**Maalismasut 2009** maaliskuussa

Onnea kaikille jotka ootte saanu vauvan! ja tsemppiä kaikille muillekin!
meille syntyi kans 28.2. pieni tyttönen 38+1. 2650g. synnytys oli nopea alle 4 tuntia. helppoa, nopeaa ja siistiä. lapsi voi hyvin. seurataan verensokeria tarkasti ku on niin pieni. itelle ei tullu mitään "vammoja". ei tikkejä eikä henkisiä traumoja. Tää imetyksen aloitus vaan tökkii ku vauva ei jaksa kunnolla imeä. mä ku tylsistyn täällä sairaalassahengiltä. hirvee HIKI koko ajan..
ehkä meen syömään karkkia :LOL:
 
Onnea Muty!! :flower: Kuulostaa hyvältä ajatukselta tuo karkin syönti, taidan tehdä Mignon-munastani myös selvää jälkeä.

Ja onnea kaikille muillekin vauvan saaneille! Ja etänä onnea nyt koitoksessa oleville.

Niin se aika rientää, muistan kun syksyllä haaveilin tästä maaliskuun pinosta, mutta se tuntui niin kaukaiselta....

Sairaan tylsää kyllä on. Jos lähtis vaikka K-rautaan. Kun sinne menee ilman miestä, niin saa parempaa palvelua ;)

Ei sit oo koko viikonloppuna supistanu kertaakaan, vaikka oon ollu liikenteessä. Turvotusta on sairaasti, yöllä särki ranteisiin, ja ne olikin ihan pehmeet ja turvoksissa vielä aamulla. Tukisukat on tiukasti jaloissa, mutta mistäköhän sais tukihanskat?? Lisäksi (turvotuksen vuoksi) särkee polvitaipeita ja ne on kosketusarat, onko muilla tätä polvitaive-vaivaa? Voi pentele, jos se tässä loppusuoralla lykkää vielä suonikohjut...... Eli ei kun vali vali. Mies uhkasi lähteä yöllä sohvalle, kun se hermostui mun tuskaiseen ähinään, puhinaan ja murinaan :D

Musta on tullut nyt muuten ihan mahdoton, kun en ole enää töissä. Kun on tottunut olemaan tiukkana "jääränä" joka päivä ja huolehtimaan että hommat hoituu, niin nyt päsmäröin sitten täällä vapaa-ajalla sen minkä pystyn ja keksin. Mies saa olla aika rauhassa (tehtävälistaa lukuunottamatta), mutta asioilla (pankki, ravintolat, ym.) olen ihan haukkana vahtimassa joka asiaa ja huomauttelen ja valitan vähänkin jos jotain keksin. Olen ihana asiakas varmaan. Saan oikein draivin päälle ja innostun, jos jotain pääsen vahtimaan ja valittamaan. Ja nyt kun deadline (=synnytys) lähestyy, niin vaan vauhti kiihtyy.

T:Marais ja Mökö 39+1
 
Hannamikin on päässyt vauvanhakumatkalle. =)

Myymä ja metsälauha, mä lupaan olla teidän kanssa täällä kuun loppuun asti, luultavasti jopa huhtikuun puolelle. :LOL: Oon laskeskellut et jos tämä vauva syntyisi samoilla raskausviikoilla kun esikoinen, vauva syntyis 7.4. :eek:
Just eilen anoppi totes, että eihän sun maha ole yhtään edes laskeutunut vielä... Juu, eipä ole, tiedän sen itsekin. Alkaa jo valmiiksi ärsyttään, kun sukulaiset, pahimpana oma äiti, alkaa soitteleen joka päivä ja kyseleen että eikö se vauva jo tule ulos sieltä.

Mä sain viikonlopun aikana aikaseks pakata vauvan kotiinlähtövaatteet valmiiksi. Saa mies sit napata kassin vaan oven suulta kun lähtee meitä hakemaan kotiin. Eilen haettiin myös postista (posti ärräällä --> auki myös sunnuntaiisin) ne carenan tuplat ja saattiin tosiaan sit kahdet tuplat! :LOL: Oon aivan varma et oon tilannut vaan yhdet, mutta kahdet sieltä tuli. Vähän ihmeteltiin miehen kanssa laatikoiden määrää kun pakattiin niitä autoon, ja kotona sit syykin selvis. Täytyy selvitellä tänään tuota asiaa.

Nyt täytyy lähteä tuon koiruuden kanssa ulos, harmi kun siellä ei paista aurinko. :|

marza ja minimuru 37+1
 
Oi moni menossa tänään sairaalaan saamaan vauvoija :heart:
Mutylle onnittelu!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja myymä:
meni paremmin kuin edellinen vaikka sama kahden tunnin kaava jatkuu, nukuin välit ainakin sikeämmin!
Komp, sama juttu täällä. Olokin jo paljon parempi kun sai unta nuppiin.

Kärvistelystä: Must tuntuu kanssa ettei tää osaa tulla ulos ja menee raskaus huhtikuun puolelle. Toisaalta voihan se hetki olla milloin vain. :D

Jee huomenna neuvolaaaaan ja keskiviikkona äippäpolille alapäätarkastukseen!! uu bileet! (eivaan, jotain kivaa edes tiedossa)

Nyt rupes sattuu selkään ja ylämahaa yhtäkkiä. Eilen oli supisteluja koko pvä yhteen menoon. :|

Mömmis 37+2
 
Kaa
Mutylle isot onnittelut ja onnistumisen ajatuksia tuohon imetykseen!

Itse pidän eräpäivänä kuun viimeistä päivää. Silloin on 41+5, jolloin on myös sairaalan yliaikaiskontrolli (jolla sitten mahdollisesti käynnistetään). Eli neljä viikkoa on vielä odotettava rauhassa. :D

Kaa 37+6
 
Mutylle iso :hug: ja oikein paljon onnea! kyllä se imetys lähtee siitä pikku hiljaa sujumaan. ei kukaan oo seppä syntyissään. :)

marza: minkälaiset ne vaunut on? Meillä on nuo carenan merkkiset matkarattaat esikolle ja pyörät on huonot ku ei oo ilmakumirenkaat, mut muuten ihan hyvät rattaat. eikö niissä vaunuissa kans ollu samat ilmakennorenkaat? Mie se vieläkin mietiskelen niitä tuplien laittoa.. monet on sanonu, että kannattaa katsoa sitten kun vauva syntyy että tarviiko niitä ollenkaan..
 
ONNEA KAIKILLE JO VAUVAN SAANEILLE JA TSEMPPIÄ KETKÄ SITÄ LÄHTEVÄT TÄNÄÄN HAKEMAAN :flower:
merkkailen vaan kun viikonlopun olin lomalla enkä päässyt koneelle..nyt taas lähdetään reissuun
Angelia ja vaavi 38+3
 
myymä
Mutylle perheineen oikein suuret onnittelut!!!! :) :heart:
Tyttöjä on syntynyt aivan hirveesti!!! :)

No täältä on ainakin tulossa varma poika joten yritän tasoittaa sitten lopulta ;)

Laitan tässä just ruuaksi lohipastaa (ensimmäinen kerta varmaan tän raskauden aikana kun teen ruuaksi kalaa :ashamed: ) ja jälkkäriksi ajattelin leipoa mokkapaloja :) ja sitten taas ihmetellään kun kilot nousee ;)

myymä ja pikkuveli 37+4
 
Huomenta ja hyvää maanantaita


Onnea kaikille jo vauvautuneille. Ja tsemppiä kaikille vauvanhakureisussa oleville. Ihana kuulla pian teidän kuulumisianne.

Myymä, Metsalauha ja Marza olen teidän kanssanne varmasti kuun lopulla ja vieläpä huhtikuussa mukana. Mulla oli tänään nlalekurin vika käynti ja sanoi, kun eka meni käynnistykseen, niin turha odotella tätä toista yhtään aikaisemmin ulos, että syntyy lähempänä 41+ kuin 40+. :kieh: Jokainen raskaus on kuitenkin erilainen, että ei voi 100 % sanoa noin. Itse omalla äidilläni jokainen lapsi (4kpl:tta) on mennyt ihan erilailla.

Marza. Tiedän tunteen, kuinka raivostuttavaa on, kun kysellään, että milloin se lapsi syntyy ja miksi ei ole vielä syntynyt. Mikä on vialla kun ei synny ajallaan :kieh: . Mulla paloi esikoisen kohdalla päreet, kun kyselivät tuollain. Ei lapsessa mitään vikaa ole, jos ei ajallaan synny. :headwall: . Syntyy, kun on valmis, vaikka sitten käynnistyksen kautta.
Nyt olemme sanoneet suurimmalle osalle, että LA on maalis-huhtikuun vaihteessa. Niin ehkä rauhoittaa kyselyjä.

Tänään oli tosiaan viimeinen nlalääkäri. Joka kerta ollut eri lääkäri.

Kohdunsuu pehmeä, kiinni ja pituus noin 2 cm. Pää tuntui sisätutkimuksessa (RT).
Painoa tullut yhteensä 6,8 kg. Ei paha.
RR 115/79
Hemppa 129
SF-mitta 32,5
Pissa puhdas
Liikeet ++
vauvan syke 140
Nyt on sitten viikoittain neuvolakäynnit.

Huomenna pitäisi mennä viimeiseen verikokeeseen, kun olen -merkkinen veriryhmältäni.
Kaksi kertaa käynyt jo ja nyt on kolmas.

Sain kiellon, että uimaan ei saa enää mennä, kun paikat ovat pehmeät ja laskettuun on enää niin vähän aikaa. Mä kun olisin niin halunnut mennä uimaan vielä.
Olo on ihan hyvä, mitä nyt kaveri painaa rakkoa koko ajan.
Flunssa on helpottanut, vielä nokka hieman vuotaa ja on tukossa, mutta ei paha. Yöllä herään vesssan ehkä kerran. Olen oppinut olemaan juomatta illalla kamalia määriä.

Vauvan sairaalakassin olen jo pakannut valmiiksi. Omani pakkaan varmaan viikon parin päästä. Katsellaan. Kun ei kerran lekurin mukaan ole mitään kiirettä, niin mitä turhia stressaamaan:LOL: .

Meillä on miehen kanssa tänään 13-vuotispäivä. Pitäisi varmaan jossain vaiheessa lähteä yhdessä vielä ulos syömään, ennen kuin mussukka syntyy isosiskon iloksi. :heart:

Jaahas pitänee varmaan nyt siivoamaan keittiön kaapit, niin saa ajan kulumaan.
Mulla on vielä muutama projekti, ennen kuin vauva saa tulla. Eli keittiön kaappien siivous, esikoisen kuvien laitto kansioon, makuuhuoneen petivaatekaappi, vauvan sänky, muiden valokuvien järjestelyä. Pakkaseen hieman sämpläriä ja pullaa, niin sitten olen valmis. Tietenkin huhtikuun alussa olisi vielä raeruohon laitto ja pajunkissojen koristelut pääsiäistä varten. Joten eiköhän se tässä.

Jadekettu+masuasukki 36+2 ja on täällä vielä pääsiäisenä yhtenä kappaleena :LOL:
 
Onnea kaikille onnellisille vauvan jo saaneille, teitä onkin jo paljon :flower:

Itsellä 2 pv laskettuun aikaan ja menkkamaiset alavatsakivut jatkuneet aamusta saakka. Odottavan aika on pitkä....

Pöttis rv 39+5
 
paljon onnea mutylle!! :flower:
paljon syntynyt tyttöjä maalismasuille, pitäsköhän mun nyt sitte lähtä pukkaan tää poika maailmaan??! :whistle: yöllä muka supisteli, mutta nyt ei taas tietuakaan mistään vauvan tulosta.... :kieh:
 
Onnea Niinulle ja Mutylle nyyteistä!!!

Piti lähteä ostoksille, kun ei enää liivit ja pöksyt mahdu päälle! Olin ajatellu sinnitellä viimeiset 2-4 vko kaapissa olevilla, mutta ruennu miin ahdistaan... Niin vaan nytkin eksyin kirjaston koneelle lukemaan eilisillan ja tän aamun kuulumiset. Ei oikein shoppailuhaluja, kun mahaa kiristää jatkuvasti. Reilut pari tuntia pitää kuitenkin pakkoshoppailla ja luuhata kaupungilla, kun miehenki pitää päästä mun kyydis kotiin. kummityttö täyttää tänään 13 v, joten lahjanhaussa olen myös.

Kyllä minustakin on ruennu enemmän ja enemmän tuntumaan, että olen siellä viimeisten joukossa. LA 15./18. päivä (menkat/ ultra) eikä mitään oireita muuta kuin tämä lähes jatkuva mahan kiristely :kieh:

Jaksuja!

Kaatjuska ja Kunto 38+1
 
Onnea mutylle vauvasta!

Pääasiassa ollut nopeita ja helppoja synnytyksiä! Toivottavasti oma synnytys menee yhtä hyvin!

Mä varmaan synnytän sitten Jossun kanssa 13. päivä perjantaina. Silloin olisi 41+1. Pari viikkoa enää maksimissaan. Jännittää!

Marza
Mun äiti kysyi kanssa yks päivä kun soitti, että jokos on jotain tapahtunut. Vastasin siihen, että voidaan sopia, että hän sitten soittelee ja kysyy joka kerta tuon kysymyksen ja joku kerta vastaan että joo, syntyhän se tossa viime viikolla, koska ajattelit tulla käymään.. Tai sitten me ilmoitetaan, kun oikeasti jotain tapahtuu. :D

Mullakin on suunnitelmissa siivota tuo yksi iso keittiön kaappi. Pitäisi käydä ostamassa hyllyjä varten sitä muovia, jolla ne voi päällystää. Sitten pitäisi kai keitellä tuo rintapumppu, tuttipulloja ja tutteja. Ehkä ensin huolehdin kuitenkin ravinnonsaannista! Jauhelihakastikkeen tekoon siis! =)

Mimmu ja Furuno 39+4
 
Hei,

elkäähän nyt kaikki olko huolissanne, että vauva ei ole antanut merkkejä tulosta, kun LA:t lähestyvät. Kyllä ne sieltä tulee. Ja kevään/ kesän mittaan teille tulee ikäviä niitä potkuja masuissanne. =) Sekä masujanne ja ennen kuin huomaattekaan, niin alkaa vauvakuume uudestaan salakavalasti hiipiä esiin :).

Nauttikaa vielä masuistanne rauhassa. Kohta elämässänne suurella osalla on esikoinen, joka mullistaa maailman, ja paljon muuta ei elämään mahdu moneen kuukauteen. Vauva määrää tahdin aika hyvin.

JA JOS sattuu olemaan sellainen tissitakiainen :LOL:, kuin meillä oli esikko. Niin ei suostunut tuttipulloa edes syömään, että äiti olisi päässyt yksin uimaan. Aika olisi ollut liian pitkä ilman maitoa.(meillä kun saatiin allergioiden takia lupa aloittaa kiinteät vasta 6 kk:n iässä, vaikka aiemmin oli jo tarvetta kiinteälle.).

Eiköhän meillä kaikilla ole ne vauvat viimeistään pääsiäisen jälkeisellä viikolla. Itselläni tulee 42+2 täyteen juuri tuolloin pääsiäis maanantaina. Ja niilä main on käynnistys sitten. Mutta toivon, että syntyisi kerran ilman käynnistystä.

Pitää sen tähden alkaa harrastaa ahkerasti HUOM 4 S:ää, Seksi,Siivous, Sauna ja SIWA :LOL: . Lähikauppamme. Muutamilla tutuillani on synnytys käynnistynyt, kun ovat Siwassa käynneet loppuvaiheessa.

Jadekettu+masuasukki edelleen 36+2 :heart:

Nyt esikkoa tarhasta hakemaan.
 
Moi taas!

Jossu, Carenan tuplarattaat oli tosi näppärän oloiset. Työntelin niitä ihan polleena eilen himassa. :LOL: Pyörät on ilmakennorenkaat, ja se olikin yks syy miks päädyttiin juuri noihin tupliin. Vauvan koppa oli aika pieni, mutta toisaalta ei siinä ole tarkoituskaan kuljettaa yli 6 kk:n ikäistä vauvaa. Samoin istuinosa oli hieman liian lyhyt meidän pojalle makuuasennossa, mutta sekin oli aika pieni ongelma - tuskin poika niissä usein nukkuu. Mutta muuten tuplat oli aivan loistavat ja oon tosi tyytyväinen et ostettiin just noi. Niillä näyttäis olevan aika hyvä jälleenmyyntiarvokin huutonetissä... :)

Myymä, mäkin tein tänään pastaa, tosin kanapastaa ja kun puhuit mokkapaloista, muistin et mulla on mokkapaloja pakkasessa. =) Taidankin keittää itselleni kahvit ja sulattaa pari mokkapalaa.

Jadekettu, mullakin oli paikat pehmentyneet viime lääkärineuvolassa, ja kun kysyin saanko vielä mennä uimaan, niin lääkäri sanoi että mene ihmeessä :eek: Tällä viikolla piti mennä, mutta nyt aloin miettimään, onkohan se sittenkään kovin järkevää. Se lääkäri ei kyllä muutenkaan vaikuttanut kovin asiantuntevalta. Tai siis se ei herättänyt mussa kauheaa luottamusta, kun sillä oli ihan rasvanen tukka (YÖK!), eikä lääkärin takkia päällä vaan joku resunen oma villapaita. Ja oli vielä aika nuorikin, vaikka eihän se estä asiantuntemusta...
Taidan kysyä kaverilta, joka on lääkäri, et mitä mieltä hän on uimaan menosta.

Ja nyt sinne kahvin keittoon. :D

marza
 
Kaa
Meillä ei taida tuo Sale tehdä kummia... vieressä se on täälläkin ja siellä tulee käytyä liki päivittäin... meikäläisellä tuo yksi S onkin Shoppailu. Ei tule suorituspaineita siitä missä shoppailee! :D B)
 
Mun pitäis tuota Siivousta harrastaa, mutta olo ei anna kyllä yhtään periksi. Flunssa on yrittänyt hiipiä päälle jo viikon verran ja nyt on muutaman päivän ajan päätäkin särkenyt. Kuulin anopilta, että jos on flunsassa synnytyksen aikoihin, pitäisi ottaa joku nieluviljely. Kuulemma tutun vauva oli synnytyksessä saanut jonkun pöpön ja joutui sitten teholle. Mikäs tää pöpö sitten vois olla?

Ja joo, tylsää on. Nettikin koluttu läpi jo moneen kertaan :LOL:
 

Yhteistyössä