Maalismasut 2009:stä vauvautuneet, kesän ketju

Mitä te puuhaatte vauvojen kanssa päivisin? Meidän neiti nukkuu päivisin tosi vähän ja kuolee tylsyyteen lelukaaren alla, eli viihdykettä pitäisi keksiä! Tykkää kantamisesta, mutta vihaa liinaa - taitaa rajoittaa liikaa vapaan sielun liikkeitä. Edes syömiseen ei saa kulumaan aikaa, kun Ada on pienestä pitäen ahmaissut rintamaitonsa viidessä minuutissa.

Cadillac, meillä ei vingu mutta rohisee. Taitaa mennä pienellä touhottajalla maitoa tai kuolaa putkiin.

Minilla ja Ada pian 4kk

Zoe Mä olisi vaihtanut vaan kaapinovet, mutta kun kaapit oli vanhaa standardia, niin olis pitänyt teettää ovet jossain. Mekin asutaan tässä vaan siihen asti, että saan vakituisen työpaikan. Keittiö on vaan niin hirvee, ettei kukaan tätä osta, jos se olis tuollainen mitä nyt.

Minilla Mul on vähän sama ongelma, kun en keksi mitään tekemistä päivisin. Tobias ei kauaa viihdy lelukaaren alla. Tänään katseli, kun leivoin piirakoita ja siivosin keittiötä. Käytiin poika kantoliinassa kaupassa. Viedään koira joka päivä ulos. Jos poika viihtyy rattaissa, käymme kävelyllä. Eilen pysähdyin tienvarteen penkille istumaan ja katseltiin ohiajavia autoja. Se oli aika kivaa.

moikat

täältä reissun päältä kirjoittelen :)

Zoe: Juu mittojen puolesta ihan hoikka neiti mutta kyllä nennulta mahtavat posket ja leuat löytyy :D ;)

Outius:
Voisiko olla että Annika kaipaa seuraa ja tuttua naamaa heti herättyään koska sitten nauraa kun joku paikalle ilmestyy.

Minilla: mulla kuluu pv sillä tavoin että kun Jenna on hereillä, seurustellaan tytön kanssa ja teen siinä ihessa kotihommia. Kun jenna nukkuu niin yritän keskittyä täysin poikaan että ei jää vähemmälle huomiolle.
Usein myös leikitään niin, että jenna on lattialla ja poitsun kans leikitään siinä vieressä.
toki päivään kuuluu myös kaupassa käynnit, koiran lenkkeilytys ym.

Täällä tyttö on alkanut ayömään öisin taas 2.5 tunnin välein |O illasta ahtaa molemmat tissit syödä tyhjiksi ja nukkuu noin 4h.. sitten herätään vähän väliä syömään.
Oltiin tänään pojan ja sukulaistyttöjen kanssa elokuvissa (mikä meni tösin mönkään) ja jenna oli juonut ensin 80ml minun maitoa ja päälle 60ml nannia.. sitten oli tyytyväisenä nukkunut 2 tuntia päikkäreitä vielä.
Mietinkin että pitäisikö alkaa muutama teelusikallinen illassaan antamaan velliä.. pikku hiljaa aloittaisi maistelemaan ja lähempänä 4 kuukautta nostaisi sitten annosta.

Möllöttämisestä.. meillä tyttö viihtyy suht hyvin lattialla (riippuu aina vähän päivästä), mutta kun pitkästyy alkaa hihkua ja älähdelllä vaativaan sävyyn jos joku ei ole jututtamassa.

lempivanhempaa ei ole, mutta tyttö aika paljon minun hoidolla niin tuntuu että tyyntyy paremmin minun läsnä ollessa. On kai vähän tottunut että hoidan asiat tietyllä tyylillä jne.

Ollaan tosiaan täällä mummola reisulla ja tyttö on tyytyväinen kun on sylejä tarjolla :) ja pojalla mileistä tekemistä.. tänäänkin oli niittämässä aamupäivän ukin kanssa =) pitäisi kuviakin lisäillä mutta täällä netti toimii niin hitaasti että ei jaksa alkaa edes yrittämään..

danjuska ja jenna 3kk3pv

Huomenta! Meidän yöt senkun lyhenee. Poika meni nukkumaan puoli kymmenen ja heräsi 4.30. 5.30 syötin ja nyt noustiin ylös. Ei nukuta ei. Ärsyttää ja väsyttää. Ennen nukkui ainakin klo 22-06.30. Miten tuota ei voi väsyttää? Ja päivällä nukkuu niitä puolen tunnin unia, niin että jonain päivinä tuntuu, ettei muuta tee kuin nukuttele vauvaa. Ja itse ei voi nukkua päiväunia, kun pitää jo nousta ylös, kun vähänkin ummistaa silmiään. Pitää siirtää poika toiseen huoneeseen, niin en heräisi ihan ensimmäisiin kiehnäyksiin.

Zoe: Kivoja kuvia!! Kysäisit ruuan puklauksesta annanko maitoa välissä - en, vasta loppu"huipennukseksi" :)

Nyt on viikko syöty bataattia, ja tänään aloitetaan iltapäivälle joko kuningatar tai sitten päärynäsose. Arvon vielä. Kuningatar voisi olla massulle parempi, mut mustikka saattaa kovettaa ja se sotku... meil kun vaatteet on vielä melkein kaikki vaaleita. Bataatti on muuten alkanut sulamaan masussa, jes!

Meilläkin möykätään aikas paljon.

Pelottaako ketään muuta sikainfluenssa? En todellakaan tiedä, uskaltaisinko antaa vauvalle rokotetta, jos se "massarokotus" toteutuu. Ja nyt telkussa puhutaan taudin toisesta aallosta, joka usein kuulema pandemioissa on pahempi. Jee. Toivottavasti ei tartte muuttaa mihinkään korpimökkiin tautia pakoon.

Tuttipullolakosta: Nyt Ilari huoli Aventin taikamukin. Eli tämä mamma pääsee joskus paria tuntia pidemmäksikin aikaa jonnekin tuulettumaan!

Päivän tekemisistä: Juu, välillä tylsää. Pääasiassa syödään, vaunuillaan, käydään kaupassa, nukutetaan ja nukutaan. + tietty leikitään. Joskus käydään Helsingissä, mutta ne on aika rankkoja reissuja. Eilen vaihdoin ruttopuiston nurmikolla vaippaa, siunattuja nuo kertakäyttöiset hoitoalustat. Vähän harmittaa, kun ei ole täällä pääkaupunkiseudulla kuin 1 äitikaveri, muut ovat lapsettomia. Olisi kiva käydä useammin jonkun muun vauvautuneen kanssa jossakin, eli jos joku teistä pääkaupunkiseudulla asuvista tarvitsee joskus kahviseuraa vaikkas kaupungille, niin täällä ollaan!!

Mimmukka:
Meillä oli samanlaisia aamuherätyksiä tässä taannoin, mut ne meni itsekseen ohi. Toivottavasti kohta teilläkin!

Jaa - nyt ruuan laittoon,

T.Marais ja Ilari 4kk 2pv

Marais: Ostahan mustikkakokeiluja varten sappisaippuaa, niin saat tahrat vaatteista irti. Mä en ole just mustikkaan kokeillut mutta mulle on kerrottu, että jopa sen saa irti. Just tuossa helteiden aikaan esikoinen tahri vaalean harmaat shortsinsa polkupyörän rasvaan ja nätisti lähti sappisaippualla irti. Kannattaa siis kokeilla :) . Ainakin Prismasta sitä löytyy pesuainehyllystä. Paketti on aikas pieni, kun se on palasaippuaa.

Meidän järkäleen mitat 4kk-neuvolassa: 8175g/66,4cm! Kyselin neuvoa kiinteiden alotuksen ajankohdasta... Kun haluaisin mennä pelkällä tissimaidolla mahdollisimman pitkään. Muutamana yönä nyt on syöty parin tunnin välein ja kuulemma jos viikko menee niin, niin se on maidon tilausta. Jos jatkuu pidempään, niin on kiinteiden aika. Eli katsotaan nyt tässä, mihin meidän yöt kehittyy. Danjuska, olisko teilläkin nyt siis tilaus menossa? :)

Oi, siellä jo Zoella istutaan! :)

Mä liputan kans tuon sappisaippuan puolesta! Ja esim. porkkana- ja keltaiset sosetahrat lähtevät ihan auringossa: mä laitan pesun jäljilta märän, edelleen porkkanatahraisen bodyn henkariin ja killumaan ikkunan eteen ja *puf* parin tunnin päästä tahrat ovat kadonneet!

Päivän tekemiset:
Mä teen kotitöitä ja Mimosa kulkee mukana joko liinassa tai sitten siirrän leikkimattoa mukanani. Käydään kaupassa, kaupungilla tai ihan vaan kävelemässä. Kotona tanssitaan ja lauletaan (mä olen harrastanut tätä yksinollessani jo paaaljon ennen muksua :ashamed: :whistle: ) ja välillä (yleensä ennen päikkäreitä) mennään sänkyyn pötköttelemään, minä kirjan ja Mimosa parin lelun kanssa. Kun neidin luomet alkavat lupsua niin siirryn olkkariin ja Mimo nukahtaa lähes aina yksinään päiväunille. Me mennään muuten ensi viikon vkoloppuna Mimosan kanssa vauvojen värikylpyyn! :)

Possunuha
pelottaa ja ei pelota... Rokotteesta täytyy etsiä enemmän tietoa ennen päätöstä sen ottamisesta tai ottamatta jättämisestä. Mä yritän olla ajattelematta koko asiaa kun vielä ei ole mitään panikoitavaa.

Tässä uutukainen kuva Mimosta isänsä iki-iki-vanhojen kiikareiden kera:

upupa ja Mimosa 4,5kk

Moikka!

Onpas taas kivan kesäinen ilma. :(

Ihania kuvia olitte laittaneet. =) Mä en sitten saa millän aiaksek laittaa kuvaa neidistä.

Meidän tapaaminen tais sitten mennä ihan sivusuun. :eek: Täytyy katsoa jos vaikka syksymmällä sit yritettäis uusiks.

Tuntuu kyllä hurjalta noi 4kk:n mitat monella. :D 7-8 kiloa monien vauvat. Meillä neiti painoi 3 kk:n neuvolassa reilun 5 kg:a ja luulen ettei vielä paina edes kuuta kiloa. :D Toisn meillä on esikoinenkin aina mennyt painossa niillä alakäyrillä ja pituudessa yläkäyrillä. Vaikka eihän niihin käyriin kauheesti kannata tuijotella.

Minillan galluppiin; mä kans laulan ja leikin vauvan kanssa päivisin aika paljon. Mutta aika paljon vauva on hereillä olleessa sitterissä tai puuhamatolla lattialla. Me myös tosi paljon liikutaan kaupungilla ja käydään kavereilla kylässä. Eilinen päivä meillä meni särkänniemessä ja nytkin ollaan tässä lähdössä kaupungille. Mun pitäis etsiä itelleni uudet farkut.

Sikainfluenssa ei pelota mua oikeastaan ollenkaan. En oikein osaa pelätä sitä...

marza

Moi,

Tekemisistä. Tottakai välillä on myös tylsää, mutta me liikutaan kans päivisin aika paljon, välillä jopa niin paljon, että pitää rauhoittaa tilannetta ja olla välillä muutama päivä kotosalla ihan kaksistaan. <3 Siis kun vauvan isä töissä. Nyt oltiin koko alkuviikko Kuopiossa reissussa, toinen mummola on siellä. Matka meni hienosti, Anton taitaa olla tyypillinen mies kun viihtyy niin hyvin autossa. :)

Oli kiva käydä reissussa. Kotona päivät meneekin kotitöiden, kaupan, ruoanlaiton ja vauvanhoidon tasapainoilussa. Ulkoillaan paljon, usein tehdään jopa kaks vaunulenkkiä päivässä. Sitten mun on aika usein itse päästävä juoksemaan tai muuta, pysyy mieli virkeänä. Syksyllä otan taas kortin jumpille, pääsee lihaskuntoa kohottamaan taas tauon jälkeen. Meilläkin vauva vaatii jo tekemistä ja kyllästyy helposti. Vaihtelevasti kelpaa sitteri ja sen lelukaari, leikkimatto tai pelkkä viltti. Oppi muuten nyt lopullisesti kierähtelemään ympäri, joten viihtyy myös viltillä. Ja ryömimään olisi kova hinku, sitä harjoittelee kovasti. Ei vaan tahdo vielä jaksaa ponnistaa eteenpäin, vaikka päkiöillä yrittääkin saada vauhtia alleen. :) Meilläkin lauletaan paljon (vaikka en oikeasti osaakaan) ja välillä kuunnellaan tuttuja lastenlauluja cd:ltä. Anton tykkää makoilla olohuoneen matolla ja musiikin soidessa kädet ja jalat vispaavat kovasti. Mutta aina ei sekään käy. Monesti vaatii keskustelua ja paljon höpötellään ja lorutellaan yhdessä. Välillä luetaan kirjaa ja katsotaan kuvia, etenkin pehmokirja on kiva, kun sitä voi syödäkin välillä. Mikään sylivauva ei ole, eikä kantoliinassa tai
rintarepussa viihdy kauaa. Peilistä katsellaan tosi paljon päivän aikana, se on myös yksi leikki. Saa aina hyvät kikatukset siinä.

4 kk:n neuvolassa käytiin muutama päivä etuajassa, kun 3 kk:n neukkis jäi välistä terveydenhoitajan kämmäilyjen takia. Tässä mitat: 7400 g ja 68 cm! Katsoin monien maalisvauvojen mittoja ja mitä nyt muistan, niin meillä taitaa olla melkoisen pitkä poika. No, pitkä ja hoikka se on ollut syntymästään asti, tullut varmaan isäänsä. Vaikka ei se isäkään ole kuin 182 cm eli ihan normaalipituinen. Oli vaan hauska, kun meillä kävi taas kylässä samanikäinen poika kuin Anton, joka oli 60 cm. :) Mutta jännä juttu, että vaatteissa käytetään pääasiassa edelleen 62, vain muutamia joutunut laittamaan pois. Ja vain muutamat 68 alkaa oleen sopivia, suurin osa vielä isoja. Eivät taida pitää kovin paikkaansa noi mitat vaatteissa. Tosin Tuttahan on ainakin melko isokokoista muutenkin.

Saatiin eka rota ja se toinen rokotus. Anton itki kun pistettiin, mutta rauhoittui heti sen jälkeen. Onneksi otin lempilelun mukaan. :) Onko teillä tullut oireita rokotuksista? Kävin varalta apteekin kautta ja ostin Panadol-suppoja. Vielä ei ainakaan oireita ole, yhtä iloinen ja virkeä kuin aina.

Hei korvikkeita käyttävät: joko olette siirtyneet siihen kakkoseen? Me käytetään Nan1:tä, mutta se Nan2 on 4 kk eteenpäin. Ja luki, että voi käyttää vastasyntyneestä, jos ei saa rintamaitoa. Pitäisikö jo siirtyä tuhdimpaan? :)

Tarrataanko teillä jo leluihin? Meillä löytyi kädet lopullisesti noin viikko sitten. Anton tarraa kaikkeen mistä vain kiinni saa. Kaikkein hellyyttävintä on, kun haluaa aina makuullaan ollessaan kosketella toisen kasvoja ja hiuksia. Tutustelee sillä tavalla. :)

Tänään annoin eka kertaa porkkanaa. Huomenna tulee viikko siitä, kun aloitettiin peruna. Sitten voikin siirtyä peruna-porkkana-soseeseen ja sitä myöten peruna-porkkana-kukkakaali-soseesen, kunhan kukkakaali vielä testataan. Mitään oireita ei ole tullut, syömään opettelukin on sujunut hyvin. Maiskutteleekin jo oikein. :) 4 kk:n synttäreiden kunniaksi ajattelin sitten maistattaa jotain makeaa sosetta.

Mukavaa torstaita tytöt ja vauvat!, jutellaan taas. :)

Velmo kiittää kohteliaisuuksista.

Outius: aikamoinen (naisten)naurattaja herra on luonnossakin. =) Kuvan saa linkitettyä lisäämällä kuvan esim. aijaa.comiin ja linkittämällä tänne tekstin sekaan pikku kuvan osoitteen IMG-tageineen.

Päivät kuluu nukkumalla, syömällä, käymällä ulkona vaunu- tai reppulenkeillä, leikkimällä helistimillä ja muilla leluilla, "lennättämällä" ja muuten jumpatessa sekä makoilemalla sitterissä tai lattialla. Jossain vaiheessa yritän tehdä vähän kotitöitä, mutta esim. kaupassakäynti on pitkälti miehen vastuulla. Kerran viikossa käydään vauvakahvilassa ja vaihtelevasti kyläilemässä, ostoksilla, kahvittelemassa jne.

Zoe: terhakkaasti Roni kyllä istuu. Meillä Velmo tekee ihan samaa eli punkee aina pystyyn. Täytyy kysyä huomenna neuvolassa istumisesta. Olen ymmärtänyt, että yleensä vasta 6 kk iässä on riittävät valmiudet istua, mutta helpottaisi, jos saisi jo aikaisemmin istuttaa.

Marais: mullakaan ei ole ollut paljoa äiti-kavereita, mutta täältä Kaksplussan "Tapaillaan"-palstalta olen tutustunut muihin äiteihin ja tapaillaan melko säännöllisesti. Tuttuja ei ole kuitenkaan mitenkään liikaa, joten voisin lähteä ihan mielelläni joskus kahvittelemaan.

upupa: Mimosalla on melko isot kiikarit. :)

Vaatekoko on 68 tai 74.

Huomenaamulla mennään neuvolaan ja viikonlopuksi lähdetään kaverien mökille. Toivottavasti tulisi taas vähän kesäisemmät säät.

Misstra + Velmo 4 kk

Misstra & Minilla: Laitoin teille yv:t!

Zoe: Joo, saatan antaa pojalla liikaa ruokaa, mut kun sillä on nälkä :saint: Tai ainakin innostuu aina kun lusikka lähestyy ja pontevasti avaa suun. Tänään söi välipalaksi koko piltti-purkin päärynää... Nyt ne ruokapuklut onneksi vähentymään, taitaa mennä sen piikkiin, että maha ei aluksi ollut tottunut ruokaan ja näin tuli helpommin ylös.

T:Marais ja Ilari

Heips

Noista kiinteistä ja makeaan tottumisesta sen verran haluan kommentoida, et onhan rintamaitokin makeeta ja korvikekin aika makeeta sorttia :)
Et rohkeesti vaan kaikki makuja kokeilemaan, ei vauva siihen makeeseen sorttiin taida tottua sen paremmin kuin niihin juures/vihannessoseisiin :)
Ja tosiaan Zoe: mitä vähemmän luet ja teet kuten susta parhaalta tuntuu sen helpompaa se on.

Heippa jälleen:)

Kesälomareissu takana ja paljon kaikkea on tullut nähtyä ja kilometrejä autoon tuli 5000. Oli kyllä Ranska kaunis maa, vaikka huonosti siellä englannilla pärjää. Saksassa ollaan oltu viime kesänäkin, niin nyt tuntui kuin olisi ollut tuttu paikka. Neiti oli niin kiltti koko matkan, että on saanut ihan ihmetellä että miten se voi olla mahdollista. Ei yhtään turhaa itkua ja automatkat meni ihan loistavasti. Ihan kamala matkustuskuume iski päälle nyt:)

Päivätekemiset: Nyt kun ollaan lomailtu niin ollaan oltu liikkeessä koko ajan. Nyt kotonakin kun mies on vielä lomalla niin on kaikkea puuhaa. Saa nähdä kun jäädään keskenämme lasten kanssa. Ja sitten kun vanhemmilla lapsilla alkaa koulu niin sitten ollaan ihan kahdestaan. Mutta yritän taas viritellä tuon kävelylenkit osaksi meidän päivärutiinia.

Kiinteät: Edelleen maitolinjalla mennään ja kiirettä ei ole. Taitaa venyä tuonne puoleen vuoteen kun ei oikein vielä halua aloittaa tuota syömä rumbaa. Pääsee nyt liian helpolla:)

Tyttö heräsi, tulen jatkamaan kun ollaan aamuimut otettu.

Lotta ja neiti kohta 4kk:tta

ja taas sataa :/ sais taas pikkuhiljaa se aurinko näkyä.
tapaamisesta harmi tosiaan kun meni mönkään mutta tällä ilmalla ei kyllä olisi ollut kiva lähteä ajamaan tampereelle. jos syksymmällä tosiaan onnistuisi =)
päivän touhut useiten ollaan ihan kotosalla ja varsinkin jos kaikki lapset ovat kotona. sadepäivinä tulee välillä lähettyä myllyyn tai skanssiin pyörimään ja ihan vaan viettämään aikaa. hellepäivinä mua ei saa mihinkään. silloin nautitaan auringosta B)
kotitöitä ei juuri kerkeä päivisin tekemään joten teen ne sitten kun jere menee nukkumaan. eilenkin imuroisin ja pesin lattiat keskimmäisestä kerroksesta. vielä kaks kerrosta jäljellä ja mattojen pesu :/
kyläilemässäkin käydään ja onneksi on muutamia kavereita ketkä on kotona lasten kanssa.
sikatauti eipä mua se pelota. kyllä sitä uutisista seurailee mutta en vielä ainakaan rupea sen takia kotosalla pysymään ettei tul tartuntaa.
nyt pistämään kynsitarvikkeet valmiiksi asiakasta varten ja sen jälkeen tarttis käydä kaupassa ja kahtomassa jerelle isompia kesäyökkäreitä. nuo 68 kun on jo tiukkoja.
se on parempi kun mie en koittais ollenkaan tuota tummentamista :headwall:

Lotan reissu kuulosti ihanalta.

Nopeasti kirjoittelen neuvolakuulumisia. Meidän sumopainijan massankasvatus etenee edelleen ihan mallikkaasti, vaikka painoa oli tullut "vaan" 1,1 kg aiemman n. 1,5 kilon sijaan. :LOL: Tässä mitat:
68 cm
9750 g
44,5 cm

Kääntymistä voisi kuulemma vähän harjoituttaa leluilla ja ihan vartalosta kevyesti kääntämällä, kun siihen pojalla ei tunnu olevan itsellä mitään kiinnostusta.

Saatiin myös lupa istuttaa tuettuna ja seisottaa, kun pitää kuulemma jalat suorana sen verran hyvin. Tämä oli suuri helpotus, koska Velmo rakastaa seisomista ja tähän mennessä sitä ei ole uskaltanut tehdä kuin ihan satunnaisesti lyhyitä aikoja.

Kiinteistä tämä meidän oma terkkari oli aika tiukasti sitä mieltä, ettei niitä kannata aloittaa ilman pätevää syytä (kasvu hidastuu, maito ei riitä jne.) ennen 6 kk. Viimeksihän sijainen sanoi, että 4 kk jälkeen maistelua voi harkita, kun se mahdollisesti vähentää allergioita. Ota näistäkin nyt selvää. :eek: Meidän neuvolan täti sanoi siis, että kiinteät kannattaa aloittaa vain, jos alkaa tankkailemaan tosi usein tai muuten tuntuu, ettei maito riitä. Ja kuukauden päästä voi katsella, josko vauva osoittaa selkeitä kiinnostuksen merkkejä meidän syömää ruokaa kohtaan ja alkaa esim. maiskuttamaan. Jatketaan nyt varmaan sitten ihan täysimetyksellä, kun ei meillä sen ihmeempiä hinkuja ole alkaa vielä syöttää muuta ja suvussa ei ole paljoa allergioita.

Velmo muuten ei ollut neuvolassa yhtään niin hyväntuulinen kuin yleensä. Suupielet meni mutruun terkkarin käsittelyssä ja välillä ihan itkikin ääneen. Tämä oli eka kerta, kun mitään vierastamisoireita on ilmennyt. Saa nähdä mitä käy ensi viikolla, kun mun äidin pitäisi tulla yhdeksi illaksi hoitamaan...

Hauskaa viikonloppua kaikille!

Misstra + Velmo 4 kk

Moi!

Ihanaa lauantaita kaikille! Kirjoittelin eilen taas pitkät pätkät ja kun painoin vastaa-painiketta, kaikki hävis. :kieh: En sit jaksanut kirjottaa kaikkea uusiks, joten otetaan nyt uus yritys.

Korvikkeesta, meillä on käytössä tutteli 1, ja luultavasti vaihdan kakkoseen vasta joskus 7-8 kk:n iässä. Mä kun oon semmonen lahopää, etten kuitenkaan muista aiemmin. Ja toisaalta mulla oli esikoisen aikaan ihan hirveän vaikeaa vaihtaa se siihen kakkoseen henkisellä tasolla. :LOL: Tuntui ettei meillä enää ole vauvaa, vaan jo iso lapsi kun isojen maitoakin annetaan. :p

Misstra, komeet mitat teidän pojulla. =)

Mulla on alkanut vauvakuume vaivaan ihan tosissaan. :eek: :D Ollaan kuitenkin miehen kanssa sovittu ettei ainakaan ennen talon valmistumista aloiteta yritystä kolmannen lapsen suhteen. Ja meidän talon pitäis olla valmis jouluun mennessä, joten ainakin sinne saakka odotellaan. Krooninen vauvakuume on kyllä kumma tauti. :LOL:

Nyt lähden lasten kanssa ulos kun aurinkokin paistaa. Jos sitä illalla sit lähtis vähän katseleen tammerfestin humua kavereiden kans. ;)

marza

zoe-f: Teille on tulossa mielenkiintonen lauantai. voi ku pääsis itekki välillä vähän irtaantumaan. Mut jotenki se vaan on omasta mielestä niin hankalaa ku sitä imettää. Eihän se periaatteessa oo ku lähtiä eikä inistä. B) :/

Vihdoinkin neiti nukahti, se on sitten tuollaista myöhään nukahtavaa sorttia. Eli miehen ja minun yhteinen aika jää aika vähille. Mutta pitää yrittää pikku hiljaa siirtää aikaisemmaksi tuota nukahtamista. Nyt kun miehen loma on kohta takana niin sitten joutuu yksikseen nukuttamaan, että jaksaa töihin herätä aamulla.

Tämä päivä mennyt polkupyörän etsimiseen, ostetaan minun äidille synttärilahjaksi uusi pyörä. Onneksi kuitenkin mieleinen löytyi. Muuten ei oikein mitään ole saanut aikaiseksi vaikka on ollut niin nätti päivä.

Kai sitä jotain matkaväsymystä on vielä.

Mutta nyt itseäkin nukku-matti hätistelee.

Yhteistyössä