**Maalismasut 2009* lokakuussa

Moi kaikille! En millään valitettavasti pystynyt kaikkia sivuja taaskaan lukemaan, joten anteeksi jos kyselen samoja asioita.

Liikkeet: Itsellä laskettuaika 28.3 joten olen varmaan pienimmillä viikoilla. Liikkeitä en tunne, kuinka aikasin/myöhään liikkeet olette tunteneet?

Repäisykivut? En tiedä onko normaalia, mutta selällään olo iltaisin on ollut kovin tukalaa. Ja herään toisinaan kipuun yölläkin, jos olen selällään nukkunut. Onko normaalia, ja onko muilla?

Isänpäivä: Te, jotka odotatte esikoista, niin meinaatteko muistaa miehiänne tänä vuonna jotenkin?

Me ollaan muutettu 100 neliöiseen 4+k asuntoon ja ollaan rempattu pari kuukautta ahkerasti. Nyt alkaa pikkuhiljaa valmistumaan ja stressi laantumaan.
Rakenneultra on 5.11 ja ootan kovasti, että mitä vauvalle kuuluu. ja kyllähän se sukupuolikin kiinnostaa. Sillä ei ole väliä, mutta vauvanvaateostoksia aatellen olis kiva tietää.

Suunnistaja ja rakas 17+1

Niin joo ja mulla on määräaikainen työsopimus, joten se päättyy joskus kesäkuun tienoilla, siten että saan kolmelta ekalta kuukaudelta äitiyslomalla täyden palkan. Eli äitiysloma tais alkaa 21.2, mutta joudun pitää kesäloman ennen sitä, eli loppiaisen jälkeen en varmaan enää töihin mene. Eipä oo enää kauaa. Haluaisin ottaa lomat rahana, mutta ei kuulemma pysty.

Linea negra: Mulla ei näy, lukaiskaapa tämä: http://yle.fi/akuutti/arkisto2006/140306_a.htm

Itkuhälläri: Me asutaan myös kerrostalossa, joten ei liene tarvetta. Paitsi ehkä sitten maalle kesällä.

Isänpäivä: En usko, että juhlimme vielä. Tuntuu liian aikaiselta.

Kestovaipat: Otetaan käyttöön. Ystävillä on hyviä kokemuksia niistä ja haluamme toimia mahdollisimman ympäristö- ja terveysystävällisesti. Mutta tiukkapipoiksi ei ryhdytä eli toki turvaudutaan helppoihin vaippoihin, jos tarvis.

Ne jotka aikoo tehdä isyyspakkauksen niin isänpäivä on hyvä päivä antaa se :) Siinähän voi olla ihan vauvan perusjuttuja mitä muutenki tulee hankittua ja jotai huumorihommaa myös kuten t-paitaa vauva-aiheisena ym. Ne sarjakuvat on kivoja..mitähän ne nimeltään oli? Jotain baby boom öööö ei tainnnu olla?

Eeeva Varmaan tarkotat sitä Baby Blues. Vai kirjoitettiiko se noin? :D Aivan älyn hyvä sarja, saa nauraa kyllä aivan älyttömästi. :LOL:

Kestot Meillä ei aleta kestoilemaan, ei kestoiltu esikoisen aikaakaan. Ei jaksa. :ashamed:

Itkuhäläri Uus pitäs ostaa ja on kyllä tarpeellinen, kun näillä näkymin ollaan muuttamassa johonkin kerrostaloon. :( Ja esikon takia ei kyllä pysty pitää parvekkeen ovea tai sitten tän talon ovea auki. Menis nimittäin vauhilla kontaten ulos. :D Esikko ei siis vielä kävele, mutta ei oo kiirettä. Kunhan ennen kun kakkonen syntyy. :D

Rakenneultra siirtyi viikolla eteenpäin. Äitiyspolin lääkäri haluaa tehä vauvalle perusteellisen ultran. Tulee muuten kolme käyntiä Oysiin. :| Ens keskiviikkona esikoinen käy kontrollissa ton pituuden takia, sitten perjantaina minä neurologilla ja seuraavan viikon keskiviikkona on rakenneultra. Menee rahaa taas. :headwall:

Rakenneultrassa ei kysytä kumpi on tulossa. Mies sano, että saahan sen sitten selvitettyä, kun vauva syntyy. :) :heart: Enpä mäkään ois halunnu kysyä, vaikka kuukausi sitten oli sellainen olo, että vois kysyäkkin. :D

Jaahas, pitää mennä. Esikoinen on taas sohvalla kiipeilemässä. :p

Viipi&Nappula 20+1

Zoe-F
Pakko muuten kertoa tosta Baby Bluesista sen verta, että mä sain sellasen synttärilahjaksi siis sen sarjakuva kirjan (harrastan ahkerasti sarjakuvia, enimmäkseen Akuja tosin) ja synnytyksen jälkeistä masennustahan yleensä kutsutaan Baby Bluesiksi :) Tiedä sitten, miten liittyvät yhteen.

Heippa!

Tänään lähti uusi viikko käyntiin, nyt siis mittarissa 20 + 0 !!

Huomista odotan kovasti, sillä rakenneultra-aika on iltapäivällä. Toivon vaan, että kaikki olisi hyvin :heart: Sukupuolta jos samalla pystyy epäilemään, niin se on sitten extra-plussaa.

Huomenna alkaa taas uusi työviikko, huh... Saa nähdä miten pitkään jaksaa tehdä töitä samalla tahdilla, vaikka fyysisesti työ ei olekaan rasittavaa. Paineet ja kiire ovat sitäkin suurempia.

Nyt oltiin viikonloppu kylässä vanhempieni luona. Sain äidiltä kokeiltavaksi pesupähkinöitä (+onneksi käyttöohjeet). Ovat kuulema täysin ekologisia ja allergiavapaita, lisäksi tukevat 3-maiden (kerätty Intiasta) työllisyyttä. Jos pähkinät toimivat, niin tiedä jos saisi luopua perinteisistä pulvereista kokonaan!

Lisäksi vaateongelmiin (mahasta kiristävät kaikki) löytyi 1 ratkaisu: Talvitakki. Malli on a-linjainen, ja hihat myös samalla lailla vähän alaspäin levenevät. Talveen varustauduin myös vaihtamalla jo nastat autoon, jos poliisit pysäyttää, niin saattaa Espoossa joutua vähän selittelemään :saint:

Meinaatteko muut muuten käydä äänestämässä? Itse meinasin käydä ennakkoon huomenna. Puolue on valittuna, mutta ehdokas vielä vähän hakusessa..

T.Marais ja Mökö 20 + 0

Heippa kaikille!!
Enpä ole aikoihin täällä ehtinyt käymään. Jossain vaiheessa ehdin vilkaisun lukea, mutta siihen on kyllä jäänyt. Ehkä mä tuun tähän kirjoitteluun enemmän mukaan sitten, ku joskus oikeesti on mammalomalla :)
omaa napaa: perjantaina oli rakenneultra ja kaikki oli hyvin :heart: Kätilö tuumasi lopussa, että eihän kyllä löydä yhtään mitään moitittavaa!Hyvä niin. Olen kyllä ihan hämmästynyt miten tarkasti siellä tosiaan nähdään kaikki....kätilö esitteli meidän vaavin sydämen, jossa näkyi selkeästi oikea ja vasen eteinen sekä kammiot. Lisäksi nähtiin, että sydänläpät aukesivat aivan oikeaan suuntaan. Aortat, pikkuaivot, selkäranka ja joku ruuansulatuskanavat oli valmiina ja hyvän näköiset. Jopa hampaiden aihiot näkyivät helminauhana!!multa tais mennä puolet ohi, ku jäin niin vaan ihmettelemään näitä pienokaisen elimiä :) Vauvamme poseerasi vielä erittäin nätisti ja saimme kotiin viemiseksi yhden kuvan, jossa sen jalkapohja oli erittäin hyvin. viisi pientä varvasta näkyi ja jokaisen sellaisen luut aina kantapäähän asti :heart: :heart:
Kysyimme sukupuolta ja kätilö arveli tytöksi. Hän näytti kuvakulmaa, jossa tavallaan vauva istuisi tuolilla ja me katsotaan alhaalta päin, eikä siellä kyllä meikäläisten silmiinkään mitään vehkeitä näkynyt :LOL: No, maaliskuussa nähdään. Vauva vastasi viikkoa vanhempaa kuin on ekassa ultras arvioitu, mutta laskettua aikaa ei lähdetty muuttamaan.

Huh, tulipa selitettyä, mutta oli se hieno kokemus....ja taas saimme varmistuksen, että elossa ja vielä hyvin siellä ollaan. Istukka on kohdun etuseinämässä, joten se vaimentaa vauvan liikkeitä. Siksi en ole tuntenut vielä mitään selkeitä töytäisiyjä, vaan epämääräistä muljumista jo viikkoja. Ikäänkuin joku todellakin heittäisi kuperkeikkaa oikein urakalla!

Mukavaa odotusta kaikille teille!

Genet ja pussi, varmaan jossain kohti viikkoa 20 menossa (oon pudonnut jo tarkoissa päivissä kärryiltä, ku neuvola ja kätilö laskevat vähän eri tavoin..)

Iltaa!

Joku kyseli isänpäivälahjasta. Minä jo miehelle tilasin lahjaksi tutin, tuttipullon ja ruokalapun. Kaikissa lukee "I love Daddy". :)

Vaunuja oon nyt vähän tiiraillut netistä, kun eilen selvisi ettei meidän auton takakonttiin varmaan kaikki mahdu. Tila sinänsä ihan normaalikokoinen, mutta se aukko on vähän pienehkö. Löysinkin yhdet mukavan näköiset: Gesslein Swing-Fi -nimiset. Ne saa kasaan tosi pieneen tilaan ja muutenkin tuntuisivat sopivan hyvin meille. Kuulemma maastossakin pystyy hyvin työntelemään. Mutta jatkan edelleen hiljakseen tutustumista vaunuihin, ostetaan ne varmaan vasta alkuvuoden alesta..

Enpä jaksa nyt muuta tällä kertaa..

rv 19+0

Zoe-F
Marais Täälläkin on vaateongelma, mutta ei voi minkään, kaveri lupas kyllä lainata talvitakin :) Itte en oo nastoja vaihtanu alle vielä, kun ei oo lunta, eikä mulla oo niitä renkaitakaan vielä. Piloillehan ne nastat menis kuitenkin (taas) ennekuin lumet olisi edes maassa. En meinaa äänestää. Mul on paljon mielipiteitä miten asiat pitäis tehdä mutta mutta, en osaa päättää kuka olis se hyvä ja sit minuu harmittais jos äänestän huonoa.
Genet Tossa linkki, hyvään laskuriin. http://www.kampanjat.net/raskauslaskuri/

Alkuperäinen kirjoittaja Mimmukka81:
Heippa kaikille!

Eilen oli ihan karmea päivä. Aamuvuoron jälkeen, juuri ennen harvinaista viikonloppuvapaita, pomoni ilmoittaa, että työsopimukseni jatkuu 3 kk vuodenvaihteen jälkeen. JÄrkytyin tosi pahasti, koska jos en olisi raskaana, uusi sopimus olisi ollut pidempi, eikä meillä kukaan saa mitään 3 kk sopimuksia. Mitenhän se vaikuttaa tukiin tai tuloihin? Äitiyslomani alkaa 28.1.
Mulle kävi lähes samanlailla, paitsi että sopimustani jatketaan vain tasan siihen päivään saakka kun äippälomani alkaa. Eihän tämän paljoa lohduta, mutta ole onnellinen, että sopimustasi jatketaan edes tammi-maaliskuun ajan, koska saat siltä ajalta paremman äippärahan...mun äippäloma alkaa 16.2 ja samalla loppuu siis ne työtkin (joita muutoin olisi ilman muuta jatkettu). paskaa...

Isänpäivälahjasta: tässä kirjavinkki esikoista odottaville http://www.wsoy.fi/index.jsp?c=/product&isbn=951-0-33051-5

Suunnistaja: Mä tunsin ekat liikkeet rvkolla 15+1 eli vkoa aikaisemmin kuin esikoisen liikkeet. Älä ole huolissasi, kyllä se vielä potkii sua niin että tuntuu ;)

ärrieri 18+0

Pesupähkinöitä ostin kesällä tädilleni lahjaksi (oikea ekotäti ja toivoi jotain hyödyllistä lahjaa kuten pesuaineita :D ) Kehui paljon jälkeen päin noita pähkinöitä. Lisäksihän saattaa joutua ostamaan valkaisuainetta valkoiselle pyykille.

Suunnistaja: Ootko kokeillu syödä tai juoda jotain sokerista ja heti mennä pötkölleen selälleen? Sillai mulla tuntuu liikkeet parhaiten :) Ei niillä liikkeiden tuntemisella kyllä vielä kiire ole :)
http://www.vau.fi/templates/PeriodPage____67222.aspx Tuossa on linkki viikolle mikä mulla on menossa ja siinä sanotaan että vielä voi joutua odottamaan muutaman viikon :)

Eeeva ja äppä 20+3

iltaa kaikille!

mitäs täällä on keskusteltu, en muista. mulla on oikeesti varmaan dementia. unohtelen pikku asioita: nimiä, esineitten nimiä asioita jne. tosi kiva...
ja sitten tiputtelen esineitä saatan kaataa mukin ihan tosta vaan vahingossa. musta on tullu tosi kömpelö siis käsien kanssa. Vaivaako muita kömpelyys?
sit tuli mieleen et mikä ärsyttää eniten raskaudessa tai odotuksessa?
tää tuli mieleen ku kävin la shoppaileen mammavaatteita, niin kaikki paidat mitä löysin niin niihin ois pitäny olla 4 kuppikokoa suuremmat tissit et ne ois istunu päälle ja sit kaikki housut oli liian isoja. siis koot alko 38 ylös päin. tarvisin enintään 36. ehkä sit raskaana oleva on sama asia kuin isokokoinen. (en "hauku" isokokoisia tms. vaan vaateliikkeitä ja suunnittelijoita!!!)
eli siis ärsyttäviä asioita:
-mammavaatteet (joita ei oikein oo)
-sit kommentit: elääks tuolla sun mahassa ees mitään?
-sit kommentti: toi sun pahoinvointi ja väsymys on psyykkistä ja laiskuutta
-sit kommentti: sulle tulee varmaan vaikea synnytys ku on noin pieni lantio
tässä näin aluksi. (taidan olla aika hermoheikko yksilö nykyään)

isäinpäivä oon sillon ite varmaan reissussa naisten kanssa, et tuskin tulee juhlittua mitenkään. ei uskalla.
Vaipat en muista oonko kommentoinu, mut kertavaippoja käytetään varmaan ainakin vauvalla, mut sitten isompana voitais siirtyä kestoihin ku opetellaan kuivaksi.
Itkuhälytin luultavasti hankitaan. tai mies ainakin hankkii. harrastaa just kaikkee vempaimia
oma masu: liikkeitä tuntuu lähes päivittäin. tänään oikein maha kohos ku pikkukilli vetäs kierrosta! se on niin huvittavan tuntuista. Mä joskus ärsytän sitä ja tökin jos se en oo tuntenu liikkeitä koko päivänä. töissä ku oon niin vauva tulee levottomaksi siitä ärsyttävän eukon äänestä. (muuten sillä ärsyttävällä eukolla josta aiemmin valitin niin haisee henki niin kauheelle kissan ruualle et meinaan oksentaa ku se tulee lähelle, ja yleensä se haluu tulla sormi pystyssä opettamaan mulle jotain 5 cm päähän naamasta) huh enää viikko sitä muijaa). muuten olo ok. joka päivä nukun päiväunet ja arkiaamuisin oksennan ku joudun heräämään niin aikasin. mut melkein nyt jo tuntuu et voi nauttia tästä kaikesta. ehkä tuo ku vauva liikkuu niin paljon ja sen tuntee niin sitä tulee sellanen olo et se palkintokin on joskus tulossa...
mutta sellaista!
voimia tulevaan viikkoon ja onnellisia odotuspäiviä!
muty & tosi rakas killiäinen viikoilla 20 (kai)

Viipi, meillä myös OYS:ssa ravaamista luvassa. Rakenneultra ja esikoisen lääkärikontrolli osastolla. Mulla on rakenneultra vasta rv 22. Halusivat ultran vasta tuolle viikolle, jotta saavat ultrattua mahdollisimman hyvin.

Talvitakiksi mulla on myös a-linjanen takki. Ostin esikoisen aikaan ja palveli ainakin sillon hyvin. Ja esikoisen aikaan mahtu oma laskettelutakki-mallinen takki loppuun asti päälle.

Liikkeet tunsin esikoisen aikaan vasta rv 21-22. Nyt tunsin rv 16. Mutta siis ei kannata huolestua vaikka vielä ei tuntuisikaan =)

Peppi on kyllä ihan mahoton liikkuja. Liikkuu paljon enemmän kuin esikoinen aikoinaan. Maha heiluu ihan älyttömästi kun makoilee :D Ja selällään maatessa huomaa selvästi missä kohdassa mahaa vauva makoilee. Poikkitilassa on, vaihtaa vaan välillä toiste päin :)

-Pauko ja Peppi 19+6

Mulla ärsyttää raskaudella rahastus. Kaikki maksaa ihan järjettömän paljon: vitamiinit, vaatteet, vauvan tavarat... mainosta tulee joka tuutista että "tätä ilman et tule toimeen".
No ehkä enempi kuitenki raskaudessa ärsyttää jatkuva huoli pienestä.. Kun tämä raskaus ei ihan ongelmaton ole :( Selkäkivuille ja lantion löystymiselle/poksumiselle ihan sama kunhan vauva voi hyvin..

Zoe-F
Siinä vähän kuvaa keskeneräisestä lastenhuoneesta ja viimenen kuva on vaatehuoneesta jossa naulakkoon on laitettu putkeen ripustettavia hyllyköitä.

Vielä vähän jotain verhoa ja maalia seinään ja vaatetta kaappiin.
Hoitopöydässä on irtolaatikoita toisella reunalla mihin saa vaipat ja puhdistuspyyhkeet yms.

Ainiin ja by the way, tuo ei oo meidän makuuhuone vaikka siellä onki toi 120:nen sänky. Se on meidän vanha (noin 4vuotta ollu) eikä raaskittu heittää pois. Niimpä se pääty tonne ja saa sinne jäädäkkin.
(Ostettiin vuos sitte 160senttinen ku alko tuntuu vähän ahtaalta.)
Ihan silläkin ajatuksella että nappulalla on huono yö, niin voidaan mennä tonne nukkumaan niin mies saa nukkua yönsä hyvin.
Meillä on kyllä pinnikselle paikka sitten meidän sängyn vieressä siihen asti että pikkunen nukkuu yönsä hyvin ja maksimissaan yhdellä heräämisellä.

Pauko tiiätkö kuka sen ultran tekee sulle? Mulla on sillo 21+5, kun tekevät ja ehkä sen takia on noin "myöhässä", että saavat ultrattua mahdollisemman hyvin kaikki. Ja Ayden Tekay tekee ton ultran. Mukava ihminen.

Jaa, mulla oli dementtia tuossa päivällä. Nyt on siis 20+2. :)

Viipi& masussa potkiva Nappula 20+2

Huomenta!

Kyllä taas on ahkerasti kirjoiteltu. Lueskelin tässä aamulla jälleen useamman sivun tekstiä. Koitan muistella, mitä on ollut ja kommentoida omilla ajatuksillani juttujanne.

Isänpäivä meillä juhlittiiin tulevaa isää ekana epävirallisena isänpäivänä, niin että tuleva isukki sai isyyspakkauksen. Siinä oli kaikkea pientä kivaa isukille selitysten kera runon muodossa. MM. kunnon konjakkia, vaippoja, korvatulpat, helistintä, itse poltettu CD täynnä isi aiheisia lauluja. Mm. ajaa hiljaa isi, meidän isi synnyttää yms. sekä isin vauva-bodyä yms. yms. Ilahtui vallan kamalasti. Silloin esikoisemme laskettu aika oli tammikuun lopussa. Joten konkretisoitui kivasti tuo isäksi tuleminen. Nyt juhlitaan isänpäivää hyvän ruoan ja perheen merkeissä. Olen sanonut, että ei saa isyyspakkausta. Sai vain kyseisen erikoisuuden esikoisen kohdalla. Huijasin. Saa isyyspakkauksen helmikuussa, kun isillä sattuu samassa kuussa olemaan syntymäpäivä. Tulee sopivaan paikkaan. Ne joilla on perheessä jo lapsia, niin vinkkejä isänpäivälahjaksi? Kiitos:)

Vaipat meillä käytetään ihan kertiksiä. Ollaan sen verran liikkuvaa sorttia, että totesin esikoisen aikaan, että toimivat paremmin mm. vaellusreisuissa yms. Lisäksi kun tyttömme on allerginen, niin kertikset on parempia hänen pepulleen. Ei tule tarpeista kovia punotuksia, kuten kestovaipoista tuli.

Tarvikkeet. esokoisen syntyessä ostin käytettynä pinniksen, matkasängyn, turvakaukalo oli lainassa kummipojaltamme. Sitten olin ostanut ihan muutamat 52-68 cm vaatteet+äitiyspakkaus. Tiesin, että saamme lahjaksi paljon vaatteita lapsemme syntyessä. Ja niin kävin mieheni äidin sisko tyttärineen lähetti meille paketillisen vaatteita. Vähän ihanaa. Niin se riitti alkuun.
Mikä on/oli mielestänne turhin hankinta lapselle ja itsellenne?
Meillä turhin lapselle oli sellainen perusniistäjä, jossa on tavallaan pumppu päässä. Ei toimi kunnolla. Ihan imettävä niistin on kyllä paras ja kyllä lima lähtee nenästä. Äidilllä ei niitä hankintoja sitten ollutkaan. Olin hankinnut vain ne muutamat äitiysvaatteet, jotka edelleen odottaa kaapissa käyttöönottoa. Esikoisen kohdalla siirryin äitiyshousuihin viikolla 20-22. Samoin omat talvitakit olivat käytössä.

Oma (.) perjantaina oli 16+6 neuvola. Kaikki kunnossa. Hemppa tosin laskenut 138-> 120. Mutta johtunee ihan, että esikoisella on tullut levottomia öitä. Ja nyt olen eilen tullut kovaan flunssaan. Eli nyt lepäilen tämän päivän kotona.Pissa puhdas. Painoa on tullut 17 viikon aikana vain 600 g eli samaa rataa mennään kuin esikoisen kanssa. Ei meinannut terkka saada sydänääniä kuuluviin :| Aina esikoisen kohdalla ne löytyi samantien. Nyt joutui etsimään, vähän säikähdin. Lopulta löytyi aivan lonkkaluun yläpuolelta. Hetken kuului ja sitten viuhviuh, kaveri karkasi ja sitten taas viuh viuh viu, taas mentiin. Eipä saanut sydänääniä uudelleen kuuluviin. Kun oli sen verran liikkuvaa sorttia.

Ollaan menossa 4 d ultraan Brunolla marrraskuun lopulla. Sen takia mennään sinne eikä Felicitakseen, koska Felicitas on enemmän lapsettomuuden hoitoon. Ei viitsitä mennä sinne mahan kanssa, koska paikalla on melko varmasti naisia /pariskuntia, jotka ovat useamman vuoden koittaneet saada lapsia. Tuntui reilummalta valita Femeda:)

Jadekettu+vauveli 17+2 ultran mukaan 18+1

Viipi,todennäköisesti sama lääkäri tekee sen ultran joka ultras viimeksikin ja otti istukkanäytteen. Toivottavasti ainakin. Tykkään, että hoitosuhde jatkuu samalla lääkärillä. Naislääkäri on..

-Pauko ja Peppi 20

Huomenta,

Pikaisesti tulin kirjoittelemaan ennen aamukahvitaukoa. Meni kohtalaisen kauan kun luin viikonlopun viestejä :) .

Turhista hankinnoista: Mä ostelin aika harkiten kaikkea esikoisen aikaan mutta just se pikkuniistäjä oli turha ostos. Meillä myös se imettävä letkuversio ja suosittelen kaikille ostettavaksi jo ennen kun vauva syntyy. Itselle en ostanut kun yhdet huonon malliset imetysliivit ja ne oli aivan turhat.

Raskaudessa ärsyttää se aiemmin kertomani miehen vanhempien välinpitämättömyys. Eilen yritin oikein jutella asiasta mut ei. Ei millään. Vaihtoivat koko ajan puheenaihetta. Tuli kyllä kurja olo :( . Tai ei se raskauden vika ole, mut yhdistän sen raskauteen.

Omaa napaa: Huomenna rakenneultra. Jännittää mukavasti mut ei pelota. Pitäis varmaan, sillä voihan tässäkin ultrassa löytyä vaikka mitä vikoja. Jotenkin vaan tuntuu, että Sintti on niin aktiivinen futari, ettei voi löytyä mitään suurta vikaa. Väsymys on alkanut väistyä. Liekö vaikutusta sillä, että oon syönyt rautaa nyt 9 päivää. Olo on nimittäin ihan erilainen. Kun en ole väsynyt koko ajan, oon paljon paremmalla tuulella eikä niitä kamalia kiukkuiluja ja raivostumisia ole enää tullut. Mieskin tuntuu olevan paremmalla tuulella :LOL: .

Iines ja Sintti 20+2

myymä
Huomenta mammalaiset :)

Täällä rehkitty eilen tontilla, huomaa kyllä, ettei siellä varmaan kovin pitkään pysty tän mahan kanssa ulkohommia tekemään kun tuo kyykkiminen ei ole enää niin mun juttu :D
Olo muuten hyvä. Eilen taas kerkesin huolestumaan kun tontilla oli koko päivän puuhaa eikä ehtinyt liikkeitä kyttäilemään. Mutta kotiinpaluu matkalla oli kyllä sitten liikettä sitäkin enemmän!!

Mulla on joku kumma pelko että mä onnistun tekemään jotain NUKKUESSANI tuolle pikkuiselle. Että lytistän sen jotenkin unissani! :D Sanokaa että tää on turhaa...

Myymä ja pikkuvelisisko 18+4

Heippa!

Suunnistaja Ei taida tuokaan ihan laillista olla, että pitää pitää lomat lomakauden ulkopuolella raskauden takia. Ja Ärrieri, on tuokin aika törkeetä. Itse valitan siitä, että yhden kuukauden täysi palkka jää saamatta. Mutta nyt kun on kuusi (!) viikkoa sairaslomaa, niin otan yhteyttä luottamusmieheen ja liiton asianajajaan, kun on kerta aikaa!

On Polvi ei ole yhtään kipeä, eikä edes turvoksissa. Edellisillä kerroilla oli paljon tuskaisempaa. Lääkäri sanoi, että raskaus pehmentää kaikkia niveliä, ja sen vuoksi polvi meni tällä kertaa sijoiltaan. Nivelsiteen ovat todella löysät näköjään, kun eivät ottaneet itseensä pientä traumaa.. Mitenhän sitä uskaltaa enää kävellä ilman polvitukea loppuraskaudessa?

Miksiköhän lääkäri antoi 6 viikkoa saikkua, vaikka jo sairaalassa huomasi, ettei se nyt niin kipeä tule olemaan. No, pitääpi nauttia tästä vapaa-ajasta!

myymä Eiköhän luonto ole sen jotenkin hoitanut, että ei voi rusentaa masuvauvaa nukkuessa.. Kohdussa on vielä paljon tilaa uiskennella, joten eiköhän vauva ui pois alta. Ja kun kasvaa, niin varmaan joku kipu tai huono olo herättävät silloin.

Isänpäivä En usko, että juhlitaan vielä. Mutta toisaalta ihan hyvä syy ostaa jotain ihanaa isälle ja vauvalle.. ;) Pitääpi miettiä.

Kestovaipat
Ainakin kokeillaan ja toivottavasti kotona myös pidetään. Mutta en ota siitä stressiä, jos ei jakseta tai tuntuu hankalalta.

Aurinkoista syksypäivää kaikille! Lähden tästä viemään koiraa keppeineni, kolmannesta kerroksesta... Hoh hoh.

moikka

ihanaa kun ollaan jo näin pitkällä odotuksissa että osalla jo rakenne ultra takana ja monella se jo ihan lähiaikoina :D

Viipi ja Pauko: Ymmärsinkä että te käytte oulussa ultrassa? Itse käydään kans siellä. ja mullakin viikkoja silloin lähemmäs 22. eli marraskuun puoliväliin sain ajan. Ensin ihmettelin kun täällä osalla tuntuu olevan aikaisemminkin tuo ultra mut kai ne sitten tosiaan haluaa tarkan ultran..

Muty: Ihanaa kun kohtalotoveri löytyi :LOL: siis itsestä on tullut ihan järkyttävän kömpelö. Oltiin mummolassa käymässä ja sain tuhottua voiasetin, lasin ja mikään tavara ei pysy kunnolla kädessä :headwall: tuumasin jo äitille että kohta varmaan alan itkee enkä enää kata pöytää :LOL:

Myymä: Uskon että ihan turha pelko että voisit vaavin ruesntaa nukkuessas. suojaisa pesä toisella siellä. ja onhan masu koko ajan mukana päivän joka menossakin.

Iines: oon samaa mieltä että tuo pikkuniistäjä suht turha. Itsekkin ostin sen imettävän version ja paljon parempi!

oma massu: housuja pitäis löytää!!! siis jotain muutakin kun verkkareita :whistle: yhdet mustat housut mulla on ja ne on tosi hyvät päällä mut farkut ois kivat mm..esikoisen aikaan ostamani hosut aivan liian isoja. On farkut ja sitten semmosiet mustat housut. mee korkeintaan ihan loppu vaiheessa päälle.
Massu on pumpsahtanut esiin ihan kunnolla =) Tultiin eilen reissusta niin mieskin sanoi että onpas sitä kasvettu vaikka vain 4pv:ää oltiin pois.
Viime yönä unet jäi vähälle kun toukka alkoi potkimaan ja tokihan sitä oli jäätävä kuuntelemaan ;)
oma olo tuntuu hieman kömpelömmältä (siis sen lisäksi että tavarat ei pysy käsissä)..

viikon päästä ois neuvola.. sitä odotellessa..

jaahas.. ei taida pikku pätkälle uni tulla joten jos lähettäs leikkimään jos ei pikku hiljaa nukahda.

danjuska ja toukka 17+2

Kaa
Mie tässä taas tuumin tyhmiä... maha täynnä suklaakakkua... :ashamed:

Meillä kun on ihan hurjan pitkä lista tässä maaliskuisissa, mutta vain murrososa kirjoittelee aktiivisesti tai vähemmän aktiivisesti. Monella on ollut vain yksi kirjoitus koko tänä aikana ketjuun. Jatketaanko tällä listalla loppuun saakka vai pidetäänkö jossain vaiheessa (esim. ensi kuun listan alussa) nimenhuuto? Ei siis tarvitse kirjoitella sen enempää, ja taustalla saa pysyä, mutta olisi mukava saada vähän koontia siitä ketkä ketjua seuraavat.

Onko mulla suklaahumala päällä, vai olisiko tuossa ideaa?

Yhteistyössä