Maalismasut 2009:stä vauvautuneet, kesän ketju

Vielläkö mahtuu joukkoon? Olen 19-vuotias tyttö savonlinnasta, asun poikaystäväni kanssa ja meillä on pieni poika Mikael joka syntyi 2.3.09 SKS:ssä. Mitat olivat kun Mikael syntyi 49cm, 3440g py 35. LA minulla oli 25.2 eli viikon verran meni yliaikaiseksi.
Viimeksi kun kävimme neuvolassa, mitat olivat 67cm ja 8250g. Eli hyvää vauhtia ollaan kasvettu,pituutta tullut n. 5cm/kk ja painoa kilon verran,vähän reilu.

Meillä kaikki sujunut oikein hyvin,alussa oli mahavaivaa hirveästi mutta sitten eri korvikkeita kokeilemalla löytyi se sopiva ja sen jälkeen ei mitään ongelmaa. Poika nukkuu koko yön, illalla mennään nukkumaan n. 22.30 ja aamulla herätään 9-10 aikaan. Päivällä nukutaan muutamat unet.

Nyt syödään jo soseitakin, tai maistellaan pikku hiljaa,peruna-porkkanasose on hyi mutta hedelmä ja marjasoseita odotetaan suu auki lisää.. :) Velliä olen syöttänyt aamuin illoin ja päivisin jo kuukauden ajan. Päivävellin jätin nyt pois ja korvasin sen soseella..

Viimeksi neuvolassa annettiin lupa jo nostaa vaunujen selkänoja ensimmäiseen asentoon että Mikael saa katsella kun olemme ulkona. Mikael istuisi todella mielellään, olen antanut pieniä aikoja istua mutta en uskolla pitkään,ettei selkään tulisi mitään.
Eilen pyörähdettiin ensimmäisen kerran mahaltaan selälleen, toisinpäin ei viellä onnistu mutta yritys on kova.. :)

Vierastamista meillä ei hirveästi ole, joskus sillon tällön menee suu alaspäin ja tulee pieni itku jos joku jota ei vähään aikaan olla nähty tulee lähelle.

Nauruja tulee jo ihan hyvin, enemmän nauraa kyllä isälleen kun minulle. Mikaelin ei tarvitse kun nähdä isänsä ja hirmu leveä hymy. Isänsä kun juttelee hänelle niin tulee ihan kunnon naurut :D

No siinä oli nyt meistä kerrottu tämän hetkinen tilanne. Koitan jossain vaiheessa keretä lukemaan juttujanne että pääsen jutuista jyvälle.. :)
 
Heips!

Tääl on vietetty lapsivapaa viikonloppu =) Vein lapset torstaina äitini luo ja tänään menen hakemaan....tai no jään sinne itsekin pariksi kolmeksi yöksi ku tehää viel yhdessä muorin ja lasten kans pari kesäreissua. On ollu ihana saada olla miehen kanssa kaksistaan ihan rauhassa näinkin pitkä aika, ens kuussa tulee viis vuotta ku saatiin tietää esikoisen odotuksesta, eli aika pitkä aika on kulunu, ku ollaan yhdessä saatu tehdä jotain erilaista, kaksistaan siis! Torstaina pidettiin ihan kavereitten kans hauskaa ja perjantaina lähdettiin illal laival kohti Tukholmaa, oltiin päivä siellä ja lauantai-illal lähti laiva takas....eihän siel mitään ihmeellistä ollu, mut oli kiva olla ja istuskella kaikes rauhas terasseilla, kierrellä vähän kaupunkia ja semmost rentoa yhdessäoloa ilman kummempia aikatauluja, teki ihan terää parisuhteelle :heart:

Eeli on nyt syöny perunaa, porkkanaa, maissia, päärynää, luumua, aurinkoista ja riisiä....mummi oli ny antanu aurinkoista, kun oli Venniltä jääny vähän purkkiin eikä kuulemma ollu mitään tullu, joten valikoima sen ku laajenee :p mä niin sydämen pohjasta toivon, ettei mistään tuliskaan mitään! Vennillekin on alkanu sopia kaikki muut paitsi tavallinen maito ja sitä sisältävät tuotteet (esim margariininkin pitää siis olla maidotonta), joten ois niin ihanaa, jos nyt sais kaikki syödä periaatteessa samoja juttuja ilman jatkuvaa tuoteselostusten kyttäilyä ja selvittelyä.....ruokajutut on niin keskeinen osa pienen lapsen elämää, että kaikki mutkat matkassa näissä asioissa aiheuttaa uskomattoman määrän stressiä |O

Päivällä lounasaikaan annan siis kasvissosetta ja iltapala-aikaan oon nyt vellin sijasta antanu pienen annoksen lasten riisipuuroa ja siihen sekottanu aina jotakin hedelmäsosetta. Hyvin uppoo, jo ekaa lusikallista odottaa suu auki, masun ollessa täynnä alkaa semmonen kitinä ja vääntelehtiminen, että sit tietää lopettaa tarjoomisen. Eeli syö tosi hyvin siis kiinteetä, mutta kyllä aina maito maistuu päälle, 160ml menee periaatteessa aina heittämällä päälle, välillä enemmänkin :p että ihan hyvä ruokahalu meidän juniorilla!!

Kääntymisestä ei oo vielä kauheesti innostunu, kolmisen viikkoa sentään saanu ittensä vaivatta kyljelleen ja joskus vähän yrittää siittä eteenpäin vielä, mut ei oo niin kiirus....enempi tykkää seurustella ja kattella sisarusten touhuja.

Eelikin on kova poika kikattamaan ja tykkää kutittelusta, välillä naurukohtauksiin riittää se, että joku kattoo päin, saattaa vartinkin naureskella melkein putkeen :D

Vattihattu ja Eeli 3kk 3vk
 
Kaa
Mukava lueskella teidän kiinteiden aloitus -juttuja. Itse en ole vieläkään aloittanut niitä, enkä varmaan vielä vähään aikaan aloitakkaan, ellei terkkari niin ehdottele. Poitsulla on tänään ikää 4 kk (viikoissa), virallisesti se tulee torstaina täyteen. Sitten kun aloitan kiinteät, aloitan maissilla, bataatilla ja porkkanalla, siitä siirryn parsakaaliin. Sitten voisi tarjota jotain makeaa hedelmää ja sitten taas jotain juuresta. Pitäisikin miettiä noita asioita varmaan etukäteen ja tehdä jonkinlaista suunitelmaa... mutta kaikki aikanaan.

Nyt shoppailemaan ennenkuin se rankkasade löytää tiensä tänne. :|

Kaa ja poitsu 4 kk
 
Täällä olis kanssa yksi myöhäisherännyt, joka liittyis joukkoonne. Eli olen jonkin aikaa jo seurannut tätä palstaa ja nyt sain itteäni niskasta kiinni ja kirjauduttua kanssa.

Meitin esikoispoika Kalle synty 19.3 (41+3, 52 cm, 3910g ja 35,5 cm) ja 3kk poitsu oli 7435g ja 66 cm ja pipo oli 43,3 cm. Elikkäs pitkä poika on ja käyrällä pituus huiteleekin siellä +2:lla ja paino onkin sit nollakäyrää. Vielä mennään täysimetyksellä ja mielenkiinnolla olenkin lukenut teidän keskusteluja kiinteiden aloituksesta ja kuinka vauvelit on ruokaan suhtautuneet.

Liikkumisen suhteen Kalle on vähän hidasta tyyppiä, eli masulta on pari kertaa vahingossa kierähtänyt selälleen ja selällä ollessaan kääntyy joskus kyljelleen. Johtuuko lie siitä että usein lattialla ollessaan isä tai äiti höpisee vieressä eikä anna pojan rauhassa harjoitella.
Mutta puhetta kyllä piisaa ja pärisyttelemään on poika oppinut (kun vanhemmat on näyttäneet vähän mallia). Samoin parina viime päivänä on kädet löytäneet varpaat ja niistä otetaan innokkaasti kiinni joka välissä

Vauva-aika on mennyt kyllä nopsasti tähän asti, Kalle on ollut tosi kiltti vauva ja ollaan onneksi säästytty masuvaivoilta ym. Paitsi nyt viimeaikoina Kalle on päättänyt että päikkärit on melko turhia kun maailma on niin mielenkiintoinen paikka että jää turhan paljon näkemättä jos välillä nukkuu. No, osa menee näiden helteiden piikkiin ja siihen että mies on ollut lomalla ja on tullu reissattua sinne sun tänne.

Elikkäs tämmöistä täällä :)
Riksu ja Kalle- melkein 4 kk :LOL:
 
Tervetuloa uusille! Sekaan vaan kaikki :)

Meillä on sujunut tuo kiinteiden aloitus ihan loistavasti. Kuukausi sitten aloitettiin ja nyt repertuaariin kuuluu jo pottu, maissi, kukkakaali, bataatti, parsakaali ja porkkana sekä persikka, aprikoosi, päärynä, banaani, mustikka, vadelma, puolukka, mango ja avokado. Perjantaina aloitettiin puurolla, jossa riisiä, maissia ja päärynää. Sitä menee aamulla ja illalla 1,5dl, ja teen sen rintamaitoon. Hurjasta määrästä kiinteitä huolimatta Mimosa syö tissiä edelleen 8-10 kertaa vuorokaudessa. Taitaa vain kiriä ikätovereitaan kiinni, kun oli reppana syntyessään niin pikkarainen.

Vaatteet ovat nyt kokoa 62-68, haikeana viikkasin taas liian pieniä vaatteita varastoon säilöttäväksi. 68-senttiset bodyt ovat hihoista pitkiä, mutta kestovaipan kanssa sopivampia kuin 62-senttiset. Mimosalla on kurjen koivet, joten 62cm potkarit ovat jo liian lyhyet. Saas nähdä paljonko tuo neiti on pyrähtänyt taas viime mittauksesta, kun meillä on neuvola ensi maanantaina.

Mä päätin muuten ympäristön painostuksen alla kuitenkin mennä sinne Sonisphereen. Oon kuitenkin selvispäin, ja vain reilun kilometrin päässä kotoa, jos tulee joku hätä. Mimoska jää isänsä kanssa kotiin. Ja mua jännittää ihan hirveästi :ashamed:

Nyt pyykinpesuun!

upupa ja Mimosa 4,5kk
 
Terveisiä täältä taustalta... Olen lukenut ketjua koko ajan, mutta en ole saanut kirjoitetuksi. Nytkin yhdellä kädellä pojan kitistessä sylissä...

Riksun teksti olisi voinut olla meiltä! Meilläkin pojan nimi on Kalle, ja on esikoinen. Kehitysvaiheetkin on suht samat. Hauskaa! Huomenna mennään neuvolaan ja saadaan tuoreet mitat (ikää 3,5 kk) ja tietty rokotukset. Toivottavasti menee hyvin. Ja toivottavasti kannustaa kiinteiden aloitukseen, olisin jo ihan innoissani antamassa kun tuntuu kaikki maito uppoavan pohjattomaan aukkoon.

Joku noin miljoona viestiä sitten kyseli kahviseuraa pääkapunkiseudulta? Asun Keravalla, ja kavereita ei ole koskaan liikaa. Eli tarjoudun seuraksi, jos kelpaa ja on vielä tarvetta. Päivät tuntuu taas vähän pitkiltä, kun mies palasi loman jälkeen töihin. Ja seuraavaan lomaan on aikaa... :(
 
Heips!

Kiinteistä: Meillä syöty nyt reilu viikko perunaa ja tänään Venla sai peruna-porkkanaa. Ihan hyvin maistui. :) Maissivelliä tyttö saa päivittäin 1-2kert/vrk.
Seuraavaksi ajattelin aloittaa marja/hedelmäsoseet yksi maku kerrallaan, esim. mustikka tai vastaava.
Täällä neiti tankkaa ihan hirmu tiheään öisin, ite oon ihan väsy kun ei kerkiä nukkumaan. :( Ootan kuin kuuta taivaalta että sais niitä iltapuuroja joskus aloittaa..

Niinu&Venla 4,5kk
 
Tuolla odotus-ketjussa olinkin mukana mutta nyt vaavin syntymän jälkeen oon vaan käynyt lukemassa teidän juttuja.

Alisa (Eevan tytön kaima;)) syntyi 22.3 mitoin 53cm 3780g. 3kk neuvolassa pituutta oli 65cm ja painoa 7080g. Täysimetyksellä mennään, tosin syöttöväli on nykyisin melko tiivis, päivisin max. 2h ja öisin max. 4h. Maitoa tuntuu kyllä riittävän mutta pitää silti kysäistä neuvolassa että joko olisi kiinteiden aika.. Velleistä, ootteko huomannut että niiden antaminen illalla parantaisi yöunia?

Hereillä typy jaksaa olla maksimissaan 2,5h, joten lyhyitä päikkäreitä nukutaan päivän aikana useita, pidempiä sen sijaan ei juurikaan..

Kääntyminen masulta selälle onnistuu ja selältä masulle kovasti koitetaan vääntäytyä. Huutohan siitä tulee jos ei onnistu, usein sitten avustetaan hieman. :)

Päristely ja kiljuminen on nyt kovassa suosiossa..

Tipsy ja Alisa 3,5kk
 
Heips!

Tervetuloa uudet!

Meillä on vihdoin alkanu päivään tulemaan jonkun sortin rytmiä. Aamulla herätään 8-9. Päivällä nukutaan kolmet päikkärit, yhteensä n. 4 tuntia. Aamupäivällä pitempää pätkää ja lyhenee iltaa kohti. Yöunille mennään noin 21.30-22 ja vihdoin omaan sänkyyn. Oon alkanu tassuttelemaan tyttöä unille illalla iltatissin jälkeen ja neljättä iltaa mennään sen merkeissä ja tänään oli jo ihan rauhallinen kun laitoin sänkyyn, hetken vaati vielä pyllylle taputtelua ja "tassun" hartian päälle, mut huomattavasti vähemmän, kuin aiempina iltoina. Tosin vielä kun yöllä herää syömään otan vierelle ja siihen jää koska nukahdan ennen kuin syömiset on syöty :) Tosin nää illan nukahtamiset omaan sänkyyn on kyl venyttäny sitä ensimmäistä syöttöö jonkin verran myöhemmäks. Ja jaksaa jotenkin itekin paremmin, kun on hetki vielä itellä aikaa täs illasta, enkä nukahda vauvan kans samaan aikaan klo21 meen sänkyyn. Mut josko vielä saatas neiti myös yöllä omaan sänkyyn jatkamaan unia, kun meillä alkaa iskällä olla tilan puutetta :)

Kiinteistä mietin, et pitäskö kuitenkin alottaa jo. Välillä on tiheempää syöntiä, mut jo seuraavana päivänä tuntuu et rinnat räjähtää kun ei syökään niin tiheesti, kun maitoa on taas tilattu lisää. Tavoitteena täysimetykselle ois 5-6kk, et jos maito vaan riittää. Meillä vanhemmat lapset on tässä vaiheessa jo saaneet kiinteitä, mut eivät ole olleet täysimetyksellä kumpikaan. Musta ainakin tuntuu et se oli jotenkin helpompi alottaa kun oli jo saanu pullosta maitoo, taikka sit se luopumisen tuska siitä oikeen vauvasta, niin kuin ei enää ois vauva kun saa jo muutakin kuin vain rintamaitoo :) Josko tää kuitenkin jää sit meen viimeseks vauvaks. Eikä oo kyllä mummukaan kertaakaan ees kysyny et eikö jo vois perunaa antaa. Onkohan se mummullekin jotenkin enemmän vauva kun ei saa pullosta, eikä oo saanu vauvalle sitä maitoo antaa. Mene ja tiedä... No to neuvolaan ja siellä sit taas näkee kuinka kasvettu ja jatketaanko pelkällä imetyksellä vai tarvitaanko jo jotain muuta. Vaikka eihän ne lusikalliset heti siinä painossakaan näy :D
 
Huomenta! Riksu ja Tipsy, lisäsin teidät listalle! Keiju, laitatko Kallen syntymäpäivän ja strategisia syntymämittoja (+ muita listattuja tietoja, esim. synnäri) tulemaan, niin voin lisätä sinutkin :) Täydennyksissäni saattaa esiintyä pieniä viiveitä näin loma-aikana... :whistle:

Keiju, minä se kyselin pääkaupunkiseutulaisista potentiaalista kahviseuraa. Mukava olisi nähdä, laitan vaikka viestiä sitten kun ollaan taas pääkaupunkiseudulla. Nyt siis ollaan vielä yli viikko savossa sukuloimassa. Ja ai että täällä on rauhallista verrattuna pk-seudun hulinoihin B)

T.Marais ja Ilari 4kk 1vko
 
pikasesti yritän vähän kuulumisia kertoa. viime aikoina ku on menny aina tuohon merkkaamiseen nää mun kirjotukset.. :D

meilläki neiti on oppinu kiljumaan. Heh vielä se on hassun kuulosta, mut muutaman kuukauden päästä se on korviin käyvää. :D

Meän neiti on nykysin oikea aurinko. Naureskelee lähes kaikille jotka vaan vähänkään kiinnittävätä häneen huomion. ei vierasta ollenkaan. Niin ja Ninni on nukkunu nyt 4 yötä omassa sängyssä. siis se oli tosi helppo sinne siirtää. Illalla syötän maissivellin olkkarissa. Sen jälkeen puen yöpuvun ja syötän sen meidän sängyssä ja ku neitillä on masu täynnä niin siirrän sen vaan omaan sänkyyn, tutti suuhun vähän silitän mahaa tai päätä ja jätän sen itsekseen nukahtamaan. Pari kertaa saattaa joutua käymään laittamassa tutin uudestaan suuhun. Mie oon kauhulla ajatellu että tulee ihan tuskaa kun sitä opettaa omaan sänkyyn. Isoveli oliki hankala saada omaan sänkyyn, mutta hää oliki monta kuukautta vanhempi..

Aah, mut pottu taitaa olla kypsää.. Kauheen monipuolisesti jotku jo syöttää noita kiinteitä. Meillä on vasta maissivelli ja pottua syöty. Aattelin huomena lisätä vähän porkkanaa potun sekaan.

Jossu ja Ninni 4kk melkein 1vk
 
Hei! Kun täällä nyt on muutama muukin "myöhään herännyt", niin jospa miäkin.. olen seuraillut juttuja jo jonkun aikaa, mutten ole saanu aikasiksi liittyä joukkoon.

Eli esikoistyttö syntyi 13.3.-09. Tyttö painoi 3720 g ja oli 53 cm pitkä. Eilen oli 4 kk neuvola ja mitat oli 7600 g ja 65,5 cm. :) Niin ja synnytyssairaala oli KOKS.

 
Vielä pikkuisen meistä...

Eli asustellaan rivitalon pätkässä, minä ja avomies, pikkuneiti ja 2 isoa koiranlotkoa. Kissaneiti meiltä muutti jokunen tovi sitten pois.

Monet on jo antanu soseita.. Meillä myös ollaan jo maisteltu perunaa ja peruna-porkkanaa.. Plus miun äiti eilen keitti perunaa ja laitto vähän banskua sekaan. Siitä likka tykkäsi kovasti. Meinasin, että tällä viikolla jos kokeilis päärynää tai jotain vastaavaa. Imettäny en ole enää reiluun kuukauteen. Korviketta, velliä ja joskus vähän sosetta syötän.

Meillä opittiin kääntymään mahalleen parisen viikkoa sitten. Ja nyt ei sitten enää selällään paljon olla.

Tyttö on sellainen perusrauhallinen ollut tähän asti. Nyt on sitten alkanu jo pikkusen tulla temperamenttia. Jos on nälkä tai väsy niin sen kyllä ilmoittaa heti. :D
 
Moikka!

Onpa tänne tullut uusia. =) Kaikille vaan kovasti tervetuloa!

Tuntuu et kaikki on jo alotellu kiinteitä... hmmm... Mä taidan kyllä vielä odotella, vaikka välillä oon miettinyt et pitäiskö jo alotella. Neidillä tulee ens viikolla ikää 4kk, mut taidan odotella vielä vähän aikaa ennen kiinteiden aloitusta. Tyttö kuitenkin kasvaa hyvin ja vaikuttaa tyytyväiseltä ja kylläiseltä, niin mikäs hoppu tässä on....

Meillä mies on nyt lomalla, mut eipä paljon siltä tunnu, kun mies on kaikki päivät raksalla. Ja tämmösellä ilmalla kyllä ärsyttää asua kerrostalossa. Olis niin ihanaa kun olis omaa pihaa, minne missä istua ja oleskella kun arska paistaa. Kävin äsken tuossa leikkipuistossa istumassa, mutta eipä sielläkään aikaansa enempää viitsi istua.
Ensi viikolla mies lupasi pitää pari päivää raksalomaa, ja me lähdetään käymään lasten kanssa muumimaailmassa ja helsingissä.

Vattihatin lomailu kuulosti kyllä aika ihanalta. Kyllä sitä vähän jo kaipais lomaa miehen kanssa kahden kesken.

Nyt tyttö huutaa tissiä.

marza


 
Marais, Kallen tiedot on jo etusivulla (synttärit 27.3.). Synnäri oli Naistenklinikka. Mutta ilmoittautumisviestin jälkeen en ole saanut kirjoitettua. :ashamed:

Tänään neuvolassa saatiin tuoreita mittoja (ikää 3,5 kk). Pituus 63 cm (syntyessä 51 cm), paino 5840 g (3180 g) ja pipo 41 cm (33 cm). Hoikka poika, isäänsä tullut =) Ja onpahan tuolla painoa kuitenkin niin paljon, että mulla on hartiat ihan jumissa. Rokotuksetkin saatiin, ja meille kyllä tuli tuota ärtyneisyyttä ihan tarpeeksi! Jestas mitä kiukuttelua Kallelta koko ilta... Onneksi äitini tuli käymään, joten on edes vähän vapaata välillä.

Taas kutsu kuuluu, täytyy mennä...

Keiju ja Kalle (3,5kk)
 
Iltoja!

Kaikille uusille lämpimästi tervetuloa!

Jotenkin on mennyt kiireiseksi tämä elo, kun ei pariin viikkoon ole joutanut yksin ja rauhassa tähän koneelle istumaan ja kirjottamaan kuulumisia.

Nyt kuitenkin Siiri nukahti jo puoli kymmeneltä, joten itsellä vielä virtaa olla koneella ja katsoa telkkaria. Nukahtamisajat meillä vaihtelee aika paljon: yleensä Siiri nukahtaa yöunille kymmenen-yhdentoista välillä, mutta joskus menee lähemmäs puoltaayötä tai voi simahtaa jo ysin jälkeenkin.

Marza ja Kaa meillä ei myöskään syödä vielä kiinteitä ja Siiri on täysimetyksellä. Melko varmasti vajaan kahden viikon päästä aloitellaan, kun seuraava neuvola 28. päivä. Marza : olikos teidän tyttönen myös vähän maltillisemmin kasvavaa sorttia vai muistanko väärin? Siirin mitat 3 kk neuvolassa 60 cm ja 5365 g.

Kiljahtelua myös meillä alettu harrastaa. Hauskan kuulosta ja herättää vanhemmatkin tehokkaasti aamutuimaan.

Kääntymiseen ei ole Siirillä mitään kiirettä. Edelleen saldona kaksi vahinkokäännöstä vatsalta selälleen. Siiri ei edelleenkään juurikaan viihdy mahallaan eikä kyllä ole tullu juurikaan häntä mahallaan pidettyä.

Möllötystä esiintynyt meillä viimeaikoina yhä enemmän. oiko joku kausi, että vaatii huomiota nyt enemmän, kun aikaisemmin viihtyi paremmin itsekseen leikkien pitempiäkin aikoja.

Huomenna meille tulee ensimmäiset kesävieraat. Saapa nähdä, miten meillä nukahdetaan seuraavat kaksi-kolme iltaa, kun on talossa muitakin ääniä kuin isän ja äidin. Ainakin tähän asti vieraat äänet nukutusaikaan on häirinnyt Siiriä aika lailla. Toivon parasta...

Kaatjuska ja Siiri 3,5 kk

 
Huomenta! Meidän poju oppi eilen sitten ryömimään :heart: Tyyli on: Mittarimato. Pistää kädet rinnan alle ja vetää ja sit takapuoli nousee. Eteenpäinhän sillä pääsee jonkun verran. Ei jaksa tosin matoilla kovinkaan kauas, joku metri tuolla tyylillä on maksimi ja sit loppuu voimat. Mutta tahtoa on :)

T.Marais ja Ilari 4kk 1vko+
 
Minä taas vaan taustaillu,mutta jos nyt saisi edes muutaman rivin kirjotettua.Tervetuloa uusille mukaan ja onnea kaikille vauvoille uusista taidoista! :flower:

Meillä opittiin viime perjantaina kääntymään selältä mahalle.Soseita ollaan syöty noin kuukauden verran.Teen soseet (en hedelmäsoseita)itse.Alotettiin peruna-porkkanalla.Ollaan jo syöty sen lisäksi peruna-kukkakaalia ja hedelmäsoseita.Ollaan menty soseissa niin että kun yksi purkki syöty sitten maistetaan seuraavaksi toista makua.Hyvin maistuu(hedelmät enempi)ja mitään oireita ei ole tullut.
3kk neuvolassa ollaan käyty.Rokotuksesta ei tullut mitään(ei edes itkenyt,karjasi vain kerran kun neula lävisti ihon)ja mitat oli paino 6445g pituus 59cm pipo 40,5
onko kellään muulla äidillä ongelmana hiusten lähtö?En tajua kun mulla lähtee ihan älyttömästi hiuksia.Oisko jotain vitamiinin puutosta vai synnytyksen jälkeistä jotain hormoonihässäkkää?! :kieh:
Eiköhän tässä nyt ollut tärkeämmät :wave:
 

Yhteistyössä