**Maalismasut 2009:stä vauvautuneet**

  • Viestiketjun aloittaja vihvi
  • Ensimmäinen viesti
Niinu, niin on iso tyttö. Musta tuntuu että tää ei oo pieni ollutkaan. :)
Ihan hyviltä nuo teidänkin mitat näyttää, vaikka taitaa vauvasi olla muutaman viikon vanhempi.
Me käytiin tänään tivolissa ja emännyys nukkui koko reissun ajan. Ei tiennyt reissusta mitään. Unta vaan veti pollaan. Illasta sitten grillattiin ja herkuteltiin ja oltiin pihalla. Kiva vappu meillä oli.

Muija ja emäntä 6 vkoa
 
Heipsan!

Ekaksi myöhästyneet onnittelut Mömmikselle ja iso :hug: ''miehettömille''.

Iskihän mulle se flunssa, aika mälsä vappu tuli kun istuttiin sisällä Mimosan kanssa kun muu poppoo grillasi pihalla. Mies oli aiemmin päivällä vaunuilemassa tytön kanssa sillä välin kun äiskä istui kasvohoidossa. Voi luoja että tekee kipeetä mustapäiden poisto, ja arvatkaa vaan kuinka laikukas naama meikäläisellä oli loppupäivän. Mutta kyllä nyt on raikas ja kuulas iho, teki ihan gutaa kun jäänyt vähän ihonhoito viime aikoina vähemmälle.

Viime yö oli taas ihan uskomaton, nukuttiin Mimosan kanssa 13 tuntia. Kaksi kertaa tuossa välissä herättiin vaipanvaihtoon ja tissittelyyn, sitten jatkettiin taas unia. En muuten öisin röyhtäytä, nukahdan nimittäin oikeastaan aina imetyksen aikana, samoin neiti nukahtaa tissille. Mä en muuten ymmärrä miksi hemmetissä tissikumit on läpinäkyviä, kiva hapuilla sitten pimeässä kun toinen rääkyy vieressä yöpalaa... Vaatii parannuksen tähän :attn:

Mies osallistuu innokkaasti Mimosan hoitamiseen. Vaihtaa vaippaa ja syöttää pullosta jos on tarvis. Meillä kylvetään kerran viikossa, sen hoitaa kumpi paremmin ehtii. Miehen ja Mimon ''oma juttu'' on vaunupinnojen kerääminen, tässä linkki miehen blogiin jossa muiden pinnojen ohalla juttua vaunupointseista. http://himopointsaaja.blogspot.com/

Huomenna (tai siis tänään) ostamaan orvokkeja, eli laitetaan pihaa kesäkuntoon ja sunnuntaina tulee serkku vaimoineen ja lapsineen kylään. Pääsee höpisemään vauvajuttuja kun heille syntymässä toinen muksu heinäkuussa B)

Tässä taas murunen:


Nyt alkoi meikääkin haukotuttamaan, aapaapitrullaa!

upupa ja Mimosa 9vkoa 2pvää
 
mökin muija, hyvin kasvaa meitin neitikin juu, keskikäyrällä pituudessaan ja paino meneekin sit siellä +20%.. :whistle: :D Neuvolatätit tosin tuntuvat olevan vain tyytyväisiä kun tytöllä on tuota painoa mukavasti.. :D
Meillä nukuttiin myös ennätys päikkärit vappuna, yli 4h kun käytiin mökkireissu tekemässä! Yleensä tyttö on nukkunut max.2h kerrallaan.. Tänään lähdetään reissuun Kajaanin suunnalle Venlan mummolaan, jospa se neiti taas näyttäis kuinka kiltisti osataan reissata.. :heart:

Niinu & Venla 2kk 1vko
 
Heips ja myöhästyneet vaput kaikille!

Meillä vappua "juhlittiin" kotona siman ja munkkien merkeissä. Torilla käytiin lakkeja ulkoiluttamassa ja ostamassa esikoiselle Puuha-Pete pallo. Ja ihan oman perheen voimin ollaan pitkää viikonloppua vietetty.

On tämä uskomatonta miten äkkiä nämä vauvat kehittyy. Joona on alkanut tavoitella lelua ja jumppalelu (siis se matto jossa on kaari ja lelut roikkuu) on parasta mitä poika tietää. Vielä on nyrkki kiinni mutta kovasti keskittyy siihen, että saa nyrkitettyä roikkuvia leluja. Pari kertaa on kyllä saanut vahingossa otettua helistimestä kiinni.

Meillä on alkanut myös rytmi löytyä. Tänään ekaa kertaa on selkeästi valvomis- ja päiväunijaksot. Nyt nukutaankin päivän toisia unia. Kolmannet pikkutirsat on varmaan siinä kuudesta seiskaan, kun mä olen yleensä silloin heittänyt n. 4 km lenkin ja päälle huilannut hetken pihakeinussa :) .

Esikoinen onkin alkanut olla rasittavan uhmakas :( . Olihan niitä merkkejä ilmassa jo ennen Joonan syntymää mutta nyt on välillä uskomattoman vaikeeta. Tuo herää yölläkin huutamaan ja kiukkuaa sitten kun väsyttää eikä saa heti unta :eek: . On kiva kuunnella 2,5 vuotiaan huutoa tunnin verran putkeen, kuten toissa yönä kuunneltiin. Meinas hermot kilahtaa kiinni, varsinkin kun yleensä tulkitaan, että vauvaperheessä vauva valvottaa eikä leikki-ikäinen :headwall: . Muutoinkin kaikesta pitää taistella: en mene potalle, en tule potalta pois, en ota maitoa, otanpa maitoa, en otakaan maitoa vaan vettä.... ja joka ikiseen asiaan pitää huutaa EI!. Ja jos kaikesta huolimatta äiti ja isi ei tottele pienen uhmakkaan pojan käskyjä niin vedetään lattialle levyksi ja huudetaan naama punaisena. Ja kaikki tämä pitää kokea vielä toistamiseen n. 2,5 vuoden kuluttua *huoh*.

Taidanpa vetäytyä sohvalle pitkäkseni lukemaan kirjaani :) .

Iines ja Joona (joka täyttää huomenna 2 kk)
 
iines79: kylläpä kuulostaa tosi tutulta tuon teidän esikoisen metkut. Täälä kans sama homma. Poitsu käy välillä niin hermoille tuon uhmakkuuden kans että pakko poistua välillä paikalta ja laskia vaikka sataan. Ja nyt sillä on ihan viimisen viikon aikana tullu tuo että haluaa ite pukia ja riisua. Ja jos meillä on kiire niin voi taivas sitä huutamista jos avitan pukemisessa. :attn: meillä jouduttiin laittamaan poitsulle yövaippa takas joksikin aikaa sillon ku vauva tuli taloon. Nyt olen sen sitten saanu pois. Osotti mieltään tahallaan pissailemalla sänkyyn. Eka kerralla se oli vahinko, mut ku huomas että hän saa huomion näinkin niin jatko sitä. Nyt joku varmaan arvelee että sehän on normaalia yöpissaaminen. vaikka oli viis minuuttia sitten käyny potalla niin oikein änkäs sitä pissaa sinne sänkyyn ja sitte pissa housuissa kävi istumassa joka ainoassa sängyn nurkassa. :(

meillä olis viikon päästä lauantaina ristiäisekki. Ärsyttää se että en saanu päättää mitä sielä tarjottaisiin. Anoppi päätti ottaa vallan. Ne ristiäiset on siis anopin tykönä kun sielä on enemmän tilaa. Onneksi sain kuiten voileipäkakut ja täytekakun tilattua muualta. Ja niistäki sen piti sitte mainita.. Me haluttiin nimen omaan broilerivoileipäkakku (NAM) ja anoppi tuumas että eikö se nyt ois parempi ollu se kalakakku. Haloo nää on meän tytön ristiäiset.

Olenkohan heränny väärällä jalalla tänään.. :LOL: Tekstin perusteella meinaa vähän kärty haissa. Toivottavasti mies ei vielä herää niin ei tuu kärryttyä taas. Viime aikoina väsyksissä sitä on tullu tyhjästä kärryttyä.

Jossu ja Neiti viikkoa vaille 2kk
 
jossu: Me ei olla saatu vielä vaippaa pois esikoiselta, kun tuo huutaa pissivänsä vain vaippaan. Johtuisko sitten siitä, että vauvallakin on "lupa" pissiä vaippaan. Samaan aikaan kuitenkin ilmoittaa olevansa iso poika eikä mikään vauva ja haluaa kaiken tehdä itse. Ja tuttua tuo anopin määräily. Se kun on oikea kontrollifriikki siinä mielessä, että sen pitää sanoa viimeinen sana joka asiaan. Ongelmia tulee siinä vaihessa, kun mä en hyväksy sen puuttumista mun asioihin.

Kylläpä on hankala kirjoittaa yhdellä kädellä... joona on vaihteeksi tyytyväinen vain sylissä. Liinassakaan ei viihtynyt, kun yritin pitää siinä perunoiden kuorinnan ajan. Pitää lähteäkin syöttöpuuhiin ja laittaa pikkuinen ekoille päikkäreille.

Iines ja Joona tasan 2 kk
 
Iines, kuulostaa niiiiiin tutulta tuo. Meillä on siis 5 v ja 2,5 v ja kun he yhdessä päättää että uhmataan. 5 v ollut uhmaa päällä kohta vuoden,eikö se mee ikinä ohi. Nuoremmalta se on helpottanut. Eiköhän se siitä sitten.

Tässä taivastelen kaunista päivää ja mietin, että mitä sitä tekisi. Tekisi mieli lähtä katteleen ittelleen synttärilahjaa, sellaista jotain puutarhakalustoa mutta katotaas ny pääsenkö....

Muija ja emäntä 6.5 vkoa
 
:wave: Tervehdys kaikille!

Täältä sairaalasta kirjottelen äkkiä ennenku typy herää.
Edelleen ollaan siis täällä sairaalas...leikkaus tehty ja onnistunut!Nyt vaan opetellaan syömään, ettei tarvittas enää nenämahaletkua. Sain edellisellä syötöllä syötettyä pullosta koko 80 ml, mikä on vaavin kerta-annos! samallalailla ku jatkus, niin päästäis kotia!

Jaa...millonkahan me saahaan pidettyä ristiäiset..nimestäkään ei kyllä oo tietoakaan :whistle:

Meijänki typyllä tullu sammasta, hoitsut aiko tilata puolukkaa..

Typykän paino ei oo oikeen lähteny nousuun... tänään oli 3420g (syntymäpaino 2995g) ja ikää on "jo" 5vk, minkä painosia teillä vauvat 5kk:n iässä?

Meillä mies ei oo paljoa vauvaa hoidellu, ku on enimmäkseen kolmen muun lapsen kanssa kotona...harmittaa et isä-vauva-suhde ei oo päässy oikeen kehittymään vielä...ehkäpä sitten, ku vauva pääsee kotia.
 
Lähinnä merkkailen vain.. mutta jospa jonkun rivin kirjoittelisinkin.

pikku uhmisten perheisiin jaksuja, :hug:
Meillä esikoisella alkoi n. 2,5 vuoden iässä ja oikeastaan nyt alkanut helpottamaan.
mikään ei passannut ja kaikki piti tehdä tappelun kanssa.
Nykyään paljon helpompaa ja kun ollaan pojan ja nennun kans kahdestaan kotona, poika on tosi omatoiminen ja auttavainen eikä uhmistele kovinkaan. Iskä kun tulee kotiin niin kiukkuaa enemmän. osoittaisiko isälleen sitten mieltä. On vasta viikon olut töissä vauvan syntymän jälkeen (oli 3vk kotona) ja poika totaalisesti iskän poika tällä hetkellä.

Upupalle parantumista flunssan kourista!

Anopista.. ihana, auttavainen ja ystävällinen ihminen.. sukset vaan menee ristiin lasten kasvatus asioissa ja nyt en olekkaan ollut pitkään aikaan siellä yötä kun viimeksi meni hermot niin pahasti.
Hänen mieltään en haluaisi pahoittaa mutta haluan että asiat hoituu niin kuin kotonakin pojan kanssa eikä mene pelleilyksi esim. ruokapöydässä, joka siellä aina täyttä showta |O Poikaa ei mummo kiellä siellä MISTÄÄN... oma äitini ymmärtää sen että jos minulla ja pojalla jotain "kinaa" jostain asiasta niin ei puutu siihen vaikka kuinka poika mummoa anelisi.
Tatulla on tapa että jos äiti/isä kieltää jostain/jostain niin seuraavaksi kännytään mummon puoleen jos hyvinkin sais tahtonsa periksi.

toivottavasti Jossulla paremmat fiilisket nyt :D toisinaan ihan hyvä hiukan purkautua.

Meillä tiistaina käy neuvolantäti kotikäynnillä vielä. en oikein siitä ihmisestä pidä :ashamed: tulee aina tosi inhottava ja kiusautunut tai ärtynyt olo |O
mutta kiva tietää kuinka paljon tyttö kasvanut! kaksoisleuka ja posketkin ovat kasvaneet :D :heart: laittelen joku pv kuvaa jahka ehdin.

danjuska ja "nennu" 1kk ja 2pv
 
äitikasikolome hienoa, että leikkaus onnistui hyvin! Kyllä vauvan paino nyt varmasti lähtee huimaan nousuun, kun jo noin suurta määrää syö pullosta, mahtavaa! meidän lapset aika saman ikäisiä, mutta viimeisin punnitus meillä 1 kk neuvolasta viikko sitten. Syntyessään Siiri painoi 3265 g ja 1 kk iässä viime tiistaina painoa oli 4175 g.

Mimmukka81 ja misa voimia kovasti teille kuuden viikon rupeamaan!

Meillä viime viikko oli jotenkin niin pyöritystä, että ei ehtinyt kirjottelemaan, hätäseen just lukemaan eikä sitäkään joka päivä. Mies oli reissussa tiistai-keskiviikko, mutta hyvin täällä pärjäiltiin. Siiri itkeskellyt viime viikon aika paljon mahaansa, joten aloitettiin Disflatyl. En tiedä, liekö auttanut yhtään.

Mies huratanut vauvaan totaalisesti. Lepertelee ja lauleskeleekin hänelle kuin vanha tekijä. Ei olisi uskonut vielä kuukausi sitten...

Röyhtäytys jää valitettavasti useimmin yöaikaan tekemättä ja niinpä aamuyöstä/ varhain aamulla ruetaan sitten sitä paukkua työstämään kovan ähinän kanssa. Laiskuudesta sakotetaan, mutta kun on niin väsy itsellä
:ashamed:

Meillä kylvetään kerran viikossa. Siiri tykkää kyllä kovasti. Toivottavasti vauvauintiryhmissä löytyy tilaa syksyllä...

Jumppaaminen on ollut täällä täysin nolla. Tarttis varmaan aloittaa.

Vielä neuvolakuulumiset viime viikon tiistailta (1 kk):

paino 4175 g
pituus 54,5 cm
py 37 cm

"Siiri kasvaa tasaisesti rintamaidolla. Kasvoilla hormoninäppyjä. Massuvaivoja välillä.Jäntevä tyttö. Katsoo silmiin ja hymyilee."

Kaatjuska ja Siiri 5 vko 2 pvä
 
Hei kaikki pitkästä aikaa!

En olekaan kirjoitellut tänne palstalle synnytyksen jälkeen mutta jospa nyt kertoisin kuulumisia...

Eli synnytyshän sujui loistavasti, yhtään tikkiä ei laitettu ja vointikin oli heti sen mukainen eli ei kipuja tai mitään vaivoja. Painoa on tippunut kivasti ja nyt sitä on lähtenyt 8kg siitä painosta mikä oli kun aloin odottamaan tyttöä. Itsekseen se on tippunut kun imettää. Meillä oli alkuun rintakumi käytössä kun neiti ei osannut ottaa oikeaa imuotetta mutta 2 vkon ikäisenä se sen hoksasi ja pystyimme jättämään kumin pois. Tuttelia likka on saanut satunnaisesti, silloin muutamana kertana kun olen viiniä maistellut vähän enemmän :)

Vilma nukkuu öisin yleensä 3-4 tunnin pätkiä, joskus harvoin jopa 5-6 tuntia putkeen. Päivällä Vilma vetää yhdet maraton päikkärit vaunuissa ja ne sattavat olla sen 5 tuntia. Iltaisin känistään vähän mahavaivoja, tunnista kahteen pahimmillaan, mutta nekin ovat vähenemään päin, joka ilta se ei itke ilmavaivoja ollenkaan. Joka päivä annan hänelle Jekovitin lisäksi Disflatylia ja Rela-tippoja ja mielestäni ne auttavat jonkin verran. Vilma kylpee pari kertaa viikossa, iho on hyvä eikä mitään rasvoja ole tarvinut laittaa. Edes karstaa ei ole päänahassa mitä olen ihmetellyt...Jaahas, mitäs muuta...itseäni en tunne väsyneeksi kuin ajoittain, saan öisin nukuttua 6-8 tuntia ja se riittää. Olen iloinen että imetys sujuu tälläkertaa ja se onkin kätevää kun likka imaisee 10-15 minuutissa tissin tyhjäksi ja sitten on taas se vähintään 3 tunnin tauko imetyksessä. Syötän aina yhden rinnan kerrallaan. Ok, tässä tärkeimmät, sori jos vaikuttaa sekavalta tkstiltä mutta nyt pitää lähteä polkemaan pyörällä kampaajalle :)

T. ärrieri ja Vilma

p.s danjuska: eikös teilläkin pitänyt olla Vilma? Huomasin jossain tekstissäsi että puhut vauvastasi nimellä nennu...?
 
Moikka!

Täällä vappu sujui oikein kivasti. Mä olin vappuaattona serkkujen kans juhlistamssa vappua ja mies oli sit vappupäivänä. Vappupäivänä käytiin myös kaveriporukalla syömässä vappubuffet ja oli kyllä niin hyvää ruokaa että maha tuli kipeeks kun niin paljon tuli syötyä. :LOL:

Iines ja muut uhmaikäisten äidit, kuulostaa niin tutulta nuo teidän kirjoitukset. :D Poika kiukuttelee ja temppuilee ja koko ajan on kaikki huonosti, eikä tottele mitään. Ja nyt on alkanut pureen, kun poikaa kieltää. :eek: Ja jostain syystä varsinkin kotona kiukutellaan ja uhmataan, ei niinkään tuolla liikenteessä ollessa. Poika taitaa olla vähän vieraskoree. Ja meilläkin se on tuo leikki-ikäinen joka meitä valvottaa öisin, ei vauva.

äitikasikolome, kiva että leikkaus onnistui. Hyvin teillä ainakin vauva syö. =) Meillä tyttö painoi 5 vkon:n iässä n. 4,5 kg. Syntymäpaino oli
3560 g. Jos mä annan tytölle tuttelia, niin tyttö ottaa sitä maksimissaan 60 ml, yleensä 40-50 ml. Me ollaan nyt aina iltaisin annettu tytölle tuttelia, kun tuntuu että omat tissit on ihan tyhjät. :(

Mimmukka ja misa, tsemppiä teille paljon!! Täytyy myöntää että itse olisin ihan kauhuissani jos joutuisin oleen 6 viikkoa yksin lasten kanssa. Viikonloppukin tuntuu toivottoman pitkältä ajalta...

Anoppi, mulla on kyllä tosi mukava anoppi, mutta ei meistä kyllä kavereita tulisi. Ollaan niin erilaisia. Meillä on semmoiset tosi asialliset välit, eikä anppi sekaannu meidän asioihin. Meillä on kans ristiäiset anoppilassa ja oon silti saanut itse päättää tarjoiluista sun muista. Anoppi kyllä myös kieltää lastenlapsiaan, välillä tuntuu et vähän liikaakin, joten meillä ei ole sitä ongelmaa että mummut hemmottelis lapsia liikaa.

Kaatjuska, meidänkin vauvalla on kasvoilla hormoninäppyjä. Mua vähän harmittaa kun ne pukkas just nyt kun on ristiäiset tulossa, mutta ei voi mitään. Ja onhan tässä vielä lähes viikko aikaa niiden parantua. Huomenna olis sit papin tapaaminen ja kakkukoriste pitäis vielä etsiä, muuten alkaakin oleen jo kaikki tehtynä. Kastemekkokin löytyi pitkän etsimisen jälkeen ja hienon löysinkin. =) Vähän kirpas kun mekko maksoi yli 80 ?a, mutta anoppi lupas sen maksaa. :D

marza ja prinsessa 6 vkoa
 
myymä
Myymä palaa pinoon jos on vielä tervetullut :) Jäi synnytyksen jälkeen tänne vauvapuolelle kirjoittelu vähiin (lue kokonaan :D )! :)

Nyt olisin siis palaamassa :)

myymä ja Kaapo 6vkoa (Ristiäiset tulevana lauantaina ;)


p-s tulen kirjoittelemaan pian lisää :D
 
Tervetuloa takaisin Myymä!

Oon yrittänyt reilun tunnin tehdä lähtöä typyn kanssa ulos vaunuilemaan. Kolmannet kakat housussa, kaks kertaa ollu jo kaikki värmeet päällä :kieh:

Nyt piti sitten jo rueta syömäänkin neidin... Tuleekohan tästä valmista ?!
 
Tervetuloa takaisin Myymä! Tämä ketju on kyllä jonkin verran hiljaisempi kuin odotuspuolella oli... :D

Taitaa vauvat pitää äitejä otteessaan! =) Itse inhoan kirjoittaa yhdellä kädellä vauva sylissä ja siksi pyrin poikkeamaan täällä silloin, kun pikku vesseli on unten mailla.

Suuri kiitos kaikille olemassaolostanne! Täällä saa ihanaa vertaistukea ja kullanarvoisia vinkkejä! Varsinkin kun on ensimmäistä kertaa äiti, niin monesti tuntuu, että on "pallo hukassa"... :)
 
Olen täysin samoilla linjoilla kanssasi Soraya : Tämä on tärkeä palsta myös minulle näin ensimmäisen lapsen kanssa! Harmittavasti vain näyttää näin kesää kohden kirjoitteluinto hiipuvan täällä, mutta sehän on täysin ymmärrettävää - joillakin on muutakin elämää kesän tullen kuin pinoilu :LOL:

Marza nuo hormoninäpyt on väliillä tosiaan aika hurjan näköiset ja ymmärrän huolesi suuren juhlan kynnyksellä. Toivotaan, että näpyt vähenevät teidän juhlijalla viikonloppuun mennessä. Meillä hormaninäppyjä ollut jo vähän reilu 2-viikoisesta ja nyt on ehkä vähenemään päin. Meillä ristiäiset vasta 24. toukokuuta, joten toiveissa on, että siihen mennessä olisi kokonaan ohi. Tosi yleinen "vaiva" nämä hormoninäpyt ovat, kun hoito-oppaan mukaan imeväisikäisen aknea on noin 50 prosentilla täysiaikaisista lapsista.

Päästiin sitten viimein ulos vaunuilemaan ja tunnin lenkki tehtiin mukavassa auringonpaisteessa.

Nyt syön rauhassa, kun taisi Siiri ja isä nukahtaa sohvalle :heart:
 
Juu, täytyyhän sitä olla muutakin elämää kuin tähän ruudun ääreen liimautuminen... :D Sen kyllä huomaa, kuinka ihmiset ryömii koloistaan ulos auringonpaisteeseen! Tehdessäni vaunulenkkiä omakotitaloalueella, niin melkein joka pihassa joku kuopsutti jotakin. Se oli jotenkin hauska näky. Ihmisiä siellä, ihmisiä täällä! Kun ei niitä tuossa vähän aika sitten sillä lailla näkynyt. :)
 
Kaa
Pitäähän sitä välillä kirjoitellakkin, eikä vaan merkkailla. :D

Täällä on hieman kärttyisä vauveli. Jonkinasteinen koliikki taitaa olla. Olen karsinut omaa ruokavaliotani ja jättänyt Pikkumieheltä D-vitamiinin pois vähäksi aikaa. Pientä apua niistä on ollut ja huutaminen on hieman vähentynyt. Masuvaivoja on pienellä vaikka muille jakaa. Ensi viikolla on 2 kk neuvola, pitää siellä puhua asiasta.

Ristiäiset olivat viikonloppuna ja kaikki meni oikein hienosti. Nimi keksittiin vasta kaksi päivää ennen, nyt on vaan opeteltava käyttämään sitä. Nimi on sellainen ei ihan yleisin, muttei mikään harvinainenkaan. Viime vuonna Suomessa oli kastettu noin 50 samannimistä ihmistä ja tänä vuonna on kastettu 10.

Vertaistukea täältä tosiaan saa, mukavaa. Kiitos siitä siis kaikille!

 
myymä


Tässä ensin kuva meidän herrasta :) Kasvaa valtavan hyvin ja kaikki on mennyt oikein hienosti.
Yöt nukutaan hyvin, syömäään herätään n. klo 03.00 ja vaihtelevasti kerran tai useamman sen jälkeen :)

Ajattelin jotenkin etukäteen että kahden lapsen kanssa ois jotenkin ylirankkaa mutta nyt ei kyllä ole ainakaan siltä vaikuttanut vaikka TOISINAAN esikoinen on HYVIN uhmakas! :)

Yritän päästä teidän juttujen kärryille niin kommentoiin sitten teidänkin höpötykset :p

myymä ja kaapo 5vkoa
 
Moikka! Kiva, kun välillä tulee tekstiä tänne! Itse en oikein ehdi tai jaksa kirjoittaa, kun pikkuherra haluaa viettää aina kaikki päivät sylissä. Tänään oli lääkäri meillä molemmilla. Poika oli kasvanut hienosti ja kaikki oli kunnossa.

Nyt 7 viikkoisena 6,1 kg ja on 60,5 cm pitkä. Pipo oli 40cm. Yksinhuoltajan arki on alkanut sujua hyvin. Alussa ahdisti tosi paljon ja itkeskelin pitkin päivää. Nyt päivän toiminnot ovat rutinoituneet ja on hieman helpompaa. Vappuna Tobiaksella oli kauheat vatsaväänteet. Onneksi oli ystävä kylässä. Muuten en olisi pärjännyt!! Viikonloppu oli pitkä kuin nälkävuosi, kun kaikki viettivät perheidensä kanssa kaunista aurinkoista viikonloppua ja minä vietin sen kahden vauvan kanssa. Kävin kävelyllä ja katselin, kun pariskunnat ja perheet ulkoilivat ja nauttivat. Tuli aika yksinäinen olo! Onneksi alkoi arki..

Vauvalla ei eilen eikä tänään ole tullut kakkaa ollenkaan. Vähän ihmeissäni tässä odottelen. Unohdin kysyä neuvolasta asiasta. Kun yleensä on tullut parit kakat päivässä ja aina vaipassa on ainakin vähän jotain, mutta nyt on pelkkää pissaa. Onko muilla muuttunut yhtäkkiä kakkaamistiheys?

Olen kanssa saanut paljon vertaitukea täältä, niinkuin soraya ja kaatjuska.

Enää viisi viikkoa ilman iskää. Huh huh, kuin pitkä' aika! :headwall: Äitienpäivä saattaa olla vähän surullinen, kun mies ei voi edes soittaa silloin. Noh, ehkä juhlitaan sitten myöhemmin! :D

kaa Jaksamisia ja voimia sinne koliikkisen vauvan hoitoon! Toivottavasti on menossa kohta jo ohi! :hug: :(

Mimmu ja Tobias 7 viikkoa ja muutama päivä
 
myymä
Mimmukka81 Ei hätää, meillä kakkamasiina antoi tulla aluksi joka päivä mutta nykyään kakkailee n. kerran viikossa. Samoin teki esikoinen aikoinaan :)
Neuvolassa sanoivat, että vauvat voivat kakata 7 kertaa päivässä tai kerran seitsemässä päivässä eli kumpikin normaalia :) VIikko kuitenkin on sellainen "Maksimi" jonka jälkeen kannattaa kysellä lekurista :)

myymä ja Kaapo 5vko :)
 
Kaa: :hug: Täälä kans koliikkia. Kaveri kävi tässä yks päivä ja näytti ihan kädestä pitäen miten se vauva hieronta tehdään. Niillä kans kuopus oli koliikki vauva. Ja ihme ja kyllä meän neiti nukku yön siis tosi hyvin. illalla yhdeksältä nukahti ja aamulla puol kymmenen heräs. Ja kahella syötöllä yö läpi. ja näin ollaan menty muutaman päivä... kenties meillä alkaa koliikki helpottamaan. tosin nyt huudetaan sitte päivällä.. mut ei niin kauan ku iltasin

 
Myymä, hauskan näköinen pikku kaveri!

Kaalle jaksamista! :hug: Meillä on jonkin verran itkua, mutta ei ehkä kuitenkaan ihan niin paljon, että voisi sanoa koliikiksi. Sitä on joskus iltapäivisin tai iltaisin, mutta ei joka päivä. Jätin D-vitamiinit ja Rela-tipat pois, mutta en mielestäni huomannut muutosta. Otin ne takaisin käyttöön ja Cuplatonit lisänä. Vielä en osaa sanoa, vaikuttaako ne jollain lailla.
 

Yhteistyössä