**Maalismasut 2009** maaliskuussa

minnille ja perheelle onnea :heart:
täällä ollaan vielä kotona. selkäkivut loppuivat :/
jonkun aikaan niitä tuli säännöllisesti ja sitten loppuivat kun seinään. mie jo luulin että pääsen tästä vatsasta eroon.
ei auta muu kun vaan odotella....
 
Kiitos Kaa!!!

Meidan kuukausi!!!! :D :D :heart:

Kasittamatonta, etta nyt ollaan taalla! Kesalla tuntui ihan liian kaukaiselta ajatellakaan... =)

Onnea Miitzuli tyttolupauksesta! =)

Onnea Minni Menninkaiselle ja perheelle tytosta! :heart:

Fazerina- Ihana pikkuinen!!!! :heart:

Tervetuloa uudet Sasha ja Jadetti! :wave:

 
mäkin voisin hieman ilmotella itestäni, lukemassa olen käynyt useasti teijän juttuja, mutta oon vaan niin ihmeellisen laiska kirjottamaan.. Onnea kaikille jotka ovat jo vauvan saaneet :heart:
Viimeisellä lääkäri käynnillä käyty ja painoarvio oli 2kg 800g eli lasketun ajan tienoilla vauva painaisi n. 3kg600g =) meidänkin neuvolassa lääkäri viellä ultrasi koon ja katsoi että kaikki ok.
melisha ja 36+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jadekettu:
Minde83 tarkoittanee varmaan maanantaita :LOL: .
Ollaanko sekaisin jo päivistä. Sitä tää raskaus teettää


Jadekettu + masuasukki 36+0
:LOL: :headwall:
Niin nythän on vasta lauantai... Ei näistä päivistä pysy selvillä varsinkaan nyt ku mies ollu tän viikon talvilomalla ja viime viikon sairaslomalla
 
Täällä toinen aamuvirkku. Unta vaan ei riitä... Tänään on leppoinen päivä. Mun vanhemmat tulee käymään ja äiti tuo vauvalle tekemänsä villavaatteen ja pakkaseen ruokaa. Kun se ei osaa olla hössöttämättä ja tietysti luulee, että me kuollaan nälkään, kun tullaan sairaalasta... :D Vuorokauden kuluttua sitä startataankin jo kohti Taysia. :)

Rv 39+4
 
Hurjan paljon onnitteluja Minni Menninkäiselle! :flower:

Soraya Voi miten ihanaa, kun äiti tuo ruokaa ja kaikkea :) Tsemppiä maanantaille!

Olen hivenen kateellinen teille kaikille, joita vanhemmat käyvät auttelemassa ja pääsevät vauvaa katsomaan ja iloitsemaan kanssanne. Harmittaa, kun ollaan täällä Atlantin takana ja tulevat isovanhemmat on Suomessa, joten osallistuminen ja auttaminen ei heidän osaltaan onnistu vaikka kovin tahtoisivatkin. Ikävä on välillä kova. Omia vanhempiani olen nähnyt viimeksi elokuussa :/ No, ei auta valittaa, näillä eväillä porskutetaan eteenpäin.

Toivotan paljon supisteluja niitä toivoville ja jaksamista muiden kipujen kanssa taisteleville :hug: Nyt on jo meidän kuu ja pian alkaa monella jo helpottaa ja kaikilla aikanaan. Yritetään jaksaa vielä viimeiset viikot vaikka tiukkaa tekisikin. Tsemppiä yhteisesti meille kaikille!

kaupungilla suhailusta väsynyt mutta iloinen nipsunapsu 39+3
 
Kaalle kiitos uudesta pinosta, meidän kuukausi :heart:

Minnille onnea ja Fazerinalla sulonen pieni taskurapu :flower:

Sasha ja Jadetti tervetuloa! :wave:

Eeeva huu, en ymmärrä miten uskallat kokeilla kohdunsuuta, mulla sattuu ne lääkärin tökkimisetkin niin paljon, viimeksi kun tulin ulos huoneesta sain käytävällä vähän pitkiä katseita kun aloin kiljua että lopeta nyt helvetissä.. Ja sen jälkeen supistuksetkin on ihan hirveitä.

Onneksi taitaa olla ihan sitä vatsatautia nää oksentelut, tää aamu on ollu vielä pahempi kun eilispäivä, mut muuten tilanne on ihan rauhottunu.
 
Hei kaikille pikaisesti!

Kotiuduin eilen itse sairaalasta, Mimosa jäi vielä sairaalaan lastenosastolle kun syntyessä hänellä oli verensokeri hieman matala ja syöminen on vielä hiukan hankalaa. Muuten terve ja kaunis, ihana tyttö :heart: Joka kerta kun täytyy lähteä pois Mimosan luota tulee itku, vaikka tiedän ettei hänellä ole mitään hätää ja pääseekin varmasti pian jo kotiin. Maito nousi kunnolla eilen, sain sairaalasta lypsykoneen lainaan ja yölläkin oli pari kertaa noustava lypsämään. Oma olo on hyvä, synnytys oli helppo mutta siitä tarinoin myöhemmin lisää. Lähdetään nyt miehen kanssa ruokkimaan ja kylvettämään meidän pienokaista :heart:

Tässä Metti Mimosa iskän sylissä:



upupa ja Mimosa pian 4vrk!
 
Kärsimättömyys kasvussa täälläkin. Maha pinkeänä vähän väliä ja menkkamaista kipua silloin tällöin, mutta LIIAN rauhalliselta vielä vaikuttaa. Tänään ajattelin testata kaikkia kolmea S:ää, kun päästään mun vanhempien luona saunaankin. Saapa nähdä, onko lahjaksi saatava Maxi Cosin turvakaukalo jo saapunut Saksasta.

Eilen mies otti vihdoin poran kauniiseen käteen ja saatiin vaavin nurkkaus valmiiksi. Tuli tosi kiva ja kotoisa, melkein kuin oma huone.

Isomman kämpän hankkiminen saa odottaa siihen, kun minä palaan töihin. Sitäpaitsi, tällä alueella on ihana viettää äitiyslomaa: kaikki lähellä, jumalaiset vaunuilumaastot ja kesällä rannallekin kävelymatka.

Nälän määrä lisääntyy koko ajan. Nyt toiselle aamupalalle!

Minilla ja Ada Emilia 37+5
 
Myrna: Sattuu ne lääkärin ronkkimiset yleensä, mutta ei satu kun ite kokeilee :)

Nyt oon päättäny kun kerta maaliskuun lapsilisät ( haha :D ) meni sivu suun niin tämä vauva saa kölliä vaikka tuomiopäivään saakka masussa. Tuomiopäivänä voi pitää vaikka jos vasta-aineet on nousseet liian korkeiksi tai sitte päättävät joskus viikolla 45 käynnistää.. Kivut öisin on vähentyny ja oman olon puolesta pystyn nukkumaan hyvin ja vessassaki tarvii öisin käydä vain pari kertaa niin mikä hätä tässä on :p

Eeeva, äppä ja uusi asenne 39+3
 
Minnille perheineen vauvaonnitelut! :flower:

Tervetuloa Sasha ja Jadetti!

Suloinen paketti Upupalla! Fasun nyyttiä en valitettavasti päässyt katsomaan.

Eeva kuulosti hyvältä tämä sun "uusi asenne" :D Ja helpompihen se on asennoitua positiivisemmin, kun omat vaivasi on vähentyneet. Toivotaan monistumista kuitenkin ennen tuota viikkoa 45...

Oma olo tänä aamuna normaali kahden vatsatautupäivän jälkeen, yes! Eilisen päivän punotti melkeen koko kroppaa (eniten kasvoista, kaulalta ja toisesta reidestä) enkä kyllä yhtään tiedä mitä ois voinnu olla... Nyt aamulla jo tämäkin vaiva parempana. Ihanaa, kun olo normalisoitunnu ja tasaviikot paukkuu: 38+0!

Kaatjuska ja Kunto-prinsessa
 
Hei!

Pakko oli tulla kurkistelemaan, mitä kuuluu teille maaliskuun odottajille ja onko tullut paljon pienokaisia maailmaan. Onnea kaikille nyyttinsä saaneille :heart:

Itse siis vielä helmikuisten pinossa kärvistelen, siellä vielä muitakin mattimyöhäisiä. Alkaa jo olla aika täynnä odotusta tää tuleva mamma. Mutta synnyttäkäähän te kaikki ajallanne nyt, hieno tsemppi täällä päällä myös! Kovasti uhosin itsekin helmikuun alussa, että tässä kuussa syntyy :ashamed: No joo, kyllä se sieltä tulee, vaikka väkisin... :kieh:

Jaksamisia loppuodotukseen!

EllaMaaria ja Tikru 41+0
 
Minä tuota vanhaa pinoa tottumuksesta selailin ja ihmettelin että onpa hiljaista kun kukaan ei kirjoittele mitään. Kävi jo mielessä että muut on mennyt synnyttämään ja minä yksin kärvistelen kotona:)

Mutta tosiaan nyt on maaliskuu ja enää puolitoista viikkoa laskettuun aikaan. Kylläpä aika juoksee. Tytön kanssa katsotaan lastenohjelmia kun pojat nukkuu. Olin niin onnellinen taas aamulla kun lopullinen herääminen tapahtui vasta kahdeksalta eikä neljältä.

Se on hiihtolomaviikko lapsilla ja pitäis kehitellä jotain tekemistä heille. Mies on töissä kun siirrettiin tuo talviloma pääsiäisen yhteyteen. Kun silloin on ristiäiset niin tarvitsee ylimääräistä käsiparia silloin.

Lotta rv 38+4
 
Kaa
Täällä ollaan kurkku karheana, yhä. Onneksi ei ole mitään muita flunssa oireita. Ei kuumetta tai kurkkukipua. Josko tämä tästä menisi ohi. En yleensäkkään sairasta kovin helposti, joten tälläinenkin "tauti" on mulle harvinainen.

Nyt en ole ihan varma, mutta saatoin bongata ihan, ihan, ihan pienen palan limatulppaa tänään. En siis mitenkään suurta, tai erityisen veristä. Sellainen pikkuinen pala vain. Se tuskin merkkaa mitään, mutta mukava tietää että jotain kropassa synnytyksen eteen tapahtuu. Verenpaineet ovat myös hieman koholla (norm. 130/75, nyt 145/90), joten ei tässä enää montaa viikkoa mene (korkeintaan neljä :D ). En siis ole mitenkään erityisen odottavalla kannalla vielä synnytyksen suhteen, mutta sitä kohti mennään. =)

(Ja mietinkin eilen tuota limatulppa-asiaa terkkari-kaverin kanssa ja muistelinkin itsekkin sen limatulpan irtoamisen kerran kokeneen. Kyse oli silloin keskeytyneestä keskenmenosta ja cytotecin avulla tehdystä kaavinnasta. Otin edellisenä iltana ennen kaavintaa kaksi cytotekiä ja aamuyöstä irtosi limatulppa. Ihan selkeä sellainen. Samalta aineelta tämäkin näytti.)

Kaikesta tästä huolimatta olen menossa synnyttämään sitten kuun lopussa, en usko tämän ulostuloon ennen sitä. :D
 
myymä
Upupa: Voi miten kaunis tyttö! Toivottavasti saat hänet pian kotiin :) Ja hienoa että maitokin on noussut hyvin! Nuo yölypsyt onkin hyvä, koska kuulemma yöimetyksetkin lisäävät maidontuotantoa reilusti :)

Täällä, kuten epäilinkin kivut loppui yön aikana ja nyt on taas sellainen olo etten aio synnyttää IKINÄ! grrrr..
Yöt menee päin pyllyä. 2h -> vessaan kaava jatkuu edelleen eikä loppua näy. Herään nykyään myös 4.00 aikaan yöllä enkä saa unta. Käyn sitten leivän haukkaamassa ja takas ...
Aamuyöllä alkoi vielä selkäkivutkin. Jipii!

myymä ja pikkuveli 37+3 :)
 
upupa: Voi ku sulonen vauveli sielä köllötteli. :D Hyvä että maitoa on alkanut nousta.

Kauhia ikävä esikoista ja kuulemma huomena vasta tulee. Tuntuu että mitään ei saa aikaseksi vaikka kyllä tuota tekemistä olis. Olen aikani kuluksi alkanu tekemään 1000 palan palapeliä. saa nähä riittääkö mulla hermo loppuun asti. B)

jossu ja tilli 40!!
 

Yhteistyössä