**Maalismasut 2009** elokuussa

ehkäpä mäkin uskallan tänne jo kirjottelemaan, (toivottavasti osaan). oon seuraillu juttuja ja kohta kuukauden verran. Eli ensimmäistä odotellaan, ikää on 23. Laskureitten mukaan laskettuaika olisi 14.3. mutta saa nähä, eka neuvola on 13.8. et kai siellä kuulee tuomion elääkö tuolla mun pötsissä ees mitään.

Olo on kyllä ihan "raskautettu". Oon ollu lomalla heinäkuun ja onneks. OOn ollu niin väsyny että nukun 7 tuntia enemmän vuorokaudessa kuin mun mies!!!! en saa mitään aikaseks jne. :ashamed: vessaan sotken lähes joka aamu yrjöllä ja toisinaan hampaan pesun jälkeen illalla.

Näättekö te unia? mä oon jo pari viikkoa nähny unta et odotellaan kaksosia.. (mulla on kauhukuva kauhukaksosista, poikia molemmat ja niistä tulee tosi itepäisiä niin kuin isä.... :LOL: )



Muty & heimoraimo 8 + 2
 
Mä kävin tänään siä varhais/alkuraskauden ultrassa. Siellä se pikkunen näky ihan oikeessa paikassa ja sydänkin sykki! :) Kaikki on siis kunnossa. Toukalla mittaa vaivaset 1,44cm.. :D

Niin ja la siirty vähän eteenpäin: 18.3.

muoks. Jotain outoo makua mullakin on aina välillä ollut suussa, ja kun joku mainitsi täällä metallin maun niin sepä se taitaa mullakin maistua.. Outoo!

rv 7+5

 
Zoe-F
Niinu86 Miä yritin selittää sit raskausviikko/alkion ikä-juttuu. Mut mulla ainakaan mitään muuta näkyny ku pikkiriikkinen sikiö pussi. Ja seki oli siin kuvas vaan sellanen valkonen pallo. Ja sillo rv.6+0 eli alkion ikä 4+0 .
Perjantainahan ton näkee mitä siält löytyy ku on 8+0
Raskausviikot lasketaan juu menkkojen alkamispäivästä.
Ja menkkojen ja oviksen välillä on n.2vk.

Miä kirjotan ja luen näit juttui tällee järjestyksessä ja huomasin juuri että netskuli oli tän asian selittän sillee niinku miä yritin mut en osannu :)

BTW: Kaveri sano että apteekista saa B-vitamiini poretta mikä auttaa tosi hyvin pahoinvointiin.

myhkäri No niinhän ne sanoo että ne kellä oireita on, niin ne ihmettelee onko kaikki ihan normaalia ja ne kellä ei oo niin sitten ihmettee sitä. Mulla ei oireita oo muutaku väsymys mikä voi johtuu äärettömän pitkästyttäväst työstä.
Älä vielä heitä toivoa.
:flower: :hug: :heart:

Muty Teretulemast! :flower:

Kovasti perjantaita odotellen:
Zoe ja Öttiäinen 7+3 :heart:
 
Kaa: KIITOS! :D

netskuli: Täällä yksi pahoinvoiva jolla on 1-vuotias esikoinen hoidettavana. Mies auttaa minkä voi (vähän) ja minun äiti on joskus apuna.. Kakkapyllyn pesu on joskus aivan ylivoimaista :( Niin ja tuosta ultrasta, että eihän se välttämättä näy. Mullekin varattiin ultra rv 6+4 kun sitte vasta pitää näkyä ja eikä kaikilla näy tietenkää jos vaikka laskettuaika menkoista laskettuna heittää muutamanki päivän. Synnytyspelkoa oon miettiny, mutta ainakaa vielä ei oo mitään tullu mitä oisin hoksannu pelätä..Eka kerralla oli niin kiva mennä synnyttämään ku ei sillai tienny mitä on eessä :D

Suunnistaja: Mulla on sellasia menkkakipuja, mutta aina vaan hetken.

xAnnax: Oon samaa mieltä tuosta lusikka hommasta.. Tiettyyn pisteeseen se onnistuu, mutta joskus tulee väkisellä tilanne että on annettava samalla lusikalla..

Ihana lukea että muillakin alkaa olo helpottaa! Olo on jotenki epätodellisempi kun ei koko ajan heikota tai muuten yökötä. Tosin ruuan suhteen olen toooodella ranttu edelleen joten kai kaikki on hyvin :D

Vaunuista sen verran että kahtokaa huuto.netistä! Siellä on kamalasti uudenveroisia vaunuja! Ja Kemissä on todella edullinen lastentarvikeliike samoin Haaparannassa.

Marika Fingeroosilla on muuten laskettuaika maaliskuun alussa (luin seiskasta :ashamed: ) :D

Nyt kokeilemaan doplerilla kuuluisko pikkuisen :heart: -äänet :)

Kaa: Tuohon etusivulle vois laittaa linkin siihen edelliseen keskusteluun :)

Eeeva joka palasi ennen aikoja mökkeilemästä ja Äppä 9+3
 
Nyt on ultra takana ja kyllähän siellä pieni mahamölliäinen asustaa! :heart: Viikkoja vähän vähemmän kun piti, nyt siis 9+2. Ihanaa oli nähä että siellä oikeesti oli elämää! :D
lasketuksi ajaksi voi muuttaa 7.3 ja ikää sillon 27.
 
Heip!

Kiitoksia vaunuvinkeistä, vielä saa laittaa kommentteja siitä, kannattaako hommata uutena ekat vaunut vaiko tuplat kun ikäero seuraavaan tulee olemaan pieni.

Tänään otettiin toinen hCg-verikoe ja nyt arvo oli 54300. Noussut siis mukavasti torstain 40000:sta ja lääkärin mielestä ihan normaalit arvot. Nyt sit odottelen neuvolaa...Hokasin muuten, että se eka ultra on jo se niskaturvotusultra eli se on jo 9+2 rvkolla, eikös se ole aika aikaista?

Rouva-asioista sen verran, että meillä oli 20.7 kahdestoista hääpäivä :LOL:
 
Zoe-F mahtoko tarkottaa beroccaa? No mä jokatapauksessa löysin kaapista sitä ja aattelin kokeilla. Siinä on kyllä päiväys jo 1/2008 mutta ei siinä pitäs olla muuta kun että ei vaikutus ole se mitä pitäs.

Onpa tosiaan hienoo et täällä jo aletaan voimaan paremmin. Viime raskaudessa kun kärsin siitä 16 viikolle asti joten en oo nyt hirveen toiveikkaana. Mut hiukka se antaa toivoa et jos muillakin niin ehkä minäkin =)

Siitä raskaus inkivääristä siis kapselista mitä saa tai sai apteekista niin sitä ei tosiaan ole enään myynnissä. Mulle 2006 yksi kätilö sanoi että ei kannata sitä ottaa koska ei voi vaikutusta tietää.
Nyt luin että oliko tämän vuoden alusta vasta vedetty pois markkinoilta.
Mulle ne silloin autto ihan järjettömän hyvin. Lähti pahoinvointi täydellisesti pois. En sitten muutamaa päivää enempää uskaltanu syödä.
Inkivääri kuulemma isoina (mikä sitten on iso määrä) aiheuttaa munuaisiin jotain...

Siitä tulikin mieleen että se kätilö sanoi että on olemassa jotain asento hoitoa pahoinvointii. Siinä oltiin tietty aika oikeella ja tietty aika vas. kyljellä. Ja oli jotain muutakin.
Onko joku kuullu tästä?
Mä en muista enään miten se meni..

Tosta synnytyspelosta vielä et ekassa olin itekki iloisin mielin menossa ja rentoutuneena ja vamis ottamaan kivun vastaan. Eikä se kipu nyt paha ollu kun on ne vaan niin hyvät lääkkeet mitä sieltä saa.
Ilokaasua liikaa haistelleena ja onnellisena kovien kipujen jälkeen kun sain epiduraalin hoin anestialääkärille kuinka taivaan lahja ihmiskunnalle epiduraalia on :LOL:
kyllä ilokaasustakin näköjään pään saa sekasin. =)
Että ei kipuja kyllä kannata pelätä. =)

huomenna eka neuvola vaikka on silloin vasta 6+2 tuo yks netti laskuri on laskenu mulle liikaa viikkoja. jos sinne ultraan sitten pääsis kattoon et missä vaiheessa mennään kun neuvola väittää et oisin pitemmällä oireiden perusteella.
Nyt on LA loppukuusta, toivottvasti ei siirry alkukuuhun.
Marika Fingroos oli samalla luokalla kun opiskeltiin LH... :headwall: se nyt vielä puuttus että synnärilläkin olis samaan aikaan.
Anteeksi nyt vaan jos on jokun teistä idoli, mutta mulla ei ihan yks yhteen sen kans mee. :)

neo joilla ei oo oireita olkaa onnellisia!!! se on ihan normaalia. Ja jos tulee oireettomia päiviä niin niistäkin pitää nauttia. Sitä en ekassa raskaudessa osannu tehä vaan murehdin onko kaikki ok. Mutta sieltä se paha olo tuli takas. Kannattaa kyllä nauttia vaan jos on kokonaan oireeton tai välillä.

mitenhän miehet jaksais jos joutus kantamaan lapsen 9kk kaikkinen oireineen ja vielä synnyttään? :D

muty tervetuloo joukkoon
netskuli ja juniori 6+2 ?
 
Pahoinvoinnista. Kävin tänään ostamassa B6-vitamiineja. Yhessä tabletissa on 2,2mg ja siinä sanotaan, että annostusta ei saa ylittää. Eli onko niin, että en voi ottaa samaan aikaan sitten Multitabsin Raskaus monivitamiineja?

Myhkäri hieno juttu. :heart:
 
Hei taas,

täälläpäin yökötys tekee toista tulemistaan. Ja väsymys, olen nukkunut viimeisen kuukauden ajan joka yö vähintään 11 tunnin unet, ja silti päivisinkin on vaikea pitää silmiä auki.

Huomenna juhlimme miehen kanssa kolmivuotista yhteistä taivaltamme, tosin ihan arkisesti kun säästämme ulkomaanmatkaa varten. Meillä on varattu tammikuuksi kahden viikon matka Vietnamiin, mutta se on valitettavasti peruttava. En luultavasti nauttisi helteestä ja 14 tunnin lentomatkasta 30+ raskausviikoilla, kun viime talvena Gambiassakin olo oli ajoittain tukala ilman mahaa ja lentomatkaakin oli ''vain'' 10 tuntia :kieh: Olisiko jollakulla vinkkejä minne lähteä loka-marraskuussa, ja onko kenelläkään kokemusta raskaana matkustamisesta?

Vaunuista sen verran että jos hyvät löytyy niin ostaisin mieluusti käytettynä, meillä suositaan muutenkin sekä vaatteissa että huonekaluissa second handia. Mies on vain niin pitkä, että se rajoittaa jo jonkin verran ja vaunujen kanssa tulisi päästä kulkemaan hyvin maastossakin, jos mies lähtee linturetkelle vauvan kanssa. Brio Kombit vaikuttavat kivoilta vaunuilta, ihastuin etenkin havunvihreisiin versioihin.

Pitäkää peukut pystyssä, menemme huomenna katsomaan isompaa asuntoa ja tiedän jo että haluan asua juuri siinä. Sijaintikin olisi kadun toisella puolella, muutto olisi peace of cake. Tämä alue ja varsinkin kolmiot ja neliöt ovat vain hirmu suosittuja, joten asunnon saaminen ei todellakaan ole varmaa, huomisessa näytössäkin on varmaan meidän lisäksi tsiljoona ihmistä :whistle:

upupa ja Multeri 8+5
 
Oon taustailut enimmäkseen ja joka päivä oon käynyt lukemassa viestit.
Tervetuloa uusille :flower:

Noista vaunuista... Itse ajattelin tuplat ostaa, mutta siinäpä sitten mies laittaa vastaan. Kuulemma poika jaksaa kävellä silloin. Ollaan varmaan muuttamassa toiseen paikkakuntaan ja neuvolaan tulee pikkuisen pitempi matka kuin täällä. Nyt on vähän yli 2 kilsaa. Kyllä mä aion pitää pääni ja tuplat hankin. Se vaan sitten tarkoittaa sitä, että me ei sitten oteta äitiyspakkausta vaan rahat. :( Mä niin haluaisin sen pakkauksen, kun esikoisellekkin otettiin. Ellei sitten isovanhemmat lähe avustaan. Miehen vanhemmat ei ehkä lähe, kun ovat eläkeläisiä ja niillä on sitten sellaiset tulotkin, mutta jospa mun. Toivossa on hyvä elää. :)

Keskiviikkona ois neuvola. Tässä kovasti yritän löytää pojalle hoitajaa, mutta saapa nähä, että saanko. :p

Viipi & Nappula 9+2
 
MOikka!

mutylle tervetuloa! :flower:

upupa, mä oon lähdössä parin viikon päästä kreikkaan, voin sit tulla kertomaan miten lentomatkat sujui raskaana ollessa. =)

Ihanaa kuulla kun monet on käyneet ultrassa ja nähneet vauvan sydämensykkeet. :heart: Itekin vielä mietin tota alkuraskauden ultraa, olis kyllä kiva mennä semmoseen, mut en oo saanu aikaseks...

Joku kyseli unista, mä oon nähnyt viime aikoina ihan omituisia unia, siis semmosia mitä en kyllä yleensä nää. Ja pari kertaa olen nähnyt unta vauvasta. :heart:

Ostin tänään muuten ekat vaatteet vauavlle, oli niin ihania ja alessa, et oli pakko ostaa. Ostin limenvihreen pipon ja valkoisen potkupovun, et käy sit sekä tytölle et pojalle. Ekassa raskaudessa ostelin raskausaikana vaalenpunaisia vaatteita, kun olin ihan varma että tyttö sieltä tulee, mut poikahan se oli. No ne vaatteet on edelleen tuolla jemmassa, jospa niille keväällä löytyisi käyttöä. =)

marza ja masuvauva 7+6
 
Niin, tervehdys vain kaikille! :)

Kävin tähän pinoon jokunen vko sitten ilmoittautumassa (ja listassa olenkin), mutta ei tässä lomalla ole paljon tullut kotona oltua, saati koneen ääressä. Huomenna lähdetään vielä reissun päälle viimeiseksi lomaviikoksi. Mutta yritän pysyä jutuissanne mukana :)

Mulla oli siis keskenmeno (tuulimuna) toukokuussa ja tuo olikin varsin oireetonta aikaa. Nyt sitten voidaan pahoin päivästä toiseen. Kuvotusta pääasiassa, vielä ei oo kuitenkaan tarvinnut norjaa puhua pöntölle. Varhaisultraa mietin kans, mutta ystäväni yksityisellä kertoi kuinka ajat varattuja, niin mietin, että jätänkö väliin... Menisi niin lähelle sitä np-ultraa.

Me ei olla vielä kerrottu kuin miehen veljelle ja kaksi ystävääni tietää. Harva kyllä tietää siitä tuulimunastakaan. Ehkä tässä tarvitsee jotakin "vahvistusta" itsekin, jotenkin ei oo täysin uskaltanut itsekään iloita asiasta, vaikka pahaolo kyllä muistuttaa päivittäin. Ja on ihan hyvä merkki :)

Mutta minäpä palailen jälleen viikonkuluttua, kun lomat loppuu ja arki koittaa. Yritän sitten pysyä tiiviisti mukana. Mukavia kesäpäiviä kaikille! :heart:

Lakta + Murkula 6+2
 
Zoe-F
myhkäri :flower: Upeeta! Hyvä et kaikki oli kunnos. Tiedän kyllä miltä tuntuu hermoo että onko vai ei.

vihvi Hammaslääkäriin täälläkin patisteltiin kariesin takia. Mutta vaikka sulla (ja sun miehellä? ) olis karies niin ei se tartu lapselle jos ei syö samasta lusikasta/haarukasta tai maistele suoraan vaavin nokkamukista ( vähintään ) siihen mennessä kun tenava on kolme. Sisko oli hoipassa joskus ja luin sen kirjasta näin.

ärrieri :flower: Onnea hääpäivän johdosta! Meillä oli eka hääpäivä 27.7.

netskuli En usko että tarkotti berocaa. Kyllähän siinäkin vissiin b-vitamiinia on ja onkohan muutakin? mutta apteekista löysi sen poreen. Oli kuulemma halvempaa ja kalliimpaa vaihtoehtoa. Eikös berocaa myydä normikaupassakin? (Niin kyllä myydään laastariakin ja silti sitä on apteekissakin :) )
Nettilaskurista Miä oon käyttän tät: http://www.kampanjat.net/raskauslaskuri/

Suunnistaja Miks pelkästään B6? Onhan niitäkin missä on kaikkia b-vitamiineja.
Mulla tulee multivitasta b3 b5 b6 ja b12 mut jossaa oli muitaki.
Ja eikös joku puhunu ettei kannata syödä raskaustablettei ekan kolmanneksen aikana kun sisältää rautaa? Lisäs vissiin pahoinvointia?

Napa: Kävin neuvolassa ja laski ajan 23.3 menkkojen alkamispäivän mukaan ( 13.6 mutta se täti laitto 14.6 jostakin syystä ja netin laskuri näyttää sitkeästi 20.3 )
Ei pahaa oloa. Se hetkittäinen päänsärky mistä ylempää jo mainitsin ja vähän enemmän jaksaa kun viimeset pari viikkoa. Mut kattoo nyt, vielä on joitakin viikkoja edessä ennen kuin 1/3 takana.
Zoe ja Öttiäinen 7+3 :heart:
 
myymä
Huomenta :)

Omanapa: Mulla on ihan kumma oire, joka toistuu joka ikinen aamu. Yön aikana on tullut kurkku TOSI kipeeks... Aamulla hirveetä herätä kun nielasu sattuu aivan perkuleesti! Se menee sitten siinä aamun aikana ohi. Kaipa se siitä kurkun kuivumisesta johtuu mutta tosi ikävä vaiva :(
Vessassa joutuu ramppaamaan about 2 krt yössä ja joku mainitsikin, että iltapömppö on jäänyt myös aamulle, eli mulla kyllä myöskin aikamoinen pömppö jo aamuisinkin :)

upupaepops Täällä pidetään peukut pystyssä!:)

Myymä ja pikkuvelisisko 7+0 :heart:
 
Huomenta!

Kurja keli ulkona, vettä vihmoo ja oli kylmä. Varsinainen kesäsää...

Vaunuista: Me ostettiin esikoiselle aikoinaan alesta edellisen vuoden mallin Emmaljungat. Tällä hetkelläkin ratasosa käytössä. Toiveina olisi, että vauvan syntyessä 2,5 vuotias esikoinen pärjää sisaruslaudan kanssa, ettei tarvis ostaa tuplia. Mua kyllä hiukan jännittää, kun esikoinen on hyvin vilkas tapaus, että pysyykö se paikallaan sen laudan päällä vai hyppiikö koko ajan pois. Rattaisiinkin pitää köyttää valjailla kiinni :/ .

Milloin vielä kannattaa ostaa tuplat? Siis esikoisen ikää ajatellen? Kuinka paljon tuommoinen 2,5-vuotias jaksaa seisoa/kävellä?

Synnytyspelko: Mua ei esikoisen aikaan pelottanut mutta nyt kyllä pelottaa ihan älyttömässä mittakaavassa. Se kipu ei ole niin kamalaa, että sitä kannattais pelätä. Mua pelottaa se, että kaikki ei suju tälläkään kertaa kunnolla. Mulla on ahdas lantio ja riskinä iso vauva ja alatiesynnytysta suositellaan siitä huolimatta. Sain ekassa neuvolassa lähetteen pelkopolille, jotta edellinen synnytys voidaan jutella läpi ja saan selitykset miksei käytetty imukuppia vaikka ponnistin tunnin, miksi en saanut epiduraalin kanssa oksitosiinia vaan ponnistin ilman supistuksia. Tuloksenahan oli sininen ja vetelä vauva, joka kiidätettiin happikaappiin hengittämään, käsi oli hänellä vääntynyt synnytyksessä niin, että sai kipupiikin melkein heti.

Oma olo: Päänsärky vaivaa ja närästys on herkässä. Pahoinvointia on taas iltapäivisin ja iltaisin enemmän, aamun osaan jo hoitaa hyvin. Masussa on kestopömppis täälläkin, niin pahana, että piti kaivaa mammafarkut käyttöön. Onneksi nyt löytyy pitkiä paitoja, joten ei ihan tarvi vielä kaivaa äitiyspaitoja esiin. Ne paljastaa ulkopuolisille aika helposti, että raskaana ollaan.

Kysymystä vielä raskaudesta kertomisesta (toivottavasti ei ole aikaisemmin kyselty): Koska aiotte kertoa töissä äitiyslomalle jäämisestä?
Vastaan itse heti, ajattelin sinnitellä syys-lokakuulle saakka. Ihanne olis nähdä rakenneultra ensin, että kaikki on siellä kunnossa mutta täytyy varmaan sijaisen hankinnan puolesta kertoa hiukan aikaisemmin. Valtion byrokratia on niin hankala, että pelkässä sijaisuuden hyväksynnässä menee kuukausi... :whistle:

Iines ja Sintti rv 9+3
 
Moikka kaikki!

Mulle sano neuvolalääkäri että syke näkyy AIKASINTAAN rv 6.


Pahoinvointi on palannu, olikin jo ihan " ikävä" sitä. Mie näin viime yönä taas unta että ootan kaksosia. Ihan innolla nyt oottaa sitä 12 viikon ultraa että näkee varmasti montako siellä on :D
 
Minäkin ajattelin nyt uskaltaa ilmoittautua tänne!
Laskurin mukaan laskettu aika on 30.3. joten tässä nyt pähkäilin, että kuulunko tuonne huhtikuun odottavien puolelle vai tänne.
Rv on 6+1 ja olo ihan normaali päänsärkyä lukuunottamatta.
18. pvä on ensimmäinen neuvolakäynti ja siellä varmaan määritellään laskettuaika tarkemmin?!
 
Moikka taas kaikille! Olen ollut lomailemassa, enkä siis ole ollut koneen ääressä...

Pahoinvoinnista kärsin joka päivä johonkin aikaan (ei siis selkeästi aamu- tai iltapahoinvointia). Maha on kasvanut uskomattoman paljon viikkoihin (6+2) nähden! Liekö syynä mun olematon pituus vai olisko tulossa kaksoset, joita äidin puolella kyllä on? Eka neuvola on vasta 18.8 ja ultrasta ei vielä tietoa, en meinannut varata mitään aikaa ennen ekaa neuvolaa... Aika monille ollaan jo kerrottu, vaikka kyllä pelottaa, että onko kaikki hyvin ja pysyykö vauva kyydissä...

Onnea kaikille hyviä uutisia saaneille! :heart:

Ps. Mun tietoihin voi päivittää iäksi 23v (täytän kyllä vasta jonkun ajan päästä, mutta synnytyksen aikaan olen 23v)

-dask ja pikkuinen 6+2
 
Onnea Hattivatti! :heart:

Ei sit saatukaan eilen kerrottuu salamatkustajasta, anoppilassa olikin järkätty sisaruskokoontuminen, odotamme vielä siis. Ei ihan uskalla vielä avata suutaan niin että juoru sitten leviäisi.
Me ollaan kanssa katseltu rattaita, yhtenä hyvänä vaihtoehtona pidämme emmaljungan yhdistelmärattaita, mutta muitakin toki katsellaan kun onhan tässä aikaa. =)

Oireista vielä sen verran, että nyt se huimaaminen sit on julistettu alkaneeksi, muuten kyllä ollut ihan hyvä olo. Ruoka maistuu edelleenki erinomaisesti. :D Kiukku tulee helpommin, mutta onneksi mies ei härnää tahallaan, se tietää seuraukset! :kieh: Mutta nyt syömään..vaihteeksi!

Niinu & itiö 9+5

 
Kiitos tervetulotoivotuksista!

hyi mikä ilma!! lenkilläkin piti olla KOLME pitkähihaista paitaa ja takki.. et kaunis kesä tänään täällä!
Paleleeko muita? mä oon suurimman osan ajasta/päivästä ihan jäässä ja yöllä saatan herätä siihen et oon ihan hiestä märkä. näpitkin on niin jäässä et sormukset meinaa tippua ku mun normaalisti nakkisormet on niin ohentuneet.

mullakin on aamuisin kurkku ihan tosi kipee, sit se päivän mittaan siitä häviää.

Onks täällä ketään muita opiskelijamammoja saamassa maaliskuussa pikkuista?


muty& heimoraimo 8+3 (?)
 
Heräsin ite yhtenä yönä siihen, että olin kuolla kylmyyteen |O Vaikka kuinka yritin mennä pieneksia ja vetää peittoa paremmin päälle, oli niin kylmä että tuntui kuin olisin ollu jääpuikko, ikkunakaan ei ollut auki. :D Mullakin kurkku aamusin kipeä, mutta itselläni se kai johtuu tukkoisesta nenästä öisin. :p Alan epäilemään että minun raskaus ei ole oikea, kun itselläni ei ole ollenkaan illalla pömppöä eikä aamuisin. :S jotenkin tuntuu että nyt siellä ei oo mitään kun ei maha pömpötä. :( Huomenna ekaan neuvolaan klo:14.00 :D

Tervetuloa uudet odottajat! :flower: :)

nooraÄiti je nuppunen 8+5
 

Yhteistyössä