joka päivä hoiti vauvaansa. Eihän se ole sama asia, että joku toinen pitelee hetken sylissä, kuin vain isä voi tai haluaa ottaa tasa-arvoisen vastuun lapsesta ja hoidosta. Yksinäisyys on pahinta. Vaikka kavereita ja sukulaisia onkin auttamassa, niin tunnen oloni todella yksinäiseksi. En tiedä miksi. :( Onneksi tämä on väliaikasta, vaikka tuleehan noita poissaoloja vastakin. Enää neljä viikkoa ja viisi ja puoli päivää! Jes! =) Jaksuja ja nopeaa ajankulumista sinne!

Mimmu ja Topsu
 
Iltaa B)

Marais: Hyvä ettei käynyt pahemmin! Voin uskoa että säikähdit sydänjuuriasi myöden.

Täällä Mimosa on löytänyt kätensä, ihastelee niitä silmät kierossa ja imeskeleekin kun äipän silmä välttää :) Hymyjäkin jakelee jo runsaasti, yrittää jo kovasti kikatellakin. Jutustelussa alkaa olla jo sävyjä, lemppari juttukaveri on puuhamaton mobilessa killuva keltainen nalle :D Tissi maistuu, neiti kasvaa ja olo on kaikenkaikkiaan onnellinen. Tahtoo lisää vauvoja! (tosin jing&jang-menetelmän mukaisesti näin ''helpon'' vauvan vastapainoksi saatais seuraavaksi varmaan koliikkikolmoset.)

Koliikista puheen ollen, iso halaus ja paljon jaksamista masuvaivaisten pienokaisten äideille!
:hug:

Kakkaa Mimosa prujauttelee päivittäin useaan otteeseen. Yleensä öisin vaipassa on vain ''pumpparaidat'', mutta aamulla tuleekin taas tuutin täydeltä tavaraa niin, että kertatrujauksella on koko lapsi niskaa myöden siinä itsessään. Meillä pestään siis jättikakkatrujautusten ja pulautusten vuoksi Mimosaa lähes päivittäin, mutta vähintään kerran viikossa kylvetään.

Poissa vauvan luota olen ollut muutaman kerran: ajoitan tissityksen juuri ennen lähtöä ja olen poissa maksimissaan pari tuntia. Hierojalla menee matkojen kanssa tunti, kasvohoidossa olin pari tuntia, kaupassakin olen pyörähtänyt pikaisesti. Mulla menemisiä rajoittavat räjähdysalttiit tissit, ei oikein nappaa missään naistenvessassa alkaa pumpun kanssa pelaamaan...

Maitoa säilön minigrip-pusseihin desin-puolentoista satseihin. Meillä maitoa on tallessa niin paljon, että joka tapauksessa osa menee hukkaan. Korjatkaa jos olen väärässä, mutta muistelisin vastasyntyneiden osastolla erään hoitajan sanoneen että arkkupakastimessa äidinmaito säilyisi 6 kuukautta?

Jahas, neiti tahtoo vielä tissiä, täytyypä itsekin mennä maaten. Mieskin kotiutuu saarireissultaan huomenna, toinen on nyt niin julkkista kun oli Iltasanomissa tiistaina ison kuvan kera :p Täytyy sanoa että meni 5 päivää tosi nopeasti kun kävi kavereita ja illat olin anoppilassa. Toivottavasti Mimmukalla ja Misallakin viikot vierähtäisivät nopsasti!

upupa ja Mimosa 10 vkoa 1 pvä
 
Moi!

Meinasin aamulla oksentaa aamukahvit kun luin lehdestä juttua, jossa vanhemmat olivat käyttäneet kahta lastaan vuosia hyväkseen ja tyttö oli tullut isälleen raskaaksi. Siis yök yök ja yök! Miten kukaan voi olla noin sairas? Tommosilta ihmisiltä pitäis leikata "lisääntymisvälineet" pois kokonaan ja laittaa neljän seinän sisään loppuelämäks.

Kaa, kiva nimi pojalla. =) Musta nuo vanhat nimet on hienoja ja ainakin vielä suht harvinaisia lapsilla.

Soraya, kyseli tuosta erossa olemisesta vauvasta. Mä taidankin sit vetää enkat täällä... Oon ollu pari kertaa shoppailemassa, viime viikolla olin parturissa ja eilen kävin ottamassa rakennekynnet. Noilla reissulla on menny 2-4 tuntia. Ja sit oon ollu pari kertaa viihteellä. Tiedän ettei kaikki hyväksy sitä et lähdetään viihteelle vauvan ollessa pieni, mut siitä tää meidän pino onkin ihana ettei täällä syyllistetä. =) Ekalla kerralla olin juhlimassa kaverin kotiin paluuta Uudesta-Seelannista ja tokalla kerralla olin serkkujen kans juhlimassa vappua. Mä vaan oon semmoinen ihminen että mun on pakko päästä tuulettuun ettei mulla hajoo pää. Ja noilla kaikilla kerroilla vauva on ollu isänsä kanssa eilistä manikyyriä lukuunottamatta. Eilen mun sisko oli vauvan kans. Vieraalle ihmiselle en vielä antais vauvaa yöhoitoon. Mulla olis parin viikon päästä mun parhaan kaverin tuparit, ja mies on just silloin koko viikonlopun koulutuksessa, niin mä meen niihin tupaeihin päivällä vauvan kans käymään. En todellakaan viitsi viedä vauvaa vielä mummulle hoitoon. Miehen kans mietittiin jos elokuussa sit vietäs vauva yöhoitoon kun meillä on hääpäivä. :heart:

Kakka tulee tytöltä 1-2 ketaa päivässä ja sit on niitä pikkupieruja kun on vaan raita vaipassa. :LOL:

Nyt tyttö huutaa, pitää mennä.

marza ja prinsessa, huomenna 7 vkoa
 
aurinkoista perjantaita kaikille :wave:
tiistaina sitten oli ensimmäinen lääkärineuvola. sulussa syntymämitat.
painoa 6490 (4270)
pituutta 60,2 (54)
pipo 40,7 (36,5)
[/b]kakasta meillä vaipassa melkein joka kerta jotain. isoja ei tule montaa kertaa päivässä mutta pierukakkoja tulee usein.
nukkumisesta meillä mennään 22-23 välillä yöunille ja yleensä herää kerran yössä syömääm siinä 4-5 välillä. sitten siinä 7-8 välillä noustaan ylös.
päikkäreitä nukkuu kahdet noin 3-4 tunnin. putkeen ei nuku vaan saa välillä heilutella vaunuja.
erossa vauvasta pisin aika taitaa olla 3tuntia kun olin parturissa. kaupassa olen käynyt ilman vauvaa mutta enempää kolmee tuntia ei voi erossa olla koska sitten on tissittely aika. yleensä ajoitan menot siten että hän menee päikkäreille.
röyhtäytys meilläkään ei yöllä röyhtäillä. vain päivisin.
lantiopohjalihakset raskausaikana ei paljoa tullut tehtyä ja nykyään teen samalla kun vatsalihaksia eli 2-3 kertaa viikossa.
vauvan koliikista kaikille ketkä sitä kärsivät :hug: tiedän milläistä on. meillä ollut kahdesta ensimmäisestä ja tytöllä oli todella paha. nyt onneksi siltä säästytty mutta olin heti pojan synnyttyä tarkka mitä suuhuni laitoin ja syöntiväleistä.
nyt siivoilemaan kun poju nukkuu :wave:
miks ihmeessä nuo tummennukset menee välillä noin vaikka oikein pistää...

cadillac ja jere 2kk 1pv
 

Yhteistyössä