**Maalismasut 2009* lokakuussa

Sanokaa ny mitä ihmettä teen selälleni? Sattuu niin hel****sti että taivas on rajana. Hieronta ei auta. :'( Mielialakin harvinaisen kakka. Suutun melkein joka päivä kaikesta ja turhasta. Ärsytän jo itseäni. Itkettää välillä. Harmittaa kun ei ole ystäviä/kavereita ollenkaan. Jaksa tätä. Yleensä kiukutan ja menen nukkumaan suoraan. Odotan että tämäkin päivä ois ohi. Että on niin luuseriolo. :headwall:

Eli mukana ollaan. Viikon kuluttua rakenneultra ja kovasti jännittää!

Äitiysvaatteista Mulla on ongelmana se, että rinnat olivat jo ennestään suuret, ja nyt kaikki paidat kiristää ylhäältä, kun mahan kohdalla on vielä tilaa vaikka kuinka paljon. Kaikista kivoimmat äitiyspaidat ja -housut olen löytänyt netistä 9fashion-nimisestä kaupasta. Eivät ihan halvimmasta päästä, mutta kun lapsia on tarkoitus hankkia lisää uskon, että esimerkiksi kivoista farkuista on iloa myöhemminkin.

Painosta Vaa'an lukema ponkaisi parissa viikossa yli kilon ylöspäin, vaikka en takuulla ole ainakaan enempää syönyt kuin tähän asti. Luin kyllä jostain opuksesta, että nopein painonnousu alkaa viikon 17-18 tienoilla, eli sinänsä ei kai ole aihetta huolestua.

Hauskaa viikkoa ja vointeja kaikille

Kaa
Alkuperäinen kirjoittaja Minilla:
Luin kyllä jostain opuksesta, että nopein painonnousu alkaa viikon 17-18 tienoilla, eli sinänsä ei kai ole aihetta huolestua.
Helpottavaa kuulla. Olen ollut samanpainoinen melkein koko raskauden ajan ja nyt synttäreiden varjolla painoa on tullut 3-4 kiloa lisää viikossa. Apua! Täytyy pitää huoli, että paino pysyy kurissa loppuajan.

Miten mie pääsen muuten pois tästä ajatustavasta, kun koko ajan ajattelen että tässä raskaudessa ei oikeastaan olla alkua pidemmällä? "Kunhan tästä alusta eteenpäin päästään, niin rupean sitten ajattelemaan "xxxxx" asiaa." En siis millään sisäistä että nyt on jo puoliväli!

Täällä kans kannatetaan nimenhuutoa. Ite olen seuraillut taustalla kun aina ei ole tullut mieleen mitään kirjoitettavaa.

Tänään oli toka virallinenn neuvola. Kaikki oli kunnossa. Painoa oli tullut noin 3kiloa kymmeneen viikkoon. Ei siis paha mutta voisinhan vähän tarkemmin tiirailla mitä suuhuni työnnän. Rakenne ultra on 11.11 joten sinne joutuu vielä odottelemaan. Sukupuoli aijotaan kysyä. Tässä vaiheessa on aika lailla poikaolo vaikka alussa salaa toivoin tyttöä. Nyt ihan vaan pääasia että lapsi olisi terve.

Hankintoja olen koittanut välttää tekemästä. Kirpparilta meinaa helposti tarttua mukaan jotain kivaa vaatetta. Joulukuussa varmaan tulee investoitua turvakaukaloon ja kaupunkiyhdistelmät pitää myös ostaa.Miehen mummo osti yhdet käytetyt yhistelmät joita pidetään maalla kun ei tonne mein auton takakonttiin mahdu. Sänkykin hommataan vähän lähempänä. Meillä on hakusessa isompi kämppä niinei tänne ahtaaseen mitään ylimääräistä kiitos.

Maha sais ruveta näkymään. Neuvolan täti löysi kohdun tunnustelemalla joten kaitse sieltä rupee pikkuhiljaa paisumaan. Kohtu taaksepäin niin ei se sieltä ota vielä näkyäkseen. Turvottaa vaan, olo kuin ilmapallolla. Nyt on myös myönnettävä et vois ostaa isommat farkut. Kuminauhapatentti alkaa olla jo naurettava. Oishan se hyvä jos talvella mahtus yhdet välihousutkin. Takki mahtuu vielä. Tissit ei ole onneksi kasvaneet, ihan kun sitä kokoa ei jo olisi. Vanhat liivit siis mahtuu mutta ostin jatkopalan jolla saan sitä ympärystä kasvatettua jos siltä tuntuu. Näillä eväillä vielä mennään.

Hansku ja Sintti 17+3

Zoe-F
Mömmis :hug: Mä olin ihan sekasin pari viikkoo ja suutuin kaikest. Mut se meni jo ohi. Toivottavast sullaki menee huono mieli pois. Mulla on kans selkä ihan pa*kana. Väljät nikamat pienest pitäen, lento hevosen kyydis selällee ja raskaaks tuleminen ei varmast oo tehny ihan hyvää sille mut eipä voi tarkemmin ny röntgenii mennä. Se on sit eessä synnytyksen jälkee, pahimmillaa joudun käyttää sit tukivyötä senkin jälkee ku on lapsi mahan ulkopuolella.

Hep, hep! Mukana pyöritään vaikka laiskanlaisesti kirjoittelenkin.

Mulla kans on tuntunu sellaisia sähköiskumaisia tuntemuksia masussa. Ja parina iltana ihan oikeita potkujakin, useampi samaan kohtaan mahassa. Ihana että vähän alkaa tuntua. Ehdin jo huolestua. Rakenneultra olis puolentoista viikon päästä, sitä voi seuraavaksi alkaa jänskätä.

Tarvikkeita varmaan ostellaan sit ultran jälkeen jos kaikki näyttää olevan kunnossa. Rattaat on suunniteltu hankittavaksi tammikuussa jos sais alesta. Pitäis vaan osata päättää mitkä rattaat olis meille parhaat. Pinnasänky ja hoitopöytälipasto on jo valittuna, ne pitää vaan ostaa sit jossain vaiheessa. Niin ja kestovaippoja oon hankkinu huuto.netistä jo nyt. Sain siskolta paljon kierrätettynä ja sit innostuin hommaamaan itse lisää. Tarkoitus on siis kestoilla sen verran kuin se luontevasti onnistuu. Mitään uskontoa tuosta ei ole tarkoitus tehdä.

Kiva lukea teidän kuulumisia, kivaa syksyä!

Cattitude 19+5

HEPHEPHEPHEP :)

Kävin tänään ensimmäistä kertaa lastentarvike-liikkeessä katsomassa miehen kanssa kärryjä ja turvakaukaloita. Nyt on vähän enemmän tietoa itse laitteista ja hinnoista. Kyllä ne vain maksaa....päädyttiin siihen, että kärryt ostetaan ainakin käytettyinä. Tässä on hyvää aikaa seurailla ja tutkailla nettiä ja eri sivustoja, mistä näitä löytää.
Oletteko itse ajatelleet turvakaukaloa telakalla vai vöihin kiinnitettävää mallia? Kaupassa kuulimme, että Britax tekee oikeestaan ainoana telakkaa, johon sopii turvakaukalo että lastenistuin. Muissa malleissa/merkeissä telakka pitää vaitaa myös lastenistuimeen siirryttäessä, jos sitä haluaa käyttää.
Kertokaahan kokemuksianne ja tietojanne näitä asioita vasta aloittaneelle tutkijalle :)

Genet 20+0

Hep hep! Täällä ollaan :)

Tänään oli rakenneultra, ja oltiin miehen kanssa ihan liikuttuneita :) Onneksi kaikki oli hyvin, ja sukupuolensakin tuo veijari paljasti heti aluksi. Onneksi en ole ehtinyt kovin paljoa vaaleanpunaista ostelemaan, sillä pikkupojalta se vahvasti näytti! Ja tuleva iskä oli onnesta sekaisin.

Tarvikkeita meillä ei vielä ole, pari kirjaa ja vaatteita + leikkimatto. Meinataan parin viikon päästä tapetoida vielä Mökön huone, ehkä sitten voisi ostaa jotain kun näkee millaiseksi huone muotoutuu. pitäisi vielä ostaa uusi sohvanpäällinen sinne huoneeseen myös ja ommella uudet verhot.

Kohta alkaa lempiohjelma, täydelliset naiset! Mukavaa maanantai-iltaa kaikille!

T.Marais & Mökö 20 + 1

Alkuperäinen kirjoittaja hattivatti-09:
HEP!!
Joku kertoi hankinnoista ja mainitsi sairaalasängyn. Tämä jäi minua mietityttämään. Onko se siis sellainen pyörillä kulkeva "kehikko", jossa on sitten sellainen läpinäkyvä muovilaatikko vauvalle? Mistä näitä saa?? Vois olla aikas kiva.. :)
Mulla on tollainen ja Tyksin poistoista saatu. Äiti on töissä siellä, mutta voi varmaan kysyä paikallisesta sairaalasta ihan muutenkin. Tuntuu olevan käytännöllinen pariksi ekaksi kuukaudeksi. Siinä on renkaat alla ja voi tuoda sen vaikka keittiöön, kun täytyy tehdä ruokaa.

Mä maalailin tänään lastenhuoneen valkoisesta valkoiseksi :LOL: Lähinnä piti raikastaa ilmettä. Kohta käyn laittamassa seinään vielä seinätarran (puunoksa, penkki + lintuja). Lisäksi maalaan torstain ultran jälkeen katon lähellä olevan lippaan (sisällä jotain ilmastointiputkia) vaaleanpunaiseksi tai vaaleansiniseksi. Huone on todella pieni, mutta riittää lapselle ainakin muutamaksi vuodeksi. Tuskin ensimmäisen elinvuotensa aikana on muutenkaan siellä.

Zoe-F
Meillä noi kalusteet on muuten ihan neutraalia mutta verhot ja lakanat tulee sitten vähän prinsessa tai prinssimäistä ja yks iso seinä lastenhuoneesta maalataan joko ihan vaalean vihreeksi tai ihan vaalean violetiksi. Saas sit nähdä, kumpi tulee. Ja joskus jos tulee lisää lapsia niin voi sitten käyttää samoja tavaroita, vaikka olisikin eri sukupuolta.
Joillakin sivuilla kun oon kattellu niin huonekalutkin on vaaleanpunaista tms prinsessa prinssi juttuja, mutta ehkä jos nyt tulee tyttö, ja on rahaa, niin vois ostaa tälläsen sängyn sille sitten myöhemmin. On tosi söpö. Ja maksaa mansikoita, 500?. Eli vain jos ollaan sitä mieltä että on käytössä kauemminkin.
http://www.netanttila.com/products/xlarge_400x564/1623206.jpg

Tossa on muuten tollanen paloautosänky kanssa :) Hintaa "vain" 349?
http://www.netanttila.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?storeId=1444&productId=422944&shopId=10009&findPath=true&compartmentId=10070&categoryId=10491&catalogId=1444&ddkey=ProductDisplay#

Hei! Tietääks kukaa miten käytetää sitruunahappoo pesukoneen pesuu?

Hep, hep!

Tänään oli (taas) neuvola. Rutiinit kunnossa, paitsi hb oli taas laskenut eli rautaa lisää. Painoa oli tullut ja jatkossa tulee varmasti vielä paljon lisää. Mutta miten sen tulemista voi välttää kun on vuodelevossa, kun pakko kai sitä on kuitenkin jotain syödäkin :/ Herkkuja nyt en muutenkaan niin paljoa syö.. Sf-mitta oli 18cm. Vauva siellä söi nyrkkiä ja heilutteli jalkojaan =) :heart: Ja vuodelepo jatkuu.. Torstaina sitten äippäpolille. Tulee ihan kiitettävästi näitä neuvola/ä-poli käyntejä :|

Danjuska, juu OYS:ssa käyn osan kontrolleista. Oulussa tekevät rakenneultran vasta rv 20 tai sen jälkeen, tai näin mulle on sanottu.

Meillä esikoinen on aina ollut hyvä nukkuja. Nukuttaminen sujuu edelleen hyvin vaikka siirryttiin reilu kuukausi sitten jatkettavaan sänkyyn. Luen pari kirjaa sängyn vierellä ja tyttö nukahtaa siihen. Iltarutiinit meilläkin on aina samat. Puuro, potta, pesut, yökkäri ja sänkyyn =) Toivottavasti tulevaisuudessa sujuu yhtä hyvin.

Genet, meillä oli esikoisella Gracon Logico's-kaukalo ja me tykättiin siitä. On siis jalustalla oleva, ei isofix.

Pauko ja Peppi 20+0

Moikkeli koikkeli!
Loiskintaa on masusta tuntunut aika ajoin, ihan kuin kala siellä hännällään huiskis.... :whistle: . Sintti.
Mä oon ollut kanssa hyvin ärhäkkä täs elämänvaiheessa. Tosi kiukkuinen. Ekaa kun ootin, niin mun luokkakaveri tuumas mulle vaan, että taidat olla raskaana. Olin että häh, näkyykö se.... Ei, kun kyllä hän nuo merkit tunnistaa. ja viikkoja mulla silloin kasassa ehkä jotain 15. :ashamed:
Enään ei omat housut mee jalkaan. Kävin kaverini vaatevarastolla ja sieltä lähti 3 housut mulle mukaan. Yhdet on vielä isot, tippuu ja saa sitten nostella ylöspäin. Eli jos näätte jonkun nostelevan kaupungilla housujaan, niin se olen sitten minä :D .
Masu jkv kasvanut, ei kamalasti kuitenkaan. Silloin kun on talvitakki päällä ja jotain muuta tossa eessä, niin ei sitä ees huomaa.
Ihmeempiä hankintoja ei tartte vauvaa varten tehdä. Vaatteita ja muuta kamaa on ennestään. Amme on ehditty antaa eteenpäin, en tie saadaanko se takaisin kun on vaan tohon lähelle se annettu. Ostetaan sitten uusi jos he vielä sitä tarvivat. Jotain pikkubodyja oon ostanut, mutta sen kummempaa en vielä ainakaan meinaa laittaa. Katotaan nyt, kumpi siellä on. Jos on poikii, niin heille on sitä valmista mutta jos tyttö niin sitten pääsee shoppaileen =) .Noita vauvanvaatteita kun vielä jäi, vaikka keväällä tyhjensin aika radikaalisti vaatehuonetta.
Luulen, että kestoilu jää multa tämänkin lapsen kanssa ihan siksi, että vaatii sen verran työtä. Tää mamma ei jaksa. Nostaa kyllä hattua niille, jotka sitä viitsii tehdä.
Perjantaita ootellessa
Muija ja kevätmyrsky 19+2

HEPHEP!! :wave:
Näköjään moniki seuraa tätä pinkkaa vaikkei koskaan puhu mitään :whistle:
Mammadementia vaivaa enkä enää muista yhtään mitä oon aikonu kirjoittaa :ashamed:
Meillä oli esikoisella Graco autobaby jalustalla ja tykättiin kovasti. Tuo jalusta on kyllä ehdoton niin ei tarvi ku napsauttaa autoon paikalleen. Onnistuu myös mummuilta ja papoilta jotka joskus lapsen kanssa kulkee :)

Joku mainihti siitä muovitetusta froteesta lapsivettä varten ja niinhän se menee että joku 80% lapsiveden menoista tapahtuu pieninä erinä.. Minä kun ruukaan kuulua niihin pieniin prosenttilukuihin niin mulla tuli kertalaakina lapsivedet ja poks vaan oli iso lammikko lattialla ja joka paikka märkänä :D

HEP :wave:

ihan hyvä juttu tuo nimen huuto =)

Mömmikselle
kovasti jaksuja ja :hug: olon kans. itsellä viime viikko aika raskas henkisesti kun joka asia nyppi jne..

Hienoa että rakenneultralaiset saaneet hyviä uutisia!! :D

Jadekettu: Jospa tuo yöhulinointi olisi vain jokin vaihe.. Meillä siirryttiin jatkettavaan pojan ollessa vähän vajaat 1,5v.. alkuun meni hyvin kunnes keksi että täältähän pääsee pois.. illat varsinkin saatiin monta kertaa viedä takaisin ja peitellä mutta sitä kesti vaan hetken. välillä tosi rasittavaa kantaa pätkä koko ajan takaisin mut kylläpä tepsi.
Sen jälkeen ei nukkumaan menon kans minkäänlaista ongelmaa. Luetaan satu, iltaruokous, lauetaan joku laulu, halit ja pusut ja nukkumaan. joku kerta on tainnut tuon jälkeen olla joku vaihe että keskellä yötä haluais viereen mutta sitkeesti olen omaan sänkyyn nukuttanut. ehkä olen hieman kurja, mutta poika sen verta levoton nukkuja (samoin kuin minä muksuna) että äitin unista ei tulis mitään.. eri asia sitten jos poika on kipee niin toki viereen otetaan.
jaksuja sulle ja koita saada päivisin levättyä :hug: ei kai siinä auta kuin pitkäjänteisyys ;)

Vihvikö pohti hoitopöytä asiaa.. Pojalla meillä hoitopöytä oli mut annettiin pois.. eikä nyt varmaan osteta.. meillä siirtyy pakastin toiseen huoneeseen missä pojan vaatekaappi (ja myös vauvan sitten) sijaitsee. laitetaan pakastin kaapinviereen ja just joku semmoinen taso ostetaan. sitten viereen joku kori vaunu mihin saa kaiken tarpeellisen.. vaipat, talkin ym.. samanlainen systeemi oli esikonkin aikaan.. ellei sitten jotain pientä hyllyä osteta johon tarvikkeet laitetaan.
Ja aika paljon vaidettiin vaippaa sängyllä niin että poika sai ilmakylpyjä samalla ottaa =) joten itse en kovin tärkeäksi katso hoitopäytää.

nyt nukkumaan.. josko sais nukuttua vaikka.

Hep hep!!

Oottepas te olleet tänään ahkeria! Kaan nimenhuuto tais saada aikaan kunnon viestirysän. =)

Joku kyseli turhista tarvikkeista; meillä turhia tarvikkeita olivat esikoisen aikaan mm. imetysliivit, rintapumppu, imetyskumit, liivinsuojukset, pikkuniistäjä ja pinnasänky... Eritysen tarpeelliseksi olen kokenut mm. itkuhälyttimen, hoitopöydän, puuhamaton, sitterin, tuttipullot ja tutit sekä tietysti turvaistuimen ja vaunut. Esikoista odottaessa sitä hamstras kaikkea tavaraa, vaikkei edes tiennyt tuleeko sitä tarvitsemaan, mutta nyt oon paljon maltillisempi, enkä ostele mitään liivisuojuksia sun muita ennen kun tiedän et tuleeko ne tarpeeseen vai ei. Ja tuosta hoitopöydästä vielä sen verran että kyllä mulla olis selkä ainakin koetuksella jos aina vaihtais vaipan sängyllä tai lattialla.

Äänestämisestäkin joku kyseli; mun on vissiin vähän "pakko" äänestää kun tuo oma ukko on ehdolla... :LOL:

Äitiysvaatteissa mullakin on se ongelma, et kun rinnat on jo valmiiks E-kuppia, niin mitkään paidat ei meinaa mahtua edes äitiyspaidoista päälle tissien kohdalta. Oonkin ostanut kietasupaitoja juuri tuon takia.

Noista rutiineista mä oon aina ollu vähän eri mieltä kun muut. Mä en halua mitään tiukkoja nukkumaanmeno aikoja lapselle tai tarkkoja syömisaikoja. Joskus meillä poika menee nukkuun 20.30 joskus 22.30. Joskus syödään ensin puuro ja sit mennään suihkuun joskus tosin päin. Me ollaan aina oltu miehen kanssa kovia liikkuun ja kyläileen, eikä sitä olla jätetty väliin esim. siks et vauva pitäis päästä nukkuun. Meillä lapsi on tullut menossa mukana ja sopeutunut siihen hyvin. Viime viikonloppunakin oltiin kavereilla saunomassa, laitettiin lapsi siellä nukkuun ja siirrettiin autoon yhden aikaan yöllä kun lähdettiin kotiin. Poika ei herännyt koko aikana ollenkaan, vaikka sitä kanneskeltiin ja riisuttiin vaatteet pois. Poika on myös nukahtanut mun syliin esim. pankissa ja lasten konsertissa. Me ei siis jätetä saunailtoja tms. väliin sen takia et meillä on lapsi. Eri asia on sit ne kekkerit missä vedetään perseet ja porukka on kännissä, semmosiin bileisiin en lasta mukaan ota.

Omaa napaa sen verran et bongasin tänään mahasta raskausarven! :'( Niitä on mahassa edellen ekasta raskaudesta, mut tää oli selvästi uus, koska se oli paljon punaisempi kun muut, enkä ollu huomannu sitä ennen. Iski ihan paniikki, koska en todellakaan haluis niitä yhtään lisää...
Liikkeet tuntuu ihan hyvin ja muutenkin on aika loistava olo. Äitiyshousuja pitäis alkaa metsästään, kun omat housut alkaa kiristää sen verran ettei nappi mee kohta enää kii.

Nyt meen bb:n pariin.

marza ja masuvauva 19+0 (18+1)

Ilmottautuisin tänne odottajiin laskettu aika ois 28.3 ja on esikoinen, syn. sairaala hys ja ikää on minulla nyt 24. ei kovin usein vielä tule käytyä koneella kun en sellaista omista mutta tässä kun saa muutettua niin pääsee ahkeraan koneelle. =)

Mulla nuo vanhat arvet näyttää venyvän.. Ei vielä oo tullu niistä isompia, mutta takuulla vielä tulee.. Entisiä ei oo ku vähä navan ympärillä ja tulivat ihan lopussa. SUOSITTELEN RASVAAMAAN MAHAA! Arvet kuuluu toki asiaan, mutta ikävästi ne noita vatsanahkoja veltostuttaa raskauden jälkeen..

Rutiineista vielä että meillä poika reagoi rankasti jos asiat ei tapahdu totutussa järjestyksessä. Kellonajalla ei ole väliä, mutta samat asiat pitäs tapahtua joka päivä. Aamupuuro, päiväunet, päiväruoka, välipala, päikkärit, päiväruoka ja iltapuuro ja iltarutiinit.

Zoe-F
Eeeva Mie rasvaan joka toinen päivä itteni päästä varpaisiin suihkun jälkeen. Kuiva iho tykkää :) Vaikka helokkiöljyä syönkin ettei olis niin kuiva iho niin on se vaan silti. Meinasin että pitäis vissiin ostaa jo paksumpaa rasvaa kun mulla on nyt dermosilin iso purkki e-vitamiini rasvaa.

Täällä ollaan :wave:

En ole taaskaan ehtinyt juuri koneella istuksia, mies oli kertausharjoituksissa toissa viikon, kiuas hajosi, toinen koira lakkasi syömästä kun isi ei ollut kotona ja toinen sai viime viikolla ilmeisesti epilepsiakohtauksen. Ihan huippua menoa siis

Ennen kuin mies lähti kertaamaan käytiin kuuntelemassa sydänäänet varmuuden vuoksi ja viime viikolla oli varsinainen neuvola. Hb oli laskenut 109 ja aloitin raudan. Verenpaine oli kanssa laskenut mun normaaliin ja pissassa oli leukkarit koholla +++. Perjantaina vein uuden näytteen joka oli ilmeisesti puhdas. Rakenneultra on ylihuomenna.

Ja maha alkaa olla jo varsin iso. Olen itsekin iso mutta vatsa on kuin ylimääräinen koripallo keskellä edessä. Vanhat arvet on jo kasvaneet ylöspäin. Kävin silakkamarkkinoilla myymässä olutta enkä meinannut taipua tiskin yli. Koitan kanssa kuulostella liikkeitä joka päivä, mulle jäi kammo kun viimeksi jouduin sairaalaan ja ekana yönä yhdellä rouvalla alkoi synnytys, kaksoset oli tulossa ja toinen oli kuollut kohtuun. Oli ollut jonkin aikaa siellä kuolleena, hän itse suhtautui (ainakin näennäisen) rauhallisesti. Yritän olla optimistinen.

Hyviä vointeja

BiaBia 19+2 (hyvin todennäköisesti puolivälin ylittäneenä)

Hep! Täällä ollaan.

Viikon päästä rakenneultra, tänään 19+1 plakkarissa.

Oon yrittänyt metsästää hyviä rintsikoita monesta liikkeestä, toistaiseksi tuloksetta. Koko kasvanut kahdella, D:stä F:ään, mutta se ei probleemi, vaan se että oon 75 ja 80 cm:n välissä. Huomenna testaan Fredan Funky Ladyn täällä Helsingissä.

Viime viikkojen aikana oon huomannut mielen ailahtelua. Mulla on tunteet herkässä, itku meinaa pukata päälle kerran päivässä ilman syytä.

Ja painokin on palannut alkulukemiin, joista se vähän laski eli taitaa lähteä nyt nousuun. Sen tuntee kropassa, että nyt on tulossa isompia muutoksia. Jännittävää.

:D :D :D

HEP täältäkin! Ahkerasti taustailen useita kertoja päivässä... Ja nyt taas intoa kirjottaakin kun jouduin yllättäen jäämään iltavuorosta vielä yövuoroon töihin.

Äitiysvaatteista on ollut puhetta. Itse on kokenut tosi hankalaksi löytää housuja, kun missään ketjuliikkeessä ei enää mammavaatteita myydä. Paitsi H&M:llä ja niiden mammahousut on aivan liian pieniä mulle, kun oon muutenkin tällänen "iso tyttö". Normi farkuilla ja yksillä Ellokselta ostetuilla huonoilla mammamallisilla oon sinnitellyt. Alkukuusta tilasin MissyMom nimisestä verkkokaupasta kahdet housut, vadelman punaset vakosamettihousut ja farkut. Mut eivät ole viel tulleet, vaikka maksoinkin ne jo heti kun tilasin... Täytyy kyllä ottaa sinne yhteyttä jos eivät tällä viikolla ilmaannu. Paidoissa ei ole vielä ainakaan mitään ongelmaa. Muutenkin käytän isoja t-paitoja, niin mahtuu vielä ihan hyvin. Ja tietty "hienonpiakin" paitoja on tullut ostettua just noista +kokojen mallistoista niin niissä on yleensä aika reilusti tilaa. Vatsa on kyllä kasvanut jo ihan kiitettävästi.
Hankinnat. Mä oon ostanu, ehkä vähän liikaakin jo, vaatteita pikkuselle. En vaan pysty oleen ostamatta. :snotty: Hyvin poikamaisia on tarttunut kaupoista mukaan, mutta sopii kyllä hyvin myös tytölle. Ja tosiaan aika poikaolo on tällähetkellä. Muuten ei olla viel hankittu mitään ihmeempää. Paljon on tarjottu sukulaislta ja tuttavilta tavaraa, mutta en ole vielä pahemmin perehtynyt. Hoitopöydän ajattelin kyllä hommata, sellasen mistä saa sitten sen tason pois niin voi käyttää lipastona. Yhden toosi kauniin hoitopöydän bongasin Ideaparkista, mutta hinta oli niin suolanen että jä kyllä ostamatta... Itkuhälyttimen haluan myös.
Isänpäivää en olekkaan tajunnut mietiä. Olishan se mukavaa lahjoa tulevaa isää jotenkin. Oon kyllä lainannut sille kirjastosta pari hauskaa vauvanhoito-opasta, jotka on tehty ihan miehiä varten.
Ärrierrilla ja Mimmukalla oli työsuhdejuttuja. Samoin täällä. Oon ollut tässä samassa työpaikassa yli 3 vuotta määräaikasilla sopimuksilla, muutamaa lyhyttä taukoa lukuunottamatta. Nyt uusin sopimus kirjotettiin 8. helmikuuta asti, koska en vielä tiedä milloin äitiysloma alkaa. Ja tosiaan sopimus tehtiin niin, että tarkoituksen mukaisesti loppuu äippälomaan... Joka on tietty aivan väärin. Liiton lakimiehen mukaan äitiysloma ei ole syy lopettaa määräaikaista työsuhdetta, vaan työsuhteen tulisi kestää niin kauan kun tarve on. Eli mun tilanteessa kesäkuun alkuun kun teen äitiyslomasijaisuutta ja tän henkilön ä.loma loppuu silloin. ELi multa jää saamatta se 3 kuukauden palkka ja jos mun äitiysloma alkaakin myöhemmin kun 8. helmikuuta niin se kait voi vaikuttaa kotihoidontukeenkin? En ole ihan varma, mutta joku mua näin valisti. Että kiva juttu. |O Muutenkin esimiehen suhtautuminen raskauteen on aika nuivaa, vaikka muuten onkin ollut todella reilu ja joustava. Mutta ei auta alkaa pullikoimaan vastaan jos mielii vielä tästä puljusta töitä tulevaisuudessa saada. Täällä kuitenkin töitä olis aina tarjolla, kun sijaistilanne on niin huono.
Keskiviikkona olis rakenneultra ja jännittää niin vietävästi! Tää on niin kauheeta tää pelko, että kaikki ei olekaan hyvin. Ja se neuvolan lääkäri on niin pyllystä! Niin epäkohtelias, hätänen, kovakouranen, epäselvä ja kaiken lisäks juoppo... Olkaa onnellisia jotka pääsette esim. sen Tekayn ultrattavaks. Siihen kyllä luottaisin 110 prosenttisesti, on niin kivat nettisivutkin tehnyt! :D Ajattelin kyllä vielä jossain vaiheessa mennä yksityiselle ultraan. Varsinkin toi 4D ultra kiinnostais kovasti.
Tänään tunsin selkeesti liikkeitä, ihan säikähdin kun yhtäkkiä mahaan tömpsähti. :heart:
Että sellasta tälläkertaa. Mukavaa masunkasvattelua kaikille!!! :flower:

Riine ja Pallopää 19+0 (poks!)

Huomenta huomenta!

Kiitos haleista :hug: :heart: Eilen taas napsahti päässä ja suuutuin jälleen kerran tyhmästä asiasta. *nolo* Jos tästä nyt rauhottuisin. Tänään kyllä pitäis puhua masiksesta. Jos siitä alkais helpottaa nämä ahdistukset ja ihmeelliset mielikuvat muista ihmisistä.

Tänään sitten kipinkapin katsomaan niitä vaatteita lisää. Hihii.

Mömmis 18+3

myymä
Onpas tänne tullut tekstiä :)
Mun aamu alkoi melko heikosti kun olin unohtanut TOTAALISESTi että mulla olis meidän tytön tarhakeskustelu tänään. Noh, sitten hirveä selvittely, että onko sitä edes kun olin unohtanut ilmoittaa että tää aamu käy hyvin. NYt soittivat sitten tarhasta että tämä aika ei käy kun niillä on yksi henkilökunnasta poissa :) Noh, ei muutakun töihin sitten vaan normaalisti...
Liikkeet masussa kasvaa vain. Enää ei vaadi kovin rauhallistakaan hetkeä kun nuo potkut jo tuntuu. TAsan viikko olis rakenneultraan ja sitä tietenkin jännitetään kovasti! :)

Mies on ollut nyt pari päivää huomaavaisempi! Miten ihanalta se tuntuukaan .pieniä asioita mutta ne tekee superonnelliseksi :)
Näkeekö muut muuten kamalia PETTÄMISUNIA?! Mä oon ruvennut näkemään silloin tällöin unia et mies tai minä petetään ja se on kauheeta!!! Yöllä sit herään ihan kauhusta kankeena ja voin huokasta kun mies onkin siinä vieressä...

Kohta ois töihin lähtö, ei mulla tässä muuta :)

Myymä ja pikkuvelisisko 18+5 :)

Hep Huomenta!

Hitaasti lahtee taakin paiva liikkeelle, esikoinen on ollut kuumeessa viimepaivat, nyt nayttaa jo paremmalta, joten toivottavasti meilla nukutaan ensi yona!

Aitiysvaatteista- Mulla on kanssa vaikeuksia loytaa housuja, oon koko 34- 36 ja niita on vaikeaa ollut loytaa...Varsinkin, kun en halua m,aksaa maltaita. Talvitakki on myos yha etsinnassa.... Harmittaa, kun kaikki aitiysvaatteet on niin kalliita!!! :|

Hankinnat- Viela en ole mittaan hankkinut ja yritan olla ainakin vaatteita hankkimattakin... Mulla on esikoisen jaljilta viela hirveesti vaatetta, eli en usko, etta mitaan tarvitaan! Kaikki on kylla poikamaisia eli jos tytto tulee, pitaa jossain vaiheessa alkaa tehda hankintoja, mutta ei ihan alussa... Muut hankinnat- olet ajatellut katella sitten kevaammalla, kun on aleja. Tarvitaan vaunut, autoistuin ja kantoliina ainakin...Nuo nyt on ne isommat hankinnat, mitka tulee mieleen. Kaikki kun annettiin pois esikoisen jalkeen.

Tsemppia kaikille ultraan menijoille! :heart:

Latte- yli 18 viikkoa! :wave:

Yhteistyössä