Onnea vauvan saaneille ja Hendulle naimisiinmenosta!
Minä kävin tosiaan eilen tsekkaamassa vaavin hyvinvoinnin, ja kaikki ok. Pienen painoarvio oli jo 2600g, eli keskosraja ylitetty! Tietty mittavirheiden mahdollisuus on huomioitava. Vaavin paino noussut muistaakseni 3 viikossa 400g :heart:
Zoe: Meidän murre rakastaa myyriä. Uskomaton himo niiden perään, vanhempien pihalta kun niitä joskus vielä löytää. Tuo sitten ylpeänä saaliinsa näytille, yöks. Siilit kelpaavat kanssa, en ymmärrä miten sillä ei tule suu täyteen piikkejä. Joskus se myös haluaa syödä pienet saaliinsa. Karmeaa, kun toinen murisee ja pitää epätoivoissaan kiinni aarteestaan ja itse pitää yrittää jotenkin saada sitä luovuttamaan ötökkänsä suustaan. Ihan sivistynyt koira meillä kuitenkin
Imetyksen julkisuudesta: Olen varmaan superhäveliäs tyyppi, mutta en aio imettää kuin mieheni läsnäollessa. Kylässä ja kahvioissa (+ muut julkiset paikat) tulen vetäytymään omaan rauhaani.
Ruokahalusta: Kaikki maistuisi, mutta onneksi kaikkea ei ole aina mieliteon yllättäessä saatavilla. Nyt uppoaisi just tuo Fazerin pähkinäsuklaa... Sellasia uusia Fazerin patukoita joissa toisissa on cashew-pähkinää ja toisissa sitruunaa olisi kaapissa, mutta ne ei nyt kelpaa.. Valikoivat mieliteot. Karkkitehtaat ovat muuten alkaneet puskemaan markkinoille enenevissä määrin erilaisia "luksussuklaita", vähän hienommissa papereissa ja ripauksella basilikaa ja mustapippuria. Musta kuitenkin tavallinen suklaa on ihan parhaan makuista!
Synnytyksen jälkeisistä kotivaatteista: Hyvä kun tuli puheeksi, täytyy miettiä asiaa. Vanhoihin farkkuihin en tasan mahdu moneen viikkoon. Niissä näkyi ennen raskautta 2 kilonkin painonvaihtelut. Nyt olen pitänyt äitiysvaatteita, mutta olisi kiva pitää jotain muutakin sitten kun vauva on "käpälissä".
Rahaa on kyllä säästynyt, kun ei ole oikein viitsinyt ostaa kevätvaatteita, kun ei tiedä miten nopeasti mahtuu normikokoon. Olen ajatellut, että mietin kevätvaatteitani sitten huhtikuun puolella. Lähdetään Mökön kanssa sitten kaupoille
Kun ei vaan kävisi niin, että itselleni ei tule ostettua mitään, vaan kaikki vauvalle ja miehelle.
Miten ihmeessä niin monelle käy näin? Ei sillä että siinä mitään pahaa olisi, päin vastoin, mutta toivottavasti tajuan tulevassa vauvahurmoksessa huolehtia myös omasta habituksestani.
T.Marais ja Mökö 38+2