**Maalismasut 2009:stä vauvautuneet**

  • Viestiketjun aloittaja vihvi
  • Ensimmäinen viesti
Latte täällä on jo kahdet kuukautiset lusittu...kun vaan lypsän, ni ilmeisesti hormonit ei riittäny pitämään kuukautisia poissa. Ei niin kauhee ikävä mokomia ollut kuitenkaan!

jossu84 Täällä poika nukkuu yhdet 3-4h päikkärit ulkona. Maalla kun asuu niin on turvallista ja Joonatan nukkuu ulkona tosi hyvin. Nytkin linnut laulaa mulle itkuhälyttimen kautta... =)

kestoilusta piti ihan kommentoida kun joku liputti niitä tuossa aiemmin... Mä oon kans ihan hurahtanut kestovaippailuun. Nyt kun poika vihdoin on kasvanut tarpeeksi isoksi hankkimiini NB kokoisiin kestoihin on käytetty päivisin vaan niitä. Yöllä sitten kertiksiä. Kestojen kanssa ei yhtään falskaus pyykkiä... kertiksien kanssa joskus.

Mulle on järjestetty illaksi vauvabileet... saas nähä mitä on tytöt keksiny...
 
Kävin tänään pitkän lenkin tuplavaunujen kans. Tupliksia on kyllä huomattavasti raskaampi työntää ku noita tavallisia. Kunto kyllä nousee tuossa hommassa.

Enpä muuten ajatellu yhtään, että kaupungissa ei ihan joka paikassa nukutetakkaan vauvaa.

:p
 
Mä kirjoitin äsken pitkät pätkät ja sitten kone vaan näytti erroria!! :kieh: :kieh: :kieh:

No otetaan uusiks.

Jossu kyseli tuosta vauvan ulkona nukuttamisesta. Mä nukutan kyllä vauvan ulkona, mutta koska nyt vielä vauva nukkuu melkein koko ajan, en ole tyttö ulos laittanut nukkumaan. Nukkuu tuossa sitterissä olkkarin lattialla. Sitten kun alkaa enemmän tuleen rytmiä päikkäreihin, vauva nukkuu ulkona.

Latte, missäs päin maailmaa sä asuitkaan? Taitaa tosiaan tuo ulkona nukuttaminen olla aika lailla suomalaisten keksimä juttu.

Menkat ei ole täällä vielä alkaneet. Ekan synnytyksen jälkeen alkoivat kunnolla vasta kun ne käynnistettiin lääkkeillä, eli n. vuosi synnytyksestä. Meillä oli toiveissa toinen lapsi, eikä menkkoja ollut kuulunut niin sain lekurilta respetin menkkojen käynnistämistä varten. Ja yhdet menkat tuli ja sit olinkin jo raskaana. =) Saas nähdä koska ne nyt alkaa.

marza ja prinsessa 3 vkoa 4 pvää

 
Heips,

Pitkästä aikaa pääsen minäkin tänne. Miten onkaan ollut niin kiire koko ajan... Eipä tämä viikko edellisestä juuri eroa, meillä on ristiäiset tämän viikon sunnuntaina. Nimen paljastan sitten maanantaina :D .

Rytmistä olette jutelleet. Meillä on vakiintunut lähinnä yörytmi, päivällä ei vielä mitään. Yöunille mennään siinä 21-22, poika herää syömään n. klo 1.30-2.00 ja klo 5-5.30. Nyt on parina päivänä syöty vielä klo 7 ja jatkettu molemmat unia kymmeneen saakka :whistle: . Herätyksen jälkeen poika valvoo kolmisen tuntia ja nukahtaa ekoille unille. Sitten nukkuukin melkeinpä koko päivän ilta kuuteen - seiskaan saakka, valvoo pari tuntia ja menee yöunille. Viime yö oli omituinen. Poika nukahti jo ysiltä ja nukkui kolmeen saakka :eek: . Uskomaton pätkä meidän syöpöltä!

Masuvaivat jatkuu mutta ihan siedettävinä. Mä en enää nuku edes päiväunia. Ehkä vaan täytyy odottaa ajan tekevän tehtävänsä :/ . Kovin herkkävatsainen meidän pikkuinen on. Pääsiäisenä söin vain hiukan suklaata ja yöt meni heti kuralle ja vatsa panttasi kakkaa. Mä siis en syö edelleenkään suklaata, herneitä, sipulia, ruisleipää, kaaleja, kofeiinia ja maitotuotteiden kanssa ollaan aika vähäisellä linjalla :/ . Ehkä tämä tästä...

Kestoihin ollaan täälläkin ihastuttu. ImseVimset toimii meillä parhaiten, eivät ole kertaakaan falskanneet. Aluksi Fuzzit falskas reisistä mutta nyt se S-koko jo pitää. Mulla oli aikamoinen opettelu, kun en tajunnut miten hurjasti poika pissaa. Pakko laittaa päivälläkin lisäimu, jotta pissit pysyy vaipassa. Vaihtoväli on meillä syöttövälin pituinen, eli n. pari tuntia. Vielä en ole voinut käyttää pojalla koko päivän ajan kestoja, kun lisäimuja on liian vähän. Tilasin nyt nettikaupasta lisää hamppuimuja, niitä siis odotellessa :) . ImseVimseissä pitäis hiljalleen siirtyä seuraavaan kokoon, niitäkin vaippoja odottelen tulevan postiin.

Ulkona aletaan opetella nukkumaan kunhan nää ristiäiskiireet on ens viikolla ohi. Me kun asutaan maalla, niin on turvallista nukuttaa ulkona.

Jaahas, jospa juoksis postin laatikosta, kun pojan päikkärit näyttää vaan jatkuvan.

Iines ja Sintti 6 vko 1 pvä
 
Kaa
Jossu kyseli ulkona nukuttamisesta. Asutaan kerrostalossa ja parveke on lasitettu, joten ulkona nukuttaminen on hieman hankalaa... mutta parvekkeella parvekelasin ollessa auki kyllä nukutaan. Vaunulenkeillä nukutaan sitten hyvin.

Ristiäisiin laitoin kutsun tylsästi tekstiviestillä. Toisaalta ristiäisiin tulee vaan lähiperhe, joten ei ollut mikään ehdoton tarve laajemmalle kutsurumballe. Ristiäiset ovatkin jo kolmen viikon päästä! Pitää varmaan tosiaan ryhtyä pikkuhiljaa miettimään lukupätkiä, virsiä, tarjoiluja, koristeluita... Hmm... :|
 
Heips kaikille!

onkohan myymä hengissä? :)
meillä on neitonen flunssassa ja nenä friida ahkerassa käytössä. Järkyttävän hyvä keksintö! kauheeta kuunnella ku pikkuinen korisee. yskäkin. höyryä hengitellään suihkussa pari kertaa päivässä.
mulla kans alko menkat ja ei ois kyl vielä tarvi alkaa..ne on NIIN rasittvat. jälkivuodon ja menkkojen välissä vaan 1.5 viikkoa IHANAA!!!
pitää mennä taas "niistolle"
enemmän toiste
 
Meillä nukutaan ulkona. Vauva tuntuu nukkuvan siellä rauhallisemmin. Vähän vaihtelevasti olen nukuttanut ulos 1-2 krt. päivässä.

Kuukautiset eivät onneksi ole vielä alkaneet. Aiempien raskauksien jälkeen on mennyt noin vuosi ennen kuukautisten alkumista, olen imettänyt siihen asti. Saa nähdä miten nyt käy, mitä pitempään pysyvät poissa, sitä parempi.

Vuorokausirytmi on muuten vielä hakusessa, mutta yöllä syö 10 ja 11 välillä, sitten noin klo 01 syödään lisää ja noin klo 4.30 syödään ja sitten aloitetaan kitinä. Noin klo 6 noustaan sitten ylös...

Metsälauha
 
Kiitos tervetulotoivotuksista!

jossu84: meillä tosiaan nukutaan ainakin yhdet päikkärit ulkona silloin, kun käydään kävelemässä. Aika usein toiset unet parvekkeella. Meillä vaan poju ei nuku kerralla kuin tunnin verran eikä läheskään aina nukahda, kun laittaa nukkumaan (edes parvekkeelle), joten kovin montaa kertaa päivässä ei jaksa pukea edes takaisin. Kesällä varmasti paljon helpompaa, kun ei tarvitse niin paljoa vaatteita.

latte: mulla ei ainakaan ole vielä kuukautisia, vaan vieläkin jälkivuotoa. Vois jo loppua. Milloin teillä leikataan tuo kielijänne ja leikkaako tk-lääkäri sen? Meille lääkäri sanoi laitoksella, ettei sitä ole pakko leikata, jos ei haittaa imemistä tai myöhemmin puhumista, mutta toisaalta monet ovat sanoneet, että kannattaa leikata mahdollisimman nuorena. No täytyy kysellä ensi viikolla neuvolassa.

marza: me sanottiin melkein kaikille ihmisille puhelimessa/kasvotusten, että ristiäiset on silloin ja silloin, varatkaa päivä kalenterista. Sen jälkeen olisi tuntunut vähän hassulta alkaa lähetellä jotain virallisia kutsuja, joten laittettiin vain sähköpostilla kirkon osoite ja muut tarkemmat tiedot.

Syömisrytmistä vielä, kun en tainnut viimeksi mainita, että meillä syödään päivällä tunnin välein. Yöllä ei onneksi ole ihan noin tiheää. Elän toivossa, että tuo syömistahti vähän harvenisi joskus lähiaikoina.

Kestovaipoista: täällä on harjoittelu meneillään. Mulla on lainassa kokeilupaketti vaippalainaamosta ja eilen kävin ostamassa muutaman oman. Mitään täyskestoilua ei ole kuitenkaan tarkoitus harrastaa, koska mies haluaa käyttää kertiksiä ja yölläkin käytetään kertiksiä.

Käytiin tänään perhekerhossa pyörähtämässä. Ei ollut kauhea menestys. Toki tiesin, että näin pieni vauva on ihan liian pieni ymmärtämään kerhosta yhtään mitään, mutta sinne oli tulossa joku päiväkodin johtaja kertomaan meidän alueen päivähoidosta ja halusin mennä kuuntelemaan sitä. No Velmolla tietenkin iski nälkä juuri, kun kerho alkoi, joten missasin alkuhöpötykset, kun olin eteisessä imettämässä. Kaiken lisäksi päiväkotityyppi oli sairastunut eikä päässyt ollenkaan paikalle. No oli ihan kiva vaihtaa muutama sana muiden äitien kanssa, mutta eipä me kovin pitkäksi aikaa jääty hengailemaan.

Onko täällä muuten muita hevosihmisiä? Mulla ei ole tällä hetkellä omaa hevosta, mutta raskauden puoliväliin saakka ratsastin aktiivisesti. Sen jälkeen en ole käynyt kuin kerran hevosen selässä (joskus muutamaa viikkoa ennen laskettua aikaa ;)) ja tavallaan tekisi aika paljon jo mieli päästä kunnolla hevostelemaan. Viikonloppuna olen kyllä menossa moikkaamaan vanhaa vuokrista.

Misstra + Velmo 5 vk 4 pv
 
Ulkona nukkumisesta Asutaan kolmannessa kerroksessa, eikä parveketta ole.. Joten päiväkävelyn ajan vauva nukkuu ulkona.

Eilen olin siskon ja vauvan kanssa kauppakeskuksessa. Yleensä vauva on nukkunut hyvin, kunhan vain vaunut tai auto liikkuu, mutta eilen hän heräsikin ihan alkuvaiheessa. En ollut riisunut ja keventänyt vaatetusta ja vauva heräsi ihan hiestä märkänä. Otin vaatetta pois, mutta sen jälkeen vauvalla olikin jano tai nälkä. Menimme huutava vauva kainalossa kahvilaan, jossa työntekijä lämmitti maidon tulikuumaksi. :kieh: Siinä sitten viilennettiin maitoa ja äidillä tulikin jo pari kyyneltä. Onneksi sisko oli mukana ja otti vauvan, kun olimme molemmat ihan paniikissa. Syönnin jälkeen kitinä jatkui, joten menimme vielä vaihtamaan vaipat. Sitten vauva rauhottui turvakaukaloonsa katselemaan maisemia. Huh huh. Täytyy muistaa ensi kerralla keventää heti alussa vauvan vaatetta. :LOL:

Tämän kokemuksen takia odotan jännittyneenä huomista, kun menemme miehen valmistujaisiin. Illalla jätämme vauvan mumminsa hoitoon. Sekin jännittää. Meillä on iltapukujuhla ja nyt harmittaa, etten ole jättänyt viime viikkoina suklaita syömättä. On nimittäin aikasta tiukka tuo iltapuku. Varsinkin tissien kohdalta. :LOL:

Mimmu ja lauantaina nimen saava vauveli melkein viisi viikkoa
 
Merkkailen vain, samalla sen verran kommentoin Misstra, täällä yksi hevosimmeinen! :wave: Meiltä löytyy nuori kouluratsun alku (i.Fair Play) joka varsoo kesäkuun aikana toivon mukaan oriista Fiancè Noir. Kouluvarsa siis tulossa. :) Mie oon jo aloittanutkin synnytyksen jälkeen ratsastuksen tässä hiljalleen.
 
iltoja

pikaisesti enne kun sänkyyn kaadun |O

Täällä on alkanut masu vaivaa tytölle ilmaantua... illat on vain pätkissä torkkumista, kitinää ja tissillä roikkumista.. eikä edes syö kunnolla.. että jonkulainen tutti kai olen neitille.
Haettiin apteeksita cuplatonit ja katsotaan alkaako auttaa.

Lisäksi ostin päivällä kokeeksi niitä ainun nanno(?) tutteja.. ja kas kummaa, neitokainen on tämän iltaa viihtynyt jopa tutti suussa eikä koko ajan tississä kiinni!
Näkee selvästi että nälkä ei ole kun hetki sitten aina syönyt masun täyteen mutta imemisen tarve on kova. Mikäs siinä.. ihan mielellään annan tissillä olla mutta ei mulla ois koko iltaa aikaa olla tuttina :whistle:
molemmat lapsukaiset oli tänään ennen klo 21 nukkumassa.. nennu varmaan kohta heräilee ekan kerran syömään. Ellei taas jätä ekaa syöntiä väliin.. viime yönä heräs vasta klo4 syömään.

Jossu: Täällä on kyllä tarkoitus alkaa ulkona nukuttamaan kunhan ikää tulee lisää =)
Poika nukkui hyvin ulkona mutta kun piti totutella sisällä nukkumaan (hoitoon menon takia) niin sitten ei enää osannut rattaissa/vaunuissa nukkua.. ja olipas välillä tuskaa kun oltiin jossain liikenteessä ja toinen ei vaan suostu nukahtamaan :whistle:

Latte: Täällä ainakin oli kiva pääsiäinen :D
vaikka itse kovassa kuumeessa kun se tulehdus iski, mutta porukat oli käymässä ja seuraa ja lastenhoitajia riitti =) Pojalle ei äiti eikä iskä kelvannut mihinkään.. mummon piti leikkiä, viedä päikyille, lukea satuja ym ;)

Marza: Me ei kutsuja lähetetä.. tulee vaan ihan lähisuku joten soitellaan niille ketkä kutsutaan.

jep, mutta alkaa silmät väsyä, joten sänky kutsuu :wave:
 
Iltaa!

Misstralle tervetuloa :flower:

myymää kaipailen minäkin, onkohan vaan kiirusta pikkuisen ja isosiskon kanssa?

Meillä oli tänään suursiivouspäivä, luututtiin kämppä lattiasta kattoon. Miehen veli vaimoineen tulivat ''lastenvahdiksi'' siksi aikaa, eli pitämään Mimoa sylissä vaipanvaihdon ja tissityksien välissä että minäkin pääsin siivoamaan. Mimosa ei tykkää yhtään olla yksin, syli on se ainoa oikea paikka ellei olla unten mailla. Vähän hirvittää, kun mies lähtee luultavasti ensi viikolla viideksi päiväksi lintuasemalle saareen ja jäädään murun kanssa kaksin...

Ulkona nukkuminen ei oikein luonaa ellei vaunulenkkeillä. Täällä meidän asuinalueella vilisee kissoja vapaana, jos jättää autonovenkin hetkeksi auki kun menee käymään sisällä niin todennäköisesti ainakin yksi katti löytyy autosta kun palaa takaisin - ja vaunuthan olis oikeen mukava ja lämmin paikka mennä ottamaan tirsat hiirenmetsästyksen jälkeen.

Menkat ei o onneks alkaneet - jälkivuoto loppui kolme viikkoa sitten, ja viikko takaisin housuihin tuli sellaista ruskeaa tuhrua, jota luulin jo kuukautisvuodoksi. Lääkärissä käydessäni sisätutkimuksen tehnyt lääkäri sanoi kyseessä olleen vain joku hormonien aiheuttama pikkuvuoto, ei kuitenkaan menkat.

Latte Mäki tahtoisin tietää koska tuo linea negra häviää?! On masu meinaan aika karun näköinen, kun tuo napakorukohta repsahti oikeen kunnolla ja niitä arpiakin tuli niin railakkaasti ja niin syviä, että ihan myötätunnosta muita kohtaan en luultavasti enää koskaan laita bikineitä päälle. Ylimääräinen nahka on jo aika hyvin vetäytynyt, hiukan on alavatsapömppöä mutta eiköhän se pian oikene kun saa luvan alkaa vatsalihasliikkeitäkin tekemään. Ja toisaalta, onko sillä nyt niin väliä miltä se maha näyttää kun vastineeks sen rupsahtamisesta sai tuollaisen ihanuuden?

Mekin kutsuimme ihmiset nimiäisiin puhelimitse tai kasvotusten, mun piti askarrella kortit mutta tuo tissitulehdus hiukan sotki suunnitelmia, hyvä kun sain juhlapaikan edes varattua! Tarjoiluista ei mun tartte onneks murehtia, mun porukat tekee kahta erilaista kiusausta ja niiden kanssa vihreetä salaattiä, mun mummolta tulee karjalanpiirakoita ja munavoita ja vaari savustaa lohta ja anoppi hoitaa kaffepöytä puolen eli kakut, pepe-leivokset ja pikkuviinerit. *odottaa kuola poskella*

Nyt aapaapitrullaa, huomenna neuvolaan jälkitarkastukseen ja sen jälkeen kävelykenkäostoksille kaupungille. Tännepäin on luvattu sadetta huomiseksi, pääsen virittämään vaunuihin sadesuojaa, wish me luck!

upupa ja Mimosa 7 viikkoa!
 
Huomenta kaikille tasapuolisesti! Vihdoin pieni hetki aikaa kirjoittaa.

Kolmas päivä kotona kaksin Siirin kanssa miehen isyysloman päätyttyä. Meidän typy nukkuu päivällä vain pieniä pätkiä, mutta ekana päivänä yllätti ja antoi mulle 2,5 tuntia "omaa aikaa" nukkuessaan. Eilen pisin pätkä olikin sitten vain tunnin - tämä päivä jää nähtäväksi!

Ulkona nukuttamisesta: Parina päivänä nyt käyty vaunulenkillä, ja Siiri nukkunut tasan sen puoli tuntia, minkä vaunut ovat liikkeessä. Kun liike loppunut, niin uni myös :kieh: Tarkoitus kyllä rueta nukuttamaan ahkerasti ulkona, kun meillä siihen on hyvä mahdollisuus (asutaan omakotitalossa rauhallisella kaupunkialueella pienessä kaupungissa).

Kuukautiset ei ole vielä alkaneet, kun jälkivuotoakin vielä vähän on. Ja eihän synnytyksestä ole vielä kolmea viikkoa.

Ristiäiset olen eilen varannut ja ne pidetään toukokuun 24. päivä. Varasin tilaisuutta varten läheisen seurakuntaslin, mutta vielä ei ole 100-varmaa, pidetäänkö siellä vai kotonamme. Riippuu vierasmäärästä, jota ei olla vielä ehditty tarkemmin miettimään. Nimestä on varmana 1. ja 3., keskimmäinen nimi enää hakusessa.

Rytmiä vauvalla ei päiväsaikaan vielä ole, mutta ilta- ja yörytmi jo jonkinlainen. Yöunille nukahdetaan klo 21-22 välillä ja ensimmäinen syöttö on siin 01.30. Tämä on yön pisin unipätkä ja tän jälkeen syödään yöllä vaihtelevasti kahdesta kolmeen kertaan. Liittynee mun vähäiseen maidon määrään tuo tiheä syönti, koska ennen nukkumaanmenoa on annettu korviketta pullosta 30 ml ja sillä tulee tuo pidempi pätkä. Nyt olen antanut myös kolmena aamuna korviketta saman 30 ml, kun typy on selvästi tuskastunut rinnalla herättyään nälkäisenä. päivällä sitten tissitellään tosi tieheästi, mutta imaut kestää yleensä maksimissaan vain 10 minuuttia, joskus harvemmin pidempään. Saas nähdä, kauanko mulla maitoa riittää. Aion kyllä osaimettää niin kauan, kun maitoa edes vähän tulee ja tyttö rintaa huolii. Pääsääntöisesti imetys sujuu, kun maitoa tulee riittävästi ja nautin ruokailuhetkestä itsekin. Ei aristavia rinnanpäitä, kipeitä rintoja, pumppaamista tai muita vaivoja.

Tänään neuvola, pitäis mennä tuo parin kilsan matka vaunuille ja mulla on upupa sama juttu: sadesuojan virittely vaunuihin ekan kerran...

Rattoisaa päivänjatkoa!

Kaatjuska ja Siiri 2 vkoa ja 5 pvä
 
Misstra ja Niinu86 tää ilmottautuu kans hevosihmisten joukkoon :wave: Ravureita oon pääasiassa aina hoidellut. Omaa ei ole, mutta kova polte päästä serkun megajättikokosella 4-vee suokilla ratsastaan ja ajeleen. En varmaan pääse selkään näiden kilojeni kanssa enää :LOL:

Ootteko muut kokeilleet kantoliinaa? Meillä parina pvänä koklattu, sain lainaks trikooliinan siskolta. Aune tykkää ainakin nukkua siinä =) Odottelen ilmojen lämpiämistä, että päästäis liinaileen ulkonakin. Helpottais kummasti tota koirankin lenkittämistä, kun ei tarvis äheltää vaunujen ja koiran kaa pieneen hissiin joka päivä...ja pääsis metsälenkeille kunnolla!

Ulkona nukuttamisesta , Aune nukkuu vaunuihin tosi helposti. Tehdään yleensä päivällä vaunulenkki ja sen jälkeen vielä työnnän neidin parvekkeelle jatkaan unia. Kesällä tuskin pystyy enää parvekkeella päiväunia nukuttaan, jos aurinko kovin paistaa. On himpun verran kuuma...

Mulla tänään jälkitarkastus, niin piti etukäteen miettiä että mitä ehkäsyä sitä ajattelis, mutta arvatkaa oonko ehtiny/muistanu.. Raskausdementia on täälläkin vaihtunut äitiysdementiaksi ;)

Puuskis
 
Heippa kaikille!

Oiskohan nyt pidempi hetki aikaa kirjoittaa???
Tosiaan nokka on vaihtelevasti pikkuisella tukossa ja imetään muutaman kerran päivässä räkää pois. Yhtään ei kärsi olla selällään ku heti menee nenä tukkoon. tyynyn päällä ollaan nyt nukutettu, et neiti on pysty asennossa. sillai saa nukuttua hyvin.

ristiäiset: on viikon päästä sunnuntaina. eilen saatiin varmuus ketä pyydetään kummeiksi ja nimi on suht varma.

ulkona nukuttaminen: nukuu hyvin vaunuissa ku lenkkeilen, mut en uskalla jättää yksin ulos nukkumaan ku täällä on NIIN paljon uteliaita oravia, et tunkee sisälle asti.

rytmi: Mikä se on?!?!? :LOL:

jotenkin tuntuu et toi meidän neiti on NIIN sylivauva etten saa tehtyä mitään. nyt se onneks nukkuu, mut saattaa nukkua tosi lyhyitä pätkiä. sit ku ollaan jossain reissun päällä tai kylässä (jossa ois muita hoitajia) niin neiti nukkuu NIIN sikeesti..

tuntuuko teistä et teidän vauvat tunnistaa teidät? Musta tuntuu et toi lapsi tajuaa jo jotain :LOL: siis yöllä mies yritti rauhoitella sitä, mut ei rauhoittunu mut sit ku pääsi äidin "tuttuun lemuu" niin rauhoittu. (ylepeä äiti röyhistelee täällä meijereitään )
oisko kellään mitään tosi hyvää ja helppoa pikkuleipä/keksi reseptiä risitäsiin?
ähinä alkaa taas pitää mennä....
tsemppiä kaikille!
 
Huomenta!

Talla ollaan taas koko yo syoty... en siis mina, vaan tytto... :| Toivottavasti asia muuttuu kielijanteen leikkauksen jalkeen.

Muty- kylla meillakin tytto aidin hajusta tunnistaa! :LOL: Ja aina haluaakin syoda, kun on lahella...

Marza- Englannissa asun. =) Joo, taalla usein ihmetellaan hullun suomalaisen lapsenkasvatusta! Heh!!

Jaahas- en sit ole ainoa, joka kuukautisista jo karsii... :/ Olis saanut pysya poissa pidempaan. Tosin esikoisestakin ne tuli heti, vaikka taysimetin... |O

Liinoista- meilla tytto tykkaa olla liinassa/ pussissa ulkona, muttei sisalla. Sisalla haluaa olla sylissa ja syoda!

Upu- mulla myos napa on ihan kamala! :ashamed: |O Se on ihan musta!!! |O :eek: Nayttaa ihan jarkylta! Maha muutenkin on aika :x . Koska niita vatsalihaksia sai ruveta herattelemaan... jos siis olis sita energiaa...

Misstra- Ma en asu Suomessa, joten en tiia miten siella kielijannehommat hoituu, mutta me mennaan tanaan sellaselle 'kielijanne- klinikalle'. Sita on juu ilmeisesti aika erilaisia mielipiteita, pitaako/ kannattaako niita leikata, mutta meilla ei tuo syominen onnistu kunnolla, joten sita suositeltiin, koska voi auttaa. Ma oon kanssa kuullut, etta nuorempana on 'helpompi' ja sen jalkeen saattaa kestaa vahan aikaa vauvalla opetella uusi tyyli syoda. Mutta ilmeisesti aika kivuton (monet vauvat kuulemma nukkuvat sen ajan)! Leikkauksen jalkeen suoraan rinnalle syomaan! =)

En nyt taas muista mita muuta piti sanoa, joten laitan taman tanne aamun piristykseksi!

http://www.dailymail.co.uk/news/article-1170385/-So-thats-little-boys-of.html

:LOL:
 
Zoe-F: Niinhän se menee että pane mies edellä ja mene ite perässä. :LOL: sillon ku en saanu vielä koskea imuriin ja mies imuroi mun puolesta niin kyllä teki mieli monesti imuroia ite sen jälkeen. Mutta en kehdannut olla ilkeä. Olipa edes vähän puhtaampaa. Nyt vaan on alkanu häirittemään nuo ikkunat ku ovat ihan harmaat ku on niin likaset. Varsinki sillon ku aurinko paistaa niin huomaa ikkunoitten likasuuden. Pitäis vissiin Lasolia käyä ostamassa niin sais nuo pestyä. "Sillä siisti"-ohjelmasta tuo Lasol idea. :)
 
iltoja!

Me lähetettiin oikein kutsukortit ristiäisiin. Oli pakko kutsua sellaisia vieraita joiden puh. numeroita ei oo ja joiden kaa ei oo "rupateltavaa " et ois halunnu ees soittaa... Oltais haluttu pitää pienet ja intiimit ristiäiset, mutta kun haluttiin kutsua mun hyvin läheiset täti ja setä niin on sitten pakko kutsua loputkin tädit ja sedät ettei mee palkoja kenenkään nenukkiin (lue: anopin). Kutsuun laitettiin pieni runonpätkä ja sitten törkeesti: vieraiden läsnäolo tärkeämpää kuin lahjat, mutta jos haluat muistaa niin pojan tilinumero.... koska kaapit on pullollaan vaatteita... Mä en oo vielä päässyt käyttämään yhtään etukäteen ostamiani vaatteita kun ne on vielä liian isoja... niin en haluu lisää liian isoja vaatteita kun sitten ku ne on sopivia ni en ehdi kaikkia käyttämään.

Huomenna shoppailemaan...

ellip ja Joonatan 2kk 2vko
 
Iltaa taas!

Meillä vähän sama homma kuin Zoella, mies kyllä siivoo mutta omalla miehisellä tyylillään... Yleensä en sano mitään, mutta esim. pyykinripustamisessa on täytyny välillä pitää kertausopintoja ku välillä näyttää siltä ku ne pyykit olis hirttäytyny itse siihen kuivaustelineelle :LOL:

Mulla oli tänään jälkitarkastus. Se oli nopea toimitus, alakerrassa kaikki OK, ehkäisyasiat hoidossa, jaksan hyvin vauvan kanssa ja olo on kaikenkaikkiaan oikein mainio. En vaan meinannut millään päästä lähtemään kotio, kun lääkäri, pari terveydenhoitajaa, yksi opiskelija ja pari mummoa ihastelivat Mimosaa niin kovasti :D

Mieskin kävi allergioidensa vuoksi lääkärissä, (meni niin pahaksi että jouduttiin antamaan kissat pois muutama viikko sitten :( , nyt on jo helpottanut mutta onhan sitä kissapölyä täällä huolellisesta siivouksesta huolimatta vielä jonkin aikaa) lekurireissujen jälkeen pakattiin vaunut autoon ja lähdettiin vaunupinnoja keräämään. Plakkarissa jo 81 eri lintulajia!

Jahas, Mimosa nukahti tähän viekkuun. Nyt on alkanut tulemaan rytmiä niin, että kymmenen-yhdentoista aikoihin tissitellään, sitten Mimo nukahtaa ja herää 3-4 aikaan syömään ja toisen kerran 7-9 aikaan. Sitten nukutaan vielä jos nukuttaa, päivällä Mimosa ottaa nokoset säännöllisen epäsäännöllisesti. Oikeastaan aina autoreissut ja vaunulenkit Mimosa viettää unten mailla. Päivällä syöttöväli on tihentynyt pariin tuntiin, mutta öisin on maksimissaan nuo kaksi syöttöä.

Nyt nukkumaan!

upupa ja Mimosa 7vkoa 1pvä
 
Aamuja

Tytteli uinuu tuolla sängyssä isin vieressä. Lähinnä tuurilla sain tytön nukutettua. Homma meni niin että tissilä oli syömässä ja torkkuili sylissä tyynyn päällä. Jostain kivut repäs potenssiin taivas ja meinas mennä jalat alta. Vein tytön kiireellä makkariin sänkyyn odottamaan että sais buranat napattua lärviin ja veksiin. Tässä välissä kerkes neiti nukahtaa. Ristus näitä kipukohtauksia. Seiväänisku suoraan selässä+alapäässä. :'( Tätä jatkuu vieläkin. Milloinkahan loppuu...

Vitsit kun meillä on niin hyvä olla kun tehdään sillei että äiti nukkuu 22-06 (ei niin tarkkaa) ja iskä joskus 04-13. Toimii meillä tämä systeemi niin mainiosti kun saadaan unta omaan nuppiin rauhassa ja jaksetaan koko päivän+illan touhuta tytön kanssa.
Tytön rytmi alkaa olla tasainen, eli nukkuu päiväunet tiettyinä aikoina ja nukkuu yöllä niiku pitääkin. Syötötkin ok.

Eilen oltiin vaunuilemassa iltamyöhäsellä ja tuhis siinä suloisesti. :heart:

En ole edelleenkään saanut sairaalasta laskua. Ainoastaan oli tullut tuo polimaksu 25e Jostain 1päivästä just synnytyksen jälkeen 4.s päivä tms. :eek: Missä mun lasku viipyyy. Odotan nyt sitä kauhulla.

Mömmis ja neiti 2vk 4vrk
 

Yhteistyössä