Maalismasut 2009:stä vauvautuneet, kesän ketju

muty: Mie oon ostanu lähes kaikki huuto.netistä vauvan vaatteet. Ku sieltä saa ihan uuttakin ja muutenkin hyvä kuntoista. Toki välillä pyytävät ihan hirveitä hintoja ja onhan se semmosta kyttäämistä että oma huuto on voitolla, mutta halvemmalla sieltä saa ku kaupasta. mutta semmonen ku http://www.kaupat.com/k/ on paljon linkkejä erilaisiin nettiputiikkeihin.
 
Ompas taas tullut tekstiä :D

Huomenna olis lääkärineuvola ja rokotuksen paikka.. Miten muilla on tähän pienokaiset reagoinut? Jänskättää vähän että kuinka sitä ollaan itkuisia ja kipeitä.

Ensimmäistä kertaa nyt käytin tuota aijaa.com-kuvan latausta.. joten tässä ois kuva tytöstä kotiinlähtöpäivänä.



Tukkaa on edelleen ja kovasti, oikeen tuuheat ja pitkät, hieman vaalentunut!

Päivittelen huomenna lisää tietoja neuvolan jälkeen..

T:Linda ja Alina 3kk + 1päivä
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kaa:
Lempilelu on Vau.kirjan kylkiäisenä tullut uniriepu "Pupuliina".

Onko täällä kokemusta pienen lapsen allergiasta? Pojan kakka on ollut nyt joitakin päiviä todella pahanhajuista, hyvin limasta ja säikeistä, väriltään kirkkaan keltaista. Vatsa on myös nähtävästi kipeä, koska päivät ovat hyvin itkuisia ja kipuilevia. Myös pylly punottaa tuosta kakasta vaikka pestään ja kuivataan hyvin. Onneksi huomenna on neuvolalääkäri niin voi kysyä tuosta. Pahaa vaan tekee, kun toinen pitää jatkuvasti sellaista itkuista yninää... yliherkkyyttä jollekkin tai sitten pieni vatsatauti.
Alinalla muuttui kans kakan väri keltaiseksi kun vaihdettiin nan tutteliin.. vatsavaivoja ollut muutenkin jo ennen vaihtoa.. kovasti piereskelee, ja haisee sellaiselle makealle jogurttimaiselle. Varmaan normaalia? Vai onko? Minä käytän punoitukseen sinkkivoidetta,ja ilmakylpyjä, on punoitus lähteny kyllä nopsaa poies..
 
Halfcafnonfatlatte : meillä on kikattanu ekan kerran hmmm... ehkä 3kk iäissä ja on pari kertaa sen jälkeen kikattanu, mut meillä on kans varmaan NIIN synkkä elämä nyt että ei paljon naurata enää.... :eek:

Linda: niin syötävän suloinen kuva teidän alinasta!

eilen selitin niistä menkoistani ja illallahan ne sitten alko... oonkin ihmetelly miks mä oon niin hermona koko ajan!! siis oon vieläkin. menee hermot ukkoon x 100. se ei niin ku sitä tajuu et mäkin kaipaan välllä huomioo.. vaikka aiemmin täällä on oli puhetta siitä läheisyydestä jne ja silloin sanoin et ku pyytää niin saa läheisyyttä jne. nyt vaan en jaksa "kerjätä" sitä ja tulos on että oon ihan hermona. lasta kyl mies huomio ja pusittelee jne, mut mä oonkin sit tässä ihan paitsiossa. mä tarvisin huomioo ja hellyttää (huom! en niinkään pelkkää seksiä) ku tuntuu et, ku päivät pitkät antaa ittestään koko ajan niin ois kiva saadakin joskus....... ja mielellään sillai ettei tarvis anoa/pyytää/kerjätä... miehellä o just töissä menossa ennen lomia kaikki palverit yms systeemit niin sitä ei kyll paljon kotona näy....

että sellaaanen valitusvirsi tänään. kiitos ja heippa! =)
 
Heipsan!

Vieraat lähtivät päiväunille ja meidänkin esikoinen on sängyssään lepäämässä. Heräsi taas tänään klo 6.30, joten pitäis unen kyllä tulla.

Joonan lempilelu on ehdottomasti se äitiyspakkauksen helistin. Sen ottaa aina, nytkin oli sen lattialta napannut ja jyystää ikeniä siihen kahvaan :D .

Kikatus: Mä oon nyt pari kertaa kuullut, kun Joona hekottelee ääneen. Nää kerrat on olleet sellaisia, että on uniaika lähellä. Eli on ollut aikas väsynyt.

Nyt keittämään kahvia. Mustikkapiirakkaa jäi vielä :p .

Iines ja Joona 3 kk 2 vkoa
 
Täällä välillä meinataan naureskella.. reilun viikon jo yrittäny. mutta se on enämpi vielä sellasta kähinää :D
Unissaankin kerran tuli, ja jos jalkapohjasta ja jaloista "kutittaa" niin sit saattaa tulla.. mut ei jaksa kyllä kauan sitä hommaa.. enämpi juttelee ja hymyilee.
Hammasharjan kumiosaa hymy leveänä jyrsii, ja nyrkit menee suuhun jatkuvasti, niitä Alina tykkää imeskellä
 
[/b]linda aivan ihana kuva pienokaisesta :heart:
lempilelu meilläkin tuntuu olevan se kukka ja sitten vielä sellainen panda mikä saatiin kerättyämme niitä liberon merkkejä.
atooppinen iho täälläkin siitä kärsitään. pojulla ainut paikka missä ei ollut oli maha mutta nyt sielläkin rupee olemaan. kaks kertaa päivässä on pakko rasvata tai muuten heti pahenee
kikattelu sitä on jo jonkin aikaa ollut ja kikatus tulee aina kun kuivattelen kainaloita kylvyn jälkeen. tänään ensimmäistä kertaa kikatteli oikein kunnolla kun pidin hassuja ääniä. tuntuu että kikattelee helpommin kun rupee olemaan väsynyt.
tapaamisesta meillekkin käy näillä näkymin ihan hyvin se perjantai.
ja hienosti meni taas tummennukset :headwall:
 
Linda: Nätti tyttö ja ihanan paksu tukka!

Ja sitten omaa: Huuh, mikä päivä. Ei muuten kummempaa, mut mies on viettämässä vapaailtaa niin vähän tuntuu jo. Nöyrä hatun nosto siis niille, jotka ovat pidempiä aikoja olleet yksin/huolehtivat lapsesta kokonaan yksin.

Mun piti olla tänään ac/dc:n keikalla, mut en raaskinut antaa Ilaria hoitoon ja myin lippuni. Ja toisaalta, eihän se nyt ois muutenkaan onnistunu kun poju on pullolakossa. Rock'n roll.

Atooppisesta ihosta:
Juu, tarkkaillaan täälläkin, jos on, niin ainakin toistaiseksi lievänä. Kasvojen iho on etenkin poskista aikas kuiva, näpyt ovat toistaiseksi poissa. Leuka näpyillä edelleen, kuola on tietty yksi vaihtoehto. Äidilläni on atooppinen iho, josko sieltä voisi jotain olla periytynyt. Ittelläni on sitten astma, toivottavasti Ilu ei sitä tule perimään.

Nauramisesta:
Meillä ei ole vielä kunnon hekostusta tullut, en vissiin ole ollut tarpeeksi hauska ;) Hymyilee kyllä kovasti ja sitten silleen suu auki ja hymyssä hihkuu "hee, hii".

Lempilelu Leikkimaton kaverit lelukaaressa ja semmoinen Fisher Pricen helistin, missä on sellainen keltainen kieppuva aurinko. Suuhun menee meilläkin kaikki minkä saa käsiin.

T.Marais ja Ilari 3kk 1vko ja 4pv
 
Minäkin tulin toivottelemaan Hauskaa juhannusta. Me ollaan kyllä kotona ja sitten tuossa naapurissa (anoppilassa) saunomassa ja uimassa. Suunnitelmissa grilliherkkuja ja alkoholitonta sidukkaa :D .

Vielä kerran: Kaikille oikein hauskaa juhannusta ja toivotaan, että aurinko pitää meidät iloisella mielellä! :wave:

Iines ja Joona 3 kk 2 vkoa
 
Jokaiselle palstalaiselle toivotan hauskaa ja iloista jussia. Kun toi sää nyt paranis. Ennuste näytti että maanantaina sitten on lämmintä ja paistaa aurinko.

Käytiin eilen neuvolassa. Sara on kasvanut, repinyt pituutta melkein 1 cm/viikko. Pituus siis nyt 65,8 cm (2 kk iässä 62 cm) ja painoa 7 kg. Mihin missin mittoihin tuo yltää vielä? Ei enää oo yhtään sellainen pienen vauvan oloinen. Ei oo kyllä oikeastaan koskaan ollutkaan pienen vauvan oloinen... Tietty sillä on hyvät pituuskasvun geenit peritty ja siskonsa on kanssa kasvanut siellä +käyrillä aina. Pituuskasvu pomppasi sinne +3 käyrälle ja käppyrälle.

Tänään lähdetään kohti juhannuksen viettoa. Palataan asialle ensi viikolla.

Muija ja Sara 3 kk tänään
 
Heipsan kaikille!

Ihana tyttö sulla, Linda. Ja mahtava tukka! Meidän Mimosalla on vain ihan vaaleaa nukkaa päässään, kauempaa näyttää kaljulta. Nyt on tosin hiukset alkaneet kasvamaan ihan kunnolla.

Kasvamisesta puheenollen, Mimosan kynnet kasvaa ihan hurjaa tahtia! Kaksi kertaa viikossa saa napsia niitä lyhyemmiksi, ja joka kerran pelkään nipsaisevani koko sormenpään irti, vaikka suoritankin toimenpiteen Mimosan nukkuessa.

Mies ja itku: Hyvin handlaa, Mimosalla ei tosin ole ollut kuin ihan muutaman kerran sellainen itkuilta, että olis parkunu pitemmän aikaa putkeen. Nyt on alkanut kylläkin menemään niin, että vaan äiskä kelpaa hyssyttelijäksi, etenkin jos itkee väsymystään. Mulla taas on lehmän hermot, en ota paniikkia jos selkeesti näen mistä itku johtuu.

Nauraminen: Mimo on naureskellut jo muutaman viikon, sellaista hessuhopo-naurua, HÖHÖHÖHÖHIIIIH kuuluu vaan ja koko nassu on ihan sikkaralla kun iskä hauskuuttaa. Mulle nauraa usein tissittelyn lomassa.

Lempileluja on useita: Libero-kukka, leikkimaton keltainen nalle, MAM-purulelu ja mun isän tuoma Kosovo-nalle.

Meilläkin aloitettiin kiinteät jokunen aika sitten, ihan itse järkeilin että nyt olis hyvä aika aloittaa. Aamupäivällä saa ''kunnon ruokaa'' esim. pottua, iltapäivällä sitten hedelmäsosetta. Ei ole tullut mahakipuja tai ihottumaa. Hienosti maistuu neidille kaikki kokeiltu. Maitoa menee edelleen saman verran kuin ennenkin, öisin syö 3 kertaa ja päivällä parin tunnin välein. Musta tuntuu että Mimosa kirii nyt kasvussa kiinni ikätovereitaan. 3kk-neuvolassa pituus oli 56,5cm ja paino 4160g, saas nähdä mitkä on lukemat reilun viikon päästä kun meillä on 4kk-kasvukontrolli keskussairaalassa.

Mimosan kakka on rusehtavan keltaista, nyt vähän tujumpaakin kun kerta kiinteitä syö. Edelleen tavaraa tulee joka päivä, oliskohan neiti ollut pienen elämänsä aikana ollut päivän kakkimatta? Meillä jäi muuten nyt nuo ImseVimset ja Popolinon 3-6kg vaipat ja kuoret pieniksi, tilasin www.kestovaippakauppa.com Fuzzy Bunz-vaippoja 10kpl, tulevat varmaan ensi viikolla. Lisäksi meillä on sitten Disanan nauhavaippoja ja villiksiä.

Marais mulla olis kanssa lippu Sonisphereen, mutta taidan myydä sen pois. En kuitenkaan voisi olla siellä koko päivää, ja jos menen vasta illalla paikan päälle katsastamaan Linkin Parkin ja Metallican, niin enhän mä pääse porttia pidemmälle kun kaikki hyvät paikat on jo viety. Tiedän, että tyttö pärjäis kotona isänsä kanssa, ja olisinhan mä kilometrin päässä kotoa jos hätä tulis, mutta mua ei oikein nappaa tyhjennellä tissejä jossain Bajamajassa. Voin vaan kuvitella, minkälainen tilanne portillakin syntyis jos menisin tuon tissipumpun kanssa sinne. 13-kesäisenä multa nimittäin takavarikoitiin portilla Tammerfesteillä avaamaton kokistölkki, kun olisin voinut kuulemma tappaa sillä jonkun :eek: Kavreiden avaamattomat limupullot pääsivät heidän kanssaan alueelle, mun tölkkini ei.

Juhannus vietetään Mimoskan kanssa ihan vaan kotona. Anoppi olis mielellään ottanut Mimosan illaksi hoitoon, mutta koska vietän ihan mielelläni jussin kotona, jää myös Mimoska tänne mun kanssa. 99% kavereista aikoo suunnata tiensä RMJ:hin, mua ei sinne saa enää kirveelläkään. Edellisvuonna voitin kaks koko viikonlopun lippua kyseiseen tapahtumaan mutta se oli niin syvältä ja poikittain että hilpastiin sieltä jo lauantaina pois. Minäkö tylsä? :D Mies menee jossain käymään, mutta ei häntäkään kuulemma kauhesti huvita rillutella.

Tulipa taas oikein romaani! AI NIIN Hermina nauroin itseni kipeeks kun näin sieluni silmin kuinka teen pikkunen natustaa nälissään äiskän paitaa :LOL:

Toivottelen jo nyt kaikille HAUSKAA, TURVALLISTA ja LÄMMINTÄ JUHANNUSTA!!!

upupa ja Mimosa ensi viikolla 4kk
 


Uudet potut, lohta!
Vihta heiluu kohta!
Aurinko, tuuli ja vaahtopäät.
Teillekin iloisat juhannussäät!


Meidän vesselin mitat oli 3kk-neuvolassa 64cm/7,2kg. :D
Aikas järkäle! Itelläni on ranteet kovilla, kun kannan ja hoidan.
Oon joutunut opettelemaan toiminnot päinvastaisilla käsillä, kuin mitä oon tottunut, että kuormittavuus jakaantuisi.
Ainakin yksi vaavi näytti olevan saman suuntaisilla mitoilla
täällä, Mökin muijan tytsy! :) *Muoks muoks* Ja niinpä
myöskin Misstran poitsu, mittaa näytti olevan vieläkin enemmän!

Vauva 3kk & 16pv
 
Hei vaan taas kaikille!

Ihan ekana: Kiitos Marais uudesta ketjusta! :)

Nauramisesta Miellä tyttö on nauranut kerran hiljaa ääneen. Oli tasan 2 ja puoli kk, kun illalla nukahti tissille ja nauroi sitten ennen sänkyyn nostamista sylissä hiljaa. Oli kyllä maailman suloisin :heart: Toivottavasti saadaan lisää samaa jatkossa!

Lempilelua ei varsinaisesti ole. Lelukaaressa on leppäkerttu ja lintu, joita mielellään katselee. Lisäksi Liberon kukka on säästänyt monelta itkulta automatkalla. Kuten joku jo sanoikin, harvinaisen onnistunut kapistus. :)

Meillä yöunet on 3 viimeisen yön aikana heittäneet häränpyllyä. Ennen tyttö nukkui 3-4 tuntia putkeen ja yöstä selvittiin 2-3 syötöllä. Nyt unet on enää 1-1,5 tuntia maksimissaan ja syöttöjä 5-6. Tuntuu aika raskaalta, kun ei tule yhtään pitempää pätkää yöhön. |O Mietin, että voisikohan kyseessä olla jokin tiheän imun kausi? Ikää on nyt reilut 2 ja puoli kk eli ehkä voisi sopia??

Minunkin puolesta HYVÄÄ JUHANNUSTA KAIKILLE!

Eka ja Sonja
 
En muista, missä iässä noita tiheän imun kausia onkaan. :) Itselläni kävi sama mielessä, kun meidän poju on syönyt nyt viimeiset kaksi yötä kahden tunnin välein! Ihan kuin vastasyntyneenä... Yöt kun on olleet jo niin kivoja, että eka aamusyöttö on ollut viiden maissa. Mutta nyt tosiaan kaksi outoa yötä. Täytyypi toivoa ja tarkkailla, että olisi sitä tiheää imua.

Ja täysimetyksellä yhä mennään. :) Imetys on muuttunut paljon alkuajoista! Rintakumia ei ole tarvittu aikoihin, poika osaa hommansa ja rinnatkin tottuneet. Takana on semmoinen alkusähläys! Yksi rintakumi jäi jonnekin kadoksiin, kun niitä haettiin milloin mistäkin. Kai se majailee jossain patjojen välissä... :D Eikä enää tarvi asetella monia tyynyjä asennon hakemiseen. Minkäänlaisia kipujakaan ei ole. Muistan, kuinka sairaalassa nännit oli ihan ruvella ja luulin, että joudun käyttämään niissä voidetta koko imetyskauden!

Mitenkäs te aloitatte soseet? Alkamisikähän on joustava 4-6kk. Nykytutkimuksen mukaan kuulemma suositellaan aloittamaan mieluummin aikaisemmin kuin myöhemmin, mitä sitten tarkoittaneekaan. Onko se mieluummin 4kk kuin 6kk, vai että se aikaisemmin tarkoittaa, että puolenvuoden ikään mennessä, eikä myöhemmin. Liittyy kuitenkin jotenkin allergioihin ja (vauvan?) raudan saanti vaarantuu puolen vuoden pituisella imetyksellä. Itse haluaisin mennä pelkällä rintamaidolla niin pitkään kuin mahdollista. Miksi perunaa suositellaan ensimmäiseksi tarjottavaksi? Olen kuullut moneltakin, että se aiheuttaa masuvaivoja. Bataatti olisi lempeämpi, mutta makea. Makeaahan ei ole hyvä tarjota ensimmäiseksi, ettei tulisi ronklaava lapsi... :D Eikö mitään muita vaihtoehtoja olisi?

Minäkin suosittelen katselemaan vauvan vaatteita huutonetistä! Itse olen ostanut sitä kautta sekä käytettyjä, että uusia. Se on mukava, kun pienet vaatteet mahtuu postiluukusta ja tulevat suoraan kotiin! :) Sinne vain hakusanaksi vaikka koko, mitä lapsi käyttää ja sana "uusi", jos ei tykkää käytetyistä. Olen ollut todella tyytyväinen! Vain pari kertaa on tullut todella nukkaantunut vaate, jota kuva ei paljastanut. Ja vinkiksi, varsinkin tummat värit käytetyissä vaatteissa saattaa näyttää kuvissa kirkkaammilta kuin todellisuudessa ovatkaan. Se nyppyyntyminen ei näy. :)

Vauva 3kk 17pv
 
Mohoi,

Kyllä olen säälittävä, juhannusaattona netissä. Mutta hyvä syy, tulin toivottamaan teille hyvää juhannusta. :) Keskikesän juhla muka, pah. Täällä ainakin tosi kylmää ja koleaa, tekis mieli laittaa leivinuuniin tuli ja lämmitellä. Mutta ei, terveisiä porukoilta. Ollaan täällä nyt yötä (perätin kilsan päässä omasta kotoa), kun äiti niin kovin pyysi jäämään. Vietettiin päivää täällä syöden ja saunoen. Tarkoitus oli myös lähteä vaikka minne "nuorten menoille", mutta ei sitten oikein raaskittukaan lopulta lähteä ilman vauvaa yhtään mihinkään. On kuitenkin Antonin ensimmäinen juhannus. Ja sitä paitsi, mitä ihmeellistä juhannuksena muka pitäisi tehdä, jos ei mikään erityinen huvita juuri nyt? Voihan kesää juhlia milloin muulloin tahansa. Ja tämän päivän menot olis kaikki olleet sellaisia, että vauva olis pitänyt jättää mummolle. Mutta huomenna varmaan ajellaan siskon miehen mökille, ja sinne otetaan Anttukin mukaan.

Nyt täytyy mennä vielä vähän saunomaan. Ja ehkä sitten taas syödään. Ai niin muuten, kuinkakohan pian uskaltaisin tehdä testin, jos menkkoja ei kuulu? Odotan kyllä, että kierto palautuisi ennalleen, mutta toisaalta pikkukakkonenkin saa tulla milloin vain (näin on nyt päätetty:) ) Jos sellainen meille suodaan. Tällainen kepeä kysymys tähän loppuun, hihi. :) Mukavaa yötöntä yötä, meillä päin se ainakin sellainen on. Valoisa.

Moiks vaan,

-Minea ja Anton 3 kk
 

Yhteistyössä